Άμυνα
Στόχος των Τούρκων ο αποκλεισμός των ελληνικών υποβρυχίων στο Αιγαίο!
Ἔστελναν τίς μηχανότρατές τους στά νησιά τοῦ Ἀρχιπελάγους, γιά νά ἀποσυντονίζουν τήν ἄμυνά μας στόν βυθό!
Άμεση ήταν η αντίδραση της Άγκυρας στην εξαγγελία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την ίδρυση δύο Εθνικών Θαλάσσιων Πάρκων – ενός στο Αιγαίο και ενός στο Ιόνιο. Το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε ανακοίνωση σε εξαιρετικά γρήγορο χρόνο, επαναφέροντας τις πάγιες αμφισβητήσεις της Τουρκίας σε ζητήματα κυριαρχίας και κυριαρχικών δικαιωμάτων στο Αιγαίο, ενώ προέβη και σε νέες νύξεις περί «αδιευκρίνιστου καθεστώτος» νησίδων.
Σύμφωνα με την εφημερίδα “ΕΣΤΙΑ”, πίσω από την τουρκική αντίδραση, όμως, δεν βρίσκεται μόνο η περιβαλλοντική διάσταση των πάρκων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών, ένας ουσιώδης λόγος της ενόχλησης είναι ότι στους χώρους που θα χαρακτηριστούν προστατευόμενοι απαγορεύεται η αλιεία με μηχανότρατες, περιλαμβανομένων των τουρκικών. Η Τουρκία έχει αξιοποιήσει τη συχνή παρουσία των μηχανότρατών της σε περιοχές του Αρχιπελάγους, ακόμη και ανοικτά της Τήνου, ως ένα μέσο έμμεσου περιορισμού της παρουσίας ελληνικών υποβρυχίων — καθώς τα υποβρύχια αποφεύγουν να πλέουν σε περιοχές όπου υπάρχει εντατική χρήση τέτοιων αλιευτικών μέσων, λόγω του κινδύνου εμπλοκής στα δίχτυα.
Η δημιουργία θαλάσσιων πάρκων –και άρα η απαγόρευση των μηχανότρατων– στερεί στην Τουρκία αυτή τη δυνατότητα, η οποία φαίνεται πως είχε στρατηγική χρήση, ακόμη και σε ειρηνική περίοδο.
Παράλληλα, η Τουρκία επιχειρεί να συνδέσει την περιβαλλοντική πρωτοβουλία με ζητήματα αμφισβήτησης ελληνικής κυριαρχίας. Στην ανακοίνωσή της επαναφέρει την επιχειρηματολογία περί «γεωγραφικών σχηματισμών» των οποίων το καθεστώς «δεν έχει καθοριστεί» με διεθνείς συμφωνίες, φωτογραφίζοντας ελληνικές βραχονησίδες.
Επιπλέον, επικαλείται τη «Διακήρυξη των Αθηνών για τις Φιλικές Σχέσεις και την Καλή Γειτονία» του Δεκεμβρίου 2023, προκειμένου να καλέσει την Ελλάδα σε «συνεργασία» και «συνεκτίμηση ζητημάτων του Αιγαίου», καταγγέλλοντας τις μονομερείς ενέργειες στην περιοχή.
Υποτονική απάντηση από το ελληνικό ΥΠΕΞ – Απουσία αναφοράς στα κυριαρχικά δικαιώματα
Αίσθηση προκαλεί η επιλογή του ελληνικού ΥΠΕΞ να μην αναφερθεί ρητώς σε κυριαρχικά δικαιώματα, αλλά να περιοριστεί στη χρήση του όρου «ελληνική κυριαρχία», η οποία αφορά στα χωρικά ύδατα έως 6 ναυτικά μίλια. Στην ανακοίνωσή του, το ΥΠΕΞ τονίζει πως η ίδρυση των θαλάσσιων πάρκων γίνεται σε περιοχές «ελληνικής κυριαρχίας» και στη βάση καθαρά περιβαλλοντικών κριτηρίων, απορρίπτοντας τις τουρκικές αιτιάσεις περί «κλειστών θαλασσών».
Η διατύπωση αυτή εγείρει ερωτήματα για τη ρητορική συνέπεια της Αθήνας, καθώς αποφεύγει να θέσει το ζήτημα των κυριαρχικών δικαιωμάτων –όπως η υφαλοκρηπίδα και η ΑΟΖ– τα οποία η Τουρκία αμφισβητεί συστηματικά και επιχειρεί να περιορίσει.
