Αναλύσεις
Γιατί η αποστολή Χαν δεν πρέπει να αποτύχει
Η Κύπρος αξίζει και πρέπει να υπάρχει ως ενιαία και ελεύθερη. Όχι ως διαιρεμένο απομεινάρι του Ψυχρού Πολέμου, αλλά ως ένα σύγχρονο, ενωμένο, δημοκρατικό ευρωπαϊκό κράτος.

Γράφει ο Ευριπίδης Ευρυβιάδης
Ο πρόσφατος διορισμός του πρώην Επιτρόπου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Γιοχάνες Χαν, ως ειδικού απεσταλμένου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το κυπριακό, είναι μια θετική εξέλιξη. Επιβεβαιώνει ότι η ΕΕ δεν έχει ξεχάσει πως ένα από τα κράτη-μέλη της παραμένει διαιρεμένο – υπό στρατιωτική κατοχή από τρίτη χώρα, και μάλιστα κράτος-μέλος του ΝΑΤΟ. Μισό αιώνα μετά την τουρκική εισβολή του 1974, η Κύπρος εξακολουθεί να αναζητεί δικαιοσύνη.
Ωστόσο, για να μην είναι ο διορισμός αυτός απλώς συμβολικός, πρέπει να συνοδευτεί από στρατηγική βούληση για ουσιαστικά αποτελέσματα.
Το όραμα της Ευρώπης «Ενιαία και Ελεύθερη» (Whole and Free) μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, υλοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό με την πτώση του τείχους του Βερολίνου. Όμως, η Κύπρος, μέλος της ΕΕ, παραμένει κατάφωρη εξαίρεση.
Ήρθε η ώρα η αρχή της ενότητας και της ελευθερίας να εφαρμοστεί και στην Κύπρο. Η «Κύπρος Ενιαία και Ελεύθερη» πρέπει πλέον να γίνει επίσημη πολιτική της ΕΕ. Το κυπριακό πρέπει να επιστρέψει στο κέντρο της ευρωπαϊκής συνείδησης. Ας γίνει η «Κύπρος Ενιαία και Ελεύθερη» όχι απλώς ένα σύνθημα, αλλά μια στρατηγική επιταγή.
Μια μελλοντική διευθέτηση πρέπει να επανενώσει την Κύπρο χωρίς επικυρίαρχους, εγγυήτριες δυνάμεις ή δικαιώματα μονομερούς επέμβασης — αναχρονισμοί από μια σκοτεινότερη εποχή. Η Κύπρος δεν είναι σατραπεία. Ο κυπριακός λαός δεν χρειάζεται διατάγματα. Χρειάζεται πλήρη δικαιώματα και προστασίες σύμφωνα με το κοινοτικό κεκτημένο. Η Κύπρος πρέπει να γίνει ένα κανονικό κράτος-μέλος της ΕΕ.
Η Κύπρος ανήκει σε όλους τους πολίτες της: Κυπρίους ελληνικής, τουρκικής, μαρωνίτικης, αρμενικής και λατινικής καταγωγής. Κύπρος – Kıbrıs – Cyprus είναι η κοινή πατρίδα όλων και ένα πολύχρωμο κιλίμι. Σε μια δημοκρατική και κυρίαρχη ομοσπονδιακή Δημοκρατία, η δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και το κράτος δικαίου πρέπει να εφαρμόζονται ισότιμα σε όλους, χωρίς καμία εξαίρεση.
Ο κ. Χαν διαθέτει πολύτιμη εμπειρία από τις Βρυξέλλες. Αλλά το κυπριακό δεν είναι τεχνική ή γραφειοκρατική υπόθεση. Είναι πρωτίστως γεωπολιτικό ζήτημα. Η παρουσία των τουρκικών στρατευμάτων κατοχής σε έδαφος της ΕΕ, ο παράνομος εποικισμός του κατεχόμενου βορρά, η καταστροφή της πολιτιστικής κληρονομιάς, ο σφετερισμός περιουσιών και η τύχη των αγνοουμένων, δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά ως νέα «κανονικότητα».
Πρέπει επίσης να αναγνωρίσουμε ότι οι Κύπριοι ελληνικής και τουρκικής καταγωγής έχουν νόμιμες ανησυχίες για την ασφάλειά τους, που πηγάζουν από την ιστορία και τις τραυματικές τους εμπειρίες. Οι Τουρκοκύπριοι επιδιώκουν πολιτική ισότητα, την προστασία της ταυτότητάς τους και αποτελεσματική συμμετοχή στη διακυβέρνηση του κράτους.
Οι Ελληνοκύπριοι εξακολουθούν να ζουν με τις συνέπειες της εισβολής, της κατοχής και του αναγκαστικού εκτοπισμού, μαζί με το πλήρες φάσμα των παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που συνοδεύουν κάθε τέτοια κατοχή. Μια δίκαιη λύση οφείλει να εγγυηθεί την αξιοπρέπεια και την ασφάλεια όλων.
Η Συνθήκη Εγγυήσεων ανήκει στο παρελθόν. Αποτελεί απομεινάρι της προπολεμικής Ευρώπης. Τα μελλοντικά σχήματα ασφάλειας πρέπει να βασίζονται σε σύγχρονες, πολυμερείς αρχές, όπως αυτές που προσφέρουν η ΕΕ ή/και το ΝΑΤΟ, και να διασφαλίζουν ότι κανείς στην Κύπρο δεν αισθάνεται κυριαρχούμενος ή περιθωριοποιημένος.
Η ΕΕ έχει δηλώσει ότι ο κ. Χαν θα συνεργάζεται «στενά» με την προσωπική απεσταλμένη του ΓΓ του ΟΗΕ, Μαρία Άνχελα Χολγκίν, και θα «συμβάλλει στη διαδικασία επίλυσης στο πλαίσιο των Ηνωμένων Εθνών». Η εντολή του πρέπει να είναι ουσιαστική. Χωρίς πραγματικά μέσα πίεσης, κινδυνεύουμε να επαναλάβουμε ένα ακόμα επεισόδιο «διπλωματίας θεάτρου»: διαδικασία χωρίς αποτέλεσμα.
Το κυπριακό δεν είναι ένα παγωμένο ζήτημα. Επιδεινώνεται καθημερινά. Από την αποτυχία των συνομιλιών στο Κραν Μοντάνα το 2017, η απουσία διαπραγματεύσεων επέτρεψε σε τετελεσμένα να ενισχύσουν την καχυποψία και να παγιώσουν τη διαίρεση.
Η ΕΕ διαθέτει ηθικό κύρος, νομικά εργαλεία και οικονομικούς μοχλούς πίεσης. Πρέπει να τους αξιοποιήσει. Η πρόσφατη πρωτοβουλία SAFE -ένα αμυντικό εργαλείο 150 δισεκατομμυρίων ευρώ, ανοικτό υπό όρους και σε τρίτες χώρες- είναι ένα επίκαιρο παράδειγμα. Η πιθανή συμμετοχή της Τουρκίας θα μπορούσε να εξαρτηθεί από επαληθεύσιμη πρόοδο στο κυπριακό. Η αρχή είναι απλή: εμπιστοσύνη, αλλά με επιβεβαίωση.
Η ΕΕ δεν μπορεί να υπερασπίζεται αξιόπιστα τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και το κράτος δικαίου στην Ουκρανία, στη Γάζα ή στον Νότιο Καύκασο, ενώ ανέχεται στρατιωτική κατοχή εντός των συνόρων της. Η Ευρώπη πρέπει να δράσει. Η ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική ασφάλειας δεν μπορεί να θεωρηθεί πλήρης χωρίς επίλυση του κυπριακού.
Η αποστολή του κ. Χαν δεν πρέπει να καταντήσει ένα ακόμη καλοπροαίρετο υποσημείωμα της ΕΕ. Ο κ. Χαν πρέπει να ενισχυθεί με την αρμοδιότητα να διαπραγματευθεί με την Άγκυρα και να απαιτήσει από την Τουρκία να ευθυγραμμίσει τις ευρωπαϊκές φιλοδοξίες της με τον σεβασμό της κυριαρχίας των κρατών-μελών και του διεθνούς δικαίου. Η χωρίς όρους εμπλοκή έχει αποτύχει στο παρελθόν. Ήρθε η ώρα της λογοδοσίας.
