Ακολουθήστε μας

Γενικά θέματα

Λιγότερα εκλογικά τμήματα για τις κάλπες της Κυριακής

Δημοσιεύτηκε στις

Σε
διαφορετικά εκλογικά τμήματα από εκείνα
που ψήφισαν στις εκλογές του Μαΐου είναι
πολύ πιθανό να χρειάζεται να προσέλθουν
οι ψηφοφόροι την επόμενη Κυριακή,
προκειμένου να ασκήσουν το εκλογικό
τους δικαίωμα.

Ο
αριθμός των εκλογικών τμημάτων στις 7
Ιουλίου θα είναι σημαντικά μικρότερος,
δεδομένου ότι για τις εθνικές εκλογές
θα στηθεί μία κάλπη ενώ η προηγούμενη
εκλογική αναμέτρηση περιελάμβανε τρεις
ή σε κάποιες περιπτώσεις και τέσσερις
κάλπες. Ταυτόχρονα η εκλογική διαδικασία,
και λόγω του μικρότερου αριθμού κομμάτων
που θα λάβουν μέρος, αναμένεται να
ολοκληρωθεί ομαλά χωρίς καθυστερήσεις
εντός του προβλεπόμενου διαστήματος
από τις 7 το πρωί έως τις 7 το απόγευμα.

Λόγω
της αλλαγής της κατανομής των εκλογέων
στα εκλογικά τμήματα, το υπουργείο
Εσωτερικών υπενθυμίζει στους εκλογείς
να αναζητήσουν το εκλογικό τους τμήμα
στην ιστοσελίδα του υπουργείου Εσωτερικών
(www.ypes.gr), στην ειδική εφαρμογή «Μάθε πού
ψηφίζεις» ή να καλέσουν στον αριθμό
213-13.61.500, έως και την Κυριακή, από τις
09.00 έως τις 19.00, προκειμένου να επιβεβαιώσουν
το τμήμα στο οποίο θα ασκήσουν το εκλογικό
τους δικαίωμα την προσεχή Κυριακή.
Για
τη διευκόλυνση των εκλογέων, προτείνεται
πρώτα η χρήση της διαδικτυακής εφαρμογής
«Μάθε πού ψηφίζεις» και μόνο στην
περίπτωση που αντιμετωπίσουν δυσκολία
καλούνται οι πολίτες να επικοινωνήσουν
τηλεφωνικά με την υπηρεσία ενημέρωσης.
Οπως
ανακοίνωσε ο Δήμος Αθηναίων, την Πέμπτη
4 και την Παρασκευή 5 Ιουλίου 2019, οι
κάτοχοι αυτοκινήτων και μοτοσικλετών
έχουν τη δυνατότητα να παραλάβουν τις
πινακίδες των οχημάτων τους με την
καταβολή του αντίστοιχου προστίμου, οι
οποίες είχαν αφαιρεθεί από τη Δημοτική
Αστυνομία της Αθήνας μέχρι και την 24η
Ιουνίου 2019, προκειμένου να διευκολυνθούν
στις μετακινήσεις τους για την άσκηση
του εκλογικού τους δικαιώματος.
ΠΗΓΗ: kathimerini.gr

