Ακολουθήστε μας

Διαφθορά

Ο Γιάννης Αποστολίδης σε ρόλο “μπουρλοτιέρη” – Έχω πλοίο-μπουλρότο, δεν έχω θάλασσα

Δημοσιεύτηκε

στις

Του Γιάννη Αποστολίδη*
 Μη μοι λέγε μη μελέτω… Διότι τα όσα συμβαίνουν στο Προσκύνημα της Παναγίας Σουμελά, θα ήταν αδιανόητα ακόμα και επί … τουρκοκρατίας!
 Άρθρο 5 εδ. β του Οθωμανικού Κανονισμού Περί Μοναστηρίων: << Εν ονόματι μοναστηρίου, εγκαταλελειμένου προ πολλών ετών και κατηρημωμένου, ούτε η Μεγάλη Εκκλησία, ούτε ο κατά τόπον αρχιερεύς δύναται να ονομάση ηγούμενον. Και επειδή δεν επιτρέπεται ίνα, δυνάμει του τίτλου τούτου δια ραδιουργιών λαμβανομένου, σφετερίζωνται αι μοναστηριακαί πρόσοδοι, ο ψιλώ ονόματι τοιούτος ηγούμενος ακυρούται>> (Βλ. Δ. Νικολαϊδη Οθωμανικοί Κώδικες, σελ. 2787, έκδοσις εν  Κωνσταντινουπόλει 1890).
Το καθεστώς διοίκησης και λειτουργίας του Σωματείου Παναγία Σουμελά (Θεσσαλονίκης) είναι, ως εκ του καταστατικού του, ανεξαρτήτως διοικούντων, φασιστικό. Δεδομένου δε ότι αυτό καθορίζει την διοίκηση του Προσκυνήματος Παναγία Σουμελά (ορίζει τα 6 από τα 11 μέλη της Επιτροπής Διοίκησης), επιτρέπει δυνητικά τόσο την δια ραδιουργιών και ψιλώ ονόματι κτήση ηγουμενικών και ηγεμονικών τίτλων όσο και τον σφετερισμό των μοναστηριακών προσόδων. Αλλά ενώ το Οθωμανικό Κράτος ακύρωνε τέτοιες καταστάσεις, το Ελληνικό Κράτος τις δημιουργεί, διότι επιτρέπει την εν κράτει κραταίωση  του καισαρισμού στην Εκκλησία, έκφανση του οποίου είναι και η δια του Κανονισμού αριθμ. 262/ 2014 της Ιεράς Συνόδου δημιουργία φασιστικής κατάστασης στο Προσκύνημα Παναγία Σουμελά.
 Με την αριθμ. 50/1952 απόφαση του Κοινοτικού Συμβουλίου η Κοινότητα Καστανιάς Ημαθίας παραχώρησε στο Σωματείο Παναγία Σουμελά 500 στρέματα κοινοτικής έκτασης << δια την ίδρυσιν της ομωνύμου Μονής και των παραρτημάτων της>>. Βλέπει κανείς σήμερα στο Προσκύνημα Παναγία Σουμελά ασκητικές μορφές ανθρώπων << εγκαταλιμπανόντων τον κόσμον >>; Εκείνο που βλέπουμε είναι μια Παναγία περιφερόμενη κάθε λίγο και λιγάκι ανά τον κόσμον προς άγραν προσόδων, έκθετων, από τον Κανονισμό Διοίκησης, σε σφετεριμό και διαρπαγή, λόγω της κανονιστικά φασιστικής φύσεως του καθεστώτος του Προσκυνήματος – ως γνωστόν ο φασισμός συν τοις άλλοις εκτρέφει και την διαφθορά. Το σημερινό καταστατικό του Σωματείου Παναγία Σουμελά, όπως ισχύει τροποποιηθέν, μάλλον κακοποιηθέν το 2005, προβλέπει μεταξύ των σκοπών του << ενδιαφέρον, στοργή κα αγάπη >> για το Ιερό Ίδρυμα (νυν Προσκύνημα, Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου) της << Ιεράς Μονής Παναγίας Σουμελά >>. Αλλά μόνο << ψιλώ ονόματι >> είναι Μονή, Μοναστήρι η Παναγία Σουμελά, αφού το ιστορικό Μοναστήρι στον Πόντο είναι από αιώνος << εγκαταλελειμένον και κατηρημωμένον >> και η ανιστόρισή του στο Βέρμιο, με την έννοια του μοναχισμου και όχι των κτισμάτων, δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ, όσο τουλάχιστο διαρκεί το φασιστικό καθεστώς στο Σωματείο κα το Προκύνημα, αφού το καταστατικό του Σωματείου και ο Κανονισμός του Προσκυνήματος προβλέπουν πολλά και διάφορα αλλά όχι την ίδρυση Μονής, κανονικού Μοναστηριού, σκοπός για τον οποίο, όπως προανέφερα, παραχωρήθηκαν τα 500 στρέματα από την Κοινότητα Καστανιάς, όπως για τον ίδιο σκοπό παραδόθηκαν και η Ιερή Εικόνα και τα άλλα Ιερά Κειμήλια από το Βυζαντινό Μουσείο. Και μάλιστα η ματαίωση αυτού του σκοπού επιτρέπει την ανάκληση τόσο της παραχώρησης της έκτασης όσο και της παράδοσης των Κειμηλίων. Ο Κανονισμός του Προσκυνήματος προβλέπει και θέση ηγούμενου στην ανύπαρκτη Μονή της Παναγίας Σουμελά, και αυτό με κάνει να θυμηθώ με… νοσταλγία τον παραπάνω Οθωμανικό Κανονισμό, ο οποίος ξεπάστρευε τα μοναστήρια από τέτοιους << ηγούμενους >> και ηγεμόνες, ορίζοντας ορθά κοφτά ότι << ο ψιλώ ονόματι τοιούτος ηγούμενος ακυρούται >>, όπως πρέπει να ακυρωθεί και το φασιστικής έμπνευσης επιτροπάτο που κατά τον Κανονισμό Διοίκησης καθηγείται του Προσκυνήματος.
 Αλλά γιατί φασιστικό ανεβάζω και φασιστικό κατεβάζω το Καταστατικό του Σωματείου και τον Κανονισμό του Προσκυνήματος Παναγία Σουμελά; Για τους εξής λόγους, που ξαναέγραψα και ξαναγράφω αν και είναι απ’ τ’ άγραφα:
 α) Για να γίνει κανείς μέλος του Σωματείου Παναγία Σουμελά πρέπει να υπογράφουν την αίτησή του όχι δύο απλά μέλη του Σωματείου, όπως γίνεται παντού, αλλά δύο μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, όπου ίσχυε και θα ισχύει αείποτε η ενός ανδρός αρχή, κάποιου της οικογένειας Τανιμανίδη – ο ων, ο ην και ο ερχόμενος. Και αν γίνει καταρχήν δεκτή η αίτηση, παραμένει ο υποψήφιος επί τρία χρόνια δόκιμο μέλος, χωρίς δικαίωμα ψήφου, γίνεται δε τακτικό μέλος μετά τρία χρόνια επιτυχούς υπηρέτησης των σκοπών του Σωματείου, στην ουσία μετά τρία χρόνια αποδεδειγμένης υποταγής στους εκάστοτε κρατούντες, νυν στην οικογενειοκρατία των Τανιμανιδαίων, που εδώ και 60 χρόνια δυναστεύει στην Παναγία Σουμελά.
 β) Το Σωματείο ορίζει τα 6 από τα 11 μέλη της Επιτροπής Διοίκησης του Προσκυνήματος, μεταγγίζοντας έτσι σε αυτό τον φασισμό του, πράγμα που εκδηλώνεται στις εξής, για παράδειγμα, διατάξεις του αριθμ. 262/2014  Κανονισμού Διοίκησης του Προσκυνήματος: 1) Στο άρθρο 6 ορίζεται ότι αποκλείονται από το Κοινό των Ποντίων ( όργανο του Προσκυνήματος με συμβουλευτικό χαρακτήρα και με αρμοδιότητα να εκλέγει 2 από τα 11 μέλη της Επιτροπής Διοίκησης) οι πρόεδροι και οι γενικοί γραμματείς όσων σωματείων αντιτίθενται << αμέσως ή εμμέσως>> στο σημερινό τρόπο διοίκησης του Προσκυνήματος. Δηλαδή έτσι αποκλείονται από το Κοινό των Ποντίων τα 450 σωματεία της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδας, ΠΟΕ, διότι κατά το καταστατικό αυτής ένας από τους βασικούς σκοπούς της, και μάλιστα ο ιδρυτικός λόγος, είναι η αλλαγή του τρόπου διοίκησης της Παναγίας Σουμελά και επομένως τα σωματεία μέλη της ΠΟΕ εμμέσως, δια της ΠΟΕ, αντιτίθενται σε αυτόν τον τρόπο διοίκησης, άρα αποκλείονται από το Κοινό των Ποντίων. 