Η τουρκική αντίδραση στον διορισμό Χαν υπογραμμίζει την πρόκληση. Χωρίς να απορρίψει ρητά τον διορισμό, η Άγκυρα τον χαρακτήρισε «εσωτερική υπόθεση της ΕΕ», κατηγόρησε τις Βρυξέλλες για μεροληψία και απαίτησε συνομιλίες «μεταξύ δύο κρατών με κυρίαρχη ισότητα», θέση που αντιβαίνει στις παραμέτρους του ΟΗΕ και στο συμφωνημένο ομοσπονδιακό πλαίσιο.
Και όμως, η Άγκυρα εξακολουθεί να επιδιώκει ένταξη στην ΕΕ και ρόλο στην ευρωπαϊκή ασφάλεια, φιλοδοξίες που απαιτούν συμμόρφωση με το κοινοτικό κεκτημένο, το οποίο ταυτόχρονα αμφισβητεί. Κάθε συμφωνία για το κυπριακό πρέπει να είναι απολύτως συμβατή με το ευρωπαϊκό δίκαιο: εμπόριο, ανταγωνισμός, δικαστική συνεργασία, εξωτερική πολιτική, θεμελιώδη δικαιώματα και αρχές. Αλλιώς, η Κύπρος δεν θα μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά ως κράτος-μέλος και η ευρωπαϊκή πορεία της Τουρκίας θα παραμείνει αιωρούμενη.
Η εντολή του Χαν πρέπει να ενσωματώσει κάθε αποτέλεσμα στο κοινοτικό δίκαιο και να αντικρούσει τις αιτιάσεις περί μεροληψίας με νομική σαφήνεια και συνέπεια. Όπως λέγεται, η ΕΕ λύνει προβλήματα αγκαλιάζοντάς τα.
Η Κύπρος δεν είναι απλά ένα διαπραγματευτικό χαρτί. Είναι μια δημοκρατία της Ευρώπης, και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται. Η δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και το κράτος δικαίου δεν είναι διαπραγματεύσιμα.
Καθώς η Ευρώπη οικοδομεί τη στρατηγική της αυτονομία, πρέπει να αντιμετωπίσει και τις δικές της εκκρεμότητες. Η διαίρεση της Κύπρου έχει γίνει ανεκτή για πάρα πολύ καιρό. Αλλά τα προβλήματα, όταν δεν αντιμετωπίζονται, μετατρέπονται σε απειλές.
Έχω εκφωνήσει αμέτρητες ομιλίες για το κυπριακό υπό την ιδιότητά μου ως εκπρόσωπος της Κυπριακής Δημοκρατίας σε διάφορες χώρες. Πάντα με ρωτούσαν: «Τι θέλετε επιτέλους;» Η απάντησή μου ήταν πάντα απλή και ξεκάθαρη: Ο λαός της Κύπρου δεν είναι παιδί ενός κατώτερου Θεού. Μας ψήνει όλους ο ίδιος ήλιος.
Δεν θέλουμε τίποτα περισσότερο – και τίποτα λιγότερο – από αυτά που κάθε πολίτης μιας δημοκρατικής χώρας στην ΕΕ θεωρεί αυτονόητα: Ελευθερία. Δημοκρατία. Κράτος δικαίου. Σεβασμό της κυριαρχίας. Ανθρώπινα δικαιώματα.
Δεν ζητούμε προνόμια. Μόνο ισότητα. Όχι επιβολή. Μόνο αξιοπρέπεια. Όχι ξένη κηδεμονία. Μόνο αυτοσεβασμό.
Η Κύπρος αξίζει και πρέπει να υπάρχει ως ενιαία και ελεύθερη. Όχι ως διαιρεμένο απομεινάρι του Ψυχρού Πολέμου, αλλά ως ένα σύγχρονο, ενωμένο, δημοκρατικό ευρωπαϊκό κράτος.
*Πρώην Πρέσβης της Κυπριακής Δημοκρατίας στις ΗΠΑ και Ύπατος Αρμοστής στο Η.Β.
