Μια συνολική ειρηνευτική συμφωνία θα παρεμποδιστεί από την απαίτηση του Αζερμπαϊτζάν για διάδρομο μέσω του αρμενικού εδάφους, καθώς και από τις αλλαγές στο σύνταγμα της τελευταίας, στις οποίες θα ήταν δύσκολο να συμφωνήσει πολιτικά.
Σύμφωνα με την πρόβλεψη του διεθνούς οίκου αξιολόγησης Fitch Ratings, παρά τις υπάρχουσες δυσκολίες στη διαδικασία εξομάλυνσης των σχέσεων μεταξύ Αρμενίας και Αζερμπαϊτζάν, δεν αναμένεται κλιμάκωση της σύγκρουσης μεταξύ Ερεβάν και Μπακού. «Η Αρμενία διαπραγματεύεται την επίτευξη ειρηνευτικής συμφωνίας με το Αζερμπαϊτζάν – μετά την πλήρη απώλεια του εδαφικού ελέγχου του Ναγκόρνο-Καραμπάχ το 2023.
Σύμφωνα με τον οίκο Fitch Ratings, μια συνολική ειρηνευτική συμφωνία θα παρεμποδιστεί από την απαίτηση του Αζερμπαϊτζάν για διάδρομο μέσω του αρμενικού εδάφους, καθώς και από τις αλλαγές στο σύνταγμα της τελευταίας, στις οποίες θα ήταν δύσκολο να συμφωνήσει πολιτικά. «Το βασικό μας σενάριο δεν προβλέπει κλιμάκωση της σύγκρουσης, αν και τα στρατεύματα του Αζερμπαϊτζάν παραμένουν σε αρμενικό έδαφος και υπάρχουν περιστασιακές ανταλλαγές πυρών», ανέφερε ο οίκος.
Στην έκθεσή του, ο τελευταίος αναφέρθηκε και στις σχέσεις Αρμενίας και Ρωσίας, σημειώνοντας: «Οι σχέσεις με τη Ρωσία έχουν προφανώς επιδεινωθεί. Ωστόσο, οι εμπορικοί δεσμοί με τη Ρωσία παραμένουν ισχυροί και η εξάρτηση της Αρμενίας από τη Ρωσία για την ενεργειακή ασφάλεια είναι πολύ μεγάλη». Η Fitch δεν αναμένει δευτερογενείς κυρώσεις των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου ή της ΕΕ κατά της Αρμενίας και αναμένει ότι ο χρηματοπιστωτικός τομέας της Αρμενίας θα συμμορφωθεί με τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας.
Σταθερές οι προοπτικές της Αρμενίας
Ο διεθνής οίκος αξιολόγησης Fitch επιβεβαίωσε την πιστοληπτική ικανότητα της Δημοκρατίας της Αρμενίας σε μακροπρόθεσμες κρατικές νομισματικές εκδόσεις σε «BB-» με σταθερές προοπτικές. Συγκεκριμένα, στην έκθεση που δημοσίευσε ο διεθνής οίκος αξιολόγησης αναφέρεται ότι η αξιολόγηση «BB-» της Αρμενίας αντικατοπτρίζει το κατά κεφαλήν εισόδημα και την αποτελεσματικότητα της διαχείρισης που είναι συγκρίσιμα με χώρες με ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης και σταθερές μακροοικονομικές πολιτικές. Ταυτόχρονα, το σημαντικό δημοσιονομικό έλλειμμα, καθώς και οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι εμποδίζουν την ανάπτυξη.