2) Κατά το άρθρο 8 του Κανονισμού του Προσκυνήματος αποκλείεται από την Διοίκηση αυτού όποιος βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη με το Προσκύνημα ή με το Σωματείο ή με την Εκκλησία της Ελλάδος ή την Μητρόπολη Βεροίας, έστω και αν αυτοί προκάλεσαν τη διαμάχη και έστω και αν ο αποκλειόμενος έχει όλου του κόσμου το δίκιο, έστω ακόμα και αν η επίδικη διαφορά είναι αστικού χαρακτήρα. Τέτοιος φασισμός! Και τονίζω ότι το 2014 με τροπολογία (μάλλον τρυπολογία για να τρουπώνουν ημέτεροι) στο Ν 590/77 (Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας) τα Προσκυνήματα κατέστησαν Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου – και, δυνάμει, ιδιωτικού συμφέροντος, αν κρίνω από τον Κανονισμό του Προσκυνήματος Παναγία Σουμελά.
 Ο μεγάλος γερμανός νομικός Iulius von Kircmann, αρνούμενος ότι η νομική είναι επιστήμη, έλεγε το 1848 ότι, Τι << επιστήμη >> είναι η νομική, αφού δυο τρεις λέξεις ν’ αλλάξει ο νομοθέτης, καταρρέουν ολόκληρες νομικές βιβλιοθήκες. Και πράγματι, δυο τρεις λέξεις, πολύ περισσότερο δυο τρεις νομικοί κανόνες, μπορούν να καθορίσουν όχι απλά  κάποιο τομέα του κοινωνικού βίου αλλά ολόκληρο το πολίτευμα μιας χώρας! Μην μας παραξενεύει λοιπόν το γεγονός ότι αυτές οι λίγες, μεταξύ πολλών, διατάξεις που παρέθεσα παραπάνω, καθορίζουν το καθεστώς του Σωματείου και του Προσκυνήματος Παναγία Σουμελά ως ακραία αντιδημοκρατικό, ήγουν φασιστικό.
 Από αυτήν την φασιστική φύση αυτού του καθεστώτος εκπορεύονται όλα τα δεινά που μαστίζουν τον οργανωμένο ποντιακό χώρο. Η Παναγία προώρισται εκ θεού να μεσιτεύει ανάμεσα στην αμαρτία και στο έλεος, να γκρεμίζει διαχωριστικά τείχη και να αποκαθιστά φιλία (Το μεσότοιχον της έχθρας καθελούσα, ειρήνην αντεισήξε – κατά το θεοτοκίο), ενώ η δική μας Παναγία, η Σουμελά, ανεγείρει η ίδια, δηλαδή οι δυνάστες της, μεσότοιχον έχθρας στον οργανωμένο ποντιακό χώρο.
  Προτιμώ εχθρικές δημοκρατίες παρά φιλικές τυραννίες.  Έτσι εξηγείται η απέχθειά μου για το καθεστώς της Παναγίας Σουμελά, διότι και φασιστικό είναι και εχθρικό, από τη φύση του, ανεξάρτητα από διοικούντες. Έτσι, ακόμα, εξηγείται και η θέση μου απέναντι σε όσους φορείς στρέφονται προς αυτό το καθεστώς, αντί να το αποστρέφονται. Και αυτοί οι φορείς είναι κυριότατα δύο, το Κράτος και η Εκκλησία.
