Ακολουθήστε μας

Γενικά θέματα

Από τον Άγιο Γεώργιο της Πριγκήπου στους ”αλώβητους” και ”καιόμενους” της μετά θάνατον ζωής

Δημοσιεύτηκε στις

Είδα τις προάλλες έναν παλιό συνάδελφο ο οποίος συνταξιοδοτήθηκε πρόσφατα και για να το γιορτάσει – όπως μου είπε – σχεδιάζει να επισκεφθεί τα πάτρια εδάφη της Πριγκήπου, τόπο καταγωγής των προγόνων του που ήρθαν πρόσφυγες στην Ελλάδα μετά την Μικρασιατική Καταστροφή (1922).

 Τέτοιες μέρες, ανοιξιάτικες, συρρέουν στην όμορφη Πρίγκηπο (”Büyükada”, τουρκιστί) –  το μεγαλονήσι του συμπλέγματος των εννιά Πριγκηπονήσων της Προποντίδας – χιλιάδες επισκέπτες. Οι πιο πολλοί την επισκέπτονται με αφορμή τη γιορτή του Αγίου Γεωργίου (Απρίλιο ή Μάιο, γιατί δεν πέφτει κάθε χρόνο την ίδια μέρα), αφού είναι ξακουστή η Χάρη του στα τετραπέρατα της γης και η εικόνα του φημίζεται για τα θαύματά της.

   Οι περισσότεροι είναι Έλληνες Ορθόδοξοι, αλλά σταδιακά έγινε αθρόα και η προσέλευση Τούρκων προσκυνητών, μουσουλμάνων, που καταφθάνουν στην Πρίγκηπο από κάθε γωνιά της Κωνσταντινούπολης ανήμερα της γιορτής του.

   Πρόκειται για ”κρυπτοχριστιανικά κατάλοιπα” που χάνονται μέσα στον τουρκικό πληθυσμό”, λένε οι μελετητές της ανθρωπογεωγραφίας στη σύγχρονη Τουρκία. Μόνο που τα… ”κατάλοιπα” αυτά αυγατεύουν χρόνο με τον χρόνο, γιατί θεριεύουν την πίστη τα θαύματα. Και τα θαύματα του Αγίου δεν ξεχωρίζουν τους πιστούς σε χριστιανούς και μουσουλμάνους.

   Έτσι, ακόμα κι αυτοί που πάνε για τουρισμό στην Πρίγκηπο με το μυαλό τους στην περιήγηση με παϊτόνι  για να θαυμάσουν τα αξιοθέατα του νησιού, δε φεύγουν αν δεν επισκεφτούν την εκκλησία του ”χριστιανού αγίου” (όπως τον ονομάζουν), όπου βρίσκεται η θαυματουργή εικόνα του.

   Μπαίνοντας στον ιερό χώρο, κάνουν ό,τι και οι Ορθόδοξοι προσκυνητές: Ανάβουν κεριά, φιλούν την εικόνα του, ενώ αρκετοί απ’ αυτούς εκπληρώνουν και τάμα τους ανεβαίνοντας ξυπόλητοι την ανηφόρα προς τον ναό του Αγίου Γεωργίου. Μόνο την ευλογία του Έλληνα ιερέα και το σταύρωμα στο μέτωπό τους δε δέχονται.

   Κι όταν – μετά το προσκύνημα της εικόνας του – πάνε ποδαρόδρομο ως την πλατεία, δεν ξεχωρίζουν από τους Έλληνες στη διασκέδαση και συμμετέχουν – υπό τον ήχο μουσικής μπάντας – στο παραδοσιακό θρησκευτικό πανηγύρι (με βάση παλαιοχριστιανικά έθιμα) που στήνουν εκεί οι εναπομείναντες ομογενείς μας.

   Οι λιγοστοί Έλληνες της Πριγκήπου, δηλαδή, με την άδεια του εκάστοτε Τούρκου δημάρχου, μιας και οι θρησκευτικές διαφορές έχουν αμβλυνθεί με τα χρόνια κυρίως στα χαμηλά κοινωνικά στρώματα. Κι αυτό εξηγεί γιατί στον περίγυρο του ναού του Αγίου Γεωργίου υπάρχουν αναρτημένα από ορθόδοξους Έλληνες και Τούρκους μουσουλμάνους (χωρίς διάκριση) τάματα, γραπτές παρακλήσεις και ευχές ή αιτήματα πιστών σε κόμπους δεμένους στα δέντρα.

  Σε λαϊκό επίπεδο δεν είναι παράδοξες αυτού του τύπου οι θρησκευτικές συνευρέσεις, αλλά – σε επίπεδο θεολογικό  –  υπάρχει χάσμα απροσμέτρητο μεταξύ ορθόδοξης ασκητικής παράδοσης-θεολογίας και ισλαμικής θεολογίας, δεδομένου ότι η πιο θεμελιώδης διαφορά μεταξύ μουσουλμάνων και ορθοδόξων είναι θεολογική.

   Αυτό φαίνεται και στο μείζον ζήτημα για ορθόδοξους και μουσουλμάνους που έχει να κάνει με τη μετά θάνατο ζωή, τον Παράδεισο και την Κόλαση, όπου δεν υπάρχει σημείο σύγκλισης μεταξύ τους. Αντίθετα, υπάρχουν πολλά σημεία αναφοράς μεταξύ των θρησκευτικών πεποιθήσεων των σύγχρονων χριστιανών και των θρησκευτικών πεποιθήσεων και δοξασιών των αρχαίων Ελλήνων ειδωλολατρών, για παράδειγμα.

  Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι έννοιες του Παράδεισου ή της Κόλασης είναι βαθιά ριζωμένες σε πολλές θρησκείες (κοσμολογικές, εσχατολογικές, θρησκευτικές, υπερβατικές, οι οποίες βάζουν στο διαθρησκευτικό ”παιχνίδι” θεούς, δαίμονες, αγίους, επιβραβεύσεις, φρικτά βασανιστήρια και τιμωρίες) και συγκλίνουν (λίγο-πολύ) στη διαπίστωση ότι η επίγεια ζωή είναι μια γέφυρα.

   Μια γέφυρα μετάβασης από την ύλη στην ψυχή και το πνεύμα ενός άλλου κόσμου. Του κόσμου του ”επέκεινα” (του ”Πλανήτη των ψυχών”, όπως λέω σε σχετικό μυθιστόρημά μου), όπου οι ψυχές βιώνουν το αιώνιο και αληθινό εφόσον υπάρχουν οι προδιαγραφές γι’ αυτό (με βάση τα έργα και τις ημέρες τους στην  επίγεια ζωή τους), που θα τους επιτρέψουν ή όχι να μπουν στον Παράδεισο.

   Στην ελληνική γλώσσα ο πρώτος που μίλησε για ”Παράδεισο” ήταν ο ιστορικός Ξενοφώντας (4ος – 5ος αι. π Χ) στα έργα του ”Κύρου Ανάβασις”, ”Κύρου Παιδεία” και ”Ελληνικά”, όπου κάνει λόγο για ”περιφραγμένους λειμώνες” (λιβάδια) ”του Πέρση βασιλιά”.

   Από τον Κάτω Κόσμο, επίσης των αρχαίων Ελλήνων (όπου καίγονταν και βασανίζονταν οι ψυχές των αναρτωλών)  πήραν στοιχεία οι χριστιανοί ”Απόστολοι” και ”Ευαγγελιστές”, όπως ο Μάρκος ο οποίος περιγράφει την Κόλαση ως το μέρος που δεν σβήνει ποτέ η φλόγα.

   Σημειωτέον ότι στον καθολικισμό η εικόνα της Κόλασης παραπέμπει σε αυτήν του Δάντη και συμβολοποιείται ως τιμωρία για την απομάκρυνση της ψυχής του ανθρώπου από τον Θεό και το καλό. Στο Κοράνι των μουσουλμάνων, πάλι, αποφεύγονται παρόμοιες λεπτομέρειες και συμβολισμοί για την μετά θάνατον ζωή και γίνεται αναφορά στις ”houri” του Παραδείσου.

   Στις ”παρθένες με το σεμνό βλέμμα που κανένας άντρας ή πνεύμα δεν θα έχει διακορεύσει πριν απ’ αυτούς”. Στις παρθένες που θα επιβραβεύσουν τους μουσουλμάνους πιστούς στον Αλλάχ χωρίς διακρίσεις, αν και στον δικό τους Παράδεισο φτάνουν πιο γρήγορα οι μάρτυρες της θρησκείας τους απ’ τους ανενεργούς ισλαμιστικά μωαμεθανούς πολίτες.

   Αιώνες αργότερα από τον Ξενοφώντα – για να ξαναγυρίσουμε στα δικά μας –  συναντάμε αναφορές για ”Παράδεισο” (και Κόλαση) σε κείμενα λογίων κοινής ελληνιστικής, που ήταν κυρίαρχη γλώσσα-γέφυρα της αρχαίας με την μεσαιωνική ελληνική η οποία έφερε σε επαφή την καθομιλουμένη τότε γλώσσα με τον Χριστιανισμό και τη λατινική.

   Οι εν λόγω Έλληνες λόγιοι υιοθετούν ουσιαστικά τις ιουδαϊκές αντιλήψεις για τη ζωή των Πρωτόπλαστων στον Κήπο της Εδέμ (βλ. Βίβλο-Παλαιά Διαθήκη (μ.τ.φ ”Εβδομήκοντα” στην κοινή ελληνική), όπου ο Θεός τοποθέτησε τους Πρωτόπλαστους, πριν αμαρτήσουν.

   Βάσει αυτών των επιρροών, ο Παράδεισος των χριστιανών των περασμένων αιώνων ήταν επηρεασμένος από την Ιερουσαλήμ των 12 πυλών που έχουν το όνομα των φυλών του Ισραήλ και έναν άγγελο – φύλακα να τις προστατεύει (όπως οι πολιούχοι άγιοι στην καθημερινή ζωή της Εκκλησίας μας).

   Συνέχεια αυτών των αντιλήψεων, είναι οι συσχετισμοί του Παραδείσου με τις 12 υπάρχουσες εκεί πηγές (σύγκλιση με νόημα, αφού το 12 παραπέμπει στους Αποστόλους του Χριστού), το πελώριο τείχος από μη γήινα υλικά και το ποτάμι με το ”νερό της ζωής” (το οποίο πηγάζει από τον Θρόνο του Θεού σε τοπίο γαλήνης, όπου κυριαρχούν τα ”φρούτα της ζωής” Του).

   Κάπως έτσι περιγράφει και την Νέα Ιερουσαλήμ  ο Απόστολος Ιωάννης στην ”Αποκάλυψή” του. Σύγχρονοι θεολόγοι, ωστόσο, υποστηρίζουν ότι ο Παράδεισος δεν πρέπει να εκλαμβάνεται ως πραγματικός τόπος, ως ”τοπογραφικό” σύμβολο της έσχατης κατοικίας των ενάρετων, γιατί όλα θα κριθούν μετά τη Δευτέρα Παρουσία.

   Έπειτα η Ορθόδοξη Εκκλησία ξεκαθαρίζει ότι η αθανασία δια της κατάκτησης του Παραδείσου δεν έχει σχέση με αμοιβές και τιμωρίες, αλλά με τον” τρόπο που αντιμετωπίζουμε τη θέαση του Χριστού”, όπως συνήθιζε να λέει σε άρθρα και ομιλίες του ο αείμνηστος καθηγητής θεολογίας και συγγραφέας Γεώργιος Μεταλληνός.

   Έχει σχέση με τη διαρκή πορεία του ανθρώπου προς το Θείο Φως. Πορεία που αποδίδει σ’ αυτόν την ετυμολογική του ταυτότητα (θρώσκω άνω) και παραπέμπει στο ”Άνω σχώμεν τάς καρδίας” της προτροπής της Θείας Λειτουργίας, ώστε να γίνει ενάρετος και συγχωρητικός σαν τον Δημιουργό του.

   Να γίνει ”κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση”Αυτού (βλ. Ιω. Δαμασκηνό). Να γίνει – δια της μίμησης – ”συνεργός του Θεού” (σ.σ: Η λέξη ”μίμηση” χρησιμοποιείται πολλές φορές από τους Πατέρες με την έννοια της μετοχής-μέθεξης). Κοινώς, να μετέχει εμπειρικά στην ενάρετη ζωή Εκείνου  και να εξοικειωθεί με το ήθος Του δια της τήρησης των εντολών Του.

   Των εντολών που μας άφησε παρακαταθήκη και επισφράγισε με τη θυσία του ο Μονογενής Υιός του Θεού. Γιατί τον Θεό μπορεί να μην τον είδε ποτέ κανένας (βλ. επιστολή Α΄ Ιωάν. 4:12 (”Θεόν ουδείς πώποτε τεθέαται”). Κάτι που λέει, κατά τον Ευαγγελιστή μαθητή του, και ο Ιησούς Χριστός: ”Ουχ ότι τον Πατέρα τις εώρακεν, ει μη ο ων παρά τού Θεού, ούτος εώρακεν τον Πατέρα” (Ιωάν. 6:46).

   Αλλά τον ”Υιό του Ανθρώπου” τον είδαν, τον άκουσαν, τον πίστεψαν και τον πιστεύουν οι πιστοί στον Χριστιανισμό ανά τον κόσμο, ακούγοντας (δια ζώσης) την Αγία Διδασκαλία Του  ή διαβάζοντάς την δια της Καινής Διαθήκης και των Ευαγγελίων, όπου γίνεται λόγος σ’ αυτούς που θα κληρονομήσουν τη Βασιλεία των Ουρανών, δηλαδή τον Παράδεισο.

   Τον Παράδεισο της μακαριότητας του Θεού και της καθαρής συνείδησης του ανθρώπου, η οποία είναι και η σωτηρία του… Γιατί μόνο οι άνθρωποι με καθαρή καρδιά έχουν την ευλογία να κάνουν δεκτή την Υψηλή Δωρεά του Θεού και να εισπράξουν τις αχτίδες της θείας μέθεξης  – μέσω της Εκκλησίας – για την εν Χριστώ ολοκλήρωσή τους.

   Άρα από μας, από τις πράξεις μας στην επίγεια ζωή μας εξαρτάται η τύχη μας την ώρα της Κρίσης (Δευτέρα Παρυσία). Εξαρτάται η αθανασία ή η καταπόντισή μας στο σκότος του ανήλιου Άδη, τον οποίο περιγράφουν με τα μελανότερα χρώματα οι πρόγονοί μας.

  Υπό την οπτική αυτή, ”δίκαιοι και άδικοι περνούν από το πυρ του ελέγχου της Θείας Παρουσίας. Παράδεισος και Κόλαση είναι για αμφότερους η ίδια πραγματικότητα, βιωμένη όμως με διαφορετικό τρόπο ανάλογα με το κατά πόσο έχουν προετοιμάσει την ψυχή τους γι’ αυτό στον εγκόσμιο βίο τους”, όπως λέει ο Δρ. Φιλολογίας και θεολόγος Αντώνης Ελευθεριάδης.

   Συνελόντι ειπείν, ο Θεός δεν είναι ο τιμωρός στην ιστορία του ανθρώπου κατά την ”Ημέρα της Κρίσης”, αφού ο τελευταίος  (με τις πράξεις του) είναι που αποφασίζει εν ζωή, αν θα περάσει ”αλώβητος” μετά θάνατον στον Παράδεισο ή ”καιόμενος” στο πυρ της Κολάσεως, γιατί διάλεξε την ευδαιμονία και την ανεύθυνη και αμαρτωλή διαδρομή στην επίγεια ζωή του  (βλ. Ευθύμιος Ζιγαβηνός, λόγιος και θεολόγος: ”Πανοπλία Δογματική”, 12ος αιώνας, έργο που γράφτηκε κατά παραγγελία του Αλέξιου Α’ Κομνηνού [1048/1056 -1118], αυτοκράτορα του Βυζαντίου).