Υπενθυμίζεται ότι ο νυν υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης είχε θέσει ως «κόκκινη γραμμή» της Ελλάδας τα 6 ναυτικά μίλια κατά την κρίση του καλοκαιριού του 2020, όταν κατείχε τη θέση του υπουργού Επικρατείας.
Παρόμοια στάση καταγράφεται και σήμερα, με την ελληνική κυβέρνηση να αποφεύγει τη ρητή επίκληση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας, ακόμη και σε περιπτώσεις στις οποίες τα θαλάσσια πάρκα εκτείνονται σε περιοχές όπου αυτά ασκούνται νομίμως.
Ενδεικτική είναι η περίπτωση της αποχώρησης ελληνικών ερευνητικών σκαφών από την περιοχή νοτίως της Κάσου, στο πλαίσιο σχεδίων ηλεκτρικής διασύνδεσης, υπό το βάρος τουρκικών αντιδράσεων.
Το περιβαλλοντικό πλαίσιο των θαλάσσιων πάρκων
Η εξαγγελία των δύο νέων Εθνικών Θαλάσσιων Πάρκων – σε Νότιες Κυκλάδες και Ιόνιο – συνοδεύεται από δημόσια διαβούλευση που θα διαρκέσει έως τις 22 Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις, τα πάρκα εντάσσονται σε ένα νέο, ολιστικό μοντέλο διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών, το οποίο υπερβαίνει το μέχρι σήμερα σχήμα των μεμονωμένων περιοχών του δικτύου Natura 2000.
Στόχος είναι η διατήρηση της βιοποικιλότητας, η αποκατάσταση θαλάσσιων οικοσυστημάτων και η ενίσχυση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Παράλληλα, επιδιώκεται η εναρμόνιση με ευρωπαϊκές στρατηγικές για τη βιώσιμη χρήση των θαλάσσιων πόρων.
Ωστόσο, για την Άγκυρα, η περιβαλλοντική ατζέντα δεν φαίνεται να είναι αποκομμένη από τις γεωπολιτικές της επιδιώξεις. Στην ανακοίνωσή της, αφού υπενθυμίζει τη θέση της για «συνεργασία σε ζητήματα κλειστών θαλασσών», καταλήγει ότι οι «μονομερείς ενέργειες» που σχετίζονται με την περιβαλλοντική προστασία σε περιοχές αμφισβητούμενης κυριαρχίας «δεν θα αποδώσουν αποτέλεσμα».
Η τοποθέτηση αυτή, σε συνδυασμό με την επίκληση της Διακήρυξης των Αθηνών, αποκαλύπτει το εύρος των διεκδικήσεων της Τουρκίας, αλλά και την ερμηνεία που η ίδια δίνει στις πρωτοβουλίες για διμερή εξομάλυνση.
Άμυνα
Έτοιμη για την εκτόξευση του Νανοδορυφόρου MICE-1 η Prisma Electronics
Ο Πρώτος Ελληνικός IoT Νανοδορυφόρος Ενώνει την Ελληνική Επιχειρηματική και Ερευνητική Κοινότητα με το Διάστημα
Η Prisma Electronics ανακοινώνει την εκτόξευση του MICE-1, του πρώτου ελληνικού IoT νανοδορυφόρου, στο διάστημα τον Νοέμβριο. Σχεδιασμένος και κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου σύμφωνα με τις ανάγκες της εταιρείας στην Αλεξανδρούπολη, ο δορυφόρος θα εκτοξευθεί εντός Νοεμβρίου μέσω SpaceX (Falcon 9, Transporter-15 – Rideshare Mission), σηματοδοτώντας ένα κρίσιμο σημείο για την ελληνική δορυφορική τεχνολογία και την παρουσία της Ελλάδας στο διάστημα.
Ένα Γεγονός με Διεθνές Ενδιαφέρον
Το MICE-1 αποτελεί τον πρώτο ελληνικό δορυφόρο ειδικά σχεδιασμένο για την Ναυτιλία και την υποστήριξη καταστάσεων στις οποίες οι τεχνολογίες του Διαδικτύου των Πραγμάτων (Internet of Things – IoT) μπορούν να συνεισφέρουν ουσιαστικά, όπως η έγκαιρη ειδοποίηση για φυσικές καταστροφές και η υποστήριξη δράσεων αντιμετώπισης των επιπτώσεών τους. Η Ελλάδα μέσω της Prisma Electronics δημιουργεί τις προϋποθέσεις για νέες ειδικές υπηρεσίες στην Ναυτιλία με έμφαση στην μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της Ναυτιλίας, την αυξημένη Κυβερνοασφάλεια και την προετοιμασία για το νέο κανονιστικό πλαίσιο που σχεδιάζεται να ισχύει μετά το 2028,– ένα ξεχωριστό ορόσημο για τη δυνατότητα της χώρας στο πεδίο της διαστημικής τεχνολογίας και σε συνδυασμό με τις σύγχρονες ανάγκες της Ναυτιλίας για πλοία φιλικότερα προς το περιβάλλον και με χαμηλότερο κόστος λειτουργίας. Η αποστολή αυτή δεν είναι μόνο ελληνικής σημασίας, αλλά και παγκόσμιας, μία Ευρωπαϊκή πρωτιά.
Η Prisma Electronics, με την επίβλεψη και την καθοδήγηση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (European Space Agency – ESA) πέτυχε όλα τα κρίσιμα ορόσημα σχεδιασμού, κατασκευής και ελέγχων που χαρακτηρίζουν κάθε διαστημική αποστολή, ακολουθώντας τις διεθνής προδιαγραφές ποιότητας της ESA. Παράλληλα, ενέταξε στην όλη διαδικασία τις απατήσεις της Space–X για την ασφαλή εκτόξευση του δορυφόρου.
Τεχνικές Προδιαγραφές: Ένας Δορυφόρος που Κάνει τη Διαφορά
Το MICE-1 είναι ένας 3U CubeSat (4.9 κιλών) εξοπλισμένος με:
-
Δέκτη AIS (Automatic Identification System) που συλλέγει σήματα από πλοία από οπουδήποτε στον πλανήτη
-
Συστήματα επικοινωνίας TMTC (Τηλεμετρία, εντοπισμός, έλεγχος) S–Band και VHF/UHF με σταθμούς ελέγχου
-
Ειδικό πολυκαναλικό IoT S-band πομποδέκτη για άμεση επικοινωνία με τα εξοπλισμένα πλοία LAROS και λοιπά σημεία ενδιαφέροντος
-
Αυτόνομο Σύστημα τροφοδοσίας και ελέγχου αποτελούμενο από ηλιακά πάνελ, ειδική μπαταρία και σύστημα για ακριβή τροχιακό έλεγχο
-
Αλγοριθμικά επεξεργασίας δεδομένων AI που λειτουργούν απευθείας στο δορυφόρο (AI on the edge)
-
Επαυξημένη Κυβερνοασφάλεια στην αποστολή και λήψη δεδομένων
Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση πραγματοποιήθηκε στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της Πρίσμα Ηλεκτρονικά ΑΒΕΕ με άμεση και έμμεση συμμετοχή περισσότερων από 45 εξειδικευμένων μηχανικών της εταιρείας σε στενή συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης το οποίο έχει αναλάβει την λειτουργία του κυρίως Σταθμού Εδάφους και σε συνεργασία με κορυφαίες Ευρωπαϊκές εταιρείες όπως η Endurosat, η Exolaunch, η GΟΜSpace, η Satlab, η Cube Space, η Leaf Space, η RBC Signals κλπ.
Ο δορυφόρος πέρασε από πλήθος λειτουργικών και περιβαλλοντικών ελέγχων που ζητήθηκαν από την ESA και την SPACE–X, και εξασφαλίζουν ότι ο δορυφόρος θα επιβιώσει από τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν κατά την εκτόξευση και την έξοδο από την ατμόσφαιρα, αλλά και ότι θα είναι λειτουργικός σε περιβάλλον διαστήματος όπου δεν υπάρχει βαρύτητα και επικρατούν ακραίες θερμοκρασίες. Στους ελέγχους αυτούς περιλαμβάνονται έλεγχοι κραδασμών (vibration tests) και έλεγχοι που πραγματοποιούνται εντός ειδικού θαλάμου κενού στον οποίο επικρατούν θερμοκρασίες παρόμοιες με αυτές στις οποίες θα κληθεί να λειτουργήσει στο διάστημα (Thermal Vacuum Chamber – TVAC). Έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία τους ελέγχους αυτούς, έλαβε στις 8 Σεπτεμβρίου 2025 την τελική έγκριση για την εκτόξευση (FAR – Final Acceptance Review). O MICE-1 βρίσκεται ήδη σε ειδικό θάλαμο της Exolaunch στις εγκαταστάσεις της SPACE–X, έτοιμος προς εκτόξευση.