Ο Σάββας Καλεντερίδης γεννήθηκε στη Βέργη Σερρών το 1960. Το 1977 εισήλθε στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, από την οποία αποφοίτησε το 1981, ως ανθυπίλαρχος. Υπηρέτησε σε διάφορες μονάδες των τεθωρακισμένων και των καταδρομών και σε κρίσιμες θέσεις στο εξωτερικό. Το Μάρτιο του 2000, ενώ φοιτούσε στην Ανωτάτη Σχολή Πολέμου, παραιτήθηκε από τις τάξεις του Ελληνικού Στρατού, με το βαθμό του αντισυνταγματάρχη. Από το φθινόπωρο του 2000 ίδρυσε και διευθύνει τον εκδοτικό οίκο Ινφο-Γνώμων. Με το ψευδώνυμο Κώστας Νικοπολίδης μετέφρασε από τα τουρκικά και επιμελήθηκε την έκδοση του βιβλίου "Κράτος συμμορία", Εκδόσεις Τουρίκη, ενώ μετέφρασε από τα τουρκικά και την "Έκθεση Σουσουρλούκ", που συμπεριλήφθηκε στο ομώνυμο βιβλίο των Εκδόσεων Α.Α. Λιβάνη. Σε συνεργασία με το ίδρυμα "Φίλοι Λαογραφικού Μουσείου Μέλπως Μερλιέ" συμμετείχε και προλόγισε την έκδοση του διπλού CD "Τραγούδια του Πόντου, Ηχογραφήσεις του 1930" και του CD "Τραγούδια από τις παράλιες πόλεις του Πόντου και της Μικράς Ασίας". Επιμελήθηκε επίσης της έκδοσης του δίτομου έργου "Ανάλυση της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής, Μύθος και πραγματικότητα", του βιβλίου "Οι μειονότητες στην Τουρκία" και των ιστορικών ταξιδιωτικών οδηγών "Κάτω Ιταλία - Μεγάλη Ελλάδα", "Σικελία", "Ρόδος - Σύμη - Καστελόριζο - Καρία - Λυκία", "Χίος - Σμύρνη", "Βουλγαρία - Ανατολική Ρωμυλία", "Καππαδοκία - Κεντρική Ανατολία" και "Κωνσταντινούπολη - Μαρμαράς". Έγραψε τους ιστορικούς ταξιδιωτικούς οδηγούς "Κοζάνη, στην αγκαλιά των βουνών", "Ιωνία, Σάμος - Έφεσος - Μίλητος - Πριήνη", "Δυτικός Πόντος, Βιθυνία - Παφλαγονία" και "Ανατολικός Πόντος, Κοτύωρα - Κερασούντα - Τραπεζούντα - Αργυρούπολη - Καρς". Αναλύσεις και άρθρα του Σάββα Καλεντερίδη, με κύριο θέμα την Τουρκία και άλλα περιφερειακά ζητήματα, έχουν δημοσιευθεί στις εφημερίδες "Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία" και "Παρόν" και στα περιοδικά "Άμυνα και διπλωματία", "Απόρρητο Δελτίο" και "Διπλωματία".

Γενικά θέματα

Ηθική γεωμετρία: Η Ευρώπη τιμωρεί τη Μόσχα, ανέχεται την Άγκυρα

Οι Βρυξέλλες επιβάλλουν κυρώσεις στη Μόσχα μέσα σε λίγες ώρες, αλλά αποφεύγουν να αποκαλέσουν την Άγκυρα αυτό που είναι — ένα κράτος που κατέχει έδαφος της ΕΕ. Αν η Ευρώπη δεν μπορεί να προστατεύσει τα δικά της, η κυριαρχία της είναι ψευδαίσθηση.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

blue and yellow flag

Γράφει ο Σάι Γκαλ, tovima.com

Από την Αθήνα ως τη Λευκωσία, από τις Βρυξέλλες ως τους διαδρόμους του ΝΑΤΟ, η Ευρώπη είναι προσηλωμένη στη Μόσχα: στα τανκς στο Ντονμπάς, στο αέριο στο Βερολίνο, στις κυβερνοεπιθέσεις στο Ταλίν. Μια βαθύτερη πρόκληση όμως βρίσκεται εντός: ένας σύμμαχος του ΝΑΤΟ και υποψήφιο κράτος-μέλος της ΕΕ, του οποίου ο έλεγχος στη μετανάστευση, την ενέργεια και την άμυνα ξεπερνά πλέον εκείνον του Κρεμλίνου. Η πραγματική γραμμή του μετώπου είναι ελληνική και κυπριακή.