Κρινιώ Καλογερίδου

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Η «βαλκανιοποίηση» της Μέσης Ανατολής και οι άμεσες επιπτώσεις στον Ελληνισμό

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Στις 26/01/24 γράφαμε: Η «βαλκανιοποίηση» της Μέσης Ανατολής προ των πυλών(;). Στο εν λόγω άρθρο εξηγήθηκε ότι: “η απομείωση του «στρατιωτικού αποτυπώματος» των Αμερικανών από την ευρύτερη περιοχή [της Μ. Ανατολής] συμπεριλαμβανομένου και του Αφγανιστάν, δεν γίνεται τυχαία και έχει σχεδιαστεί βάσει της νέας παγκόσμιας Υψηλής Στρατηγικής των ΗΠΑ.”
Εκεί αναφέρθηκε επίσης ότι: “Σε […] σχόλιό μας (19/01/24) το οποίο προηγήθηκε, εξηγήθηκε από πού προέρχεται η ιδέα της «βαλκανιοποίησης» της Μέσης Ανατολής και συσχετίστηκε με το σχέδιο «Oded Yinon» αλλά και ένα δημοσίευμα στο επίσημο περιοδικό των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων υπό τον τίτλο «Blood borders» -δημοσιεύτηκε το 2006- όπου και παρουσιάστηκε ο Χάρτης-1. Πρόκειται ουσιαστικά για προαναγγελία προσπάθειας αλλαγής συνόρων σε μια περιοχή υψηλού ενεργειακού ενδιαφέροντος, στην οποία ούτως ή άλλως ακόμη και ιστορικά διεξάγονται βίαιες συγκρούσεις. Μάλιστα το «Blood borders» και η «βαλκανιοποίηση» της Μέσης Ανατολής ενδέχεται να σχετίζεται με άλλο σχέδιο που εκπονηθεί από την νεοσυντηρητική κυβέρνηση George W. Bush και παρουσιάστηκε μια δεκαετία νωρίτερα, το 1996 υπό τον τίτλο: «A Clean Break: A New Strategy for Securing the Realm». Συντάχθηκε υπό την καθοδήγηση της «Ομάδας εργασίας για μία νέα ισραηλινή στρατηγική για το έτος 2000» για τον τότε ισραηλινό πρωθυπουργό Μπ. Νετανιάχου και πρότεινε ανοικτά την ανατροπή του Σαντάμ Χουσεΐν (η οποία ήρθε επτά χρόνια αργότερα, το 2003), καθώς επίσης και τον πόλεμο στην Συρία (ξεκίνησε το 2011).”
Εάν οι προβλέψεις που αναλύονται στο από τις 19/01/24 σχόλιό μας επιβεβαιωθούν -και μέχρι στιγμής, αυτό συμβαίνει- τότε: “Εκτός από τη «βαλκανιοποίηση» του Ιράκ, το σχέδιο «Oded Yinon» θα επιφέρει διχοτόμηση στον Λίβανο, την Αίγυπτο και την Συρία”. Η τραγικότερη διαπίστωση όμως από τις τεκτονικές αλλαγές στην Ευρύτερη Μέση Ανατολή είναι ότι (σύμφωνα με τον Χάρτη-4 που παρατίθεται σε προηγούμενη ανάλυσή μας και την μετατοπισμένη της γραμμής υπεράσπισης των κρίσιμων αμερικανικών συμφερόντων) η πιθανή αποχώρηση των Αμερικανών από την Συρία (ο Ντ. Τραμπ από τον Νοέμβριο του 2024 το άφησε να διαρρεύσει) εκτός του Ιράκ, σημαίνει ότι αμφότερες μένουν εκτός «νυμφώνος» Rimland και ότι η Κύπρος διχοτομείται (βλ. λεπτομέρειες ανάλυσης). Το έναυσμα σε όλα αυτά ήταν τα γεγονότα της 7ης Οκτωβρίου 2023 με την επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ (1 και 2)…
Η Κυπριακή Δημοκρατία (χωρίς τα κατεχόμενα και μερικώς αποστρατιωτικοποιημένη) περνάει στον έλεγχο των ΗΠΑ/δυτικών δυνάμενων ενώ μετατρέπεται σε σκληρό σύνορο υπεράσπισης των κρίσιμων αμερικανικών συμφερόντων. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται οι κινήσεις Χριστοδουλίδη για την σύσφιξη των σχέσεων με τις ΗΠΑ και η πιθανή θεσμοθέτηση “ειδικής σχέσης” της ΚΔ με συγκεκριμένες χώρες του ΝΑΤΟ (ΗΠΑ-Γαλλία και Βρετανία υπό προϋποθέσεις) και όπως άλλωστε υπαινίχθηκε και ο διευθυντής του γραφείου τύπου Χριστοδουλίδη δηλώνοντας: “το να είμαστε όμως σε θέση να ανταποκριθούμε σε επίπεδο απαιτήσεων όσον αφορά πρωτόκολλα εκπαίδευσης, εξοπλισμού, σε επίπεδο ΝΑΤΟ συνεπάγεται σημαντική αναβάθμιση”. Αυτή η “ειδική σχέση” με τις συνακόλουθες αίολες εγγυήσεις ασφαλείας -εφόσον δεν μιλάμε για πλήρη ένταξη στο ΝΑΤΟ– θα αποτελέσει το “χάπι” για την αποδοχή της τουρκοβρετανικής εμπνεύσεως ΔΔΟ -που ήδη δρομολογείται (1 και 2)- η οποία παγιώνει τα διχοτομικά σχέδια και υποβιβάζει την ΚΔ από κυρίαρχο διεθνώς αναγνωρισμένο κράτος σε δορυφόρο της Τουρκίας
Χάρτης-2: Ι. Θ. Μάζης, Γεωπολιτική προσέγγιση για ένα Νέο Εθνικό Αμυντικό Δόγμα, Παπαζήσης, 2006, σ.47
Και για να γίνουμε ακόμη πιο σαφείς, αναλυτές επισημαίνουν ότι: “οι θαλάσσιες δυνάμεις προβάλλουν ισχύ στον οριζόντιο άξονα (Χάρτης-2) με την Κρήτη να αποτελεί τον πολεμικό ναύσταθμο που συμπληρώνει Γιβραλτάρ και Μάλτα” ενώ η Κύπρος καθίσταται καίριο σημείο ελέγχου. Το συμπέρασμα για τον Ελληνισμό εν συνόλω είναι ότι: “αποτελεί τον ανασχετικό παράγοντα εναντίον της Τουρκίας, βάση γεωγραφίας και διάταξης δυνάμεων”. Το παρόν βήμα από το 2019 έγραφε σχετικά με το “τόξο Κρήτης-Κύπρου-Κουρδιστάν” το οποίο δημιουργεί μια ενιαία “ομπρέλα/ανάχωμα” στην Τουρκική νέο-οθωμανική επεκτατικότητα.
Η εγκατάσταση του ισραηλινού Iron Dome αρχικά στην Κύπρο, εν συνεχεία στην Κρήτη (μαζί με ραντάρ) καθώς και η de jure ανακήρυξη του Μεγάλου Κουρδιστάν οσονούπω, συναποτελούν τις επιμέρους ψηφίδες του ίδιου σχεδίου το οποίο βάζει τον Ελληνισμό στο μάτι του κυκλώνα των εξελίξεων στην Ευρύτερη Μέση Ανατολή..

Πηγή: i-epikaira.blogspot.com

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Παγίδα θανάτου στη Γλυφάδα! Δύο συλλήψεις Τούρκων για το μακελειό σε κατάστημα με δύο θύματα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Σε προσαγωγές δύο Τούρκων προχώρησε η αστυνομία για το αιματηρό επεισόδιο στην Άνω Γλυφάδα, οι οποίες μετατράπηκαν σε συλλήψεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για τον εκτελεστή και τον συνεργό του, τους οποίους οι Αρχές κατάφεραν να τους ταυτοποιήσουν μέσα από βιντεοληπτικό υλικό.

Στο πλαίσιο των ερευνών, αναζητούνται δύο ακόμα άτομα. Οι δύο συλληφθέντες, τουρκικής καταγωγής 22 και 26 ετών, ήρθαν στη χώρα μας τον περασμένο καλοκαίρι, ενώ τα θύματα της δολοφονικής ενέδρας δεν έχουν ταυτοποιηθεί μέχρι στιγμής.

Το σημείο της δολοφονίας παραμένει αποκλεισμένο από ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις, ενώ λίγα μέτρα πιο κάτω στην οδό Τενέδου βρέθηκε ένα όπλο και ένα μπουφάν.

Οι Αρχές περισυνέλλεξαν περισσότερους από 20 κάλυκες στο σημείο.

Το χρονικό του μακελειού
Ήταν λίγα λεπτά μετά τις 10 το πρωί όταν δύο τουλάχιστον ένοπλοι άνδρες μπήκαν σε κατάστημα στην Άνω Γλυφάδα και άνοιξαν πυρ σε 3 άνδρες τουρκικής καταγωγής.

Τα θύματα στην προσπάθεια τους να γλιτώσουν, βγήκαν από το μαγαζί και άρχισαν να τρέχουν. Οι δράστες δεν υπολόγισαν τίποτα, τους ακολούθησαν και αποτελείωσαν το δολοφονικό τους έργο.

Δύο άνδρες τουρκικής καταγωγής έπεσαν νεκροί, ενώ ο τρίτος μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο εσπευσμένα στο νοσοκομείο.

«Εδώ δουλεύαμε και ακούσαμε ξαφνικά μπαμ μπουμ και μετά καταλάβαμε ότι πέσανε πολλές πιστολιές και πήγαμε εκεί. Εγώ είδα αυτόν που ήταν ζωντανός, ήρθε το ασθενοφόρο και τον πήρε. Ένας ζούσε μόνο», είπε αυτόπτης μάρτυρας.

«Φέρων διαμπερές τραύμα στην αριστερή κοιλιακή χώρα από πυροβόλο όπλο. Άμεσα έγιναν εξετάσεις και εισήχθη για χειρουργική επέμβαση. Η κατάστασή του χαρακτηρίζεται σταθερή εκτός κινδύνου», δήλωσε ο Αιμίλιος Βουγιουκλάκης, διοικητής Ασκληπιείου Βούλας.

Όλα αυτά εκτυλίχθηκαν σε έναν πολυσύχναστο δρόμο στη Γλυφάδα, μπροστά σε δεκάδες περαστικούς. Δύο γυναίκες σώθηκαν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Μπήκαν στο φαρμακείο, λίγο πριν ο πιστολέρο σκοτώσει ένα από τα θύματά του.

«Βροχή» οι σφαίρες δίπλα σε νηπιαγωγείο
Οι σκηνές αυτές, εκτυλίχθηκαν σε απόσταση αναπνοής από νηπιαγωγείο της περιοχής. Η παιδαγωγός, λειτουργώντας με απόλυτη ψυχραιμία, ζήτησε από τα μικρά παιδιά να πέσουν στο έδαφος, λέγοντάς τους ότι αυτά που ακούγονταν ήταν πυροτεχνήματα για να μην τα πανικοβάλει.

«Τα παιδιά ξάπλωσαν κάτω να μην τα πάρει καμιά σφαίρα γιατί ήταν μεσοτοιχία με το νηπιαγωγείο.

Δεν υπολογίσανε τίποτα ρίχνανε σε αυτοκίνητα, ρίχνανε στο σουπερμάρκετ, σκοτώσανε μπροστά στην πόρτα και δίπλα ήταν το ταμείο με τις υπαλλήλους», είπε αυτόπτης μάρτυρας.

ΠΗΓΗ: Το Βήμα

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Τελευταίες εξελίξεις από Συρία όπως μεταφέρει το BBC

Δημοσιεύτηκε

στις

Σύριοι αντάρτες λένε ότι ο πρόεδρος Άσαντ τράπηκε σε φυγή καθώς δηλώνουν ότι κατέλαβαν την πρωτεύουσα Δαμασκό

Περίληψη

Οι ανταρτικές δυνάμεις στη Δαμασκό κηρύσσουν την πρωτεύουσα «ελεύθερη» από τον μακροχρόνιο ηγεμόνα Μπασάρ αλ Άσαντ καθώς οι κυβερνητικές δυνάμεις αποσύρονται
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Άσαντ έχει φύγει από τη Δαμασκό με αεροπλάνο για άγνωστο προορισμό
Πυροβολισμοί έχουν αναφερθεί στο κέντρο της συριακής πρωτεύουσας Δαμασκού, καθώς οι αντάρτες που αντιτίθενται στην κυριαρχία του προέδρου Μπασάρ αλ Άσαντ συνεχίζουν την αστραπιαία επίθεσή τους σε ολόκληρη τη χώρα
Μη επαληθευμένα πλάνα που κοινοποιήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν ότι χιλιάδες κρατούμενοι έχουν απελευθερωθεί από τη διαβόητη φυλακή Saydnaya – όπου οι αντίπαλοι του Άσαντ βασανίστηκαν και εκτελέστηκαν
Η προέλαση των ανταρτών στη Δαμασκό έρχεται αφότου δήλωσαν ότι είχαν «απελευθερώσει πλήρως» την πόλη Χομς
ελεύθερη»

Ο Μπάιντεν παρακολουθεί τις εξελίξεις στη Συρία

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν παρακολουθεί τα «έκτακτα γεγονότα» στη Συρία, ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος.
Θα σας φέρουμε περισσότερες αντιδράσεις για τις εξελίξεις στη Συρία καθώς τις λαμβάνουμε.

Οι κάτοικοι στη Δαμασκό εξακολουθούν να προσπαθούν να κατανοήσουν τα γεγονότα

Οι κάτοικοι στη Δαμασκό εξακολουθούν να προσπαθούν να κατανοήσουν τα γεγονότα που συνέβησαν στη χώρα τις τελευταίες ώρες.
«Για πρώτη φορά, υπάρχει ένα αληθινό αίσθημα ελευθερίας», μου λέει ένας κάτοικος.
«Είναι ένα συναίσθημα που δεν είχαμε ξαναζήσει και μας εκπλήσσει», λέει.
Του ζητήθηκε να παραμείνει ανώνυμος για λόγους ασφαλείας.
Βίντεο που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο δείχνουν ορισμένους κατοίκους στο κέντρο της Δαμασκού να πανηγυρίζουν την πτώση της κυβέρνησης του Μπασάρ αλ Άσαντ.
«Οι δρόμοι έξω είναι γεμάτοι γιορτές. Στην κεντρική πλατεία Umayyad, ο κόσμος γιορτάζει με έναν τόσο ειρηνικό τρόπο. Πυροβολούν πυροτεχνήματα. Ναι, ακούμε κάποιους πυροβολισμούς, αλλά είναι κυρίως πυροτεχνήματα», σημειώνει.
“Αυτό που νιώθουμε μοιάζει πραγματικά με αυτό που νιώσαμε κατά τη διάρκεια της επανάστασης όταν ξεκίνησε το 2011. Αυτή είναι η συνέχεια ενός ονείρου που είχε
Σημειώνει ότι όλοι δυσπιστούν ότι όλα αυτά έγιναν χωρίς έντονες μάχες ή δολοφονίες. Ωστόσο, σημειώνει, υπάρχουν ανησυχίες και φόβοι για το μέλλον και το τι επιφυλάσσει.
Ωστόσο, νιώθει ότι σήμερα δεν είναι μέρα για ανησυχία.
«Σήμερα, όλος ο συριακός λαός θα γιορτάσει μόνο. Κανείς δεν θέλει να σκεφτεί το αύριο. Θέλουμε μόνο να γιορτάσουμε τώρα».