 Και το μεν κράτος είναι αυτό που είναι.. Στο παρελθόν τάχθηκε με όλους τους θεσμούς του (Βουλή, Πρόεδρος της Δημοκρατίας – τότε ο αείμνηστος Κ. Στεφανόπουλος – Κυβέρνηση) υπέρ του αιτήματος της ΠΟΕ για αλλαγή του καθεστώτος της Παναγίας Σουμελά, αλλά υποχώρησε μπροστά στην αντίδραση της Εκκλησίας. Φαίνεται όμως ότι και εκείνη η υποστήριξη ήταν υποκριτική, διότι γενικά το κράτος “μας” δεν δίνει σημασία στα αιτήματα των ποντίων, ανεξάρτητα από κυβέρνηση… – όρα και επί της παρούσης την περίπτωση Φίλη. Εδώ, έφτασε αυτό το κράτος στο σημείο να αρνηθεί ουσιαστικά την ίδια την ελληνικότητα των αδελφών μας από την πρώην ΕΣΣΔ, όταν τους στέρησε, κατ’ απόλυτη εξαίρεση, την σύνταξη υπερηλίκου, καίτοι ως έλληνες πολίτες εδικαιούντο κατά το Σύνταγμα ίση μεταχείρηση. Και δεν θέλω να σκέφτομαι πόσες γριές μας πέθαναν από την απόλυτη ανέχεια… Αλλά για να έρθω στην Εκκλησία, ακούσατε ποτέ από τα χείλη του κ Ιερώνυμου, του Μακαριοτάτου Αρχιεπισκόπου Πάσης Ελλάδος αλλά όχι πάντων των ελλήνων, αφού εξαιρεί τους πόντιους, ακούσατε κάποιο λόγο συμπάθειας για αυτές τις γριές μας, γενικά για την φρικτή κατάσταση των παλιννοστούντων; Ακούσατε ποτέ μιά λέξη στήριξης του αιτήματος για αναγνώριση της Γενοκτονίας; Κάτι να πει και για τον κατατρεγμό της ιστορίας μας στα σχολικά βιβλία; Το μόνο που είδαμε από πλευράς του ήταν κατεβατά δικόγραφα στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την στήριξη του φασιστικού καθεστώτος στην Παναγία Σουμελά, το οποίο ο ίδιος με τον Κανονισμό 262/2014 οργάνωσε. Όταν στο παρελθόν τον επισκέφθηκε το ΔΣ της ΠΟΕ, η άκαρπη συζήτηση τελείωσε ως εξής: Ο Μακαριότατος έπρεπε να πάει σε μια προγραμματισμένη επίσκεψη. Και τι θα γίνει τελικά, Μακαριότατε, με την Παναγία Σουμελά; – ρωτά ο τότε πρόεδρος της ΠΟΕ. Ό,τι πει ο θεός – απαντά ο Μακαριότατος και φεύγει. Δυστυχώς, ο πρόεδρος, πιστός χριστιανός, δεν είχε την ετοιμότητα να του πει, Εντάξει, πηγαίνετε, Μακαριότατε, εκεί που είναι πάτε, εγώ θα περιμένω εδώ στο γραφείο σας τον Θεό να δω τι θα μας πεί για το θέμα, αλλοιώς το λόγο θα τον έχει ο διάολος… Θέλω να πω, μια κάποια καταληψούλα του Αρχιεπισκοπικού γραφείου τότε ακριβώς, καθόλου δεν θα έβλαπτε … Αν η στέρηση των 340 ευρώ από τις γριές μας δεν αποτράπηκε από τον οργανωμένο ποντιακό χώρο, αυτό οφείλεται στην αδυναμία του να επιβάλλει την ικανοποίηση γενικά των δίκαιων ποντιακών αιτημάτων, αδυναμία που οφείλεται στο διχασμό μας, που οφείλεται στην οικογενειοκρατία της Παναγίας Σουμελά, που οφείλεται στη στήριξη της Εκκλησίας. Λοιπόν, αν χάθηκε έστω και μια γριούλα μάνα ή καλομάνα μας από την πρώην ΕΣΣΔ λόγω της απόλυτης ένδειας, οφείλουμε ως τρισάγιο στην ψυχή της την μια ανένδοτη κατάληψη της Αρχιεπισκοπής! Ακραία θέση;Ναι, αλλά δυστυχώς αναγκαία. Για να αφήσει κατά μέρος ο κ Ιερώνυμος και την στάση Πόντιου Πιλάτου, ότι αρμόδια είναι η Μητρόπολη Βεροίας. Τον φασιστικό Κανονισμό της Παναγίας Σουμελά τον εισηγήθηκε η Μητρόπολη Βεροίας αλλά τον αποφάσισε η Ιερά Σύνοδος, διάβαζε ο Αρχιεπίσκοπος κ Ιερώνυμος.
 Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους σε Ολομέλεια είχε γνωμοδοτήσει ότι η Παναγία Σουμελά ανήκει κατά Νόμο στην εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας και συνεπώς αυτό έχει την αρμοδιότητα να καθορίζει τον τρόπο λειτουργίας του Ιδρύματος και να διορίζει το Διοικητικό Συμβούλιο. Αντίθετα, το Συμβούλιο της Επικρατείας (σε Τμήμα) είχε αποφασίσει ότι ανήκει στην εποπτεία της Εκκλησίας και ότι συνεπώς αυτή διορίζει το Διοικητικό Συμβούλιο . Δηλαδή η Παναγία Σουμελά εκτός του ότι διχάζει τον ποντιακό χώρο, διχάζει και τους θεσμούς της Χώρας! Και τελικά δεν ανήκει ούτε στο Υπουργείο Παιδείας ούτε στην Εκκλησία ούτε στον ποντιακό λαό, παρά ανήκει στην οικογενειοκρατία, τη στιγμή μάλιστα που η ισότιμη, ας το πω έτσι, Παναγία της Τήνου ανήκει στον ίδιο το λαό της Τήνου, που διορίζει, δια των αυτοδιοικητικών εκπροσώπων του, τη Διοικητική Επιτροπή της (Νόμος 346/1977).
 Υπάρχουν πολλοί που, στην απελπισία τους, λένε ότι, ας αφήσουμε την Παναγία Σουμελά, ας δούμε τι γίνεται με τα άλλα θέματα του ποντιακού χώρου. Αυτό δεν είναι σωστό. Ξεχνούν οι πρεσβεύοντες αυτήν την άποψη ότι το καθεστώς της Παναγίας Σουμελά δια της ΠΟΠΣ, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ποντιακών Σωματείων και δια του ΠΑΣΠΕ, Παγκόσμιο Συμβούλιο Ποντιακού Ελληνισμού, που αμφότερα έλεγχε, αντέδρασε λυσσαλέα στην ίδρυση της ΠΟΕ και της Διεθνούς Συνομοσπονδίας Ποντίων Ελλήνων, ΔΙΣΥΠΕ, σέρνοντας και τις δύο οργανώσεις στα δικαστήρια. Και επειδή τελικά δεν απέτρεψε την ίδρυσή τους, εκείνη η λύσσα του βγάζει από τότε ολοένα περισσότερους και πιο μαύρους αφρούς…
 Η ποντιακή ταυτότητα θεσμικά προβαλλόμενη κατά βάση ορίζεται πνευματικά μεν από την Παναγία Σουμελά, κοσμικά δε από την ΠΟΕ. Αν ενωθεί το πνευματικό με το κοσμικό στοιχείο, ο ποντιακός χώρος μπορεί να γίνει μια πραγματικά ακατανίκητη δύναμη, επ’ ωφελεία πρώτα της ελληνικής πατρίδας. Αυτό πιστεύω. Κάποιος θα μπορούσε να κάνει και την σκέψη – αταίριαστη βέβαια σε δημοκράτες – ότι μετά τους Μωραίτες και τους Κρήτες, ήρθε ίσως η ώρα να περάσει το Κράτος στα χέρια των Ποντίων… , που τώρα είμαστε οι πεταμένοι του. Επί του παρόντος πάντως ας κοιμούνται ήσυχοι και οι Μωραίτες και οι Κρήτες, διότι αυτή η θεωρία, περί ενότητας του πνευματικού και του κοσμικού στοιχείου στον ποντιακό χώρο, το γε νυν έχον δεν είναι εφαρμόσιμη, αφού στην μεν Παναγία Σουμελά επικρατεί στυγνός φασισμός στην δε ΠΟΕ διαλυτική δημοκρατία.
 Ήμουν μέχρι τον περασμένο Φλεβάρη πρόεδρος στην Εύξεινο Λέσχη Θεσσαλονίκης, μια τριετία. Έκανα, νομίζω, καλά τη δουλειά μου και γιαυτό θεώρησα ότι μπορώ να φύγω με ήσυχη τη συνείδηση ότι έκανα το καθήκον μου, και έφυγα. Μου λένε όμως ορισμένοι, Και τώρα τι κάνεις; Δεν οφελεί μόνο να γράφεις… Αλλά τι μπορώ να κάνω; Έχω πλοίο, δεν έχω θάλασσα…
*Ο Γιάννης Αποστολίδης είναι δικηγόρος και τέως πρόεδρος της Ευξείνου Λέσχης Θεσσαλονίκης

