Την πορεία τους μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και εν μέσω θαλάσσιων επιθέσεων από τους Χούθι της Υεμένης συνεχίζουν έπειτα από ολιγοήμερη παύση τέσσερα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) του Κατάρ. Αυτό προκύπτει από τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων της LSEG, όπως αναφέρει το Reuters. Η δε πορεία των πλοίων συνεχίζεται τη στιγμή μάλιστα που οι Χουθι έχουν δηλώσει ότι θα διευρύνουν τους στόχους τους στα πλοία αμερικανικών και κάθε συμφερόντων τα οποία διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα προκειμένου να στηρίξουν τη Χαμάς στον πόλεμο κατά του Ισραήλ.
Ειδικότερα, το δεξαμενόπλοιο υγροποιημένου φυσικού αερίου Al Rekayyat συνέχισε να πλέει μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και κατευθύνεται προς το Κατάρ, αφού είχε σταματήσει από τις 13 Ιανουαρίου κατά μήκος της διαδρομής του στην Ερυθρά Θάλασσα. Τα πλοία Al Ghariya, Al Huwaila και Al Nuaman, φορτωμένα με καταριανό LNG (ΥΦΑ), είχαν σταματήσει στα ανοικτά των ακτών του Ομάν από τις 14 Ιανουαρίου και δηλώνουν ως προορισμό τους τη διώρυγα του Σουέζ.
Τα πλοία έχουν κάνει παύση ή εκτρέπονται από την Ερυθρά Θάλασσα που οδηγεί στη διώρυγα του Σουέζ, την ταχύτερη διαδρομή για τα εμπορεύματα από την Ασία προς την Ευρώπη. Είναι, επίσης, μεταξύ των πολλών πλοίων που αναγκάζονται να ακολουθήσουν τη μακρύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η διαδρομή του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα μπορούσε να προσθέσει περίπου εννέα ημέρες στο ταξίδι των 18 ημερών από το Κατάρ. Μια μεγαλύτερη διαδρομή θα είχε ως αποτέλεσμα καθυστερήσεις στην παράδοση, αλλά τα επίπεδα αποθήκευσης φυσικού αερίου στην Ευρώπη είναι στα επιθυμητά επίπεδα.
Η S&P εκτιμά ότι τα φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου από το Κατάρ μέσω της διώρυγας ανέρχονται σε 14,8 εκατομμύρια μετρικούς τόνους (MMt) ετησίως, τα αμερικανικά φορτία σε 8,8 MMt και τα ρωσικά σε 3,7 MMt.
Οι τιμές του ευρωπαϊκού αερίου αναφοράς του πρώτου μήνα στον ολλανδικό κόμβο TTF TRNLTTFMc1 υποχώρησαν τη Δευτέρα (15/1), καθώς οι ηπιότερες καιρικές προβλέψεις και οι καλά γεμισμένες αποθήκες συνέβαλαν στην αντιστάθμιση των ανησυχιών για τη ναυτιλία.
Η QatarEnergy, ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο, σταμάτησε να στέλνει δεξαμενόπλοια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας αν και η παραγωγή συνεχίζεται, ανέφερε τη Δευτέρα (15/1) στο Reuters ανώτερη πηγή με άμεση γνώση του θέματος.
Το 2023, το Κατάρ εξήγαγε περισσότερους από 75 εκατ. τόνους LNG, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG, συμπεριλαμβανομένων 14 εκατ. τόνων σε αγοραστές στην Ευρώπη και 56,4 εκατ. τόνων στην Ασία.
liberal.gr