Σύνδεση Θάλασσας – Διαστήματος: Ο MICE-1 Επεκτείνει το LAROS
Ο MICE-1 δεν είναι απλώς ένας ακόμη δορυφόρος. Είναι η δορυφορική επέκταση του LAROS – του συστήματος ναυτιλιακής παρακολούθησης της Prisma που ήδη εξυπηρετεί ένα μεγάλο αριθμό από εμπορικά πλοία σε πραγματικό χρόνο επιτρέποντας την λειτουργία αυτών με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και λιγότερες βλάβες και μία νέα λογική στις επικοινωνίες και την ανάλυση των δεδομένων.
Σήμερα το LAROS παρέχει συνεχή παρακολούθηση των αισθητήρων του πλοίου αξιοποιώντας τις IoT συσκευές που η ίδια σχεδιάζει και παράγει ενώ αξιοποιεί δίκτυα επικοινωνιών όπως τα STARLINK, IMARSAT, 5G κλπ. τα οποία είναι διαθέσιμα στα πλοία.
Ο MICE-1 θα επιτρέψει την δοκιμή τεχνολογιών αιχμής για την ανταλλαγή δεδομένων και εντολών με πλοία και άλλες σημαντικές υποδομές ακόμη και όταν τα κύρια συστήματα επικοινωνίας δεν λειτουργούν. Δεδομένα από τα πλοία θα συλλέγονται από τον δορυφόρο MICE-1 και θα επιστρέφουν στη γη ως στρατηγικές πληροφορίες για:
• Ταυτοποίηση και θέση των πλοίων οπουδήποτε στη Γη
• Άμεση επικοινωνία με πλοία κλπ χωρίς μεσολάβηση άλλων δικτύων για επείγουσες εντολές ή ενημέρωση κατάστασης.
• Δημιουργία νέων υβριδικών πολυκαναλικών μοντέλων επικοινωνίας μέσω διαστημικών σχηματισμών με ελάχιστη κατανάλωση ενέργειας και ισχυρή ασφάλεια στις επίγειες επιχειρήσεις.
• Προηγμένη ανάλυση κινδύνων χρησιμοποιώντας ειδικούς αλγορίθμους που εκτελούνται στον ίδιο τον δορυφόρο
• Αυξημένη Κυβερνοασφάλεια στην ανταλλαγή της πληροφορίας
Απώτερος σκοπός της Prisma Electronics είναι η χρήση όλων των ανωτέρω δυνατοτήτων που μπορεί να παρέχει η διαστημική αποστολή MICE-1, αλλά και μελλοντικές αποστολές για την αύξηση της θαλάσσιας ασφάλειας και την επέκταση των λειτουργικοτήτων και των δυνατοτήτων της Ναυτιλίας. Στους στόχους αυτούς περιλαμβάνονται η πρόβλεψη κρίσεων πριν αυτές συμβούν και ο περιορισμός της έκτασης και των επιπτώσεών τους, πάντα με σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον.
Ευρωπαϊκή Συνεργασία και Μελλοντικά Σχέδια
Ο MICE-1 υλοποιείται με χρηματοδότηση από το ΕΛΛΑΔΑ 2.0 και στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Δορυφόρων και συγκεκριμένα του ελληνικού προγράμματος επικύρωσης σε τροχιά (In-Orbit Validation – IOV) νανοδορυφόρων, το οποίο έχει ανατεθεί στην ESA, η οποία έχει και την επίβλεψη και τον έλεγχο της όλης προσπάθειας, ενώ παρέχει ουσιαστική καθοδήγηση της ομάδας σχεδίασης και υλοποίησης της αποστολής. Η Prisma Electronics σχεδιάζει την περαιτέρω εξέλιξη και επέκταση του συστήματος είτε αυτόνομα αλλά κυρίως μέσω συνεργασιών.
Το όραμα της Prisma Electronics είναι η Ελλάδα να αποκτήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα ένα ολόκληρο δορυφορικό δίκτυο ελληνικής κατασκευής, υψηλής προστιθέμενης αξίας. Με αυτή τη δυναμική, η Prisma Electronics θα καθιερώσει τη χώρα μας ως πυλώνα ευρωπαϊκής διαστημικής τεχνολογίας και παραγωγής.
Σημασία για την Εταιρία και τη Χώρα
Για την Prisma Electronics, ο MICE-1 αποτελεί κορυφαίο επίτευγμα: η εταιρία περνά από ερευνητική και αναπτυξιακή φάση σε διεθνή πρωτοπορία στην δημιουργία δορυφορικών λύσεων με πραγματική εφαρμογή στην Ναυτιλία, την επαύξημένη αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών κλπ. Η εμπλοκή της εταιρείας στη σχεδίαση και παραγωγή δορυφόρων την καθιερώνει σαν έναν στρατηγικό παράγοντα στη νέα εμπορική εποχή του διαστήματος.
Η Prisma Electronics συμμετέχει συμβατικά και ενεργά στους αντίστοιχους νανοδορυφόρους του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και του Αριστοτελείου Πανεπιστήμίου Θεσσαλονίκης δημιουργώντας ένα μοναδικό οικοσύστημα για νέους επιστήμονες και στις δυνατότητες της χώρας να συμμετέχει σε παγκόσμιες εξελίξεις.
Η Prisma Electronics συνεργάστηκε αποτελεσματικά με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και για να αντιμετωπισθούν πλήθος νομικών θεμάτων που οδηγήσαν σε μία καλύτερη διαστημική πολιτική και νομοθεσία στην χώρα καθώς και για καλυφθούν όλες οι απαιτήσεις αδειοδότησης από την ITU και τον αποτελεσματικό διεθνή συντονισμό.
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι το έργο υλοποιήθηκε μετά την πρωτοβουλία της Ελληνικής Κυβέρνησης να χρηματοδοτήσει από πόρους του ΕΛΛΑΔΑ 2.0 την πρόταση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με την Ένωση Ελληνικών Βιομηχανιών Διαστημικής Τεχνολογίας & Εφαρμογών (ΕΒΙΔΙΤΕ) και το SI-Cluster. Η συνέχεια και η εξέλιξη των έργων αυτών είναι το επόμενο στοίχημα της χώρας.
Για την Ελλάδα, ο MICE-1 αποδεικνύει ότι η χώρα μπορεί να σχεδιάζει, κατασκευάζει και εκτοξεύει δικούς της δορυφόρους, αποκτώντας ενεργή παρουσία στο διάστημα. Η Prisma Electronics στην Αλεξανδρούπολη είναι πλέον το σύμβολο αυτής της ικανότητας.Ένα μεγάλο Ευχαριστώ στους ανθρώπους που έκαναν εφικτό και συνεισφέραν στο διαστημικό και μαγευτικό ταξίδι τεχνολογίας και γνώσης της PRISMA ELECTRONICS.
Άμυνα
Πόσο θα κοστίσουν τελικά τα βρετανικά Eurofighter στην Τουρκία;
Νέες πληροφορίες προκύπτουν από την Άγκυρα σχετικά με τη συμφωνία Βρετανίας–Τουρκίας για την αγορά 20 μαχητικών αεροσκαφών Eurofighter Typhoon
Τουρκικές πηγές «διορθώνουν» το κόστος της συμφωνίας για τα Eurofighter: 5,4 δισ. λίρες αντί για 8
Νέες πληροφορίες προκύπτουν από την Άγκυρα σχετικά με τη συμφωνία Βρετανίας–Τουρκίας για την αγορά 20 μαχητικών αεροσκαφών Eurofighter Typhoon, καθώς πηγές του τουρκικού υπουργείου Άμυνας επισημαίνουν ότι το πραγματικό κόστος της σύμβασης ανέρχεται σε 5,4 δισεκατομμύρια βρετανικές λίρες και όχι σε 8 δισ. όπως είχε ανακοινώσει αρχικά ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν μαζί με τον Βρετανό πρωθυπουργό Κιρ Στάρμερ.
Σύμφωνα με τον ανταποκριτή του ΣΚΑΪ στην Κωνσταντινούπολη, Μανώλη Κωστίδη, οι ίδιες πηγές διευκρινίζουν ότι στις 27 Οκτωβρίου 2025 υπογράφηκε σύμβαση με τη βρετανική κυβέρνηση για την προμήθεια νέων αεροσκαφών Eurofighter Typhoon, καθώς και για εξοπλισμό αποστολής και διάφορους τύπους πυρομαχικών που θα καλύψουν τις ανάγκες της Διοίκησης της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας.
«Το συνολικό κόστος του έργου, που περιλαμβάνει τα 20 νέα αεροσκάφη, τον επιχειρησιακό εξοπλισμό και τα πυρομαχικά, ανέρχεται σε περίπου 5,4 δισ. λίρες,» σημειώνουν χαρακτηριστικά οι ίδιες πηγές, προσθέτοντας ότι το πρόγραμμα περιλαμβάνει και εργασίες για αεροσκάφη Eurofighter που πρόκειται να προμηθευτεί η Τουρκία από το Κατάρ και το Ομάν.
Η συμφωνία αυτή, που παρουσιάστηκε πανηγυρικά στην Άγκυρα ως «νέα σελίδα στη στρατηγική συνεργασία με τη Βρετανία», είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις σε Γερμανία και Ισπανία, χώρες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία παραγωγής του Eurofighter, καθώς απαιτείται η ομόφωνη έγκριση όλων των εταίρων για την εξαγωγή των αεροσκαφών.
Η Τουρκία επιδιώκει μέσω της συγκεκριμένης αγοράς να ενισχύσει τον στόλο της Πολεμικής Αεροπορίας, μετά το πάγωμα της συμφωνίας για τα αμερικανικά F-16 και τις καθυστερήσεις στην ένταξη των εγχώριων μαχητικών KAAN.
Άμυνα
Στιγμές Ιστορίας: Οχυρό Ρούπελ – Από την Προδοσία στο Έπος
Ντοκιμαντέρ από το κανάλι της Βουλής
Ο Τάκης Κάμπρας και οι Στιγμές Ιστορίας παρουσιάζουν την Ιστορία και το Έπος του οχυρού Ρούπελ.
Η εποποιία των Οχυρών το 1941, ήταν – σαν να ήταν γραφτό – να έρθει…, ως γομολάστιχα, για να σβήσει μια άλλη ημερομηνία, την 27η Μαΐου του 1916, που έχει καταγραφεί ως μια από τις μελανότερες σελίδες της ελληνικής ιστορίας.
-
Αναλύσεις3 μήνες πρινΜάζης: Ετοιμάζεται τεράστια έκρηξη Τουρκίας – Ισραήλ – «Είμαστε στο και δέκα στην Ελλάδα»
-
Άμυνα2 εβδομάδες πρινΑποκάλυψη Ινδού στρατηγού! Πως ινδική φρεγάτα εξανάγκασε σε οπισθόχωρηση τρία τουρκικά πολεμικά πλοία
-
Δημοκρατία1 μήνα πρινΜε τη σημαία δεν παίζουμε! Η Pizza Fan διέκοψε τη συνεργασία με κωμικό που προσέβαλε την ελληνική σημαία
-
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ2 μήνες πρινΣημαντικό ορόσημο στην Αγγλία! Ολόκληρη ενορία Προτεσταντών στο Χάλιφαξ μεταστράφηκε στην Ορθοδοξία
-
Αναλύσεις1 εβδομάδα πρινΠολλαπλά «εγκεφαλικά» μοίρασε ο μεγάλος Εμίρ Κουστουρίτσα με όσα είπε για τη woke ατζέντα
-
Πολιτική2 μήνες πρινΕνδιαφέρουσα στιχομυθία Μαρινάκη-Τζονσον! “Προτιμώ να κρατήσει κομμάτια της Ουκρανίας η Ρωσία για να μην πεθαίνουν παιδιά” πρότεινε ο πρόεδρος του Ολυμπιακού! “Ποια κομμάτια της Τσεχοσλοβακίας θα δίνατε στον Χίτλερ;” απάντησε ο πρώην πρωθυπουργός της Βρετανίας
-
Άμυνα1 μήνα πρινΣτα κάγκελα τα τουρκικά ΜΜΕ! Η Ελλάδα “κλείδωσε” τουρκικά Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη
-
Γενικά θέματα2 μήνες πριν
Επικίνδυνο παιχνίδι Μακρόν εις βάρος της Ελλάδας