Ακολουθήστε μας

Άμυνα

Ενα ανώνυμο πυροβόλο στον Ναύσταθμο Σαλαμίνος αποκτά ταυτότητα

Δημοσιεύτηκε στις

Γράφει ο Λεωνίδας Τσιαντούλας

Η περιοχή του Ναυστάθμου Σαλαμίνας είναι ένας χώρος με πολλά κρυμμένα ιστορικά κειμήλια, που περιμένουν κάποια συγκυρία για να έρθουν στο φως. Πριν λίγα χρόνια ταυτοποιήθηκαν τμήματα από τα πλοία “Καρτερία” και “Επιχείρησις” ενταγμένα σε κτίρια του Ναυστάθμου. Επίσης πριν λίγα χρόνια  εντοπίστηκαν στον θαλάσσιο χώρο του στενού Ναυστάθμου – Αμφιάλης υπολείμματα από το “τιμητικά βυθισθέν” μπρίκι Άρης, του οποίου, μάλιστα, ο ιστός δεσπόζει και σήμερα στο κτίριο της Κίνησης Λιμένος υποστηριζόμενος από 6 σωλήνες που κατά πάσα πιθανότητα προέρχονται και αυτοί από το “Καρτερία”. Σήμερα θα σας μιλήσω για μια ακόμα ανακάλυψη που νομίζω ότι πρέπει να αξιοποιηθεί από το Πολεμικό Ναυτικό με την τιμή και τον σεβασμό που της αξίζει. 

Τορπιλοβόλο κλάσης V1

Λόγω της καθυστερημένης εισόδου της Ελλάδας στο πλευρό της Τριπλής Συμμαχίας στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο τα 2 πλοία κατασχέθηκαν από τους Συμμάχους τον Οκτώβριο του 1916 και χρησιμοποιήθηκαν ως περιπολικά από το Γαλλικό Ναυτικό μέχρι το 1918  που επιστράφηκαν στον Ελληνικό Στόλο. Αφού ύψωσαν ξανά την ελληνική σημαία τα πλοία εκτέλεσαν επιχειρησιακές αποστολές στο Αιγαίο (και όχι μόνο, αφού το “Κεραυνός” κατέπλευσε στην Κωνσταντινούπολη από όπου επιχείρησε για ένα διάστημα στην περιοχή της Σεβαστούπολης σε συνεργασία με το “Κιλκίς”). Και τα 2 πλοία παροπλιστήκαν μετά τη λήξη του Πολέμου εξαιτίας της μεγάλης δυσχέρειας στη συντήρηση τους. Το “Νέα Γενεά” πωλήθηκε για σκραπ το 1921, ενώ το “Κεραυνός” αποδείχτηκε επτάψυχο, αφού μετά την εκποίηση του το 1924 μετατράπηκε σε φορτηγίδα. Μάλιστα τα στοιχεία λένε ότι το 1933 μετονομάστηκε σε “Άρης”και το 1960 σε “Αλέξανδρος”. Τα ίχνη του εντοπίζονται για τελευταία φορά το 1984 που καταγράφεται η πώλησή του αλλά δεν είναι γνωστό το τι απέγινε το ιστορικό πλοίο, αφού δεν καταχωρήθηκε ποτέ στο νηολόγιο η διαγραφή του.

Πυροβόλο Κrupp 8,8 cm σε Γερμανικό τορπιλοβόλο

Αλλά για να έρθουμε στο κυρίως θέμα μας, τα 2 αυτά πλοία ήταν εξοπλισμένα (εκτός των τορπιλοσωλήνων) με πυροβόλα Krupp 8,8 cm (4 κάθε πλοίο). Μετά τον παροπλισμό τους τα πυροβόλα αποθηκεύτηκαν και λίγα χρόνια μετά, την περίοδο 1926-28 (περίοδος σημαντικών μετασκευών – εκσυγχρονισμών σε πλοία του Ναυτικού χάρη στον Ναύαρχο Χατζηκυριάκο που διετέλεσε τότε Υπουργός Ναυτικών), τοποθετήθηκαν στα παρακάτω πλοία:

α. Τα 4 πυροβόλα από το “Νέα Γενεά” τοποθετήθηκαν από 2 στα Αντιτορπιλικά “Ασπίς” και “Νίκη” αντικαθιστώντας τα πυροβόλα Hotchkiss που μέχρι τότε διέθεταν (τότε άλλαξε ο χαρακτηρισμός τους από αντιτορπιλικά σε τορπιλοβόλα).

