Ιστορία - Πολιτισμός
Στο Άγιο Όρος ο Μελ Γκίμπσον! Στη Μονή Χιλανδαρίου για πνευματικό προσκύνημα
Ο Χολιγουντιανός ηθοποιός και σκηνοθέτης επισκέφθηκε τη σερβική αυτοκρατορική λαύρα, τονίζοντας τη βαθιά του πίστη και τα εμπόδια του χριστιανισμού στη βιομηχανία του θεάματος

Ο Αυστραλός ηθοποιός, σκηνοθέτης και παραγωγός, Μελ Γκίμπσον επέλεξε την ιστορική σερβική μονή για να περάσει μερικές ημέρες περισυλλογής, σε έναν χώρο με ιδιαίτερο πνευματικό βάρος για τη Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά και για ολόκληρη την Ορθοδοξία.
Γράφει ο Δημήτρης Παπαγεωργίου
Η παρουσία του Γκίμπσον στο Άγιο Όρος δεν είναι απλώς ένα ακόμη ταξίδι διασημότητας. Αντιθέτως, εντάσσεται σε μια μακρά πορεία πνευματικής αναζήτησης που αποτυπώνεται έντονα και στο έργο του.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο podcast The Joe Rogan Experience, ο Μελ Γκίμπσον μίλησε ανοιχτά για την πίεση που δέχτηκε όταν αποφάσισε να γυρίσει την ταινία Τα Πάθη του Χριστού το 2004. Όπως αποκάλυψε, ήρθε αντιμέτωπος με έντονη κριτική και αντίδραση από την κινηματογραφική βιομηχανία, η οποία –κατά τα λεγόμενά του– αντιμετωπίζει με επιφυλακτικότητα τον χριστιανισμό.
Ο ίδιος χαρακτήρισε τον χριστιανισμό ως τη μοναδική θρησκεία που “επιτρέπεται να χλευάζεται στο Χόλιγουντ”, αποδίδοντας αυτό το φαινόμενο στην κυριαρχία ενός “φιλελεύθερου, προοδευτικού κατεστημένου”, το οποίο δείχνει κατανόηση για άλλες θρησκευτικές παραδόσεις, αλλά επιτίθεται στον χριστιανισμό, λόγω –όπως ισχυρίζεται– του συσχετισμού του με “τους λευκούς, την πατριαρχία και την αποικιοκρατία”.
Παρά τις αντιξοότητες, ο Γκίμπσον δεν δείχνει να μετανιώνει. Αντίθετα, δηλώνει περήφανος για το έργο του και τη συμβολή του στη μεταφορά της ζωής του Ιησού Χριστού στη μεγάλη οθόνη. Όπως τόνισε, η ενασχόλησή του με τα Πάθη του Χριστού ήταν πρωτίστως μια πράξη πίστης και εσωτερικής ανάγκης, παρά μια απλή κινηματογραφική επιλογή.
Η παρουσία του στη Μονή Χιλανδαρίου ενισχύει την εικόνα ενός ανθρώπου που συνεχίζει να αναζητά πνευματικά ερείσματα μακριά από τη λάμψη του Χόλιγουντ, παραμένοντας πιστός στις αξίες που καθορίζουν και το καλλιτεχνικό του έργο.

Ιστορία - Πολιτισμός
Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος; Βγαίνει στον αέρα το «Εικονικό Μουσείο Μέγας Αλέξανδρος: από τις Αιγές στην Οικουμένη»
Πρόκειται για μία δικτυακή πύλη αφιερωμένη στον Μέγα Αλέξανδρο, η οποία δίνει την ευκαιρία στον επισκέπτη να παρακολουθήσει μία συνθετική, επιστημονικά έγκυρη και εύληπτη παρουσίαση της πορείας του ήρωα στην ιστορία και στον μύθο, αλλά και όλων εκείνων των ιστορικών εξελίξεων που οδήγησαν στην δημιουργία της Ελληνιστικής Οικουμένης.

Τον Ιούνιο του 323 π.Χ. ο Αλέξανδρος πέρασε στην αθανασία!…
Το Σάββατο 28 Ιουνίου, στο μουσείο των Αιγών τιμάμε την μνήμη του και σας περιμένουμε να ζήσουμε μαζί την παρθενική “εμφάνιση” του ψηφιακού μουσείου που δημιουργήσαμε για εκείνον που έβαλε τα θεμέλια ενός νέου, καλύτερου κόσμου! Πέρα από την δική μας αναζήτηση, οι φωτογραφίες και η αφήγηση ενός σύγχρονου ταξιδιώτη θα μας δείξουν πώς οι μακρινοί λαοί που έκαναν τον Αλέξανδρο δικό τους τον θυμούνται ακόμη σήμερα…
Σάββατο 28 Ιουνίου, 7 μμ. στο Μουσείο των Αιγών.
Δελτίο Τύπου Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας & Συλλόγου Φίλων Πολυκεντρικού Μουσείου Αιγών
Παρουσίαση του έργου «Εικονικό Μουσείο Μέγας Αλέξανδρος: από τις Αιγές στην Οικουμένη»
Στην επέτειο του θανάτου του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο οποίος άφησε την τελευταία του πνοή στην Βαβυλώνα τον Ιούνιο του 323 π.Χ., η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας παρουσιάζει στο κοινό το έργο «Εικονικό Μουσείο Μέγας Αλέξανδρος: από τις Αιγές στην Οικουμένη», που ολοκληρώθηκε στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία ΕΠΑνΕΚ 2014-2020».
Πρόκειται για μία δικτυακή πύλη αφιερωμένη στον Μέγα Αλέξανδρο, η οποία δίνει την ευκαιρία στον επισκέπτη να παρακολουθήσει μία συνθετική, επιστημονικά έγκυρη και εύληπτη παρουσίαση της πορείας του ήρωα στην ιστορία και στον μύθο, αλλά και όλων εκείνων των ιστορικών εξελίξεων που οδήγησαν στην δημιουργία της Ελληνιστικής Οικουμένης.
Βασικό στοιχείο του Εικονικού Μουσείου αποτελούν οι εξειδικευμένες βιντεολήψεις εκατοντάδων μνημείων, μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, που βρίσκονται στην Ελλάδα, την Τουρκία, την Αίγυπτο και την Ιορδανία, αλλά και οπτικό υλικό από μουσεία και χώρους και άλλων περιοχών που εμπλουτίζουν την αφήγηση.
Στο επίκεντρο του εικονικού μουσείου βρίσκεται η συνοπτική αφήγηση του πρώτου επιπέδου, από το οποίο ο επισκέπτης διαδραστικά μπορεί να εμβαθύνει, προχωρώντας στο δεύτερο, όπου θα βρει ένα πλήθος πολυμεσικά αντικείμενα, οργανωμένα σε επτά θεματικές ενότητες. Ψηφιακά παιχνίδια και πολλές συμπληρωματικές πληροφορίες (κείμενα, εικόνες, στοιχεία βιβλιογραφίας κλπ.) μπορεί κανείς να βρει στην βιβλιοθήκη, που αποτελεί το τρίτο επίπεδο του μουσείου.
Η παρουσίαση του έργου στο κοινό θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 28 Ιουνίου, στις 7 μ.μ., στο Κεντρικό Μουσειακό Κτήριο του Πολυκεντρικού Μουσείου των Αιγών.Η εκδήλωση θα συνδυαστεί με τα εγκαίνια της φωτογραφικής έκθεσης «Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος;», με εικόνες από την Κεντρική Ασία, που οργανώθηκε με την υποστήριξη των Φίλων του Πολυκεντρικού Μουσείου των Αιγών.
Την εκδήλωση, στην οποία θα ακουστεί η μουσική που συνέθεσε ειδικά για το ψηφιακό μουσείο ο Δημήτρης Μυστακίδης, θα προλογίσει η αναπληρώτρια προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας Δρ Γεωργία Στρατούλη. Ο φωτογράφος-περιηγητής Πάρης Γαβριηλίδης θα μεταφέρει την εμπειρία του από την σύγχρονη «παρουσία» του Αλέξανδρου στο Ουζμπεκιστάν και το Τατζικιστάν. Η Δρ Αγγελική Κοτταρίδη, επίτιμη έφορος αρχαιοτήτων και πρόεδρος του συλλόγου Φίλων του Πολυκεντρικού Μουσείου των Αιγών, θα παρουσιάσει συνοπτικά το έργο και το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μεγάλη προβολή την ταινία, που αποτελεί την επιτομή της αφήγησης του ψηφιακού μουσείου.
Υπεύθυνη για την σχεδίαση και την υλοποίηση του έργου ήταν η Δρ Αγγελική Κοτταρίδη, η παραγωγή έγινε από την κοινοπραξία των εταιρειών Altervision– Πολύπτυχον. Ιδιαίτερα εποικοδομητική σε όλα τα επίπεδα υπήρξε η συνεργασία με την διαχειριστική αρχή του προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία ΕΠΑνΕΚ 2014-2020».
Το «Εικονικό Μουσείο Μέγας Αλέξανδρος: από τις Αιγές στην Οικουμένη» θα είναι προσβάσιμο από την Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025 στην ιστοσελίδα https://alexanderthegreatmuseum.gr/
Ιστορία - Πολιτισμός
Προκόπιος Παυλόπουλος: Η Φιλοσοφική σκέψη για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου στο πλαίσιο των Κλασικών Πολιτισμών
Χαιρετισμός στα εγκαίνια της Κινεζικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, η οποία έχει την έδρα της στο Ελληνικό.

Ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας και Ακαδημαϊκός κ. Προκόπιος Παυλόπουλος παρέστη σήμερα και απηύθυνε χαιρετισμό στα εγκαίνια της Κινεζικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, η οποία έχει την έδρα της στο Ελληνικό.
Στην συνέχεια ο κ. Παυλόπουλος μίλησε, στο Διεθνές Συνέδριο με θέμα την «Φιλοσοφική σκέψη για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου στο πλαίσιο των Κλασικών Πολιτισμών», με αντικείμενο την περί Ελευθερίας θεωρία του Επικτήτου εντός του πεδίου της Στωικής Φιλοσοφίας. Στην ομιλία του επισήμανε ιδίως το πόσο η σκέψη αυτή είναι, τουλάχιστον εν πολλοίς, κοινή στους κατ’ τ’ ανωτέρω Κλασικούς Πολιτισμούς.
Ειδικότερα, ο κ. Παυλόπουλος τόνισε ότι η κατά τον Επίκτητο Ελευθερία συμπυκνώνεται στην δύναμη του Ανθρώπου να αναχαιτίζει την, καταστροφική πολλές φορές για τον βίο του, ροπή διαρκούς επιδίωξης απόκτησης αγαθών. Κατ’ εξοχήν δε αγαθών τα οποία δεν είναι χρήσιμο ή και δεν είναι εφικτό να αποκτήσει.
Περαιτέρω ο κ. Παυλόπουλος ανέδειξε ότι η προαναφερόμενη θεωρία του Επικτήτου περί Ελευθερίας είναι πάντα επίκαιρη και στην σύγχρονη Αντιπροσωπευτική Δημοκρατία.
Κυρίως καθ’ ο μέτρο συμβάλλει στην κατανόηση του ότι εντός αυτής η άσκηση του κάθε είδους δικαιώματος δεν είναι ανεξέλεγκτη, αλλά έχει όρια που καθορίζονται προεχόντως από το Σύνταγμα και την εκτελεστική του νομοθεσία. Όρια, τα οποία ο Άνθρωπος πρέπει να σέβεται συνειδητώς και όχι υπό καθεστώς καταναγκασμού.
Ιστορία - Πολιτισμός
Η Εύξεινος Λέσχη Αθηνών τίμησε την Κλαυδία

Κλαυδία. Κλαυδία Παπαδοπούλου. Ένα πλάσμα που έκλεψε καρδιές σε Ελλάδα και Ευρώπη με την απλότητα, την ειλικρίνεια και την υπέροχη φωνή της. Με τα όπλα αυτά, και με… κορόνα στο κεφάλι την ποντιακή καταγωγή της, το κορίτσι αυτό μας έκανε όλους να ονειρευτούμε.
Μετά από την τεράστια επιτυχία της στη Eurovision, που έκανε την 6η θέση να μοιάζει με την πρώτη, η Κλαυδία βρέθηκε το βράδυ της Τετάρτης στον μοναδικής ενέργειας χώρο της Ευξείνου Λέσχης Αθηνών, προκειμένου να τιμηθεί για το φως που σκόρπισε και την τόλμη της να μιλήσει για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου με τον δικό της τρόπο.
Από την εκδήλωση δεν θα μπορούσαν να λείπουν ο πρόεδρος της Ευξείνου Λέσχης Αθηνών Δημήτρης Μελισσανίδης, ο αντιπρόεδρος Χάρης Πασβαντίδης και ο γενικός γραμματέας Σάββας Καλεντερίδης.




«Γέμισε με φως την Ελλάδα και την Ευρώπη» είπε για την Κλαυδία στο χαιρετισμό του ο Δημήτρης Μελισσανίδης, επισημαίνοντας ότι οι Έλληνες ποντιακής καταγωγής παρακολούθησαν το διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision για αυτή την ποντιοπούλα που ξεκίνησε από τον Ασπρόπυργο και έστειλε τη φωνή της στα πέρατα του κόσμου.
«Με τους συνεργάτες της έκαναν κάτι που χρειάζεται θάρρος και τσαγανό: αντί να επιλέξουν ένα τραγούδι όπως όλα τα άλλα, που θα μιλούσε στους συνήθεις θεατές και τηλεθεατές, επέλεξαν ένα τραγούδι που μίλησε στις καρδιές όλων των Ποντίων, την “Αστερομάτα”» πρόσθεσε.
Για «υποδειγματική ευπρέπεια» και «θείο ταλέντο» έκανε λόγο ο Χάρης Πασβαντίδης, τονίζοντας ότι ο χώρος της Ευξείνου Λέσχης Αθηνών αποδείχθηκε μικρός.
Το κοινό καλωσόρισε ο Σάκης Τανιμανίδης. Λέγοντας μια «γρήγορη ιστορία», αναφέρθηκε στην παρουσία της Κλαυδίας στο «Ελλάδα έχεις ταλέντο». Περιέγραψε ένα 15χρονο ντροπαλό κορίτσι με τα μεγάλα γυαλιά που βγήκε πάνω στη σκηνή για να τραγουδήσει. «Και αρχικά όλοι μιλούσαν για ένα “γλυκό κορίτσι που βρήκε το θάρρος”. Αλλά μετά ένα ολόκληρο στούντιο έμεινε με το στόμα ανοιχτό», είπε.

Εκτός από την ερμηνεύτρια, βραβεύτηκε και ο Φωκάς Ευαγγελινός, «ο οποίος δημιούργησε το “θαύμα”», καθώς με σχεδόν με στατική κίνηση μαζί με την ερμηνεύτρια κατάφεραν να συγκινήσουν και να μεταφέρουν το μήνυμα της «Αστερομάτας» (στην ελληνική) σε όλο τον κόσμο. Το δώρο που του προσφέρθηκε είναι ένα ακριβές αντίγραφο του πίνακα «Πυρρίχιος χορός» του Πόντιου ζωγράφου και χαράκτη Βάλια Σεμερτζίδη.
Βραβεύτηκαν επίσης και οι Arcade, οι δημιουργοί της «Αστερομάτας», οι οποίοι παρέλαβαν έναν πίνακα που παρουσιάζει μια ποντιακή ορχήστρα.
Ρίγη συγκίνησης προκάλεσε το αφιερωματικό βίντεο που προβλήθηκε, για την Κλαυδία και την καταγωγή της:
«Πίστευα, πριν πάμε στη Eurovision, ότι η δυσκολότερη αποστολή που έχω να κάνω στη δουλειά μου θα ήταν να πάω στη Eurovision, για τα εκατομμύρια ανθρώπους που θα μας δουν, τι και αν έχουμε άγχος, τι και αν κάτι δεν πάει γενικά καλά. Και εντέλει συνειδητοποίησα ότι μέχρι στιγμής το πιο εύκολο που έκανα ήταν η Eurovision. Στεκόμουν εδώ, με όλα αυτά που άκουσα, με όλα αυτά που είδα, δεν μπόρεσα να κρατηθώ, και έκλαψα. Είναι μεγάλη μου τιμή» είπε η Κλαυδία, λίγο προτού ερμηνεύσει την «Αστερομάτα» της, με τη συνοδεία της ποντιακής λύρας του Ματθαίου Τσαχουρίδη.
Έκπληξη της βραδιάς η ερμηνεία του «’Πάρθεν η Ρωμανία», του εμβληματικού τραγουδιού σε ρυθμό διπάτ’, που περιγράφει την άλωση του ελληνισμού από τους Οθωμανούς Τούρκους:
Την εκδήλωση έκλεισαν οι πυρριχιστές της Ευξείνου Λέσχης Αθηνών, οι οποίοι απέδωσαν τον πυρρίχιο χορό σέρρα:
Παρόντες ήταν επίσης: ο γενικός διευθυντής του ομίλου της Ναυτεμπορικής Σπύρος Κτενάς, ο διευθυντής του naftemporiki.gr Μιχάλης Ψύλος, από το Nαυτεμπορική TV ο διευθυντής Γιώργος Κοσμάς και ο σύμβουλος Λάμπης Ταγματάρχης, ο εκδότης Γιάννης Φιλιππάκης, οι βουλευτές Παύλος Χρηστίδης, Νίκος Βρεττός, Νίκος Καλογερόπουλος και Μιχάλης Χουρδάκης, ο δήμαρχος Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη Κώστας Μαραγκάκης, η διευθύντρια του Μουσείου Προσφυγικού Ελληνισμού Έφη Μαυροπούλου, η πρόεδρος της Ένωσης Ποντίων Πειραιώς-Κερατσινίου-Δραπετσώνας Αναστασία Ποιμενίδου, ο τραγουδιστής Γιώργος Δημητριάδης, η εγγονή του Δημήτρη Ψαθά και εκδότρια των απάντων του Λένα Νίτσου, οι δημοτικοί σύμβουλοι Βασίλης Τσενκελίδης, Νικόλαος Ψυχίδης και Σοφία Μαυρίδου.
Κείμενο: Γεωργία Βορύλλα.
Βίντεο: Πόπη Παπαγεωργίου.
• Χορηγοί επικοινωνίας: pontosnews.gr και Ναυτεμπορική.
-
Πολιτική4 ημέρες πριν
Τεράστια ανατροπή! Ισχύει ότι αρνήθηκε η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ να αναλάβει την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα;
-
Απόψεις2 εβδομάδες πριν
Γι’αυτό οι Τούρκοι τρέμουν το μένος του Ισραήλ! Η προφητεία του μέντορα του Ερντογάν που “στοιχειώνει” την Άγκυρα
-
Πολιτική3 μήνες πριν
Ομολογία αποτυχίας από Γκιουρντενίζ! Οι Τούρκοι εγκαταλείπουν τη “Γαλάζια Πατρίδα” δια στόματος του εμπνευστή της
-
Απόψεις3 ημέρες πριν
Η φωτογραφία που “μίλησε”! Ανύπαρκτος γεωπολιτικός παίκτης η Ελλάδα
-
Πολιτική4 εβδομάδες πριν
Ανατροπή στην ανατροπή! Ο Σίσι βάζει τα πράγματα στη θέση τους για το Σινά – Καμία προσβολή της μοναδικής και ιερής θρησκευτικής θέσης της Μονής -Δεν αλλάζει πουθενά το καθεστώς
-
Πολιτική3 μήνες πριν
Τούρκοι εισέβαλαν στην Καβάλα για να δείξουν «απειλητική» πινακίδα της ματωμένης Κύπρου! (video)
-
Άμυνα2 μήνες πριν
Χειρουργική επιχείρηση! Η Ινδία χτύπησε το Πακιστάν με SCALP και HAMMER που εκτοξεύτηκαν από Rafale
-
Διεθνή2 μήνες πριν
Ινδός στρατηγός απειλεί με πυρηνικό αφανισμό την Τουρκία