Ο πρωθυπουργός «έτοιμος να συνεργαστεί» με την ηγεσία που έχει επιλέξει ο λαός

Ο πρωθυπουργός της Συρίας λέει ότι παραμένει στη Δαμασκό και ότι είναι έτοιμος να βοηθήσει για να κάνει ό,τι είναι καλύτερο για τον λαό.
Σε ομιλία που μεταδόθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Μοχάμεντ Γκάζι αλ Τζαλάλι είπε επίσης ότι η Συρία «μπορεί να είναι μια κανονική χώρα που οικοδομεί καλές σχέσεις με τους γείτονές της και τον κόσμο».
Εκατομμύρια Σύροι που είχαν εκτοπιστεί βίαια έξω από τη χώρα έχουν μπει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να γιορτάσουν το τέλος της μακράς κυριαρχίας του προέδρου Μπασάρ αλ Άσαντ στη χώρα στις 8 Δεκεμβρίου.
«Θεέ μου, δεν μπορώ να σταματήσω να κλαίω. Φαντάζομαι τη μέρα που θα γυρίσω πίσω», γράφει η ακτιβίστρια για τα ανθρώπινα δικαιώματα Rima Flihan στη σελίδα της στο Facebook.
Η Συρία γνώρισε τη μεγαλύτερη προσφυγική κρίση στον κόσμο, σύμφωνα με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Η οργάνωση υπολογίζει ότι περίπου 6,6 εκατομμύρια Σύροι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους από το 2011.
«Πόσο μοναχικό είναι αυτό το αίσθημα ευτυχίας όταν είμαστε όλοι διασκορπισμένοι [σε όλο τον κόσμο]», δημοσίευσε ένας χρήστης στο Facebook.
Καθώς συνεχίζονται οι ενημερώσεις μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες της 8ης Δεκεμβρίου, πολλοί λένε ότι δεν μπορούν να κοιμηθούν.
«Πώς κοιμάται κανείς, όταν το έθνος του απελευθερώνεται», λέει ένας χρήστης.
Οι περισσότεροι έχουν εκφράσει τη δυσπιστία τους για τον γρήγορο ρυθμό των γεγονότων.
Καθώς οι δυνάμεις της αντιπολίτευσης έφτασαν στη Δαμασκό, πολλοί χρήστες δημοσίευσαν βίντεο με τους εαυτούς τους να πανηγυρίζουν και να χύνουν δάκρυα χαράς.
Πολλοί πανηγύρισαν ιδιαίτερα όταν κυκλοφόρησαν είδηση ότι οι δυνάμεις της αντιπολίτευσης κατέλαβαν τη διαβόητη φυλακή Saydnaya κοντά στη Δαμασκό και απελευθέρωσαν δεκάδες χιλιάδες πολιτικούς κρατούμενους που κρατούνταν εκεί. «Αυτή είναι η μέρα που όλοι περιμέναμε», γράφει ένας χρήστης.
«Η Συρία είναι πλέον για τους Σύρους», λέει ένας άλλος.

Η Δαμασκός είναι ασφαλής, λέει ο αρχηγός της αντιπολίτευσης

Ο ηγέτης της αντιπολίτευσης της Συρίας, Hadi al-Bahra, δήλωσε στον αραβικό ειδησεογραφικό οργανισμό Al-Arabiya ότι το καθεστώς Άσαντ έπεσε και ότι μια «σκοτεινή εποχή στην ιστορία της Συρίας έχει περάσει».
Η Μπαχρά -η οποία ηγείται του Εθνικού Συνασπισμού της Συριακής Επανάστασης και των Δυνάμεων της Αντιπολίτευσης- τόνισε στο κοινό ότι η κατάσταση στη Δαμασκό είναι ασφαλής.
«Στους λαούς μας όλων των αιρέσεων και θρησκειών, εφόσον δεν σηκώνετε τα όπλα εναντίον οποιουδήποτε άλλου πολίτη και όσο μένετε στα σπίτια σας, είστε ασφαλείς», έγραψε στο X.
“Δεν θα υπάρξουν περιπτώσεις εκδίκησης ή αντιποίνων, ούτε παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η αξιοπρέπεια των ανθρώπων θα γίνει σεβαστή και η αξιοπρέπειά τους θα διαφυλαχθεί”.

Οι αντάρτες λένε ότι θα βγουν στην τηλεόραση σύντομα

Η ανταρτική ομάδα HTS πρόκειται να μεταδώσει σύντομα το πρώτο της μήνυμα στο κοινό στη συριακή τηλεόραση.
Η ομάδα δήλωσε νωρίτερα την Κυριακή ότι έπαιρνε τον έλεγχο των κεντρικών γραφείων του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης στη Δαμασκό για να μεταδώσει την ανακοίνωση της νίκης της.
Η επίσημη εκπομπή της κρατικής τηλεόρασης σταμάτησε μετά την είσοδο των ανταρτών στην πρωτεύουσα.
Ο πρωθυπουργός θα διατηρήσει τον έλεγχο των δημόσιων ιδρυμάτων προς το παρόν, λένε οι αντάρτες
Οι ανταρτικές δυνάμεις έχουν κάνει αρκετές νέες ανακοινώσεις για την κατάσταση στη Συρία, τώρα που ο πρόεδρος Μπασάρ αλ Άσαντ φαίνεται να έχει εγκαταλείψει τη χώρα.
Ο ηγέτης της ισλαμιστικής μαχητικής οργάνωσης Hayat Tahrir al-Sham (HTS) ανακοίνωσε στο Telegram ότι απαγορεύεται στις στρατιωτικές δυνάμεις στην πόλη να πλησιάζουν «δημόσιους θεσμούς» στη Δαμασκό.
Ο Αμπού Μοχάμεντ αλ Τζολάνι προσθέτει ότι αυτοί οι θεσμοί «θα παραμείνουν υπό την επίβλεψη του πρώην πρωθυπουργού έως ότου παραδοθούν επίσημα».

Μένει να δούμε πώς συντονίζονται οι ομάδες ανταρτών, λέει ο ειδικός στη Μέση Ανατολή

Νωρίτερα ακούσαμε τη Natasha Hall, ειδικός στη Μέση Ανατολή στο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών, η οποία είπε ότι πιστεύει ότι είμαστε μάρτυρες του τέλους του καθεστώτος Άσαντ στη Συρία.
Όταν ρωτήθηκε ποια είναι η δυναμική μέσα στις δυνάμεις των ανταρτών που φαίνεται ότι έδιωξαν τον Πρόεδρο Άσαντ, ο Χολ είπε ότι η ισλαμιστική ομάδα Χαγιάτ Ταχρίρ αλ-Σαμ (HTS) ηγήθηκε της επίθεσης και είναι η «πιο πειθαρχημένη και ισχυρή» από όλες τις ομάδες. εμπλεγμένος.
Λέει επίσης ότι φαίνεται να είναι οι πιο ανεξάρτητες από ξένες δυνάμεις, με άλλες ανταρτικές φατρίες να λειτουργούν υπό την επιρροή της Τουρκίας.
«Μένει να δούμε πώς θα πάει ο συντονισμός μεταξύ αυτών των ομάδων, ειδικά των ομάδων που λειτουργούν από Κούρδους στα βορειοανατολικά».
Υπάρχει βαθιά ριζωμένη εχθρότητα μεταξύ του τουρκικού κράτους και των Κούρδων, που είναι ανιθαγενείς.
Οι δυνάμεις των ανταρτών ανακήρυξαν τη Συρία «ελεύθερη», λέγοντας ότι ο «τύραννος» πρόεδρος Μπασάρ αλ Άσαντ έφυγε.
Είναι το τέλος μιας σκοτεινής εποχής και η αρχή μιας νέας, λέει η HTS στο Telegram.
Άνθρωποι που εκτοπίστηκαν ή φυλακίστηκαν από τη μισό αιώνα βασιλείας του καθεστώτος Άσαντ μπορούν τώρα να επιστρέψουν στα σπίτια τους, λένε οι αντάρτες.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΓΕΙΩΤΗΣ
Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διεθνή28 λεπτά πριν

Η τραγική πλευρά της Συρίας! Η κεκρυμμένη αλήθεια της πείνας και του εκτοπισμού

Περισσότεροι από 1,1 εκατομμύριο άνθρωποι έχουν εκτοπιστεί σε ολόκληρη τη Συρία μετά την πρόσφατη κλιμάκωση των εχθροπραξιών.

Διεθνή57 λεπτά πριν

The Hong Kong Post: Η επιχειρηματική ελίτ του Χονγκ Κονγκ καθοδηγείται από το Πεκίνο

Mεταβαλλόμενη δυναμική μεταξύ της κεντρικής κυβέρνησης και της επιχειρηματικής ελίτ του Χονγκ Κονγκ, η οποία τώρα πρέπει να εξισορροπήσει τα...

Διεθνή1 ώρα πριν

Στέρηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο Βελουχιστάν! Κάλεσμα για δράση κατά των απαγωγών

Στις 10 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, πραγματοποιήθηκαν διαδηλώσεις, συγκεντρώσεις και σεμινάρια σε διάφορες πόλεις, συμπεριλαμβανομένων των Turbat, Quetta, Hub,...

Διεθνή2 ώρες πριν

Η Αρμενία εκκενώνει την πρεσβεία της στη Συρία, υπόσχεται να βοηθήσει τους πολίτες της και τους Αρμένιους

Η ταχεία πτώση του καθεστώτος Άσαντ κάνει το Ερεβάν να αγωνίζεται να βρει λύσεις για τους Αρμενιους Χριστιανους της Συριας...

Πολιτική2 ώρες πριν

Μηνύματα Δένδια στο συνέδριο του Βήματος για τα ελληνοτουρκικά! «Μια διαπραγμάτευση χωρίς κανέναν κανόνα, δεν είναι διαπραγμάτευση»

«Μπορεί να είναι ποίηση, να είναι λογοτεχνία. Δεν είναι διαπραγμάτευση» τόνισε με νόημα ο Νίκος Δένδιας μιλώντας κατά τη διάρκεια...

Δημοφιλή