Ακολουθήστε μας

Ισλάμ

Πανευρωπαϊκά σχέδια Τουρκίας μέσω Ισλάμ, με την Ελλάδα θύμα μιας ανόητης “πολιτικής ορθότητας”

Δημοσιεύτηκε

στις

Επί Ερντογάν, η στρατηγική της Άγκυρας είναι παγκόσμια. Χαράσσεται με την Τουρκία να αντιμετωπίζεται σαν το κέντρο του κόσμου. Στη στρατηγική αυτή είναι ενσωματωμένη και σε πρώτο πλάνο η ισλαμική διάσταση. Η φιλοδοξία της Τουρκίας να εκθρονίσει τη Σαουδική Αραβία ως εκπρόσωπο του σουνιτικού κόσμου, όχι μόνο έχει προωθηθεί ενεργά από το καθεστώς Ερντογάν, αλλά έχει παραγάγει και αποτελέσματα.

Γράφει ο Ζαχαρίας Β. Μίχας
(Διευθυντής Μελετών στο Ινστιτούτο Αναλύσεων Ασφάλειας και Άμυνας – ΙΑΑΑ/ISDA)

Ο τελικός στόχος αυτής της πολιτικής εκφεύγει από την παραδοσιακή εξωτερική πολιτική των κρατών, με την έννοια ότι εμπεριέχει μια θρησκευτική-ιδεολογική διάσταση που αφορά το μέλλον της ανθρωπότητας. Εκεί ακριβώς εντοπίζεται και η ασάφεια στην αντιμετώπισή της από τους μεγάλους δρώντες του διεθνούς συστήματος, Οι ΗΠΑ, η Ρωσία, η Κίνα, αλλά και η Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν αποτύχει να αντιληφθούν πλήρως την πραγματική φύση της τωρινής τουρκικής στρατηγικής, με αποτέλεσμα η αντιμετώπιση να πάσχει από αντιφάσεις, οι οποίες επηρεάζουν την ελληνική εθνική ασφάλεια.

Παρότι η Ελλάδα αντιμετώπισε στην πράξη την εργαλειοποίηση από την Άγκυρα των μουσουλμανικών μεταναστευτικών ροών, δείχνει να μην αντιλαμβάνεται όλες τις διαστάσεις του προβλήματος. Οπότε δεν το αξιοποιεί διπλωματικά και μάλιστα σε μια περίοδο που το διεθνές περιβάλλον είναι εξαιρετικά δεκτικό απέναντι στα ελληνικά επιχειρήματα. Πώς θα μπορούσε να είναι αλλιώς, όταν η χρήση των μουσουλμανικών πληθυσμών υπερβαίνει ακόμα και από την απόπειρα εκβιασμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως θα εξηγηθεί στη συνέχεια.

Για λόγους πολιτικής ορθότητας η ελληνική πλευρά αντιστέκεται στην οφθαλμοφανή διαπίστωση ότι πρόβλημα ομαλής ενσωμάτωσης στις δυτικές κοινωνίες παρουσιάζουν σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα οι μουσουλμανικοί πληθυσμοί. Διότι η διατήρηση ηθών και εθίμων άλλων πληθυσμιακών ομάδων με βάση το εθνικό και όχι το θρησκευτικό συνεκτικό στοιχείο δεν δημιουργεί ιδιαίτερα προβλήματα στις δυτικές κοινωνίες. Η ειδοποιός διαφορά των μουσουλμανικών πληθυσμών είναι ότι πολλοί υιοθετούν εχθρική στάση απέναντι στις δυτικές αξίες και στον δυτικό τρόπο ζωής.

Διαστρέφοντας το νόημα αξιών και κοινωνικών κατακτήσεων που σχετίζονται με την ανεκτικότητα, παράνομοι και νομιμοποιημένοι μουσουλμάνοι μετανάστες διεκδικούν σαν δικαίωμα το να εγκαθιδρύσουν ισλαμικό τρόπο οργάνωσης της παρουσίας τους στις δυτικές κοινωνίες. Παράδειγμα, η απαίτηση ανοχής της χρήσης του ισλαμικού νόμου, της σαρία.

Επίσης, προσπαθούν να απαγορεύσουν στους χριστιανικούς πληθυσμούς που τους φιλοξενούν, όσα οι ίδιοι θεωρούν ότι προσβάλλουν την ισλαμική πίστη τους, όπως π.χ. η καμπάνα των εκκλησιών, η αποκαθήλωση εικόνων από δημόσιους χώρους. Τα οποία, φυσικά, ούτε κατά διάνοια δεν εξασφαλίζονται στους χριστιανούς που τυγχάνει να ζουν στις μουσουλμανικές χώρες από τις οποίες προέρχονται.

Η προσπάθεια μεταναστών να επιβάλουν στους γηγενείς τον δικό τους αξιακό κώδικα δεν είναι τίποτα περισσότερο από πολιτισμικό επεκτατισμό. Στην πραγματικότητα, ενώ οι χριστιανικοί πληθυσμοί κατά κανόνα δείχνουν ανεκτικότητα με σκοπό την ειρηνική συνύπαρξη, δεν ισχύει το ίδιο για πολλούς μουσουλμάνους. Το πρόβλημα είναι η αντίληψη του φονταμενταλιστικού Ισλάμ, ότι άπαντες πλην των μουσουλμάνων είναι άπιστοι. Αυτή η πεποίθηση εμπεριέχει το σπέρμα της σύγκρουσης.

Η τουρκική στρατηγική αξιοποιεί προσεκτικά όλα αυτά τα στοιχεία και επιδιώκει να υπονομεύσει την ειρήνη στο εσωτερικό των δυτικών κοινωνιών. Πέραν των δυσκολιών ενσωμάτωσης των Τούρκων μεταναστών που μεταπολεμικά εγκαταστάθηκαν ως εργάτες στη Γερμανία, η ρητορική Ερντογάν απευθύνεται όχι μόνο στους Τούρκους μετανάστες, αλλά συνολικά στις μουσουλμανικές κοινότητες των δυτικών χωρών. Επιχειρεί να τις μετατρέψει σε μοχλό για την προώθηση στόχων της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής.

Στο πλαίσιο αυτό αξιοποιείται και η πολυπληθής κοινότητα Τούρκων μεταναστών που εγκαταστάθηκαν μεταπολεμικά στη Γερμανία ως εργάτες. Στόχος της Άγκυρας είναι να επηρεάσει το πολιτικό σύστημα μέσω της κατευθυνόμενης ψήφου των τουρκικής εθνικότητας Γερμανών πολιτών.

Μια Τουρκία ηγέτιδα του σουνιτικού Ισλάμ σε συνδυασμό με τους υψηλούς ρυθμούς γεννήσεων στους μουσουλμανικούς πληθυσμούς που ζουν στην Ευρώπη, δημιουργεί συνθήκες για την άσκηση επιρροής στην Ευρώπη. Εάν, μάλιστα, συνεχιστεί η μαζική παράνομη μετανάστευση, υπό το πρόσχημα της προσφυγικής ιδιότητας, αναπόφευκτα θα αλλάξει σε βάθος χρόνου η ίδια η φυσιογνωμία της Ευρώπης με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις παγκόσμιες ισορροπίες.

Κάποτε η Δύση αρνήθηκε τη βοήθεια στο Βυζάντιο και αυτό κατέρρευσε (1453). Μερικές δεκαετίες μετά, τα οθωμανικά στίφη βρίσκονταν στις πύλες της Βιέννης (1529) και παρέμειναν συνολικά περί τα 150 χρόνια. Αυτό το ιστορικό γεγονός ίσως εξηγεί και τη στάση της σημερινής αυστριακής κυβέρνησης απέναντι στην Τουρκία. Το πρόβλημα είναι ότι η πολιτική ορθότητα των Αθηνών δεν της επιτρέπει να αξιοποιήσει αυτά τα επιχειρήματα για την ανάγκη τερματισμού του νεοοθωμανικού επεκτατισμού, η στόχευση του οποίου είναι πολύ ευρύτερη από αυτό που συνειδητοποιείται στην Ελλάδα.

Η δυσάρεστη πραγματικότητα που περιγράψαμε αποκαλύπτει ότι η αντιμετώπιση της αποσταθεροποιητικής τουρκικής συμπεριφοράς με ανοχή και ημίμετρα στρέφεται εναντίον των συμφερόντων ασφαλείας του Δυτικού Κόσμου. Η γεωγραφία έχει καταδικάσει την Ελλάδα να βρίσκεται στο σύνορό του και να υφίσταται πρώτη την επεκτατική πίεση και του τουρκικού επεκτατισμού και της ισλαμικής μεταναστευτικής επέλασης.

www.defencepoint.com

Γαλλία

Le Figaro: Ο πολιτισμικός πόλεμος της Μουσουλμανικής Αδελφότητας

Η τεχνική της υπονόμευσης των κοσμικών δημοκρατιών από την Μουσουλμανική Αδελφότητα αναπτύσσεται γύρω από το «δικαίωμα της διαφορετικότητας» ένα δικαίωμα που δεν υπάρχει πουθενά ως τέτοιο αλλά το οποίο συναγάγουν από το άρθρο κατά των διακρίσεων που υπάρχει στον καταστατικό χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι των ευρωπαικών χωρών εκπόνησαν και συνέταξαν μια στρατηγική για να ενισχύσουν το αίσθημα του ανήκειν στην Umma των μουσουλμανικών κοινοτήτων που είναι εγκατεστημένες στη Δύση.

Η διαστροφή του διεθνούς δικαίου είναι μέρος της στρατηγικής της Isesco (Islamic Educational, Scientific and Cultural Organization), που οφείλει πολλά στις οδηγίες του Yusuf al-Qaradâwî. Η τεχνική της υπονόμευσης των κοσμικών δημοκρατιών από την Μουσουλμανική Αδελφότητα αναπτύσσεται γύρω από το «δικαίωμα της διαφορετικότητας» ένα δικαίωμα που δεν υπάρχει πουθενά ως τέτοιο αλλά το οποίο συναγάγουν από το άρθρο κατά των διακρίσεων που υπάρχει στον καταστατικό χάρτη των Ηνωμένων Εθνών. Για την Μουσουλμανική Αδελφότητα η τεχνολογική και οικονομική δύναμη της Δύσης δεν αφήνει πολλά περιθώρια χρήσης στρατιωτικών μέσων και η κατάκτηση της μπορεί να γίνει μόνο μέσω της εκπαίδευσης και του πολιτισμού. Οι δυτικές δημοκρατίες θα υποχωρήσουν όπως υποχώρησε ο μουσουλμανικός κόσμος τον 18ο αιώνα.

Η τεχνική της υπονόμευσης των κοσμικών δημοκρατιών από την Μουσουλμανική Αδελφότητα αναπτύσσεται γύρω από το «δικαίωμα της διαφορετικότητας» ένα δικαίωμα που δεν υπάρχει πουθενά ως τέτοιο αλλά το οποίο συναγάγουν από το άρθρο κατά των διακρίσεων που υπάρχει στον καταστατικό χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.

Προς τα τέλη της δεκαετίας του 1980 οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι των ευρωπαικών χωρών εκπόνησαν και συνέταξαν μια στρατηγική για να ενισχύσουν το αίσθημα του ανήκειν στην Umma των μουσουλμανικών κοινοτήτων που είναι εγκατεστημένες στη Δύση. Εκδόθηκε στο Κατάρ το οποίο και είναι ο σημαντικότερος χρηματοδότης της Αδελφότητας στον κόσμο από την Isesco που δημιουργήθηκε κατά τα πρότυπα της Unesco για τον Οργανισμό Ισλαμικής Συνεργασίας (αντίγραφο του ΟΗΕ των μουσουλμανικών χωρών), υπό τον τίτλο Πολιτιστική Ισλαμική Δράση έξω από τον Ισλαμικό Κόσμο. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που αποσκοπεί να εμποδίσει τις μουσουλμανικές μειονότητες να υιοθετήσουν τοπικούς νόμους και αρχές που απορρέουν από την Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Στο έγγραφο, που δημοσιεύθηκε στα αγγλικά και τα γαλλικά, οι Αδελφοί αναλαμβάνουν να «χτίσουν την προσωπικότητα του μουσουλμάνου », ώστε αυτός «να σέβεται στην καθημερινή του ζωή τις εντολές του Αλλάχ, τις απαγορεύσεις του, να συμπεριφέρεται στα πλαίσια της γενναιόδωρης και ανεκτικής ισλαμικής ηθικής και να εφαρμόζει την σαρία.». Η στρατηγική αποσκοπεί στην παροχή προστασίας από την «πολιτισμική αλλοίωση και αποξένωση» και «εγγυάται την απαραίτητη πολιτισμική ασφάλεια για την ανάπτυξη της μουσουλμανικής προσωπικότητας».

Η διδασκαλία των δυτικών αξιών, της ανεξιθρησκίας και των κανόνων του κοσμικού κράτους στο σχολείο αποτελούν εμπόδιο για την ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών των μουσουλμάνων.

Το έγγραφο της Isesco είναι ένα κείμενο εκατό σελίδων, μπερδεμένο, άτακτο και επαναλαμβανόμενο. Δεν είναι υπογεγραμμένο αλλά ορισμένα χωρία που σχετίζονται με τη Γαλλία υποδηλώνουν μια εγγύτητα με τα κείμενα της Μουσουλμανικής Αδελφότητας του IESH (Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών Επιστημών) του Château-Chinon. Το έγγραφο εστιάζει στην εκπαίδευση των νεότερων γενεών που γεννήθηκαν στη Δύση, τις οποίες το Ισλάμ δεν πρέπει να χάσει, καθώς θα είναι εκείνες οι αγγελιοφόροι που θα διαδώσουν τη θρησκεία των εκλεκτών σε όλο τον κόσμο. Οι αδελφοί εξηγούν ότι οι μουσουλμάνοι δεν είναι «αφομοιώσιμοι», ότι θα προκαλέσουν προβλήματα στους Δυτικούς μόνο εάν αυτοί επιμείνουν να αγνοούν την ανάγκη τους να καθοδηγούνται από το Ισλάμ (ένα επιχείρημα γνωστό από τον βασιλιά του Μαρόκου που ήθελε να κρατήσει υπό τον έλεγχό του το Μαροκινή διασπορά στην Ευρώπη). Σύμφωνα με το κείμενο λόγω της ιδιαιτερότητάς τους οι μουσουλμάνοι «συνεχίζουν να υποφέρουν από ρατσισμό, ιδιαίτερα όταν ασκούν ορισμένες θρησκευτικές πρακτικές και τηρούν θρησκευτικούς κανόνες. Θεωρούνται υπεύθυνοι για τρομοκρατικές επιθέσεις, οι οποίες είναι μεμονωμένες πρακτικές ξένες προς το Ισλάμ».

Ο Isesco καλεί τις ισλαμικές χώρες να διατηρήσουν δεσμούς με τις μουσουλμανικές μειονότητες “χρησιμοποιώντας όλο το φάσμα των μέσων ενημέρωσης προκειμένου να διασφαλιστούν […] μόνιμες, διαρκείς και γόνιμες σχέσεις και επικοινωνία”.

Η διδασκαλία των δυτικών αξιών, της ανεξιθρησκίας και των κανόνων του κοσμικού κράτους στο σχολείο αποτελούν εμπόδιο για την ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών των μουσουλμάνων. «Ορισμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά των μεταναστών […] στις δυτικές χώρες οφείλονται εν μέρει στα σχολικά προγράμματα που απευθύνονται τόσο σε μουσουλμάνους όσο και σε δυτικούς. Είναι δύσκολο για ένα παιδί που έχει εμποτιστεί από την κοσμική δυτική εκπαίδευση να απομακρυνθεί από αυτήν. Είναι λοιπόν απαραίτητο να εφαρμοστεί στη Δύση –και αυτή είναι η στρατηγική– «μια κατάλληλη και υγιή ισλαμική εκπαίδευση με συνετά επεξεργασμένα προγράμματα που στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση, τον πολιτισμό, τον προσανατολισμό και την κοινωνική προστασία (των μουσουλμάνων), σύμφωνα με το γράμμα και το πνεύμα του Ισλάμ». Ο σκοπός είναι «η επίτευξη μιας βιώσιμης πολιτιστικής ανάπτυξης των ισλαμικών κοινωνιών εντός μη μουσουλμανικών χωρών» και η ανάπτυξη ενός βιώσιμου ισλαμικού οικοσυστήματος σε μη μουσουλμανικές χώρες.

Ο Isesco καλεί τις ισλαμικές χώρες να διατηρήσουν δεσμούς με τις μουσουλμανικές μειονότητες “χρησιμοποιώντας όλο το φάσμα των μέσων ενημέρωσης προκειμένου να διασφαλιστούν […] μόνιμες, διαρκείς και γόνιμες σχέσεις και επικοινωνία”. […] Ο εκπαιδευτικός τομέας των media halal που αναπτύχθηκε από τη δεκαετία του 2010 είναι ένα από τα αποτελέσματα αυτής της στρατηγικής. Με το πρόσχημα ότι παρέχουν στους Μουσουλμάνους «μια θετική εικόνα για τον εαυτό τους, εμπνευσμένη από την πνευματικότητα του Ισλάμ», οι Αδελφοί απαιτούν σεβασμό για την ιερότητα του Ισλάμ τόσο από τους Μουσουλμάνους όσο και από τους μη Μουσουλμάνους εξού και η προώθηση της αόριστης έννοιας της ισλαμοφοβίας.

ΠΗΓΗ: Le Figaro

Μετάφραση: Μπάμπης Πετράκης

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Ο Ράμα ιδρύει την πρωτεύουσα του Ισλάμ στην Ευρώπη

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Σταύρος Καλεντερίδης: Τι είναι το νέο κράτος που ιδρύει ο Έντι Ράμα στην καρδιά των Τιράνων;

Σε τι αποσκοπεί ο πρωθυπουργός της Αλβανίας και πώς κερδίζει η Τουρκία μία νέα παρουσία στα βόρεια σύνορά μας.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ισλάμ

Ολλανδία: «Τρομοκρατικό» το κίνητρο του άνδρα που επιτέθηκε με μαχαίρι σε περαστικούς στο Ρότερνταμ

Δημοσιεύτηκε

στις

REUTERS/Piroschka van de Wouw

Η εισαγγελία ανακοίνωσε ότι του ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία και απόπειρα ανθρωποκτονίας με τρομοκρατικό κίνητρο

«Τρομοκρατικά κίνητρα» ενδέχεται να είχε ο άνδρας που εξαπέλυσε επίθεση με μαχαίρι το βράδυ της Πέμπτης, στο Ρότερνταμ, σκοτώνοντας έναν άνθρωπο και τραυματίζοντας έναν ακόμη, σύμφωνα με Ολλανδούς εισαγγελείς.

Ο 22χρονος, που κατάγεται από το Άμερσφουτ, μαχαίρωσε και τραυμάτισε το πρώτο θύμα του σε ένα πάρκινγκ κάτω από τη Γέφυρα του Εράσμου. Στη συνέχεια ανέβηκε στο οδόστρωμα και σκότωσε έναν άλλο άνδρα. Περαστικοί και αστυνομικοί τον ακινητοποίησαν και τον συνέλαβαν.

Δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να υπάρχει κι άλλο κίνητρο
Η εισαγγελία ανακοίνωσε ότι του ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία και απόπειρα ανθρωποκτονίας με τρομοκρατικό κίνητρο. Πριν από την επίθεση ο νεαρός φέρεται ότι φώναξε πολλές φορές «Αλαχού Ακμπάρ», δηλαδή «Ο Θεός είναι μεγάλος», στα αραβικά.

Πάντως οι εισαγγελείς δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να υπάρχει και κάποιο άλλο κίνητρο.

Ο ύποπτος ζούσε στο Άμερσφουτ, μια πόλη που απέχει περίπου 80 χιλιόμετρα από το Ρότερνταμ. Οι αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι κρατούσε δύο μεγάλα μαχαίρια και επέλεξε τα θύματά του στην τύχη.

Πηγές: ΑΜΠΕ, AFP, Reuters

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή