Αναλύσεις
Η Τουρκία φοβάται τις φωνές που αναφέρονται στην απελευθέρωση της Κύπρου
Η απελευθέρωση είναι μονόδρομος για τη λύτρωση Ελλήνων και Τουρκοκυπρίων, ενώ η Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία μονόδρομος για την καταστροφή αμφοτέρων.

Λευκωσία και Αθήνα από τον Αύγουστο του 1974, αφού η Τουρκία ολοκλήρωσε απρόσκοπτα, χωρίς καμία αντίδραση από την Ελλάδα και τον Αττίλα-2, δεν αμφισβήτησαν επί της ουσίας την παράνομη κατοχή της Τουρκίας στο 37% του νησιού.
Γράφει ο Σάββας Καλεντερίδης
Οι μόνοι που επιχείρησαν πρακτικά να το αμφισβητήσουν, ήταν οι χαροκαμένες γυναίκες της Κύπρου και οι ψυχωμένοι μοτοσυκλετιστές.
Οι γυναίκες της Κύπρου, μέσα από το γυναικείο αντικατοχικό κίνημα που δημιούργησαν μετά την τουρκική εισβολή του 1974, προσπάθησαν από το 1975 μέχρι το 1989, μέσα από συντονισμένες ειρηνικές πορείες να αναλάβουν έναν ιδιαίτερο αγώνα κατά της κατοχής με στόχο την κατάργηση των συρματομπλεγμάτων του Αττίλα.
Όσον αφορά τους μοτοσυκλετιστές, η Κυπριακή Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας (ΚΟΜ), τον Αύγουστο του 1996, μετά την δυναμική αντικατοχική πορεία με μοτοσυκλέτες που οργάνωσε το καλοκαίρι του 1995, αποφάσισε να διευρύνει το χαρακτήρα της πορείας καλώντας να συμμετάσχει και η Πανευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μοτοσυκλετιστών (FEM). Ήταν η πρώτη φορά από το 1974, που μια ομάδα πολιτών επιχείρησε να δώσει μια ευρωπαϊκή διάσταση στον αντικατοχικό αγώνα της Κύπρου.
Οι μοτοσυκλετιστές υιοθέτησαν το σύνθημα «Για έναν κόσμο χωρίς σύνορα-ζήσε ελεύθερα-οδήγησε ελεύθερα» και όρισαν ως συμβολική αφετηρία της πορείας το πρώην διχοτομημένο και νυν ενωμένο Βερολίνο. Πάντως οι μοτοσυκλετιστές είχαν την πολιτική ευφυία να θέσουν σε όλες τις ευρωπαϊκές ομοσπονδίες το ζήτημα της εφαρμογής των ψηφισμάτων του ΟΗΕ για την Κύπρο με έμφαση στο δικαίωμα της ελεύθερης διακίνησης. Το εγχείρημα ήταν δύσκολο, αλλά η ΚΟΜ κατόρθωσε με την οικονομική συνδρομή της Εκκλησίας της Κύπρου, άλλων χορηγών αλλά και του ίδιου του λαού της Κύπρου που αγόρασε χιλιάδες κουπόνια ενίσχυσης της πορείας, να οργανώσει την πορεία «Βερολίνο-Κερύνεια 2-11 Αυγούστου 1996». Το εγχείρημα εκείνο προδόθηκε, διασπάστηκε και κατέληξε στη Δερύνεια και την θυσία των Ισαάκ και Σολωμού.
Πάντως τότε η πρωτοβουλία των μοτοσυκλετιστών προβλημάτισε τα μάλα την τουρκική κυβέρνηση, η οποία κινητοποίησε τους παραστρατιωτικούς μηχανισμούς των Γκρίζων Λύκων, ναύλωσε αεροσκάφη, τους μετέφερε στην Κύπρο και τους έβαλε ως εμπροσθοφυλακή για να δείξει ότι «πολίτες αντιμετωπίζουν πολίτες», με τον τρόπο που το έκαναν στη Δερύνεια.
Το 2025, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος, σε μήνυμά του προς τους πιστούς, με την ευκαιρία της εορτής του Πάσχα, μετά το καθαρά θρησκευτικό μήνυμα, αναφέρει:
«…Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,
Ούτε και φέτος, δυστυχώς, μπορούμε οι Έλληνες της Κύπρου να αφεθούμε πλήρως στη χαρά της Ανάστασης. Ο Τούρκος δυνάστης κρατά καθηλωμένη στον σταυρό, για 51 τώρα χρόνια, την πατρίδα μας. Άννες και Καιάφες πολλοί. Πιλάτοι περισσότεροι να νίπτουν τα χέρια τους, προσποιούμενοι ουδετερότητα μπροστά στην κατάφωρη αδικία που μας γίνεται. Όσο κι αν όλα αυτά μας ταλαιπωρούν, δεν μας απογοητεύουν, ούτε και μας αποθαρρύνουν. Θα έρθει η μέρα και για της πατρίδας μας τη λύτρωση. Όπως “ου κατέσχε τύμβος αυτοζωίαν”, όπως δεν μπόρεσε ο τάφος να κρατήσει τον Χριστό που ήταν η αυτοζωή, ούτε η αδικία θα επικρατήσει για πάντα του δικαίου. Θα πρέπει, όμως, κι εμείς, να προγραμματίσουμε νηφάλια και σωστά τον αγώνα και τις διεκδικήσεις μας.
»Η Τουρκία κατάφερε να μας παρασύρει να βλέπουμε την επίλυση του προβλήματός μας από τη δική της οπτική γωνία και κάτω από τη δική της προοπτική. Εκμεταλλευόμενη την απροθυμία, ίσως, και την αδυναμία του ΟΗΕ να την πιέσει για δίκαιη και βιώσιμη λύση του Κυπριακού και την τακτική του να τηρεί ίσες αποστάσεις μεταξύ θύματος και θύτη, θέτει διαρκώς νέες απαιτήσεις. Τελευταία, μάλιστα, παρουσίασε τη συγκατάνευσή της να παρακαθήσει στις συνομιλίες ως υποχώρηση και απαιτεί, ως εκ τούτου, νέες υποχωρήσεις από μας ως απόδειξη θέλησης για λύση.
»Επιδιώκοντας “ήρεμα νερά” και προσποιούμενη την ειρηνοποιό, προκειμένου να επιτύχει στις επιδιώξεις της στην Ευρώπη, για απόκτηση ακόμα και ρόλου στην Ευρωάμυνα και στην Ευρωασφάλεια, ύστερα από 51 χρόνια στυγνής κατοχής και καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων μας, μας παρέσυρε να συζητούμε για τα περιτειχίσματα των κοιμητηρίων, για το περιβάλλον, για φωτοβολταικά πάρκα στη γραμμή κατάπαυσης του πυρός, ως μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης. Κερδίζει χρόνο επιδιώκοντας πραγματοποίηση των νέων στόχων της. “Διυλίζει τον κώνωπα”, έχοντας αμετάθετο στόχο την κατάληψη και τουρκοποίηση όλης της Κύπρου.
»Τούρκοι και διεθνής παράγοντας προσπαθούν να μας πείσουν ότι μπροστά μας βρίσκεται η τελευταία ευκαιρία. Μας θέτουν μπροστά στο εκβιαστικό δίλημμα να αποδεκτούμε τις νέες απαιτήσεις της κατοχικής δύναμης, αφού δεν έχουμε περιθώριο βελτίωσης της κατάστασης.
Ουσιαστικά μας προτείνουν τρόπους εθνικής αυτοκτονίας.
»Η διαπίστωση αυτή είναι δυσάρεστη και τραγική και θα πρέπει να μας αφυπνίσει και να μας ενδυναμώσει στον αγώνα για διασφάλιση του μέλλοντος του Ελληνισμού στην Κύπρο. Σήμερα προβάλλει η ανάγκη εθνικής περισυλλογής όσον ποτέ άλλοτε. Στην κατάσταση που φτάσαμε δεν υπάρχουν περιθώρια άλλων υποχωρήσεων. Η πείρα, εξάλλου, μας διδάσκει ότι ουδεμία υποχώρησή μας θα θέσει φραγμό στους επεκτατικούς προγραμματισμούς της Τουρκίας.
»Ως Ελληνισμός έχουμε μια μακρά πορεία σ’ αυτόν τον τόπο. Στη γενιά μας έλαχε να σηκώσουμε το βάρος της ιστορικής αυτής στιγμής. Δεν έχουμε ούτε την πιο μικρή δικαιολογία για περαιτέρω υποχωρήσεις. Μπροστά μας βρίσκεται πιά ξεκάθαρος ο κίνδυνος του ξεριζωμού μας από τη γη των πατέρων μας. Ούτε και δικαιούμαστε να παραμείνουμε αδρανείς, γιατί δεν μας παρέχεται άλλη δυνατότητα από τους ισχυρούς.
