Ακολουθήστε μας

Αναλύσεις

Το αβάσταχτο δράμα της Τσιγδέμ!

Δημοσιεύτηκε στις

 

“Απαγορεύεται να είσαι Τούρκος στη Δυτική Θράκη και στην Ελλάδα”. Τη δήλωση έκανε στο κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu της Τουρκίας, τον Μάρτιο, η πρόεδρος του Κόμματος Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας της Θράκης (ΚΙΕΦ), Τσιγδέμ Ασάφογλου. Και προσέθεσε: “Δεν μπορείτε να ιδρύσετε κανένα σωματείο, ίδρυμα ή οργανισμό που να περιλαμβάνει τη λέξη Τούρκος. Ως Τούρκοι της Δυτικής Θράκης, όποτε εκφράζουμε την ταυτότητά μας και λέμε ότι είμαστε Τούρκοι και η μειονότητα που ζει στη Δυτική Θράκη είναι τουρκική, δυστυχώς, το ελληνικό κράτος μας χαρακτηρίζει ως στοιχεία που απειλούν την εθνική ασφάλεια”.

Και για όποιον δεν κατάλαβε, η προεκλογική αφίσα του κόμματος το ξεκαθαρίζει: “Οι Τούρκοι ψηφίζουν Τούρκους”. Το ΚΙΕΦ είναι το ισλαμικό κόμμα που είχε ιδρύσει ο πράκτορας του τουρκικού βαθέος κράτους, Αχμέτ Σαδίκ. Στις προηγούμενες ευρωεκλογές ήταν πρώτο στην Ξάνθη με 25,05%, (με δεύτερη τη ΝΔ με 24,43%) και στη Ροδόπη με 38,01% (ΝΔ:18,32%).

Απορώ πώς στην εποχή της θεοποίησης του αυτοπροσδιορισμού, κανένας δεν συγκινείται με το δράμα της Τσιγδέμ. Αισθάνεσαι Τουρκάλα, κοπέλα μου; Τιμή σου και καμάρι σου! Σε απαλλάσσουμε αμέσως από την ελληνική υπηκοότητα, την οποία φέρεις βαρέως, και τράβα να πολιτευθείς στην Τουρκία. Απαλλάσσουμε και όλους όσοι ισχυρίζονται το ίδιο με σένα, με πρώτους – πρώτους τους υποψήφιους του ΚΙΕΦ για την Ευρωβουλή. Τι δουλειά έχουν οι Τούρκοι στην Ευρωβουλή; Στην Ελλάδα θα βρίσκεστε, αν θέλετε και κυρίως αν θέλουμε, ως αλλοδαποί παρεπιδημούντες. Κι εμείς θα αποφασίσουμε πόσο θα σας φιλοξενήσουμε και με ποιους όρους. Υπ’ αυτή και μόνο την ιδιότητα, ιδρύστε όποιο σωματείο θέλετε. Για τη μελέτη της τουρκικής μουσικής, ας πούμε. Ή για την διάδοση του χουνκιάρ μπεγιεντί και του κιουνεφέ. Όχι όμως για να παροτρύνετε τους Τούρκους να ψηφίζουν Τούρκους, στην Ελλάδα. Στην Τουρκία, ναι!

Αν κάποιος θεωρεί αυτή την οπτική “εκτός νομικού πλαισίου”, ίσως δεν έχει υπόψη τα άρθρα 31 – 36  της συνθήκης της Λωζάνης που αναφέρονται στην ιθαγένεια. (Σήμερα ο όρος, νομικώς, ταυτίζεται με την υπηκοότητα, ενώ δεν θα έπρεπε, αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση.) Σ΄ αυτά τα άρθρα διευθετείται, πολύ λογικά, το πρόβλημα που προέκυψε όταν, με τις αλλαγές των συνόρων, πληθυσμοί που αισθανόντουσαν ότι ανήκαν στην Α εθνικότητα κατοικούσαν σε περιοχή που περιερχόταν στη Β κρατική επικράτεια. Η Συνθήκη έλεγε ότι αυτομάτως γίνονται υπήκοοι του Β κράτους, εκτός αν δεν θέλουν! Και έδωσε περιθώριο δύο ετών, έτσι ώστε οι πολίτες αυτής της κατηγορίας να αποφασίσουν ποια ιθαγένεια θέλουν. Αν ήθελαν την τουρκική, θα έπρεπε να μαζέψουν τα μπογαλάκια τους και να εγκατασταθούν στην Τουρκία. Διατηρούσαν ακέραια την ακίνητη περιουσία τους στη χώρα από την οποία έφευγαν, αλλά δεν μπορούσε η οικογένειά τους να μένει πια εκεί. Λέει δηλαδή η Συνθήκη σε απλά νεοελληνικά: και Έλληνας υπήκοος και υποψήφιος για το Ευρωκοινοβούλιο και Τούρκος μαζί, δεν γίνεται!

Όμως, σήμερα, τη δυνατότητα να αποποιηθεί κάποιος την ελληνική ιθαγένεια, ο νόμος δεν την παρέχει σε οποιονδήποτε! Είναι εντελώς παράλογο, διότι ενώ σου αναγνωρίζει το δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζεσαι, δύο μέτρα άντρας, ως γυναίκα κολυμβήτρια, δεν σου επιτρέπει την πιο απλή… φυλομετάβαση: από τη φυλή των Ελλήνων, στην οποία χωρίς να το θες συμπεριλαμβάνεσαι, στη φυλή της καρδιάς σου. Τούρκος; Τούρκος! Ινουίτ; Ινουίτ! Θα πρέπει να είσαι μόνιμος κάτοικος εξωτερικού, να μην διατηρείς οικογενειακούς δεσμούς με την Ελλάδα, να μην έχεις περιουσία στην Ελλάδα, και να έχεις και δεύτερη ιθαγένεια, ώστε η αποδοχή του αιτήματος αποποίησης της ελληνικής ιθαγένειας να μην σε οδηγεί σε κατάσταση ανιθαγένειας. Και εφόσον ισχύουν όλα αυτά θα πρέπει, σε αίτηση που θα υποβάλεις να εξηγήσεις τους λόγους για τους οποίους θες να αποποιηθείς την ελληνική ιθαγένεια. Η αίτηση θα κατατεθεί στο ΥΠΕΣ, που θα αποφασίσει τελικά. Αλλιώς, θα είσαι Έλληνας με το ζόρι!

Είναι απολύτως παράλογο και ανελεύθερο! Θα έπρεπε να αρκεί μία δήλωση: “Δεν θέλω να έχω πλέον την ελληνική ιθαγένεια”. Το “γιατί” είναι θέμα του καθενός. Θα την έστελνε διαδικτυακά σε μια διεύθυνση του ΥΠΕΣ και η απάντηση αποδοχής του αιτήματος και αφαίρεσης της ιθαγένειας θα ερχόταν αυτόματα σε δευτερόλεπτα. “Δεν θέλετε να είστε Έλληνας; Δεν μπορούμε να σας υποχρεώσουμε να είστε. Καλή σας τύχη!” Αν δεν έχεις άλλη ιθαγένεια και αυτό σου δημιουργήσει προβλήματα, είναι δικό σου πρόβλημα, όχι της Ελλάδας! Η τροποποίηση αυτής της ηλίθιας διάταξης, με μια προσθήκη που θα έδινε τη δυνατότητα στο ελληνικό κράτος να αφαιρεί την ιθαγένεια/υπηκοότητα από όποιον δηλώνει δημοσίως ότι δεν είναι Έλληνας, θα ήταν εργαλείο ελέγχου των επεκτατικών βλέψεων της Τουρκίας στη Θράκη και όχι μόνο. 

Διότι αυτός είναι ο σκοπός του ΚΙΕΦ. Δεν έχει καμμία πιθανότητα να μπει στην Ευρωβουλή καθώς, ακόμα κι αν ψηφίσουν υπέρ του και τα νεογέννητα μουσουλμανάκια, δεν πρόκειται να ξεπεράσει το όριο του 3%. (Προς το παρόν. Σε μερικά χρόνια, όταν αλλάξουν οι δημογραφικοί συσχετισμοί και με την αθρόα εισβολή λαθρομεταναστών, θα ξεπεράσει και το 10%.) Άρα, γιατί κατεβαίνει; Για να καταγράψει δυνάμεις. Για να ξεσηκώσει τους μουσουλμάνους της Ρόδου και της Κω. Για να συσπειρώσει τους μουσουλμάνους μετανάστες που έχουν αποκτήσει ελληνική υπηκοότητα και ψηφίζουν.

Για να επιβεβαιώσει, πολύ πονηρά, τον ισχυρισμό του Ερντογάν ότι οι μουσουλμάνοι της Θράκης είναι Τούρκοι. Θα δείχνει η Τσιγδέμ τις ψήφους και θα λέει: αφού τόσες χιλιάδες άνθρωποι ανταποκρίθηκαν στην προτροπή μας “οι Τούρκοι να ψηφίσουν Τούρκους” ποια άλλη απόδειξη θέλετε για το πώς αυτοπροσδιορίζονται; Και για να έχει το ΚΙΕΦ δυνατό χαρτί για να “ντηλάρει” με τα κόμματα εξουσίας στις εθνικές εκλογές: τι μας δίνετε για να σας ψηφίσουμε και ποιους δικούς μας θα βάλετε στα ψηφοδέλτιά σας; 

Στα 42 ονόματα του ψηφοδελτίου του ΚΙΕΦ ανάμεσα στους Αλή, τους Χασάν και τους Χουσεΐν, υπάρχει και ένα ελληνικό: Ευγενία Νατσουλίδου του Ευάγγελου. Είναι η εκπρόσωπος μιας άλλης δήθεν “μειονότητας”: των δίγλωσσων της Μακεδονίας που αυταποκαλούνται Σλαβομακεδόνες. Ετσι, το ΚΙΕΦ αποκτάει μια ευρύτερη ταυτότητα: του εκπροσώπου των “μειονοτικών πληθυσμών” σε όλη την Ελλάδα, όχι μόνο στη Θράκη.

Να το κουβεντιάσουμε λίγο περισσότερο αυτό, διότι έχουμε συνηθίσει στη χρήση του όρου “μειονότητα”, ο οποίος πάσχει και σε σημασιολογικό και σε νομικό επίπεδο.

Τι σημαίνει “μειονότητα”

Ένα σύνολο πληθυσμού αποτελείται από πολλές μειονότητες. Με κριτήριο το ύψος, το βάρος, την ηλικία, το χρώμα των μαλλιών, των ματιών, του δέρματος, την καταγωγή, τη διαμονή, τις προτιμήσεις, τις συνήθειες, την κουλτούρα, τη γλώσσα, τη θρησκεία, τη μόρφωση, τις φιλοσοφικές αντιλήψεις, τις ερωτικές προτιμήσεις και με όσα κριτήρια μπορείτε να φανταστείτε, όλοι ανήκουμε σε μειονότητες. Και λοιπόν; Ναι, αλλά οι περισσότεροι μουσουλμάνοι αναλογικά με τον γενικό πληθυσμό ζουν στη Θράκη. Και λοιπόν; Και στη Σύρο ζουν οι περισσότεροι καθολικοί. Συζητήσαμε ποτέ για τα δικαιώματα της καθολικής μειονότητας; Υπάρχει κάτι που το δικαιούνται οι υπόλοιποι κάτοικοι της χώρας, αλλά αυτοί όχι; Η θρησκευτική μειονότητα είναι απομεινάρι της διοικητικής οργάνωσης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας σε “μιλέτ” δηλαδή σε αυτοδιοικούμενες εθνικοθρησκευτικές κοινότητες στις οποίες ο θρησκευτικός ηγέτης ήταν ταυτόχρονα πολιτικός ηγέτης και δικαστής.

Όμως, στον 21ο αιώνα, που κανένας δεν αμφισβητεί την κοσμικότητα και την ανεξιθρησκία του δυτικού κράτους, τι νόημα έχει να υπάρχουν ειδικοί νόμοι για μια θρησκευτική μειονότητα; Όσες φορές εμφανίσθηκε η έννοια “μειονότητα” σε διεθνή νομικά κείμενα, ψηφίσματα ή διακηρύξεις, ήταν για να εξασφαλισθεί ότι τα άτομα που ανήκουν σ΄ αυτή, θα έχουν τα ΙΔΙΑ δικαιώματα με τους άλλους πολίτες, όχι περισσότερα ή διαφορετικά. 

Όμως οι μουσουλμάνοι της Θράκης έχουν ήδη πολύ περισσότερα, ειδικά στην Εκπαίδευση, εις βάρος των μη μουσουλμάνων. Εισάγονται με ποσόστωση 0,5% στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Μάλιστα, με πρόσφατο νόμο, η Κεραμέως κατάργησε τη βάση, μόνο, για τους μουσουλμάνους υποψηφίους. Γιατί;

Διότι δεν έχουν, λέει, τις ίδιες ευκαιρίες με τους υπόλοιπους μαθητές.

Γιατί δεν τις έχουν; Διότι δεν κατέχουν καλά τα Ελληνικά.

Γιατί δεν τα κατέχουν; Διότι στα μειονοτικά σχολεία διδάσκεται ως κύρια γλώσσα η τουρκική.

Γιατί διδάσκεται; Διότι η Τουρκία κατάφερε με τις μορφωτικές συμφωνίες του 1951 και 1968 να καθιερώσει την τουρκική γλώσσα ως μόνη μειονοτική γλώσσα εκπαίδευσης, παρά το ότι η γλώσσα των Πομάκων ή των Αθίγγανων (που αποτελούν μαζί με τους Τουρκογενείς τις άλλες δύο μουσουλμανικές κοινότητες) δεν έχει καμία σχέση με την τουρκική.

Έτσι, η θρησκευτική ταυτότητα γίνεται εθνική και η Θράκη οδηγείται σε κοσσοβοποίηση.

Αλλά εγώ ρωτάω: με ποια λογική τον 21ο αιώνα, στον δυτικό κόσμο, η θρησκεία θα πρέπει να καθορίζει τη συνολική εκπαίδευση ενός ανθρώπου; Γιατί πρέπει να υπάρχουν “μειονοτικά σχολεία” και μάλιστα με δυνατότητα οικονομικής και εκπαιδευτικής αυτονομίας; 

Για τη συνέχεια Capital

Συνέχεια ανάγνωσης

Αναλύσεις

Λουκάς Κατσώνης στους Leaders: «Αν τολμήσει ο Ερντογάν, θα χάσει»

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Στην εκπομπή LEADERS στις 20.1.2025 με τον Ηλία Παπανικολάου, ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εξωτερικών Υποθέσεων Λουκάς Κατσώνης αναλύει τι σηματοδοτεί στο παγκόσμιο σύστημα η νέα εποχή Τραμπ, πώς θα επηρεάσει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις και αν η φιλία του Αμερικανού προέδρου με τον Ερντογάν θα αποτελέσει εμπόδιο για τη χώρα μας.

Ο διευθυντής σύνταξης του Geopolitico.gr και δημοσιογράφος του Sportdog.gr Χρήστος Κωνσταντινίδης παρουσιάζει πώς επιτυγχάνεται η γεωπολιτική αναβάθμιση της Κύπρου μετά την υπογραφή τριών σημαντικών αμυντικών συμφωνιών με τις ΗΠΑ. Σ

τη στήλη της εκπομπής που αφορά στην ομογένεια, ο δημοσιογράφος Μπάμπης Πετράκης αποκαλύπτει ότι μέσα στο 2025 θα ανοίξει το γραφείο του ΕΟΤ στην Αυστραλία πράγμα που θα δώσει ώθηση στην τουριστική αγορά της μακρινής ηπείρου για τη χώρα μας.

Συνέχεια ανάγνωσης

Αναλύσεις

Χώρα της παιδοκρατίας και της εφηβικής διακυβέρνησης

Μια χώρα σε ανώριμη εφηβική δημοκρατία

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

To λευκό μαλλί του πενηντάρη της πολιτικής ελίτ, η αυξανόμενη καμπούρα του, ο αργός βηματισμός του, οι λιμουζίνες που οδηγεί καθώς και η έπαρση της εξουσίας αναπόφευκτα τον εμποδίζουν από του να βλέπει το μέγεθος της ανωριμότητας του.

Μια χώρα σε ανώριμη εφηβική δημοκρατία

Γράφει ο Άρης Πετάσης*

Εφηβική δημοκρατία. Μαζί με την ‘πεφωτισμένη δημοκρατία’ οι Αρχαίοι Έλληνες μας είχαν δώσει και άλλες βαρυσήμαντες λέξεις όπως ‘νοησιαρχία’ και νοησιοκρατία.’ Στην άλλη πλευρά μας προσέφεραν και τις έννοιες ‘ανώριμη δημοκρατία’ και ‘παιδοκρατία’ που εύκολα μετατρέπουν μια χώρα σε ανώριμη εφηβική δημοκρατία.

Γράφοντας στο ΤΙΜΕ στις 10 Ιουνίου, 2011 με τίτλο: «Παιχνίδια εξουσίας: Πώς η παιδική συμπεριφορά των κορυφαίων πολιτικών διαμορφώνει τον κόσμο» η Catherine Mayer αναφέρει: «Η δημοκρατία είναι άσκηση στην ενήλικη ζωή (στην ενηλικιότητα)» Και συνεχίζει, «Δεν θέλουμε οι εκλεγμένοι ηγέτες μας να αυτοχαρακτηρίζονται, όπως κάνουν συχνά, δεσπότες ή πατέρες των εθνών μας, αλλά απλά τους θέλουμε να είναι υπεύθυνοι ενήλικες, επικεντρωμένοι στην εκτέλεση των εντολών που τους έχουμε δώσει.»

Ώριμη ηλικία—ανώριμες αποφάσεις; Όλα αυτά μας ωθούν στο να επισκεφτούμε εκ νέου βασικές έννοιες της αναπτυξιακής ψυχολογίας και ιδιαίτερα της εφηβικής/ανώριμης vs της ενήλικης/ώριμης συμπεριφοράς. Με βάση τα αποτελέσματα των εκλογών του 2019, η ελληνική Βουλή αποτελείτο από άτομα ‘ώριμης’ μέσης ηλικίας—περίπου 53 ετών. Δεν γνωρίζω την μέση ηλικία του τότε υπουργικού συμβουλίου ούτε της σημερινής Βουλής αλλά υπολογίζω πως αυτή θα είναι γύρω στα 50 έτη. Ας δούμε τώρα μερικές αποφάσεις της πολιτικής ελίτ των τελευταίων δεκαετιών για να κρίνουμε κατά πόσο αυτές συνάδουν με την αναμενόμενη ποιότητα πολιτικών με μέση ηλικία (και ωριμότητα) των περίπου 50 ετών. Για να μπορέσει ο αναγνώστης να αξιολογήσει το σημερινό επίπεδο ωριμότητας στη δημόσια ζωή και να βγάλει συμπεράσματα μπορεί να δει πιο κάτω ορισμένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του ανώριμου/έφηβου. Ακολούθως μπορεί να διαβάσει παραδείγματα αποφάσεων που χαρακτηρίζονται από οτιδήποτε άλλο εκτός από ωριμότητα. Με βάση την ποιότητα των αποφάσεων, όπως αυτές φαίνονται μέσα από τα πιο κάτω παραδείγματα, θα μπορούσε ο αναγνώστης να αξιολογήσει το επίπεδο των αποφάσεων της πολιτική ελίτ στην κλίμακα: ωριμότητα—ανωριμότητα.

Χαρακτηριστικά ανωριμότητας: ελλιπής συναισθηματική ρύθμιση, απουσία μακροπρόθεσμου προγράμματος, κυριαρχία της στιγμιαίας ικανοποίησης (instant gratification), έλλειψη σεβασμού προς στην γνώμη των άλλων, αχαλίνωτη ανάγκη για επίδειξη, κυριαρχία αυταπάτης, εύκολη αποδοχή του κάθε τι μοδάτου, υπακοή σε ζημιογόνα θελήματα τρίτων της κυρίαρχης παγκόσμιας τάξης—δηλαδή, απουσία διάκρισης.

Ώριμες/ανώριμες αποφάσεις. Ας δούμε τώρα την ποιότητα των πιο κάτω αποφάσεων της πολιτικής ελίτ για να τις κρίνουμε με βάση την κλίμακα ωριμότητα/ευθυκρισία vs ανωριμότητα/συναισθηματισμός: 1.) η πολιτική ελίτ αποφάσισε πως «βρισκόμαστε σε πόλεμο με την Ρωσία—που δεν μας έχει κάνει κακό… γιατί έτσι μας είπαν να κάνουμε οι πρεσβείες, ενώ είμαστε φίλοι με την Τουρκία των διεκδικήσεων, 2.) Επιφανειακή προσέγγιση εθνικών θεμάτων με την απόφαση για αγορά φευγαλέας ηρεμίας [‘ήρεμα νερά’…για να μην χαλάσει η επόμενη τουριστική σεζόν(!)] που δίνει μακροπρόθεσμα πλεονεκτήματα στην Τουρκία και ζημιώνει την Ελλάδα, 3.) Απόφαση της πολιτικής ελίτ για ένταξη της Ελλάδας στην ΟΝΕ με χρήση ψευδών στοιχείων…ώστε το κράτος να μπορεί να δανείζεται με χαμηλό τόκο για να ξοδεύει αλύπητα επειδή δεν έχει την ωριμότητα πρώτα να αποταμιεύσει και μετά να ξοδέψει. Ο έφηβος αυτό που θέλει να πάρει το θέλει τώρα, τώρα, τώρα και δεν μπορεί να περιμένει, 4.) Ψήφιση νόμου για τον γάμο μεταξύ ομοφυλόφιλων ζευγαριών αγνοώντας πλήρως την κατακραυγή της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού. Τον έφηβο/ανώριμο δεν τον ενδιαφέρει τι λένε οι άλλοι. Σε απάντηση της ερώτησης «γιατί το έκανες αυτό;» ο έφηβος απαντά: ‘έτσι θέλω—έτσι γουστάρω’, 6.) Τυμπανοκρουσίες και αυτοέπαινοι κάθε φορά που ανώτερα κλιμάκια του ελληνικού κράτους συναντούν κάποιο υψηλόβαθμο χώρας της Δύσης και ο οποίος και τους επαινεί ως statesmen! Ο έφηβος παίρνει στα σοβαρά κάθε έπαινο που εισπράττει από τρίτους και επαίρεται, ασχέτως εάν ο έπαινος στο τέλος κάνει κακό σε αυτόν και στους άλλους, 7.) βλέποντας ο πολίτης άτομα της πολιτικής ελίτ πως εμφανίζονται σε δημόσιες εκδηλώσεις παίρνει την εντύπωση του «εγώ είμαι και κανείς άλλος.» Στο έφηβο αρέσει η έπαρσης και κομπορρημοσύνη—ζει με αυτή!, 8.) η πολιτική ελίτ αυταπατάται πως οι αποφάσεις της για κατευνασμό της Τουρκίας είναι ‘σωτήριες’ ενώ στην ουσία αυτές απλά σπρώχνουν το πρόβλημα παρακάτω και ταυτόχρονα το μεγεθύνουν εις βάρος της Ελλάδος.

Οι αποφάσεις πενηντάρη. Η ψυχολογία διδάσκει πως η συμπεριφορά των ανθρώπων εξελίσσεται και αναπτύσσεται με την πάροδο του χρόνου και πως ο άνθρωπος ωριμάζει πριν φθάσει τα 50 του χρόνια (ο υπολογιζόμενος περίπου μέσος όρος ηλικίας της πολιτικής ελίτ της Ελλάδος.) Άρα, ο Έλληνας πολίτης θα ανάμενε και την ανάλογη ωρίμανση της συμπεριφοράς και των αποφάσεων της πολιτικής ελίτ. Όμως, μια επιφανειακή αξιολόγηση του επιπέδου συζήτησης της πολιτικής ελίτ στην Βουλή ή στους συστημικούς τηλεοπτικούς σταθμούς μάς κάνει να αμφιβάλλουμε κατά πόσο τα συμπεράσματα της επιστήμης της ψυχολογίας είναι ορθά! Βέβαια, δεν είναι και τόσο δύσκολο ένας ενήλικας να ξεχαστεί και να αρχίσει να συμπεριφέρεται σαν νεαρός στο γήπεδο ή στον αυλόγυρο του σχολείου! Διαβάσαμε πως Έλληνας βουλευτής μιλούσε στο κινητό τηλέφωνο ενώ ανέβαινε στο βήμα και συνέχισε να μιλά στο τηλέφωνο παρά τις παρατηρήσεις συναδέλφων του ενισχύοντας έτσι την εντύπωση περί εφηβικής συμπεριφοράς ακόμη και των πενηντάρηδων της πολιτικής ελίτ. Γνωρίζουμε πως οι έφηβοι το θεωρούν μαγκιά να μιλούν δημόσια στο τηλέφωνο στην προσπάθεια τους για επίδειξη και δημιουργίας εικόνας του ‘είμαι σπουδαίος! Για να μην αγωνιούμε πως είμαστε οι μόνοι με τέτοιες συμπεριφορές αναφέρω πως σε χώρα-πρότυπο για τους ‘εκσυγχρονιστές’ της Ελλάδος η πρωθυπουργός έπαιζε Pokémon Go μέσα στο κοινοβούλιο.

Κατά τις συζητήσεις μεταξύ της πολιτικής ελίτ στη Βουλή βλέπουμε περιπτώσεις όπου ο ένας βουλευτής προσβάλλει τον άλλον ή φωνάζει από την μια άκρη της αίθουσας στην άλλη κινώντας δάκτυλα, χέρια, ακόμη και πόδια ή διακόπτει τον ομιλητή. Βέβαια, σποραδικά βλέπουμε παρόμοιες συμπεριφορές και σε οικονομικά πλουσιότερες χώρες. Δηλαδή, σε χώρες τις οποίες η ελληνική πολιτική ελίτ της περιόδου 1996-2004 θεωρούσε πρότυπα που έπρεπε να αντιγράφουμε ώστε να ‘εκσυγχρονιστεί’ η Ελλάδα και να κλωνοποιηθεί σε κάτι άλλο ο απαξιωμένος Έλληνας. Σε εκείνη την εποχή ο παιάνας ‘τρέξτε να εξυχρονιστούμε γιατι χανόμαστε’ αντικαταστούσε το μνημειώδες, «[…] νῦν ὑπὲρ πάντων ἀγών.» Με διάθεση επίδειξης που αρμόζει σε ανώριμο άτομο η περίοδος εκείνη προωθούταν και ως «η χρυσή εποχή του εκσυγχρονισμού.» (sic) Για να είναι ‘in ο ανώριμος αντιγράφει χωρίς να αξιολογεί αυτό που αντιγράφει γι’ αυτό και πριν λίγες μέρες είδαμε την οδηγία για καταγραφή ‘γονέα 1’ και γονέα 2’ αντί πατέρα και μητέρα προσβάλλοντας έτσι και τους λαμπρούς προγόνους μας που αναγνώριζαν μόνο πατέρα και μητέρα στο μνημειώδες «Μητρός τε και πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον εστί η Πατρίς.»

To λευκό μαλλί του πενηντάρη της πολιτικής ελίτ, η αυξανόμενη καμπούρα του, ο αργός βηματισμός του, οι λιμουζίνες που οδηγεί καθώς και η έπαρση της εξουσίας αναπόφευκτα τον εμποδίζουν από του να βλέπει το μέγεθος της ανωριμότητας του. Εξάλλου, η ψευδαίσθηση περί ώριμου ανδρός στα 50 δύσκολα πεθαίνει!

*Συγγραφέας τους βιβλίου Leadership Triumphs & Failures. (AMAZON.COM)

Συνέχεια ανάγνωσης

Αναλύσεις

Οδοστρωτήρας Τραμπ!

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Τρίτης 21 Ιανουαρίου 2025

Δημοσιεύτηκε

στις

Θέματα Εκπομπής 21ης Ιανουαρίου 2025
1. Τι περιμένει η κυβέρνηση από τον Τραμπ, που επελαύνει ως οδοστρωτήρας, σε ελληνοτουρκικά και οικονομία
2. Κύπρος: Ο Τατάρ δεν απάντησε στην πρόταση οκτώ σημείων του Χριστοδουλίδη 30:40
3. Συρία: Οι Δρούζοι πήραν τα όπλα και εξεδίωξαν τους τζιχαντιστές από γειτονιές της Δαμασκού 37:10
4. Ισραήλ: Παραιτήθηκε ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Χέρτσι Χαλεβί 45:00
5. ΗΠΑ: Ο Τραμπ τα αλλάζει όλα 49:20

 

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διεθνή28 λεπτά πριν

Προβληματισμοί του Ισραηλινού προέδρου Χέρτσογκ ως προς τη «λύση δύο κρατών»

Οι συγκεκριμένες δηλώσεις του ισραηλινού προέδρου αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα, όχι μόνο λόγω του χρόνου και του τόπου που επέλεξε να...

Πολιτική1 ώρα πριν

Δημοσίευμα στην TAZ δημιουργεί θέμα για τις νησίδες στον Έβρο

Aναφέρεται σε έρευνα της ΜΚΟ Forensis που δείχνει «πως πρόσφυγες γίνονται θύματα των ανεπίλυτων συνοριακών διενέξεων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας»

Αναλύσεις2 ώρες πριν

Λουκάς Κατσώνης στους Leaders: «Αν τολμήσει ο Ερντογάν, θα χάσει»

Στην εκπομπή LEADERS στις 20.1.2025 με τον Ηλία Παπανικολάου, ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εξωτερικών Υποθέσεων Λουκάς Κατσώνης αναλύει τι σηματοδοτεί...

Πολιτική3 ώρες πριν

Αντιδράσεις στον τουρκικό Τύπο για τον νέο επικεφαλής του Στέιτ Ντιπάρτμεντ

Ο Μάρκο Ρούμπιο είπε ότι η Τουρκία στρέφεται προς την αυταρχική διακυβέρνηση υπό τον Πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, και οι...

Απόψεις3 ώρες πριν

Αναβάπτισμα Μητσοτάκη με… απεταξάμην τον σατανά! Νέα αποκήρυξη της Woke ατζέντας και επαναφορά στα δύο φύλα – Με λένε Ρίζο και όπως τα θέλω τα γυρίζω

Ναι, τυχαίνει να πιστεύω ότι υπάρχουν δύο φύλα, το αρσενικό και το θηλυκό. Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη, αυτό...

Δημοφιλή