Ανώτερος Επιστημονικός Συνεργάτης, Κυπριακό Κέντρο Ευρωπαϊκών και Διεθνών Σχέσεων, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Αναλύσεις
Καύκασος: Διπλωματικές κινήσεις και απροκάλυπτη παρέμβαση
Νέες εξελίξεις στην εξωτερική πολιτική της Αρμενίας. Το ζήτημα αφορά την πρόταση των Ηνωμένων Πολιτειών να μισθώσουν για 100 χρόνια έναν διάδρομο κατά μήκος των συνόρων της επαρχίας Σιουνίκ, πρόταση γύρω από την οποία οι μυστικές διαπραγματεύσεις έχουν αρχίσει σταδιακά να έρχονται στο φως.

Καύκασος: Διπλωματικές κινήσεις και απροκάλυπτη εξωτερική παρέμβαση κάτω από τον μανδύα μιας εμπορικής λύσης
Υπό το φως των πρόσφατων αποκαλύψεων και επίσημων δηλώσεων, έχουν ανακύψει νέες εξελίξεις στην εξωτερική πολιτική της Αρμενίας. Το ζήτημα αφορά την πρόταση των Ηνωμένων Πολιτειών να μισθώσουν για 100 χρόνια έναν διάδρομο κατά μήκος των συνόρων της επαρχίας Σιουνίκ, πρόταση γύρω από την οποία οι μυστικές διαπραγματεύσεις έχουν αρχίσει σταδιακά να έρχονται στο φως.
Ο πρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών στην Τουρκία, Tom Barrack, σε πρόσφατες δηλώσεις του επιβεβαίωσε όσα μέχρι πρότινος θεωρούνταν μόνο ως δημοσιογραφικές αποκαλύψεις. Δήλωσε:
«Η Αρμενία και το Αζερμπαϊτζάν διαφωνούν για έναν δρόμο μήκους 32 χιλιομέτρων, και ερχόμαστε εμείς και λέμε, δώστε μας αυτόν τον δρόμο με ενοίκιο. Όλες οι πλευρές θα ωφεληθούν».
Αν αυτή η επιβεβαίωση του Αμερικανού διπλωμάτη ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, τότε αυτό σημαίνει ότι ένας δρόμος στο κυρίαρχο έδαφος της Αρμενίας μετατρέπεται σε ζώνη που ελέγχεται από ξένη εταιρεία. Από την άποψη του διεθνούς δικαίου, αυτό σημαίνει παραχώρηση εδαφικής κυριαρχίας. Το ζήτημα δεν αφορά πλέον τις υποδομές αλλά εισέρχεται στον τομέα της εθνικής ασφάλειας και της κρατικής κυριαρχίας.
Ο ερευνητής-δημοσιογράφος Ragip Soylu έγραψε στο Middle East Eye ότι ένα τέτοιο σχέδιο είχε συζητηθεί ήδη κατά τη διακυβέρνηση Trump ως εμπορική λύση σε μια εκρηκτική περιφερειακή κατάσταση. Έτσι, μια αμερικανική εταιρεία θα γινόταν υπεύθυνη για τη διακίνηση εμπορευμάτων, ενώ ταυτόχρονα θα αναλάμβανε και πολιτικά τον ρόλο του ουδέτερου εγγυητή. Ωστόσο, άλλες πηγές υποστηρίζουν ότι η αρχική πρωτοβουλία διαμορφώθηκε στην Άγκυρα. Η Τουρκία, σύμφωνα με την παραδοσιακή στρατηγική της, προσπαθεί να μετατρέψει τo Σιουνίκ σε κρίκο ενός νότιου διαδρόμου, ελέγχοντας όχι μόνο την οικονομία, αλλά και τις γεωπολιτικές ισορροπίες.
Μια άλλη πηγή, που φαίνεται να έχει άμεσες πληροφορίες για τις διαπραγματεύσεις, ανέφερε ότι η αρχική εκδοχή του σχεδίου είχε γίνει αποδεκτή και από την Αρμενία και από το Αζερμπαϊτζάν. Ωστόσο, η αρμενική πλευρά φέρεται να ζήτησε η ίδια εταιρεία να ελέγχει και τη διαδρομή από την πλευρά του Ναχιτσεβάν, αίτημα το οποίο το Μπακού απέρριψε κατηγορηματικά. Αυτή η πραγματικότητα δείχνει ότι όχι μόνο το Σιουνίκ, αλλά ολόκληρη η περιοχή έχει μετατραπεί σε πεδίο σύγκρουσης διεθνών συμφερόντων.
Ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών της Αρμενίας, Mnatsakan Safaryan, ουσιαστικά δεν διέψευσε ότι το Γερεβάν έχει συζητήσει τέτοια πρόταση. Τόνισε μόνο την «διπλωματική ασάφεια» χωρίς σαφή τοποθέτηση. Αντίθετα, η εκπρόσωπος του Πρωθυπουργού, Nazeli Baghdasaryan, δήλωσε κατηγορηματικά ότι «η Αρμενία ποτέ δεν έχει συζητήσει ούτε συζητά οποιονδήποτε τρίτο έλεγχο στο έδαφός της». Αυτή η ξεκάθαρη αντίφαση μέσα στην ίδια την κυβέρνηση φανερώνει τη σύγχυση και την αδυναμία πολιτικής στρατηγικής. Όταν υπάρχει τέτοια ασυμφωνία γύρω από κρίσιμο ζήτημα εξωτερικής πολιτικής, καθίσταται προφανής η έλλειψη υπευθυνότητας και σαφούς πλαισίου, ενώ αναδύεται και η πιθανότητα πίεσης από εξωτερικούς παράγοντες.
Τον Σεπτέμβριο του 2023, ο πρωθυπουργός Πασινιάν είχε δηλώσει δημόσια: «Η Αρμενία είναι έτοιμη να εφαρμόσει την ίδια μεταχείριση που εφαρμόζει το Ιράν προς το Αζερμπαϊτζάν».
Αν όμως οι αποκαλύψεις του Αμερικανού πρέσβη είναι ακριβείς, τότε το υπό συζήτηση σχέδιο παραβιάζει όλες τις βάσεις αυτής της δήλωσης.
Το περιεχόμενο των μυστικών διαπραγματεύσεων γύρω από το Σιουνίκ διαφωτίζεται περισσότερο όταν εξετάσουμε τη συνάντηση Πασινιάν – Αλίεφ που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Άμπου Ντάμπι. Αν και δεν υπήρξε επαρκής ενημέρωση της κοινής γνώμης, η συνάντηση σχολιάστηκε με ανακοινώσεις από τα υπουργεία Εξωτερικών των δύο χωρών, με εμφανείς διαφορές.
Η πλευρά του Αζερμπαϊτζάν ανακοίνωσε ότι «η συνάντηση ήταν χρήσιμη ως προς το άνοιγμα περιφερειακής επικοινωνίας, τη σύνδεση Ναχιτσεβάν – Αζερμπαϊτζάν και τον καθορισμό οικονομικών διαδρόμων».
Κατά το Μπακού, οι δύο πλευρές «κατέγραψαν προσεγγίσεις ως προς τη λογική της απεμπλοκής των εμπορικών ροών».
Η αρμενική πλευρά δήλωσε ότι συζητήθηκαν «όροι συμφωνίας ειρήνης» και «γενικές δυνατότητες προσέγγισης», χωρίς όμως να διευκρινιστεί το περιεχόμενο και το κόστος τους.
Αυτές οι διαφορές στο ύφος δείχνουν ότι η Αρμενία προσπαθεί να αποκρύψει από το εσωτερικό κοινό τις υποχωρήσεις που πραγματοποιούνται, ενώ το Μπακού προβάλλει με διαφάνεια ότι έχει ήδη επιτύχει σημαντικές συμφωνίες, κυρίως σε σχέση με την απεμπλοκή και τις επικοινωνιακές οδούς.
Κατά την εκτίμηση πολιτικών αναλυτών, η συνάντηση στο Άμπου Ντάμπι ενδέχεται να αποτέλεσε το πλαίσιο συμφωνιών διακυβέρνησης, οι οποίες τώρα επιχειρείται να υλοποιηθούν μέσω της αμερικανικής διπλωματικής παρέμβασης. Παρά τη γνωστή επιφυλακτικότητα των ΗΠΑ να εμπλέκονται σε περιφερειακές υποθέσεις, τη Δευτέρα ο Πρόεδρος Τραμπ δήλωσε ότι «η σύγκρουση μεταξύ Αρμενίας και Αζερμπαϊτζάν πλησιάζει σε επιτυχή επίλυση». Το ανέφερε κατά τη συνάντησή του με τον Γενικό Γραμματέα του ΝΑΤΟ, Μαρκ Ρούτε, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι το Γερεβάν και το Μπακού βρίσκονται κοντά στην επίλυση των διαφορών τους.