β. Τα 4 πυροβόλα από το “Κεραυνός” τοποθετήθηκαν από 2 στα Αντιτορπιλικά “Σφενδόνη” και “Θύελλα” αντικαθιστώντας τα πυροβόλα Hotchkiss που μέχρι τότε διέθεταν (τότε άλλαξε ο χαρακτηρισμός τους από αντιτορπιλικά σε τορπιλοβόλα).

Εκτός από το “Θύελλα”, που βυθίστηκε στη Βουλιαγμένη τον Απρίλιο του 1941 μετά από γερμανική αεροπορική επιδρομή, τα “Ασπίς”, “Νίκη” και “Σφενδόνη”, παρά την παλαιότητα τους, ακολούθησαν τον Στόλο μας στη Μέση Ανατολή και επέστρεψαν στην Ελλάδα το 1944 με την απελευθέρωση, για να παροπλιστούν το 1945.

Και τώρα ερχόμαστε στο σήμερα: Στην είσοδο του Διοικητηρίου του Ναυστάθμου Σαλαμίνας συναντάμε ως διακοσμητικό στοιχείο (σύνηθες στις Υπηρεσίες του ναυτικού) 2 παλιά ναυτικά πυροβόλα σε αρκετά καλή κατάσταση.

Αν προσέξει κανείς καλύτερα θα δει επάνω στα πυροβόλα 2 ενσωματωμένες μπρούτζινες πινακίδες, πολύ αποκαλυπτικές για την ταυτότητά τους, οι οποίες αναγράφουν τα ακόλουθα:

FRIED. KRUPP

AG

ESSEN A/R.Nr.1216

και

8,8cm Tbts.L.

Από αυτές προκύπτει ότι έχουμε να κάνουμε με πυροβόλο διαμετρήματος 8,8 cm κατασκευασμένο από την εταιρεία Friedrich Krupp AG που εδρεύει στο Essen. Ο αριθμός παραγωγής του αντικειμένου είναι 1216. Τα αρχικά Tbts.L., σύμφωνα με την Γερμανική τυποποίηση, αντιστοιχούν στον χαρακτηρισμό Torpedoboots-Lafette, που έφεραν τα γερμανικά πυροβόλα που τοποθετούνταν σε τορπιλοβόλα.

Διαβάστε επίσης:  Τα «Σιδερένια» Πλοία (Ironclads)

Είναι γνωστό ότι τα μόνα πυροβόλα Krupp 8,8 που υπηρέτησαν στο Ναυτικό μας ήταν εκείνα που τοποθετήθηκαν στα “Νέα Γενεά” και “Κεραυνός” από κατασκευής τους. Οι ατμοημιολίες “Αφρόεσσα”, “Πανόπη”, “Σφενδόνη” και “Πληξαύρα” του τέλους του 19ου αιώνα είχαν μεν από ένα πυροβόλο Krupp αλλά αυτά ήταν διαμέτρου 8,7 και όχι 8,8 cm.

Ως τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό στοιχείο για την ταυτοποίηση των πυροβόλων επικαλούμαι μια πολύ σπάνια φωτογραφία που εικονίζει τον Υποπλοίαρχο Γ. Μπούμπουλη επί του “Νέα Γενεά” να ακουμπά σε ένα από αυτά τα πυροβόλα, τα χαρακτηριστικά του οποίου φαίνονται ευκρινέστατα.

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι έχουμε να κάνουμε με 2 (ίσως τα μοναδικά σωζόμενα) από τα 8 συνολικά περίφημα πυροβόλα Κrupp 8,8 cm των αντιτορπιλικών “Νέα Γενεά” και “Κεραυνός”. Πρόκειται για πυροβόλα που μέσα από διάφορα ιστορικά πλοία υποστήριξαν τον Ελληνικό Στόλο σε όλο το πρώτο μισό του 20ου αιώνα πολεμώντας σε 2 Βαλκανικούς Πολέμους, μια Μικρασιατική Εκστρατεία και 2 Παγκόσμιους Πολέμους! Δεν το λες και λίγο.

ΠΗΓΗ: Navalhistory.gr

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Άσκηση ασφάλειας ευρείας κλίμακας στο αεροδρόμιο”Μακεδονία”

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Άσκηση ευρείας κλίμακας στο αεροδρόμιο Μακεδονία, πραγματοποίησε η Fraport Greece, ο φορέας διαχείρισης και λειτουργίας του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης. Στην άσκηση εκτός από τα στελέχη της Fraport Greece, συμμετείχαν, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς. Και συγκεκριμένα, η ΕΛ.ΑΣ, το Πυροσβεστικό Σώμα, το Ε.Κ.Α.Β, το Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας, το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων, η Αυτοτελής διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η ιατροδικαστική υπηρεσία Θεσσαλονίκης, η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και από το αεροδρόμιο, ο πύργος Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, o φορέας Επίγειας Εξυπηρέτησης και o πάροχος Υπηρεσιών Ασφάλειας. Επίσης, συμμετείχαν 110 σπουδαστές από τα ΙΕΚ ΕΚΑΒ, ΣΑΕΚ Θέρμης, ΣΑΕΚ Υπουργείου Τουρισμού, ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ και ΙΕΚ ΑΚΜΗ, οι οποίοι σύμφωνα με τα σενάρια που τους είχαν διανεμηθεί προσομοίωσαν τους επιβάτες του αεροσκάφους και τους φίλους & συγγενείς των επιβατών.

Το σενάριο της άσκησης αφορούσε ατύχημα αεροσκάφους εκτός αεροδρομίου. Με την εκδήλωση του συμβάντος, ενεργοποιήθηκε άμεσα το Σχέδιο Αντιμετώπισης Καταστάσεων Έκτακτης Ανάγκης του αεροδρομίου, με παράλληλη έναρξη των σχετικών επιχειρησιακών διαδικασιών. Τέθηκαν σε λειτουργία οι ενέργειες για τη διάσωση, την παροχή Α’ βοηθειών στο πεδίο και τη διακομιδή των επιβαινόντων, σε άριστο συντονισμό μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων. Παράλληλα, ενεργοποιήθηκε το Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων του αεροδρομίου για τον συντονισμό του περιστατικού και τα κέντρα υποδοχής για την υποστήριξη των θυμάτων.

Ο σκοπός διεξαγωγής της άσκησης ευρείας κλίμακας ήταν η αξιολόγηση και τυχόν βελτίωση του επιχειρησιακού επιπέδου ανταπόκρισης σε ένα τέτοιο συμβάν, κυρίως όμως η ανάλυση του βηματισμού της συνεργασίας και διαλειτουργικότητας των εμπλεκόμενων φορέων, στην αντιμετώπιση μίας τέτοιας κρίσης.

Ο chief operations officer της Fraport Greece, Παναγιώτης Σπυράτος, μετά την ολοκλήρωση της άσκησης, την οποία χαρακτήρισε ως επιτυχημένη, πρόσθεσε ότι «αποτελεί κρίσιμης σημασίας για την ασφάλεια των αεροδρομίων και των πτήσεων. Η Fraport Greece, με δεδομένη τη δέσμευσή της για την παροχή υψηλού επιπέδου ασφάλεια στους επιβάτες, διαθέτει έναν ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό, μέρος του οποίου αποτελεί και η συγκεκριμένη άσκηση. Το πλάνο αυτό υλοποιείται σε μόνιμη βάση – και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται και λειτουργεί η εταιρεία – περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, την ανανέωση των υποδομών, τη συμμόρφωση των διαδικασιών και λειτουργειών με τα υψηλότερα ευρωπαϊκά και διεθνή standards, αλλά και την εκπαίδευση του προσωπικού της, με στόχο τη διατήρηση και την αναβάθμιση του ήδη υψηλού επιπέδου ασφάλειας που διαθέτει και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια».

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Τί δήλωσε ο Δένδιας για το Ελληνο-Γαλλικό Συμπόσιο Αμυντικής Καινοτομίας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Το σημερινό Συμπόσιο υπηρετεί τη δημιουργία ευρύτατων διαύλων επαφής ανάμεσα στο οικοσύστημα καινοτομίας της Γαλλίας, ένα ώριμο οικοσύστημα, και το δημιουργούμενο οικοσύστημα καινοτομίας της πατρίδας μας. Αυτό τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Νίκος Δένδιας, ο οποίος κήρυξε σήμερα, Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου, την έναρξη των εργασιών του 1ου Ελληνο-Γαλλικού Συμποσίου Αμυντικής Καινοτομίας το οποίο διοργανώνεται στο Ινστιτούτο Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (ΙΙΒΕΑΑ) από το Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας (ΕΛ.Κ.Α.Κ.), σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων του Υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας και το Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας (AID) της Γαλλίας.

«Η Ελλάδα και η Γαλλία συνδέονται διαχρονικά με δεσμούς φιλίας, που βασίζονται στα ευρωπαϊκά ιδεώδη, στη δημοκρατία, στο Διεθνές Δίκαιο. Και είναι δεσμοί που επισφραγίστηκαν με την ελληνογαλλική αμυντική συμφωνία του Σεπτεμβρίου του 2021, που είμαι τόσο περήφανος που φέρει την υπογραφή μου. Μια συμφωνία που υλοποιείται με κοινές ασκήσεις, με κοινές αποστολές, με αμοιβαία υποστήριξη στον τομέα της Πολιτικής Προστασίας» υπογράμμισε ο κ. Δένδιας.

«Και επίσης στον τομέα των αμυντικών εξοπλισμών έχουμε αναπτύξει μια πολύ στέρεη, πολύ ισχυρή βάση. Το πρόγραμμα «BELHARA» είναι μόνον η κορυφή του παγόβουνου αυτής της στενής συνεργασίας.

Είμαστε πολύ περήφανοι που τμήματα των «BELHARA» κατασκευάζονται από ελληνικές εταιρείες. Και βέβαια, δεν θέλω να παραλείψω το πρόγραμμα των αεροσκαφών Rafale» συμπλήρωσε.

«Ξέρουμε όλοι πια», είπε, «ότι το ασταθές γεωπολιτικό περιβάλλον, οι συγκρούσεις στην Ευρώπη και στην ευρύτερη περιοχή αναδεικνύουν την ανάγκη να περάσουμε στην καινοτομία, να εξελίξουμε τις εγχώριες τεχνολογικές μας δυνατότητες. Αυτό καλύπτει το ΕΛΚΑΚ. Είναι η απάντησή μας στα ερωτήματα που θέτει η νέα εποχή».

«Αποσκοπούμε στη δημιουργία, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην Πατρίδα μας, στα πολλά χρόνια μας, ενός ολοκληρωμένου συστήματος αμυντικής καινοτομίας. Και επίσης το ΕΛΚΑΚ πρέπει να εκπληρώσει τον ρόλο του συντονιστή των μετεχόντων σε αυτό το αναδυόμενο σύστημα μεταξύ της ακαδημαϊκής κοινότητας, της αμυντικής βιομηχανίας, των νεοφυών επιχειρήσεων» ανέφερε.

«Καταλυτικό παράγοντα αυτής της προσπάθειας συνιστά η συνέργεια με αντίστοιχους φορείς καινοτομίας του εξωτερικού. Να μπορέσουμε μαζί να διαμορφώσουμε κοινές προτάσεις. Να αναπτύξουμε και να παράξουμε αμυντικά προϊόντα διττής χρήσης. Αυτό που στην παγκόσμια κοινότητα λέγεται dual-use» πρόσθεσε.

«Πρέπει να αναπτύξουμε νέες τεχνολογίες, νέα προϊόντα. Έχουμε ένα επιτυχημένο παράδειγμα. Το ξέρετε όλοι πια, το «ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ», προϊόν συνεργασίας του ΕΛΚΑΚ με την ελληνική αμυντική βιομηχανία, με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, την ΕΑΒ, το οποίο θεμελιώνει αυτή την προσπάθεια. Αλλά πρέπει να δώσουμε ευκαιρίες, δυνατότητες και σε νέες εταιρείες. Βήμα σε αυτήν την κατεύθυνση είναι ο διαγωνισμός που οργανώνεται από το ΕΛΚΑΚ και η σημερινή απονομή βραβείων στοχεύουν στις νέες ιδέες, στους νέους ανθρώπους για να καλύψουν τις επιχειρησιακές προτεραιότητες που θέτουν οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις» εξήγησε.

«Για να επιτευχθεί αυτή η αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ Ενόπλων Δυνάμεων και δυνάμεων καινοτομίας, το ΕΛΚΑΚ δημιούργησε ένα κατάλληλο γραφείο μεταφοράς τεχνολογίας, ένα transfer office.

Έτσι μπορούν να πετύχουν και οι Ανώτατες Στρατιωτικές μας Σχολές να συμμετέχουν ενεργά στην έρευνα. Να δοθεί κι εκεί διέξοδος στις δημιουργικές δυνατότητες των νέων που φοιτούν σε αυτές τις Σχολές» επισήμανε.

«Η συνέργεια με το Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας της Γαλλίας (Agence de l’ Innovation de Defense) είναι εφαλτήριο αυτής της προσπάθειας και σηματοδοτεί, και μάλιστα με το σημερινό Συμπόσιο, την έναρξη μιας σταθερής, αποδοτικής και ελπίζω μακροχρόνιας συνεργασίας στον τομέα της καινοτομίας, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τις σχέσεις μας με τη μεγάλη Γαλλική Δημοκρατία» κατέληξε ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας.

Παρόντες ήταν ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Δημήτρης Χούπης, ο αρχηγός ΓΕΣ αντιστράτηγος Γεώργιος Κωστίδης, ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, ο αρχηγός ΓΕΑ αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, ο πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας αντιναύαρχος ε.α. Παναγιώτης Λυμπέρης ΠΝ, ο διευθύνων σύμβουλος του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας Παντελής Τζωρτζάκης, καθώς και ο Γενικός Διευθυντής Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων υποστράτηγος Ιωάννης Μπούρας.

Από τη γαλλική πλευρά παρίσταντο η πρέσβης της Γαλλίας Λωράνς Αουέρ, ο γενικός διευθυντής Εξοπλισμών του υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας της Γαλλίας Αντιστράτηγος Γκέλ Ντιάζ Ντε Τουέστα και ο διευθυντής του Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας (DGA) υποστράτηγος Πατρίκ Ωφόρ (Patrick Aufort).

Στη διάρκεια της πρώτης ημέρας του συμποσίου υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας ανάμεσα στη ΓΔΑΕΕ και την DGA (Direction Générale del’Armement), ενώ βραβεύθηκαν πρωτοπόρες ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν αναπτύξει ευφυείς τεχνολογίες για την αναγνώριση οχημάτων σε πραγματικό χρόνο, καθώς και τον χειρισμό και έλεγχο μη επανδρωμένων συστημάτων.

Την πρώτη ημέρα του συμποσίου παρακολούθησαν επίσης στελέχη των ελληνικών και γαλλικών Ενόπλων Δυνάμεων, επιχειρηματίες και στελέχη που δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία κατασκευής αμυντικού υλικού, επαγγελματικών οχημάτων, ναυπηγικών κατασκευών, ανάπτυξης ρομποτικών συστημάτων, αυτοματισμών και εφαρμογής δικτύων τεχνητής νοημοσύνης.

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Freedom Of Press: Στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας το επίκεντρο του χθεσινού σεισμού 2,8 Ρίχτερ

Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο ο συγκεκριμένος σεισμός είχε συντεταγμένες 38.0003 – 23.784, οι οποίες με μία απλή αναζήτηση στους χάρτες εδάφους της Google οδηγούν στην παρακάτω εικόνα: υπουργείο Εθνικής Άμυνας…

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, όπου στεγάζονται ΓΕΣ, ΓΕΑ και ΓΕΕΘΑ, βρίσκεται το επίκεντρο του χθεσινού σεισμού 2,8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ όπως προκύπτει από τα στοιχεία και το σχετικό χάρτη του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου.

Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο ο συγκεκριμένος σεισμός είχε συντεταγμένες 38.0003 – 23.784, οι οποίες με μία απλή αναζήτηση στους χάρτες εδάφους της Google οδηγούν στην παρακάτω εικόνα: υπουργείο Εθνικής Άμυνας…

Στην πραγματικότητα και από τον δορυφορικό χάρτη είναι πασιφανές ότι ο σεισμός των 2,8 ρίχτερ, που έγινε στις 17.29 και 22 δευτερόλεπτα, είχε επίκεντρο το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Σύμφωνα με τον Ευθύμη Λέκκα, πρόεδρο του ΟΑΣΠ και καθηγητή Γεωλογίας και Διαχείρισης Καταστροφών του ΕΚΠΑ, ο οποίος μίλησε στο skai.gr, «είναι αξιοπερίεργη η εμφάνιση σεισμικής δόνησης στην Αγία Παρασκευή, καθώς η περιοχή δεν χαρακτηρίζεται από μεγάλα ρήγματα. Κάτι ενεργοποίησε μικρά ρήγματα και προέκυψε ο σεισμός. Πιθανώς, θα ακολουθήσουν και άλλοι μικροσεισμοί 2,3-2,5 Ρίχτερ. Ο σεισμός έγινε έντονα αισθητός γιατί είχε χαμηλό εστιακό βάθος. Δεν πρόκειται για κάτι ανησυχητικό».

ΠΗΓΗ: Freedom of Press

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αναλύσεις28 λεπτά πριν

Ποιες οι σχέσεις HTS-Γκολάνι με ΗΠΑ και Ισραήλ;

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Πέμπτης 12 Δεκεμβρίου 2024

Αναλύσεις58 λεπτά πριν

Η Τουρκία δεν έχει καμία τύχη απέναντι στο Ισραήλ

Λάζαρος Καμπουρίδης: «Η Ελλάδα με την φοβία της, κάθεται στην άκρη, παρακολουθώντας τις εξελίξεις… Θα το πληρώσει…» Η Τουρκία κατέχει...

Αναλύσεις1 ώρα πριν

Με το κλειδί της Ιστορίας: Η Μέση Ανατολή αλλάζει με πολύ αίμα

Μια νέα διατάξη που θα θυμίζει τη συμφωνία Sykes Picot όταν κατά τη διάρκεια Α' Παγκοσμίου Πολέμου χαράχτηκαν τα συγκεκριμένα...

Αναλύσεις2 ώρες πριν

Πάνε να μας τρελάνουν!

Εξυπηρετούν τα εθνικά συμφέροντα η άνοδος των τζιχαντιστών στη Συρία;

Αναλύσεις3 ώρες πριν

Οι νόμοι της… Μόρντορ! Ξεκίνησαν τα εγκλήματα στη Συρία

Το αφήγημα περί τζιχαντιστών υποστηρικτών της "διαφορετικότητας" και της "συμπερίληψης" κατέρρευσε πριν καν στηθεί.

Δημοφιλή