Ακολουθήστε μας

Αναλύσεις

Τι είπαν επιζήσαντες αξιωματικοί από την κόλαση του ”Αττίλα”…

Δημοσιεύτηκε στις

Αν ζούσαν σήμερα ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης δεν θα αρνούνταν ασφαλώς να επαναλάβουν αυτά που είχαν πει στην εποχή τους για την αναλλοίωτη φύση του πολέμου. Του πολέμου κάθε μορφής, από τον ομηρικό πόλεμο και τον ”ιδανικό” ελληνοπερσικό (όπως εκλαμβάνεται ο πόλεμος των αρχαίων Ελλήνων κατά των Μήδων στους κλασικούς χρόνους) μέχρι τον σύγχρονο ρωσο-ουκρανικό.

   Τον ρωσο-ουκρανικό που έχει βαθύτερη αιτία  (για όσους ερμηνεύουν την εισβολή της Ρωσίας το 2022 στην Ουκρανία ως πράξη άμυνας έναντι της επέκτασης του Ν.Α.Τ.Ο) την αυτονόμηση της Ουκρανίας από τη ρωσική σφαίρα επιρροής μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ το 1991 (”Νόμος Θουκυδίδη”: Ο φόβος, στο επίπεδο συλλογικών οντοτήτων κρατών ή πόλεων, προκαλεί τον πόλεμο).

   Για τη φύση των πολέμων και το πώς επηρεάζουν αυτοί και αντανακλούν ανθρώπινες καταστάσεις (όπως συμβαίνει στις αρχαίες τραγωδίες) θα μπορούσαν να μας πουν πολλά και ο Ηρόδοτος, ο Ηράκλειτος, ο Ισοκράτης και ο Δημοσθένης, έστω και αν οι σύγχρονες διεθνείς και εθνικές συνθήκες πολέμου είναι τελείως διαφορετικές από εκείνες της ελληνικής αρχαιότητας.

   Διαφορετικές κι από τον ”πόλεμο της ντροπής”, τον πόλεμο-τραγωδία της Κύπρου το 1974. Έναν πόλεμο που πέρασε, γραφειοκρατικά, σαν θερμό επεισόδιο στον οποίο οι εμπλεκόμενοι εκπρόσωποι του Ελληνισμού (Ελλαδίτες και Ελληνοκύπριοι αξιωματικοί και στρατιώτες) είχαν διπλή ατυχία:

  1. Την ατυχία του αιφνιδιασμού (κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τους Τούρκους εισβολείς εξοπλιστικά και ψυχολογικά απροετοίμαστοι) και 2. Την ατυχία της μη κήρυξης επίσημα του πολέμου μεταξύ Τουρκίας-Κύπρου για πολιτικούς λόγους (”εθνικά επιβεβλημένους” προς αποφυγή εμπλοκής της ”μόλις ανανήψασας από την 7ετή δικτατορία” απογυμνωμένης εξοπλιστικά Ελλάδας σε έναν ελληνοτουρκικό πόλεμο).

   Αποτέλεσμα της δεύτερης αυτής ατυχίας – στην περίπτωση των Ελλαδιτών πεσόντων στην Κύπρο τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974, ειδικότερα – ήταν η συνύπαρξή τους για πολλά χρόνια στους καταλόγους των νεκρών του 1940…

  Αλλά και εκπαιδευτικά η τραγωδία της Κύπρου – που κορυφώθηκε με την τουρκική εισβολή του ’74 και συνεχίζει να αποτελεί αιμάσσουσα πληγή του Ελληνισμού λόγω του ατιμώρητου εισβολέα και της κατοχής επί 50 χρόνια του 37% της βόρειας Κύπρου – δεν δικαιώνει ιστορικά τη θυσία των ηρωικών πεσόντων, παρά τείνει (από δεκαετίας και βάλε) να παρουσιάζει το μείζον ζήτημα της Κύπρου ως μικροδιαφορά γειτόνων που βαίνει προς… βολική τακτοποίηση.

   Με τον τρόπο αυτό, φυσικά, δικαιώνουμε την Τουρκία. Αυτό πιστοποιεί, δυστυχώς, και η ”ευοίωνη” πορεία των ελληνοτουρκικών σχέσεων σήμερα ερήμην του Κυπριακού και των συνεπειών της κυπριακής τραγωδίας (αγνοούμενοι, εποικισμός, ντε φάκτο τουρκοποίηση των Κατεχομένων), αφού απ’ τη διεθνοποίησή της πήγαμε στη συλλογή ψηφισμάτων από διεθνείς οργανισμούς.

  Ψηφισμάτων με ηθική αποκλειστικά αξία και, έκτοτε (περιοδικά), σε απευθείας διακοινοτικές συνομιλίες Ελληνοκυπρίων-Τουρκοκυπρίων (χωρίς αποτέλεσμα) με πρωτοβουλία του ΟΗΕ και ”μάρτυρες” ξένους παράγοντες από Αμερική και Αγγλία.

   Μοιραία διολίσθηση λόγω της υπάρχουσας κόπωσης, εν μέρει, Ελλαδιτών και Ελληνοκυπρίων οι οποίοι – σε πολιτικό επίπεδο – δίνουν την εντύπωση ότι θέλουν να κλείσουν όπως όπως την πληγή της κυπριακής τραγωδίας, που κουβαλάει εντός της πολλούς σκελετούς και ένοχες συνειδήσεις…

   Δίνουν την εντύπωση ότι θέλουν να κλείσουν τα αυτιά τους, για να πάψουν να ακούν τις κραυγές του πόνου και της αγωνίας των συγγενών των νεκρών (τα οστά πολλών εκ των οποίων δεν έχουν ταυτοποιηθεί ακόμα) και των συγγενών των αγνοουμένων της Κύπρου.

   Η βαθύτερη αιτία, ωστόσο – αυτή της μοιραίας διολίσθησης του Κυπριακού σε δικοινοτικό πρόβλημα – εδράζεται στο γεγονός ότι όλο και λιγότεροι σε Ελλάδα και Κύπρο το θεωρούν εθνικό πρόβλημα ή έστω πρόβλημα, αφού γινόμαστε μάρτυρες καθημερινά της διαβεβαίωσης Κυπρίων πολιτών ότι ”δεν υφίσταται πλέον αυτό, γιατί ”τα έχουν βρει οι Κύπριοι  μεταξύ τους…”.

  Αυτό λέγεται ”ύβρις”! Ύβρις κατά των νεκρών της κυπριακής τραγωδίας και των αγνοουμένων της. Ύβρις κατά των θυμάτων της τουρκικής βίας μεταξύ του άμαχου πληθυσμού και της βεβήλωσης των ιερών και οσίων που άφησαν πίσω τους οι 200.000 εκτοπισμένοι Ελληνοκύπριοι πρόσφυγες  των Κατεχομένων της Κύπρου.

   Ύβρις που επιβεβαιώνει ότι τα σκληρά παθήματα της 50ετίας στην Κύπρο δεν έγιναν μαθήματα στην ατομική και συλλογική συνείδηση Ελλαδιτών και Ελληνοκυπρίων, γιατί δείχνουν αμφότεροι να μην έχουν αφομοιώσει το τετελεσμένο του 1974 ως δραματικό για τον Ελληνισμό ιστορικό γεγονός.

   Γεγονός που αξίζει να τους το θυμίσουμε στην μνήμη των πεσόντων στρατιωτικών, πολιτών, πληροφοριοδοτών, αγνοουμένων-νεκρών, αλλά και εκείνων οι οποίοι επέζησαν απ’ τον εφιάλτη του Αττίλα και ”έφυγαν” σε καιρό ειρήνης με την ελπίδα ότι η ”ιστορική περιοχή” του ’74 θα πάψει να παραμένει ”terra incognita” (”άγνωστη γη”) για τους Έλληνες σε Ελλάδα και Κύπρο…

   Μιλώ για τους τελευταίους και η λύπη βουλιάζει τον νου μου στη σκέψη ότι πολλοί εξ αυτών μπαινοβγαίνουν  στα ψυχιατρεία χτυπημένοι από το ”σύνδρομο των βετεράνων”. Με σπασμένα τα κομμάτια του ψυχικού τους καθρέφτη. περιφέρονται σιωπηλοί νιώθοντας μέσα τους έτοιμη να εκραγεί τη λάβα των αναμνήσεων στο φαινομενικά αδρανοποιημένο απ’ τα ηρεμιστικά μυαλό τους.

