Άμυνα
Μήνυμα-πρόγευση της Άγκυρας για ”καυτό” Φθινόπωρο στο Αιγαίο
Τελικά, όπως δείχνουν τα πράγματα, η μυστική διπλωματία την οποία ακολουθούμε και διεφάνη εξ αρχής ότι θα αποβεί μοιραία για τα εθνικά μας συμφέροντα (βλ. μυστική τριμερή Βερολίνου το ’20 και αντίστοιχη στις Βρυξέλλες το ’22) έδωσε τη θέση της τεχνηέντως στη διπλωματία των ελιγμών.
Στην πολιτική της διπλωματικής ευλυγισίας που κρατά σε… κατευναστική επαγρύπνηση από τη μεριά μας τα αντανακλαστικά του ελληνικού ΥΠΕΞ στα ελληνοτουρκικά, προκειμένου να πέσουν οι τόνοι της όξυνσης στο επιχειρησιακό πεδίο διεκδικήσεων της Τουρκίας.
Όξυνσης που προκαλεί η Τουρκία κάθε που πάμε να κάνουμε ένα βήμα μπροστά προς εκπλήρωση στρατηγικών μας σχεδιασμών σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο (βλ. ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Κύπρου) ή προς εφαρμογή διακρατικών συμφωνιών της Ελλάδας με σύμμαχες χώρες (βλ. ελληνοαιγυπτιακή συμφωνία του ’20, η οποία έμεινε ημιτελής γιατί κλείστηκε βεβιασμένα, για να πετύχουμε την ακύρωση του τουρκολιβυκού μνημονίου του ’19).
Έτσι η καραμέλα της… ανάγκης για ”αποσυμφόρηση” από την τουρκική πίεση που δεχόμαστε σε κάθε απόπειρα εφαρμογής της πολιτικής μας ”μεταφράζεται” ουσιαστικά σε ”διπλωματικό ελιγμό” για να δικαιολογήσει το γεγονός ότι κρούουμε πρύμναν σε βάρος των ελληνικών συμφερόντων προς διασφάλιση των ”ήρεμων νερών” στο Αιγαίο.
Των ”ήρεμων νερών” της υποκρισίας και της άνευ όρων παράδοσής μας στην εκβιαστική ειρήνη που έχουν επιβάλει οι Τούρκοι παραβιάζοντας ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα με προβολή δικών τους εδαφικών απαιτήσεων προς διαμόρφωση νέων τετελεσμένων.
Τετελεσμένων που αποδεχόμαστε στην ουσία υπό τον φόβο του casus belli των Τούρκων είτε με κυβιστήσεις είτε με μεγαλειώδεις διπλωματικούς ελιγμούς του υπουργείου Εξωτερικών (Να, γιατί επελέγη ως επικεφαλής του ο επιρρεπής στις… γονυκλισίες Γεραπετρίτης), αφού έγινε δόγμα πλέον της ελληνικής Εξωτερικής πολιτικής η θέση την οποία εσωκλείει η ρητορική ερώτηση στα χείλη κυβερνητικών:
”Ε, και τι να κάνεις (αν δεν υποχωρήσεις), να τσακωθείς;”
Λόγος που εξηγεί γιατί βλέπουμε να επαναλαμβάνονται τραγελαφικά γεγονότα του ’20 στον τρέχοντα χρόνο, όπως αυτό που είχε αφορμή την παρουσία του ιταλικού ερευνητικού πλοίου ”Ievoli Relume”, το οποίο πραγματοποιούσε έρευνες εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων για μελλοντική εγκατάσταση υποβρύχιων καλωδίων με στόχο την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Κύπρου (Great Sea Interconnector-GSI), μέχρι που διακόπηκαν αυτές.
Έρευνες με βάση ελληνικές Navtex που εξέδωσε ο σταθμός Ηρακλείου της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού και αφορούσαν την περιοχή των ΕΧΥ, εκτός από ένα σημείο μισό μίλι υπέρβαση έξω από τα 6 μίλια της ελληνικής ΑΟΖ της Καρπάθου (σ.σ: η Τουρκία ισχυρίζεται λανθασμένα και εσκεμμένα ότι τα νησιά μας δεν έχουν υφαλοκρηπίδα).
Έρευνες που διακόπηκαν με επιχειρησιακή παρέμβαση πλοίων του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού (φρεγάτες ”Gökova” και ”Göksu”, κορβέτα ”Beykoz” και άλλα δύο τουρκικών πολεμικά πλοία (πυραυλάκατοι), υπό την μακρινή επιτήρηση πέντε μονάδων του τουρκικού πολεμικού Ναυτικού.
Σημειωτέον ότι είχαν προηγηθεί των ερευνών του ιταλικού πλοίου ελληνικές Navtex τις οποίες εξέδωσε ο σταθμός Ηρακλείου της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού και αφορούσαν την περιοχή των ΕΧΥ της ελληνικής ΑΟΖ Κάσου-Καρπάθου (σ.σ: η Τουρκία ισχυρίζεται λανθασμένα και εσκεμμένα ότι ”τα νησιά δεν έχουν υφαλοκρηπίδα, μόνο χωρικά ύδατα που φτάνουν τα 6 ν μ [δήλωση Τσαβούσογλου τον Ιούνιο του ’20]).
Σε απάντηση των ελληνικών Navtex, αυτή εξέδωσε δική της υποστηρίζοντας ότι το σημείο νότια της Καρπάθου αποτελεί ”τουρκική υφαλοκρηπίδα”. Έστειλε μάλιστα εσπευσμένα τα προαναφερθέντα τουρκικά πλοία με σκοπό να παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς το ιταλικό ερευνητικό εκβιάζοντας την απομάκρυνσή του.
Ουσιαστικά η Τουρκία έκανε πράξη την επαναλαμβανόμενη περιοδικά δήλωση Ερντογάν ότι η χώρα του δε θα επιτρέψει να συμβεί κανένα έργο στην περιοχή από ελληνικής πλευράς, χωρίς τη συγκατάθεσή της. Αυτός ήταν ο λόγος που παρενέβη το βράδυ της Τρίτης (23/7/2024) και διέκοψε τις εργασίες του ”Ievoli Relume” αναγκάζοντάς το να επιστρέψει στην Κρήτη συνοδεία της ελληνικής κανονιοφόρου ”Αήττητος” η οποία περίστατο προστατευτικά μέχρι τότε στη διαδικασία πόντισης υπό το άγρυπνο βλέμμα της φρεγάτας ”Νικηφόρος Φωκάς” λίγο πιο πέρα.
Αυτή η πιεστική τουρκική επιτήρηση (αναβαθμισμένη συγκριτικά με εκείνην της τρίμηνης παραμονής του Ορούτς Ρέις έξω απ’ το Καστελόριζο το ’20) οδήγησε – για πολλοστή φορά – στην ματαίωση των ελληνικών σχεδίων.
Κι αυτό αποδεικνύει ένα πράγμα: Ότι ο γείτονας εξ Ανατολών είναι αποφασισμένoς να επιβάλει τετελεσμένα επί του πεδίου των ΕΧΥ στο Αιγαίο αμφισβητώντας επιχειρησιακά την ελληνική εθνική κυριαρχία (προπάντων στην εκτεταμένη, ”ακάλυπτη” από εμάς ζώνη ανατολικότερα του 25ου μεσημβρινού), πράγμα που λειτουργεί αποτρεπτικά και για το ενδεχόμενο νόμιμης επέκτασής μας στα 12 ν μ υπό τον φόβο επέμβασης της Τουρκίας ενόπλως (casus belli)…
Τα υπόλοιπα ”διευκρινιστικά” της κυβέρνησης είναι τα γνωστά υποκριτικά στα οποία μας έχει συνηθίσει. Ενδεικτική ήταν, άλλωστε, η προσπάθεια του υπουργείου Εξωτερικών να δείξει ότι… ”επαγρυπνά” για το θέμα ζητώντας παράταση της νέας NAVTEX (718/24) ως την Τετάρτη (24/07), ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία πόντισης υποβρυχίων καλωδίων στη θαλάσσια ζώνη μεταξύ Κάσου και Καρπάθου, όπου η Τουρκία επέβαλε την παρουσία των πλοίων του ΠΝ της για να ακυρώσει την ελληνοαιγυπτιακή συμφωνία του ’20 εντός των δυνητικών 12 ν.μ της Ελλάδας.
Κάτι που φαίνεται να το πέτυχε, παρά τα περί αντιθέτου λεγόμενα από κυβερνητικής πλευράς για δήθεν ολοκλήρωση της ερευνητικής διαδικασίας στο ενδιάμεσο Κάσου-Καρπάθου απ’ το ιταλικό πλοίο, το οποίο επέστρεψε τελικά στο Ρέθυμνο.
Αξίζει να σημειωθεί στο σημείο αυτό ότι η Κάρπαθος, το σύμπλεγμα Μεγίστης (Καστελόριζο, Ρω, Στρογγύλη), η Ν. Ρόδος και η Κρήτη δεν έχουν καθόλου ή έχουν ”ψαλιδισμένη” ελληνική επήρεια λόγω της ημιτελούς ελληνοαιγυπτιακής συμφωνίας, πράγμα που εκμεταλλεύεται από το 2020 η Τουρκία εγείροντας διεκδικήσεις επί της ελληνικής κυριαρχίας στη θαλάσσια ζώνη μεταξύ 28ου και 32ου μεσημβρινού, όπου ”κάθονται” τα εν λόγω νησιά μας.
Νησιά που δεν φροντίσαμε να ”καλύψουμε” κυριαρχικά λόγω της ανεμελιάς ή αμέλειας (;;;) υπογράφοντας ημιτελή ελληνοαιγυπτιακή συμφωνία το ’20, την οποία δεν καταστήσαμε πλήρη παρά την υπόσχεση του τότε ΥΠΕΞ Νίκου Δένδια ότι θα την ολοκληρώσει…
Όλα αυτά βέβαια και άλλα πολλά (όπως η ανοχή που δείχνουμε στο θέμα λεηλασίας των ελληνικών χωρικών υδάτων από τα τουρκικά αλιευτικά με κίνδυνο τη ζωή Ελλήνων ψαράδων από τον Έβρο ως τα νησιά του ΒΑ Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα), δείχνουν ότι οι Τούρκοι δε συγκρατούνται ούτε με… Τουρκο-αιγαίο (η μη αντίστασή μας σ’ αυτό με βάζει σε υποψίες ότι το επιτρέψαμε σαν ”ανάχωμα” στη διεκδικητικότητά τους) ούτε με τουριστικά μέσα (βλ. ”βίζα εξπρές” για 10 νησιά).
Αντίθετα, κάθε υποχώρησή μας (με στόχο τα ”ήρεμα νερά” και την ελληνοτουρκική προσέγγιση διαρκείας) την εκλαμβάνουν ως αδυναμία της Ελλάδας να τους αντιμετωπίσει. Γι’ αυτό και γίνονται πιο θρασείς συν τω χρόνω φτάνοντας σε ακραίες συμπεριφορές (σ.σ: έγινε χρήση όπλων στο παρελθόν κατά Ελλήνων ψαράδων που αλίευαν στα ελληνικά χωρικά ύδατα).
Έτσι φτάσαμε, παρά τη συμφωνία ”Περί Σχέσεων Φιλίας και Καλής Γειτονίας” που υπογράψαμε (Διακήρυξη των Αθηνών, 7/12/’23), τους μηχανισμούς ενεργοποίησης απεμπλοκής σε διπλωματικό επίπεδο οι οποίοι επιστρατεύονται σε στιγμές κρίσης και τα πάρε δώσε Άγκυρας-Αθήνας στο ανώτατο διπλωματικό επίπεδο, να βλέπουμε την Τουρκία να κλιμακώνει την ένταση σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο προετοιμάζοντας για θερμό Φθινόπωρο τον Ελληνισμό σε Ελλάδα και Κύπρο…
Κρινιώ Καλογερίδου
Άμυνα
Άσκηση ασφάλειας ευρείας κλίμακας στο αεροδρόμιο”Μακεδονία”
Άσκηση ευρείας κλίμακας στο αεροδρόμιο Μακεδονία, πραγματοποίησε η Fraport Greece, ο φορέας διαχείρισης και λειτουργίας του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης. Στην άσκηση εκτός από τα στελέχη της Fraport Greece, συμμετείχαν, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς. Και συγκεκριμένα, η ΕΛ.ΑΣ, το Πυροσβεστικό Σώμα, το Ε.Κ.Α.Β, το Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας, το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων, η Αυτοτελής διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η ιατροδικαστική υπηρεσία Θεσσαλονίκης, η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και από το αεροδρόμιο, ο πύργος Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, o φορέας Επίγειας Εξυπηρέτησης και o πάροχος Υπηρεσιών Ασφάλειας. Επίσης, συμμετείχαν 110 σπουδαστές από τα ΙΕΚ ΕΚΑΒ, ΣΑΕΚ Θέρμης, ΣΑΕΚ Υπουργείου Τουρισμού, ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ και ΙΕΚ ΑΚΜΗ, οι οποίοι σύμφωνα με τα σενάρια που τους είχαν διανεμηθεί προσομοίωσαν τους επιβάτες του αεροσκάφους και τους φίλους & συγγενείς των επιβατών.
Το σενάριο της άσκησης αφορούσε ατύχημα αεροσκάφους εκτός αεροδρομίου. Με την εκδήλωση του συμβάντος, ενεργοποιήθηκε άμεσα το Σχέδιο Αντιμετώπισης Καταστάσεων Έκτακτης Ανάγκης του αεροδρομίου, με παράλληλη έναρξη των σχετικών επιχειρησιακών διαδικασιών. Τέθηκαν σε λειτουργία οι ενέργειες για τη διάσωση, την παροχή Α’ βοηθειών στο πεδίο και τη διακομιδή των επιβαινόντων, σε άριστο συντονισμό μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων. Παράλληλα, ενεργοποιήθηκε το Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων του αεροδρομίου για τον συντονισμό του περιστατικού και τα κέντρα υποδοχής για την υποστήριξη των θυμάτων.
Ο σκοπός διεξαγωγής της άσκησης ευρείας κλίμακας ήταν η αξιολόγηση και τυχόν βελτίωση του επιχειρησιακού επιπέδου ανταπόκρισης σε ένα τέτοιο συμβάν, κυρίως όμως η ανάλυση του βηματισμού της συνεργασίας και διαλειτουργικότητας των εμπλεκόμενων φορέων, στην αντιμετώπιση μίας τέτοιας κρίσης.
Ο chief operations officer της Fraport Greece, Παναγιώτης Σπυράτος, μετά την ολοκλήρωση της άσκησης, την οποία χαρακτήρισε ως επιτυχημένη, πρόσθεσε ότι «αποτελεί κρίσιμης σημασίας για την ασφάλεια των αεροδρομίων και των πτήσεων. Η Fraport Greece, με δεδομένη τη δέσμευσή της για την παροχή υψηλού επιπέδου ασφάλεια στους επιβάτες, διαθέτει έναν ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό, μέρος του οποίου αποτελεί και η συγκεκριμένη άσκηση. Το πλάνο αυτό υλοποιείται σε μόνιμη βάση – και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται και λειτουργεί η εταιρεία – περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, την ανανέωση των υποδομών, τη συμμόρφωση των διαδικασιών και λειτουργειών με τα υψηλότερα ευρωπαϊκά και διεθνή standards, αλλά και την εκπαίδευση του προσωπικού της, με στόχο τη διατήρηση και την αναβάθμιση του ήδη υψηλού επιπέδου ασφάλειας που διαθέτει και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια».
Άμυνα
Τί δήλωσε ο Δένδιας για το Ελληνο-Γαλλικό Συμπόσιο Αμυντικής Καινοτομίας
Το σημερινό Συμπόσιο υπηρετεί τη δημιουργία ευρύτατων διαύλων επαφής ανάμεσα στο οικοσύστημα καινοτομίας της Γαλλίας, ένα ώριμο οικοσύστημα, και το δημιουργούμενο οικοσύστημα καινοτομίας της πατρίδας μας. Αυτό τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Νίκος Δένδιας, ο οποίος κήρυξε σήμερα, Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου, την έναρξη των εργασιών του 1ου Ελληνο-Γαλλικού Συμποσίου Αμυντικής Καινοτομίας το οποίο διοργανώνεται στο Ινστιτούτο Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (ΙΙΒΕΑΑ) από το Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας (ΕΛ.Κ.Α.Κ.), σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων του Υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας και το Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας (AID) της Γαλλίας.
«Η Ελλάδα και η Γαλλία συνδέονται διαχρονικά με δεσμούς φιλίας, που βασίζονται στα ευρωπαϊκά ιδεώδη, στη δημοκρατία, στο Διεθνές Δίκαιο. Και είναι δεσμοί που επισφραγίστηκαν με την ελληνογαλλική αμυντική συμφωνία του Σεπτεμβρίου του 2021, που είμαι τόσο περήφανος που φέρει την υπογραφή μου. Μια συμφωνία που υλοποιείται με κοινές ασκήσεις, με κοινές αποστολές, με αμοιβαία υποστήριξη στον τομέα της Πολιτικής Προστασίας» υπογράμμισε ο κ. Δένδιας.
«Και επίσης στον τομέα των αμυντικών εξοπλισμών έχουμε αναπτύξει μια πολύ στέρεη, πολύ ισχυρή βάση. Το πρόγραμμα «BELHARA» είναι μόνον η κορυφή του παγόβουνου αυτής της στενής συνεργασίας.
Είμαστε πολύ περήφανοι που τμήματα των «BELHARA» κατασκευάζονται από ελληνικές εταιρείες. Και βέβαια, δεν θέλω να παραλείψω το πρόγραμμα των αεροσκαφών Rafale» συμπλήρωσε.
«Ξέρουμε όλοι πια», είπε, «ότι το ασταθές γεωπολιτικό περιβάλλον, οι συγκρούσεις στην Ευρώπη και στην ευρύτερη περιοχή αναδεικνύουν την ανάγκη να περάσουμε στην καινοτομία, να εξελίξουμε τις εγχώριες τεχνολογικές μας δυνατότητες. Αυτό καλύπτει το ΕΛΚΑΚ. Είναι η απάντησή μας στα ερωτήματα που θέτει η νέα εποχή».
«Αποσκοπούμε στη δημιουργία, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην Πατρίδα μας, στα πολλά χρόνια μας, ενός ολοκληρωμένου συστήματος αμυντικής καινοτομίας. Και επίσης το ΕΛΚΑΚ πρέπει να εκπληρώσει τον ρόλο του συντονιστή των μετεχόντων σε αυτό το αναδυόμενο σύστημα μεταξύ της ακαδημαϊκής κοινότητας, της αμυντικής βιομηχανίας, των νεοφυών επιχειρήσεων» ανέφερε.
«Καταλυτικό παράγοντα αυτής της προσπάθειας συνιστά η συνέργεια με αντίστοιχους φορείς καινοτομίας του εξωτερικού. Να μπορέσουμε μαζί να διαμορφώσουμε κοινές προτάσεις. Να αναπτύξουμε και να παράξουμε αμυντικά προϊόντα διττής χρήσης. Αυτό που στην παγκόσμια κοινότητα λέγεται dual-use» πρόσθεσε.
«Πρέπει να αναπτύξουμε νέες τεχνολογίες, νέα προϊόντα. Έχουμε ένα επιτυχημένο παράδειγμα. Το ξέρετε όλοι πια, το «ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ», προϊόν συνεργασίας του ΕΛΚΑΚ με την ελληνική αμυντική βιομηχανία, με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, την ΕΑΒ, το οποίο θεμελιώνει αυτή την προσπάθεια. Αλλά πρέπει να δώσουμε ευκαιρίες, δυνατότητες και σε νέες εταιρείες. Βήμα σε αυτήν την κατεύθυνση είναι ο διαγωνισμός που οργανώνεται από το ΕΛΚΑΚ και η σημερινή απονομή βραβείων στοχεύουν στις νέες ιδέες, στους νέους ανθρώπους για να καλύψουν τις επιχειρησιακές προτεραιότητες που θέτουν οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις» εξήγησε.
«Για να επιτευχθεί αυτή η αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ Ενόπλων Δυνάμεων και δυνάμεων καινοτομίας, το ΕΛΚΑΚ δημιούργησε ένα κατάλληλο γραφείο μεταφοράς τεχνολογίας, ένα transfer office.
Έτσι μπορούν να πετύχουν και οι Ανώτατες Στρατιωτικές μας Σχολές να συμμετέχουν ενεργά στην έρευνα. Να δοθεί κι εκεί διέξοδος στις δημιουργικές δυνατότητες των νέων που φοιτούν σε αυτές τις Σχολές» επισήμανε.
«Η συνέργεια με το Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας της Γαλλίας (Agence de l’ Innovation de Defense) είναι εφαλτήριο αυτής της προσπάθειας και σηματοδοτεί, και μάλιστα με το σημερινό Συμπόσιο, την έναρξη μιας σταθερής, αποδοτικής και ελπίζω μακροχρόνιας συνεργασίας στον τομέα της καινοτομίας, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τις σχέσεις μας με τη μεγάλη Γαλλική Δημοκρατία» κατέληξε ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας.
Παρόντες ήταν ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Δημήτρης Χούπης, ο αρχηγός ΓΕΣ αντιστράτηγος Γεώργιος Κωστίδης, ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, ο αρχηγός ΓΕΑ αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, ο πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας αντιναύαρχος ε.α. Παναγιώτης Λυμπέρης ΠΝ, ο διευθύνων σύμβουλος του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας Παντελής Τζωρτζάκης, καθώς και ο Γενικός Διευθυντής Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων υποστράτηγος Ιωάννης Μπούρας.
Από τη γαλλική πλευρά παρίσταντο η πρέσβης της Γαλλίας Λωράνς Αουέρ, ο γενικός διευθυντής Εξοπλισμών του υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας της Γαλλίας Αντιστράτηγος Γκέλ Ντιάζ Ντε Τουέστα και ο διευθυντής του Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας (DGA) υποστράτηγος Πατρίκ Ωφόρ (Patrick Aufort).
Στη διάρκεια της πρώτης ημέρας του συμποσίου υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας ανάμεσα στη ΓΔΑΕΕ και την DGA (Direction Générale del’Armement), ενώ βραβεύθηκαν πρωτοπόρες ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν αναπτύξει ευφυείς τεχνολογίες για την αναγνώριση οχημάτων σε πραγματικό χρόνο, καθώς και τον χειρισμό και έλεγχο μη επανδρωμένων συστημάτων.
Την πρώτη ημέρα του συμποσίου παρακολούθησαν επίσης στελέχη των ελληνικών και γαλλικών Ενόπλων Δυνάμεων, επιχειρηματίες και στελέχη που δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία κατασκευής αμυντικού υλικού, επαγγελματικών οχημάτων, ναυπηγικών κατασκευών, ανάπτυξης ρομποτικών συστημάτων, αυτοματισμών και εφαρμογής δικτύων τεχνητής νοημοσύνης.
Άμυνα
Freedom Of Press: Στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας το επίκεντρο του χθεσινού σεισμού 2,8 Ρίχτερ
Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο ο συγκεκριμένος σεισμός είχε συντεταγμένες 38.0003 – 23.784, οι οποίες με μία απλή αναζήτηση στους χάρτες εδάφους της Google οδηγούν στην παρακάτω εικόνα: υπουργείο Εθνικής Άμυνας…
Στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, όπου στεγάζονται ΓΕΣ, ΓΕΑ και ΓΕΕΘΑ, βρίσκεται το επίκεντρο του χθεσινού σεισμού 2,8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ όπως προκύπτει από τα στοιχεία και το σχετικό χάρτη του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου.
Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο ο συγκεκριμένος σεισμός είχε συντεταγμένες 38.0003 – 23.784, οι οποίες με μία απλή αναζήτηση στους χάρτες εδάφους της Google οδηγούν στην παρακάτω εικόνα: υπουργείο Εθνικής Άμυνας…
Στην πραγματικότητα και από τον δορυφορικό χάρτη είναι πασιφανές ότι ο σεισμός των 2,8 ρίχτερ, που έγινε στις 17.29 και 22 δευτερόλεπτα, είχε επίκεντρο το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Σύμφωνα με τον Ευθύμη Λέκκα, πρόεδρο του ΟΑΣΠ και καθηγητή Γεωλογίας και Διαχείρισης Καταστροφών του ΕΚΠΑ, ο οποίος μίλησε στο skai.gr, «είναι αξιοπερίεργη η εμφάνιση σεισμικής δόνησης στην Αγία Παρασκευή, καθώς η περιοχή δεν χαρακτηρίζεται από μεγάλα ρήγματα. Κάτι ενεργοποίησε μικρά ρήγματα και προέκυψε ο σεισμός. Πιθανώς, θα ακολουθήσουν και άλλοι μικροσεισμοί 2,3-2,5 Ρίχτερ. Ο σεισμός έγινε έντονα αισθητός γιατί είχε χαμηλό εστιακό βάθος. Δεν πρόκειται για κάτι ανησυχητικό».
ΠΗΓΗ: Freedom of Press
-
Γενικά θέματα2 μήνες πριν
Τί είναι αυτά τα μυστηριώδη φωτεινά στίγμα στον ουρανό της Κύπρου;
-
Διεθνή2 μήνες πριν
Ανατριχιαστικές εικόνες με τον νεκρό ηγέτη της Χαμάς (ΦΩΤΟ)
-
Αναλύσεις2 μήνες πριν
Η Αθήνα παραδίδει τη Θράκη
-
Αθλητικά1 μήνα πριν
Δεν πούλησε οπαδισμό! Δεν έπαιξε σε τουρκική ομάδα που θα τον απογείωνε οικονομικά – Αντώνης Φώτσης: Ο καλύτερος Έλληνας καλαθοσφαιριστής… ever
-
Video2 μήνες πριν
Ισραήλ: Αν χτυπήσει πυρηνικά, αρχίζει η καταστροφή
-
Ενδιαφέροντα6 ημέρες πριν
Αποκάλυψη του ηθοποιού Κωστή Σαββιδάκη! Κόπηκε ταινία στην Ελλάδα από φεστιβάλ επειδή προέβαλλε την Ορθοδοξία
-
Άμυνα2 μήνες πριν
Έτοιμος σε 3 χρόνια ο ελληνικός Σιδερένιος Θόλος! Πόσο θα κοστίσει;
-
Διεθνή3 εβδομάδες πριν
Οι Ουκρανοί ακολουθούν το… δόγμα Μπάιντεν! Χτύπησαν με ATACMS τη Ρωσία – Οδηγούμαστε σε πυρηνικό ολοκαύτωμα;