Γενικά θέματα
Σκόνη έκανε το Βενιζέλο ο Σεραφείμ
Ασχέτως του αν πιστεύει κανείς ή όχι, ο παρουσιαζόμενος ως γραφικός
Σεραφείμ τηρεί αυτά για τα οποία αφιερώθηκε. Έστω κι αν αποτελεί
εξαίρεση.
Έδωσε λοιπόν στον Ευάγγελο Βενιζέλο, το νέο Ζίγδη (ένας είναι ο αρχηγός, ένας είναι ο οπαδός) την κατάλληλη απάντηση:
Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιῶς κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ἀπέστειλε τήν κάτωθι ἐπιστολήν πρός τόν Ἐξοχώτατο Κύριο Εὐάγγελο Βενιζέλο Ἀντιπρόεδρο Ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως, Ὑπουργό Ἐξωτερικῶν καί Πρόεδρο τοῦ ΠΑ.ΣΟ.Κ:
Πρός
μου νά μήν ἐμμείνετε σέ πρόταση νομοθετικῆς θεσμοθέτησης μέ πρόσχημα
τήν ἐπέκταση τοῦ συμφώνου συμβίωσης στά λεγόμενα «ὁμόφυλα» ζευγάρια τοῦ κακουργήματος τῆς παρά φύσιν ἀσέλγειας πού
ἀνατρέπει τήν ἀνθρώπινη φυσιολογία καί τήν ὀρθόδοξη χριστιανική
ὀντολογία καθώς καί τόν νομικό μας πολιτισμό καί ἐγκαθιδρύει ὡς θεσμό
δικαίου τήν ἀντιαισθητική καί ἄτεχνη καί ἀφύσικη καί φθοροποιό διά τήν
σωματική καί ψυχική ἀκεραιότητα τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου ἀπόπειρα
μιμήσεως τοῦ ἑτέρου φίλου πού ἀποτελεῖ τό σαπρό κοσμοείδωλο καί τήν
πρακτική τῆς κατεγνωσμένης ἀπό τόν Θεῖο Νόμο (Γεν. ιγ΄ 13, Λευϊτικό
κ΄13, Ρωμ. α΄26-27, Α΄Κορ. ς΄ 6-9) καί τό Κανονικό μας δίκαιο (Ἱ.
Κανόνες Ζ΄ καί ΞΒ΄ τοῦ Μ. Βασιλείου ἐπικυρωθέντων ὡρισμένως ἀπό τόν Β΄ Κανόνα τῆς ἁγίας ς΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου,
Δ΄ Γρηγορίου Νύσσης ἐπικυρωθέντες ὡσαύτως ἀπό τόν μνημονευόμενο Κανόνα
τῆς ς΄ Οἰκουμ. Συνόδου καί ιη΄ ἁγ. Ἰωάννου Νηστευτοῦ) ὁμοφυλοφιλίας καί
ἐκφράζω εἰλικρινῶς θερμάς εὐχαριστίας διά τόν κόπον τῆς ἀπαντήσεως. Τά
προσωπικά μου αἰσθήματα ἀγάπης, τιμῆς καί φιλίας πρός τό σεβαστό προσωπό
Σας εἶναι ἀδιαπτώτως πηγαία καί εἰλικρινῆ, ἀλλά ἀγαπητέ κ. Πρόεδρε «φίλος μέν Πλάτων, φιλτάτη ἡ ἀλήθεια»
πού δέν ἀποτελεῖ ἰδεοληψία ἤ ὑποκειμενική προσέγγιση τῶν πραγμάτων καί
τῶν ἐννοιῶν, ἀλλά ἐνυπόστατη καί ζῶσα πραγματικότητα, εἶναι Ἐκεῖνος ὁ
Ὁποῖος μέσα στήν παγκόσμια ἱστορία καί σκέψη μέ τήν ἀπολυτότητα τῆς
αὐτοσυνειδησίας Του εἶπε: «Ἐγώ εἰμί ἡ ὁδός καί ἡ ἀλήθεια καί ἡ ζωή» (Ἰω.
ιδ΄6). Ἐξ αὐτοῦ λοιπόν τοῦ χρέους πρός τήν Ἀλήθεια-Πρόσωπο ἐπάγομαι τά
κάτωθι:
ὅσα ἀναφέρετε διά τήν πρότριτα ἐκδοθεῖσα ἀπόφαση τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ
Δικαστηρίου Δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου (ΕΔΔΑ) καί τήν σχέση της μέ τήν
ΕΣΔΑ ἐπιτρέψατέ μου νά παρατηρήσω ὅτι κατά τρόπο ἀνεξήγητο γιά ἕναν
ἐξαιρέτου ἐπιστημονικοῦ διαμετρήματος νομομαθῆ ὅπως Ἐσεῖς παρουσιάζονται
ὡς δῆθεν τελεσίδικα καί ἀμετάκλητα ἀποφασισθέντα, ἐνῶ γνωρίζετε καλῶς
ὅτι ἀποτελοῦν πρωτοβάθμια κρίση ἐναντίον
τῆς ὁποία χωρεῖ ἔφεσις ἐνώπιον διευρημένης συνθέσεως τοῦ ΕΔΔΑ καί αὐτή
τήν ἁρμοδιότητα τήν ἔχετε Ἐσεῖς ὡς Ὑπουργός τῶν Ἐξωτερικῶν
ἀγαπητέ κ. Πρόεδρε διότι ἡ ὑπόθεση εἶναι ἁρμοδιότητος τοῦ Ὑπουργείου
Σας διά τῆς εἰδικῆς νομικῆς Ὑπηρεσίας καί τοῦ τμήματος Δικαίου
Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως καί σέ Ἐσᾶς
ἀνήκει ἡ νομική τεκμηρίωση τῶν ἐπιχειρημάτων τῆς Ἑλληνικῆς Δημοκρατίας
ἀλλά καί ἡ παρακολούθηση ἐφαρμογῆς τῶν ἀποφάσεων τοῦ ΕΔΔΑ.
Τό σχετικά πρόσφατο παράδειγμα τῆς ὑπoθέσεως Lautsi κατά Ἰταλίας γιά
τήν διατήρηση τοῦ θρησκευτικοῦ συμβόλου τοῦ Ἐσταυρωμένου στίς σχολικές
αἴθουσες δέν Σᾶς προβληματίζει κ. Πρόεδρε; Διότι ἀνετράπη πλήρως ἡ
Πρωτοβάθμια κρίση ἀπό τό τμῆμα εὑρείας συνθέσεως τοῦ ΕΔΔΑ μέ τήν ἀπόφαση
τῆς 18/3/2011. Γνωρίζετε ἀσφαλῶς ὅτι οἱ ἀποφάσεις τῶν Εὐρωπαϊκῶν
Δικαστηρίων δέν βασίζονται μόνο σέ νομικά κριτήρια ἀλλά καί σέ πολιτικές
ἰσορροπίες καί ὀφείλουμε νά δείξουμε σεβασμό στήν χριστιανική
κληρονομιά μας ἀλλά καί στήν βούληση τῆς πλειονότητος τοῦ λαοῦ πού δέν
εἶναι ἀσφαλῶς τό λεκανοπέδιο τῆς Ἀττικῆς μέ τήν τάση ὁμογενοποιήσεως. Ἐν
τέλει ἡ Ἑλληνική Πολιτεία θά πρέπει νά ἐφεσιβάλει αὐτή τήν ἀπόφαση
παρουσιάζοντας ἰσχυρή νομική καί εὑρύτερη ἐπιστημονική τεκμηρίωση διότι
στό ἀγγλικό κείμενο πού ἀνέγνωσα καταγράφεται ἡ ἔλλειψη πειστικῶν
ἐπιχειρημάτων ἀπό τούς ἐκπροσώπους τῆς Ἑλληνικῆς Πολιτείας.
ζήτημα τῆς μή ἐκτελέσεως προηγουμένων ἀποφάσεων τοῦ ΕΔΔΑ τήν ἀπάντηση
τήν ἔχετε δώσει Ἐσεῖς ἀγαπητέ κ. Πρόεδρε κατά τήν διαδικασία τοῦ
Κοινοβουλευτικοῦ ἐλέγχου σέ ἐρώτηση πού εἶχε καταθέσει ὁ Βουλευτής τῆς
ΝΔ κ. Εὐ. Μπασιάκος. Σύμφωνα
μέ ἔγγραφό Σας: «Οἱ παραβάσεις πού ἐκκρεμοῦν στό πλαίσιο τοῦ ἄρθρου 260
ΣΛΕΕ τό ὁποῖο ἀφορᾶ τήν ἀπειλή προστίμων λόγῳ μή ἐκτέλεσης προηγουμένης
ἀπόφασης Δικαστηρίου τῆς ΕΕ εἶναι 12 ἁρμοδιότητος διαφόρων Ὑπουργείων»
καί συνολικά ἔχουν ἐκδοθεῖ 480 ἀποφάσεις τοῦ ΕΔΔΑ εἰς βάρος τῆς
Ἑλληνικῆς Πολιτείας. Ἑπομένως δέν νομίζετε ὅτι εἶναι καθαρή ὑποκρισία
νά χρησιμοποιεῖται ὡς ἄλλοθι ἡ πρωτόδικος ἀπόφαση τοῦ συγκεκριμένου
Δικαστηρίου γιά τήν ἐγκαθιδρυση ὡς θεσμοῦ «δικαίου» μιᾶς ἀνατροπῆς τοῦ
ἀνθρωπίνου προσώπου καί ἀσφαλῶς τῆς Ὀρθόδοξης ὀντολογίας. Διερωτῶμαι
δέν Σᾶς προβληματίζει ἡ ἐξαίρετος θέσις τοῦ ΚΚΕ ἐπί τοῦ θέματος πού
παρά τόν ἀθεϊστικό του χαρακτῆρα καί τόν ἐνδοκοσμικό του ἐγκλεισμό, στήν
συγκεκριμένη αὐτή ὑπόθεση ὁμιλεῖ μέ ἀπόλυτη ὀρθοκρισία λέγοντας: «Ὁ
καθένας μπορεῖ νά ἔχει διαφορετικές σεξουαλικές ἐπιλογές ὅμως ἡ
ἀναγνώριση αὐτῆς τῆς σχέσης εἶναι προσωπική ὑπόθεση πού μπορεῖ ἰδιωτικά
νά ρυθμιστεῖ… Εἴμαστε ἀρνητικοί αὐτή ἡ προσωπική ὑπόθεση νά
μετατρέπεται σέ δημόσια καί νά θεσμοθετεῖται γιατί τότε παίρνει ἄλλο
χαρακτῆρα» (Καθημερινή Κυριακῆς 8/12/2013).
Ἀσφαλῶς ὁ χριστιανισμός δέν εἶναι ἠθικισμός καί εὐσεβισμός ἀλλά ὅπως
λέτε «μήνυμα καί ἐλπίδα σωτηρίας μέσα ἀπό τήν προσδοκία τῆς Ἀναστάσεως»
ὅμως δέν εἶναι δυνατόν νά
ἀποχωριστεῖ τῆς ἠθικῆς διαστάσεως ὅλων τῶν θεμάτων διότι ἡ ἀνηθικότης
ἀποτελεῖ τήν ἔμπρακτη ἄρνηση τοῦ μηνύματος τῆς Ἀναστάσεως.
Ἀσφαλῶς ἡ Ὀρθόδοξος Καθολική Ἐκκλησία πού ἀποτελεῖ τήν μόνη ἱστορική
συνέχεια τῆς Μιᾶς Ἁγίας Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας τῶν 10
πρώτων αἰώνων δέν εἶναι οὔτε ὅμιλος καθαρῶν οὔτε elite ἁγίων ἀλλά «χώρα»
μεταποιουμένων ἁμαρτωλῶν πού διά τῆς μετανοίας ἀναλαμβάνουν τό
«ἀρχέτυπον κάλλος τῆς εἰκόνος» καί μορφώνουν ἐντός των τόν τέλειον
ἄνθρωπον «εἰς μέτρον ἡλικίας τοῦ πληρώματος τοῦ Χριστοῦ». Γνωρίζετε
βεβαίως ὅτι «τό σφάλλειν ἀνθρώπινον, τό μετανοεῖν θεῖον καί τό ἐμμένειν στήν ἁμαρτία σατανικόν».
Ἄλλωστε καί ἡ ἁγιωτάτη Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία καί τό Κανονικό Της Δίκαιο
δέν ἔχουν δικανικό χαρακτήρα ὅπως οἱ στρεβλώσεις καί οἱ σχάσεις τοῦ
Ρωμαιοκαθολικισμοῦ καί τοῦ Προτεσταντισμοῦ, ἀλλά σωτηριολογικό καί
βεβαίως τό ἀνθρώπινο πρόσωπο ὅσο κατάστικτο ἀπό γεώδη πάθη καί ἄν εἶναι
ἀποτελεῖ εἰκόνα τοῦ αἰωνίου Θεοῦ καί δέν ὑπάρχει ἁμαρτία πού νά μήν
θεραπεύεται ἀπό τήν ἄπειρη καί ἄφατη ἀγάπη τοῦ Δημιουργοῦ τοῦ ἀνθρώπου.
Ἑπομένως ἡ ἀληθής Ἐκκλησία τοῦ
Χριστοῦ δέν στηλιτεύει ποτέ τόν ἁμαρτωλό τόν ὁποῖον καλεῖ διηνεκῶς εἰς
μετάνοια ἀλλά τήν γενεσιουργό αἰτία τῆς τραγικότητός του πού εἶναι ἡ
ἁμαρτία
ἀπό τήν ὁποία ἀπορρέει ἡ φθορά καί ὁ θάνατος. Γι’ αὐτόν ἀκριβῶς τόν λόγο
καί ἡ δική μας ἔνσταση κ. Πρόεδρε γιά νά μήν καταστῆ θεσμός «Δικαίου»
τῆς Ἑλληνορθόδοξης Πολιτείας μας, τήν ὁποίαν πολλοί δυστυχῶς
ἐπιβουλεύονται ἡ βύθιος ἁμαρτία τῆς ἀνατροπῆς τῆς ἀνθρώπινης φυσιολογίας
καί ὀντολογίας καί τῆς παραχρήσεως τῶν σωματικῶν ὀργάνων. Ἐνῷ ὅλοι
ἀναφέρονται εὐφήμως στόν λεγόμενο πατέρα τῆς σύγχρονης ψυχανάλυσης Σίγκμουντ Φρόϋντ ὁ ὁποῖος στό βιβλίο του «Εἰσαγωγή στήν ψυχανάλυση» ἀναφέρει: «Ὑπάρχουν κατηγορίες ἀνθρωπίνων ὑπάρξεων πού ἡ ζωή τους παρεκκλίνει ἀπό τήν συνηθισμένη σεξουαλική ζωή κατά τον πιό κτυπητό τρόπο. Μία ὁμάδα ἀπό αὐτούς τούς «διεστραμμένους» ἔχει ἐξοστρακίσει τήν διαφορά τῶν φύλωνἀπό τή ζωή τους… Σ᾽αὐτούς μονάχα τό δικό τους φῦλο προκαλεῖ πόθο. Τά πρόσωπα αὐτά παραιτοῦνται ἀπό κάθε συμμετοχή στήν ἀναπαραγωγή. Οἱἄνθρωποι αὐτοί λέγονται ὁμοφυλόφιλοι… Ἀνήκουν ἐκεῖνοι πού παραιτήθηκαν ἀπό τήν ἕνωση σεξουαλικῶν ὀργάνων ἤ μέρη τοῦ σώματος… ξεπερνώντας τίς ἀνατομικές δυσκολίες καί κατανικώντας τή σχετική ἀποστροφή… Τώρα ποιά πρέπει νἆναι ἡ στάση μας σ᾽ αὐτές τίςἀσυνήθεις μορφές ἱκανοποίησης; Ἡἀγανάκτηση καί ἡἔκφραση τῆς προσωπικῆς μας ἀποστροφῆς. Παραμένει νάἐξηγήσουμε τήν ὕπαρξη τῶν διαστροφῶν καί νά τίς συσχετίσουμε μέ τήν ὁμαλή σεξουαλικότητα… Πάντως τίςἀποκαλοῦμε διεστραμμένες ἀνάγκες». Ποιός τό περίμενε, καί ὅμως. Καταπέλτης κατά τοῦ πάθους(Σίγκμουντ Φρόϋντ, Εἰσαγωγή στήν ψυχανάλυση,ἐκδ.
«Γκοβόστη», Ἀθήνα, σσ. 260-263, 270) παρασιωποῦν ἐντέχνως τήν
ἐπιστημονική του θέση. Δέν θά διαλανθάνει ἀσφαλῶς τῆς ἐπιστημονικῆς Σας
συγκοτήσεως ὁ περιώνυμος ὁρισμός τοῦ μεγάλου Ἰταλοῦ ἐγκληματολόγου
Τσέζαρε Λομπρόζο (1~835-1909) «ὁ ἀρρενοθήλυς κέκτηται τόν δυναμισμόν τοῦ
ἄρρενος καί τήν μοχθηρία τοῦ θήλεως, δέν ἔχει οὐδεμία ἠθικήν ἀναστολήν
καί οὐδέν μεταφυσικόν ἰδεῶδες» πού δεικνύει ἐναργῶς τά τραγικά
ἀποτελέσματα αὐτῆς τῆς συμπεριφορᾶς.
Ἐντύπωση προκαλεῖ ἀγαπητέ κ. Πρόεδρε ἡ ἑρμηνεία πού δίδετε στό ἄρθρο 3
τοῦ ἰσχύοντος Συντάγματος διότι παρορᾶται ἡ ἀναγνώριση ἐπικρατούσης
θρησκείας καθώς καί ἡ πλήρης παρασιώπησις τῶν σχέσεων συναλληλίας μεταξύ
Πολιτείας καί Ἐκκλησίας στήν Ἑλλάδα πού καθιερώνει ὁ Καταστατικός
Χάρτης τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τόν ὁποῖον ψήφισε ἡ Βουλή τῶν Ἑλλήνων
καί εἶναι νόμος τοῦ Κράτους ἐν ἰσχύϊ καί εἶναι κωμική ἡ προσπάθεια
γνωστοῦ Καθηγητοῦ πού ἔγραψε πρόσφατα ὅτι τό ἄρθρο 2 τοῦ συγκεκριμένου
νόμου πού προβλέπει ὅτι ἡ «Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος συνεργάζεται μετά τῆς
Πολιτείας προκειμένου περί θεμάτων κοινοῦ ἐνδιαφέροντος … ὡς τῆς
ἐξυψώσεως τοῦ θεσμοῦ τοῦ γάμου καί τῆς οἰκογένειας» (καί κατ’ ἐπέκταση
τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου) δέν σημαίνει ὑποχρέωση τῆς Πολιτείας νά μή
νομοθετεῖ γιά τά συγκεκριμένα θέματα καταστρατηγόντας πλήρως καί
ἀνατρέποντας, τό δόγμα, τήν πίστη καί τό ἦθος τῆς Ἐκκλησίας. Βέβαια ὁ κ.
Καθηγητής δέν διασαφηνίζει τί εἶδους σχέσεις συναλληλίας εἶναι αὐτές.
Ἑπομένως νομίζω ὅτι διά τῶν συγκεκριμένων νομικῶν διατάξεων ἀπαντᾶται
καί τό θέμα πού θέτετε γιά τό ζήτημα τῆς θεοκρατίας πού ἐμφανίζεται κατά
βάσιν στό Ἰσλάμ πού ἀποτελεῖ πολιτικοστρατιωτικοθρησκευτικό μόρφωμα καί
οὐδέποτε ἐμφιλοχώρησε στήν Ἁγιωτάτη μας Ἐκκλησία διότι κατά τόν Γραφικό
λόγο, τό Κανονικό μας Δίκαιο καί τό ἐν ἰσχύϊ Συνταγμά μας εἶναι σαφεῖς
καί διακριτοί οἱ ρόλοι Ἐκκλησίας καί Πολιτείας. Ὑπομιμνήσκω τόν Ζ΄
Κανόνα τῆς ἁγίας Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου πού διαλαμβάνει: «Τούς ἅπαξ ἐν
Κλήρῳ τεταγμένους καί μοναστάς, ὡρίσαμεν μήτε ἐπί στρατείαν, μήτε ἐπί
ἀξίαν κοσμικήν ἔρχεσθαι. Ἤ τοῦτο τολμῶντας καί μή μεταμελουμένους …
ἀναθεματίζεσθαι» καθώς καί τόν ἱερό Κανόνα ΠΓ΄ τῶν ἁγίων Ἀποστόλων πού
διακελεύει: «Ἐπίσκοπος ἤ πρεσβύτερος ἤ διάκονος βουλόμενος ἀμφότερα
κατέχειν Ρωμαϊκήν καί ἱερατικήν διοίκησιν καθαιρεῖσθω. Τά γάρ Καίσαρος
Καίσαρι καί τά τοῦ Θεοῦ τῷ Θεῷ».
Συμφωνῶ ἀπολύτως μέ τήν ἐξαίρετη ἐπισήμανσή Σας πού ἐμάθατε ἀπό τόν
μακαριστό ἐξαίρετο ἱερέα πάππο Σας ὅτι ἡ σχέση μας μέ τό Θεό εἶναι
«προσωπική, ἀδιαμεσολάβητη, διαρκής καί ἀδιάκοπη», ἀλλά ἴσως Σᾶς
διαλανθάνει ὅτι στήν Ἐκκλησία σωζόμεθα
καί ἁγιαζόμεθα ὄχι ὡς ἄτομα ἀλλά ὡς μέλη τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ καί
ὅτι ἡ κοινωνία μέ τό Θεό δέν εἶναι ἀπροϋπόθετη
καί ὅτι ὅπως σέ ἕναν ὀργανισμό ὑπάρχει τό ἀνοσιοποιητικό σύστημα γιά
τήν ἀποφυγή τῶν λοιμώξεων, ἔτσι καί στόν ὀργανισμό τῆς Ἐκκλησίας ὑπάρχει
ὁ θεσμός τῆς εἰδικῆς Ἱερωσύνης πέραν τῆς Γενικῆς τῶν πιστῶν, πού ἔχει
ἀκριβῶς αὐτό τό ἔργο γιά τήν διασφάλιση τῆς ὁλοκληρίας τοῦ ἱεροῦ
σώματος. Γι’ αὐτόν ἀκριβῶς τό λόγο ἐδόθη ὑπό τοῦ Χριστοῦ στούς
Ἀποστόλους καί τούς διαδόχους τους Ἐπισκόπους τό «δεσμεῖν καί λύειν»
διά τῶν συστατικῶν λόγων τοῦ ἱ. μυστηρίου τῆς Μετανοίας: «λάβετε Πνεῦμα
Ἅγιον, ἄν τινων ἀφῆτε τάς ἁμαρτίας ἀφίενται αὐτοῖς ἄν τινῶν κρατῆτε
κεκράτηνται» (Ἰω. κ΄20-22). Ἑπομένως ἡ
ἀποστέρησις de facto τῆς θείας χάριτος δέν ἀφορᾶ στόν Θεό ἤ τίς
προθέσεις Αὐτοῦ ἀλλά ἀποτελεῖ συνάρτηση τῶν ἐπιλογῶν τοῦ ἁμαρτάνοντος
ἀμετανοήτως ἀνθρώπου καί ἐκείνου ὁ ὁποῖος ἀπενοχοποιεῖ τήν ἁμαρτία καί τήν καθιστᾶ θεσμόν «δικαίου». Γνωρίζοντας τόν χαρακτήρα Σας ἀσφαλῶς πιστεύω ὅτι δέν θεωρεῖτε εὐπρεπές ἀλλά ἐξαιρέτως ὑποκριτικό ἀπό
τήν μία νά καταστρατηγοῦμε τήν ἀνθρωπολογία καί τήν ὀντολογία τῆς
Ἐκκλησίας, νά ἀπενοχοποιοῦμε τήν ἁμαρτία πού ὁδηγεῖ στόν θάνατο, νά
ἐμφανίζουμε τόν αἰώνιο καί ἄφθιτο νόμο τοῦ Θεοῦ ὡς δῆθεν παρελθοντολογία
καί τήν ἰδία στιγμή γιά ψηφοθηρικούς λόγους νά ἐπιδιώκουμε πρωτοκαθεδρίες ἐντός τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ σώματος γιά νά ἑρμηνεύσω καί τήν ἔννοια τοῦ «ἀφορισμοῦ» πού ἐξήγγειλα.
Τέλος ἀπευθύνθην στόν ἀγαπητό φίλο καί Πρόεδρο καί Ὑπουργό τῆς
Κυβερνήσεως ὡς φίλος καί διαποιμαίνων Ἱεράρχης τῆς Ἐκκλησίας ὑποβάλων
παράκληση καταθέτοντας τήν διαχρονική πίστη τῆς Ἐκκλησίας καί κατά ταῦτα
δέν θεωρῶ ὅτι παρεβίασα τήν Κανονική τάξι.
Γενικά θέματα
Η Ελλάδα συνεχίζει ακάθεκτη στο Nations League! Νίκη και με Ιρλανδία με Μπακασέτα και Μάνταλο
Η Εθνική επικράτησε 2-0 έκανε το 4 στα 4 στο Nations League και συνέχισε να ηγείται της βαθμολογίας του 2ου Ομίλου.
Η Εθνική επικράτησε 2-0 έκανε το 4 στα 4 στο Nations League και συνέχισε να ηγείται της βαθμολογίας του 2ου Ομίλου.
Το νικηφόρο σερί συνεχίστηκε για την Ελλάδα στο Nations League. Μετά το ιστορικό διπλό στο Γουέμπλεϊ εναντίον της Αγγλίας, όπου η Εθνική έκανε κατάθεση ψυχής για τον χαμό του Τζορτζ Μπάλντοκ, επικράτησε 2-0 της Φινλανδίας, έκανε το 4 στα 4 και παρέμεινε στην κορυφή του ομίλου της. Το σκορ άνοιξε ο Τάσος Μπακασέτας, ο οποίος έκανε καταπληκτικό παιχνίδι και φυσικά αφιέρωσε το γκολ που σημείωσε στον αδικοχαμένο συμπαίκτη του και το τελικό αποτέλεσμα διαμόρφωσε ο Πέτρος Μάνταλος στην εκπνοή του αγώνα.
Σείστηκε το Καραϊσκάκη στον Εθνικό Ύμνο! Εκκωφαντική σιωπή για ΜπάλντοκΤο απόλυτο κοντράστ συνέβη πριν τη σέντρα της αναμέτρησης της Εθνικής με την Ιρλανδία, στο κατάμεστο Καραϊσκάκη, για την 4η αγωνιστική του Nations League. Το στάδιο σείστηκε κατά την ανάκρουση του εθνικού ύμνου της Ελλάδας, με όλους τους παίκτες να ψέλνουν τον ύμνο εις την Ελευθερία σύσσωμοι. Στη συνέχεια η σιωπή στο Καραϊσκάκη στο ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του Μπάλντοκ ήταν εκκφωφαντική. Όλο το γήπεδο μπήκε στο… mute προσφέροντας μια ανατριαχιαστική εικόνα στους τηλεοπτικούς δέκτες.
Μια αλλαγή σε σχέση με το έπος του Γούμπλεϊ
Με μία μόνο αλλαγή -και αυτή αναγκαστική- παρέταξε ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς την Εθνική Ελλάδας σε σχέση με τις επιλογές του στον θρίαμβο του Γουέμπλεϊ. Συγκεκριμένα, ο Παντελής Χατζηδιάκος πήρε τη θέση του Κωνσταντίνου Κουλιεράκη, ο οποίος δεν ήταν διαθέσιμος λόγω τιμωρίας. Επίσης ο Γιάννης Κωνσταντέλιας ανέβασε πυρετό και έμεινε εκτός αποστολής. Έτσι η ενδεκάδα διαμορφώθηκε με τον Βλαχοδήμο στην εστία, τους Ρότα, Μαυροπάνο, Χατζηδιάκο και Γιαννούλη από δεξιά προς αριστερά στην άμυνα. Κουρμπέλης και Σιώπης ήταν το δίδυμο των ανασταλτικών μέσων. Ο Μπακασέτας έπαιξε μπροστά τους ως δεκάρι, από τις πτέρυγες εφορμούσαν Τζόλης και Μασούρας, με τον πρωταγωνιστή του Γουέμπλεϊ Παυλίδη να τοποθετείται στην αιχμή του δόρατος.
Επιθετικός μονόλογος στο πρώτο μέρος
Το πρώτο ημίχρονο ήταν ένας επιθετικός μονόλογος για την Εθνική Ελλάδας, η οποία μπήκε με φοβερή ενέργεια και εμφανίστηκε ψυχωμένη μετά το τεράσιο διπλό στην Αγγλία. Οι Ιρλανδοί όμως ήταν αυτοί που απείλησαν πρώτοι, χάνοντας τεράστια ευκαιρία στο 4′, όταν μετά από γέμισμα του Κουρμπέλη, η μπάλα κόντραρε στον Ρότα και έφτασε στον Φέργκιουσον που βρέθηκε ενώπιος ενωπίω με τον Βλαχοδήμο, αλλά ο Ρότα πρόλαβε και διόρθωσε βάζοντας κόντρα με αποτέλεσμα ο παίκτης των φιλοξενούμενων να στείλει τη μπάλα εκτός γηπέδου. Η Ελλάδα απάντησε τέσσερα λεπτά αργότερα 8′ σε μια συνεργασία Μπακασέτα-Παυλίδη με κέρδος ένα κόρνερ, ενώ κάτι παρόμοιο συνέβη και στο 11′ μετά από συνδυασμό του Μασούρα αυτήν τη φορά με τον MVP του Γουέμπλεϊ. Δύο λεπτά αργότερα ο Μασούρας είχε διπλή απόπειρα σε καλή θέση αλλά το σουτ του κόντραρε στα σώματα, ενώ στο 17′ η κεφαλιά του, ύστερα από γέμισμα του Τζόλη πέρασε άουτ.
Η Εθνική είχε πάρει φόρα και είχε αποκτήσει ενθουσιασμό, έχοντας καλή κυκλοφορία της μπάλας και δημιουργικότητα. Πριν τη συμπλήρωση του 20λεπτου έφτιαξε μία ακόμα μεγάλη στιγμή, με πρωταγωνιστές τον Μπακασέτα και τον Παυλίδη, οι οποίοι ωστόσο δεν κατάφεραν να νικήσουν τον Κέλεχερ. Η επόμενη αξιοπρόσεκτη προσπάθεια σημειώθηκε δέκα λεπτά μετά. Στο 29′ ο Τζόλης σέρβιρε στον Γιαννούλη που βρέθηκε σε θέση βολής, αλλά και πάλι ο Ιρλανδός τερματοφύλακας είχε απάντηση. Το ημίχρονο έκλεισε όπως ξεκίνησε, δηλαδή με φάση από πλευράς φιλοξενούμενων. Ο Ογκμπένε ελίχθηκε από δεξιά, άδειασε τον Μαυροπάνο, ήρθε όμως ο Χατζηδιάκος και έσωσε διώχνοντας κόρνερ.
«Χτύπησε» με Μπακασέτα
Ήταν ξεκάθαρο όμως, πως το γκολ αποτελούσε θέμα χρόνου για τους παίκτες του Ιβάν Γιοβάνοβιτς. Αυτό επιβεβαιώθηκε στην αρχή του δεύτερου ημιχρόνου. Ο Μπακασέτας προειδοποίησε στο 47′ και ένα λεπτό μετά μετά από συνεργασία με τον Τζόλη λίγο έξω από την περιοχή, έπιασε ένα άπιαστο σουτ, νικώντας αυτήν τη φορά τον Κέλεχερ για το 1-0 και πανηγύρισε δείχνοντας το μαύρο περιβραχιόνιο του πένθους για τον Μπάλντοκ.
Στη συνέχεια οι Ιρλανδοί βγήκαν μπροστά και δημιούργησαν δύσκολες στιγμές με Σμόντικς και Μπρέιντι, όπου Ρότα και Βλαχοδήμος αντίστοιχα έδειξαν αντανακλαστικά, με τον Έλληνα τερματοφύλακα να έχει μία ακόμα απόκρουση σε κεφαλιά του Τέιλορ στο 69′. Οι αλλαγές που έγιναν από τις δύο πλευρές έριξαν τον ρυθμό.
Η αλλαγή του Γιοβάνοβιτς καθάρισε το ματς
Στο τέλος της αναμέτρησης η Εθνική έδειξε χαρακτήρα! Παρέμεινε συγκεντρωμένη και εξουδετέρωσε τους κινδύνους που δημιουργήθηκαν, όπως το γυριστό σουτ του Τέιλορ που μπλόκαρε ο Βλαχοδήμος και στη συνέχεια «μίλησαν» οι αλλαγές του Γιοβάνοβιτς. Στο πρώτο λεπτό των καθυστερήσεων, ο Πέλκας άσκησε πίεση, έκλεψε τη μπάλα σούταρε, αλλά η τύχη δεν ήταν με το μέρος του. Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα όμως ο Μάνταλος ήταν πιο τυχερός. Πάλι από προϊόν πίεσης και τραγικό λάθος του Κέλεχερ, ο παίκτης της ΑΕΚ έγινε αποδέκτης της μπάλας και πλάσαρε στην κενή εστία, για το τελικό 2-0.
Γενικά θέματα
Ένας νέος συνεχίζει την παραδοσιακή τέχνη της ταπητουργίας στο ακριτικό Πλαίσιο Θεσπρωτίας
«Από παιδί έβλεπα τον παππού μου και τον πατέρα μου πάνω στα χαλιά… ήταν κάτι σαν παιγνίδι για μένα ,είχε “περάσει” στην καθημερινότητα μου…» λέει ο Βαγγέλης και παράλληλα μας δείχνει τα εξαιρετικά μάλλινα χαλιά, που ο ίδιος μαζί με τους γονείς, οι οποίοι τον στηρίζουν στην απόφαση του, σχεδιάζει και δημιουργεί.
Το Πλαίσιο είναι ένα ακριτικό, «ξεχασμένο» αρχοντοχώρι στην ελληνοαλβανική μεθόριο, με λιγοστούς κατοίκους κυρίως ηλικιωμένους. Διανύσαμε περίπου 20 χιλιόμετρα για να φτάσουμε από την Ηγουμενίτσα στο χωριό, με τη διαδρομή να αποκαλύπτει φυσικές ομορφιές, μια καταπράσινη φύση στο γαλάζιο φόντο του Ιονίου.
«Η επαρχία, πιστεύω, έχει πολλές ευκαιρίες για νέους. Το να μείνω στο χωριό και να εξελίξω με αγάπη, την παλιά τέχνη στην ταπητουργία του παππού μου, του πατέρα μου, ήταν απόφαση ζωής για εμένα» . Αυτά είναι τα λόγια του Βαγγέλη Νίνου, ενός νέου ανθρώπου που συναντήσαμε στο χωριό Πλαίσιο της Θεσπρωτίας.
Το Πλαίσιο είναι ένα ακριτικό, «ξεχασμένο» αρχοντοχώρι στην ελληνοαλβανική μεθόριο, με λιγοστούς κατοίκους κυρίως ηλικιωμένους. Διανύσαμε περίπου 20 χιλιόμετρα για να φτάσουμε από την Ηγουμενίτσα στο χωριό, με τη διαδρομή να αποκαλύπτει φυσικές ομορφιές, μια καταπράσινη φύση στο γαλάζιο φόντο του Ιονίου.
«Από παιδί έβλεπα τον παππού μου και τον πατέρα μου πάνω στα χαλιά… ήταν κάτι σαν παιγνίδι για μένα ,είχε “περάσει” στην καθημερινότητα μου…» λέει ο Βαγγέλης και παράλληλα μας δείχνει τα εξαιρετικά μάλλινα χαλιά, που ο ίδιος μαζί με τους γονείς, οι οποίοι τον στηρίζουν στην απόφαση του, σχεδιάζει και δημιουργεί.
Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων και όταν αναζήτησε εργασία στην αγορά, τίποτε δεν τον ενθουσίαζε, όπως αναφέρει. «Τελειώνοντας τις σπουδές μου, κατάλαβα πως δεν έχει κανένα νόημα να προσπαθώ να βρω δουλειά, σαν λογιστής ή να είμαι σερβιτόρος ή να δουλεύω σε κάποια εταιρεία στην Αθήνα και αποφάσισα να έρθω στο Πλαίσιο και να ασχοληθώ με την παλιά οικογενειακή τέχνη. Κατάλαβα, πως θα ήμουν πιο δημιουργικός στην οικογενειακή τέχνη».
Ο Βαγγέλης, πάντα θαύμαζε τους γονείς του, που από το 1980 πήραν τη σκυτάλη από τον παππού του, ο οποίος δεν άφησε το 1950 την τέχνη του χαλιού, να σβήσει στο χωριό και συνέχισε μόνος του, όταν «σίγησαν» οι αργαλειοί στα σπίτια. Ο παππούς Ιωάννης Νίνος, έφτιαχνε χαλιά από αγνά παρθένα μαλλιά, κυρίως κατσικόμαλο που είναι δύσκολο στη νηματοποίηση, με το βελόνι, μια ιδιαίτερη τεχνική και δημιουργούσε έργα τέχνης, που αντέχουν στον χρόνο. Οι γονείς του, εξέλιξαν την τέχνη και το 1982 τα χαλιά της οικογένειας, βραβεύτηκαν με το χρυσό μετάλλιο στη διεθνή έκθεση χειροτεχνημάτων στο Μόναχο.
«Ψάχνω και βρίσκω σχέδια του παππού, για να βγάλω μια ιδιαίτερη σειρά», λέει ο Βαγγέλης και δεν κρύβει την φιλοδοξία του, τον στόχο του, τα δικά του έργα να γίνουν η ελληνική πρόταση, στην παγκόσμια αγορά.
Ο Βαγγέλης Νίνος κατάφερε το 2015, υψηλή αξιολόγηση της μελέτης που συνέταξε στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ για την νεοφυή επιχειρηματικότητα, χρηματοδοτήθηκε και άλλαξε τον μικρό εργαστηριακό χώρο, της οικογένειας.
Με πολύ μεράκι και στόχους, ο νεαρός βιοτέχνης έδωσε πνοή στην παλιά Ταπητουργική Σχολή του χωριού που ήταν για χρόνια κλειστή, ένα εγκαταλειμμένο κτήριο που κατέρρεε χωρίς νερό, ρεύμα, κουφώματα.
Ο νεαρός ταπητουργός βλέπει το μέλλον στο Πλαίσιο, στην ελληνική περιφέρεια και μας επισημαίνει, πως πρέπει να σταματήσει η αστυφιλία και να δούνε οι νέοι, την προοπτική στον τόπο τους. Σπίτια κλειστά, άνθρωποι σκορπισμένοι ανά την υφήλιο. «Το κράτος θα μπορούσε να βοηθήσει νέους, να υπάρξουν πρωτοβουλίες», λέει.
Το χωριό έχει τη δική του ιστορία στην Ταπητουργία. Την 10ετία του 1930 από τον Οργανισμό Ταπητουργίας που είχε έδρα στη Αθήνα, ιδρύθηκαν ταπητουργικές σχολές στην ελληνική περιφέρεια. Στο Πλαίσιο, δημιουργήθηκε Σχολή με εκπαιδευτή, έναν ειδικευμένο ταπητουργό πρόσφυγα, τον Ιωάννη Δανόπουλο. Οι νεαρές μάθαιναν την κατασκευή χαλιών με τους κόμπους και οι αργαλειοί μπήκαν σε όλα τα σπίτια. Παράλληλα, λειτουργούσε εκεί και Οικοκυρική Σχολή. Τα μαλλιά έφταναν από την Αθήνα στο Σκάλωμα Σαγιάδας 12 χιλιόμετρα από το χωριό με πλοίο από τον Πειραιά και τα μετέφεραν αγωγιάτες στο χωριό. Με τον ίδιο τρόπο, έστελναν τα χαλιά που ήταν παραγγελίες του Οργανισμού στην Αθήνα. Η λειτουργία της Σχολής σταμάτησε το 1939, ακολούθησε ο πόλεμος, όμως ο παππούς του Βαγγελη Νίνου, έδωσε συνέχεια στην τέχνη για να μη σβήσει.
Ο νεαρός ταπητουργός βλέπει το μέλλον στο Πλαίσιο, στην ελληνική περιφέρεια και μας επισημαίνει, πως πρέπει να σταματήσει η αστυφιλία και να δούνε οι νέοι, την προοπτική στον τόπο τους. Ειδικά για το χωριό του τονίζει, ότι «υπάρχει χώρος, να ζήσουν άλλα 2.000 άτομα όπως παλιά». Το Πλαίσιο, Πλεσίβιτσα παλιότερα, με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και τα πέτρινα αρχοντόσπιτα, ήταν κάποτε μια κωμόπολη που γνώρισε μέρες μεγάλη άνθησης. Σήμερα, είναι ένας χαρακτηρισμένος παραδοσιακός οικισμός, στα «σύνορα» της λήθης. Σπίτια κλειστά, άνθρωποι σκορπισμένοι ανά την υφήλιο. «Το κράτος θα μπορούσε να βοηθήσει νέους, να υπάρξουν πρωτοβουλίες», συμπληρώνει.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ
Γενικά θέματα
Στο στόχαστρο ισραηλινού αεροπορικού βομβαρδισμού διοικητής της Χεζμπολάχ! Είχε άμεση διασύνδεση με Νασράλα
Εβραϊκά και αραβικά Mέσα Eνημέρωσης αναφέρουν ότι στόχος της μεγάλης αεροπορικής επιδρομής του Ισραηλινού Στρατού σήμερα το απόγευμα στο κέντρο της Βηρυτού ήταν ο αρχηγός της Μονάδας Συνδέσμου και Συντονισμού της Χεζμπολάχ, Βαφίκ Σάφα.
Ο Σάφα επιβλήθηκε το 2019 από το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ, το οποίο τον περιέγραψε ως συνομιλητή της Χεζμπολάχ στις λιβανικές δυνάμεις ασφαλείας.
«Ως επικεφαλής του μηχανισμού ασφαλείας της Χεζμπολάχ, που συνδέεται άμεσα με τον Γενικό Γραμματέα Χασάν Νασράλα, ο Σάφα εκμεταλλεύτηκε τα λιμάνια και τα συνοριακά περάσματα του Λιβάνου για να διακινήσει λαθρεμπόριο και να διευκολύνει τα ταξίδια για λογαριασμό της Χεζμπολάχ, υπονομεύοντας την ασφάλεια και την ασφάλεια του λιβανικού λαού, ενώ επίσης αποστραγγίζοντας πολύτιμους εισαγωγικούς δασμούς και έσοδα από τη λιβανική κυβέρνηση», έγραψε τότε το υπουργείο Οικονομικών.
Πηγή ασφαλείας του Λιβάνου επιβεβαιώνει στο Reuters ότι το ισραηλινό χτύπημα στο κέντρο της Βηρυτού είχε στόχο τουλάχιστον ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της Χεζμπολάχ.
Αυτή είναι η τρίτη τέτοια επίθεση πέρα από τα νότια προάστια της Βηρυτού από τότε που το Ισραήλ κλιμάκωσε την εκστρατεία του εναντίον της Χεζμπολάχ τον περασμένο μήνα.
Από την επίθεση τουλάχιστον 18 άνθρωποι σκοτώθηκαν και άλλοι 92 τραυματίστηκαν, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας του Λιβάνου.
Σύμφωνα με τρεις πηγές ασφαλείας που μίλησαν στο Reuters, το υψηλόβαθμο στέλεχος της Χεζμπολάχ, Βαφίκ Σάφα επιβίωσε της ισραηλινής απόπειρας δολοφονίας. Νωρίτερα, λιβανέζικη πηγή ασφαλείας δήλωσε ότι το ισραηλινό χτύπημα στο κέντρο της Βηρυτού είχε στόχο τουλάχιστον έναν υψηλόβαθμο αξιωματούχο της Χεζμπολάχ.
Μια δημοσιογράφος του Γαλλικού Πρακτορείου είπε ότι άκουσε τρεις εκρήξεις και είδε πυκνό μαύρο καπνό να απλώνεται πάνω από την πόλη. Αυτόπτες μάρτυρες που μίλησαν στο πρακτορείο Reuters είπαν ότι ο ένας από τους βομβαρδισμούς έγινε δίπλα σε ένα πρατήριο καυσίμων. Μια μεγάλη πυρκαγιά μαινόταν στο βάθος ενώ οι διασώστες, με φακούς στα χέρια, αναζητούσαν επιζώντες στα χαλάσματα, σύμφωνα με τα πλάνα που μετέδωσε το κανάλι al-Manar της Χεζμπολάχ.
Δεν υπάρχει προς το παρόν κάποια ανακοίνωση του ισραηλινού στρατού για την επίθεση. Νωρίτερα εκδόθηκε νέα εντολή εκκένωσης για τα νότια προάστια της Βηρυτού, για συγκεκριμένα κτίρια.
-
Video3 ημέρες πριν
Ανατριχιαστική ομιλία Μπακασέτα πριν βγει η Εθνική στο Γουέμπλεϊ: “Να θυσιαστούμε για να τιμήσουμε τον Μπάλντοκ”
-
Εθνική Άμυνα6 ημέρες πριν
Έτοιμος σε 3 χρόνια ο ελληνικός Σιδερένιος Θόλος! Πόσο θα κοστίσει;
-
Γαλλία5 ημέρες πριν
Έτοιμη η «πρώτη» Belharra
-
Ιστορία5 ημέρες πριν
Πιέσεις στην Τουρκική Εθνοσυνέλευση να ανοικτούν τα πρακτικά της Δίκης των Ελλήνων που εκτελέστηκαν στην Αμάσεια το 1921
-
Video6 ημέρες πριν
Ισραήλ: Αν χτυπήσει πυρηνικά, αρχίζει η καταστροφή
-
Ιράν6 ημέρες πριν
Κόκκινος συναγερμός στο κεντρικό Ισραήλ! Εκτοξεύτηκε βαλλιστικός πύραυλος από την Υεμένη – Αναχαιτίστηκε με επιτυχία λέει ο IDF
-
Video7 ημέρες πριν
Ασταμάτητο το Ισραήλ! Βομβάρδισε Ρωσική βάση στην Συρία
-
Video1 ημέρα πριν
Δεν θα μας… κουνιούνταν οι Τούρκοι σήμερα!