Αστυνομία

Υπόθεση Καραϊβάζ: “Ιστορικό επαφών, αρχεία εικόνας, κειμένου κ.α.” περιείχε το cd που καταστράφηκε από συρραπτικό

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Αίτηση αναίρεσης κατέθεσαν στον Άρειο Πάγο η μητέρα και η αδερφή του Καραϊβάζ, επικαλούμενες το κατεστραμμένο cd

Έγγραφο της Εισαγγελίας Αθηνών αποκαλύπτει, ότι το cd με περιεχόμενο από το κινητό τηλέφωνο του δολοφονηθέντος δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ περιείχε “ιστορικό επαφών, αρχεία εικόνας, κειμένου κ.α.”.

“Το με αριθμό αναγνωστέο 33 (έκθεση της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών για το αποτέλεσμα της ανάσυρσης του κινητού του θύματος Γ. Καραϊβάζ – ιστορικό επαφών, αρχεία εικόνας, κειμένου κ.α.) είχε επισυναπτόμενο cd με το περιεχόμενο της ανάσυρσης το οποίο πιθανότατα είχε καταστραφεί λόγω συρραφής του με συρραπτικό και το γεγονός σημειώθηκε στα πρακτικά” αναφέρει το εν λόγω έγγραφο.

Η αναφορά αυτή καταρρίπτει τη φημολογία εκείνων των ημερών ότι το cd περιείχε απλά επαφές. Οι επαφές, άλλωστε, στην εφαρμογή whatsapp, όπως πρώτο επίσης είχε αποκαλύψει το FoP, αναφέρονταν σε χαρτί και αφορούσαν ονόματα συνεργατών του Καραϊβάζ αλλά και ονόματα όπως Δημητριάδης, Κοντολέων και Καραμαλάκης, που παρέπεμπαν στον πρώην διευθυντή του Πρωθυπουργικού Γραφείου -και ανιψιό του Πρωθυπουργού- Γρηγόρη Δημητριάδη, τον πρώην Διοικητή της ΕΥΠ Παναγιώτη Κοντολέοντα και τον πρώην Αρχηγό της Αστυνομίας Μιχάλη Καραμαλάκη. Στο δικαστήριο τότε είχε αναφερθεί και επαφή Βαγγέλης Ζαμπού, η οποία παραπέμπει στον Βαγγέλη Ζαμπούνη που εκτελέστηκε πριν μερικούς μήνες έξω από πρατήριο καυσίμων ιδιοκτησίας του, στο Νέο Κόσμο.

Η αναφορά σε “ιστορικό συνομιλιών” δείχνει ότι υπήρχαν στοιχεία για το με ποιούς μίλησε ο δημοσιογράφος και πότε, ενώ τα “αρχεία κειμένου κ.α.” ενδεχομένως να αφορούν και γραπτά μηνύματα.

Σε κάθε περίπτωση, η Δικαιοσύνη μπορούσε να ζητήσει από τους συνομιλητές του Καραϊβάζ πληροφορίες για το περιεχόμενο των συνομιλιών μαζί τους και να τους ρωτήσει εάν τους είχε εκφράσει κάποια ανησυχία για κάτι, από τη στιγμή ανάμεσά τους ήταν ο αρχηγός της Αστυνομίας και ο Διοικητής της ΕΥΠ.

Σήμερα, επισκέφθηκαν την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γεωργία Αδειλίνη, οι δικηγόροι της μητέρας και της αδελφής του Γιώργου Καραϊβάζ, Ρόη Παυλέα και Σπύρος Χαριτάτος, προκειμένου να καταθέσουν αίτηση αναίρεσης κατά της αθωωτικής, για τους δύο κατηγορουμένους, απόφασης του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου.