Στο ίδιο πλαίσιο μπορεί να ενταχθεί και το πρόσφατο ταξίδι του Πασινιάν στην Ευρώπη και οι υποστηρικτικές δηλώσεις που διατυπώθηκαν εκεί.
Αυτή η διαδικασία εκτυλίσσεται τη στιγμή που η εξουσία ασκεί ευρείας κλίμακας πιέσεις στο εσωτερικό μέτωπο κατά της αντιπολίτευσης. Οι συλλήψεις πολιτικών και θρησκευτικών παραγόντων, οι κατασκευασμένες κατηγορίες περί “πραξικοπήματος”, οι “αποκαλύψεις” στημένων σκανδάλων κατά της Εκκλησίας και η μαζική προπαγανδιστική ατμόσφαιρα εξυπηρετούν έναν σκοπό: Να κατευθύνουν τη προσοχή του κόσμου σε «μια εσωτερική αστάθεια», κρατώντας τον μακριά από την ατζέντα των αποφάσεων εξωτερικής πολιτικής.
Σε κάθε περίπτωση, οι πρόσφατες ταχείες αποκαλύψεις έδειξαν ότι οι σχέσεις Πασινιάν – Αλίεφ έχουν εμβαθυνθεί περαιτέρω. Με την κυβέρνηση να λαμβάνει κρίσιμες αποφάσεις εξωτερικής πολιτικής αποφεύγοντας τον κοινοβουλευτικό διάλογο και την κοινή γνώμη, η Αρμενία βρίσκεται αντιμέτωπη με τα σοβαρότερα προβλήματα κυριαρχίας και ασφάλειας. Οι εξωτερικές πιέσεις και τα εσωτερικά πολιτικά παιχνίδια ενδέχεται να οδηγήσουν σε εθνική απώλεια χωρίς επιστροφή.
Μετάφραση από την αρμενική γλώσσα του άρθρου του Κερόπ Εκιζιάν στην Εφημερίδα Αζάτ Ορ


Σταύρος Καλεντερίδης: Ο Τραμπ υιοθετεί τον πόλεμο του Μπάιντεν με τη Ρωσία
👉 Σενάρια βομβαρδισμού της Μόσχας και της Αγ. Πετρούπολης
👉 Ο Πούτιν αγνοεί το τελεσίγραφο και συνεχίζει τον πόλεμο
👉 Τι γίνεται με τους Έλληνες και τους Δρούζους της Συρίας;
-
Πολιτική3 εβδομάδες πριν
Τεράστια ανατροπή; Ισχύει ότι αρνήθηκε η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ να αναλάβει την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα;
-
Αναλύσεις2 εβδομάδες πριν
Έρχεται μεγάλο ΣΟΚ για την Ελληνική Δημοκρατία! Κατεδαφίζεται με δικογραφίες το πολιτικό σύστημα της κλεπτοκρατίας
-
Απόψεις1 μήνα πριν
Γι’αυτό οι Τούρκοι τρέμουν το μένος του Ισραήλ! Η προφητεία του μέντορα του Ερντογάν που “στοιχειώνει” την Άγκυρα
-
Απόψεις3 εβδομάδες πριν
Η φωτογραφία που “μίλησε”! Ανύπαρκτος γεωπολιτικός παίκτης η Ελλάδα
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Ανατροπή στην ανατροπή! Ο Σίσι βάζει τα πράγματα στη θέση τους για το Σινά – Καμία προσβολή της μοναδικής και ιερής θρησκευτικής θέσης της Μονής -Δεν αλλάζει πουθενά το καθεστώς
-
Άμυνα2 μήνες πριν
Χειρουργική επιχείρηση! Η Ινδία χτύπησε το Πακιστάν με SCALP και HAMMER που εκτοξεύτηκαν από Rafale
-
Διεθνή2 μήνες πριν
Ινδός στρατηγός απειλεί με πυρηνικό αφανισμό την Τουρκία
-
Άμυνα2 μήνες πριν
Το 20% της αεροπορικής ισχύος του Πακιστάν διέλυσε σε ένα βράδυ η Ινδία!