Ιστορία - Πολιτισμός
Χρήστος Πουγκιάλης: Έλλειψη κουλτούρας ασφάλειας και κρυφοί υπεύθυνοι για την τραγωδία των Τεμπών-Χ.Πουγκιάλης
Γράφει ο Χρήστος Πουγκιάλης*
Παρά τις συνεχείς αποκαλύψεις για τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών, υπάρχει και μια αποκάλυψη για την οποία ουδείς κατηγορείται. Οι κλοπές καλωδίων και άλλου τροχαίου υλικού, που συμβαίνουν συνεχώς στις γραμμές του ΟΣΕ, αναφέρονται συνεχώς με έναν τρόπο ωσάν να αποτελούν περίπου… ένα «φυσικό φαινόμενο». Έτσι αποκαλύπτεται ενώπιών μας η έλλειψη κουλτούρας ασφάλειας σε όλο της το μεγαλείο!
Οι κλοπές αυτές καλωδίων αποτελούν έναν από τους λόγους για τους οποίους δεν δουλεύει η τηλεματική στον ΟΣΕ, η οποία αν ήταν εν ενεργεία, δεν θα είχε συμβεί η μοιραία σύγκρουση των τρένων. Δεν γνωρίζουμε αν είναι ακριβές αυτό που ειπώθηκε, δηλαδή ότι έχουν κλαπεί καλώδια μήκους τριακοσίων χιλιομέτρων, αλλά είναι ενδεικτικό της ανομίας και της έλλειψης ελέγχου που υπάρχει στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Παρά το συνεχώς συζητούμενο γεγονός της κλοπής των καλωδίων του ΟΣΕ, κανείς δεν κατηγορείται διότι, εδώ και χρόνια, δεν συλλαμβάνει τους κλέφτες, τους κλεπταποδόχους και τα χυτήρια που κάνουν τη βρώμικη δουλεία. Οι συλλήψεις τέτοιων συμμοριών που έχουν καταγραφεί στα ΜΜΕ είναι μόνον το 2017 επί υπουργίας Νικολάου Τόσκα και το 2013 επί υπουργίας Νίκου Δένδια όταν είχαν συλληφθεί τέτοιες συμμορίες, οι οποίες ασκούσαν αυτή τη σοβαρότατη παρανομία. Με το δυστύχημα στα Τέμπη, αποδείχθηκε περίτρανα πόσο σοβαρότατη είναι αυτού του είδους η κλοπή, διότι μας έχει στοιχίσει τις ζωές δεκάδων ανθρώπων. Έκτοτε… ουδεμία άλλη σύλληψη.
Οι ευθύνες Θεοδωρικάκου και προηγούμενων Υπουργών.
Επομένως θα πρέπει να απολογηθεί ενώπιον του λαού και να πει τι ενέργειες έχει κάνει προς την κατεύθυνση σύλληψης των κυκλωμάτων αυτών ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος. Μας κάνει εντύπωση πως είναι δυνατόν να μένει στο απυρόβλητο για μια τόσο μεγάλη αμέλειά του. Αλλά για να μην τον αδικούμε και δεδομένου ότι το πρόβλημα είναι διαχρονικό, θα έπρεπε μαζί του να απολογηθούν και οι προηγούμενοι Υπουργοί, κατά σειρά Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Όλγα Γεροβασίλη, Γιάννης Πανούσης, Βασίλης Κικίλιας κλπ.
Θα πρέπει λοιπόν όλοι αυτοί οι υπουργοί να μας πουν τι πιέσεις άσκησαν στις κατά τόπους αστυνομικές αρχές για να εντοπίζουν τις συμμορίες των κλεπτών και να τις συλλαμβάνουν; Για να εντοπίζουν τους κλεπταποδόχους και τα χυτήρια που ενέχονται; Τι έκαναν για τη φρούρηση του σιδηροδρομικού δικτύου με ειδικές ενέδρες και παγίδες; Πως αντιμετώπισαν τους κατά τόπους αστυνομικούς προϊσταμένους όταν μάθαιναν ότι στην περιοχή δικαιοδοσίας τους εκλάπησαν μερικά… χιλιόμετρα καλωδίων; Πόσους αστυνομικούς υπευθύνους έκριναν στάσιμους από τον λόγο αυτόν; Ή μήπως τους προήγαγαν κιόλας;
Οι ευθύνες Κώστα Καραμανλή
Το ζήτημα της έλλειψης ή του πολύ ευτελούς επιπέδου κουλτούρας ασφάλειας δεν αφορά μόνον στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, αλλά και στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Ο παραιτηθείς Υπουργός Κώστας Καραμανλής, όφειλε να γνωρίζει ότι τα τρένα αυτά δεν κουβαλούν μόνον ανθρώπους της καθημερινότητας, παιδιά, φοιτητές κλπ. Πιθανώς αύριο να χρειαστεί να κουβαλούν πολεμικό υλικό και φαντάρους για τον πόλεμο. Τότε οπλίτες θα μεταφέρουν και οι συρμοί του μετρό και του προαστιακού σιδηροδρόμου. Αλίμονο λοιπόν αν αυτά τα μέσα δεν είναι 100% ασφαλή, όπως ψευδώς ισχυριζόταν στη Βουλή, κουνώντας μάλιστα το δάκτυλο, λίγες μέρες προ του ατυχήματος.
Την αναγκαιότητα αυτής της απόλυτης ασφάλειας όφειλε να την έχει μεταδώσει με ιδιαίτερη αυστηρότητα στον ΟΣΕ, αλλά και στην ιταλική εταιρία που έχει αναλάβει τη διακίνηση των ελληνικών τρένων. Αντιθέτως μαθαίνουμε ότι ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ περίπου δεν μιλιούνται. Αλλά για αυτό ήταν υπουργός ο Κώστας Καραμανλής: Για να τους βάλει στη θέση τους και να τους εμφυσήσει πρωτίστως την κουλτούρα ασφάλειας, χάριν της οποίας οφείλουν να συνεργάζονται αρμονικώς, έστω και με το ζόρι.
Σήμα κινδύνου για το ΥΠΕΘΑ
Υπάρχει όμως και άλλο ένα Υπουργείο που οφείλει να ενδιαφέρεται για την ασφάλεια των τρένων, αλλά πολύ αμφιβάλουμε ότι έχει κουνήσει το δακτυλάκι του. Είναι το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης το οποίο, σε περίπτωση πολέμου θα διακινήσει μέσω τρένων και πολεμικό υλικό και κυρίως οπλίτες. Όμως έγινε γνωστό, πέραν των άλλων, ότι δεν γίνεται πλέον οπτικός έλεγχος των σιδηροδρομικών γραμμών μετά από έντονες βροχές κλπ, λόγω ελλείψεων προσωπικού. Άρα δεν μπορεί να εντοπισθεί και τυχόν δολιοφθορά στις γραμμές ή και στα τρένα, εκ μέρους πρακτόρων της Τουρκίας, πράγμα αναμενόμενο σε μια κρίση.
Επομένως το ΥΠΕΘΑ έχει απόλυτη ανάγκη και υποχρέωση να πιέζει το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, προκειμένου το τελευταίο να τηρεί διαρκώς τα υψηλότερα στάνταρ ασφαλείας, στη φύλαξη των συρμών και των γραμμών, πέραν της άψογης λειτουργίας των ηλεκτρονικών δικλείδων ασφαλείας. Ας φανταστεί κανείς τι θα συμβεί αν (κούφια η ώρα) προκύψει μια αντίστοιχη τραγωδία με οπλίτες που πηγαίνουν στον πόλεμο. Διότι δεν είναι μόνον το κρίμα της απώλειας της ζωής των νέων ανθρώπων, αλλά και η κατάπτωση του ηθικού που θα επιφέρει κάτι τέτοιο στο αγωνιζόμενο στράτευμα.
Οι χαλαρές θέσεις Γεραπετρίτη και η βαθύτερη ευθύνη Μητσοτάκη
Δυστυχώς η μέχρι στιγμής αντίδραση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, δεν δείχνει πρόθεση για άμεσες διορθώσεις. Αντί να αντικαταστήσει τον Κώστα Καραμανλή με έναν τεχνικό υπουργό, τον αντικατέστησε με έναν νομικό, τον Γιώργο Γεραπετρίτη, των 6 μιλίων ως κόκκινη γραμμή. Δηλαδή έναν άνθρωπο με πολύ χαλαρές θέσεις για τα θαλάσσια δικαιώματα της Ελλάδας, πράγμα που δείχνει και πολύ χαμηλό επίπεδο κουλτούρας ασφάλειας.
Είναι ο Γιώργος Γεραπετρίτης που αφού διαλεγόταν παλαιότερα με τον Μένιο Φουρθιώτη, ο πρωθυπουργός εσχάτως του ανέθεσε να διαπραγματεύεται κρυφά με το Τούρκο Πρέσβυ σε «ουδέτερα σπίτια», προφανώς πάλι χαλαρά, παραγκωνίζοντας το Υπουργείο Εξωτερικών. Κατά την εφημερίδα «Εστία», προαλειφόταν για Υπουργός Εξωτερικών, μετά τις εκλογές. Πώς να τον εμπιστευθούμε ότι ως αρμόδιος Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών δεν θα έχει παρόμοια χαλαρές θέσεις και για την εις βάθος διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος;
Αυτές όμως οι χαλαρές θέσεις αφορούν προφανώς και στον ίδιο τον πρωθυπουργό που κάνει και τις ανάλογες επιλογές προσώπων (όπως του Γ. Γεραπετρίτη) και δίνει τις αντίστοιχες εντολές. Με τέτοια όμως χαλαρότητα δεν πρόκειται να διορθωθούν τα κακώς κείμενα, ούτε του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, ούτε του ΟΣΕ, ούτε της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά ούτε και ολόκληρης της χώρας. Θα πρέπει όμως να γνωρίζει ο Κυριάκος Μητσοτάκης ότι την ευθύνη που του έχει δώσει ο λαός όφειλε να την νοιώθει συμβολικά σαν ηλεκτρική καρέκλα και όχι σαν σαιζ λονγκ για χαλάρωση, πίνοντας φραπέ και φορώντας ακουστικά…
*Ο Χρήστος Πουγκιάλης είναι Υποπτέραρχος ε.α. – Μετεωρολόγος.
Είναι σύμβουλος στο κανάλι «Neocleous» του YouTube και παρουσιαστής των εκπομπών «Παραθέσεις» και «ΒιβλιοΠαραθέσεις» στο κανάλι αυτό.
Παραλλήλως είναι συντάκτης άρθρων για εθνικά και κοινωνικά θέματα καθώς και για τον χορό.
Απόφοιτος της Σχολής Πολέμου Αεροπορίας και της Σχολής Εθνικής Αμύνης. Ειδικός στα συστήματα αυτόματης συλλογής μετεωρολογικών δεδομένων μέσω ηλεκτρονικών αισθητήρων.
Έχει διατελέσει Διευθυντής στην Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, Προϊστάμενος προγραμμάτων εκπαίδευσης στη Σχολή Εθνικής Αμύνης, Τμηματάρχης Μετεωρολογικών Σταθμών, Διοικητής Σμήνους Μετεωρολογίας της 112 Πτέρυγας Μάχης, Υπεύθυνος του έργου «Αυτόματοι Μετεωρολογικοί Σταθμοί Ολυμπιακών Αγώνων 2004». Έχει συνεργαστεί με το Μετσόβιο Πολυτεχνείο στο πρόγραμμα “STRIDE”.
ΠΗΓΗ: Militaire.gr
Ιστορία - Πολιτισμός
«Ο Ελληνισμός του Πόντου» Παρουσιάστηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Την Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου 2024, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες, η Ένωση Ποντίων Γλυφάδας «Η Ρωμανία» παρουσίασε το εξαιρετικό βιβλίο του Δρ. Ιωάννη Παπαφλωράτου «Ο Ελληνισμός του Πόντου.
Η παρουσίαση, ήταν μια μοναδική ευκαιρία να ακουστεί στην καρδιά της Ευρώπης, η Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, θέτοντας τις βάσεις για την αναγνώριση του φρικτού εγκλήματος που διαπράχθηκε πριν από 105 χρόνια από τη σύγχρονη Τουρκία.
Η Ένωση «Η Ρωμανία» εκφράζει τις θερμές της ευχαριστίες για την πρόσκληση και τη στήριξη του Ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας και του Λαϊκού Κόμματος, κ. Φρέντη Μπελέρη. Στην προσφώνησή του, ο κ. Μπελέρης τόνισε ότι «μόνο με συμπράξεις και συνεργασίες μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους μας», δηλώνοντας με τη στήριξή του στον αγώνα για την αναγνώριση της Γενοκτονίας, ως εκπρόσωπος του ελληνισμού της Βορείου Ηπείρου.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Μπελέρης, «η εκδήλωση αυτή ήταν η αρχή και όχι το τέλος». Συνεχίζουμε, ενωμένοι και αποφασισμένοι για την αναγνώριση της Γενοκτονίας και τη διατήρηση της ιστορικής μνήμης.
Η προσφορά του κ. Η Φρέντη Μπελέρη είναι καθοριστική στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπου προάγει τα συμφέροντα του ελληνισμού και αναδεικνύει την πολιτιστική κληρονομιά και την ιστορία της Ελλάδας. Η εκδήλωση αυτή ανέδειξε τις δύσκολες συνθήκες που βίωσε ο ελληνισμός από την Τουρκία μέσω της γενοκτονίας και των εκτοπισμών. Διατηρώντας ζωντανή τη μνήμη αυτών των γεγονότων, διασφαλίζουμε την επιβίωση της ιστορίας, του πολιτισμού αλλά και του ίδιου του έθνους μας.
Ιστορία - Πολιτισμός
Φωτογραφίες-Αποκάλυψη! Δείτε πως είναι τα θεμέλια του Παρθενώνα
Φωτογραφίες-ντοκουμέντο από την αρχαιολογική ανασκαφή στα θεμέλια του Παρθενώνα το 1888 από τον αρχαιολόγο Παναγή Καββαδία έχει απαθανατίσει το Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο. Οι φωτογραφίες προέρχονται τη νότια πλευρά του ναού, όπου η ανασκαφή ξεπέρασε σε βάθος τα 15 μέτρα.
Στην Ακρόπολη υπάρχουν πολλά οικοδομικά επίπεδα, κάποια από τα οποία παραμένουν άγνωστα ακόμα και σήμερα. Αυτό συμβαίνει επειδή, κάθε φορά που κτιζόταν η Ακρόπολη στην αρχαιότητα, τα νέα οικοδομήματα χτίζονταν πάνω στα προηγούμενα.
Στον Ιερό βράχο ή ενσωματωμένοι στα τείχη της Ακρόπολης, υπάρχουν θαμμένοι τρεις αρχαίοι ναοί προγενέστεροι του Παρθενώνα, αφιερωμένοι στην θέα Αθήνα (ο αρχικός ήταν ξύλινος [Μυκηναϊκη εποχή] , στην συνέχεια πλίνθινος [7ος αιων.], πώρινος ναός [6ος αιων.], και ο γνωστός Μαρμάρινος).
Σύμφωνα με τον περιηγητή Παυσανία (2ος αιων.π.χ), υπήρχαν στοές κάτω από την Ακρόπολη. Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις του, στο Ερεχθείο υπήρχε ένα «φρέαρ» που είχε σχήμα τρίαινας, μέσα από το οποίο, κάθε φορά που έπνεε νότιος άνεμος, ακούγονταν ήχοι κυμάτων.
Το χάσμα αυτό όντως υπάρχει στο Ερεχθείο και κατά τους αρχαίους χρόνους, είχε λατρευτική σημασία καθώς οι αρχαίοι απέδιδαν την δημιουργία του στον κοσμοσείστη Ποσειδώνα, τον θεό της θάλασσας, ο οποίος σύμφωνα με τον μύθο συναγωνίστηκε την Αθήνα για την υιοθεσία την προστασία και ονομασία των Αθηνών.
Ο ήχος των κυμάτων που ακουγόταν μέσα από το φρέαρ, κάνει πολλούς να πιστεύουν πως υπήρχε όντως υπόγεια επικοινωνία της Ακρόπολης με την θάλασσα, ( μάλλον με το Φάληρο).
Ο Παρθενώνας κατασκευάστηκε προς τιμήν της θεάς Αθηνάς, προστάτιδας της πόλης της Αθήνας. Υπήρξε το αποτέλεσμα της συνεργασίας σημαντικών αρχιτεκτόνων και γλυπτών στα μέσα του 5ου π.Χ. αιώνα. Η εποχή της κατασκευής του συνταυτίζεται με τα φιλόδοξα επεκτατικά σχέδια της Αθήνας και της πολιτικής κύρους που ακολούθησε έναντι των συμμάχων της κατά την περίοδο της Αθηναϊκής Ηγεμονίας στην Αρχαία Ελλάδα.
Οι αρχιτέκτονες του Παρθενώνα ήταν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης. Από την περίοδο της Ύστερης Αρχαιότητας και ύστερα, ο ναός βανδαλίστηκε και αργότερα μετατράπηκε σε χριστιανική εκκλησία, σε ισλαμικό τέμενος και μετά την Ελληνική Επανάσταση ολόκληρος ο λόφος χαρακτηρίστηκε ως αρχαιολογικός χώρος και τους επόμενους δύο αιώνες εκτεταμένες και ποικίλες εργασίες αναστήλωσης, αποκατάστασης και συντήρησης πραγματοποιήθηκαν και εξακολουθούν να λαμβάνουν χώρα.
Ο Παρθενώνας αποτελεί το λαμπρότερο μνημείο της Αθηναϊκής πολιτείας και τον κολοφώνα του δωρικού ρυθμού. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 448/7 π.Χ. και τα εγκαίνια έγιναν το 438 π.Χ. στα Μεγάλα Παναθήναια, ενώ ο γλυπτός διάκοσμος περατώθηκε το 433/2 π.Χ. Σύμφωνα με τις πηγές, οι αρχιτέκτονες που εργάστηκαν ήταν ο Ικτίνος, ο Καλλικράτης και πιθανόν ο Φειδίας, που είχε και την ευθύνη του γλυπτού διάκοσμου. Είναι ένας από τους λίγους ολομάρμαρους ελληνικούς ναούς και ο μόνος δωρικός με ανάγλυφες όλες του τις μετόπες.
Πολλά τμήματα του γλυπτού διακόσμου, του επιστυλίου και των φατνωμάτων της οροφής έφεραν γραπτό διάκοσμο με κόκκινο, μπλε και χρυσό χρώμα. Χρησιμοποιήθηκε πεντελικό μάρμαρο, εκτός από το στυλοβάτη, ο οποίος κατασκευάστηκε από ασβεστόλιθο. Το πτερό είχε 8 κίονες κατά πλάτος και 17 κατά μήκος. Η τοποθέτηση των κιόνων είναι ασυνήθιστα πυκνή με αναλογία διαμέτρου κίονα και μετακιονίου διαστήματος 1:2,25 (πρβλ. την αναλογία 1: 2,32 στο ναό του Δία στην Ολυμπία και 1:2,65 στο ναό της Αφαίας στην Αίγινα).
Στις στενές πλευρές υπήρχε και δεύτερη σειρά 6 κιόνων που δημιουργούσε την ψευδαίσθηση δίπτερου ναού. Μια άλλη ιδιομορφία ήταν η ύπαρξη ζωφόρου που περιέτρεχε το σηκό σε όλο του το μήκος και αποτελεί ίσως την πιο φανερή από τις ιωνικές επιδράσεις. Οι μετόπες της ανατολικής πλευράς απεικονίζουν τη Γιγαντομαχία. Στην δυτική παριστάνεται Αμαζονομαχία, στη νότια Κενταυρομαχία και στη βόρεια σκηνές από τον Τρωικό πόλεμο.
Ιστορία - Πολιτισμός
Αν οι Αμερικανοί άκουγαν τον Μανιάτη Ελληνα πλοίαρχο Ελις ( Ηλίας) Ζαχαριά δεν θα πάθαιναν το κάζο στο Περλ Χάμπορ!
Στην αναφορά του εφιστούσε την προσοχή του ναυάρχου Kimmel στο γεγονός, ότι στην Ουάσιγκτον βρίσκονταν την εποχή εκείνη δύο ιάπωνες επίσημοι απεσταλμένοι, οι Νομούρα και Κουρούζου για να… αποκοιμίσουν την αμερικανική κυβέρνηση. Όταν ο τρίτος απεσταλμένος -σημείωνε ο Ζαχαριάς- ο πρεσβευτής στο Περού Τατσούγκι Σακαμότο φθάσει στην Ουάσινγκτον, τότε θα ξεσπάσει και ο πόλεμος.
Στα αρχεία του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, στο υλικό της Ανακριτικής επιτροπής για την τραγωδία του Περλ Χάρμπορ, βρέθηκε πριν από σαράντα χρόνια το υπόμνημα που έστειλε ο Ζαχαριάς στον ναύαρχο Χάσμπαντ Κίμμελ (Husband Kimmel) διοικητή της βάσης στη Χαβάη. Με το έγγραφο προειδοποιούσε, ότι οι Ιάπωνες ετοίμαζαν αιφνιδιαστική επιδρομή εναντίον της βάσεως, πρωί Κυριακής που όλοι αργούν και τα μέτρα ασφαλείας είναι χαλαρά.
Στην αναφορά του ο Ζαχαριάς εφιστούσε την προσοχή του ναυάρχου Kimmel στο γεγονός, ότι στην Ουάσιγκτον βρίσκονταν την εποχή εκείνη δύο ιάπωνες επίσημοι απεσταλμένοι, οι Νομούρα και Κουρούζου για να… αποκοιμίσουν την αμερικανική κυβέρνηση. Όταν ο τρίτος απεσταλμένος -σημείωνε ο Ζαχαριάς- ο πρεσβευτής στο Περού Τατσούγκι Σακαμότο φθάσει στην Ουάσινγκτον, τότε θα ξεσπάσει και ο πόλεμος.
Γράφει ο Τάσος Κοντογιαννίδης
Σαν σήμερα 7 Δεκεμβρίου 1941, οι Ιάπωνες, αιφνιδιάζοντας του Αμερικανούς πραγματοποιούν αεροπορική επίθεση βομβαρδίζοντας στη ναυτική βάση του Πέρλ Χάρμπορ της Χαβάης το στόλο τους, με αποτέλεσμα: 2.000 νεκρούς, 1500 τραυματίες 800 αγνοούμενους, 300 κατεστραμμένα αεροπλάνα, 8 βυθισμένα θωρηκτά και πολλά πλοία τυλιγμένα στις φλόγες. Το πληροφορήθηκε λίγες μέρες πριν το επιχειρήσουν ο Ελληνικής καταγωγής πλοίαρχος του αμερικανικού ναυτικού, ΄Ελις Ζαχαριάς, ενημέρωσε τους ανωτέρους του για το χτύπημα, αλλά κανένας δεν του έδωσε σημασία!
Στα αρχεία του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, στο υλικό της Ανακριτικής επιτροπής για την τραγωδία του Περλ Χάρμπορ, βρέθηκε πριν από σαράντα χρόνια το υπόμνημα που έστειλε ο Ζαχαριάς στον ναύαρχο Χάσμπαντ Κίμμελ (Husband Kimmel) διοικητή της βάσης στη Χαβάη. Με το έγγραφο προειδοποιούσε, ότι οι Ιάπωνες ετοίμαζαν αιφνιδιαστική επιδρομή εναντίον της βάσεως, πρωί Κυριακής που όλοι αργούν και τα μέτρα ασφαλείας είναι χαλαρά.
Ο Ελις (Ηλίας) Ζαχαριάς, μανιάτικης καταγωγής, γεννήθηκε στη Φλόριντα την 1-1-1890. Ο πατέρας του, μετανάστης μέσω Γερμανίας στις ΗΠΑ, ήταν απόγονος του καπετάν Ζαχαριά, αγωνιστή της Επανάστασης του ’21. Φοίτησε στη Ναυτική Ακαδημία και το 1920 στάλθηκε στην Ιαπωνία, όπου έμαθε τα ιαπωνικά κι εξοικειώθηκε με το λαό και τον πολιτισμό του.
Ο Ζαχαριάς, αφού εκπαιδεύτηκε στην κατασκοπεία, ξαναγύρισε στην Ιαπωνία όπου ανέλαβε υποδιοικητής των μυστικών υπηρεσιών του Ναυτικού Χρησιμοποιήθηκε στις προπαγανδιστικές εκπομπές, ενώ κατόρθωσε να σπάσει κώδικες και να αποκωδικοποιήσει σήματα των Ιαπώνων συλλέγοντας σημαντικές πληροφορίες.
Στην αναφορά του εφιστούσε την προσοχή του ναυάρχου Kimmel στο γεγονός, ότι στην Ουάσιγκτον βρίσκονταν την εποχή εκείνη δύο ιάπωνες επίσημοι απεσταλμένοι, οι Νομούρα και Κουρούζου για να… αποκοιμίσουν την αμερικανική κυβέρνηση. Όταν ο τρίτος απεσταλμένος -σημείωνε ο Ζαχαριάς- ο πρεσβευτής στο Περού Τατσούγκι Σακαμότο φθάσει στην Ουάσινγκτον, τότε θα ξεσπάσει και ο πόλεμος.
Και πράγματι, ο Σακαμότο πήγε στην Ουάσινγκτον στις 3 Δεκεμβρίου και έφυγε στις 5. Τα ξημερώματα της 7ης Δεκεμβρίου, ο ναύαρχος Γιαμαμότο στέλνει μια αρμάδα που συνόδευε 6 αεροπλανοφόρα με 423 αεροπλάνα. Ο Ζαχαριάς διαπιστώνει τις πυκνές επείγουσες διαταγές στον ιαπωνικό στόλο και ενημερώνει τους προϊσταμένους του. Στις 7 και 20΄, 70 μίλια μακριά, στο ακρωτήριο Οάχου, καθώς τα ιαπωνικά αεροπλάνα πλησίαζαν, ο ναύτης Έλιοτ, βλέπει έκπληκτος πλήθος αεροπλάνων στην οθόνη του ραντάρ! Ξυπνά αμέσως τον αξιωματικό υπηρεσίας υπολοχαγό Τάϋλορ κι εκείνος του λέει: «Forget it», (ξέχασέ το). Νόμιζε ότι επρόκειτο περί ασκήσεως. (θυμίζει την τουρκική εισβολή το 1974, «μη δίνετε σημασία, κάνουν άσκηση…»)
Στο Περλ Χάρμπορ, ο 59χρονος ναύαρχος Κίμμελ, αμέριμνος κι έτοιμος να παίξει γκολφ, ακούει έξω από το σπίτι του, τις εκρήξεις στο λιμάνι… Μέσα σε μία ώρα, ο αιφνιδιασμός των Ιαπώνων είχε πετύχει. Τα αεροπλάνα ανενόχλητα κατά κύματα κατέστρεψαν τα περισσότερα πλοία, εκτός από το καταδρομικό Σώλτ Λέϊκ στο οποίο επέβαινε ο Ζαχαριάς και περιπολούσε 200 μίλια μακριά.
Μετά την επιτυχία, ο υπεύθυνος για την επίθεση πλοίαρχος Φουσίντα, στέλνει το μήνυμα στον ναύαρχο Γιαμαμότο. «Τόρα- Τόρα Τόρα», δηλαδή «Τίγρης, Τίγρης Τίγρης»…Τον σχεδιασμό της Ιαπωνικής επίθεσης, γνώριζε από τις μυστικές υπηρεσίες ο Ουίνστων Τσόρτσιλ.Tα απόρρητα αρχεία του Φόρεϊν Όφις αποκαλύπτουν, ότι, προτίμησε να σιωπήσει, για να εξαναγκασθεί να ξυπνήσει από το λήθαργο ο γίγαντας Αμερική και να μπει στον πόλεμο… Τηλεφώνησε μάλιστα μετά στον πρόεδρο Ρούζβελτ και τον άκουσε να λέει: «Τώρα βρισκόμαστε μαζί στο ίδιο καράβι», εννοούσε στον πόλεμο!…
Το Ιαπωνικό εγχείρημα σχεδίασε ο ναύαρχος Γιαμαμότο, ναυτικός ακόλουθος το 1926 στη Ουάσινγκτον. ΄Έστειλε από τη Χιροσίμα στις 26 Νοεμβρίου την αρμάδα με κάθε μυστικότητα προς το Περλ Χάρμπορ, όπου ναυλοχούσε ο αμερικανικός στόλος με 125 σκάφη και 227 αεροπλάνα. Μόνο τριάντα αεροπλάνα έχασαν οι Ιάπωνες. Οι αμερικανικές απώλειες τεράστιες. Σκοτώθηκαν 2.638 αξιωματικοί και ναύτες, βυθίστηκαν ή καταστράφηκαν όλα τα πλοία και 120 αεροπλάνα. Η ταπεινωτική αυτή ήττα ανάγκασε τους αμερικανούς να μπουν στο πόλεμο. Και τέσσερα χρόνια μετά, τον Αύγουστο του 1945, ρίχνοντας τις ατομικές βόμβες στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι πήραν την εκδίκηση που ήθελαν από τον εχθρό τους.
Ο ΄Ελις Ζαχαριάς, όταν αποστρατεύτηκε το 1946 με το βαθμό του υποναύαρχου, έπινε ελληνικό καφέ με τον ανταποκριτή της «Ακροπόλεως» Άρη Αγγελόπουλο, που έτυχε στις δεκαετίες του ΄60 και του’70 να λαμβάνω στην εφημερίδα τις ανταποκρίσεις του και από αυτόν είχα πληροφορηθεί την καταγωγή του Ζαχαριά και την δράση του στο Περλ Χάρμπορ. Πέθανε από καρδιακή προσβολή στις 27-6-1961 και τάφηκε στο κοιμητήριο του Άρλινγκτον.
-
Γενικά θέματα2 μήνες πριν
Τί είναι αυτά τα μυστηριώδη φωτεινά στίγμα στον ουρανό της Κύπρου;
-
Διεθνή2 μήνες πριν
Ανατριχιαστικές εικόνες με τον νεκρό ηγέτη της Χαμάς (ΦΩΤΟ)
-
Αναλύσεις2 μήνες πριν
Η Αθήνα παραδίδει τη Θράκη
-
Αθλητικά1 μήνα πριν
Δεν πούλησε οπαδισμό! Δεν έπαιξε σε τουρκική ομάδα που θα τον απογείωνε οικονομικά – Αντώνης Φώτσης: Ο καλύτερος Έλληνας καλαθοσφαιριστής… ever
-
Video2 μήνες πριν
Ισραήλ: Αν χτυπήσει πυρηνικά, αρχίζει η καταστροφή
-
Άμυνα2 μήνες πριν
Έτοιμος σε 3 χρόνια ο ελληνικός Σιδερένιος Θόλος! Πόσο θα κοστίσει;
-
Διεθνή3 εβδομάδες πριν
Οι Ουκρανοί ακολουθούν το… δόγμα Μπάιντεν! Χτύπησαν με ATACMS τη Ρωσία – Οδηγούμαστε σε πυρηνικό ολοκαύτωμα;
-
Άμυνα2 μήνες πριν
Έτοιμη η «πρώτη» Belharra