Ρεπορτάζ της ιστοσελίδας dikastiko.gr αναφέρει ότι “σύμφωνα με την πλευρά των συγγενών του δημοσιογράφου, η πρωτόδικη απόφαση «πάσχει από απόλυτη ακυρότητα και παραβίαση της δημοσιότητας της δίκης, διότι, όπως διαπίστωσε και η εισαγγελέας της έδρας κι έχει καταγραφεί στα πρακτικά, το αναγνωστέο σχετικό 33 που βρισκόταν σε cd έχει καταστραφεί. Πλην όμως το δικαστήριο θεώρησε, εσφαλμένα, ότι αν και καταστραμμένο μπορεί να θεωρηθεί ως αναγνωσμένο”.

Να σημειώσουμε ότι κατά τη διάρκεια της δίκης οι δύο δικηγόροι είχαν πει ότι διαθέτουν το περιεχόμενο του cd και ότι το θέτουν στη διάθεση του δικαστηρίου. Όταν, όμως, το δικαστήριο τους το ζήτησε εκείνοι προσκόμισαν ένα στικάκι λέγοντας ότι το εν λόγω αρχείο “δεν ανοίγει”.

Οι ίδιοι, πάντως, στη σημερινή τους αίτηση κάνουν λόγο για «έλλειψη ειδικής αιτιολογίας» της απόφασης, ενώ υπογραμμίζουν πως για την κρίση των δικαστών ελήφθησαν υπόψη «καταφανώς ψευδείς καταθέσεις».

Στη σχετική αίτηση αναφέρεται πως «δεν αιτιολογείται στην απόφαση γιατί δήθεν συνηθίζεται να χρησιμοποιούνται μόνο κλοπιμαία οχήματα από μέλη του οργανωμένου εγκλήματος. Η αναιτιολόγητη απλοϊκή αυτή σκέψη αντικρούεται από το γεγονός ότι δεν απαντάται στο νομικό κόσμο κάποιο εγχειρίδιο επαγγελματικής κατάρτισης πληρωμένων δολοφόνων».

ΠΗΓΗ: Freedom of Press

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Δημήτρης Νατσιός: Οι τάφοι των παιδιών είναι ανοιχτοί και θα κλείσουν μόνο αν αποδοθεί δικαιοσύνη

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Δημήτρης Νατσιός: Ο Μητσοτάκης δεν θα γλιτώσει από το έγκλημα των Τεμπών! Οι τάφοι των παιδιών είναι ανοιχτοί και θα κλείσουν μόνο αν αποδοθεί δικαιοσύνη

Συνέχεια ανάγνωσης

Διαφθορά

Ποιο είναι το “λάθος μήνυμα”, Κυριάκο;

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Παραιτήθηκαν οι Παπασταύρου και Μπρατάκος, διότι, όπως μας ενημέρωσαν κυβερνητικές πηγές, “η συμμετοχή τους σε κοινωνική συνάντηση εξέπεμψε το λάθος μήνυμα”. Ποιο ήταν αυτό και γιατί ήταν λάθος; Να σας πω τι κατάλαβα εγώ: ότι κυβέρνηση και μεγαλοπαράγοντες πότε αγαπιούνται και πότε κάνουν κόνξες, ανάλογα με το επιδιωκόμενο. Κι ότι πάντα υπάρχουν κανάλια επικοινωνίας και αγγελιαφόροι που θα παζαρέψουν το deal.

Κι αν κάτι πάει στραβά, οι πραιτωριανοί μετατρέπονται σε αποδιοπομπαίους τράγους, για να προστατευθεί το “αφεντικό”. Κατάλαβε κάποιος κάτι άλλο; Αλλά αυτό δεν είναι καινούργιο. Ισχύει από συστάσεως Ελληνικού Κράτους, για όλες τις κυβερνήσεις και για όλους τους μεγαλοπαράγοντες. Τι διαφορετικό συνέβη το βράδυ του Κυριακής, παραμονή της εορτής των Βαγγέληδων; 

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή, για να βοηθήσουμε και τις κυβερνητικές πηγές να καταλάβουν την έννοια του μηνύματος, διότι, απ΄ ό,τι φαίνεται, δυσκολεύονται. Οι Παπασταύρου και Μπρατάκος, εμπειρότατοι και με μακρά θητεία σε κομματικά και πολιτικά πόστα, ήταν υπουργός Επικρατείας και υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, αντιστοίχως. Δηλαδή, άνθρωποι της απολύτου εμπιστοσύνης του Κυριάκου.

Εμφανίζονται λοιπόν στο σπίτι του Βαγγέλη, μένουν αρκετές ώρες, πίνουν, καπνίζουν και συζητούν με τον εορτάζοντα και τους άλλους προσκεκλημένους. Πήγαν χωρίς προηγούμενη συνεννόηση με τον πολιτικό τους προϊστάμενο ή αφού συνεννοήθηκαν; Οι κυβερνητικές πηγές υποστηρίζουν το πρώτο. Εάν όντως έγινε έτσι, με δεδομένη την ένταση ανάμεσα στην κυβέρνηση και στο κάποτε Alter Ego της, πρόκειται για παιδαριώδες λάθος, που δεν το κάναμε ούτε στο Δημοτικό: όταν κάποιος συμμαθητής τσακωνόταν με τον κολλητό μας, τον είχαμε κι εμείς στο “ντου”. Αν λοιπόν οι δύο στενότεροι συνεργάτες του πρωθυπουργού δεν έχουν τη στοιχειώδη ικανότητα να κρίνουν σε ποιανού το σπίτι θα πάνε και σε ποιανού όχι, και τι μηνύματα θα εκπέμψει η παρουσία τους, δεν κάνουν για τη δουλειά.

Πολύ πιθανό να έχουν και άλλες παρόμοιες δομικές ελλείψεις. Κι αν ο πρωθυπουργός, που τους ανέθεσε αυτές τις εξαιρετικά νευραλγικές θεσμικές θέσεις, δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί ποιοι κάνουν για τη δουλειά και ποιοι όχι, δεν κάνει ούτε εκείνος για τη δουλειά. Αυτό είναι το μήνυμα από την εκδοχή στην οποία μας καθοδηγούν οι “κυβερνητικές πηγές”. Είναι σωστό ή λάθος; 

Όμως, όλοι καταλαβαίνουμε ότι ισχύει το δεύτερο. Είναι προφανές ότι η παρουσία των κομισάριων του Μαξίμου εκεί είχε χαρακτήρα αποστολής: να εκτονωθεί η κρίση και να επαναδιαπραγματευθούν οι όροι του διαχρονικού deal που υπάρχει ανάμεσα στις δύο “οικογένειες”. Όταν τα ΜΜΕ γέμιζαν από φωτογραφίες ένθερμων εναγκαλισμών σε απόσταση αναπνοής του ίδιου του πρωθυπουργού με τον προχθεσινό εορτάζοντα, αλλά και με άλλους μεγαλοπαράγοντες, το μήνυμα ήταν σωστό ή λάθος;

Πάμε όμως στο γεγονός που επιδείνωσε την κλινική εικόνα μιας κάποτε ρωμαλέας σχέσης.

Το “Βήμα” ισχυρίστηκε πως, ενώ ακόμα δεν είχε σβήσει η φωτιά στα εκτροχιασμένα βαγόνια (που, έναν χρόνο μετά, δεν έχουμε μάθει, επίσημα, τι την προκάλεσε), κάποιος έσπευσε να πάρει τις ηχογραφημένες συνομιλίες μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών και να τις δώσει στο “Πρώτο Θέμα”, γνωστό για την απροκάλυπτα φιλοκυβερνητική του στάση, το οποίο τις έβγαλε στον αέρα, παραποιημένες: δύο διαφορετικές συνομιλίες συνενώθηκαν και παρουσιάστηκαν ως ενιαία.

Ποιος πήρε το υλικό; Ποιος έκανε το μοντάζ; Το “γιατί” είναι προφανές: έπρεπε να φανεί ότι αποκλειστικός υπεύθυνος ήταν ο σταθμάρχης. Βασισμένος σε αυτές τις παραποιημένες συνομιλίες, ο πρωθυπουργός υποστήριξε στη Βουλή την εκδοχή του αποκλειστικώς ανθρώπινου λάθους.

Δεν αθωώνει τον σταθμάρχη το δημοσίευμα του Βήματος. Όμως δείχνει μία υπερβολική σπουδή κάποιων να κατευθύνουν την οργή του κοινού μόνο σ΄ αυτόν, μακριά από πολιτικά πρόσωπα. Θα μπορούσε, την αποκάλυψη για την υπεξαίρεση του υλικού, να μην την είχε κάνει το “ΒΗΜΑ” αλλά η “Ηχώ της Άνω Ραχούλας”. Θα άλλαζε τίποτε επί της ουσίας;

για τη συνέχεια CApital

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή