Ακολουθήστε μας

Γενικά θέματα

Τελική φάση άσκησης ΚΑΤΑΙΓΙΣ-2014 με αποβατική ενέργεια στη Σαμοθράκη

Δημοσιεύτηκε στις

vv
Στοιχείο αντιαρματικού MILAN επί οχήματος Hummer του Συγκροτήματος Αποβατικού Τάγματος στην ακριτική Σαμοθράκη.

Ηχηρό μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση έστειλαν χθες οι Ένοπλες Δυνάμεις
με την εκτέλεση αποβατικής ενέργειας στην ακριτική Σαμοθράκη από την 32
Ταξιαρχία Πεζοναυτών στο πλαίσιο της τελικής φάσης της μεγάλης κλίμακας
άσκησης ΚΑΤΑΙΓΙΣ-2014 του Πολεμικού Ναυτικού, παρουσία του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ
Στρατηγού Μιχαήλ Κωσταράκου, του Αρχηγού Στόλου Αντιναυάρχου Παναγιώτη
Λίτσα και του Διοικητή του Δ΄ΣΣ Αντιστράτηγου Χρήστου Χαλκίδη.

Σημειώνεται πως είναι η δεύτερη φορά την τελευταία διετία (μετά την ΤΑΜΣ
ΑΙΓΙΑΛΟΣ 1/12*) που η 32 ΤΑΞΠΝ πραγματοποιεί επιχειρησιακή εκπαίδευση
στην Περιοχή Ευθύνης της Τακτικής Διοίκησης του 41 Συντάγματος Πεζικού.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ, στην άσκηση ΚΑΤΑΙΓΙΣ-2014 συμμετείχε το
σύνολο των Μονάδων του Στόλου του ΠΝ, Μονάδες του Στρατού Ξηράς,
Μονάδες των Ειδικών Δυνάμεων, Ιπτάμενα Μέσα της Αεροπορίας Στρατού,
Αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας καθώς και Ιπτάμενα Μέσα και δυνάμεις
του Λιμενικού Σώματος.
Νέες φωτογραφίες από άσκηση ΑΙΓΙΑΛΟΣ-2014, την οποία ο Α/ΓΕΕΘΑ
χαρακτήρισε ως «τη μεγαλύτερη και επιτυχέστερη ανάπτυξη Μονάδων του ΠΝ
των τελευταίων πολλών ετών»:

Κατάληψη εχθρικού σκάφους από τη ΔΥΚ με τη χρήση ελικοπτέρου

Κατάληψη “εχθρικού” σκάφους από τη ΔΥΚ με fast rope από ελικόπτερο S-70B Aegean Hawk και Σκάφος Ανορθοδόξου Πολέμου.
Βολές

Βολές πυροβόλου Mk45 Mod2A των 127mm φρεγάτας τύπου ΜΕΚΟ-200ΗΝ.
Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ παρακολουθεί

Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ παρακολουθεί την αμφίδρομη πετρέλευση δύο φρεγατών τύπου S από τον ΠΓΥ ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ (Α374).
To ελληνικής ναυπήγησης ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ (A374) αποτελεί το πλοίο με το μεγαλύτερο εκτόπισμα σε υπηρεσία με το ΠΝ και μπορεί να υποστηρίξει πλήρως την αποστολή μιας ΜΦ/Γ σε μεγάλες αποστάσεις, καλύπτοντας τις ανάγκες της σε ανεφοδιασμό καυσίμου και παροχής πλήρους υλικοτεχνικής υποστήριξης.

To
ΠΓΥ ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ (A374) αποτελεί το πλοίο με το μεγαλύτερο εκτόπισμα σε
υπηρεσία με το ΠΝ και μπορεί να υποστηρίξει πλήρως την αποστολή μιας
Μοίρας Φ/Γ σε μεγάλες αποστάσεις, καλύπτοντας τις ανάγκες της σε
ανεφοδιασμό καυσίμου και παροχής πλήρους υλικοτεχνικής υποστήριξης.
Άγημα πυρόσβεσης

Άγημα πυρόσβεσης εκτελεί γυμνάσιο κατάσβεσης πυρκαγιάς που εκδηλώθηκε από τη προσβολή εχθρικού βλήματος.

Φωτογραφίες από την αποβατική ενέργεια της 32 ΤΑΞΠΝ στη Σαμοθράκη σε
συνεργασία με την Διοίκηση Αμφίβιων Δυνάμεων του ΠΝ με την υποστήριξη
αεροπορικών μέσων του ΕΣ και της ΠΑ:

l

Το
δεύτερο τμήμα του πρώτου κύματος προετοιμάζεται για αμφίβια καταδρομή
με χρήση ελαστικών λεμβών. Είχε προηγηθεί η αποβίβαση του πρώτου
τμήματος από Δρια Αναγνωρίσεως για την άρση των εχθρικών κωλυμάτων και
διείσδυση στο εσωτερικό για τη συλλογή πληροφοριών και κατάδειξη στόχων
στα επιθετικά ελικόπτερα Apache και μαχητικά αεροσκάφη που ακολούθησαν.
e

Eπιθετικά
ελικόπτερα Apache και μαχητικά αεροσκάφη F-16 παρέχουν πυρά
υποστηρίξεως ταυτόχρονα με την άφιξη του δεύτερου κύματος (ΑΒΑΚ) στην
ακτή αποβάσεως που εκτελείται με το Πρώτο Φως.
Ταχεία αποβίβαση των τεθωρακισμένων οχημάτων προσωπικού Μ113Α1.

Ταχεία
αποβίβαση των τεθωρακισμένων οχημάτων προσωπικού Μ113Α1. Η όλη
διαδικασία επιτηρείται για λόγους ασφαλείας από μέλη του πληρώματος του
Α/Γ (αριστερά, με τη προβλεπόμενη ένδυση αντιπυρικής προστασίας).
ΤΟΜΠ Μ113Α1 στην ακτή αποβάσεως με το προσωπικό σε ετοιμότητα βολής.

ΤΟΜΠ Μ113Α2 στην ακτή αποβάσεως με το προσωπικό σε ετοιμότητα βολής.
t

Ταχεία
αποβίβαση άρματος μάχης Leopard-1A5. Τα άρματα φορτώνονται και
μεταφέρονται εντός των Α/Γ με το πυροβόλο σε θέση πορείας «Ωρα 6» και με
την εκφόρτωση ξεκινά η διαδικασία περιστροφής του πύργου.
Tα άρματα μάχης

Tα άρματα μάχης Leopard-1A5 (με κόκκινου χρώματος καλύμματα) στην ακτή αποβάσεως. Δεξιά, διακρίνονται στοιχεία ΜΧ και ΔΜ.
Τ

H αποβατική ενέργεια έχει ολοκληρωθεί (από τα τρία τουλάχιστον αρματαγωγά τύπου Jason που διακρίνονται δεξιά).
Τα άρματα μάχης Leopard-1A5 (με κίτρινου χρώματος καλύμματα) προωθούνται στο εσωτερικό.

Άρματα μάχης Leopard-1A5 (με κίτρινου χρώματος καλύμματα) προωθούνται στο εσωτερικό.

* Οι ΤΑΜΣ ΑΙΓΙΑΛΟΣ είναι τεχνικές ασκήσεις μικρής κλίμακας που
εκτελούνται συνήθως σε νήσους του κεντρικού Αιγαίου αρκετές φορές εντός
του έτους. Τα τελευταία χρόνια, οι ΤΑΜΣ ΑΙΓΙΑΛΟΣ συνδυάζονται και
εκτελούνται μαζί με ασκήσεις μεγάλης κλίμακας τόσο στο Βόρειο όσο και
στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο. Ενδεικτικά, δύο από τις TAMΣ ΑΙΓΙΑΛΟΣ του
περασμένου έτους εκτελέστηκαν μαζί με την άσκηση ΚΑΤΑΙΓΙΣ-2013
(αποβατική ενέργεια στην ΠΕ της 95 ΑΔΤΕ) και την άσκηση ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ-2013
(αποβατική ενέργεια στην ΠΕ της 79 ΑΔΤΕ).

