Τουρκία
Ο Ερντογάν συνεχίζει να κατέχει 8 VIP αεροσκάφη πολυτελείας ενώ η οικονομία του οδεύει προς πτώχευση
Ο αντιπρόεδρος Fuat Oktay ανακοίνωσε σε απάντηση σε ερώτηση που υπέβαλε ένας κύριος νομοθέτης της αντιπολίτευσης ότι το γραφείο του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν διαθέτει οκτώ VIP αεροσκάφη στο απόθεμά του, ανέφερε η εφημερίδα Sözcü την Τρίτη. Η ερώτηση τέθηκε από τον Utku Çakırözer, νομοθέτη του Δημοκρατικού Λαϊκού Κόμματος (CHP) από τη δυτική επαρχία Εσκισχίρ, κατά τη διάρκεια συνομιλιών για τον προϋπολογισμό στο κοινοβούλιο.
Ο Oktay, ο οποίος δεν έχει απαντήσει μέχρι τώρα σε ερωτήσεις βουλευτών σχετικά με τα αεροσκάφη VIP του Ερντογάν και έχει πει στο παρελθόν ότι «το εν λόγω θέμα εμπίπτει στη δικαιοδοσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών», παρείχε πληροφορίες για τα αεροπλάνα του προέδρου για πρώτη φορά. «Το γεγονός ότι ένα άτομο χρησιμοποιεί οκτώ αεροσκάφη ενώ η χώρα μας αγωνίζεται με μια οικονομική κρίση και μια πανδημία δείχνει την πολυτέλεια και την υπερβολή εναντίον του λαού[εκ μέρους του Ερντογάν]. Ενώ το γραφείο του προέδρου χρησιμοποιεί οκτώ, ο συνολικός αριθμός των VIP αεροσκαφών είναι τουλάχιστον 15 όταν προσθέτουμε αυτά που ανήκουν στα υπουργεία, το Γενικό Επιτελείο και την αστυνομία», δήλωσε ο Çakırözer σε απάντηση.
Ο βουλευτής της αντιπολίτευσης τόνισε περαιτέρω ότι η Τουρκία, η οποία κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ για τον αριθμό των επίσημων αεροπλάνων, ξοδεύει εκατομμύρια δολάρια για τη συντήρηση αυτών των αεροσκαφών. «Αυτό που πρέπει να γίνει σε αυτήν την περίοδο [οικονομικής] κρίσης είναι η μείωση του αριθμού των αεροσκαφών. Πρέπει να πουλήσουμε τα περιττά και να χρησιμοποιήσουμε τα χρήματα για τα 83 εκατομμύρια [πολίτες] σε αυτή τη δύσκολη στιγμή», δήλωσε ο Çakırözer. Η Τουρκία υποφέρει από καιρό από μια οικονομική κρίση που επιδεινώθηκε από τις αρχές του 2020, με αποτέλεσμα το νόμισμα της χώρας να χάσει το 30% της αξίας του έναντι του δολαρίου ΗΠΑ.
Ο ετήσιος πληθωρισμός της Τουρκίας αυξήθηκε περισσότερο από το αναμενόμενο, στο 14,03 τοις εκατό, το Νοέμβριο, ο υψηλότερος από τον Αύγουστο του 2019 λόγω της υποτίμησης της τουρκικής λίρας. Η δημοσιογράφος Semra Topçu αποκάλυψε τον Ιανουάριο του 2020 ότι η Τουρκία είχε επίσης τον υψηλότερο αριθμό επίσημων αυτοκινήτων σε σύγκριση με άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο, με συνολικά 125.000. Ο Τότσου είπε ότι το γραφείο του Ερντογάν χρησιμοποίησε 268 επίσημα αυτοκίνητα στις αρχές του 2020, ενώ μόνο δύο επίσημα οχήματα χρησιμοποιήθηκαν από την προεδρία όταν το Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) ανέλαβε την εξουσία το 2002. Ο Ερντογάν και το κυβερνών ΑΚΡ έχουν επικριθεί εδώ και καιρό για το ότι ξοδεύουν τα χρήματα των φορολογουμένων στις πολυτελείς μεταφορές.
Μετάφραση Χωριανόπουλος Άγγελος
πηγή: turkishminute
Αιγαίο
“Συμφωνία – ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΣ – των Αθηνών”!
Ως γνωστόν, με ευχές και με “αρχές”… δεν βάφονται αυγά!
Άγγελος Χωριανόπουλος
Future Warfare: Πρώτη πτήση του Τουρκικού ΑΝΚΑ-3 ετοιμάζεται στα τέλη του έτους
Η Turkish Aerospace Industries (TAI) ετοιμάζεται για την πρώτη πτήση του τελευταίου της Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους μάχης Anka-3, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Με μια σχεδιαστική φιλοσοφία που κληρονομεί από την καταγωγή του ANKA, το Anka-3 εξελίσσεται ως ένα μη επανδρωμένο εναέριο όχημα μάχης (UCAV) που διαθέτει αρκετά χαμηλό ηλεκτρομαγνητικό αποτύπωμα σύμφωνα με την εταιρεία.
Ο σχεδιασμός του δεν περιλαμβάνει συμβατική ουρά στο οπίσθιο μέρος με σκοπό να μειώσει το πιθανό ηλεκτρομαγνητικό και οπτικό αποτύπωμα. Η ικανότητα του μη επανδρωμένου αεροσκάφους να κινητοποιείται γρήγορα και να διατηρεί μεγάλους χρόνους πτήσης σε μεγάλα ύψη υπογραμμίζει τη στρατηγική χρησιμότητά του σε πολλαπλά προφίλ αποστολών.
Να σημειωθεί πως η τουρκική αμυντική βιομηχανία προετοιμάζει τα αεροσκάφη ANKA-3 και KAAN για τις πρώτες τους πτήσεις στα τέλη του Δεκεμβρίου. Το ANKA-3, το οποίο θα λειτουργεί συνεργατικά με το μαχητικό KAAN, χαρακτηρίζεται από χαμηλή ορατότητα, υψηλή ταχύτητα και αυξημένο ωφέλιμο φορτίο χάρης τα υλικά RAM που χρησιμοποιεί.
Το ANKA-3, μετά από δομικές και υποσυστημικές βελτιώσεις, θα πραγματοποιήσει την παρθενική του πτήση πριν από το τέλος του έτους. Τα πρωτότυπα ANKA-3 και KAAN θα πραγματοποιήσουν τις πρώτες τους πτήσεις (χωρίς την επιχειρησιακή/επίσημη βαφή), όπως ακριβώς και τα HÜRJET.
Συρία
Πώς προχωρά η τουρκο-συριακή επανασυμφιλίωση
Του Κώστα Ράπτη
Το 2022 έληξε με έναν διπλωματικό σεισμό – που με τη σειρά του ολοκληρώνει έναν μεγαλύτερο χρονικό κύκλο δέκα ετών: η επανασυμφιλίωση της Τουρκίας του Ταγίπ Ερντογάν με τη Συρία του Μπασάρ αλ Άσαντ αποδεικνύεται ότι προχωρά, χάρη στη ρωσική διαμεσολάβηση, με ρυθμούς ταχύτερους του αρχικώς αναμενόμενου.
Οι αρχηγοί των μυστικών υπηρεσιών της Τουρκίας και της Συρίας είχαν κάνει την προεργασία τους πολύ διακριτικά. Και την περασμένη Τετάρτη συνόδευσαν στη Μόσχα τους υπουργούς Άμυνας των χωρών τους για την πρώτη πολιτική επαφή των δύο πλευρών μετά το ξέσπασμα της λεγόμενης “Αραβικής Άνοιξης” το 2011 και τη διακοπή των τουρκοσυριακών διπλωματικών σχέσεων το επόμενο έτος.
Το ότι εν μέσω της ουκρανικής περιπέτειας ο Ρώσος υπουργός Άμυνας Σεργκέι Σοϊγκού είχε το περιθώριο να φιλοξενήσει μια τέτοια συνάντηση δείχνει πόση σημασία εξακολουθεί να αποδίδει η Μόσχα στο συριακό μέτωπο (όπου εμπλέκεται στρατιωτικά από το 2015), αλλά και πόση σημασία αποδίδουν στον ρόλο της οι συνομιλητές της στην περιοχή.
Για τη συνέχεια Capital
-
Ιράν7 ώρες πριν
Κόκκινος συναγερμός στο κεντρικό Ισραήλ! Εκτοξεύτηκε βαλλιστικός πύραυλος από την Υεμένη – Αναχαιτίστηκε με επιτυχία λέει ο IDF
-
Video11 ώρες πριν
Ισραήλ: Αν χτυπήσει πυρηνικά, αρχίζει η καταστροφή
-
Video13 ώρες πριν
Ασταμάτητο το Ισραήλ! Βομβάρδισε Ρωσική βάση στην Συρία
-
Εξωτερική Πολιτική2 ημέρες πριν
Στο επίκεντρο η ελληνοαμερικανική συνεργασία σε συνάντηση του Μητσοτάκη με Αμερικανούς γερουσιαστές στα Χανιά
-
Αναλύσεις2 ημέρες πριν
Quo vadis κύριε Γεραπετρίτη;
-
Γενικά θέματα2 ημέρες πριν
Μία νέα αρχή για το «Γεωπολιτικό»
-
Ιράν2 ημέρες πριν
Kίνηση υψηλού ρίσκου του Ισραήλ! Δεν αποκλείει χτύπημα στα πυρηνικά του Ιράν ο Νετανιάχου – Πότε θα χτυπήσει;
-
Video16 ώρες πριν
Σάββας Καλεντερίδης: Δείτε ποιοι μας κυβέρνησαν και ποιοι μας κυβερνούν!