Ακολουθήστε μας

Ιστορία - Πολιτισμός

Τα πραγματικά προβλήματα και τα… “καραγκιοζιλίκια”!

Δημοσιεύτηκε στις

Δείτε μερικά απλά – και συγκλονιστικά – στοιχεία…
Για να καταλάβετε πού ακριβώς βρισκόμαστε, τι προβλήματα έχουμε να αντιμετωπίσουμε και με τι «αλλότρια» ασχολούμαστε:
Οι γεννήσεις κάθε χρόνο στην Ελλάδα, μέχρι λίγο πριν την πανδημία ξεπέρναγαν τις 100 χιλιάδες.
Ύστερα έπεσαν κάτω από τις 100 χιλιάδες.
Ύστερα έπεσαν κάτω κι από τις 90 χιλιάδες.
Την περασμένη χρονιά μετά βίας θα ξεπεράσουν τις 80 χιλιάδες!
Σε σχέση με πριν έξη χρόνια έχουμε γύρω στις 20 χιλιάδες λιγότερες γεννήσεις το χρόνο…
Δεν φταίει μόνο η πανδημία και ο «εγκλεισμός» γι’ αυτό.
Γιατί όταν τελείωσε ο «εγκλεισμός», η ραγδαία μείωση στις γεννήσεις συνεχίστηκε…
Αυτοί οι αριθμοί από μόνοι τους δείχνουν το πιο σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε ως κοινωνία: το δημογραφικό μαρασμό!
* Το πρόβλημα γίνεται ακόμα πιο δραματικό αν συγκρίνουμε τον αριθμό των γεννήσεων κάθε χρόνο με τον αριθμό των εκτρώσεων.
Μέχρι πριν λίγα χρόνια είχαμε σχεδόν ισορροπία μεταξύ γεννήσεων και (καταγεγραμμένων) εκτρώσεων.
[Ο πραγματικός αριθμός τους είναι μάλλον μεγαλύτερος, γιατί υπάρχουν και κάποιες που δεν καταγράφονται]
Στα τελευταία χρόνια ο αριθμός των γεννήσεων έπεσε πολύ, ενώ αντίστοιχα ο αριθμός των εκτρώσεων αυξήθηκε…
Δεν είναι μόνο ότι «δεν κάνουμε παιδιά»…
Είναι ότι όλο και περισσότερες νεαρές γυναίκες ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΝ να κάνουν παιδιά. Και διακόπτουν την κύηση. Ακόμα και με μελλοντικούς κινδύνους για την υγεία τους και στην αναπαραγωγική τους ικανότητα…
Αυτό καθιστά το πρόβλημα ακόμα πιο περίπλοκο…
Είδατε να ασχολείται κανείς με αυτό;
Είδατε καμιά καμπάνια στην τηλεόραση ή στα σχολεία, για να περάσει το μήνυμα ότι η «έκτρωση» ΔΕΝ είναι «αντισύλληψη», ούτε «οικογενειακός προγραμματισμός»;
Όχι! Δεν αδειάσαμε…
Ασχολούμαστε με τον… «γάμο των ομόφυλων ζευγαριών» και με την τεκνοθεσία στα ομόφυλα ζευγάρια…
Οι Έλληνες αποφεύγουν να κάνουν παιδιά, και εμείς ασχολούμαστε με το πως θα παντρεύονται αυτοί που εξ ορισμού ΔΕΝ μπορούν να κάνουν παιδιά (μεταξύ τους)…
Γιατί οι Έλληνες δεν κάνουν παιδιά;
Υπάρχουν ΠΟΛΛΟΙ λόγοι. Και όχι μόνον Οικονομικοί…
Ας δούμε όμως τους οικονομικούς λόγους:
— Ένα μέσο νεαρό ζευγάρι για να ζήσει αξιοπρεπώς, θέλει μόνο για το σπίτι (ενοίκιο ή δόση δανείου ΚΑΙ πάσης φύσεως λογαριασμούς) γύρω στα 1000 ευρώ το μήνα κατά μέσον όρο…
«Κατά μέσον όρο» σημαίνει ότι υπάρχουν ασφαλώς ζευγάρια που τα βγάζουν πέρα με λιγότερα, όπως υπάρχουν και ζευγάρια που περνάνε με πολύ περισσότερα. Όπως και υπάρχουν ζευγάρια που έχουν βοήθεια από τους γονείς τους ή έχουν δικό τους σπίτι από γονική παροχή. Αλλά κατά μέσον όρο σε μια μέση περιοχή της πόλης, και με τις τιμές και τα ενοίκια να ανεβαίνουν συνεχώς, όταν κάνουν ΣΗΜΕΡΑ το λογαριασμό τους για το ορατό μέλλον, χρειάζονται αυτό το ποσό περίπου για “στέγαση κλπ”…
— Για το σουπερμάρκετ χρειάζονται κατ’ ελάχιστον πρόσθετα 400 ευρώ το μήνα, για έσοδα καθημερινών μετακινήσεων και προσωπικά έξοδα δύο ατόμων 400 ευρώ το μήνα, και εφ’ όσον υπάρχει αυτοκίνητο πρόσθετα άλλα 200 ευρώ.
Όλα αυτά “κατ’ ελάχιστον”…
Μέχρι στιγμής τα έξοδα ενός νοικοκυριού δύο νεαρών ατόμων στην πόλη, δύσκολα πέφτουν κάτω από 2 χιλιάδες ευρώ.
Χωρίς διασκέδαση, χωρίς αποταμίευση, χωρίς διακοπές – και κυρίως ΧΩΡΙΣ παιδί!
Αν προστεθούν άλλα 400 ευρώ το μήνα για ψυχαγωγία και διακοπές, φτάνουμε τα 2400 ευρώ – κατά μέσον όρο πάντα – επίσης χωρίς παιδί.
Πόσα νεαρά ζευγάρια, κάτω των 30 ετών, που εργάζονται και οι δύο, αθροίζουν σήμερα πάνω από 2400 ευρώ;
Πόσοι βγάζουν πάνω από 1200 καθαρά έκαστος;
Έχετε την απάντηση λοιπόν, γιατί ΔΕΝ παντρεύονται!
* Αν λάβετε υπ’ όψιν ότι ένα παιδί απαιτεί το λιγότερο 400 ευρώ το μήνα από μόνο του, σκεφτείτε ότι εφ’ όσον η μάνα μείνει σπίτι και το προσέχει, θα χαθεί ο ένας μισθός. Τουλάχιστον μετά το 3μηνο της ή 6μηνο της γονείκης άδειας.
Οπότε η πραγματική επιβάρυνση του προϋπολογισμού είναι τα 400 ευρώ που κοστίζει το παιδία συν τα 1000 με 1200 που εισφέρει η μάνα ως εισόδημα στο νοικοκυριό.
Αν προσληφθεί μια οικιακή βοηθός για να προσέχει το παιδί όταν λείπει η μητέρα του (αφότου τελειώσει η άδειά της), τότε η πρόσθετη επιβάρυνση είναι πάνω από 750 ευρώ. Εκτός κι αν υπάρχουν γιαδιάδες ή παπούδες που καλύπτουν το κενό.
Αν δεν υπάρχει τέτοια δωρεάν «ενδοοικογενειακή βοήθεια» από τη στιγμή που γεννιέται ένα παιδί, η πρόσθετη επιβάρυνση είναι πλέον το λιγότερο 1200 ευρώ…
Ακόμα κι αν υπάρχει τέτοια βοήθεια, η πρόσθετη επιβάρυνση δεν πέφτει κάτω από 500 ευρώ…
Αν τα υπολογίσουμε όλα αυτά έχουμε την εξής εικόνα:
–Ένα νεαρό ζευγάρι για να ζήσει αξιοπρεπώς χωρίς παιδιά, χρειάζεται κατά μέσον όρο 2000 ευρώ το μήνα.
— Αν κάνει και παιδί χρειάζεται από 2500 (αν έχει πλήρη βοήθεια) μέχρι 3200 το μήνα. Για δεύτερο παιδία κάντε μόνοι σας το λογαριασμό…
Έχετε την απάντηση λοιπόν, και στο ερώτημα γιατί οι νέοι ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΝ να κάνουν παιδία.
Βλέπετε να ασχολείται κανείς με αυτό το υπαρξιακό πρόβλημα της κοινωνίας, που αφορά το σύνολο της;
Όχι! Ασχολούμαστε με τον «γάμο» και την τεκνοθεσία στα ομόφυλα ζευγάρια. Που άμεσα αφορά ελάχιστους…
* Να σημειωθεί ότι για να μη ΜΕΙΩΘΕΙ ο συνολικός πληθυσμός μιας κοινωνίας πρέπει οι γυναίκες να κάνουν τουλάχιστον 2 παιδιά (για την ακρίβεια 2,1 παιδιά)
Αντι να ασχολούμαστε με την πυρηνική οικογένεια, δηλαδή αυτή που κάνει παιδιά – και που τώρα πια αποφεύγει να κάνει παιδιά, καθώς όλο και λιγότεροι παντρεύονται σε “παραγωγικές ηλικίες”, ώστε να κάνουν πάνω από δύο παιδιά – εμείς ασχολούμαστε με το πώς θα εξισώσουμε τη «συμβίωση» των ομοφύλων ζευγαριών με το γάμο των ζευγαριών άνδρας-γυναικα.
— Αντί να ενθαρρύνουμε τους νεαρούς άνδρες να γίνουν «πατεράδες» και τις νεαρές γυναίκες να γίνουν «μανάδες», προσπαθούμε να τους υποκαταστήσουμε με «γονείς» νούμερο ένα και δύο…
— Αντί να ενθαρρύνουμε και να βοηθήσουμε πραγματικά τη μητρότητα, τείνουμε να τη μετατρέψουμε σε «οικονομική συναλλαγή» και να την υποκαταστήσουμε με “παρένθετες” τεκνοποιητικές “μηχανές”…
— Αντί να αντιμετωπίσουμε τα πραγματικά προβλήματα της κοινωνίας, μαϊμουδίζουμε εισαγόμενους συρμούς.
— Κι αντί να αφουγκραστούμε τη θέληση της κοινωνίας, κάνουμε «μασάζ» στους εκπροσώπους της να ψηφίσουν ό,τι οι ίδιοι δεν θέλουν ή δεν καταλαβαίνουν κι ό,τι οι ψηφοφόροι ούτε θέλουν ούτε καταλαβαίνουν…
Ή τουλάχιστον να κάνουν «αποχή» για να περάσει το νομοσχέδιο για το “γάμο” των ομοφύλων ζευγαριών…
Και το κάνουμε με τρόπο αηδιαστικά υποκριτικό:
Επικαλούμενοι προσχηματικά «ανθρώπινα δικαιώματα»…
Ενώ στην πραγματικότητα ανοίγουμε διάπλατα πόρτες και παράθυρα για να ΠΑΡΑΒΙΑΣΤΟΥΝ ανθρώπινα δικαιώματα…
Ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών ΔΕΝ είναι “ανθρώπινο δικαίωμα”.
ΔΕΝ έχει αναγνωριστεί ως “ανθρώπινο δικαίωμα” από τα Διεθνή Δικαστήρια. Ούτε από τα Ευρωπαϊκά.
Από τις 192 χώρες στον κόσμο μόνο 36 τον έχουν αναγνωρίσει.
Κι από τις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι 12, δηλαδή κάτι λιγότερο από τις μισές ΔΕΝ έχουν αναγνωρίσει “γάμο” ομοφύλων ζευγαριών.
Ανάμεσά τους και η Ιταλία. Όχι τα τελευταία δύο χρόνια που κυβερνά η “δεξιά Μελόνι”. Και πριν…
Ενώ η Γαλλία που έχει αναγνωρίσει και γάμο και τεκνοθεσία στα ομόφυλα ζευγάρια, πολύ σύντομα διαπίστωσε ότι επισήμως καταργήθηκαν οι λέξεις “μάνα” και “πατέρας” κι υποκαταστάθηκαν με τους γελοίους όρους “γονέας ένα” και “γονέας δύο”…
Τελικά αυτή η ιστορία ΔΕΝ αφορά “ελάχιστους”.
Επηρεάζει αρνητικά ΟΛΟΥΣ!
Και από τις χώρες που ΔΕΝ τον έχουν αναγνωρίσει “γάμο” ομοφύλων ζευγαριών, ακόμα και στην Ευρώπη, καμία δεν παραπέμπεται για “παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων” (Για την ακρίβεια η Αυστρία παραπέμφθηκε γι’ αυτό το λόγο το 2010, και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ΕΔΔΑ αποφάνθη ότι ΔΕΝ είναι υποχρεωμένη μια χώρα να αναγνωρίσει γάμο των ομόφυλων ζευγαριών και ότι αυτό ΔΕΝ συνιστά “παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων)…
Τα αστικά δικαιώματα των ομοφύλων ζευγαριών κατοχυρώνονται πλήρως από το “σύμφωνο συμβίωσης”.
Αν η συμβίωσή τους αναγνωριστεί επισήμως ως “γάμος”, τότε είναι πολύ πιθανό – για λόγους “ισότητας” να τους αναγνωριστεί και το δικαίωμα στην τεκνοθεσία. Ακόμα κι αν η αρχική νομοθετική ρύθμιση ΔΕΝ το περιλαμβάνει. Και τότε η Πολιτεία θα δίνει παιδιά σε ζευγάρια όπου ΔΕΝ θα υπάρχει “πατέρας” και “μητέρα”.
Και τότε θα ΠΑΡΑΒΙΑΣΤΕΙ το δικαίωμα κάθε παιδιού σε “πατέρα” και “μητέρα”.
Όταν ένα παιδί χάνει τον πατέρα του και τη μητέρα του μπορεί να τον αναπληρώσει μελλοντικά. Όταν η Πολιτεία δίνει παιδιά σε ζευγάρια του ίδιου φύλου, είναι η Πολιτεία που ΑΠΟΚΛΕΙΕΙ από τα παιδιά αυτά να έχουμε “πατέρα” και “μητέρα”.
Αυτό συνιστά ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ δικαιωμάτων. Των παιδιών!
Και είναι και ανόητο το επιχείρημα: Τι θα γίνει με τα παιδιά που ήδη δόθηκαν σε μονογενεϊκές οικογένειες, αν χάσουν τον μοναδικό γονιό τους;
Μπορούν με συμβολαιογραφική πράξη να δίνονται στη φροντίδα και την ευθύνη ενός άλλου ενήλικα. Δεν χρειάζεται να είναι… “παντρεμένος” ο νέος γονιός με τον αποδημήσαντα…
Με απλή συμβολαιογραφική πράξη! Δεν απαιτείται να νομοθετηθεί “γάμος ομοφύλων ζευγαριών”.
Κι αν χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση γι’ αυτό, ας γίνει. Δεν χρειάζεται να εξισωθεί η συμβίωση ομοφύλων ζευγαριών με γάμο για να αντιμετωπιστούν αυτές οι ελάχιστες περιπτώσεις…
Είναι σαν να χρησιμοποιείς κανόνι ή μυδραλιοβόλο για να σκοτώσεις ένα κουνούπι! Κάνεις πολύ μεγαλύτερο κακό παρά “καλό”…
Τα παιδιά χρειάζονται πρότυπα και των δύο φύλων. Κι αυτή η ανάγκη τελικά είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ!
Το χρειάζονται για να μεγαλώσουν ισορροπημένα. Να επηρεαστούν θετικά και αρνητικά…
Να μιμηθούν και για να απορρίψουν: Να μιμηθούν τα καλά και να απορρίψουν τα κακά στοιχεία της μάνας και του πατέρα τους, όταν ενηλικωθούν.
Καμιά φορά η ζωή τους αφαιρεί αυτά τα πρότυπα από το οικογενειακό περιβάλλον. Αυτό που η ζωή και η κακοτυχία τους αφαιρεί, η Πολιτεία οφείλει να τους τα αναπληρώσει. Όχι να τους τα καταργήσει οριστικά!
Και εν πάση περιπτώσει στο ετήσιο Gay Parade ακούγεται συχνά το σύνθημα:
— Στο διάολο οι Οικογένεια, στο διάολο και η Πατρίς, η Ελλάδα να πεθάνει και να ζήσουμε εμείς!
Αυτό δεν το αποκήρυξαν οι διοργανωτές! Ποτέ!
Δικαίωμά τους να το πιστεύουν!
Αλλά αυτούς έπιασε ξαφνικά ο πόνος να κάνουν… “οικογένεια”;
Σε αυτούς θέλουμε να δώσουμε παιδιά να τα μεγαλώσουν;
Αυτοί αποτελούν αποδεκτές “οικογένειες”;
Με αυτούς θέλουμε να εξισώσουμε τις οικογένειες;
Γιατί δεν λέμε ευθέως ότι θέλουμε να ΔΙΑΛΥΣΟΥΜΕ πλήρως την οικογένεια;
ΥΓ.1 Παρεμπιπτόντως, υπάρχουν πολλοί σοβαροί ομοφυλόφιλοι που ΔΕΝ συμφωνούν με αυτά τα καραγκιοζιλίκια. Που αναγνωρίζουν πλήρως ότι η τεκνοθεσία σε ομόφυλα ζευγάρια ΔΕΝ είναι καλή ιδέα. Και που οι ίδιοι έχουν παιδιά από σχέσεις με άτομα του αντίθετου φύλου, και γνωρίζουν πως άλλο πράγμα τελικά η σεξουαλική επιλογή που είναι πρωτίστως ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ζήτημα – και άλλο πράγμα η ανατροφή των παιδιών, όπου υπερέχουν τα δικαιώματα των παιδιών.
Τα οποία χρειάζονται και “μάνα” και “πατέρα”.
Αυτών η φωνή ΔΕΝ ακούγεται…
Από ένα πολιτικό σύστημα που τα πραγματικά προβλήματα της κοινωνίας επιδεικτικά τα αγνοεί, τις προτεραιότητες των πολλών τις περιφρονεί, και τις απόψεις όσων διαφωνούν τις φιμώνει. Και τους ίδιους τους δαιμονοποεί…
Το προσπάθησαν κι άλλοι κατά το παρελθόν.
Κανείς δεν είχε καλή κατάληξη.
Συνέχεια ανάγνωσης