e-Amyna

Γενικά θέματα

Η τεχνητή νοημοσύνη θα μειώσει και τον αριθμό των πιλότων στα αεροσκάφη;

Ποιοι θέλουν να μειώσουν τους πιλότους στα αεροσκάφη, λόγω ΑΙ

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) θα μειώσει και τον αριθμό των πιλότων στα αεροσκάφη; Ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης υποστηρίζουν ότι έχουν κατατεθεί εισηγήσεις στον Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA) για να μειωθούν από δύο σε έναν οι πιλότοι στο κόκπιτ των  αεροσκαφών, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης.

Το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής αυτού του μέτρου δεν έχει οριστικοποιηθεί, αλλά φαίνεται ότι τα συμπεράσματα θα μπορούσαν να προκύψουν το 2029 και να γίνουν επίσημα το 2030.

Ήδη πάντως, οι σκέψεις αυτές προκαλούν μεγάλες αντιδράσεις από τις ενώσεις των πιλότων σε όλη την Ευρώπη.

«Αυτό που προτείνεται είναι μια παρέκκλιση που παραβιάζει όλες τις αρχές», λέει ο Ανχελ Γκονδάλεθ, αναπληρωτής διευθυντής του τεχνικού τμήματος στη Sepla. «Η φόρμουλα να υπάρχουν δύο πιλότοι στο κόκπιτ  ανά πάσα στιγμή είναι απολύτως κρίσιμη , καθώς χωρίς αυτήν, η ασφάλεια είναι σαφώς μειωμένη», λέει ο Γκονδάλεθ. « Σε ένα αεροπλάνο, όλοι οι έλεγχοι και οι διαδικασίες πρέπει να εκτελούνται εις διπλούν για να αποφευχθούν προβλήματα και πρέπει πάντα να υπάρχει ένας πιλότος που παρακολουθεί όλα όσα συμβαίνουν και τη δραστηριότητα του συναδέλφου του», τονίζει και εξηγεί: «Η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα μπορούσε ποτέ να αντικαταστήσει τους ανθρώπους σε αυτές τις διαδικασίες, δεδομένου ότι δεν μπορεί να διορθώσει λάθη ή να λάβει αποφάσεις κατά περίπτωση· απαιτείται κριτική, ανθρώπινη κρίση, την οποία η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να προσφέρει».

Σύμφωνα, με τον εκπρόσωπο των Ισπανών πιλότων, δύο εταιρείες κατασκευής αεροσκαφών προωθούν αυτό το μέτρο – η Airbus και η Dassault.  «Καμία αεροπορική εταιρεία δεν βρίσκεται πίσω από αυτό· μόνο αυτές οι δύο εταιρείες δοκιμάζουν ήδη πιλοτήρια ενός πιλότου. Δεν θέλουν όλες οι εταιρείες να μειώσουν την ασφάλεια, μόνο αυτές οι δύο», λέει ο Γκονδάλεθ.

Διευκρινίσεις από τον ΕΑSΑ

Ο EASA επιβεβαιώνει ότι είναι οι κατασκευαστές αεροσκαφών που πιέζουν για τη μείωση του αριθμού των πιλότων στο κόκπιτ, αλλά θεωρεί ότι δημιουργείται ένα προπέτασμα καπνού για τις πραγματικές επιπτώσεις της μελέτης.

