Ακολουθήστε μας

Ιστορία

Η Ιστορία μας προστάζει: “…λέγω και παρακαλῶ ὑμᾶς ἵνα στῆτε ἀνδρείως καὶ μετὰ γενναίας ψυχῆς…”

Δημοσιεύτηκε

στις

29η Μαΐου 1453 – Ο Τελευταίος Αυτοκράτορας του Βυζαντίου μας Προτρέπει και Σήμερα

Αντγος (εα) Θεόκλητος Ρουσάκης*

Θέση ξεχωριστή για την ιστορία της Ρωμιοσύνης και για την ελληνική ψυχή κατέχει η 29η Μαΐου. Φέρνει στο νου μας την αποφράδα Τρίτη του 1453, που σήμανε την πτώση, της Βασιλίδος των Πόλεων, η οποία τείχος και προστασία της, είχε την Παναγιά μας. Ο ιστορικός μας Κ. Παπαρρηγόπουλος εκτιμά ότι “δια της αλώσεως ταύτης δεν έπεσε μόνη η κυριευθείσα πόλις,  δεν έπεσε μόνη η καταλυθείσα βασιλεία, αλλ᾿ επί χρόνον μακρόν επεσκιάσθη κόσμος ολόκληρος πραγμάτων και δογμάτων, ο κόσμος ο ελληνικός”.

            Όμως και τα πιο θλιβερά γεγονότα έχουν τη θετική προσφορά τους, όταν τα μελετούμε και είμαστε πρόθυμοι να αποδεχθούμε τα σωτήρια μηνύματά τους. Αναζητώντας αυτά τα μηνύματα, ανασύρουμε από τις ιστορικές πηγές, πολύτιμα μαθήματα που αποκαλύπτουν τα βαθύτερα αίτια της πτώσεως.

Το 1054 η Βυζαντινή Αυτοκρατορία ζούσε ακόμα στο “χρυσό αιώνα” της. Τα σύνορά της απλώνονταν στη μεγαλύτερη έκταση που είχε γνωρίσει τα τελευταία 300 χρόνια. Στην Ανατολή, για πρώτη φορά έπειτα από τέσσερις αιώνες οι κάτοικοι της Μικράς Ασίας ήταν ασφαλείς από εξωτερικές εισβολές, καθώς τα σύνορα έφταναν και πάλι ως πέρα από τον Ευφράτη.

Ο ενδέκατος αιώνας, όμως, ήταν και αιώνας βαθύτατων αλλαγών τόσο στο Βυζάντιο όσο και στην Δύση. Η ψευδαίσθηση της “διαρκούς ειρήνης” που εξαπλώθηκε στη βυζαντινή κοινωνία, η κακή εκτίμηση των απειλών και ο ευδαιμονισμός των αρχόντων οδήγησαν στην λήψη τραγικών αποφάσεων. Τραγικότερη εξ αυτών, η αποστράτευση του πληθυσμού των Ακριτών που ζούσαν στις περιοχές εγγύς των συνόρων της αυτοκρατορίας και είχαν σαν αποστολή την ασφάλεια των συνόρων και των ακριτικών περιοχών, ενώ  η περικοπή των στρατιωτικών δαπανών περιόριζε δραματικά την ισχύ του Στρατού. Επιπρόσθετα,  ανίκανοι αυτοκράτορες διασπάθισαν τα τεράστια πλεονάσματα που είχε συγκεντρώσει στο Δημόσιο Ταμείο ο Αυτοκράτορας Βασίλειος Β’ μέχρι το 1025 και  οδήγησαν την οικονομία στην πτώχευση. Στα μέσα του 11ου αιώνα  η διαφθορά και η σήψη στη λειτουργία του κράτους εντάθηκε με το φαινόμενο της εξαγορά των αξιωμάτων. Ταυτόχρονα  αυξήθηκαν οι παροχές προς την Αυλή και τους αυλικούς και τους γειτονικούς λαούς γεγονός που προοδευτικά άρχισε να δημιουργεί χάσμα κοινωνικών ανισοτήτων στο λαό.

Κατά την περίοδο αυτή και η άμυνα του κράτους στην Ιταλία και τη Βαλκανική δέχεται ισχυρό πλήγμα, ενώ νέοι εχθροί δημιουργούν σοβαρή απειλή και  αστάθεια στο κράτος στην Ανατολή. Εκεί οι επαρχίες άρχισαν να δοκιμάζονται σοβαρά από τους Σελτζούκους Τούρκους που εμφανίστηκαν  από το Ανατολικό Τουρκεστάν της Ασίας με αρχηγό τους τον Σελτζούκ. Τις καταστροφικές εισβολές των Σελτζούκων στις ανατολικές επαρχίες προσπάθησε να τερματίσει ο αυτοκράτορας Ρωμανός Δ’ Διογένης (1067-1071), που διακρινόταν για το ήθος και τη γενναιότητά του. Η αποφασιστική μάχη δόθηκε, το 1071, στο Ματζικέρτ, περιοχή της σημερινής Αρμενίας, όπου ο ρωμαϊκός – βυζαντινός στρατός αποδεκατίστηκε. Η ήττα των Βυζαντινών στο Ματζικέρτ ήταν εξόχως καθοριστική και ως εκ τούτου μετατράπηκε σε συμφορά, αφού μέσα σε μια δεκαετία οι Τούρκοι κατέκτησαν το μεγαλύτερο μέρος της Μ. Ασίας και δημιούργησαν τις ευνοϊκές συνθήκες για την συνέχιση των κατακτήσεών τους μέσα στην αυτοκρατορία χωρίς σοβαρή αντίσταση.

Ότι όμως δεν πέτυχαν οι Άβαροι, οι Πέρσες, οι Άραβες οι Ρώσοι και τόσοι άλλοι, το επέτυχαν οι Φραγκολατίνοι με την Δ΄ Σταυροφορία. Γράφει ο μακαριστός π. Γεώργιος Μεταλληνός. “Αν η 29η Μαΐου είναι ημέρα πένθους για τον Ελληνισμό, διότι φέρνει στη μνήμη μας την άλωση της Πόλης από τους Οθωμανούς το 1453, άλλο τόσο αποφράς είναι για το Γένος μας και η 13η Απριλίου του 1204, διότι κατ΄ αυτήν έπεσε η Πόλη στους Φράγκους. Το δεύτερο γεγονός δεν υστερεί καθόλου σε σημασία και συνέπειες έναντι του πρώτου”. Το φραγκικό χτύπημα εναντίον της Πόλης ήταν τόσο δυνατό με τη Δ΄ Σταυροφορία το 1204, που έκτοτε η Κωνσταντινούπολη ήταν κατά την Ελ. Αρβελέρ  «μία πόλη καταδικασμένη να χαθεί».

Από το 1321 άρχισε στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία μια περίοδος εμφυλίων πολέμων, που στην πραγματικότητα επρόκειτο για ενδοδυναστικές συγκρούσεις. Παρατηρούμε αφύσικες και ανίερες συμμαχίες των βυζαντινών αυτοκρατόρων με τους Οθωμανούς. Εδάφη και άλλες παραχωρήσεις έδιναν οι Βυζαντινοί αυτοκράτορες στους Οθωμανούς σε αντάλλαγμα των υπηρεσιών που τους πρόσφεραν οι τελευταίοι για να ανακτήσουν ή διατηρήσουν την εξουσία σε ένα κράτος ουσιαστικά  διαλυμένο, συρρικνωμένο εδαφικά, εξασθενημένο οικονομικά αλλά κυρίως αναποτελεσματικό και αδύναμο στρατιωτικά.

O Ιωσήφ Βρυέννιος, μεγάλος λόγιος και δάσκαλος της εποχής, σε επιστολές και ομιλίες, διεκτραγωδεί τη διαφθορά που είχε ενσκήψει πριν από την άλωση. “Το ιερατείο πρώτον είχε διαφθαρεί. Οι περισσότεροι από τους κληρικούς χειροτονούνταν με σκοπό τα χρήματα…… Με πληρωμή, με δωροδοκίες δινόταν η άφεση των αμαρτιών και μεταδιδόταν το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου…. Η φιλαυτία βασίλευε, εξυπηρετούνταν τα προσωπικά συμφέροντα του καθενός…”.

Με την ανάρρηση στον αυτοκρατορικό θρόνο,  στις 6 Φεβρουαρίου 1449, του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου του ΙΑ΄, στην Πόλη άρχισαν οι ελπίδες να αναπτερώνονται. Αμέσως άρχισε ο Αυτοκράτορας την οργάνωση για την άμυνα. Υποσχέσεις από τη Δύση για βοήθεια πολλές. Ανταπόκριση περιορισμένη. Ο Κωνσταντίνος αντιλήφθηκε ότι πρέπει να στηριχθεί μόνο σε δικές του δυνάμεις.

Όλα αυτά όμως μέχρι το 1451, που στο σουλτανικό θρόνο ανήλθε ο 21 ετών Μωάμεθ Β’. Ο Κωνσταντίνος τότε κατάλαβε πως ήρθε η στιγμή της αλήθειας. Ο Κωνσταντίνος δεν  πολέμησε για να νικήσει, πολέμησε για να μην ηττηθεί η αξιοπρέπεια και η τιμή της Πόλης. Ο Αυτοκράτωρ πεθαίνει αλλά δεν παραδίδεται. Ο Κωνσταντίνος και τα παλικάρια του με το αίμα τους ξέπλυναν όλες τις προηγούμενες ντροπές της αυτοκρατορίας.

  Το απόγευμα της 28ης Μαΐου, την παραμονή της αλώσεως, με τον τελευταίο  εμπνευσμένο λόγο του προς τους στρατιώτες και αξιωματικούς του, ο Αυτοκράτορας καθόρισε με λακωνική επιγραμματικότατα την αποστολή του, που έκτοτε έγινε ιερά παρακαταθήκη του Γένους:

«…λέγω καὶ παρακαλῶ ὑμᾶς ἵνα στῆτε ἀνδρείως καὶ μετὰ γενναίας ψυχῆς, ὡς πάντοτε ἕως τοῦ νῦν ἐποιήσατε, κατὰ τῶν ἐχθρῶν τῆς πίστεως ἡμῶν. … »

Και έρχεται η ώρα της τελικής αναμετρήσεως. Ο Κωνσταντίνος αποχαιρετά στο παλάτι τους φίλους και συγγενείς και παίρνει  θέση ως πολεμιστής πάνω στις επάλξεις, μπροστάρης στους 5000 περίπου μαχητές του και στους 2000 περίπου ξένους μισθοφόρους στους οποίους επικεφαλής ήταν ο  Ιωάννης Λόγγος Ιουστινιάνης.

 Ο Κωνσταντίνος, με τους συντρόφους του πολεμούν  “…ἀνδρείως καί μετά γενναίας ψυχῆς..” Οι γενναίοι συμπολεμιστές του είχαν πέσει γύρω του. Και τότε με παράπονο ανέκραξε: «Ουκ έστι τις των Χριστιανών του λαβείν την κεφαλήν μου απ’ εμού;». Ίσως η επίκληση αυτή του Κωνσταντίνου να δημιούργησε την κλεφταρματολίτικη παράδοση να παίρνουν τα παλικάρια την κεφαλή του καπετάνιου τους, για να μην πέσει στα χέρια των Τούρκων. Αργότερα, λένε, το πτώμα του αναγνωρίστηκε από τα πορφυρά σανδάλια. Σημασία όμως έχει ότι ο λαός έθαψε το βασιλιά στην ψυχή του. Εκεί και τον ανέστησε.

 Έτσι αναστήθηκε και το Γένος. Ο Κωνσταντίνος έγινε το πτηνό Φοίνικας, που αναγεννάται από την τέφρα του. Γιατί, όπως λέει πάλι ο Φραντζής, ο Κωνσταντίνος «εκομίσατο τον του μαρτυρίου στέφανον, μή θελήσας προδούναι τοις ανόμοις τά βασίλεια, μήτε θελήσας τον κίνδυνον διαφυγείν, δυνατού όντος». Όμως και ο λαός ποτέ δεν πίστεψε στο θάνατο του. Όταν ένας άνθρωπος γίνεται με τη θυσία του ιδέα και σύμβολο, ασφαλώς δεν πεθαίνει. Ο άγνωστος στιχουργός του «Θρήνου της Πόλης» εκφράζει παραστατικά το λαϊκό αίσθημα: «Ω Κωνσταντίνε βασιλεύ, Δραγάζη το πινόμιν ειπέ μοι, πού ευρίσκεσαι, εχάθης; εκρυβήθης; ή ζης ή καί απέθανες επάνω στο σπαθί σου;» Ο Κωνσταντίνος πράγματι πέθανε επάνω στο σπαθί του. Γι’ αυτό ζει και θα ζει, όσο το έθνος θα τον αναζητεί και θα ρωτά, «ειπέ μοι, πού ευρίσκεσαι;»

Όταν έπεσε η Πόλη, η δόνηση της οδύνης, πρώτα στην αντίληψη του λαού μας διαπέρασε την Παναγία. Θυμίζω το πασίγνωστο δημοτικό: “Η Δέσποινα ταράχτηκε και δάκρυσαν οι εικόνες”. Και αμέσως μετά, ο λαός μας μέσα στην μαύρη συμφορά του, απαρηγόρητος αυτός , νιώθει την ανάγκη και σπεύδει να παρηγορήσει πρώτα την Παναγιά του και της λέει “Σώπασε Κυρά Δέσποινα και μη πολυδακρύζεις, πάλι με χρόνους και καιρούς , πάλι δικά μας θα΄ναι”.

Πέρασαν ήδη πεντακόσια εξήντα επτά (567 ) χρόνια από την αποφράδα εκείνη ημέρα που ακούστηκε ἡ κραυγή ” Εάλω ἡ Πόλις” . Σήμερα τιμούμε τους πεσόντες κατά την πολιορκία και κατά την Άλωση, διαβάζουμε τους θρήνους και τους θρύλους, συγκινούμεθα και διδασκόμεθα. Διότι αυτή είναι η αξία της ιστορικής μνήμης. Να γίνει κατά τον Θουκυδίδη ΄΄ μάθημα ἐς ἀεί ΄΄ για τις νεότερες και τις επερχόμενες γενεές.

Δεν ξεχνάμε την Άλωση, διότι θυσία του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου στη Πύλη του Αγίου Ρωμανού έθεσε τις βάσεις για το 1821 ενώ με το  “….πάντες αυτοπροαιρέτως αποθανούμεν και ου φεισόμεθα της ζωής ημών…”  εμπνέει έκτοτε τα ΟΧΙ του Ελληνισμού.

Δεν ξεχνάμε ότι η αποδυνάμωση και η απαξίωση του Στρατού και η ήττα στη Μάχη του Ματζικέρτ αποτέλεσε “την αρχή του δράματος” για την παρακμή της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.

Δεν ξεχνάμε ότι παρακμή αυτή της Αυτοκρατορίας “κτίστηκε” από την ηθική και πνευματική διαφθορά των αρχομανών  ηγετών της, που ξεπουλούν τα πάντα στους Φράγκους και δημιουργούν, ακραίες κοινωνικές ανισότητες, διχόνοια και  έριδες στο εσωτερικό του κράτους.

Δεν ξεχνάμε τους Λατίνους  Σταυροφόρους το 1204, οι οποίοι δίδουν τη ΄΄χαριστική βολή΄΄ στη συνοχή του πληθυσμού της Ρωμαϊκής – Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.

Μέσα στο ζοφερό αυτό κλίμα αναρχίας και αυθαιρεσίας, ουδεμία  κρατική ή κοινωνική δύναμη “σήκωνε το βλέμμα” να αντικρίσει την οθωμανική λαίλαπα που είχε πλέον κατακλύσει τα εδάφη της Μικράς Ασίας στα μισά του 13ου Αιώνα, που ήταν θέμα χρόνου πια να φθάσει έξω από τα τείχη της Κωνσταντινούπολης.

            Γι΄ αυτό σήμερα εμείς οφείλουμε να “σηκώσουμε το βλέμμα”, ηγεσία και λαός ενωμένοι και να αντιμετωπίσουμε έγκαιρα και με αποφασιστικότητα τις σύγχρονες αλώσεις που υφιστάμεθα. Να ακούσουμε την προτροπή  του τελευταίου Αυτοκράτορα “…παρακαλῶ ὑμᾶς ἵνα στῆτε ἀνδρείως καὶ μετὰ γενναίας ψυχῆς…” Να υπερβούμε με θάρρος τα φοβικά σύνδρομα του παρελθόντος, να αντισταθούμε αποφασιστικά στο ξεπούλημα της γλώσσας μας, της ιστορίας μας και του εθνικού μας πλούτου, στην απαξίωση της παιδείας και της Ελληνορθόδοξου Παραδόσεώς μας.

 Κυρίως όμως να ενισχύσουμε αμέσως και με προοπτική την Εθνική μας Άμυνα, τόσο σε έμψυχο δυναμικό όσο και σε εξοπλισμό και να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις των Τούρκων, Σκοπιανών, Αλβανών και “Συμμάχων”, με αυτοπεποίθηση και εθνική υπερηφάνεια , “ανδρείως και μετά γενναίας ψυχής”. Μόνον έτσι θα βάλουμε τον “εθνικό φραγμό στις κερκόπορτες” των  γκρίζων ζωνών που προσπαθούν να μας επιβάλουν στα εδάφη και  στα πελάγη μας  και στην αλλοίωση της γενετικής μας υποδομής, από την επιδοτούμενη και στοχευμένη  μαζική είσοδο παρανόμων μεταναστών.

Αυτές είναι για εμάς οι Πύλες του Αγίου Ρωμανού που μας περιμένουν ως νέους Παλαιολόγους να τις υπερασπιστούμε νικηφόρα αυτή την φορά. Αρκεί ΕΜΕΙΣ να το πιστέψουμε!

*Επίτιμος Διοικητής Β΄ Σώματος Στρατού

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιστορία

Επιστήμονες θα αποκαλύψουν την καταγωγή του Χριστόφορου Κολόμβου! Ήταν Έλληνας; Όλες οι απορίες θα λυθούν το Σάββατο

Ερευνητές με επικεφαλής τον ιατροδικαστή Μιγκέλ Λορέντε εξέτασαν μικροσκοπικά δείγματα από τα λείψανα που έχουν ταφεί στον Καθεδρικό της Σεβίλλης, που εδώ και χρόνια πιστεύεται ότι είναι η τελευταία κατοικία του Κολόμβου

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

«To DNA του Κολόμβου: η αληθινή καταγωγή» και θα προβληθεί το Σάββατο από την ισπανική δημόσια τηλεόραση TVE.

 

Πολλές χώρες ερίζουν για την καταγωγή του Χριστόφορου Κολόμβου, αλλά και την τελευταία κατοικία του εξερευνητή που άνοιξε τον δρόμο για την κατάκτηση της Αμερικής από τους Ευρωπαίους, στα τέλη του 15ου αιώνα. Πολλοί ιστορικοί αμφισβητούν την κρατούσα θεωρία ότι προερχόταν από τη Γένοβα της Ιταλίας. Άλλες θεωρίες τον θέλουν Εβραίο της Ισπανίας ή Έλληνα, ή Βάσκο ή Πορτογάλο.

Ερευνητές με επικεφαλής τον ιατροδικαστή Μιγκέλ Λορέντε εξέτασαν μικροσκοπικά δείγματα από τα λείψανα που έχουν ταφεί στον Καθεδρικό της Σεβίλλης, που εδώ και χρόνια πιστεύεται ότι είναι η τελευταία κατοικία του Κολόμβου – αν και υπάρχουν και άλλες θεωρίες για το πού βρίσκεται ο τάφος του.

Συνέκριναν αυτά τα δείγματα με εκείνα γνωστών συγγενών και απογόνων του και τα ευρήματα θα ανακοινωθούν σε ένα ντοκιμαντέρ που τιτλοφορείται «To DNA του Κολόμβου: η αληθινή καταγωγή» και θα προβληθεί το Σάββατο από την ισπανική δημόσια τηλεόραση TVE.

Ο Λορέντε ενημέρωσε τους δημοσιογράφους για την έρευνα σήμερα αλλά δεν αποκάλυψε τα συμπεράσματα, λέγοντας μόνο ότι επιβεβαιώθηκε η θεωρία ότι τα λείψανα της Σεβίλλης ανήκουν όντως στον Κολόμβο.

Η έρευνα για την καταγωγή του εξερευνητή περιπλέχθηκε από πολλούς παράγοντες, όπως τον τεράστιο όγκο των δεδομένων. Αλλά «το αποτέλεσμα είναι σχεδόν απολύτως αξιόπιστο», πρόσθεσε ο Λορέντε.

Ο Κολόμβος πέθανε στο Βαγιαδολίδ της Ισπανίας το 1506 αλλά ήθελε να ταφεί στο νησί Ισπανιόλα, το οποίο σήμερα το μοιράζονται η Αϊτή και η Δομινικανή Δημοκρατία. Τα λείψανά του μεταφέρθηκαν εκεί το 1542, στη συνέχεια στην Κούβα το 1795 και μετά, όπως πίστευαν πολλοί, στη Σεβίλλη της Ισπανίας, το 1898.

Το 1877 εργάτες βρήκαν ένα φέρετρο από μόλυβδο θαμμένο πίσω από την Αγία Τράπεζα στον καθεδρικό ναό του Σάντο Ντομίνγκο, την πρωτεύουσα της Δομινικανής Δημοκρατίας. Περιείχε μερικά οστά που πιστεύεται ότι ανήκαν στον Κολόμβο. Ο Λορέντε είπε ότι και οι δύο θεωρίες μπορεί να ισχύουν αφού και οι δύο σκελετοί που βρέθηκαν δεν είναι πλήρεις.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιστορία

Σαν Σήμερα 9 Οκτωβρίου

Τα γεγονότα που σημάδεψαν τη μέρα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

1829: Οι Τζορτζ και Ρόμπερτ Στέφενσον επιδεικνύουν την ατμομηχανή τους, που, σέρνοντας γεμάτα βαγόνια, αναπτύσσει την ιλιγγιώδη για την εποχή ταχύτητα των 46 χλμ την ώρα.

1859: Γεννιέται ο Γάλλος λοχαγός, εβραϊκής καταγωγής, Αλφρεντ Ντρέυφους. Κατηγορήθηκε και καταδικάστηκε όντας αθώος ως προδότης. Τον υπερασπίστηκε ο Γάλλος συγγραφέας Εμίλ Ζολά, με το περίφημο κείμενο του “Κατηγορώ”. Η υπόθεση του έχει μείνει στην ιστορία ως η μεγαλύτερη δικαστική πλάνη.

1900: Στην Κίνα, η αυτοκρατορική Κυβέρνηση προβαίνει σε καταδίκη αξιωματικών, ενώ ο πρίγκιπας Τουάν αποστέλλεται στη Σιβηρία.

1901: Σύμφωνα με τηλεγράφημα από την Πετρούπολη, η Ρωσία δίνει εντολή στον πρίγκιπα της Ελλάδας Γεώργιο, ύπατο αρμοστή της Κρήτης, να επανέλθει στο νησί, να συγκαλέσει αμέσως Εθνοσυνέλευση και να κηρύξει επίσημα την ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα.

1912: Ο ελληνικός στόλος καταλαμβάνει τη Λήμνο και κηρύσσει τον αποκλεισμό του νησιού.

1915: Οι αυστριακές και γερμανικές δυνάμεις κυριεύουν το Βελιγράδι ενώ οι Βούλγαροι εισβάλουν στη Σερβία από τα ανατολικά.

1920: Αποκαλύπτεται ότι οι κατηγορούμενοι οπλίτες για το φόνο του Ίωνα Δραγούμη ήταν οι Χαλκιαδάκης, Δασκαλογρηγοράκης, Καραβανάκης, Γιαννεδάκης, Κολιτσάκης, Χριστοδουλάκης και Μαυρογένης.

1923: Με την αιτιολογία της απαγόρευσης των οινοπνευματωδών ποτών κλείνονται στην Κωνσταντινούπολη 5.000 καταστήματα, στην πλειοψηφία τους ελληνικά.

1929: Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ και ο Πρωθυπουργός της Βρετανίας διακηρύττουν από κοινού, ότι η σκέψη για πόλεμο μεταξύ των δύο χωρών είναι “εκτός πραγματικότητας”.

1931: Στην Ελλάδα, περικόπτονται οι μισθοί των δημόσιων υπαλλήλων κατά 4% των κατωτέρων και κατά 6% των ανωτέρων.

1932: Εγκαινιάζεται το μεγαλύτερο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο στον κόσμο, στον ποταμό Δνείπερο.

1932: Ο Ιωσήφ Στάλιν καθαιρεί και εξορίζει στη Σιβηρία τους Γκριγκόρι Ζινόβιεφ και Λέον Καμένεφ, που μοιράζονταν την εξουσία μαζί του μετά το θάνατο του Λένιν.

1944: Βομβαρδίζεται ανηλεώς από τους Ναζί η Αθήνα τρεις μέρες πριν εγκαταλείψουν την πόλη. Έξι νεκροί και 22 τραυματίες είναι ο τραγικός απολογισμός.

1962: Η Ουγκάντα ανακηρύσσει την ανεξαρτησία της, μετά από 70 χρόνια βρετανικής κυριαρχίας.

1967: Εκτελείται ο Ερνέστο Τσε Γκεβάρα, αργεντινός επαναστάτης. Δολοφονήθηκε στη ζούγκλα της Βολιβίας.

1971: Στην Αργεντινή, πραξικοπηματίες στρατιωτικοί παραδίδονται μετά από 19 ώρες προσπάθειας να ανατρέψουν της κυβέρνησης.

1974: Ορκίζεται η νέα ελληνική Κυβέρνηση, υπό τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.

1975: Το Νόμπελ Ειρήνης απονέμεται στο Ρώσο φυσικό επιστήμονα και αντικαθεστωτικό Αντρέι Ζαχάρωφ, που βοήθησε στη δημιουργία της πρώτης βόμβας υδρογόνου της ΕΣΣΔ. Βραβεύτηκε για τους αγώνες του για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

1989: Το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων της Σοβιετικής Ένωσης μεταδίδει πως ένα UFO προσγειώθηκε στο Βόρονετς.

1993: Στη Ρωσία, 142 νεκροί, οι περισσότεροι άμαχοι πολίτες, είναι ο επίσημος απολογισμός των θυμάτων από τα αιματηρά επεισόδια της Μόσχας, κατά τη διάρκεια της επιχείρησης κατάληψης του Κοινοβουλίου από το στρατό.

1995: Με 102 ψήφους υπέρ, μία κατά και δύο αποχές η Βουλή της ΠΓΔΜ επικυρώνει την ενδιάμεση συμφωνία, που είχαν υπογράψει Ελλάδα και ΠΓΔΜ στη Νέα Υόρκη.

2002: Η αρμόδια επιτροπή ανακοινώνει ότι οι Κύπρος, η Πολωνία, η Λιθουανία, η Λετονία, η Εσθονία, η Τσεχία, η Σλοβακία, η Σλοβενία, η Μάλτα και η Ουγγαρία πληρούν τα κριτήρια της Κοπεγχάγης για την ένταξη τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Βουλγαρία και Ρουμανία παραπέμπονται για το 2007. Δεν ορίζεται ημερομηνία για την έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Τουρκία.

2012: Μέλη τον Ταλιμπάν κάνουν απόπειρα δολοφονίας κατά της Μαλάλα Γιουσαφζάι.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιστορία

Πιέσεις στην Τουρκική Εθνοσυνέλευση να ανοικτούν τα πρακτικά της Δίκης των Ελλήνων που εκτελέστηκαν στην Αμάσεια το 1921

Ο Τούρκος βουλευτής Ισκεντέρ Μπαϊχάν ζήτησε από τη Μεγάλη Τουρκική Εθνοσυνέλευση, να ανοιχτούν τα πρακτικά των Δικαστηρίων της Αμάσειας, τα οποία οδήγησαν σε εκτέλεση Ελλήνων που αποτέλεσαν σημαντικές προσωπικότητες στον Εύξεινο Πόντο.

Δημοσιεύτηκε

στις

Τουρκία: Ανοίξτε τα πρακτικά της Δίκης Ελλήνων που εκτελέστηκαν! Ο Τούρκος βουλευτής Ισκεντέρ Μπαϊχάν ζήτησε από τη Μεγάλη Τουρκική Εθνοσυνέλευση, να ανοιχτούν τα πρακτικά των Δικαστηρίων της Αμάσειας

Στόχος η ταυτοποίηση όλων των εκτελεσθέντων της Αμασείας ώστε να ανευρεθεί ο ομαδικός τάφος όπου ερρίφθησαν οι σοροί των Ελλήνων μαρτύρων μετά την εκτέλεση στην αγχόνη για να μπορέσουν οι συγγενείς τους με την μέθοδο του DNA να τακτοποιήσουν καταρχάς τα υπολείμματα και αμέσως μετά να τα θάψουν με τις πρέπουσες Θρησκευτικές τιμές

Του Χρήστου Κωνσταντινίδη

Μία πολύ σημαντική κίνηση βρίσκεται σε εξέλιξη στην Τουρκία, την ώρα που ολόκληρος ο κόσμος είναι με κομμένη την ανάσα, λόγω της κορύφωσης της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή μεταξύ του Ισραήλ και του Ιράν, με τους πληρεξούσιούς του (Χεζμπολάχ, Χούθι, Χαμάς). Ο Τούρκος βουλευτής του Emek Partisi, του Εργατικού Κόμματος που εξέλεξε 8 βουλευτές στις εκλογές του Μαΐου του 2023, Ισκεντέρ Μπαϊχάν ζήτησε από τη Μεγάλη Τουρκική Εθνοσυνέλευση, να ανοιχτούν τα πρακτικά των Δικαστηρίων της Αμάσειας, τα οποία οδήγησαν σε εκτέλεση Ελλήνων που αποτέλεσαν σημαντικές προσωπικότητες στον Εύξεινο Πόντο. Η εξέλιξη προέκυψε μετά από άρθρο του Τούρκου συγγραφέα, ερευνητή, ιστορικό και οικονομολόγο, Νεβζάτ Οναράν με θέμα τα Δικαστήρια της Αμασείας το 1921 και την απόδειξη της άμεσης εμπλοκής του Μουσταφά Κεμάλ.

Ο Τούρκος συγγραφέας, ερευνητής, ιστορικός και οικονομολόγος, Νεβζάτ Οναράν

Ο Οναράν (Φώτο αριστερά) αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης, από τη Σχολή Οικονομικών Επιστημών. Εργάστηκε ως λογιστής για ένα διάστημα και στη συνέχεια ως οικονομικός ρεπόρτερ για πολλές εφημερίδες και περιοδικά, συμπεριλαμβανομένης της Ozgur Gundem του PKK και της Evrensel, ενώ προσφάτως αρθρογραφεί στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας “Duvar”. Στην Τουρκία είναι γνωστός για την πολύχρονη εργασία του πάνω στο ζήτημα της Γενοκτονίας.  Τον περασμένο Μάιο μίλησε στη Θεσσαλονίκη και στη Δράμα σε εκδηλώσεις με αφορμή την ημέρα μνήμης της 19ης Μαΐου με τίτλο της ομιλίας του: «Η δεύτερη φάση της εκκαθάρισης των Χριστιανών από την Ανατολία 1919-1922».

Παρατημένα στις αποθήκες της Εθνοσυνέλευσης τα πρακτικά

Στο άρθρο του αναδεικνύεται πόσο σημαντικά ήταν τα Δικαστήρια της Αμασείας για την ολοκλήρωση του σχεδίου Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Μη κυβερνητική οργάνωση Ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Τουρκία που ενεργοποίησε το σωματείο Δράσης Νίκος Καπετανίδης με την νομιμοποίηση του αιτήματος από τον απόγονο του Εθνομάρτυρα Νίκου Καπετανίδη, Κώστα Καπετανίδη, έκανε έρευνα στα επίσημα Τουρκικά αρχεία ζητώντας τα πρακτικά των Δικαστηρίων της Αμασείας. Όπως ενημέρωσε ο Τούρκος βουλευτής του Emek Partisi στην Κωνσταντινούπολη Ισκεντέρ Μπαϊχάν, τα 40 σακκιά εγγράφων δεν έχουν ακόμα ταξινομηθεί στα αρχεία και αποθήκες της Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης από το 1921 !