Ιστορία - Πολιτισμός

GRİP YÜZÜNDEN LİVERA’DA OKULLAR KAPANDI – Κρούσματα γρίπης στη Ματσούκα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Böyle bir haber başlığına rastladım Epochi gazetesinin iilk sayısında. Livera, Trabzon’un Maçka ilçesinin bir köyünün adı. (Adı bugün resmi olarak Yazlık köyü olsa da herkes hala Livera adını kullanmaya devam etmektedir) Benim köyüm aynı zamanda.
Epochi Gazetesi 1918-1921 yılları arasında düzenli yayın yapan bir Trabzon gazetesi. Bu gazetenin bütün sayılarına ulaştım ve tercümeleri bitmek üzere. (Toplam 3515 sayfa) 1 ay sonra pontosgercek.com adlı web sitemizden tüm sayılarını tek tek Türkçe yayınlamaya başlayacağız. Dönemin politik, ekonomik ve sosyal koşullarını Trabzon ve Pontos özelinde daha iyi anlamamıza sebep olacak çok önemli belgeler.
Ama ben bu ilk sayısındaki Livera ile ilgili haberden kaynaklı bu bilgiyi paylaşmak istedim şimdiden.
İlk sayıda göze çarpan haberler genellikle 1. Dünya savaşının bitişine dair bilgiler içeriyor. Avusturya’nın tamamen İtilaf devletlerinin eline geçmesinden, Galiçya’da yaşanan iç savaşa, Macaristan’nın bağımsızlığına kadar dış dünya haberlerinin yanı sıra hayat pahalılığına dair özellikle et ve balık fiyatlarından doğum kutlamalarından ölüm ilanlarına kadar değişik konular işlenmiş.
Gazetenin başında gazeteyle ilgili bilgiler ve G. Mihailidis matbaasından basıldığına dair bilgiler var.
EPOCHİ GAZETESİ
YIL 1. SAYI 1
TRABZON: Cumartesi 27 Ekim 1918
GAZETE OFİSİ: MEYTAN CADDESİ BALIKÇILAR YANI
YÖNETMEN VE SAHİBİ NİKOS KAPETANİDİS
Livera ilgili haberin ilginç olan yanı ise Livera’da kapanan OKULLAR’dan söz edilmesi. Birden fazla okul yani, bir okul değil.
İşte 27 Ekim 1918 Cumartesi günü yayınlanan Epochi gazetesindeki GRİP başlıklı Livera haberi:
”Maçka köylerinde her gün birçok grip vakası olduğunu öğreniyoruz. Köylülerin tedavi yöntemlerini bilmemesi nedeniyle, hastalığın yayılması nedeniyle, bu durum üzücüdür. Livera’da, tüm öğrenciler etkilendiği için okulları kapatmak zorunda kaldılar.”
Συνέχεια ανάγνωσης

Ιστορία - Πολιτισμός

Τί συμβολίζει η σημαία των Κούρδων

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Οι Κούρδοι μπορούν να πούμε ότι έχουν μεγαλύτερη ιστορική παρουσία στην περιοχή, ενώ η παρουσία των Τούρκων έγινε πιο έντονη αργότερα στην ιστορία με τις μεταναστεύσεις και τους κρατικούς σχηματισμούς τους.

Αρχαία Κουρδικά βασίλεια και κοινωνίες είναι γνωστό ότι υπήρχαν στην περιοχή, με ιστορικές αναφορές να χρονολογούνται από τον 9ο-11ο αιώνα π.Χ. Αρχαίοι Κουρδικοί πολιτισμοί είχαν ρίζες στην περιοχή πολύ νωρίτερα.

Οι Τούρκοι έχουν την καταγωγή τους από την Κεντρική Ασία (από τη Μογγολία). Ξεκίνησαν τη μετανάστευσή τους προς τα δυτικά μπαίνοντας στην Ανατολία σε σημαντικούς αριθμούς γύρω στον 11ο αιώνα μ.Χ. με την ίδρυση της Αυτοκρατορίας των Σελτζούκων. Η Οθωμανική Αυτοκρατορία, η οποία ήταν κυρίως Τουρκική, εμφανίστηκε αργότερα και διήρκεσε μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα με την οποία ξεκίνησε η γενοκτονία των Αρμενίων, των Ελλήνων και των Κούρδων αργότερα με σκοπό την εθνοτική εκκαθάριση των ανθρώπων από την πατρογονική τους πατρίδα.

Οι Κούρδοι χρησιμοποιούν το σύμβολο του ήλιου εδώ και 12.000 χρόνια. Η κουρδική σημαία έχει έναν ήλιο με 21 γραμμές που είναι το σύμβολο των θρησκειών του Ευζιδίου και του Ζωροαστρισμού.

Hurrians = Ez îd î
Γούτιανοι = Ζωροάστροι

Η κουρδική σημαία θεωρείται αμαρτία στα αραβικά βιβλία επειδή δείχνει σύμβολα των κουρδικών θρησκειών και όχι των αραβικών.

Το έτος 800 ξεκίνησε η αραβική εισβολή στη Μεσοποταμία, μετέτρεψαν με τη βία τους περισσότερους Κούρδους στο Ισλάμ, αλλά κάποιοι Κούρδοι δεν προσηλυτίστηκαν και είναι Ez îd î.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιστορία - Πολιτισμός

Το όραμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, όταν ξεκινούσε για την Ασία

Το μέγεθος του τολμήματος και το άγνωστο της μορφολογίας της εχθρικής χώρα έκανε τους περισσότερους που τον άκουγαν να μην συμμερίζονται τον ενθουσιασμό του.

Δημοσιεύτηκε

στις

Γράφει η εκπαιδευτικός και συγγραφέας Κρινιώ Καλογερίδου 

Ο άνεμος ανασύνταξης των δυνάμεων των ελληνικών πόλεων-κρατών (”πλην Λακεδαιμονίων”) – οι οποίες συγκροτούσαν πολιτική οντότητα υπό τον Φίλιππο Β’ το 338-337 π Χ – είχε, αναμφίβολα, το άρωμα του Αλέξανδρου Γ’ (γιου και διαδόχου του βασιλιά της Μακεδονίας) στο Πανελλήνιο Συνέδριο της Κορίνθου το 337.

   Το άρωμα αυτού ο οποίος έμελλε να γίνει -μέχρι τα τριάντα του χρόνια – από βασιλιάς του αρχαιότερου ελληνικού βασιλείου, κοσμοκράτορας μιας απ’ τις μεγαλύτερες αυτοκρατορίες όλων των εποχών, που εκτεινόταν από την Ελλάδα έως τη ΒΔ Ινδία. Έλληνας στρατηλάτης που έμεινε στην ιστορία ως ”Μέγας”! Ο Μέγας Αλέξανδρος!

   Ο σπόρος, φυσικά, της στρατιωτικής ανασυγκρότησης (τουλάχιστον για τον μακεδονικό στρατό) είχε φυτευτεί πριν απ’ αυτόν. Στα χρόνια του συνονόματού του Αλέξανδρου Α’, γιου του Αμύντα Α’ της Μακεδονίας, γνωστού ως ”Αλέξανδρος ο ”Φιλέλλην”.

   Εκείνος είχε επιδείξει πρώτος μέριμνα για την οργάνωση του μακεδονικού βασιλείου και του στρατού, ώστε να είναι έτοιμη η Μακεδονία στο μέλλον να αποτινάξει τον περσικό ζυγό και να αντιστρέψει τα δεδομένα ανοίγοντας πανιά με προοπτική εκστρατείας στην Ασία.

   Ας σημειωθεί εδώ ότι ο Αλέξανδρος Α’ (498-454 π Χ) έγινε βασιλιάς σε μια υποτελή Μακεδονία (που διατηρούσε, ωστόσο, μεγάλο μέρος της αυτονομίας της) από την εποχή του πατέρα του (547-498 π Χ). Μια Μακεδονία υποταγμένη στην πρώτη Περσική Αυτοκρατορία (την Αχαιμενιδική, 550-330 π Χ) μέχρι την νικηφόρα για τους Έλληνες μάχη των Πλαταιών (479 π Χ) η οποία ανάγκασε τις περσικές δυνάμεις να αποχωρήσουν απ’ την ευρωπαϊκή ήπειρο.

   Με δεδομένα αυτά, ο Αλέξανδρος Α’ λειτουργούσε αναγκαστικά (επί βασιλείας του) ως… απεσταλμένος του Πέρση κυβερνήτη Μαρδόνιου (ξάδερφου και γαμπρού του Ξέρξη Α’) και ως εντολοδόχος του Πέρση Βασιλιά με τον τίτλο του Ύπαρχου (αντιβασιλιά), όπως λέει ο Ηρόδοτος στο έργο του ”Ιστορίαι”.

   Το πνεύμα στρατιωτικής ανασύνταξης του μακεδονικού στρατού το επανέφερε σε ισχύ ο Φίλιππος Β’ (γιος του Αμύντα Γ’). Μόνο που, σαν οραματιστής της αρχαίας Ελλάδας που ήταν, επεδίωξε ανασύνταξη σε πανελλαδικό επίπεδο μετά τη νίκη του στην Χαιρώνεια (338 π Χ).

   Τη νίκη του κατά των συνασπισμένων στρατευμάτων ελληνικών πόλεων (Αθήνας, Αχαΐας, Μεγάρων, Ακαρνανίας, Εύβοιας, Κέρκυρας, Λευκάδας και Βοιωτίας [υπό τη θηβαϊκή ηγεμονία] με μπροστάρη τον 18ετή γιο του Αλέξανδρο.

   Όμως ο 47χρονος Μακεδόνας βασιλιάς δεν πρόλαβε να πραγματοποιήσει το όνειρό του, γιατί δολοφονήθηκε (336 π Χ). Έτσι ανέλαβε να το συνεχίσει ο διάδοχος γιος του Αλέξανδρος Γ’. Κάτι για το οποίο είχε προετοιμαστεί ήδη από τα δεκατρία μέχρι τα δεκαέξι χρόνια του ως μαθητής του παιδαγωγού-φιλοσόφου Αριστοτέλη (βλ. Σχολή Μίεζας-Ημαθία).

   Με τα προσόντα αυτά ο νεαρός βασιλιάς της Μακεδονίας ανακηρύχθηκε από το Συνέδριο της Κορίνθου (337 π Χ) ηγέτης της ελληνικής συμμαχίας στην εκστρατεία κατά των Περσών, κι ας ήταν δεν ήταν είκοσι χρονών μόνο. Ηγέτης μιας ισχυρής στρατιωτικής δύναμης, η οποία – με 30.000 πεζούς, 5.000 ιππείς και 150 πλοία – έβαλε πλώρη για τον Ελλήσποντο και τη Μικρά Ασία με σκοπό την κατάκτηση της Ασίας.

   Ήταν Άνοιξη του 334 π Χ. Χρονιά καθοριστική της θριαμβευτικής συνέχειας, γιατί παιάνισε την νικηφόρα πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου (με αρχή την μάχη στον Γρανικό) ανοίγοντας δρόμο για την επόμενη νίκη του στην Ισσό (333) και τη διάχυση του Ελληνισμού με απαρχή την ίδρυση της πρώτης Αλεξάνδρειας (αυτήν της Αιγύπτου, στις εκβολές του Νείλου) το 331. Έτος που τρίτωσε το καλό για τους Έλληνες με τη μεγαλειώδη νίκη του Μακεδόνα στρατηλάτη στη μάχη των Γαυγαμήλων.

   Ας γυρίσουμε όμως στα γεγονότα μετά το Συνέδριο του 337 (το δεύτερο στον Ισθμό της Κορίνθου μετά το πρώτο του 481, που έγινε με αφορμή τις προετοιμασίες του Ξέρξη για νέα επίθεση στην Ελλάδα, προκειμένου να ξεπλύνει τη ντροπιαστική ήττα των Περσών στον Μαραθώνα το 490 π Χ υπό την ηγεσία του πατέρα του Δαρείου Α’).

   Κουρασμένος αλλά ικανοποιημένος επέστρεψε στην Πέλλα ο Αλέξανδρος μετά το Συνέδριο της Πανελλήνιας Συμμαχίας. Σαν αποτέλεσμα αυτού, στις λίγες μέρες ανάπαυσής του (οι οποίες απαιτούσαν, ωστόσο, την παρουσία του στους πανηγυρισμούς προς τιμήν του και τις προσφορές πλούσιων θυσιών στον Ολύμπιο Δία από κοινού με το στράτευμα, πριν την αναχώρησή του), ξέφευγε νοσταλγικά στις μέρες που πέρασε στον Ισθμό.

   Έφερνε στο μυαλό του την καταξίωση που γνώρισε από πολιτικούς, επιφανείς πολίτες, φιλοσόφους και άλλους, οι οποίοι προσέτρεχαν με ενθουσιασμό για να τον δουν από κοντά, να του μιλήσουν (στην κοινή γλώσα των Ελλήνων, την αττική διάλεκτο) και να τον συγχαρούν.

   Έφερνε στο μυαλό του τη συνάντησή του στο Κράνειο (προάστιο της Κορίνθου) με τον απόντα από το Συνέδριο Κυνικό φιλόσοφο Διογένη, ο οποίος τον ξάφνιασε όχι μόνο με τον τρόπο ζωής του σ’ ένα πιθάρι και με τις γνώσεις του (λόγος για τον οποίο ο Αλέξανδρος τον προσφώνησε μόλις τον είδε: ”Ὦ πίθε μεστέ φρενῶν” [βλ. Πλούταρχος: ”Ἀλέξανδρος”]), αλλά και για την ”αντιστασιακή” και ειρωνική διάθεση απέναντί του.

    Κι αυτό τη στιγμή που ο βασιλιάς της Μακεδονίας τού ζήτησε να ικανοποιήσει κάθε επιθυμία του, για να πάρει την απάντηση: ”Μικρὸν ἀπὸ τοῦ ἡλίου μετάστηθι” (”Παραμέρισε λίγο γιατί μου κρύβεις τον ήλιο”). Απάντηση που έκανε τον Αλέξανδρο να αναφωνήσει: ”Εἰ μὴ Ἀλέξανδρος ἤμην, Διογένης ἂν ἤμην” (”Αν δεν ήμουν Αλέξανδρος, θα ήθελα να είμαι Διογένης”).

   Έφερνε στο μυαλό του την επίσκεψή του στο ιερό του Απόλλωνα στους Δελφούς, με σκοπό να ζητήσει χρησμό για την εκστρατεία που ετοίμαζε. Θύμηση ενοχλητική, γιατί ήταν συνδεδεμένη με την οργίλη αντίδρασή του όταν οι άνθρωποι του ναού τον πληροφόρησαν ότι δεν μπορούσε να τον εξυπηρετήσει η Πυθία, γιατί δεν επιτρέπονταν οι χρησμοί σε μη ιερές ημέρες.

   Θύμηση ευχάριστη, ταυτόχρονα, γιατί ανάγκασε τη φημισμένη μάντισσα του θεού να παραβεί τους κανόνες της και να ανεβεί στο βωμό – χολωμένη απ’ τον προστακτικό τόνο της φωνής του – προκειμένου να του βγάλει χρησμό μασώντας και εισπνέοντας φύλλα πικροδάφνης που της προκαλούσαν μαντική έκσταση.

   Χρησμό που  έκανε τον Αλέξανδρο να ανατριχιάσει από χαρά (μ.τ.φ: Εσένα, Αλέξανδρε, δεν μπορεί να σου αντισταθεί κανείς”)… ”’Ανίκητος εἶὦ παῖ!” (μ.τ.φ: ”Είσαι ανίκητος, παιδί μου!”, βλ. Πλούταρχος: ”Ἀλέξανδρος”). Να ανατριχιάσει από χαρά, γιατί ήταν πρόδηλη η προσήμανση της θέλησης του θεού – των θεών, καλύτερα, στο σύνολό τους – να ευοδωθεί ο ιερός του αγώνας για τη σωτηρία και τη δόξα της Ελλάδας.

   Ο χρόνος περνούσε, εντωμεταξύ, τρέχοντας και πλησίαζε η ώρα του αποχαιρετισμού, πριν την αναχώρηση του ελληνικού στρατού (στον οποίο είχαν προστεθεί 1600 Θεσσαλοί ιππείς και μισθοφόροι απ’ τη Θράκη κι αλλού), μαζί με πλήθος σοφών και επιστημόνων (Ολύνθιος Καλλισθένης [ανιψιός του φιλόσοφου Αριστοτέλη], ιστορικός Αριστόβουλος, Πτολεμαίος ο Λάγου, πολλοί γεωγράφοι, αρχιτέκτονες, μηχανικοί, γιατροί, τοπογράφοι, καλλιτέχνες και μάντεις) που τον συνόδευαν βάσει ειδικών κριτηρίων.

   Κριτηρίων τα οποία έδιναν συγκινητικό τόνο αυτοπεποίθησης στην προσπάθεια του γιου του Φιλίππου να πείσει τους στρατηγούς του – κατά την ομιλία του στο πολεμικό συμβούλιο – για την επιτυχία του εγχειρήματός του να κατακτήσει την Ασία ακυρώνοντας τα σχέδια του βασιλιά της Περσίας για κατάκτηση της Ελλάδα.

   Παρ’ όλα αυτά, το μέγεθος του τολμήματος και το άγνωστο της μορφολογίας της εχθρικής χώρας (η οποία έφτανε ως πέρα απ’ την οροσειρά του Ταύρου και την πεδιάδα που διασχίζει ο ποταμός Τίγρης) έκανε τους περισσότερους που τον άκουγαν να μην συμμερίζονται τον ενθουσιασμό του.

   Να δείχνουν δύσθυμοι και να αντιμετωπίζουν σιωπηλοί και ανήσυχοι την ενημέρωση που τους έκανε ο αρχηγός τους, δεδομένου ότι το εγχείρημα απαιτούσε τεράστια ποσά, αφού επρόκειτο για μεγάλη και πολύχρονη επιχείρηση.

   Επιχείρηση που ήταν άγνωστο από ποιες πηγές εσόδων θα καλυπτόταν, για να πραγματοποιήσει ο Αλέξανδρος την μεγαλειώδη πορεία στην Ανατολή την οποία ονειρευόταν. Ωστόσο εκείνος έσπευσε να τους καθησυχάσει λέγοντάς τους ότι οι πηγές χρηματοδότησης της εκστρατείας βρίσκονταν έξω απ’ τα σύνορα της Ελλάδας, στην Ασία και τις πόλεις της.

   Αισιοδοξία, επιπλέον, για τη θετική έκβαση της εκστρατείας έδιναν στον Αλέξανδρο – εκτός από τις προσημάνσεις οι οποίες προοιωνίζονταν ελπιδοφόρα μηνύματα για το μέλλον – οι πληροφορίες που έπαιρνε απ’ τους Έλληνες μισθοφόρους των Περσών στην Ασία και τους φυγάδες Πέρσες οι οποίοι αυτομολούσαν σ’ αυτόν.

   Ολοκληρώνοντας την ενημέρωση, ο Αλέξανδρος άφησε για το τέλος μια αποκάλυψη. Την αποκάλυψη ότι, πέρα απ’ την πολεμική μηχανή των Μακεδόνων που αποδέχθηκε ως κληρονομιά από τον πατέρα του, είχε αποφασίσει να μην κρατήσει τίποτα άλλο για τον εαυτό του. Γι’ αυτό και είχε μοιράσει – πριν απ’ την αναχώρηση για την Ασία – την κτηματική περιουσία εκείνου σαν δώρο αδελφικό προς τους στρατηγούς του, πριν να φύγουν…

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πολιτική30 λεπτά πριν

Αντιδράσεις για την αφίσα της Teknofest 2025! Εμφανίζεται ολόκληρη την Κύπρο υπό τουρκική κατοχή

Η εκδήλωση που διοργανώνεται στα Κατεχόμενα λειτουργεί ως εργαλείο προβολής της τουρκικής πολιτικής.

Αναλύσεις1 ώρα πριν

Το Παιχνίδι με τον Συριακό Αγωγό: πώς τα σχέδια της Τουρκίας επηρεάζουν τις περιφερειακές φιλοδοξίες του Ισραήλ

Η πτώση του καθεστώτος Άσαντ στη Συρία αναβίωσε τα σχέδια της Τουρκίας να κατασκευάσει αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου μέσω...

Απόψεις2 ώρες πριν

Ο Τασούλας και η συγκάλυψη του σκανδάλου των υποκλοπών

Σε επίμαχη συνεδρίαση ο κ. Τασούλας μας έμαθε νέα δικής του έμπνευσης μαθηματικά

Διεθνή2 ώρες πριν

O απεσταλμένος του Τραμπ επηρέασε τον Νετανιάχου περισσότερο σε μία συνάντηση από ό,τι ο Μπάιντεν όλο το χρόνο

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Γουίτκοφ προέτρεψε τον Νετανιάχου να αποδεχθεί βασικούς συμβιβασμούς που είναι απαραίτητοι για μια συμφωνία

Αναλύσεις3 ώρες πριν

Μιχάλης Ιγνατίου: Η απορωσοποίηση της Κύπρου που εφήρμοσε ο Χριστοδουλίδης θα επιβραβευτεί από τις ΗΠΑ

H αμερικανική κυβέρνηση θα προχωρήσει σήμερα σε σημαντικές στρατηγικές συμφωνίες με την Κυπριακή Δημοκρατία.

Δημοφιλή