Αυτό που τίθεται στο τραπέζι είναι ότι σε μεγάλες πτήσεις , που απαιτούν δύο πληρώματα για εναλλαγή και ανάπαυση, θα μπορούσαν να μειωθούν και ότι, για τμήματα της πτήσης, θα μπορούσε ουσιαστικά να υπάρχει μόνο ένας πιλότος.Aλλά θα υπάρχουν πάντα δύο πιλότοι   σε βασικές στιγμές της πτήσης, όπως η προσγείωση ή η απογείωση. «Ένας μόνος πιλότος θα μπορεί να είναι  στο πιλοτήριο κατά τη διάρκεια ορισμένων φάσεων της πτήσης, αλλά αυτό θα απαιτούσε σημαντικές τεχνολογικές αλλαγές που θα μπορούσαν να εγγυηθούν ότι θα διαπιστώνεται από την ΑΙ αν ο πιλότος δεν μπορεί  να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του».

Με αυτή την έννοια, από τον ΕASA μπιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να περιλαμβάνει « συστήματα ανίχνευσης κόπωσης ή ανικανότητας ». Υπό αυτή την έννοια, «θα μάθουμε από αυτή την εμπειρία να συλλέγουμε δεδομένα που θα μας επιτρέψουν όχι μόνο να αξιολογήσουμε την πιθανότητα αυτής της μείωσης του προσωπικού, αλλά και να βελτιώσουμε τη συνολική ασφάλεια όλων των πτήσεων».

Μακροπρόθεσμα, στόχος είναι «η δημιουργία ενός «έξυπνου» πιλοτήριου με καινοτόμα χαρακτηριστικά μείωσης του φόρτου εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της παρακολούθησης της απόδοσης και της εξεύρεσης λύσεων για την πρόληψη απειλών στην ασφάλεια του αεροσκάφους».

Συνεπώς, τονίζουν από τον ΕASA ότι, σε αντίθεση με όσα λέγονται, «δεν υπάρχει καθορισμένο χρονοδιάγραμμα» και ότι «όλα θα εξαρτηθούν από το αν οι νέες τεχνολογίες θα επιδείξουν τα οφέλη τους για την ασφάλεια.

Έλλειψη πιλότων

Σε κάθε περίπτωση, το συνδικάτο Sepla των πιλότων αναγνωρίζει ότι αυτή η απόφαση είναι μέρος μιας σειράς μέτρων που εφαρμόζονται για την αντιμετώπιση μιας από τις μεγαλύτερες απειλές που διατρέχουν τον κλάδο: η έλλειψη πιλότων τα επόμενα χρόνια. «Είναι αλήθεια ότι υπάρχει πραγματικό πρόβλημα με την έλλειψη επαγγελματιών πιλότων, αλλά αυτό δεν μπορεί να λυθεί με την εγκατάλειψη της ασφάλειας», λέει ο Γκονδάλεθ. «Πρέπει να διευκολύνουμε την αύξηση του αριθμού περισσότερων πιλότων, δεν υπάρχει άλλος τρόπος».

Εκτιμάται ότι το 2026, παγκοσμίως θα υπάρχει έλλειψη 24.000 πιλότων σε πραγματικό χρόνο. Μέχρι το 2030 θα υπάρχει έλλειψη σχεδόν 60.000 πιλότων.

Το «εργατικό κόστος» είναι επίσης μεγάλη δαπάνη για τις αεροπορικές εταιρείες. Για τη Lufthansa ή την American Airlines αυτό είναι περίπου 20% έως 30%. Αυτό είναι πρακτικά το ίδιο με το κόστος των καυσίμων.

Σύμφωνα με την World Aviation, ένας κυβερνήτης αεροσκάφους κερδίζει περίπου 80.000 ευρώ και ο  συγκυβερνήτης 50.000 ευρώ, ετησίως. Ένας νέος πιλότος κερδίζει ήδη περίπου 22.000 ευρώ ετησίως.

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) προβλέπει ότι περισσότεροι από 350.000 πιλότοι θα χρειαστούν παγκοσμίως μεταξύ 2024 και 2032. Αντιμέτωπες με αυτήν την πραγματικότητα, οι αεροπορικές εταιρείες «μπορεί τώρα να δουν την ανάπτυξή τους να περιορίζεται σαφώς από την έλλειψη πιλότων και αυτοί μπορεί να γίνουν ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο που τους μετατρέπει στο επίκεντρο ενός πολέμου που αυτές οι εταιρείες δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά».

Κατά συνέπεια, “αναζητούνται λύσεις, από την πρόσληψη ξένων πιλότων, όπως κάνουν οι ΗΠΑ με τους Αυστραλούς επαγγελματίες, έως την αύξηση των δαπανών για την  εκπαίδευση πιλότων. Και αυτό είναι το ζητούμενο στην Ευρώπη. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι η τελευταία από τις “λύσεις” σε μια από τις μεγαλύτερες υπαρξιακές κρίσεις του κλάδου.

ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Το Χάρβαρντ, ο Τραμπ και η υποκρισία

Τουλάχιστον 60  αμερικανικά πανεπιστήμια έχουν προειδοποιηθεί ότι θα μπορούσαν σύντομα να είναι μεταξύ των επόμενων που θα χάσουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια από ομοσπονδιακή χρηματοδότηση εάν δεν ευθυγραμμιστούν με το όραμα του προέδρου των ΗΠΑ για τα πολιτικά δικαιώματα.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γράφει ο Μιχάλης Ψύλος, Ναυτεμπορική

Το Χάρβαρντ-το παλαιότερο και πιο διάσημο πανεπιστήμιο της Αμερικής- μονοπωλεί το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης σε όλο τον κόσμο. Ο λόγος; Ο πρόεδρος  Ντόναλντ Τραμπ  αποφάσισε να περικόψει κατά 2,2 δισ. δολάρια την ομοσπονδιακή χρηματοδότηση του πανεπιστημίου, επειδή αρνήθηκε να υποκύψει στις  απαιτήσεις του Λευκού Οίκου να εξαλείψει τα προγράμματα ένταξης και διαφορετικότητας και να αποθαρρύνει τον ακτιβισμό στην πανεπιστημιούπολη.

Τουλάχιστον 60  αμερικανικά πανεπιστήμια έχουν προειδοποιηθεί ότι θα μπορούσαν σύντομα να είναι μεταξύ των επόμενων που θα χάσουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια από ομοσπονδιακή χρηματοδότηση εάν δεν ευθυγραμμιστούν με το όραμα του προέδρου των ΗΠΑ για τα πολιτικά δικαιώματα.

Το υπόβαθρο αυτής της άνευ προηγουμένου κυβερνητικής παρέμβασης στις υποθέσεις του πανεπιστημίου είναι η υποτιθέμενη άνοδος του αντισημιτισμού στα πανεπιστήμια, που τροφοδοτείται από την αύξηση των διαδηλώσεων υπέρ της Παλαιστίνης.

«Το Χάρβαρντ δεν θα παραιτηθεί από την ανεξαρτησία του ή τα συνταγματικά του δικαιώματα», ήταν η απάντηση του πανεπιστημίου. Μια δήλωση που θα φαινόταν προφανής πριν από μερικούς μήνες. «Το Χάρβαρντ άνοιξε το δρόμο για άλλα ιδρύματα», σχολίασε ο Μπαράκ Ομπάμα, απορρίπτοντας «την παράνομη προσπάθεια καταστολής της ακαδημαϊκής ελευθερίας».

Άλλα δύο πανεπιστήμια, το  Στάνφορντ και το περίφημο MIT φαίνεται να ευθυγραμμίζονται με το Χάρβαρντ.

Όμως, άλλα διάσημα, αμερικανικά πανεπιστήμια, όπως το Κολάμπια, έχουν αποδεχθεί τους όρους που επιβλήθηκαν για την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών που υπαγορεύει ο Λευκός Οίκος.

Για να μην αναφέρουμε την απέλαση εκατοντάδων αλλοδαπών φοιτητών για εγκλήματα γνώμης –συνήθως για την αντίθεσή τους στην πολιτική του Ισραήλ στη Γάζα. Μέχρι σήμερα, περισσότερες από 600 άδειες παραμονής ξένων φοιτητών στις ΗΠΑ έχουν ανακληθεί χωρίς  δικαίωμα έφεσης. Απευθείας από τον υπουργό Εξωτερικών, Μάρκο Ρούμπιο. Η κυβέρνηση βασίζεται στον Νόμο του 1952 για τη Μετανάστευση και την Εθνικότητα, ο οποίος επιτρέπει στον Υπουργό Εξωτερικών να απελαύνει μη αμερικανούς πολίτες εάν απειλούν τα συμφέροντα των ΗΠΑ.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι «ένοχοι» φοιτητές συλλαμβάνονταν στα σπίτια τους ή  και στο δρόμο από ομάδες κουκουλοφόρων και «εξαφανίζονταν» σε ομοσπονδιακά σωφρονιστικά καταστήματα ή σε στρατόπεδα συγκέντρωσης υπεράκτιων χωρών.

Η άρνηση του Χάρβαρντ ξεχωρίζει. Όσο και αν πέρυσι, η διοίκηση του πανεπιστημίου είχε απολύσει την πρύτανη Κλοντίν Γκέι, επειδή δεν κατάφερε να καταστείλει επαρκώς το κίνημα των φοιτητών ενάντια στις σφαγές στη Γάζα.

Υποκρισία

Πολλοί από τους καθηγητές και τους φοιτητές που διαμαρτύρονται βέβαια σήμερα κατά του Τραμπ είναι οι ίδιοι που «σφύριζαν αδιάφορα», όταν απομακρύνθηκε η πρύτανης. Όπως και η τότε κυβέρνηση των Δημοκρατικών.

Ποιος μπορεί να καταγγείλει τον Τραμπ για ύποπτη εργαλειακή δράση στην απαίτηση σκληρών προτύπων για την καταπολέμηση του αντισημιτισμού, όταν δυστυχώς ήταν οι ακαδημαϊκές αρχές που για πρώτη φορά εξαπέλυσαν ένα αντισημιτικό κυνήγι μαγισσών; Ποιος μπορεί να κατηγορήσει σήμερα τον Λευκό Οίκο ότι θέλει να καταπατήσει την πολιτιστική αυτονομία του Χάρβαρντ, όταν πριν από ένα χρόνο ήταν οι μεγάλοι χορηγοί που έδιωξαν την πρύτανη για πολιτικούς λόγους, υπό την πίεση μιας ξένης κυβέρνησης;

Μόλις ενάμισι χρόνο πριν , τον Δεκέμβριο του 2023, οι πρόεδροι μεγάλων αμερικανικών πανεπιστημίων «ανακρίθηκαν» σε ακρόαση στο Κογκρέσο. Εκεί, οι Ρεπουμπλικάνοι τους κατηγόρησαν ότι απέτυχαν να προστατεύσουν τους Εβραίους φοιτητές μετά το ξέσπασμα του πολέμου στη Γάζα.

Κρίσιμο παιγνίδι

Σε κάθε περίπτωση όμως, φαίνεται να παίζεται –με επίκεντρο τα πανεπιστήμια- ένα κρίσιμο παιχνίδι στη συνταγματική κρίση που αρχίζει να μαστίζει τις Ηνωμένες Πολιτείες. Χρησιμοποιείται η δημόσια χρηματοδότηση για να ενσταλάξει στους πρυτάνεις και τις διοικήσεις των πανεπιστημίων τον φόβο. Αν δεν αλλάξουν τη συμπεριφορά τους, δεν θα χρηματοδοτηθούν από τον Ομοσπονδιακό προϋπολογισμό.