Η αντίθεση πολιτικής είναι κραυγαλέα. Η ΕΕ έχει υιοθετήσει δεκαεννέα πακέτα κυρώσεων κατά της Ρωσίας —το πιο πρόσφατο (23 Οκτωβρίου 2025) απαγορεύει το ρωσικό LNG και ενισχύει τους περιορισμούς στη «σκιώδη ναυτιλία». Εναντίον της Τουρκίας, η αντίδραση είναι ως επί το πλείστον συμβολική. Το 2022, η Αθήνα κατέγραψε 11.258 παραβιάσεις του εναέριου χώρου, συμπεριλαμβανομένων 234 υπερπτήσεων κατοικημένων νησιών, και 1.581 παραβιάσεις χωρικών υδάτων —περίπου τριάντα την ημέρα. Ακόμη και μετά τη μείωση στις 1.172 το 2023, η Ελλάδα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τρεις εισβολές ημερησίως. Αντίθετα, το ΝΑΤΟ κατέγραψε περίπου 300 αναχαιτίσεις ρωσικών αεροσκαφών το 2023, κυρίως σε διεθνή εναέρια ζώνη· παραβιάσεις συνόρων, όπως ένα MiG-31 που εισήλθε στην Εσθονία τον περασμένο Σεπτέμβριο, παραμένουν σπάνιες.

Η Ρωσία απομονωμένη για τους πολέμους της· η Τουρκία ανεκτή λόγω της επιρροής της.

Η τουρκική επιρροή στηρίζεται σε έξι μοχλούς που η Ρωσία δεν διαθέτει:

  • ένα βέτο στο ΝΑΤΟ που μπορεί να καθυστερήσει τον σχεδιασμό για τη Βαλτική και τις Νορδικές χώρες·
  • έναν έλεγχο της μετανάστευσης μέσω της συμφωνίας ΕΕ–Τουρκίας του 2016
  • τον έλεγχο του TurkStream, του τελευταίου ενεργού αγωγού ρωσικού φυσικού αερίου προς την ΕΕ·
  • εξαγωγές αμυντικού υλικού που συνδέουν Ευρωπαίους αγοραστές με την τουρκική βιομηχανία·
  • κρατικά υποστηριζόμενα δίκτυα DİTİB που επηρεάζουν μουσουλμανικές κοινότητες σε βασικά κράτη-μέλη·
  • και ελεύθερα περάσματα που χρησιμοποιούν κυρωμένοι δρώντες από το Ιράν έως τους Χούθι.

Η Μόσχα εξαναγκάζει απ’ έξω· η Άγκυρα χειραγωγεί από μέσα. Αν η Ρωσία χρησιμοποιεί πυραύλους, η Τουρκία χρησιμοποιεί αγορές, λιμάνια και ψήφους.

Εν τω μεταξύ, η Κύπρος παραμένει κατεχόμενη κατά 37%, με 40.000 Τούρκους στρατιώτες και UAVs από το Γκετζιτκαλέ να επιχειρούν εντός του εναέριου χώρου της ΕΕ, ενώ η παράνομη γεώτρηση συνεχίζεται παρά το πλαίσιο κυρώσεων της ΕΕ του 2019· τα Bayraktar TB2 που πετούν εκεί είναι του ίδιου τύπου με αυτά που διαθέτουν πλέον κράτη-μέλη της ΕΕ όπως η Πολωνία και πιο πρόσφατα η Κροατία —ένας παράλογος βρόχος εφοδιασμού που συνδέει την Ευρώπη με συστήματα που επιτηρούν το ίδιο της το έδαφος.

Στη θάλασσα, υποβρύχια τύπου Type-214 γερμανικού σχεδιασμού εντάχθηκαν στην τουρκική υπηρεσία το 2024, δίνοντας στην Άγκυρα πλεονέκτημα απόκρυψης στο Αιγαίο, ενώ το Βερολίνο κηρύττει αυτοσυγκράτηση. Η Ευρώπη τιμωρεί τη Ρωσία για πυρηνικό τυχοδιωκτισμό, όμως το Άκκουγιου —κατασκευασμένο από τη Rosatom στις τουρκικές ακτές της Μεσογείου— προχωρά, αφού οι δυτικοί προμηθευτές απέσυραν κρίσιμα εξαρτήματα, αναγκάζοντας την Τουρκία και τη Ρωσία να στραφούν στην Κίνα· η έναρξη λειτουργίας μετατίθεται πέραν του 2025. Η Τουρκία αγόρασε το S-400, αποβλήθηκε από το πρόγραμμα F-35, όμως εξασφάλισε εκσυγχρονισμό F-16. Σε κλίμακα και συχνότητα, η τουρκική πίεση στην ευρωπαϊκή επικράτεια ξεπερνά πλέον τη ρωσική στο βαλτικό μέτωπο —μια ευρωπαϊκή αντιστροφή αποτυπωμένη σε μία φράση.

Στα είκοσι τρία κράτη-μέλη της ΕΕ που ανήκουν και στο ΝΑΤΟ, η αντίληψη της απειλής είναι κατακερματισμένη. Η ανατολική πτέρυγα —Πολωνία, οι τρεις Βαλτικές, Φινλανδία, Σουηδία— αντιμετωπίζει τη Ρωσία ως υπαρξιακή απειλή, δαπανώντας έως και 4,5% του ΑΕΠ για άμυνα και αγοράζοντας τουρκικά drones με ωφελιμιστικό πνεύμα. Η κεντρική και δυτική Ευρώπη —Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο— μιλούν δυνατά κατά της Μόσχας αλλά προχωρούν προσεκτικά με την Άγκυρα. Το Βερολίνο συν-κατασκευάζει υποβρύχια· το Παρίσι αναβιώνει το SAMP/T· η Μαδρίτη διατηρεί πυροβολαρχία Patriot στην Τουρκία από το 2015 και, μέσω της Navantia, συνεργάζεται στα προγράμματα TCG Anadolu και HÜRJET του 2025, εντασσόμενη στις τουρκικές ναυπηγικές και αεροναυτικές αλυσίδες. Η Ουγγαρία και η Σλοβακία διατηρούν ρωσικό αέριο και φλερτάρουν με την Άγκυρα. Η πρόσφατη σύνοδος του Οργανισμού Τουρκικών Κρατών υπογράμμισε την απόκλιση: ο Βίκτορ Όρμπαν παρέστη ως παρατηρητής, επαινώντας την «γέφυρα» Τουρκία, ενώ ο Ερσίν Τατάρ —ηγέτης του κατεχόμενου βόρειου τμήματος της Κύπρου— παρουσιάστηκε ως αρχηγός κράτους, μια σχεδόν ντε φάκτο αναγνώριση μιας οντότητας που η ΕΕ θεωρεί παράνομη.

Το πρόγραμμα SAFE αποτυπώνει το δίλημμα.

Ξεκίνησε τον Μάιο του 2025, με προϋπολογισμό 150 δισ. ευρώ για κοινές αμυντικές προμήθειες (65% ευρωπαϊκό περιεχόμενο, χωρίς έλεγχο από τρίτες χώρες). Δεκαεννέα κράτη έχουν αιτηθεί 127 δισ. ευρώ, με εθνικά σχέδια που πρέπει να κατατεθούν ως τις 30 Νοεμβρίου.

Η Επιτροπή επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της Τουρκίας, αλλά σε αντίθεση με το Ηνωμένο Βασίλειο και τον Καναδά —για τους οποίους το Συμβούλιο εξουσιοδότησε διαπραγματεύσεις— δεν υπάρχει εντολή για την Άγκυρα. Η Ελλάδα και η Κύπρος χάραξαν κόκκινη γραμμή: «μια δύναμη κατοχής δεν μπορεί να αντλεί κεφάλαια της ΕΕ για την άμυνα». Ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης δήλωσε ότι η θέση αυτή είναι «τυπικά υιοθετημένη», ενώ ο Πρωθυπουργός Μητσοτάκης προειδοποίησε ότι, όσο η Τουρκία διατηρεί το casus belli στο Αιγαίο, «η συμμετοχή της στο SAFE είναι εκτός συζήτησης».

Κι όμως, ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε κάλεσε τις Βρυξέλλες να μην υψώσουν «βιομηχανικά τείχη» απέναντι σε μη κράτη-μέλη, επιμένοντας ότι «η Ρωσία παραμένει η μακροπρόθεσμη απειλή του ΝΑΤΟ». Ένας ηγέτης στρατιωτικής συμμαχίας που πιέζει μια πολιτική ένωση να ανταμείψει ένα κράτος που κατέχει ευρωπαϊκό έδαφος: ελάχιστες εικόνες περιγράφουν καλύτερα την ευρωπαϊκή αντιστροφή.

Μέχρι και 35% κάθε έργου SAFE μπορεί ακόμη να περιλαμβάνει μη ευρωπαϊκούς προμηθευτές μέσω διμερών εγκρίσεων. Η Άγκυρα πιέζει για «ευνοϊκούς όρους», με τη δημόσια στήριξη του Βερολίνου. Ωστόσο, το Άρθρο 16 δίνει στην Επιτροπή την εξουσία να αποκλείει κάθε κράτος που απειλεί μέλος της Ένωσης. Το SAFE δημιουργήθηκε για να τερματίσει την εξάρτηση από Μόσχα, Πεκίνο και Ουάσιγκτον —όχι για να την αναπαράγει με την Άγκυρα.

Όταν η Ρωσία χρησιμοποιεί την ενέργεια ως όπλο, η Ευρώπη την καταδικάζει· όταν το κάνει η Τουρκία μέσω του TurkStream ή του μεταναστευτικού μοχλού, ονομάζεται «εταιρική σχέση». Η ρωσική RT έχει απαγορευθεί σε όλη την ΕΕ, αλλά τα τουρκικά κρατικά μέσα και τα δίκτυα επιρροής της λειτουργούν χωρίς έλεγχο. Η Ευρώπη τιμωρεί τον ορατό εισβολέα και ανέχεται τον οικείο γείτονα —μέχρι ο εσωτερικός κίνδυνος να ξεπεράσει τον εξωτερικό.

Το πρόβλημα της Ευρώπης δεν είναι το δίκαιο, αλλά η βούληση.

Το Άρθρο 42(7) —το ισοδύναμο του Άρθρου 5 του ΝΑΤΟ, δεσμευτικό και όχι προαιρετικό— γράφτηκε για τέτοιες στιγμές. Κι όμως, η Ένωση το επαναλαμβάνει τελετουργικά και ενεργεί σαν να μην υπάρχει.

Οι Βρυξέλλες επιβάλλουν κυρώσεις στη Μόσχα μέσα σε ώρες, αλλά αποφεύγουν να αποκαλέσουν την Άγκυρα αυτό που είναι —ένα κράτος που κατέχει ευρωπαϊκό έδαφος. Αν η Ευρώπη δεν μπορεί να προστατεύσει τα δικά της, η κυριαρχία της είναι ψευδαίσθηση. Η πραγματική δοκιμασία δεν βρίσκεται στο Καλίνινγκραντ, αλλά στις ίδιες τις πρωτεύουσες της Ευρώπης.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

ΗΠΑ: Δικαστής ακύρωσε διατάγμα Τραμπ που απαιτούσε ταυτοποίηση της υπηκοότητας

Ομοσπονδιακό δικαστήριο μπλόκαρε οριστικά ένα μέρος ενός εκτελεστικού διατάγματος του Ντόναλντ Τραμπ, κρίνοντας ότι ο πρόεδρος δεν μπορεί να απαιτεί από τους ψηφοφόρους να επιδεικνύουν διαβατήρια ή παρόμοια έγγραφα για να αποδείξουν την υπηκοότητά τους πριν ψηφίσουν.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ομοσπονδιακό δικαστήριο μπλόκαρε οριστικά ένα μέρος ενός εκτελεστικού διατάγματος του Ντόναλντ Τραμπ, κρίνοντας ότι ο πρόεδρος δεν μπορεί να απαιτεί από τους ψηφοφόρους να επιδεικνύουν διαβατήρια ή παρόμοια έγγραφα για να αποδείξουν την υπηκοότητά τους πριν ψηφίσουν.

Πολλές προσφυγές είχαν κατατεθεί και αμφισβητούσαν τη νομιμότητα του εκτελεστικού διατάγματος της 25ης Μαρτίου, με το οποίο ο Τραμπ αποσκοπούσε να αναθεωρήσει τη διαδικασία των ομοσπονδιακών εκλογών. Τα δικαστήρια είχαν ήδη μπλοκάρει προσωρινά την εφαρμογή του. Η δικαστής Κολίν Κόλαρ-Κότλι της Ουάσινγκτον είναι η πρώτη που καταλήγει σε τελεσίδικη απόφαση, με την οποία ακυρώνει την εντολή.

Η Κόλαρ-Κότλι ακύρωσε εκείνο το μέρος του διατάγματος που απαιτεί από τους ψηφοφόρους να αποδεικνύουν την υπηκοότητά τους προκειμένου να εγγραφούν στους εκλογικούς καταλόγους. Προηγουμένως, απέφυγε να μπλοκάρει το τμήμα του εκτελεστικού διατάγματος που απαγορεύει στις Πολιτείες να καταμετρούν τις επιστολικές ψήφους που παραδίδονται μετά την ημέρα των εκλογών.

Εναντίον του διατάγματος είχαν προσφύγει μεταξύ άλλων η Εθνική Επιτροπή των Δημοκρατικών, η Ένωση των Λατινοαμερικάνων Πολιτών και η Ένωση του Εκπαιδευτικού Ταμείου Γυναικών Ψηφοφόρων.

Το διάταγμα όριζε ότι ένα μη κομματικό, ομοσπονδιακό εκλογικό όργανο θα τροποποιούσε την τυποποιημένη αίτηση εγγραφής ψηφοφόρων ώστε να απαιτείται και η επίδειξη κάποιου εγγράφου, όπως διαβατηρίου, που να αποδεικνύει την υπηκοότητα. Ομοσπονδιακοί αξιωματούχοι θα «αξιολογούσαν» την υπηκοότητα ατόμων που λαμβάνουν κρατική βοήθεια πριν τους δώσουν τα έντυπα για την εγγραφή τους.

Οι ενάγοντες ισχυρίζονταν ότι τα μέτρα αυτά θα αποθάρρυναν ή θα εμπόδιζαν πρόσωπα που πληρούν τις προϋποθέσεις να εγγραφούν.

Η Κόλαρ-Κότλι έκρινε ότι αυτό το μέρος της εντολής είναι παράνομο επειδή το Σύνταγμα των ΗΠΑ δίνει τις Πολιτείες και ότι στον πρόεδρο την εξουσία να επιβλέπουν τις εκλογές.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Τα «ρομποταξί» έρχονται σύντομα και στην Ευρώπη, λέει ο CEO της Uber

Ο επικεφαλής της Uber ανέφερε στο podcast «MD Meets» του Ματίας Ντέπφνερ ότι η Ευρώπη άρχισε να ανοίγεται στην αυτόνομη οδήγηση, προσθέτοντας ότι «στην πραγματικότητα, οι κανονισμοί στη Γερμανία είναι αρκετά προοδευτικοί», όπως αναφέρει το Politico.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Ελβετία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες ενδέχεται να αποκτήσουν στόλους ταξί χωρίς οδηγό στους δρόμους τους «νωρίτερα παρά αργότερα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Uber, Ντάρα Κοσροσαχί, που ηγείται της υπηρεσίας από το 2017.

Ο επικεφαλής της Uber ανέφερε στο podcast «MD Meets» του Ματίας Ντέπφνερ ότι η Ευρώπη άρχισε να ανοίγεται στην αυτόνομη οδήγηση, προσθέτοντας ότι «στην πραγματικότητα, οι κανονισμοί στη Γερμανία είναι αρκετά προοδευτικοί», όπως αναφέρει το Politico.

«Υπάρχουν μερικές χώρες, όπως η Ελβετία κ.λπ., όπου πιστεύουμε ότι η αυτόνομη οδήγηση θα γίνει πραγματικότητα, τουλάχιστον σε μικρή κλίμακα, νωρίτερα παρά αργότερα», σημείωσε.

Η Ευρώπη έμεινε πίσω στο συγκεκριμένο κομμάτι

Στις ΗΠΑ, εταιρείες όπως η Waymo επιτρέπουν στους καταναλωτές να καλούν αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, τα οποία αποτελούν ολοένα και πιο συνηθισμένο θέαμα στους δρόμους πόλεων όπως το Σαν Φρανσίσκο και το Λος Άντζελες. Αυτόν τον μήνα, η εταιρεία ανακοίνωσε το σχέδιό της για την επέκταση στο Λονδίνο το επόμενο έτος.

Η τεχνολογία έχει επίσης γνωρίσει άνθηση στην Κίνα, με το Πεκίνο να αποτελεί παγκόσμιο ηγέτη στην αγορά. Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, αναγνώρισε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι η Ευρώπη έχει μείνει πίσω σε σχέση με τις ΗΠΑ και την Κίνα στην ανάπτυξη των οχημάτων χωρίς οδηγό.

Διαφορετικοί κανονισμοί μεταξύ ΗΠΑ και Ευρωπαϊκής Ένωσης 

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η ΕΕ έχουν πολύ διαφορετικούς κανονισμούς για τη συγκεκριμένη τεχνολογία αυτή. Η ΕΕ ακολουθεί κανονισμούς που έχουν θεσπιστεί από τα Ηνωμένα Έθνη, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ.

Στις ΗΠΑ ισχύει ένα μοντέλο αυτοπιστοποίησης, όπου οι κατασκευαστές ουσιαστικά δηλώνουν ότι τα οχήματά τους συμμορφώνονται με τα πρότυπα. Στην ΕΕ, αντιθέτως, τα οχήματα περνούν από διαδικασία «έγκρισης τύπου», κατά την οποία οι αρχές επαληθεύουν ότι τα αυτοκίνητα πληρούν τα πρότυπα.

«Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό είναι ήδη πραγματικότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα. Το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και εδώ, στην Ευρώπη», δήλωσε η φον ντερ Λάιεν σε τεχνολογικό συνέδριο στο Τορίνο.

Αυτόνομα όλα τα αυτοκίνητα στο μέλλον

Ωστόσο, ο Κοσροσαχί πρόσθεσε ότι θεωρεί πως «όλα τα αυτοκίνητα θα είναι αυτόνομα», ωστόσο θα χρειαστούν «περισσότερα από 20 χρόνια».

«Θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να φτάσουμε εκεί. Πρέπει να μειωθεί το κόστος, να αυξηθούν, όσο χρειάζεται, οι δείκτες ασφαλείας, αλλά αναμφίβολα αυτό θα συμβεί», είπε, προσθέτοντας ότι στο μέλλον η οδήγηση θα είναι «κάτι σαν την ιππασία».

Πρώτο Θέμα

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ9 λεπτά πριν

Υπάρχει εξάρτηση της Τουρκίας από ισραηλινούς σπόρους;

Η ουσία της συζήτησης βρίσκεται αλλού: στη διασφάλιση ότι η χώρα μπορεί να παράγει και να βελτιώνει τους δικούς της...

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ39 λεπτά πριν

Ραγδαία ανάπτυξη στην τουρκική αγορά gaming

Στοχευμένες κρατικές ενισχύσεις να τη μετατρέπουν σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες βιομηχανίες της χώρας.

Αναλύσεις1 ώρα πριν

Μπαλτζώης: Βεντέτα Νετανιάχου-Ερντογάν

Παρέμβαση του αντιστράτηγου ε.α. Ιωάννη Μπαλτζώη στη Βεργίνα Τηλεόραση

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ2 ώρες πριν

Ανησυχία στην Άγκυρα: Ελληνική εταιρεία σε τουρκικό πρόγραμμα παράκτιας χαρτογράφησης

Το έργο, χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, έχει διάρκεια 36 μηνών και συνολικό προϋπολογισμό 2.725.000 ευρώ

Αναλύσεις2 ώρες πριν

Ετοιμάζεται για εκλογές και νοθεία ο Ζελένσκι!

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας ετοιμάζει το έδαφος για την διεξαγωγή ανελεύθερων εκλογών

Δημοφιλή