»Στη μακραίωνη Ιστορία μας περάσαμε πολύ χειρότερα και αντέξαμε. Θα αντέξουμε με τη βοήθεια του Θεού κι αυτόν τον Γολγοθά, γνωρίζοντας ότι μετά τη σταύρωση ακολουθεί η Ανάσταση.
»Επαναλαμβάνουμε και πάλι ότι οφείλουμε με σταθερότητα και αταλάντευτα να διεκδικήσουμε και για τον λαό μας ο,τι απολαμβάνουν όλοι οι άλλοι πολίτες της Ενωμένης Ευρώπης. Μόνο έτσι θα επιβιώσουμε στη γη των πατέρων μας.
Ελλάδα και Κύπρος και ο απανταχού της γης Ελληνισμός πρέπει να αναλάβουμε σύντονες προσπάθειες, για εκδίωξη του Τούρκου εισβολέα και απελευθέρωση της πατρίδας μας.
»Με τη σκέψη στραμμένη και στης πατρίδας την Ανάσταση, απευθύνουμε προς όλους τον αναστάσιμο χαιρετισμό Χριστός Ανέστη»!
Χαιρετίζουμε ιδιαίτερα, με πατρική αγάπη, όλους τους εμπερίστατους· τους συγγενείς των πεσόντων και των αγνοουμένων μας, τους εγκλωβισμένους, τους πρόσφυγες και τους ασθενείς.
Επαναλαμβάνουμε προς όλους το μεγάλο μήνυμα της σημερινής μέρας, ότι οι θλίψεις και οι ταλαιπωρίες είναι προσωρινές. Η δύναμη του κακού και των αντίθεων δυνάμεων είναι παροδική. Κύριος του κόσμου και της ζωής μας είναι ο Αναστάς εκ νεκρών Χριστός, ο αληθινός Θεός ημών.
Αυτώ η δόξα και το Κράτος εις τους αιώνας. Αμήν!
Ιερά Αρχιεπισκοπή Κύπρου, Άγιον Πάσχα 2025».
Όπως μπορεί να διαπιστώσει ο αναγνώστης, ο Αρχιεπίσκοπος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πορεία του Κυπριακού και θέτει ευθέως το θέμα της απελευθέρωσης του νησιού από τη συνεχιζόμενη επί 50 χρόνια παράνομη κατοχή του νησιού.
Την Πέμπτη 24 Απριλίου, ο αρχιπλοίαχος Ζεκί Ακτούρκ, εκπρόσωπος του τουρκικού υπουργείου Αμύνης, απαντά στον Αρχιεπίσκοπο ως εξής:
«Οι δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου της Κύπρου θα πρέπει να αξιολογηθούν μαζί με την εξέλιξη της ίδρυσης μιας νέας τρομοκρατικής οργάνωσης που βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη τις τελευταίες εβδομάδες. Οι τελευταίες δηλώσεις αποτελούν μια από τις πιο σαφείς εκδηλώσεις της μεροληπτικής, φανατικής και προκλητικής νοοτροπίας που έχει προκαλέσει αδιέξοδο στο νησί της Κύπρου μέχρι σήμερα. Αυτή η νοοτροπία, η οποία αγνοεί τα ιστορικά γεγονότα και διαστρεβλώνει την τρέχουσα κατάσταση και την παρουσία της Τουρκίας στο νησί της Κύπρου, αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ειρήνη, τον διάλογο και μια εποικοδομητική προσέγγιση.»
Η ανακοίνωση του Τούρκου εκπροσώπου του υπουργείου Αμύνης, που στη συνέχεια αραδιάζει τα παρανοϊκά επιχειρήματα της Τουρκίας, αποτελεί ζωντανή απόδειξη ότι η Τουρκία φοβάται τις φωνές που αναφέρονται στην απελευθέρωση του νησιού.
Αν θέλουμε να πετύχουμε μια μόνιμη και δίκαιη λύση στην Κύπρο, ένας είναι ο δρόμος, το δόγμα της απελευθέρωσης του νησιού. Μόνο όταν το επεξεργαστεί προσεκτικά η Αθήνα, όπως έχει ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ως εγγυήτρια δύναμη, αλλά και η Λεκυωσία, θα εξισορροπήσουμε το πλεονέκτημα που έχει η Τουρκία κατέχοντας το 37% με τη δύναμη των όπλων και υπό τον φόβο μιας ήττας, θα υποχρεωθεί η Τουρκία να δεχτεί μια κανονική λύση στο Κυπριακό.
Η απελευθέρωση είναι μονόδρομος για τη λύτρωση Ελλήνων και Τουρκοκυπρίων, ενώ η Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία μονόδρομος για την καταστροφή αμφοτέρων.
Δείτε την εκπομπή του Σάββα Καλεντερίδη για το θέμα:

Αναλύσεις
Ροές αισθήματος και λογικής των Ελλήνων χθες και σήμερα
Γράφει η εκπαιδευτικός και συγγραφέας Κρινιώ Καλογερίδου

”Ο άνθρωπος δεν αλλάζει”, λέει ο λαός μας, αν και οι επιστήμονες δε συμφωνούν με αυτό γιατί συναρτούν τη δυνατότητα αλλαγής του με βιολογικούς και γενετικούς μηχανισμούς, ακόμα και περιβαλλοντικούς που του δίνουν τη δυνατότητα να αλλάξει.
Γράφει η εκπαιδευτικός και συγγραφέας Κρινιώ Καλογερίδου
Τη δυνατότητα αλλαγής στη συμπεριφορά και τις πτυχές του χαρακτήρα ενός ανθρώπου, την έζησα εμπειρικά αναπάντεχα μόλις χθες στο πρόσωπο και την προσωπικότητα ενός παλιού διευθυντή μου τον οποίο καλούσαμε σε κάθε κοινή έξοδο των καθηγητών του παλιού μας σχολείου εις μάτην.
Δεν υπήρχε θετική ανταπόκριση εκ μέρους του συστηματικά, με επίκληση διαφόρων προφάσεων που δεν πολυπιστεύαμε. Γι’ αυτό και αποδίδαμε πάντα την άρνησή του στον μοναχικό και εσωστρεφή χαρακτήρα του, ο οποίος οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι δεν είχε δική του οικογένεια και ζούσε με πάθος την πολιτικοποίηση του καφενόβιου λόγου.
Ο καφενές στην Ελλάδα, ως χώρος εκτόνωσης έντονων πολιτικών αντιθέσεων και κομματικών ανταγωνισμών σε φορτισμένες ειδικά πολιτικοκοινωνικά περιόδους έχει μεγάλη ιστορία, στην μετεξέλιξη της οποίας οφείλεται η μεταμόρφωσή του σε μικρογραφία της ελληνικής Βουλής.
Κι αυτό γιατί οι θαμώνες του καφενείου, προσκείμενοι σε διάφορα κόμματα, συμπεριφέρονται ως οπαδοί ομάδων που μετατρέπονται συχνά σε ”πελάτες” κομματαρχών και κομματικών ινστρουχτόρων, τους οποίους εκθειάζουν ή λοιδορούν ανάλογα με τις πολιτικές θέσεις τους.
Με αέρα καφενόβιας… επικοινωνίας, που λέτε, έσκασε μύτη χθες εντελώς αναπάντεχα ο παλιός διευθυντής μας απολαμβάνοντας το βουβό ξάφνιασμά μας το οποίο μετατράπηκε σε διπλή έκπληξη, γιατί – πέρα απ’ τις αναπότρεπτες αλλαγές του χρόνου – είδαμε πως άλλαξε άρδην το σήμα κατατεθέν της εμφάνισης και της συμπεριφοράς του.
Ο μόνιμα άτσαλα δεμένος κόμπος της γραβάτας του έγινε τώρα σωστό κομψοτέχνημα. Τα νύχια του φρεσκοκομμένα και καθόλου κιτρινισμένα απ’ το αποτσίγαρο, όπως παλιά, και το πουκάμισο φρεσκοσιδερωμένο και ατσαλάκωτο (δείγμα ότι είχε πετάξει εκείνο με τα τριμμένα μανίκια) κάτω από το καινούργιο καμηλό παλτό του, που έφτανε κάτω απ’ τα γόνατα, λίγα εκατοστά απ’ τα καλογυαλισμενα παπούτσια του στη θέση των παλιών σκονισμένων.
Του κάναμε θέση να καθίσει και τον κοιτάξαμε υποψιασμένα ρωτώντας τον παιχνιδιάρικα, αν βρήκε γυναίκα και παντρεύτηκε με το που πήρε τη σύνταξή του. Σ’ άλλη περίπτωση, θα το έπαιρνε για αδιακρισία. Μπορεί και να θύμωνε.
Όμως τώρα ήταν άλλος άνθρωπος, εντελώς μεταμορφωμένος. Γι’ αυτό και τα λίγα μαλλιά του έδειχναν περιποιημένα με φροντισμένη χωρίστρα στο πλάι, εκτός από ένα τσουλούφι στο μέτωπο που έμοιαζε επιμελημένα ατημέλητο.
– Α, όχι, όχι, δεν παντρεύτηκα, μη χαίρεστε…, είπε με ανάλαφρη ειρωνεία βλέποντας το υποψιάρικο βλέμμα μας. Χήρεψε η αδελφή μου και μου ζήτησε να μένω στο σπίτι της για παρέα στην ίδια και τα ανίψια μου…
Ήταν κάτι που δε φανταστήκαμε και σπεύσαμε να τον συλλυπηθούμε, αλλά εκείνος μ’ ένα του νεύμα άλλαξε άρδην το κλίμα φέρνοντας στο τραπέζι την πολιτική επικαιρότητα με εισαγωγή την ατάκα του Ηλιόπουλου από την ταινία της Φίνος φιλμ του ’61 ”ΑΤΣΙΔΑ”:
– Λοιπόν, σήμερα δεν ξέρω αν το προσέξατε… είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα, είπε και – πάνω που πήγαμε να δακρύσουμε – ξεσπάσαμε σε λυτρωτικά γέλια, σαν να θέλαμε να διαψεύσουμε το ”Μαραμένα τα γιούλια” του Αττίκ που ακουγόταν σε χαμηλούς τόνους στην ρετρό ταβέρνα της Πλάκας (”Μαραμένα τα γιούλια κι οι βιόλες/Μαραμένα και τα γιασεμιά/Μαραμένες κι οι ελπίδες μου όλες / Στης καρδιάς μου τη μαύρη ερημιά…).
Όμως γρήγορα σοβαρευτήκαμε όλοι μπαίνοντας στα βαθιά της γκρίζας επικαιρότητας. Κάποια στιγμή μάλιστα, το όλο κλίμα που δημιουργήθηκε μεταξύ μας στο άναμμα των πολιτικών συζητήσεων, έδινε την αίσθηση ότι αναβίωνε το ιστορικό καφενείο του ”ΖΑΧΑΡΆΤΟΥ” στην πλατεία Συντάγματος, όπως το περιγράφουν στα έργα τους οι συγραφείς της εποχής 1888-1963, με θαμώνες ανθρώπους των Γραμμάτων (Παλαμά, Ψυχάρη κλπ), της Τέχνης (ζωγράφους: Ιακωβίδη, Λύτρα κλπ), στρατιωτικούς και πολιτικούς (Βενιζέλο, Παπανδρέου κλπ).
Το περιγράφουν ως εμβληματικό, με τη λεπτομέρεια ότι ο πλειστάκις πρωθυπουργός της Ελλάδας Γεώργιος Παπανδρέου (1944-1945, 1963, 1964-1965) το χαρακτήρισε ως ”το δεύτερον και το πλέον ελεύθερον κοινοβούλιον της χώρας”.
Για μας ωστόσο εκείνο το ιστορικό ταβερνάκι της Πλάκας, που ήταν σημείο συνάντησης διαπρεπών προσωπικοτήτων, το είχε υποκαταστήσει τώρα η σύγχρονη έκδοση ενός πολύχρωμου πολυχώρου εστίασης, μετά το μεσοδιάστημα του διαχωρισμού των καφενείων σε κόκκινα, πράσινα ή γαλάζια καφενεία, όπου έδινε κι έπαιρνε ο καφενόβιος πολιτικός λόγος σε περιόδους κλιμάκωσης της πολιτικής έντασης μεταξύ των κομμάτων εξουσίας.
Η διαφορά του μακρινού χθες με το σήμερα είναι χαώδης βέβαια, γιατί τότε ο λόγος των λαϊκών καφενείων είχε δεχτεί ασυναίσθητα την εσάνς του μορφωτικού επιπέδου της εποχής που τη χαρακτήριζε η πνευματική καλλιέργεια και η εξισορρόπηση του αισθήματος με τη λογική.
Καλλιέργεια η οποία απλωνόταν διαταξικά, σε όλα τα κοινωνικά στρώματα εξευγενίζοντας χαρακτήρες και προικίζοντας με ήθος τον απλοϊκό λαό, πέραν του σεβασμού και του θαυμασμού που έτρεφε αυτός προς την αριστοκρατία του πνεύματος της εποχής του.
Αν εξαιρέσει κανείς την επταετία της Χούντας η οποία αντιμετώπιζε αυταρχικά τον λαό αποκλείοντάς του από κάθε πολιτική δράση και επιβάλλοντας άπνοια του πολιτικού λόγου και στα καφενεία ακόμα (πράγμα που οδήγησε πολλούς να λειτουργούν συγκεκαλυμμένα και συνωμοτικά), στα χρόνια της Μεταπολίτευσης οι πολίτες απολάμβαναν τη δημοκρατία.
Τη δημοκρατία μέσα και έξω απ’ τη Βουλή, κυρίως στα καφενεία όπου επεκτείνονταν οι πολιτικές αντιπαραθέσεις χωρίς να ξεφεύγουν ωστόσο από τα πλαίσια του διαλόγου με ανταλλαγή επιχειρημάτων, στη βάση πραγματικών στοιχείων και επιστημονικών δεδομένων, κατά τα πρότυπα της πολιτικής αντιπαράθεσης στο Κοινοβούλιο μεταξύ των βουλευτών της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης.
Όσο περνούσε ο καιρός όμως, οι ροές αισθήματος και λογικής του λαού μας άρχισαν να ξεφτίζουν. Η έκπτωση των δημοκρατικών ελευθεριών (τι οποίες αποθέωνε άλλοτε ο ηθικός πλουραλισμός των υπερατομικών αξιών) άρχισε να μεταγγίζει αργά αλλά σταθερά την παρακμή έξω απ’ το Κοινοβούλιο.
Παρακμή στην οποία συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό ο φαλκιδευτής της δημοκρατίας λαϊκισμός (πολιτικό παράσιτο που ευδοκιμεί στο έδαφός της δια των αριστεροδεξιών εκπροσώπων του στη Βουλή), με αποτέλεσμα να αποκτά χαρακτήρα χαμηλής ποιότητας η πολιτική μας ζωή κυρίαρχα σήμερα, με αντίκτυπο στην κοινωνία και όχημα τα Μέσα Επικοινωνίας και Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ).
Ποιότητας ρηχής, φτηνής και τυποποιημένης, που μετατρέπει τους πολίτες σε ”εργαλεία” κομματικής προπαγάνδας χειραγωγούμενα και ετεροκατευθυνόμενα. ”Εργαλεία” με ατεκμηρίωτες απόψεις και δογματικές θέσεις, τα οποία – επειδή στερούνται επιχειρημάτων – χρησιμοποιούν για αντίλογο απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς.
Χαρακτηρισμούς υποτίμησης χυδαίους και χοληφόρους κατά των των πολιτικών αντιπάλων τους είτε λόγω του αναλφαβητισμού και του συμπλεγματισμής συμπεριφοράς τους είτε (στην περίπτωση των εγγράμματων) της επιλογής τους να απεκδυθούν του ρόλου τους και να ενδυθούν αυτόν που λειτουργεί ανεξέλεγκτα ως δολοφόνος χαρακτήρων σε βάρος των άλλων, με πρώτο θύμα της εχθροπάθειάς τους τον πρωθυπουργό.
Έτσι φτάσαμε σήμερα στη δημιουργία δυναμικής όχλου με αφορμή το προ διετίας τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Δημιουργία που εκδηλώθηκε – βάσει σχεδίου – ως αίτημα για δικαιοσύνη με όχημα τα συλλαλητήρια, για να αποκαλυφθούν στη συνέχεια οι πολιτικοί στόχοι των κρυπτόμενων ή μη ποδηγετών του.
Δυναμική που προσπάθησε ανεπιτυχώς να διαμορφώσει υπόστρωμα πολιτικής αστάθειας με κυρίαρχη τη στρεψοδικία που παραποιεί την αλήθεια, ψεύδεται ενσυνείδητα, χυδαιολογεί και αναπαράγει ψεύτικες ειδήσεις, με αποκορύρωμα την εξώθηση και καθοδήγηση πολιτών από τα (ρο) μποτς του διαδικτύου, τα οποία – με έδρα την Ελλάδα ή το εξωτερικό, απ’ όπου εκπορεύονται μεγάλα οικονομικά συμφέροντα – επιτίθενται μαζικά κατά της κυβέρνησης.
Επιτίθενται βίαια προειδοποιώντας την, κατά περίπτωση, για την προσεχή κάθοδό τους στην πολιτική. Κάθοδο που θα τη… ”σβήσει” εκλογικά, όπως πιστεύουν, παίρνοντας την εκδίκησή τους γιατί τους αδίκησε στη μοιρασιά των ευρωπαϊκών κονδυλίων και όχι μόνο…
Με άλλα λόγια κάνουν ό,τι μπορούν για να επαληθεύσουν τα λόγια του Αμερικανού διανοούμενου Νόαμ Τσόμσκι ότι η αντιπροσώπευση στη δημοκρατία εξαντλείται μόνο στην εκπροσώπηση των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων.
Πράγμα που απευχόμαστε όλοι, ασφαλώς, γιατί ένα δυστοπικό περιβάλλον σε καθεστώς δημοκρατικό αποκαλύπτει τη μη συμμετοχή του λαού στο πολιτικό γίγνεσθαι και τη διάβρωση της εμπιστοσύνης του στις αξίες λόγω της σταδιακής επικράτησης της πολιτικής προπαγάνδας περί διαφθοράς (βλ. συνέντευξη Καρυστιανού στο Sunday Times περί διεφθαρμένης Ελλάδας) και μετατροπής της ελληνικής δημοκρατίας σε αυταρχικό και απολυταρχικό καθεστώς ”χωρίς κοινωνική ευαισθησία”.
Πολιτικής προπαγάνδας που, στη δική μας περίπτωση, εκπορεύεται από κόμματα της αντιπολίτευσης, τα οποία – προκειμένου να αποκομίσουν πολιτικά οφέλη στο ενδεχόμενο πρόωρης προσφυγής στις κάλπες – επιδίδονται συστηματικά – αντί κριτικής – σε διασπορά ψευδών ειδήσεων (ισοδύναμης με ”δολοφονία χαρακτήρων”) κατά του πρωθυπουργού, μελών της κυβέρνησης και εκπροσώπων της Δικαιοσύνης (με επίδικο την μη εκδικασθείσα ακόμα τραγωδία των Τεμπών).
Σε ”δολοφονία χαρακτήρων” μέσω συνεντεύξεων σε ξένα ΜΜΕ και παραπλανητικών αναρτήσεων από κομματικά τρολ του διαδικτύου. Αγώνα δρόμου στο εξωτερικό προς δυσφήμιση του κύρους της Ελλάδας και των Αρχών της, με αποτέλεσμα σωρεία καταδικαστικών αποφάσεων σε βάρος μας απ’ την Ε.Ε…
Όλα αυτά, φυσικά, βάσει καταγγελιών Ελλήνων και ακτιβιστών φιλομεταναστών στο Ευρωκοινοβούλιο (σε συνέργεια με την κ. Καρυστιανού), εξ αφορμής του ναυαγίου του ’23 στην Πύλο, της υπόθεσης των Τεμπών (η δικογραφία της οποίας διαβιβάστηκε ήδη στη Βουλή προκειμένου να διερευνηθούν τυχόν ευθύνες του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και του πρώην υπουργού Χρήστου Σπίρτζη) και των επιστροφών μη νόμιμων μεταναστών, τις οποίες καθιέρωσε η κυβέρνηση να γίνονται από το Λιμενικό για προστασία των θαλάσσιων και ηπειρωτικών συνόρων μας με την Τουρκία.
Αναλύσεις
Ο πληθυσμός της Τουρκίας που γερνάει και οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις
Και το κερασάκι στην τούρτα: Το ποσοστό γεννήσεων των οικογενειών των Σύριων προσφύγων στην Τουρκία, έχει φτάσει το 5,22 παιδιά ανά οικογένεια.!!!

Γράφει ο Λάζαρος Καμπουρίδης
Η Υπουργός Οικογένειας και Κοινωνικών Υπηρεσιών, Μ. Ο. Göktaş, μιλώντας στο κανάλι CNN Türk, ανέφερε ότι ο πληθυσμός της Τουρκίας γερνάει καθώς οι νέοι Τούρκοι αποφεύγουν το γάμο λόγο της οικονομικής κατάστασης και όχι μόνο.
Ψάχνοντας το θέμα κατέληξα στα παρακάτω ενδιαφέροντα στοιχεία:
Το ποσοστό γεννήσεων στην Τουρκία ανά οικογένεια είναι 1,51 παιδιά.
Το 2002, δηλαδή όταν ανέλαβε την διακυβέρνηση της Τουρκίας το ΑΚΡ του Ερντογάν, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν, 2,28 παιδιά.
Οι νέοι Τούρκοι στις ηλικίες μεταξύ 25 – 30 ετών αποφεύγουν το γάμο και προτιμούν να ζούνε μόνοι.
Πολλοί νέοι λόγω της κατάστασης της χώρας (έλλειψη δημοκρατίας, ανεξάρτητων θεσμών, βασικών ελευθεριών, ίσων ευκαιριών κλπ) φεύγουν στο εξωτερικό.