Ο βουλευτής του Emek Partisi, Ισκεντέρ Παϊχάν

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω το προσωπικό που έκανε τις απαραίτητες εργασίες και πληροφορίες στο Αρχείο της (τουρκικής) Βουλής. Έμαθα ότι οι διαδικασίες ταξινόμησης και ψηφιοποίησης των εγγράφων στα 77 κουτιά αρχείων που σχετίζονται με τον πρώτο τόμο του Δικαστηρίου Ανεξαρτησίας της Αμάσειας στα Αρχεία της Μεγάλης Εθνοσυνέλευσης της Τουρκίας δεν έχουν ολοκληρωθεί. Ελπίζω να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό η ταξινόμηση του φακέλου σχετικά με την απόφαση αυτή. Δυστυχώς είναι καθυστερημένη δουλειά. Πέρασε ένας αιώνας, τι άλλο να περιμένουμε; Οι ερευνητές θα πρέπει να έχουν εύκολη πρόσβαση στα αρχεία του Δικαστηρίου Ανεξαρτησίας και σε παρόμοια έγγραφα. Αυτή είναι μια ιστορική ευθύνη», αναφέρει σε δήλωσή του ο συγγραφέας Νεβζάτ Οναράν.

Στόχος η ανεύρεση του ομαδικού τάφου

Όπως αναφέρει σε σχετικό δελτίο Τύπου το Σωματείο Δράσης Νίκος Καπετανίδης, “προφανώς τα πρακτικά αυτά υπάρχει λόγος που τόσα χρόνια έχουν μείνει στα υπόγεια χωρίς ψηφιοποίηση. Οι Τούρκοι είναι απόλυτα σαφές ότι έχουν χιλιάδες στοιχεία καθώς τα κατέγραφαν όλα συστηματικά. Άρα το ζήτημα της άσκησης πίεσης στο εσωτερικό της για την αποδέσμευση των εξαιρετικά σημαντικών αποδεικτικών στοιχείων είναι το μεγαλύτερο βήμα για την Αναγνώριση της Γενοκτονίας μέσα στην Τουρκία από ομάδες, πρόσωπα και οργανώσεις που αναζητούν επίσης την αλήθεια!”

Το σωματείο Δράσης Νίκος Καπετανίδης έχει θέσει ως στόχο την ταυτοποίηση όλων των εκτελεσθέντων της Αμασείας με όλα τα βιογραφικά τους στοιχεία, εκ των οποίων ο Νεβζάτ Οναράν έχει ήδη εξακριβώσει 174, ώστε να ανευρεθεί ο μαδικός τάφος όπου ερρίφθησαν οι σοροί των Ελλήνων μαρτύρων μετά την εκτέλεση στην αγχόνη για να μπορέσουν οι συγγενείς τους με την μέθοδο του DNA να τακτοποιήσουν καταρχάς τα υπολείμματα και αμέσως μετά να τα θάψουν με τις πρέπουσες Θρησκευτικές τιμές.

Δεν αγωνίζονται Έλληνες αλλά Τούρκοι βουλευτές για την ανάδειξη του θέματος

Στη στάση του ελληνικού πολιτικού συστήματος απέναντι στο θέμα της Γενοκτονίας στάθηκε ο πρόεδρος του Σωματείου Δράσης Νίκος Καπετανίδης, Γιώργος Γεωργιάδης, σε δημόσια τοποθέτησή του στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, με αφορμή το ζήτημα που αναδείχτηκε μέσα από τις πιέσεις του ελληνικού πολιτιστικού συλλόγου. «Το σημαντικό είναι ότι η Τουρκική Βουλή επιβεβαίωσε ότι τα πρακτικά των Δικαστηρίων της Αμασείας ΥΠΑΡΧΟΥΝ. Απλά είναι σε κουτιά χωρίς ταξινόμηση και ψηφιοποίηση. Είναι η πρώτη φορά μετά από 103 χρόνια που οι Τουρκικές αρχές υποχρεούνται να απαντήσουν για την Αμάσεια. Όχι από πίεση Ελλήνων αλλά ΤΟΥΡΚΩΝ βουλευτών. Που είναι μεν λίγοι οι συγκεκριμένοι και μικρή μειοψηφία αλλά δεν παύει να είναι ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ .
Στην Ελλάδα είχαμε μέχρι και Υπουργό Παιδείας Αρνητή της Γενοκτονίας ενώ παραδώσαμε τα σχολικά βιβλία σε Απάτριδες Αρνητές σε πολλές περιπτώσεις. Τιμούμε αυτόν τον βουλευτή και τους φίλους του σωματείου Δράσης Νίκος Καπετανίδης, Νεβζάτ Οναράν και Τουφάν Σισλί που δίνουν αυτόν τον τίμιο και τόσο δύσκολο αγώνα. Λυπούμαι για το επίπεδο των θέσεων πολλών πολιτικών στην Ελλάδα», αναφέρει σε ανάρτησή του στον λογαριασμό του στο Facebook ο πρόεδρος του Σωματείου Δράσης Νίκος Καπετανίδης, Γιώργος Γεωργιάδης.
Συνέχεια ανάγνωσης

ΙΝΦΟΓΝΩΜΩΝ

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή