Οικονομία
Σημαντικό όφελος για την υγεία και την οικονομία ο μητρικός θηλασμός!
Σε έρευνα που διεξήχθη σε δεδομένα για μισό εκατομμύριο μωρά στη Σκωτία που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2009, διαπιστώθηκε ότι εκείνα που θήλαζαν αποκλειστικά τους πρώτες μήνες είχαν λιγότερες πιθανότητες να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης.
Το μητρικό γάλα μπορεί να προάγει την υγεία των παιδιών, μειώνοντας τις παιδικές ασθένειες και τη χρήση υγειονομικής περίθαλψης τα πρώτα χρόνια και τελικά να εξοικονομήσει δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ανοικτής πρόσβασης «PLOS ONE».
Σε έρευνα που διεξήχθη σε δεδομένα για μισό εκατομμύριο μωρά στη Σκωτία που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2009, διαπιστώθηκε ότι εκείνα που θήλαζαν αποκλειστικά τους πρώτες μήνες είχαν λιγότερες πιθανότητες να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης. Τα δεδομένα αφορούσαν στο αν τα βρέφη θήλασαν ή όχι κατά τις πρώτες 6-8 εβδομάδες, το αν εμφάνισαν δέκα κοινές παιδικές ασθένειες από τη γέννησή τους έως τους 27 μήνες, καθώς και λεπτομέρειες από τις εισαγωγές σε νοσοκομεία, συμβουλές πρωτοβάθμιας περίθαλψης και συνταγογράφηση.
Μεταξύ των βρεφών που συμπεριλήφθηκαν στη μελέτη, το 27% θήλασε αποκλειστικά, το 9% είχε μικτή διατροφή και το 64% λάμβανε γάλα φόρμουλα κατά τις πρώτες 6-8 εβδομάδες ζωής. Τα ποσοστά των βρεφών που θήλαζαν αποκλειστικά με μητρικό γάλα κυμαινόταν από 45% στις λιγότερο φτωχές περιοχές έως 13% στις πιο φτωχές περιοχές.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα βρέφη που θήλαζαν αποκλειστικά, χρησιμοποιούσαν λιγότερες υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης και άρα η περίθαλψή τους είχε χαμηλότερο κόστος σε σύγκριση με των βρεφών που τρέφονταν με οποιοδήποτε γάλα φόρμουλα. Κατά μέσο όρο, τα βρέφη που θήλαζαν είχαν χαμηλότερο μέσο κόστος νοσοκομειακής περίθαλψης ανά εισαγωγή (42 λίρες Αγγλίας) σε σύγκριση με τα βρέφη που τρέφονταν με φόρμουλα (79 λίρες Αγγλίας) κατά τους πρώτους έξι μήνες της ζωής τους και λιγότερες επισκέψεις σε γενικούς γιατρούς. Υπολογίστηκε ότι τουλάχιστον 10 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας σε δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν όλα τα βρέφη που τρέφονταν με φόρμουλα είχαν θηλάσει αποκλειστικά για τις πρώτες 6-8 εβδομάδες της ζωής τους.
Επιπλέον, οι ερευνητές εντόπισαν ότι τα χαμηλά ποσοστά θηλασμού στις πιο οικονομικά υποβαθμισμένες περιοχές συμβάλλουν στις ανισότητες στην υγεία των παιδιών κατά την πρώιμη παιδική ηλικία.
Οι συγγραφείς καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ο μητρικός θηλασμός έχει σημαντικό όφελος για την υγεία και την οικονομία και ότι η αύξηση των ποσοστών θηλασμού στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση των ανισοτήτων στα πρώτα χρόνια ζωής των παιδιών.
Οικονομία
Κίνδυνος να τιναχτεί στον αέρα η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου!
Η «σύμβαση παραχώρησης» (concession agreement) μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και της θυγατρικής του, Great Sea Interconnector προκαλεί ισχυρές αντιρρήσεις στην Κυπριακή Δημοκρατία.
Αυτό που θα κρατούσε ανοικτό τον δρόμο για συμμετοχή της Κυπριακής Δημοκρατίας στον GSI θα ήταν ένα εντελώς διαφορετικό σύμφωνο παραχώρησης του έργου από τον ΑΔΜΗΕ στον GSI, το οποίο θα διασφάλιζε έναν υγιή συνεταιρισμό εταιρειών-οργανισμών, ακόμα και κρατικών φορέων, στη βάση της ισοτιμίας και με απαραίτητη προϋπόθεση να διατηρεί -ως συνεταιρισμός- την πλήρη ιδιοκτησία της ηλεκτρικής διασύνδεσης, σε όλες τις φάσεις του έργου και τα έσοδα από αυτό μετά την έναρξη της λειτουργίας του. Και, βέβαια, ισότιμο καταμερισμό ευθυνών των μετόχων για τη χρηματοδότηση του έργου και τις προκλήσεις που πιθανό να αντιμετωπίσει.
Η «σύμβαση παραχώρησης» (concession agreement) μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και της θυγατρικής του, Great Sea Interconnector προκαλεί ισχυρές αντιρρήσεις στην Κυπριακή Δημοκρατία.
Γράφει ο Χρύσανθος Μανώλη, Φιλελεύθερος
Την ώρα που ο ΑΔΜΗΕ πιέζει προς κάθε κατεύθυνση για να ανατραπεί η κοινή απόφαση που έλαβαν οι ρυθμιστές ενέργειας Κύπρου και Ελλάδας να απορρίψουν ένα μικρό μέρος των εκατομμυρίων ευρώ που ζήτησε να ανακτήσει ο ελληνικός οργανισμός για την ηλεκτρική διασύνδεση (και του ενέκριναν ανάκτηση 570 εκατ., για την ώρα), η πληροφόρηση του Φιλελευθέρου αναφέρει πως το πλέον καυτό θέμα, που απειλεί να τινάξει στον αέρα το έργο ή τουλάχιστο τη συμμετοχή της Κύπρου σε αυτό, αφορά τη «σύμβαση παραχώρησης» (concession agreement) μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και της θυγατρικής του, Great Sea Interconnector.
Δηλαδή, τη συμφωνία μέσω της οποίας ο Great Sea Interconnector θα καταστεί ο φορέας υλοποίησης της διασύνδεσης.
Δεδομένου ότι η Κυπριακή Δημοκρατία έχει δεσμευτεί έναντι της Ελληνικής Δημοκρατίας, μέσω του «πλαισίου συμφωνίας» του περασμένου Σεπτεμβρίου, να συμμετάσχει επενδυτικά στο κεφάλαιο του Great Sea Interconnector (GSI), νοουμένου ότι θα προκρίνουν κάτι τέτοιο οι μελέτες που είναι σε εξέλιξη για λογαριασμό της Κυβέρνησης, το περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης ΑΔΜΗΕ – GSI αφορά άμεσα και την Κύπρο.
Ενώπιον της ΡΑΕΚ και της ΡΑΕΕΥ Ελλάδος εκκρεμεί το κείμενο της συμφωνίας που κατέθεσε ο ΑΔΜΗΕ, ώστε να εγκριθεί και να προχωρήσει επίσημα η ανάληψη της ευθύνης εκτέλεσης του έργου της διασύνδεσης από τον GSI. Σε συχνά διαστήματα βλέπουν το φως στην Ελλάδα δημοσιεύματα που δακτυλοδείχνουν τη ΡΑΕΚ για καθυστέρηση στην έγκριση αυτής της συμφωνίας, παρ’ ότι ούτε η ΡΑΑΕΥ την έχει αποδεκτεί επίσημα.
Όπως έχει, είναι «όχι»
Πληροφορούμαστε όμως ότι κρατικοί φορείς στην Κύπρο είναι ανάστατοι και ιδιαιτέρως προβληματισμένοι από το περιεχόμενο της υπό έγκριση συμφωνίας και έχουν στείλει προς διάφορες κατευθύνσεις το μήνυμα πως η Κυπριακή Δημοκρατία δεν πρόκειται να συμμετάσχει στο μετοχικό κεφάλαιο του Great Sea Interconnector, αν το σχέδιο συμφωνίας ΑΔΜΗΕ – GSI δεν αλλάξει ουσιωδώς. Και ως προς το γράμμα, αλλά κυρίως ως προς την επιχειρηματική φιλοσοφία που διαχέεται σε αυτό.
Επίσημη ενημέρωση για το θέμα δεν υπάρχει για την ώρα.
Η πληροφόρηση που έχει ο Φιλελεύθερος αναφέρει πως το εν λόγω προσχέδιο συμφωνίας που κατέθεσε ο ΑΔΜΗΕ ως προς τον ρόλο που θα έχουν ο ίδιος και ο GSI για τη χρηματοδότηση και την κατασκευή της ηλεκτρικής διασύνδεσης έχει τύχει αναλυτικής αξιολόγησης από εξωτερικό σύμβουλο του κράτους. Ο οποίος πληροφορούμαστε πως προειδοποίησε την κυβερνητική πλευρά πως ενδεχόμενη συμμετοχή του κράτους στο μετοχικό κεφάλαιο του νέου φορέα υλοποίησης (GSI), όπως αυτός στήνεται από τον ΑΔΜΗΕ, θα ισοδυναμεί με τεράστιο οικονομικό ρίσκο και σοβαρές περιπέτειες, που δυνατό να κλονίσουν σταδιακά τη σημερινή πολύ καλή δημοσιονομική κατάσταση της χώρας.
Άλλος την ευθύνη, άλλος την ιδιοκτησία
Δεν έχουμε υπόψη όλη την επιχειρηματολογία του εξωτερικού συμβούλου και των κρατικών λειτουργών που επεξεργάστηκαν τη συμφωνία παραχώρησης που ζητά να του εγκριθεί ο ΑΔΜΗΕ. Πηγές που γνωρίζουν το περιεχόμενο της σχεδίου συμφωνίας υποστηρίζουν πως στην ουσία ο ΑΔΜΗΕ εκχωρεί στον GSI (και στους επενδυτές που θα εισέλθουν σε αυτόν, υπό προϋποθέσεις και η Κυπριακή Δημοκρατία, πιθανό και ο ίδιος ο ΑΔΜΗΕ) την ευθύνη της χρηματοδότησης του έργου (υπολείπονται 1.2 δισ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται πιθανές ανατιμήσεις) και της κατασκευής του, αλλά δεν εκχωρεί την ιδιοκτησία της ηλεκτρικής διασύνδεσης.
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν στον Φιλελεύθερο πως ο ΑΔΜΗΕ επιχειρεί να δημιουργήσει μία σχέση ιδιοκτήτη έργου (ο ίδιος) και εργολάβου ή υπεργολάβου (ο GSI και οι μέτοχοί του). Δηλαδή, μας ελέχθη, η ευθύνη της χρηματοδότησης και της κατασκευής να βαραίνει τους μετόχους του Great Sea Interconnector, μαζί με την ευθύνη υλοποίησης του συμβολαίου 1.4 δισ. με τη Nexans, και στη συνέχεια οι μέτοχοι να παραδώσουν ολοκληρωμένο το έργο στον ΑΔΜΗΕ.
Κάτι τέτοιο, υποδεικνύουν, είναι δυνατό να συμπαρασύρει την Κυπριακή Δημοκρατία, αν πάρει την απόφαση να επενδύσει στον GSI, σε μια οικονομική περιπέτεια και σε κίνδυνο έκθεσης σε χρέη ή εγγυήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων. Πολύ περισσότερο επειδή για την ώρα ουδείς άλλος φορέας ή επιχείρηση ή επενδυτικό ταμείο δεν έχουν αποφασίσει να συμμετάσχουν στο μετοχικό κεφάλαιο του GSI και οι προοπτικές να το πράξουν σύντομα δεν είναι πολλές.
Εξού και πρόσφατα γράφτηκε σε ελλαδικά ΜΜΕ ότι το αμερικανικό κρατικό επενδυτικό ταμείο, με το οποίο ο ΑΔΜΗΕ έλεγε πως είναι κοντά σε συμφωνία για συμμετοχή του στο εταιρικό σχήμα του φορέα υλοποίησης, έχει διαμηνύσει ότι θα τον ενδιέφερε να παραχωρήσει δάνεια στον GSI ύψους 400 εκατ. ευρώ!
Συνεταιρισμός με ισοτιμία
Αν και από κυβερνητικής πλευράς δεν έχει επιβεβαιωθεί οτιδήποτε από τα ανωτέρω, ο Φιλελεύθερος πληροφορείται ότι αυτό που θα κρατούσε ανοικτό τον δρόμο για συμμετοχή της Δημοκρατίας στον GSI θα ήταν ένα εντελώς διαφορετικό σύμφωνο παραχώρησης του έργου από τον ΑΔΜΗΕ στον GSI, το οποίο θα διασφάλιζε έναν υγιή συνεταιρισμό εταιρειών-οργανισμών, ακόμα και κρατικών φορέων, στη βάση της ισοτιμίας και με απαραίτητη προϋπόθεση να διατηρεί -ως συνεταιρισμός- την πλήρη ιδιοκτησία της ηλεκτρικής διασύνδεσης, σε όλες τις φάσεις του έργου και τα έσοδα από αυτό μετά την έναρξη της λειτουργίας του. Και, βέβαια, ισότιμο καταμερισμό ευθυνών των μετόχων για τη χρηματοδότηση του έργου και τις προκλήσεις που πιθανό να αντιμετωπίσει.
Οικονομία
Γερμανία: Υπάρχει πραγματικά ένα «κύμα χρεοκοπιών»;
Γράφει ο Χρήστος Μαρτζούκος
Ο αριθμός των πτωχεύσεων εταιρειών συνεχώς, κάτι που είναι ανησυχητικό για το επιχειρηματικό περιβάλλον. Όμως, μια πιο προσεκτική ανάλυση των δεδομένων δείχνει πόσο σοβαρή είναι πραγματικά η οικονομία στην Γερμανία.
Η οικονομία βρίσκεται σε κρίση, η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις και η διάθεση για τη Γερμανία ως επιχειρηματική τοποθεσία δεν ήταν ποτέ πιο αβέβαιη. Ο αυξανόμενος αριθμός πτωχεύσεων προκαλεί συνεχώς νέο πανικό, με τον όρο «κύμα χρεοκοπίας» να χρησιμοποιείται συχνά. Στην τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών Halle, οι οικονομολόγοι κάνουν λόγο για μια «τέλεια καταιγίδα», καθώς καταγράφηκε ο υψηλότερος αριθμός πτωχεύσεων του Οκτώβρου των τελευταίων 20 ετών.
Φαίνεται λοιπόν πως τα δεδομένα από την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία παρουσιάζουν μια αρκετά δραματική εικόνα. Στον Οκτώβριο του 2023, καταγράφηκε αύξηση 23% στις αιτήσεις τακτικής αφερεγγυότητας σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους, ενώ από τον Ιούνιο του 2023, οι ρυθμοί αύξησης είναι σχεδόν διψήφιοι σε σχεδόν κάθε μήνα. Συνολικά, το 2023 καταγράφηκαν 17.800 πτωχεύσεις και το Γερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο (DIHK) οι προβλέψεις για 2024 εκτιμάτε θα υπερβούν τις 20.000.
Ωστόσο, όταν εξετάζουμε τα δεδομένα σε ιστορικό πλαίσιο, η τρέχουσα κατάσταση δεν είναι εντελώς πρωτοφανής. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19, η οποία ανέστειλε προσωρινά την υποχρέωση υποβολής αιτήσεων αφερεγγυότητας, οι πτωχεύσεις μειώθηκαν δραματικά, γεγονός που οδήγησε σε μια «αναβολή» ορισμένων πτωχεύσεων.
Επομένως, το χαρακτηριστικό «κύμα» των χρεοκοπιών μπορεί να είναι παραπλανητικό. Ο Christoph Niering, πρόεδρος της ένωσης διαχειριστών αφερεγγυότητας VID, θεωρεί ότι δεν πρόκειται για πραγματικό κύμα, αλλά για μια «αντιληπτή αύξηση» των πτωχεύσεων, η οποία είναι σημαντική μεν, αλλά όχι ειδική ή καταστροφική. Η πτώχευση ενός μεγάλου ομίλου είναι βέβαια πιο σημαντική από την κατάρρευση μιας μικρής επιχείρησης, κάτι που πρέπει να ληφθεί υπόψη όταν αξιολογούμε την
Το ποια είναι η πραγματική επίπτωση των πτωχεύσεων στην οικονομία εξαρτάται επίσης από τη φύση των επηρεαζόμενων εταιρειών. Οι μεγάλες εταιρείες, όπως για παράδειγμα η Karstadt, έχουν πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο από τις μικρές επιχειρήσεις με περιορισμένο προσωπικό. Η εταιρεία συμβούλων αναδιάρθρωσης Falkensteg, η οποία παρακολουθεί τα δεδομένα αφερεγγυότητας, αναφέρει ότι ο αριθμός των μεγάλων πτωχεύσεων παραμένει σε υψηλότερο επίπεδο. Για το τρίτο τρίμηνο του 2023, 45 εταιρείες με πωλήσεις άνω των 20 εκατομμυρίων ευρώ υπέβαλαν αίτηση αφερεγγυότητας. Αν και είναι τρεις λιγότερες από την αντίστοιχη περίοδο του 2022, είναι σημαντικά περισσότερες από τον μέσο όρο των τελευταίων πέντε ετών, ο οποίος κυμαινόταν γύρω από τις 35 μεγάλες πτωχεύσεις ανά τρίμηνο.
Είτε ονομάζεται «κύμα» είτε όχι, σαφώς υπάρχουν επικίνδυνες τάσεις στην αγορά, οι οποίες πρέπει να παρακολουθούνται προσεκτικά για να εκτιμηθεί η επίδρασή τους στην αγορά.
Οικονομία
Data Journalists: Σκορπάνε χρήμα με ουρά! Πάρτι με γιρλάντες, λαμπιόνια και απευθείας αναθέσεις στη ΣΤΑΣΥ
Πάνω από 600.000 ευρώ για στολισμούς, φωτάκια, γούρια, πανηγύρια και δημόσιες σχέσεις, στις ράγες της σπατάλης.
- Αναθέσεις 65.484 ευρώ (έως τώρα) για λαμπιόνια, events, λευκώματα και χριστουγεννιάτικα δώρα. Έπεται και συνέχεια για την ετήσια γιορτή.
- 2024: Άνω των 550.000 ευρώ μέχρι τον Νοέμβριο για δημόσιες σχέσεις, κέτερινγκ, λαμπάδες, κεράσματα, σχέσεις με ΜΜΕ και… γούρια.
- Απογειώθηκαν οι απευθείας αναθέσεις από το 2022 – Στα 5,7 εκατ. ευρώ το 2024 (έως 31/10), 3,6 εκατ. ευρώ το 2023, 8,1 εκατ. ευρώ το 2022.
Γράφει ο Βασίλης Γαλούπης
Τον περασμένο Σεπτέμβριο η ΣΤΑΣΥ παραδέχονταν πως σε μια γραμμή 24 Σταθμών στην Γραμμή 1 του Μετρό υπάρχουν, εν έτει 2024, μόλις 9 ράμπες για χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου. Στα τέλη Οκτωβρίου προκλήθηκε χάος στον Σταθμό του Συντάγματος όταν το πρωί δημιουργήθηκε ακραίος και αποπνικτικός συνωστισμός εξαιτίας «τεχνικής βλάβης σε δυο διαδοχικούς συρμούς». Στις αρχές Νοεμβρίου, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Σταθμαρχών της ΣΤΑΣΥ τόνιζε, με αφορμή δημοσίευμα για ρωγμές σε ράγες, πως «η κρίση έχει επηρεάσει πάρα πολύ και το Μετρό, υπάρχει έλλειψη προσωπικού, άρα και συντήρησης, υπάρχει έλλειψη τροχαίου υλικού κ.ο.κ., τα οποία δημιουργούν όλο και συχνότερα προβλήματα».
Αυτές οι ειδήσεις της πρόσφατης επικαιρότητας έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά από παλαιότερα γεγονότα, που προκαλούν εύλογο προβληματισμό. Η ΣΤΑΣΥ, όμως, φαίνεται να έχει ήδη μπει σε άλλους, χριστουγεννιάτικους, ρυθμούς.
Η αλληλουχία από απευθείας αναθέσεις του τελευταίου διαστήματος δημιουργεί απορίες για την χρησιμότητα των αποφάσεων, σε συνδυασμό με το κόστος.
- Στις 26 Νοεμβρίου δημοσιοποιήθηκε εντολή ανάθεσης από την ΣΤΑΣΥ «για την προμήθεια διακοσμητικών ειδών για τον χριστουγεννιάτικο στολισμό του δικτύου της ΣΤΑΣΥ 2024». Η τελική αξία της σύμβασης είναι ύψους 27.552 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και την υπογράφει ο διευθύνων σύμβουλος Αθανάσιος Κοτταράς. Είχε προηγηθεί η από 21η Νοεμβρίου σχετική πρόσκληση υποβολής προσφοράς για την προμήθεια «Διακοσμητικών ειδών για τον χριστουγεννιάτικο στολισμό του δικτύου της ΣΤΑΣΥ 2024». Ανάδοχος είναι η εταιρεία Eurolamp ΑΒΕΕ.
- Την επόμενη μέρα, 27 Νοεμβρίου, η ΣΤΑΣΥ αναρτά «πρόσκληση υποβολής προσφοράς για υπηρεσίες τοποθέτησης – αποξήλωσης και μεταφοράς σε αποθηκευτικό χώρο του εορταστικού στολισμού του δικτύου της ΣΤΑΣΥ». Αποδέκτης είναι μια εταιρεία του Βόλου (Καλαμπόκας Κωνσταντίνος και ΣΙΑ ΟΕ). Η προϋπολογιζόμενη δαπάνη ανέρχεται σε 18.100 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Στην περιγραφή του έργου αναφέρονται μεταξύ άλλων «η τοποθέτηση ενός Χριστουγεννιάτικου Δέντρου με λαμπάκια ύψους 1,40μ.» στο Σύνταγμα, η «τοποθέτηση επιδαπέδιου φωτιζόμενου 3D καραβιού διαστάσεων 350cmx400cm» στον Πειραιά, «η τοποθέτηση διακοσμητικής γιρλάντας κομήτη στον τερματικό σταθμό Κηφισιά (ΗΣΑΠ)» κ.α.
- Την ίδια μέρα (27.11.24) η ΣΤΑΣΗ δημοσιοποιεί μια ακόμα «πρόσκληση υποβολής προσφοράς». Και συγκεκριμένα «για υπηρεσίες ψυχαγωγίας του επιβατικού κοινού στο πλαίσιο των χριστουγεννιάτικων εορταστικών εκδηλώσεων». Η πρόσκληση αφορά την εταιρεία «Μαθαίνοντας ΜΟΝ. ΙΚΕ» από την Ανάβυσσο και είναι ύψους 6.200 ευρώ, με ΦΠΑ: «Η ΣΤΑΣΥ σάς καλεί να υποβάλετε προσφορά για υπηρεσίες ψυχαγωγίας του επιβατικού κοινού στο πλαίσιο των χριστουγεννιάτικων εορταστικών εκδηλώσεων που θα λάβουν χώρα στο δίκτυο της ΣΤΑΣΥ». Δεν υπάρχει κάποια αναλυτική περιγραφή του έργου σ’ αυτή την περίπτωση.
Είχε προηγηθεί η σχετική απόφαση της 21ης Νοεμβρίου για την έγκριση δέσμευσης «πίστωσης ύψους 5.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ 1.200 ευρώ, ήτοι συνολικής αξίας 6.200 ευρώ σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων της ΣΤΑΣΥ, που αφορά έξοδα Προβολής και Διαφήμισης (Χριστουγεννιάτικα events στο δίκτυο της ΣΤΑΣΥ)».Το ποσό αυτών των τριών «χριστουγεννιάτικων» αποφάσεων περί στολισμών στο δίκτυο φτάνει ήδη στα 51.852 ευρώ, ενώ υπάρχει ακόμα χρονικό περιθώριο και για άλλες σχετικές αποφάσεις. Το κόστος αναμένεται να ανέβει σημαντικά περισσότερο όταν ληφθούν οι αποφάσεις για την ετήσια προγραμματισμένη γιορτή της ΣΤΑΣΥ.Να σημειωθεί πως ήδη έχει εγκριθεί το ποσό των 5.200 ευρώ ως έξοδα Προβολής και Διαφήμισης για το ετήσιο «Εταιρικό Αφιέρωμα στη ΣΤΑΣΥ» (με απόφαση της 26ης Νοεμβρίου). Στις 2 Δεκεμβρίου εκδόθηκε και απόφαση για 6.800 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (8.432 ευρώ με ΦΠΑ) «για την Προμήθεια Παιχνιδιών για τα παιδιά εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ».Όπως αναφέρεται πρόκειται για 1.000 «κομμάτια» από ασύρματα ηχεία αξίας 4.700 ευρώ (άνευ ΦΠΑ) και 1.000 αδιάβροχες θήκες για κινητά τηλέφωνα ύψους 2.100 ευρώ (πλην ΦΠΑ).Συνυπολογίζοντας και τα τελευταία κόστη που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με την εορταστική περίοδο το ύψος των δαπανών ανέρχεται σε 65.484 ευρώ, δίχως να υπολογίζονται τα έξοδα για την ετήσια γιορτή της ΣΤΑΣΥ.
Διαβάστε τη συνέχεια στους Data Journalists
-
Γενικά θέματα2 μήνες πριν
Τί είναι αυτά τα μυστηριώδη φωτεινά στίγμα στον ουρανό της Κύπρου;
-
Διεθνή2 μήνες πριν
Ανατριχιαστικές εικόνες με τον νεκρό ηγέτη της Χαμάς (ΦΩΤΟ)
-
Αναλύσεις2 μήνες πριν
Η Αθήνα παραδίδει τη Θράκη
-
Αθλητικά1 μήνα πριν
Δεν πούλησε οπαδισμό! Δεν έπαιξε σε τουρκική ομάδα που θα τον απογείωνε οικονομικά – Αντώνης Φώτσης: Ο καλύτερος Έλληνας καλαθοσφαιριστής… ever
-
Video2 μήνες πριν
Ισραήλ: Αν χτυπήσει πυρηνικά, αρχίζει η καταστροφή
-
Ενδιαφέροντα6 ημέρες πριν
Αποκάλυψη του ηθοποιού Κωστή Σαββιδάκη! Κόπηκε ταινία στην Ελλάδα από φεστιβάλ επειδή προέβαλλε την Ορθοδοξία
-
Άμυνα2 μήνες πριν
Έτοιμος σε 3 χρόνια ο ελληνικός Σιδερένιος Θόλος! Πόσο θα κοστίσει;
-
Διεθνή3 εβδομάδες πριν
Οι Ουκρανοί ακολουθούν το… δόγμα Μπάιντεν! Χτύπησαν με ATACMS τη Ρωσία – Οδηγούμαστε σε πυρηνικό ολοκαύτωμα;