Ο τομέας της Γεωργίας εξαφανίζεται καθώς οι αγρότες μεταναστεύουν στις πόλεις, αφού η αγροτική πολιτική ευνοεί την εισαγωγή αγροτικών προϊόντων από το εξωτερικό όπως π.χ. ο Καναδάς. Το ίδιο ισχύει και για τους κτηνοτρόφους αφού εισάγονται κρέατα από χώρες των Βαλκανίων, όπως π.χ. Σερβία, Β-Ε κλπ. Ο μαρασμός της υπαίθρου ευνοεί τους αριθμούς των ανύπαντρων ανέργων στις πόλεις.
Η εξαφάνιση της ζωής στην επαρχία βρήκε ώθηση και από το μοντέλο της κυβερνητικής στρατηγικής για επένδυση κυρίως στον τομέα της βιομηχανίας. Αυτό εξανάγκασε επίσης τους νέους να καταφύγουν στις πόλεις.
Και το κερασάκι στην τούρτα: Το ποσοστό γεννήσεων των οικογενειών των Σύριων προσφύγων στην Τουρκία, έχει φτάσει το 5,22 παιδιά ανά οικογένεια.!!!
Στις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις δεν υφίσταται ανησυχία από την πτώση του ποσοστού γεννήσεων σχετικά με την μείωση του αριθμού των οπλιτών θητείας αφού επιταχύνεται το ποσοστό της επαγγελματοποίησης του στρατεύματος.
Εμείς ας δούμε τι θα κάνουμε για το θέμα αυτό, αφού επιχειρούμε να μεγαλώσουμε τις Ένοπλες Δυνάμεις με μεγαλόστομες εξαγγελίες οι οποίες υπόσχονται ξενόφερτα ανεφάρμοστα μοντέλα….
Αναλύσεις
Τι σημαίνει η διακυβέρνηση Τραμπ για τον κόσμο;
Εκπομπή Ανιχνεύσεις στο κανάλι του Παντελή Σαββίδη

Η Pax Americana μια « Μακροχρόνια Ειρήνη », είναι ένας όρος που εφαρμόζεται στην έννοια της σχετικής ειρήνης στο δυτικό ημισφαίριο και αργότερα στον κόσμο μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου το 1945, όταν οι Ηνωμένες Πολιτείες έγιναν πολιτιστικές για τον κόσμο.
ΠΑΝΕΛ
Βασίλης Κυρατζόπουλος, Τουρκολόγος
Πέτρος Τασιός, Διεθνολόγος
Αλέξης Λεκάκης Κερκυραίος, Ιρανολόγος
ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΣ
Νίκος Χιδίρογλου, Δημοσιογράφος
-
Πολιτική3 εβδομάδες πριν
Ομολογία αποτυχίας! Οι Τούρκοι εγκαταλείπουν τη “Γαλάζια Πατρίδα” δια στόματος του εμπνευστή της
-
Αναλύσεις1 μήνα πριν
Μάικλ Ρούμπιν στη Hellas Journal: Η σύλληψη Ιμάμογλου σηματοδοτεί ότι ο Ερντογάν θα απελευθερώσει τον Οτζαλάν μέσα σε νεκροσακούλα!
-
Πολιτική3 μήνες πριν
Έρχεται «τσουνάμι» αποκαλύψεων και στην Ελλάδα για USAID! Οι ΜΚΟ του Soros και οι Πρέσπες του Τσίπρα
-
Άμυνα2 μήνες πριν
Ισραηλινή δημοσιογράφος: “Με τη διάλυση του NATO η Τουρκία θα βρεθεί σε μεγάλο κίνδυνο! Θα χωριστεί στα δύο”
-
Πολιτική3 εβδομάδες πριν
Τούρκοι εισέβαλαν στην Καβάλα για να δείξουν «απειλητική» πινακίδα της ματωμένης Κύπρου! (video)
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Έλληνας από τον Δομοκό αιχμάλωτος των Ουκρανών
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Συναγερμός από τον δήμαρχο Αλεξανδρούπολης! “Αθόρυβος εποικισμός – Βούλγαροι και Τούρκοι αγοράζουν σπίτια στην περιοχή”
-
Διεθνή4 εβδομάδες πριν
Με την ουρά στα σκέλια! Φιντάν: Η Τουρκία δεν επιθυμεί καμία αντιπαράθεση με το Ισραήλ στη Συρία