Ακολουθήστε μας

Οικονομία

Υδρογονάνθρακες: Ο Γολγοθάς των operators στα θαλάσσια και χερσαία οικόπεδα των εγχώριων κοιτασμάτων

Τα ευτράπελα και οι καθυστερήσεις που έδειξαν την έξοδο σε διεθνείς κολοσσούς της ΕΕ αλλά και στο ελληνικό upstream

Δημοσιεύτηκε στις

Προτού οι αμερικανικές εταιρείες ExxonMobil και Chevron χτυπήσουν την πόρτα της ελληνικής κυβέρνησης και πάρουν θέση στο «κυνήγι» του κρυμμένου θησαυρού υδρογονανθράκων, δύο ευρωπαϊκές εταιρείες κολοσσοί, η γαλλική Total και η ισπανική Repsol δοκίμαζαν ανεπιτυχώς τις δυνάμεις τους στην ελληνική αγορά, αφήνοντας στην μέση τις πολλά υποσχόμενες έρευνες για πιθανά κοιτάσματα φυσικού αερίου και πετρελαίου.

Με εξαίρεση τον Πρίνο που συνεχίζει να κρατά ζωντανό τον μύθο των ελληνικών υδρογονανθράκων από την Energean, πολλά από τα οικόπεδα που κέρδισαν η Helleniq Energy αλλά και η εταιρεία της Καβάλας επιστράφηκαν στο ελληνικό δημόσιο αφού εγκαταλείφθηκαν λόγω των ανυπέρβλητων εμποδίων που συνάντησαν. Τέτοιες περιπτώσεις ήταν τα μπλοκ σε Αιτωλοακαρνανία,  Άρτα-Πρέβεζα, ΒΔ Πελοπόννησος, Δυτικός  Πατραϊκός Κόλπος. Μια μακριά λίστα στην οποία προστέθηκαν τελευταία τα Ιωάννινα και το Κατάκολο.

Ο ρόλος της πολιτείας

Αυτό επομένως που λένε τις τελευταίες μέρες παράγοντες της αγοράς με γνώση των μεγάλων αγκυλώσεων και καθυστερήσεων είναι ότι καμία ExxonMobil και Chevron όσο μεγάλες και να είναι δεν θα πετύχουν τους στόχους τους αν η πολιτεία δεν αποφασίσει να τροποποιήσει το αδειοδοτικό και δικαστικό πλαίσιο και αν δεν υπάρξει σύμπτυξη σταδίων ώστε οι διαδικασίες να μην είναι τόσο χρονοβόρες.

Η γαλλική Τotal αποχώρησε το 2022 και πούλησε την συμμετοχή της στην ExxonMobilπου ήταν στο ίδιο μπλοκ. Εκτός παραχωρήσεων βγήκε από το οικόπεδο των Ιωαννίνων και η Ισπανική Repsol ενώ την ίδια γραμμή λόγω προσφυγών και καθυστερήσεων κράτησε και η Energean για το οικόπεδο των Ιωαννίνων 11 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης για το οποίο έχει ξεκινήσει η διαδικασία επιστροφής του στο ελληνικό Δημόσιο. Πολύχρονη ήταν και η αναμονή της εταιρείας στο Κατάκολο, το οποίο με νεότερη απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εντάσσεται στο εθνικό πάρκο.

Αν και υπήρξε από τα πλέον ώριμα μπλοκ με πιστοποιημένα κοιτάσματα 14 εκατ. βαρελιών πριν τρία χρόνια ο ίδιος ο Πρωθυπουργός πήρε την απόφαση να σταματήσει επικεντρώνοντας τις εξορύξεις μόνο στο φυσικό αέριο.

Ιστορίες τρέλας

Οι εκπρόσωποι του ελληνικού upstream, έχουν να διηγηθούν αρκετές ιστορίες από την καθυστερήσεις και την γραφειοκρατία που αντιμετώπισαν τα τελευταία χρόνια στην προσπάθεια να εκμεταλλευτούν τους εγχώριους υδρογονάνθρακες.