Αναφερόμενος στην υψηλή οικονομική ανάπτυξη της Αρμενίας, ο οργανισμός τόνισε ότι συνεχίζεται χάρη στην ισχυρή εσωτερική μετανάστευση από τη Ρωσία, τη Λευκορωσία, την Ουκρανία και τώρα το Ναγκόρνο-Καραμπάχ. «Το πραγματικό ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 8,7% το 2023 και κατά 9,2% σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο του 2024. Ο τουρισμός και ο τομέας της τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνιών αναμένεται να αποτελέσουν σημαντικούς μοχλούς ανάπτυξης, η έναρξη λειτουργίας του ορυχείου χρυσού Amoulsar από το 2025 αναμένεται να είναι θετική για τις εξαγωγές και την ανάπτυξη», αναφέρει ο οργανισμός στην έκθεσή του, η οποία προβλέπει ότι η οικονομική ανάπτυξη της Αρμενίας θα αυξηθεί κατά 6 τοις εκατό το 2024, 5,5 τοις εκατό το 2025 και 5,1 τοις εκατό το 2026.
Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.
Το δίκαιο της θάλασσας για τις οικονομικές ζώνες του 1982 στο Μοντέγκο Μπέι είναι και ευρωπαϊκό δίκαιο, οπότε οι όποιες διαφορές με την Τουρκία, αν θα πάμε σε δικαστήριο, αυτό πρέπει να είναι το ευρωπαϊκό δικαστήριο του Λουξεμβούργου.
Σε τρομερές αποκαλύψεις προέβη ο Γιώργος Ανθρακεύς, νομικός του ευρωπαϊκού δικαίου.
Η συμφωνία σύνδεσης ΕΟΚ – Τουρκίας του 1963 είναι ευρωπαϊκό δίκαιο από τον Δεκέμβριο της δωδεκάτης Σεπτεμβρίου του 1977 (12.09.1977) όπου πήρε ΦΕΚ των ευρωπαϊκών κοινοτήτων και αναγνωρίζει επίσημα και η ίδια η Τουρκία την αρμοδιότητα του δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης του Λουξεμβούργου. Σε αυτό, προβλέπεται ρητώς η όποια δικαστική επίλυση διαφοράς να λαμβάνεται στο Δικαστήριο της ΕΕ στο Λουξεμβούργο.
Επίσης, η Σύμβαση για το δίκαιο της θάλασσας του 1982 κατέστη ευρωπαϊκό δίκαιο από την 23 Ιουνίου 1998, όπου και πήρε ΦΕΚ των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. Στην πέμπτη σελίδα πριν το τέλος του κειμένου ορίζεται ρητώς ότι το ζήτημα των αλιευτικών πόρων αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΕ.
Σε περίπτωση μη συμμετοχής της ΕΕ σε διαδικασία οριοθέτησης θαλάσσιας ζώνης μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας τότε η διαδικασία αυτή μπορεί να καταστεί ακυρώσιμη λόγω και των δικαιωμάτων αρμοδιότητας και της ΕΕ. Για την Τουρκία το κείμενο αποτελεί κοινοτικό κεκτημένο και βασική προϋπόθεση εισδοχής στην ΕΕ, η τήρηση της Σύμβασης για το δίκαιο της θάλασσας ως ευρωπαϊκό πλέον δίκαιο.
Προτείνονται δύο εφικτές νομικές εκδοχές μεταξύ Ελλάδος Και Κύπρου για οριοθέτηση ΑΟΖ όπου προβλέπονται ρητώς στο δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης:
1. Άρθρο 273 Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης
“Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Λουξεμβούργο είναι αρμόδιο επί οποιασδήποτε διαφοράς μεταξύ των κρατών μελών, συναφούς με το αντικείμενο των Συνθηκών, αν η διαφορά αυτή του υποβληθεί δυνάμει συνυποσχετικού”.
Παρατήρηση:
Συναφούς με το αντικείμενο των Συνθηκών σημαίνει να έχει καταστεί ενωσιακό δίκαιο με οποιανδήποτε τρόπο. Η Σύμβαση για το δίκαιο της θάλασσας του 1982 έχει ισχύ ενωσιακού δικαίου από την 23 Ιουνίου 1998 και σαφώς η Ελλάδα και η Κύπρος το ζήτημα της οριοθέτησης ζώνης αλιείας μεταξύ τους μπορούν να το εντάξουν με συνυποσχετικό στο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Λουξεμβούργο.
2. Άρθρο 259 Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης
“Κάθε κράτος μέλος δύναται να προσφύγει στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Λουξεμβούργο, αν κρίνει ότι άλλο κράτος μέλος έχει παραβεί υποχρέωσή του εκ των Συνθηκών. Πριν ένα κράτος μέλος ασκήσει προσφυγή κατά άλλου κράτους μέλους, επικαλούμενο παράβαση υποχρεώσεως εκ των Συνθηκών, οφείλει να φέρει το ζήτημα στην Επιτροπή. Η Επιτροπή διατυπώνει αιτιολογημένη γνώμη επί του θέματος, αφού προηγουμένως παρέχει τη δυνατότητα στα ενδιαφερόμενα κράτη να προβούν κατ’ αντιδικία σε γραπτές ή προφορικές παρατηρήσεις. Αν η Επιτροπή δεν διατυπώνει γνώμη εντός τριών μηνών από της υποβολής της αιτήσεως, η προσφυγή δύναται να κατατεθεί στο Δικαστήριο και χωρίς τη γνώμη της Επιτροπής”.
Παρατήρηση:
Εάν η Ελλάδα αρνηθεί την υπογραφή συνυποσχετικού με την Κύπρο για παραπομπή της οριοθέτησης στο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τότε η Κύπρος να προβεί κατά της Ελλάδας στο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Δείτε Ευρωπαϊκή Σύμβαση για το δίκαιο της θάλασσας εδώ.
Δείτε την σύμβαση σύνδεσης μεταξύ της ΕΟΚ και της Τουρκίας (υπογράφηκε στην Άγκυρα, στις 12 Σεπτεμβρίου του 1963 εδώ.
Σάββας Καλεντερίδης: Αυτό πρέπει να το έχει υπόψιν της η Ελλάδα. Αποφασισμένος να παίξει δυνατά και να συγκρουστεί με ΗΠΑ, Ισραήλ, Εβραίους, Σιωνιστές ο Ερντογάν. Δεν είναι δυνατόν να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με αυτόν και να περιμένεις και να υποχωρήσει κιόλας. Αποφύγετε στοχοποιήσεις προσώπων – Δεν υπάρχει απέναντι πλευρά του Αιγαίου. Υπάρχει το Αιγαίο με τα νησιά που είναι ελληνικά. Προσέξτε που μας πάνε. Μας κάνουν πλύση εγκεφάλου. Είναι μεγάλο πρόβλημα για την ελληνική κοινωνία. Μας πετάνε προπαγάνδα και δεν σκεφτόμαστε.
Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή Skal Wars – Powered by XAK την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024
Τα θέματα της εκπομπής
1. Ισχυρές ενδείξεις για μεγάλο κοίτασμα νοτιοδυτικά της Κρήτης | 02:40 2. Το πρόγραμμα ήλιος και η δημογραφική τραγωδία | 14:37 3. Ο Ελληνισμός στην Αλβανία σε στενωμπό – Τραγική ήττα της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής με τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις της Αλβανίας | 17:07 4. Η τριμερής στη Νέα Υόρκη | 25:37 5. Αποφασισμένος να κοντραριστεί με όλους ο Ερντογάν | 32:50 6. Πότε θα χτυπήσει το Ισραήλ το Ιράν; Το σχέδιο, οι στόχοι και το timing της Ισραηλινής επίθεσης | 38:35 7. ΗΠΑ: Κακός χαμός με τις πρόωρες εκλογές στη Τζόρτζια – Οι εκλογές θα εξελιχθούν σε θρίλερ | 52:19 8. Ρωσία κατά ΗΠΑ για όσα γίνονται στην Κορέα – Θέλουν να ξεσπάσει άλλη μια φωτιά | 59:03
Η φωνή της Αρμενίας – Παρουσιάζει η Λιάναν Μανουκιάν Ελληνόφωνο δελτίο ειδήσεων με την υποστήριξη της Δημόσιας Ραδιοφωνίας της Αρμενίας Ενημέρωση στις 15 Οκτωβρίου 2024