Για το Χάρβαρντ ειδικά, δεν φαίνεται βέβαια να υπάρχει πρόβλημα χρηματοδότησης. Είναι το πλουσιότερο πανεπιστήμιο στον πλανήτη. Οι δωρεές στο πανεπιστήμιο ξεπέρασαν πέρυσι τα 53 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το πρόβλημα είναι ότι ενώ τα αμερικανικά πανεπιστήμια θεωρούνται ηγετικά σε πολλούς ερευνητικούς τομείς και ελκυστικά για επιστήμονες από όλο τον κόσμο, οι πιέσεις του προέδρου Τραμπ αυξάνουν τους φόβους για «διαρροή εγκεφάλων»  από την Αμερική.  Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο  περιοδικό Nature στα τέλη Μαρτίου, πάνω από το 75% των επιστημόνων στις ΗΠΑ σκέφτονται να μετακομίσουν στο εξωτερικό – για παράδειγμα στην Ευρώπη ή τον Καναδά.

Ίσως η απάντηση του Χάρβαρντ στον πρόεδρο Τραμπ να χρησιμεύσει ως παράδειγμα για άλλους. Η μάχη θα μπορούσε να επεκταθεί πολύ περισσότερο από ό,τι είχαν φανταστεί πολλοί Αμερικανοί…

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Αρμενία – Ιράν: Κοινά στρατιωτικά γυμνάσια των δύο χωρών

Το υπουργείο Άμυνας της Αρμενίας ανακοίνωσε χθες ότι τα γυμνάσια, στα οποία συμμετέχουν ειδικές δυνάμεις των δύο πλευρών, θα γίνονταν και στις δύο πλευρές της απομακρυσμένης συνοριακής γραμμής 44 χιλιομέτρων που μοιράζονται οι δύο χώρες.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Το Ιράν και η Αρμενία αναμένεται να ολοκληρώσουν σήμερα διήμερα κοινά στρατιωτικά γυμνάσια κατά μήκος των κοινών τους συνόρων, εν μέσω εντάσεων για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν και με την μακροχρόνια αντιπαλότητα Αρμενίας και Αζερμπαϊτζάν να παραμένει.

Το υπουργείο Άμυνας της Αρμενίας ανακοίνωσε χθες ότι τα γυμνάσια, στα οποία συμμετέχουν ειδικές δυνάμεις των δύο πλευρών, θα γίνονταν και στις δύο πλευρές της απομακρυσμένης συνοριακής γραμμής 44 χιλιομέτρων που μοιράζονται οι δύο χώρες.

Το αρμένικο ΥΠΑΜ παράλληλα τόνισε ότι οι δύο πλευρές θα κάνουν ασκήσεις για να απαντούν σε «επιθέσεις από προσομοιωμένες τρομοκρατικές ομάδες» σε συνοριακά σημεία ελέγχου.

«Στόχος αυτών των γυμνασίων είναι η εδραίωση της ασφάλειας των συνόρων στη βάση των κοινών συμφερόντων των δύο χωρών», ανέφερε αξιωματούχος των Φρουρών της Επανάστασης σε ιρανικά κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Η Αρμενία έχει εμβαθύνει τους δεσμούς με τη Δύση τα τελευταία χρόνια, καθώς οι σχέσεις με την παραδοσιακή σύμμαχο Ρωσία έχουν επιδεινωθεί, με ορισμένους Αρμένιους να κατηγορούν τη Μόσχα ότι δεν τους προστατεύει από το Αζερμπαϊτζάν.

Στενές σχέσεις Γερεβάν – Τεχεράνης

Παρά την προσέγγιση με τη Δύση, το Γερεβάν διατηρεί θερμές σχέσεις με το Ιράν, το οποίο βρίσκεται σε αντιπαράθεση με δυτικές χώρες για τις πυρηνικές του φιλοδοξίες.

Τα σύνορα της Αρμενίας με το γειτονικό Αζερμπαϊτζάν και την Τουρκία παραμένουν κλειστά για πάνω από τρεις δεκαετίες, προσδίνοντας έτσι στα ορεινά σύνορα της Αρμενίας με το Ιράν μεγάλη οικονομική βαρύτητα.

Η συνοριακή περιοχή του Ιράν βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των εντάσεων της ίδιας της Αρμενίας με το Αζερμπαϊτζάν. Οι δύο χώρες του Καυκάσου έχουν εμπλακεί σε πολέμους μετά τα τέλη της δεκαετίας του 1980, όταν το Ναγκόρνο Καραμπάχ, ένας θύλακας στο Αζερμπαϊτζάν, στον οποίο κατοικούσαν κυρίως Αρμένιοι, αποσχίστηκε από το Αζερμπαϊτζάν με την υποστήριξη της Αρμενίας. Τον Σεπτέμβριο του 2023, το Αζερμπαϊτζάν ανακατέλαβε στρατιωτικά το Ναγκόρνο Καραμπάχ, εξωθώντας σχεδόν το σύνολο των 100.000 Αρμενίων της περιοχής να καταφύγουν στην Αρμενία.

Ειρηνευτικές συνομιλίες με Αζερμπαϊτζάν

Το Αζερμπαϊτζάν ζητά από την Αρμενία να του παράσχει έναν διάδρομο μέσω της συνοριακής περιοχής, που συνδέει το Μπακού με τον θύλακα του Ναχιτσεβάν και τη σύμμαχό του, την Τουρκία.

Τόσο η Αρμενία όσο και το Αζερμπαϊτζάν δήλωσαν τον περασμένο μήνα ότι συμφώνησαν σε ένα κείμενο μιας ειρηνευτικής συνθήκης για τον τερματισμό της μεταξύ τους σύγκρουσης, αλλά έκτοτε ανταλλάζουν κατηγορίες για πολλά περιστατικά πυροβολισμών κατά μήκος των βαριά στρατιωτικοποιημένων συνόρων τους.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Άμυνα8 λεπτά πριν

Σε αδιέξοδο η τουρκική αμυντική βιομηχανία! Οι κυρώσεις των ΗΠΑ «παγώνουν» τη συνεργασία Lockheed Martin–Τουρκίας στο πρόγραμμα ελικοπτέρων

Η Τουρκία αντιμετωπίζει σημαντικά εμπόδια στις αμυντικές της φιλοδοξίες, καθώς οι κυρώσεις που επέβαλαν οι ΗΠΑ μετά την αγορά των...

Απόψεις37 λεπτά πριν

Δεν υπάρχει άλλος δρόμος!

Είναι εμφανής η αδυναμία της Ελλάδας να ασκήσει πολιτική προάσπισης την δικαιωμάτων της. Η αδυναμία αυτή πρέπει να καλυφθεί.

Απόψεις1 ώρα πριν

Η Λαμπρή της Ορθοδοξίας!

Κρατάμε ψηλά τα λάβαρα του Έθνους και της Ορθοδοξίας, κρατάμε ψηλά τις καρδιές μας!

Διεθνή2 ώρες πριν

Πώς διάβρωσε το «σύστημα DEI» εταιρείες και εκπαίδευση στις ΗΠΑ

Αυτά μας λέει ο Frederik M. Hess, Διευθυντής Σπουδών Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο Αμερικανικό Ινστιτούτο Επιχείρησης (American Enterprise Institute), που είναι...

Πολιτική2 ώρες πριν

Νεα επιχείρηση εντοπισμού και διάσωσης μεταναστών από Μπαγκλαντές, Σουδάν, Σομαλία, Ερυθραία, ανοιχτά της Κρήτης!

Σε νέα επιχείρηση εντοπισμού και διάσωσης μεταναστών συμμετείχε το Λιμενικό Σώμα στα ανοιχτά της Κρήτης, τις πρώτες πρωινές ώρες της...

Δημοφιλή