Στο Κατάκολο για παράδειγμα όπου το ελληνικό Δημόσιο πήρε την απόφαση για χερσαία γεώτρηση το 2016, οι διαδικασίες  φρέναραν λόγω ένστασης για τους δασικούς χάρτες. Ιδιώτης παρακείμενου οικοπέδου υπέβαλλε ένσταση τον Μάιο του 2017 διεκδικώντας τμήμα του μπλοκ  που είχε παραχωρηθεί από το κράτος στην Energean. Η υπόθεση εκδικάστηκε τον Απρίλιο του 2019! Αντίστοιχα όταν η Repsol που κατείχε το οικόπεδο στα Ιωάννινα αποφάσισε να φύγει έγινε κοινή αίτηση των δυο μετόχων στο ελληνικό δημόσιο για να πάρει το ποσοστό των Ισπανών η Energean. Για να προχωρήσει η διαδικασία χρειαζόταν μία υπογραφή, η οποία ήρθε ένα χρόνο μετά!

Χωρίς υποστηρικτικό λιμάνι

Στον γόρδιο δεσμό των εξορύξεων θα πρέπει να προστεθεί και η απουσία λιμένα υποστήριξης για τις γεωτρήσεις θέμα που έχει θέσει από καιρό και η ExxonMobil στην Ελλάδα. Στελέχη της αγοράς αναρωτιούνται για τους λόγους που δεν εντάχθηκε η Κρήτη στο τρέχων γεωτρητικό πρόγραμμα της ExxonMobil σε Κύπρο και Αίγυπτο τονίζοντας ότι η απουσία λιμανιού ενδεχομένως να έπαιξε ρόλο. «Εάν «τρυπούσε» μετά θα έπρεπε να καταθέσει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και να έχει ένα λιμάνι υποστηρικτικό για να τρέξουν οι διαδικασίες».
Έχουν κατά καιρούς βολιδοσκοπηθεί λιμάνια όπως ο Αστακός αλλά και η Κρήτη χωρίς όμως αποτέλεσμα και από το 2022 έχουν ξεκινήσει οι σχετικές διαδικασίες για την αδειοδότηση του λιμένα Πατρών. Τον περασμένο Ιούλιο μετά από μεγάλες καθυστερήσεις εγκρίθηκε το master plan από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Επτά μήνες μετά εκκρεμεί το Προεδρικό Διάταγμα για να ανάψει το πράσινο φως! 

Ανάλογες κινήσεις έκανε η Energean για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας για να διευκολύνει το δικό της μπλοκ 2 στο Ιόνιο. Μετά τις μετοχικές αλλαγές στο λιμένα και την είσοδο Γκριμάλντι εκπονείται νέο master plan και ακολουθείται η ίδια διαδικασία για έγκριση ΠΔ. «Ακόμη και αν αποφασίζαμε αύριο να κάνουμε γεώτρηση θα ήταν αδύνατο να προχωρήσουμε χωρίς λιμάνι» αναφέρουν αρμόδια στελέχη της αγοράς. Στο Ισραήλ η Energean πήρε το κοίτασμα Καρίς το 2017 και το 2022 είχε παραγωγή εν μέσω Covid υλοποιώντας επένδυση 2 δισ.

Στα δικαστήρια έχει φτάσει και η υπόθεση του κοιτάσματος Έψιλον στην Καβάλα. Η Ρουμανική εταιρεία GSP που ανέλαβε την εγκατάσταση της εξέδρας έχει εγκαταλείψει στο λιμάνι (λόγω απουσίας άλλου έργου) ένα γεωτρύπανο εδώ και 4 χρόνια και ένα εξειδικευμένο καράβι με αποτέλεσμα η υπόθεση να έχει φτάσει στις δικαστικές αίθουσες  αφού οι Ρουμάνοι έχουν πάψει να πληρώνουν τα τέλη που προβλέπει ο νόμος.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Οικονομία

Ενεργειακές Εξελίξεις! Νέο σχέδιο ανάπτυξης του «Αφροδίτη» μετά από συμφωνία Κύπρου και Chevron

Aπτό βήμα προς την εδραίωση του ρόλου που οραματίζεται η Κύπρος στον ενεργειακό τομέα της περιοχής

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Προσβλέπουμε στην ταχεία ανάπτυξη του κοιτάσματος Αφροδίτη μέσω εγκαταστάσεων της Αιγύπτου, εξέλιξη που θα αποτελεί ένα απτό βήμα προς την εδραίωση του ρόλου που οραματίζεται η Κύπρος στον ενεργειακό τομέα της περιοχής, προς όφελος της χώρας και του λαού της, δήλωσε ο Υπουργός Ενέργειας Γιώργος Παπαναστασίου.

Σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση της Chevron και του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας για την έγκριση του Σχεδίου Ανάπτυξης και Παραγωγής του κοιτάσματος Αφροδίτη, το Υπουργείο και η Chevron Cyprus Limited (CCL), μαζί με τις υπόλοιπες εταιρείες στην κοινοπραξία, Shell και NewMed, ανακοινώνουν την έγκριση των τροποποιήσεων που προτάθηκαν στο Σχέδιο Ανάπτυξης και Παραγωγής (ΣΑΠ) του κοιτάσματος φυσικού αερίου Αφροδίτη (στο Τεμάχιο 12 της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κύπρου). Η Κυπριακή Δημοκρατία και η Chevron, μαζί με τους εταίρους της, προσβλέπουν στην ανάπτυξη αυτού του σημαντικού έργου, προστίθεται.

«Η Κυπριακή Δημοκρατία ενέκρινε σήμερα το Σχέδιο Ανάπτυξης και Παραγωγής του κοιτάσματος Αφροδίτη, το οποίο είχε υποβληθεί επίσημα από την κοινοπραξία του Αφροδίτη που αποτελείται από τις Chevron Cyprus Limited, BG Cyprus Limited (Shell) και NewMed Energy LP», δήλωσε ο Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Γιώργος Παπαναστασίου.

«Προσβλέπουμε στην ταχεία ανάπτυξη του κοιτάσματος μέσω εγκαταστάσεων της Αιγύπτου, εξέλιξη που θα αποτελεί ένα απτό βήμα προς την εδραίωση του ρόλου που οραματίζεται η Κύπρος στον ενεργειακό τομέα της περιοχής, προς όφελος της χώρας και του λαού της. Θα παρακολουθούμε στενά την εκπλήρωση των υποχρεώσεων της Chevron και των εταίρων της, βάσει του εγκεκριμένου Σχεδίου Ανάπτυξης και Παραγωγής και του Συμβολαίου Παραγωγής και Αναλογικού Καταμερισμού», τόνισε.

Ο Frank Cassulo, Αντιπρόεδρος της Chevron για θέματα Διεθνούς Έρευνας και Παραγωγής είπε ότι «χαιρετίζουμε αυτή τη σημαντική εξέλιξη και τις παραγωγικές μας επαφές με την κυπριακή Κυβέρνηση» και πρόσθεσε ότι η Chevron εκτιμά τη συνεργασία με την Κυπριακή Δημοκρατία και πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να αναπτυχθεί το Αφροδίτη προς όφελος τόσο της Κυπριακής Δημοκρατίας όσο και της Ανατολικής Μεσογείου. «Αυτό συνάδει επίσης με τη στρατηγική μας να παρέχουμε οικονομικά προσιτή, αξιόπιστη και ολοένα πιο καθαρή ενέργεια».

Το εγκεκριμένο ΣΑΠ περιλαμβάνει Πλωτή Μονάδα Παραγωγής (γνωστή και ως μονάδα επεξεργασίας αερίου) στην κυπριακή Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη και έναν αγωγό για τη μεταφορά φυσικού αερίου στην Αίγυπτο.

Η έγκριση των τροποποιήσεων στο ΣΑΠ και τα ορόσημα του Συμβολαίου Παραγωγής και Αναλογικού Καταμερισμού έχουν ως στόχο την προώθηση των τεχνικών και μηχανικών εργασιών για τις μελέτες Front End Engineering and Design και προς μια Τελική Επενδυτική Απόφαση για το Αφροδίτη, καταλήγει η ανακοίνωση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνέχεια ανάγνωσης

Οικονομία

Τί εξάγουμε στις ΗΠΑ και τι εισάγουμε

Οι εξαγωγές της εγχώριας βιομηχανίας προς τις ΗΠΑ εκτιμώνται σε 2,2 δισ. ευρώ το 2024, (+15%, y-o-y), ενώ οι εισαγωγές σε 1,7 δισ. ευρώ (+34%, y-o-y).

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Βελτίωση του οικονομικού κλίματος τον Ιανουάριο διαπιστώνει το Ίδρυμα Οικονομικών & Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), παραθέτοντας μεταξύ άλλων και αναλυτικά στοιχεία για τις εμπορικές εμπορικές ροές βιομηχανικών προϊόντων με τις ΗΠΑ, τη στιγμή που στο επίκεντρο της προσοχής διεθνώς τίθεται η πολιτική επιβολής δασμών του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.

Συγκεκριμένα, όπως σημειώνεται στο τελευταίο δελτίο εξελίξεων στη βιομηχανία, το οικονομικό κλίμα βελτιώθηκε τον Ιανουάριο, λόγω της ανόδους στους τομείς της βιομηχανίας, των κατασκευών και των υπηρεσιών, ενώ κατεγράφη και ενίσχυση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον ΙΟΒΕ, τον Ιανουάριο σημειώθηκε:

Remaining Time 0:00

– Άνοδος των προσδοκιών στη Βιομηχανία, στις 108,1 μονάδες τον Ιανουάριο, από 101,6 μονάδες τον προηγούμενο μήνα, υψηλότερα σε σχέση με ένα έτος πριν (101 μον.).

– Μικρή αύξηση για τη βιομηχανική παραγωγή τον περασμένο Δεκέμβριο σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του ίδιου έτους. Άνοδος 5,9% (y-o-y) στην Ελλάδα, έναντι μείωσης 1,7% στην ΕΕ27. Άνοδος για την εγχώρια Μεταποίηση 3,7% (y-o y).

– Μείωση των εξαγωγών της Βιομηχανίας, 1,8% τον Νοέμβριο του 2024 (y-o-y). Αύξηση του εμπορικού ελλείμματος στα 3,8 δισ. ευρώ, από 3,7 δισ. ευρώ ένα έτος πριν.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά στις τάσεις στην ελληνική οικονομία, παρατηρείται μικρή ενίσχυση στο οικονομικό κλίμα, με βελτίωση καταναλωτικής εμπιστοσύνης:

– Ο δείκτης οικονομικού κλίματος διαμορφώθηκε τον Ιανουάριο στις 108,6 μονάδες, έναντι 106,4 μονάδων τον προηγούμενο μήνα και 107,0 μονάδων ένα έτος πριν.

-Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης βελτιώθηκε τον Ιανουάριο και διαμορφώθηκε στις -43,4 μονάδες (από -44,5 μον. τον προηγούμενο μήνα), σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με ένα έτος πριν (-46,3 μονάδες).

Παράλληλα, η ανάπτυξη το γ΄ τρίμηνο ήταν οριακά εντονότερη έναντι του προηγούμενου τριμήνου, λόγω της ενίσχυσης των πάγιων επενδύσεων.

Κατεγράφη άνοδος ΑΕΠ το γ’ τρίμηνο του 2024, κατά 2,4%, κατόπιν ανάκαμψης 2,3% στο β’ τρίμηνο του 2024 και πρόκειται για την ισχυρότερη αύξηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (1,0%).

Ακόμα, το ΙΟΒΕ ξεχωρίζει και τα παρακάτω ευρήματα:

– Άνοδος εξαγωγών 3,3% (+€577 εκατ.) το γ’ τρίμ. του 2024, έναντι σταθερότητας ένα έτος πριν. Ενίσχυση των εξαγωγών υπηρεσιών (5,1%), και των εξαγωγών αγαθών (1,2%). Άνοδος εισαγωγών 4,2%, έναντι ανόδου 3,1% πέρυσι. Έλλειμμα ισοζυγίου 4,6 δισ. ευρώ (ενισχχυμένο κατά 340 εκατ. ευρώ το γ’ τρίμ. του 2024 σε σχέση με ένα έτος πριν).

– Ενίσχυση πάγιων επενδύσεων στο γ’ τρίμ. του 2024 (0,3%, από άνοδο 3,7% το β’ τρίμ. του 2024), έναντι ανόδου 8,6% πέρυσι. Προήλθε κυρίως από τις Κατασκευές (+4,8% από -0,9%) και τον Μηχανολογικό εξοπλισμό (+2,4% από +16,1% το προηγούμενο τρίμηνο). Μείωση για τον Εξοπλισμό τεχνολογίας (-3,7% από +1,1%) και τις Λοιπές επενδύσεις (-7,1% από +0,2%).

Παράλληλα, συνεχίστηκε η μείωση της ανεργίας τον Δεκέμβριο του 2024 (y-o-y):

– Το μη εποχικά προσαρμοσμένο ποσοστό ανεργίας διαμορφώθηκε σε 9,5% τον Δεκέμβριο του 2024 σημειώνοντας μείωση 1,0 π.μ. σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

– Την ίδια περίοδο, ο αριθμός των ανέργων περιορίστηκε στους 443,4 χιλ. καταγράφοντας εξασθένιση 10,2% σε σχέση με ένα έτος νωρίτερα.

– Ο αριθμός των απασχολουμένων αυξήθηκε κατά 0,8% (y-o-y), στους 4.233,7 χιλ. τον Δεκέμβριο του 2024.

– Συγκριτικά με τον Νοέμβριο του 2024, το εποχικά προσαρμοσμένο ποσοστό ανεργίας περιορίστηκε κατά 0,1 π.μ., με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στο 9,4%.

Ακόμα, το μέσο κόστος νέου δανεισμού για τις ελληνικές επιχειρήσεις παρέμεινε σταθερό τον Δεκέμβριο του 2024, στο 5,0% με την απόκλιση από το μέσο κόστος δανεισμού επιχειρήσεων της Ευρωζώνης να αυξάνεται, στις 63 από 49 μονάδες βάσης.

Η “ακτινογραφία” των εμπορικών ροών με ΗΠΑ και Κίνα

Αναφορικά με τις εμπορικές ροές εγχώριων βιομηχανικών προϊόντων με τις ΗΠΑ και την Κίνα, προκύπτουν τα εξής:

– Οι εξαγωγές της εγχώριας βιομηχανίας προς ΗΠΑ και Κίνα ανήλθαν σε €2,2 δισεκ. και 371 εκατ. ευρώ αντίστοιχα το 2024. Το 5% των εξαγόμενων βιομηχανικών προϊόντων κατευθύνεται προς τις ΗΠΑ, ενώ προς την Κίνα το 0,8%.

– Την περίοδο 2022-2024, κορυφαία εξαγόμενα προϊόντα προς τις ΗΠΑ, εξαιρουμένων των Προϊόντων διύλισης πετρελαίου, ήταν τα Φρούτα και λαχανικά, με μερίδιο 19,2% του συνόλου των εξαγωγών αυτών, ενώ προς την Κίνα οι Οικοδομικοί λίθοι, με μερίδιο 64%.

Ελληνικές εξαγωγές στις ΗΠΑ: Το top 10 των βιομηχανικών προϊόντων - Τι εισάγουμε

– Την ίδια περίοδο, το Φυσικό αέριο (20%) ήταν το βασικό εισαγόμενο προϊόν από τις ΗΠΑ και ο Ηλεκτρονικός εξοπλισμός (75,8%) από την Κίνα.

iobbe

Αναλυτικότερα, σε ό,τι αφορά τις ΗΠΑ:

– Οι εξαγωγές της εγχώριας βιομηχανίας προς τις ΗΠΑ εκτιμώνται σε 2,2 δισ. ευρώ το 2024, (+15%, y-o-y), ενώ οι εισαγωγές σε 1,7 δισ. ευρώ (+34%, y-o-y).

– Το εμπορικό πλεόνασμα διαμορφώθηκε σχεδόν σε 452 εκατ. ευρώ το 2024, από 606 εκατ. ευρώ ένα έτος πριν (-25,5%, y-o-y).

– Κορυφαία εξαγόμενα προϊόντα βιομηχανίας προς τις ΗΠΑ αναδείχθηκαν τα Προϊόντα διύλισης πετρελαίου, με μέση αξία 486 εκατ. ευρώ την περίοδο 2022-2024. Ακολούθησαν τα Φρούτα και λαχανικά (327 εκατ. ευρώ) και το Αλουμίνιο (124 εκατ. ευρώ).

Τα 10 κορυφαία εξαγόμενα προϊόντα βιομηχανίας:

1. Προϊόντα διύλισης πετρελαίου

2. Επεξεργασμένα φρούτα και λαχανικά

3. Αλουμίνιο

4. Τσιμέντο

5. Εξοπλισμός αεροσκαφών

6. Έλαια και λίπη

7. Γαλακτοκομικά προϊόντα

8. Άλλα είδη διατροφής

9. Ηλεκτρικός εξοπλισμός

10. Πλαστικές πλάκες και φύλλα

– Βασικό εισαγόμενο προϊόν από τις ΗΠΑ αναδείχθηκε το Φυσικό αέριο, με μέση αξία 1,17 δισ. ευρώ την περίοδο 2022-2024. Ακολούθησαν ο Εξοπλισμός αεροσκαφών (144 εκατ. ευρώ) και τα Προϊόντα διύλισης πετρελαίου (101,4 εκατ. ευρώ).

Τα 10 κορυφαία εισαγόμενα βιομηχανικά προϊόντα:

1. Φυσικό αέριο

2. Εξοπλισμός αεροσκαφών

3. Προϊόντα διύλισης πετρελαίου

4. Πλαστικά σε πρωτογενείς μορφές

5. Ψυχρή έλαση στενών φύλλων χάλυβα

6. Άλλα οργανικά χημικά

7. Άλλα επεξεργασμένα φρούτα

8. Ηλεκτροκινητήρες και ηλεκτρικοί

9. Φαρμακευτικά σκευάσματα Ηλεκτροκινητήρες και ηλεκτρικοί

10. Εξοπλισμός μετρήσεων και πλοήγησης

ΠΗΓΗ: capital.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Οικονομία

Η Ινδία επενδύει 10 δις δολάρια για να γίνει παγκόσμιος κόμβος παραγωγής ημιαγωγών! Ο ρόλος της Νότιας Αφρικής σε αυτό το σχέδιο

Η Ινδία επενδύει πολλά σε υποδομές και τεχνική τεχνογνωσία για να επιτύχει τον στόχο της να γίνει κόμβος ημιαγωγών μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Ινδία προχωρά προς το να γίνει παγκόσμιος κόμβος ημιαγωγών για να εκπληρώσει το όραμα του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι να γίνει η χώρα μια ισχυρή μονάδα παραγωγής ημιαγωγών έως το 2035.

Οι ημιαγωγοί ή τα τσιπ είναι απαραίτητα στοιχεία ηλεκτρονικών συσκευών από smartphone και φορητούς υπολογιστές έως αυτοκίνητα.

Ο φιλόδοξος στόχος του Ινδού πρωθυπουργού απαιτεί από τη χώρα να εγκαταλείψει την εξάρτησή της από εισαγωγές άνω του 90% των ημιαγωγών της, χτίζοντας ένα εγχώριο οικοσύστημα. Αποτελεί επίσης μέρος των προσπαθειών της πολυπληθέστερης χώρας του κόσμου να δημιουργήσει περισσότερες θέσεις εργασίας.

Όπως διαβάζουμε στο io.co.za, η Νότια Αφρική έχει μια νεοσύστατη βιομηχανία ημιαγωγών και η αφρικανική ήπειρος είναι πλούσια σε ορυκτές πηγές (κοβάλτιο, χαλκός, γραφίτης, πυρίτιο και ταντάλιο) που είναι ζωτικής σημασίας για την κατασκευή ημιαγωγών. Οι αφρικανικές χώρες θα μπορούσαν να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Ινδίας και να μεγιστοποιήσουν τις οικονομικές τους δυνατότητες μέσω έργων ωφελείας αντί να εξάγουν αυτούς τους φυσικούς πόρους σε άλλες χώρες για να οικοδομήσουν τους βιομηχανικούς τους τομείς. Μια χώρα όπως η Νότια Αφρική με το υπερβολικά υψηλό ποσοστό ανεργίας της, θα μπορούσε επίσης να δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας ακολουθώντας το παράδειγμα της Ινδίας για την ανάπτυξη της βιομηχανίας ημιαγωγών της.

Η Ινδία επενδύει πολλά σε υποδομές και τεχνική τεχνογνωσία για να επιτύχει τον στόχο της να γίνει κόμβος ημιαγωγών μέσα στην επόμενη δεκαετία. Έχει επίσης ξεκινήσει ένα πρόγραμμα κινήτρων 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων (185 δις ρουπίες), που καλύπτει έως και το 50% του κόστους του έργου, για να προσελκύσει παγκόσμιους παίκτες.

Ένα από τα κορυφαία έργα της είναι το India Semiconductor Mission (ISM), μια στρατηγική κίνηση για τη δημιουργία ενός ισχυρού οικοσυστήματος ημιαγωγών, απαραίτητο για την τροφοδοσία όλων των ηλεκτρονικών συσκευών στην Ινδία. Η πανδημία COVID-19 υπογράμμισε την ευθραυστότητα της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού ημιαγωγών και το ISM ξεκίνησε το 2022 για να δημιουργήσει ένα ισχυρό οικοσύστημα ημιαγωγών στη χώρα. Στεγάζεται υπό την Digital India Corporation και έχει ως αποστολή να καταλύει την κατασκευή, τη συσκευασία και τις δυνατότητες σχεδίασης ημιαγωγών. Η Ινδία προσφέρει επίσης ένα επικερδές πακέτο για να ενθαρρύνει την ίδρυση εργοστασίων κατασκευής ημιαγωγών και οθονών.

Αυτό είναι ένα κίνητρο για την προσέλκυση σημαντικών παραγόντων του κλάδου και την τόνωση των επενδύσεων στην υποδομή ημιαγωγών της Ινδίας.

Άλλες εξελίξεις στον χώρο των ημιαγωγών περιλαμβάνουν την έναρξη τριών έργων (μια εγκατάσταση κατασκευής ημιαγωγών, μια εγκατάσταση συναρμολόγησης και δοκιμής ημιαγωγών με εξωτερική ανάθεση (OSAT) στο Γκουτζαράτ και μια άλλη εγκατάσταση OSAT στο Assam). Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση των φιλοδοξιών της Ινδίας.

Ο Srini Chinamilli, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ημιαγωγών Tessolve, λέει ότι η φιλοδοξία της Ινδίας είναι «τολμηρή αλλά εφικτή». Πιστεύει ότι «με σαφή εστίαση στην ανάπτυξη υποδομών και αξιοποιώντας την διευρυνόμενη τεχνική τεχνογνωσία της, η Ινδία έχει τη δυνατότητα να μετατραπεί σε σημαντικό παίκτη στο παγκόσμιο οικοσύστημα ημιαγωγών».

Σε μια συνέντευξη στην πλατφόρμα καινοτομίας ET EDGE, ο Chinamilli χαιρέτισε τα τεράστια προγράμματα επενδύσεων και κρατικών κινήτρων. Λέει ότι η χώρα διαθέτει μια δεξαμενή μηχανικών που βοηθούν επί του παρόντος πολυεθνικές εταιρείες να σχεδιάσουν προϊόντα αιχμής, τα οποία θα ήταν άμεσα διαθέσιμα για την τοπική παραγωγή ημιαγωγών.

Ενώ η Ινδία έχει πρόσβαση στις πιο πρόσφατες εξελίξεις, την καινοτομία και τα εξειδικευμένα ταλέντα μέσω διεθνών συνεργασιών, έχει επίσης προκλήσεις. Σύμφωνα με τον Chinamilli, ενώ το ISM και τα προγράμματα ανάπτυξης δεξιοτήτων της κυβέρνησης είναι βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, η περαιτέρω ανάπτυξη δεξιοτήτων σε αναδυόμενες τεχνολογίες όπως οι ημιαγωγοί είναι απαραίτητη για να επιταχυνθεί η πορεία της Ινδίας να γίνει ο κόμβος ημιαγωγών που φιλοδοξεί να είναι. «Με συνεχείς προσπάθειες, η Ινδία βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει παγκόσμιος κόμβος ημιαγωγών», λέει.

Ο Chinamilli προσθέτει, «Οι συνεργασίες της Ινδίας με χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία και η Ταϊβάν είναι ζωτικής σημασίας για την ταχεία επίτευξη των στόχων ημιαγωγών αξιοποιώντας την τεχνολογική της τεχνογνωσία, τις επενδυτικές δυνατότητες και τις προηγμένες κατασκευαστικές της ικανότητες».

Αυτές οι συνεργασίες είναι ζωτικής σημασίας για την προώθηση της μεταφοράς τεχνολογίας και των στρατηγικών επενδύσεων και την ενίσχυση της ενσωμάτωσης της Ινδίας στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού ημιαγωγών.

Για μια χώρα όπως η Νότια Αφρική, ίσως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα από την πρόοδο της Ινδίας να γίνει παγκόσμιος κατασκευαστής ημιαγωγών είναι η εφαρμογή των βασικών δομικών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων των επενδύσεων υποδομής και ανθρώπινου κεφαλαίου, και η δημιουργία συμπράξεων δημόσιου-ιδιωτικού τομέα που υποστηρίζονται από την ανάπτυξη δεξιοτήτων, για να εκπληρώσει τις εθνικές της φιλοδοξίες είτε πρόκειται για την οικοδόμηση της βιομηχανίας ημιαγωγών της είτε για οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση οικονομικής ανάπτυξης.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο πρωθυπουργός της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι, κατά την ομιλία στη Σύνοδο Κορυφής για την Τεχνητή Νοημοσύνη στη Γαλλία, τόνισε  την ανάγκη να γίνει η «Παγκόσμια Συνεργασία για την Τεχνητή Νοημοσύνη» πραγματικά παγκόσμιας φύσης και «να περιλαμβάνει περισσότερο τον Παγκόσμιο Νότο και τις προτεραιότητες, τις ανησυχίες και τις ανάγκες του». Η επανάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης περνάει από την οδό των ημιαγωγών, για την παραγωγή των οποίων υπάρχουν τεράστιες δυσκολίες τα τελευταία χρόνια. Γι’αυτό η Ινδία προωθεί το σχέδιο να αποκτήσει αυτονομία στην κατασκευή ημιαγωγών, προκειμένου να προχωρήσει στην ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης. Μάλιστα τον Μάρτιο του 2024 ανακοίνωσε  επένδυση 1,2 δισ. δολαρίων γι’αυτόν τον σκοπό.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διεθνή5 ώρες πριν

Επίθεση ένοπλων συμμοριών στο ελληνικό χωριό της Αντιόχειας μέρες μετά την επίσκεψη του Έλληνα ΥΠΕΞ

Οι Έλληνες της Αντιόχειας συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν βία, εκφοβισμό και διώξεις μετά την αλλαγή καθεστώτος στη Συρία που έφερε στην...

Ιστορία - Πολιτισμός6 ώρες πριν

Ντοκιμαντέρ στην Τουρκία «φωτίζει» την αδικία στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης

Στο προσκήνιο η ιστορία ενός εμβληματικού εκπαιδευτικού θρησκευτικού ιδρύματος, του οποίου το αδόκητο κλείσιμο εξακολουθεί να αποτελεί σημείο τριβής στις...

Διεθνή7 ώρες πριν

Απελευθέρωση ομήρων εν αναμονή της έλευσης Ρούμπιο στο Ισραήλ (ΒΙΝΤΕΟ)

Ο Αμερικανός ΥΠΕΞ είχε τονίσει σε συνέντευξή του ότι το ‘σχέδιο εκκένωσης’ της Γάζας είναι το μόνο ρεαλιστικό και εφαρμόσιμο

Οικονομία8 ώρες πριν

Ενεργειακές Εξελίξεις! Νέο σχέδιο ανάπτυξης του «Αφροδίτη» μετά από συμφωνία Κύπρου και Chevron

Aπτό βήμα προς την εδραίωση του ρόλου που οραματίζεται η Κύπρος στον ενεργειακό τομέα της περιοχής

Διεθνή9 ώρες πριν

ΗΠΑ: Η “Παρέμβαση” στις γερμανικές εκλογές και η στήριξη στο AfD, προκαλεί αντιδράσεις στην Γερμανία

Η γερμανική κυβέρνηση καλείται να προστατεύσει τη δημοκρατική διαδικασία από εξωτερικές επιρροές.

Δημοφιλή