  Λάβα που τους οδηγεί σε ανία, πλήξη ή μοναξιά και συχνά στην αναβίωση των δραματικών γεγονότων στα πεδία των μαχών της Κύπρου, όπου οι μόνοι ανθρώπινοι ψίθυροι (μέσα στον πύρινο όλεθρο τον οποίο σκορπούσαν τα τουρκικά βομβαρδιστικά) ήταν τα τελευταία λόγια των ετοιμοθάνατων συμπολεμιστών τους στο ομιχλώδες τοπίο του θανάτου:

– Εμείς πεθαίνουμε για την πατρίδα. Σειρά σας να συνεχίσετε. Σας περιμένουμε…

   Τοπίο κόλασης σε δυο ειδικά περιπτώσεις γι’ αυτούς που είχαν την τύχη ή την ατυχία να επιζήσουν:

  1. Στην περίπτωση της επιχείρησης ”Νίκη” (σε εφαρμογή του ”Σχεδίου Κ” για συνδρομή της Ελλάδας σε περίπτωση τουρκικής εισβολής στην Κύπρο) που αποδείχθηκε αποστολή αυτοκτονίας (29 νεκροί καταδρομείς και 4 αεροπόροι της354 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών ”Πήγασος” της Πολεμικής Αεροπορίας), στην οποία συμμετείχαν 15 αεροσκάφη μας Nord 2501D Noratlas και C-47 Dakota (τα ”15 πορτοκάλια” που θα στέλναμε, ξημερώματα 21ης-22η Ιουλίου 1974, με χαμηλή πτήση και χωρίς συνοδεία μαχητικών λόγω μυστικότητας της επιχείρησης, σύμφωνα με το σήμα του ελληνικού κέντρου επιχειρήσεων προς το ΓΕΕΦ Λευκωσίας).

   Αεροσκάφη στα οποία επιβιβάστηκαν τελικά 319 Έλληνες καταδρομείς της Α’ Μοίρας Καταδρομών από το Μάλεμε Χανίων Κρήτης και 25 της Γ’ Μοίρας Αμφίβιων Καταδρομών απ’ το Μεγάλο Πεύκο Αττικής, καθώς η πτήση των καταδρομέων της Β’ Μοίρας Καταδρομών με έδρα τη Ρεντίνα Θεσσαλονίκης (που θα αερομεταφέρονταν στην Κύπρο δια της Ολυμπιακής Αεροπορίας, σύμφωνα με το σχέδιο) ακυρώθηκε.

  1. Στην περίπτωση του Αγίου Ιλαρίωνα στο Σταυροβούνι, όπου οι διασωθέντες καταδρομείς του δεύτερου Ντακότα (που απογειώθηκε από την Κρήτη και χτυπήθηκε στο αεροδρόμιο Λευκωσίας  αφήνοντας στο έδαφος 9 νεκρούς και τραυματίες) αντίκρισαν μια κόλαση πυρός μπροστά τους, στην προσπάθειά τους να βρουν επιζώντες της 20ης-22ας Ιουλίου μετά τις μάχες της 33ης Μοίρας Καταδρομών.

   Τις μάχες που δόθηκαν στο φρούριο του Αγίου Ιλαρίωνα, το Μπέλλα-Πάις και την Κερύνεια από τον ηρωικό διοικητή της Μοίρας  Ταγματάρχης Γεώργιο Κατσάνη και τον – ”Λεωνίδα της Κερύνειας” – ήρωα λοχαγό Νικόλαο Κατούντα, ο οποίος πότισε με το αίμα του το χώμα της όταν έσπευσε με 62 άνδρες να στηρίξει – την ώρα της εισβολής – το 251ο Τάγμα Πεζικού υπό τον γενναίο αντισυνταγματάρχη Παύλο Κουρούπη.

   Αλλά αυτά τα ανδραγαθήματα που θυμίζουν σελίδες της Ομηρικής Ιλιάδας έμειναν να τα θυμούνται μόνο οι άνθρωποι που βλέπουν σκιές, συνωμοσίες και εφιάλτες. Οι επιζώντες που άντεξαν και τους απονεμήθηκαν, έστω κι αργά, μετάλλια ανδρείας.

   Μετάλλια ανδρείας για εξαίρετες πράξεις προς την πατρίδα, τα οποία δεν μπορούν να χαρούν, δυστυχώς, γιατί κρύβουν την ταραχή του ”πολέμου της ντροπής” μέσα τους, όπως χαρακτήρισε την τουρκική εισβολή πριν πεθάνει ο συνταγματάρχης Νίκος Νικολούδης (2009).

   Ο ε.α συνταγματάρχης που βίωσε έντρομος τον Ιούλιο του ’74 (μαζί με τους αντισυνταγματάρχες Παπαθανασίου και Μπούτο, επικεφαλής των 281 Τ.Π, 285 Τ.Μ.Χ και 286 Τ.Π) την ισοπέδωση απ’ την τουρκική αεροπορία – με βόμβες Ναπάλμ και ρουκέτες – του χωριού Κοντεμένο της επαρχίας Κερύνειας, οι δρόμοι του οποίου είχαν γεμίσει από πτώματα Ελληνοκυπρίων και τραυματίες.

   Μεταξύ των τελευταίων και ο ηρωικός αντισυνταγματάρχης Γεώργιος Μπούτος,  ο οποίος πέθανε λίγες μέρες αργότερα (3 Αυγούστου 1974) σε νοσοκομείο της Αθήνας μ’ ένα παράπονο στα χείλη πριν ξεψυχήσει, αγνοώντας προφανώς την κακιά μοίρα της επιχείρησης αερομεταφοράς ”Νίκη” :    

 – Γιατί η Ελλάδα δεν έστειλε έστω και ένα αεροπλάνο για να βοηθήσει την Κύπρο. Πού είναι, μωρέ, η Ελλάδα να στείλει έστω και τρία αεροπλάνα και να έβλεπες τους Τούρκους που θα πήγαιναν…

 

 

Κρινιώ Καλογερίδου

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Συνέχεια ανάγνωσης

Αναλύσεις

Le Journal de Montréal: Αντίσταση στον κατακτητικό ισλαμισμό

Ο ισλαμιστικός εισοδισμός πρέπει να μας ανησυχεί

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γράφει ο Mathieu Bock-Côté, Le Journal de Montréal

Τελικά ο δημόσιος διάλογος δεν μπόρεσε να αποφύγει τις προσευχές στους δρόμους στο Μόντρεαλ. Μιλάμε για αυτές όλο και πιο συχνά στο βαθμό που συνειδητοποιούμε πλέον την δύναμη του ισλαμισμού στο Κεμπέκ.

Οι προσευχές στο δρόμο βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής των ισλαμιστών για την κατάληψη του δημόσιου χώρου.

Το ότι η τελευταία προσευχή στο δρόμο έγινε μπροστά από τη βασιλική της Notre-Dame του Μόντρεαλ, την επομένη της επαναλειτουργίας της Notre-Dame, στη Γαλλία, λέει πολλά για τη δεδηλωμένη εχθρότητα των ισλαμιστών, οι οποίοι ζουν στο Κεμπέκ σαν κατακτητές στην υπηρεσία αυτού που πιστεύουν ότι είναι η αληθινή πίστη όντας πεπεισμένοι, ότι φέρνουν έναν ανώτερο πολιτισμό.

Από τη δική μας σκοπιά, δεν μπορούμε παρά να τους δούμε ως εισβολείς, στο βαθμό που βλέπουν τον εαυτό τους ως την πρωτοπορία μιας θρησκείας που καλείται να μας κυριαρχήσει.

Ο ισλαμιστικός εισοδισμός πρέπει επίσης να μας ανησυχεί

Οι περιπτώσεις του σχολείου του Μπέντφορντ, στο Μόντρεαλ, μετά του σχολείου Saint-Maxime, στο Λαβάλ, είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Ολοι το ξέρουμε αυτό.
Πρέπει επίσης να δούμε υπό αυτό το πρίσμα την διάδοση της μπούρκας στα νηπιαγωγεία – γιατί η μπούρκα δεν είναι έκφραση της προσωπικής πνευματικότητας αλλά της ισλαμιστικής επιρροής σε μια κοινωνία.

Πρέπει προφανώς να διακρίνουμε το Ισλάμ από τον Ισλαμισμό και να θυμόμαστε ότι πολλοί Μουσουλμάνοι είναι κάτι παραπάνω από ανυπόμονοι, ακόμη και εχθρικοί, απέναντι στον τελευταίο.
Αλλά πρέπει επίσης να θυμόμαστε ότι Ισλάμ και Ισλαμισμός προφανώς συνδέονται και ότι ο ισλαμισμός έχει κάνει τα πάντα μετά την ιρανική επανάσταση του 1979 για να κατακτήσει το Ισλάμ εκ των έσω.

Με άλλα λόγια, ο ισλαμικός φονταμενταλισμός έχει κάνει τα πάντα για να ταυτιστεί με το Ισλάμ.

Ο ισλαμισμός δεν έχει θέση στο Κεμπέκ. Ούτε οι ισλαμιστές.

Πρέπει όχι μόνο να τους ζητήσουμε ευγενικά να σεβαστούν το Κεμπέκ, όπως ζητάμε από κάθε τουρίστα, αλλά να το εγκαταλείψουν, αν νιώθουν τόσο ξένοι σε αυτό.

Προφανώς θα χρειαστεί να ενισχυθεί ο Νόμος 21 για την καταπολέμηση του κατακτητικού ισλαμισμού. Θα πρέπει επίσης να καταλάβουμε ότι πρέπει να τον σταματήσουμε στα σύνορα. Γιατί είναι προφανώς παράλογο να φέρνουμε στη χώρα μας ανθρώπους που είναι βαθιά ξένοι στον πολιτισμό μας με την ελπίδα να τους μεταμορφώσουμε σε Δυτικούς του 21ου αιώνα με το χτύπημα ενός κοσμικού ραβδιού.

Με άλλα λόγια, είναι καιρός να τεθεί το ζήτημα της μετανάστευσης συσχετίζοντάς το με αυτό της αναμφισβήτητης σύγκρουσης των πολιτισμών.

Επιστρέφοντας στις προσευχές στους δρόμους, σημειώνω ότι ορισμένες ακροαριστερές νεοφεμινίστριες που είναι πολύ παρούσες στα μέσα ενημέρωσης επιδεικνύουν τη μεγαλύτερη άγνοια και τη μεγαλύτερη βλακεία εξηγώντας, με απλό τρόπο, ότι δεν έχουν πρόβλημα ότι προσεύχονται οι άνθρωποι στο δρόμο .

Στη συνέχεια πιστεύουν ότι παίζουν το χαρτί της πολυπολιτισμικής ανοχής, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι η αντίληψη για τον κόσμο που έχουν αυτές οι προσευχές στους δρόμους θα μας καταδίκαζε, αν γίνονταν η πλειοψηφία, να αποκηρύξουμε όλα τα νόμιμα επιτεύγματα του φεμινισμού.

Εν ολίγοις, η αντιδυτική άκρα αριστερά ωθεί τον πολιτισμό μας στην υποταγή και στην αυτοκαταστροφή.

Συνέχεια ανάγνωσης

Αναλύσεις

Ο ρόλος ΗΠΑ-Ισραήλ-Τουρκίας στην ανατροπή του Άσαντ στη Συρία

Η συνεργασία των ΗΠΑ, Ισραήλ και Τουρκίας στην ανατροπή του Άσαντ αποτελεί παράδειγμα του πώς οι συγκλίνουσες επιδιώξεις μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντικές αλλαγές, με μακροχρόνιες επιπτώσεις για την περιοχή και πέραν αυτής.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η περίπτωση της Συρίας αναδεικνύει πώς οι διεθνείς συμμαχίες και οι γεωπολιτικές στρατηγικές μπορούν να διαμορφώσουν την πορεία ενός έθνους.

Η συνεργασία των ΗΠΑ, Ισραήλ και Τουρκίας στην ανατροπή του Άσαντ αποτελεί παράδειγμα του πώς οι συγκλίνουσες επιδιώξεις μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντικές αλλαγές, με μακροχρόνιες επιπτώσεις για την περιοχή και πέραν αυτής.

Γράφει ο Φίλιππος Χατζής, Intelligence and Security

Η ανατροπή του καθεστώτος του Μπασάρ αλ Άσαντ στη Συρία αποτέλεσε ένα από τα πιο πολυσυζητημένα και αμφιλεγόμενα γεγονότα της σύγχρονης Μέσης Ανατολής.

Πίσω από την πτώση του, κρύβεται μια περίπλοκη συνωμοσία, στην οποία φέρονται να εμπλέκονται οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Ισραήλ και η Τουρκία. Αυτή η συνεργασία, με φαινομενικά κοινά συμφέροντα, διαμόρφωσε το γεωπολιτικό τοπίο της περιοχής, οδηγώντας σε σημαντικές αλλαγές και ανακατατάξεις.

Η Συρία, υπό την ηγεσία του Μπασάρ αλ Άσαντ, υπήρξε κρίσιμος κρίκος στον “Άξονα της Αντίστασης” υπό την ηγεσία του Ιράν, αντιτιθέμενη στις πολιτικές των ΗΠΑ και του Ισραήλ στην περιοχή.

Η στρατηγική της θέση και οι συμμαχίες της την κατέστησαν στόχο για δυνάμεις που επιδίωκαν την αποδυνάμωση της ιρανικής επιρροής και την αναδιαμόρφωση του χάρτη της Μέσης Ανατολής.

Σύμφωνα με τον ανώτατο ηγέτη του Ιράν, Αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ, η πτώση του Άσαντ ήταν αποτέλεσμα ενός “αμερικανο-σιωνιστικού σχεδίου”, υπονοώντας επίσης την εμπλοκή μιας γειτονικής χώρας, πιθανόν της Τουρκίας.

Αυτή η άποψη ενισχύεται από την ταυτόχρονη κλιμάκωση των επιθέσεων τζιχαντιστικών ομάδων, όπως η Χαγιάτ Ταχρίρ αλ Σαμ (HTS), οι οποίες, σύμφωνα με αναλυτές, έλαβαν υποστήριξη από τις προαναφερθείσες δυνάμεις.

Η Τουρκία, με τη σειρά της, διαδραμάτισε κρίσιμο ρόλο, παρέχοντας υποστήριξη σε αντάρτικες ομάδες και επιτρέποντας τη διέλευση μαχητών και όπλων μέσω των συνόρων της. Ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εξέφρασε ανοιχτά την ελπίδα του για την προέλαση των ανταρτών προς τη Δαμασκό, υπογραμμίζοντας την επιθυμία του για αλλαγή καθεστώτος στη Συρία.

Το Ισραήλ, από την πλευρά του, χαιρέτισε την ανατροπή του Άσαντ, με τον πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου να τη χαρακτηρίζει “ιστορική ημέρα”.
Η αποδυνάμωση της συμμαχίας Συρίας-Ιράν θεωρήθηκε στρατηγική νίκη για το Ισραήλ, μειώνοντας την απειλή στα βόρεια σύνορά του.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες, αν και δεν ενεπλάκησαν άμεσα, φέρονται να υποστήριξαν τις προσπάθειες αποσταθεροποίησης του καθεστώτος Άσαντ, βλέποντας την πτώση του ως μέσο περιορισμού της ιρανικής επιρροής στη Συρία.

Αναφορές υποστηρίζουν ότι η Ουάσινγκτον, μέσω των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, πρότεινε στον Άσαντ να διακόψει τη συνεργασία με το Ιράν, με αντάλλαγμα την άρση των κυρώσεων, πρόταση που ο Άσαντ απέρριψε.

Η συντονισμένη αυτή προσπάθεια των ΗΠΑ, Ισραήλ και Τουρκίας οδήγησε σε μια νέα φάση του συριακού εμφυλίου, με την ενίσχυση των ανταρτικών δυνάμεων και την αποδυνάμωση του καθεστώτος Άσαντ.

Ωστόσο, η εμπλοκή πολλών παραγόντων και η πολυπλοκότητα των συμμαχιών καθιστούν δύσκολη την πλήρη κατανόηση των γεγονότων. Είναι σαφές, πάντως, ότι η ανατροπή του Άσαντ δεν ήταν αποτέλεσμα μόνο εσωτερικών δυναμικών, αλλά και εξωτερικών παρεμβάσεων με συγκεκριμένα γεωπολιτικά συμφέροντα.

Η περίπτωση της Συρίας αναδεικνύει πώς οι διεθνείς συμμαχίες και οι γεωπολιτικές στρατηγικές μπορούν να διαμορφώσουν την πορεία ενός έθνους. Η συνεργασία των ΗΠΑ, Ισραήλ και Τουρκίας στην ανατροπή του Άσαντ αποτελεί παράδειγμα του πώς οι συγκλίνουσες επιδιώξεις μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντικές αλλαγές, με μακροχρόνιες επιπτώσεις για την περιοχή και πέραν αυτής.

Συνέχεια ανάγνωσης

Αναλύσεις

Άρχισαν οι λεηλασίες! Τζιχαντιστές κατέστρεψαν τον ναό της Αγίας Σοφίας στη Συρία

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Τετάρτης 11 Δεκεμβρίου 2024

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Τετάρτης 11 Δεκεμβρίου 2024

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Άμυνα41 λεπτά πριν

Άσκηση ασφάλειας ευρείας κλίμακας στο αεροδρόμιο”Μακεδονία”

Άσκηση ευρείας κλίμακας στο αεροδρόμιο Μακεδονία, πραγματοποίησε η Fraport Greece, ο φορέας διαχείρισης και λειτουργίας του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης. Στην...

Άμυνα56 λεπτά πριν

Τί δήλωσε ο Δένδιας για το Ελληνο-Γαλλικό Συμπόσιο Αμυντικής Καινοτομίας

Το σημερινό Συμπόσιο υπηρετεί τη δημιουργία ευρύτατων διαύλων επαφής ανάμεσα στο οικοσύστημα καινοτομίας της Γαλλίας, ένα ώριμο οικοσύστημα, και το...

Ιστορία - Πολιτισμός1 ώρα πριν

Εκδήλωση για τη Γενοκτονία των χριστιανικών πληθυσμών της Ανατολίας στον Δήμο Κορδελιού – Ευόσμου

Το ειδεχθές έγκλημα της Γενοκτονίας, το οποίο υπέστησαν οι χριστιανικοί λαοί της καθ’ ημάς Ανατολής, τέθηκε στο επίκεντρο υβριδικής διαδικτυακής...

Απόψεις2 ώρες πριν

Ένα αεροπλάνο απομένει να ενωθεί με τους εναπομείναντες ηγέτες του κόσμου

«Έχουμε απομείνει δύο άτομα μεταξύ των ηγετών στον κόσμο αυτήν τη στιγμή. Εγώ και ο Πούτιν» είπε ο Ρετζέπ Ταγίπ...

Διεθνή2 ώρες πριν

Le Point : Δεν υπάρχουν μετριοπαθείς τζιχαντιστές

Εφτασε το τέλος ενός μισητού καθεστώτος στη Συρία, το οποίο ευθύνεται για έναν εμφύλιο πόλεμο που άφησε 400.000 νεκρούς και...

Δημοφιλή