Γενικά θέματα
YPR-765: Άλλη μια χαμένη ευκαιρία για απόκτηση ΤΟΜΑ για τον Ε.Σ
με την μαζική χρήση των Τουρκικών ΤΟΜΑ
ACV-15/300 στην Συρία έφεραν στην μνήμη
άλλη μια χαμένη ευκαιρία για απόκτηση
ενός ΤΟΜΑ ( με αρκετούς συμβιβασμούς
είναι η αλήθεια) από τον Ε.Σ. Τα Τουρκικά
ACV-15/300 βασίζονται στο Ολλανδικό YPR-765.
μια εξελιγμένη έκδοση του Μ-113 το οποίο
βασίστηκε στην έκδοση ΤΟΜΑ του οχήματος
( AIFV) το οποίο ουδέποτε υιοθέτησε ο
Αμερικάνικος στρατός . Οι Ολλανδοί όμως
και στην συνέχεια οι Βέλγοι, βρίσκοντας
το Bradley εξαιρετικά ακριβό για να μπει
μαζικά σε παραγωγή, το επέλεξαν
εγκαθιστώντας γραμμή παραγωγής στις
χώρες τους.
παρήγαγε πάνω από 2.100 οχήματα ενώ το
Βέλγιο παρήγαγε κοντά τα 500. Η Τουρκία
απέκτησε το όχημα κατόπιν διαγωνισμού
το 1989 για τοπική παραγωγή κατά κύριο
λόγο 1,700 οχημάτων, με ένα μέρος αυτών να
έρχεται από την Βελγική γραμμή παραγωγής.
Ένα χρόνο πριν ο Ε.Σ είχε επιλέξει ως
“ΤΟΜΑ” το Λεωνίδας έναντι των Marder,
Warrior κλπ καθώς στην αξιολόγηση συμμετείχαν
τα πήγματα στην ουσία των οχημάτων χωρίς
τους πύργους τους (!!!). Με την επιλογή
του Λεωνίδα για παραγωγή 300 οχημάτων η
ΕΛΒΟ αναλάμβανε να βρει τον καταλληλότερο
πύργο για να τοποθετηθεί στο όχημα
μεταξύ των οποίων ήταν και ο πύργος της
DAF που χρησιμοποιούν τα YPR-765.
λοιπόν στο σωτήριο έτος 1991. Η συμφωνία
CFE καθιστά χιλιάδες οχήματα πλεονασματικά
για πάρα πολλές ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ
των οποίων και η Ολλανδία και το Βέλγιο
οι οποίες τα απέσυραν μαζικά τα YPR τα
οποία βρίσκονταν σε υπηρεσία στον στρατό
τους, με πάνω από 1,100 οχήματα να καταλήγουν
στον Αιγυπτιακό στρατό ( πολλά από τα
οποία στην έκδοση ΤΟΜΑ) στο Λίβανο (16)
την Χιλή (319) το Μπαχρέιν (70) , την Ιορδανία
(500) την Μαλαισία και το Μαρόκο (90). Την
ίδια περίοδο ο Ε.Σ παραλαμβάνει 500
ανατολικογερμανικά BMP-1 OST (!!!) ενώ ζητά
και παίρνει από την Ολλανδία Μ-113 (!!!!).
Αιγυπτιακού στρατού ο οποίο διαθέτει
πάνω από 1,000 οχήματα του Τύπου σε υπηρεσία
τα οποία απέκτησε από το Βέλγιο και την
Ολλανδία.
λίγο πολύ γνωστή. Ο Ε.Σ δεν απέκτησε ποτέ
την έκδοση ΤΟΜΑ του Λεωνίδας καθώς
υπήρξαν σκέψεις για το Αλέξανδρος το
οποίο εγκαταλείφθηκε λόγω κόστους, μετά
εμφανίστηκε το “αερομεταφερόμενο”
Κένταυρος, μετά τα Marder μεταχειρισμένα
από Γερμανία, αλλαγή πλεύσης για BMP-3,
μετά ξανά Marder αυτή την φορά φθηνότερα,
και τώρα περιμένουμε πως και πως τα
Bradley.
η Τουρκία από την εποχή που επέλεξε το
YPR έχει παράγει κοντά τα 2,250 οχήματα για
τον Τουρκικό ( 650 στην έκδοση ΤΟΜΑ)
παρουσιάζει συνεχώς νέες εκδόσεις του
FNSS ACV ως φορέα των όπλων της Τουρκικής
βιομηχανίας ενώ έχει εξάγει κοντά τα
500 οχήματα σε Μαλαισία, Ιορδανία και
ΗΑΕ.
ΠΗΓΗ: ptisidiastima.com

Γενικά θέματα
Σύντομα θα τρώμε τουρκικά ψάρια
Αν δεν δράσουμε σήμερα, αύριο θα αναρωτιόμαστε πώς καταφέραμε να χάσουμε μια μάχη που είχαμε ήδη κερδίσει. Και θα τρώμε τουρκικά ψάρια, για να μας θυμίζουν ότι η παραγωγή θέλει ελευθερία και όχι εξοντωτικές ρυθμίσεις.

Η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική χώρα στον κόσμο που μπορεί να έχει θάλασσα παντού και να καταλήξει να τρέφεται με ψάρια εισαγωγής. Όχι επειδή δεν έχουμε τεχνογνωσία. Όχι επειδή λείπει το ανθρώπινο κεφάλαιο. Αλλά επειδή μας καταπίνει το ρυθμιστικό βάρος, η γραφειοκρατική ακινησία, και οι «πράσινοι ακτιβιστές».
Γράφει ο Α.Σκούρας, Liberal.gr
Η ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια είναι ένας από τους λίγους εξαγωγικούς κλάδους με σταθερή παρουσία στις αγορές των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Απασχολεί πάνω από 3.500 άτομα άμεσα και 12.000 έμμεσα, με συνολική συνεισφορά 700 εκατ. ευρώ ετησίως στο ΑΕΠ. Και όμως, σήμερα βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού.
Την τελευταία δεκαετία, η Τουρκία υπερτριπλασίασε την παραγωγή της, από 100.000 τόνους το 2013 σε 310.000 το 2023. Η Ελλάδα, παρά τις διεθνείς πιστοποιήσεις και την ισχυρή φήμη, παραμένει στάσιμη περίπου στους 120.000 τόνους. Ο λόγος; Μια Ευρωπαϊκή Ένωση που νομοθετεί λες και δεν θέλει να υπάρχει πρωτογενής παραγωγή, ένα κράτος που, παρά τις καλές προθέσεις, διστάζει να ακούσει εκείνους που ρισκάρουν και επενδύουν, και μία οργανωμένη επικοινωνιακή εκστρατεία από την πλευρά ορισμένων περιβαλλοντικών οργανώσεων.
Η κατάσταση είναι πιο επικίνδυνη απ’ όσο ακούγεται. Το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ιχθυοκαλλιέργειες λήγει το 2026. Αν δεν ανανεωθεί, οι επιχειρήσεις χάνουν τις άδειες λειτουργίας τους. Δηλαδή κλείνουν. Κι όλα αυτά σε έναν κλάδο που ήδη δεν μπορεί να επεκταθεί λόγω ρυθμιστικών αγκυλώσεων και οικολογικών εμμονών.
Την ίδια στιγμή, μια καλά ενορχηστρωμένη εκστρατεία παραπληροφόρησης διαβάλλει την ελληνική παραγωγή, αμφισβητώντας την ποιότητά και τη βιωσιμότητά της. Κι όμως, η ελληνική τσιπούρα και το λαβράκι κυριαρχούν εδώ και χρόνια στα τραπέζια της Αμερικής και της Ευρώπης.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι ιχθυοκαλλιεργητές δεν ζητούν κάποιου είδους νόμιμης ασυδοσίας. Το ζητούμενο είναι η κοινή λογική. Δεν μπορεί η Τουρκία να εξάγει χωρίς ελέγχους, με κρατικές ενισχύσεις και χωρίς χωροταξικά εμπόδια, και εμείς να ζητάμε από τον Έλληνα επιχειρηματία να χτίσει πλωτή μονάδα με όρους οικοδομικής άδειας. Δεν είναι μόνο άδικο. Είναι αυτοκαταστροφικό.
Η ελληνική κυβέρνηση έχει την ευκαιρία —και την υποχρέωση— να προστατεύσει έναν κλάδο στρατηγικής σημασίας. Όχι με επιδοτήσεις ή άλλου είδους “ειδικές χάρες”. Με απλές αποφάσεις για την παράταση και ανανέωση του χωροταξικού σχεδιασμού, με ένα σαφές πλαίσιο για επενδύσεις, και αυστηρούς ελέγχους στα τουρκικά εισαγόμενα προϊόντα.
Αν δεν δράσουμε σήμερα, αύριο θα αναρωτιόμαστε πώς καταφέραμε να χάσουμε μια μάχη που είχαμε ήδη κερδίσει. Και θα τρώμε τουρκικά ψάρια, για να μας θυμίζουν ότι η παραγωγή θέλει ελευθερία και όχι εξοντωτικές ρυθμίσεις.
Γενικά θέματα
Παρουσίαση του τρίτομου έργου για την Κύπρο, 1946-1974, του Πρέσβεως ε.τ. Περικλή Νεάρχου
Το Έλλειμμα Στρατηγικής είναι, κατά τον συγγραφέα, το κόκκινο νήμα που διατρέχει όλη την περίοδο των αγώνων της Κύπρου, από τον αντιαποικιακό αγώνα μέχρι την τραγωδία του 1974, αλλά και μέχρι σήμερα, με τη συνέχιση μιάς ανεδαφικής και αυτοκαταστροφικής πολιτικής, που είναι στην πραγματικότητα, συμπληρωματική της στρατηγικής του αντιπάλου.

Τη Δευτέρα, 16 Ιουνίου, στις 19:00, θα γίνει, στην αίθουσα «ΑΤΤΙΚΟΝ» του Δήμου Πάφου, η παρουσίαση του τρίτομου έργου για την Κύπρο του Πρέσβεως ε.τ. Περικλή Νεάρχου, με τίτλο “Κύπρος: Πορεία Αγώνων και το Τραγικό Τίμημα του Ελλείμματος Στρατηγικής”.
Το Έλλειμμα Στρατηγικής είναι, κατά τον συγγραφέα, το κόκκινο νήμα που διατρέχει όλη την περίοδο των αγώνων της Κύπρου, από τον αντιαποικιακό αγώνα μέχρι την τραγωδία του 1974, αλλά και μέχρι σήμερα, με τη συνέχιση μιάς ανεδαφικής και αυτοκαταστροφικής πολιτικής, που είναι στην πραγματικότητα, συμπληρωματική της στρατηγικής του αντιπάλου.
Το έργο θα παρουσιάσουν οι διακεκριμένοι και ειδικοί σε θέματα εθνικής πολιτικής, διεθνών σχέσεων, γεωπολιτικής και στρατηγικής:
• Σάββας Καλεντερίδης, Δημοσιογράφος, Ερευνητής, Πολιτικός Αναλυτής
• Νεάρχος Παλάς, Πρέσβυς ε.τ.
Συντονιστής της εκδηλώσεως θα είναι ο Γιώργος Νικολάου, Καθηγητής Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, δημοσιογράφος.
Για το βιβλίο θα μιλήσει και ο συγγραφέας του Περικλής Νεάρχου.
Θα απευθύνουν χαιρετισμό:
• Ο Δήμαρχος Πάφου κ. Φαίδωνας Φαίδωνος
• Ο Διευθυντής των Εκδόσεων «Λειμών», κ. Γιώργος Φραγκούδης
Καλούνται όλοι όσοι μοιράζονται την αγάπη για την Κύπρο και αγωνιούν και προσμένουν μια σωστή εθνική πολιτική και στρατηγική στο Κυπριακό, να δώσουν το παρόν στην παρουσίαση του βιβλίου και στη συζήτηση για τα κρίσιμα θέματα που θέτει.
Γενικά θέματα
Έντονη κριτική κατά της Κομισιόν από την Eurometaux για την αδυναμία στήριξης της ευρωπαϊκής βαριάς βιομηχανίας
Σε νέα επιστολή της, η Eurometaux, η ένωση των ευρωπαϊκών εταιρειών μη σιδηρούχων μετάλλων, καταλογίζει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποτυχία ως προς την υποστήριξη της βαριάς βιομηχανίας, ιδιαίτερα σε μια περίοδο κρίσιμης ενεργειακής μετάβασης.

Σε νέα επιστολή της, η Eurometaux, η ένωση των ευρωπαϊκών εταιρειών μη σιδηρούχων μετάλλων, καταλογίζει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποτυχία ως προς την υποστήριξη της βαριάς βιομηχανίας, ιδιαίτερα σε μια περίοδο κρίσιμης ενεργειακής μετάβασης.
«Παρότι στηρίζουμε τη μετάβαση προς μηδενικές εκπομπές άνθρακα, ένα πλαίσιο πολιτικής που επικεντρώνεται μονοδιάστατα σε αυτόν τον στόχο, χωρίς να δίνει την ίδια έμφαση στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ενεργοβόρων βιομηχανιών, θα ήταν ένα σοβαρό στρατηγικό σφάλμα», σημειώνει χαρακτηριστικά η Ένωση.
Η Κομισιόν εξετάζει την αναθεώρηση του πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις, ωστόσο, σύμφωνα με την Eurometau, το σχέδιο αγνοεί τον ρόλο της βαριάς βιομηχανίας, κρίσιμης για την επεξεργασία μετάλλων που είναι απαραίτητα για την πράσινη μετάβαση.
Η Ένωση επισημαίνει επίσης πως οι υφιστάμενοι κανόνες δεν έχουν καταφέρει να αντιμετωπίσουν το υψηλό ενεργειακό κόστος, το οποίο λειτουργεί αποτρεπτικά για την ανταγωνιστικότητα του κλάδου. Για ορισμένες χαλυβουργίες, το ενεργειακό κόστος αγγίζει πλέον το 60% του συνολικού λειτουργικού κόστους – από 40% προηγουμένως – γεγονός που εντείνει τις πιέσεις στην παραγωγή και στην αγορά.
Σε αυτό το περιβάλλον, προειδοποιεί η Eurometaux, υπάρχει κίνδυνος η Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ επιχειρεί να περιορίσει την εξάρτησή της από τρίτες χώρες όπως η Κίνα, να αποδυναμώσει περαιτέρω τη δική της παραγωγική βάση.
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Ομολογία αποτυχίας! Οι Τούρκοι εγκαταλείπουν τη “Γαλάζια Πατρίδα” δια στόματος του εμπνευστή της
-
Αναλύσεις3 μήνες πριν
Μάικλ Ρούμπιν στη Hellas Journal: Η σύλληψη Ιμάμογλου σηματοδοτεί ότι ο Ερντογάν θα απελευθερώσει τον Οτζαλάν μέσα σε νεκροσακούλα!
-
Πολιτική2 εβδομάδες πριν
Ανατροπή στην ανατροπή! Ο Σίσι βάζει τα πράγματα στη θέση τους για το Σινά – Καμία προσβολή της μοναδικής και ιερής θρησκευτικής θέσης της Μονής -Δεν αλλάζει πουθενά το καθεστώς
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Τούρκοι εισέβαλαν στην Καβάλα για να δείξουν «απειλητική» πινακίδα της ματωμένης Κύπρου! (video)
-
Άμυνα1 μήνα πριν
Χειρουργική επιχείρηση! Η Ινδία χτύπησε το Πακιστάν με SCALP και HAMMER που εκτοξεύτηκαν από Rafale
-
Διεθνή1 μήνα πριν
Ινδός στρατηγός απειλεί με πυρηνικό αφανισμό την Τουρκία
-
Διεθνή2 μήνες πριν
Με την ουρά στα σκέλια! Φιντάν: Η Τουρκία δεν επιθυμεί καμία αντιπαράθεση με το Ισραήλ στη Συρία
-
Άμυνα4 εβδομάδες πριν
Το 20% της αεροπορικής ισχύος του Πακιστάν διέλυσε σε ένα βράδυ η Ινδία!