Οικονομία
Bloomberg: Οι βιομηχανίες χάλυβα και πετρελαίου της Κίνας αντιμετωπίζουν αυξανόμενες απώλειες εν μέσω οικονομικής επιβράδυνσης
Η βιομηχανία χάλυβα της Κίνας σημείωσε απώλειες 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, ενώ οι απώλειες του πετρελαϊκού τομέα διευρύνθηκαν στα 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια
Οι κινέζοι παραγωγοί εμπορευμάτων με επίκεντρο την παλιά οικονομία εξακολουθούν να φέρουν το κύριο βάρος της οικονομικής επιβράδυνσης της χώρας, με τις χαλυβουργίες και τις εταιρείες επεξεργασίας αργού πετρελαίου ιδιαίτερα, να συνεχίζουν να αυξάνουν τις απώλειες.
Η βιομηχανία χάλυβα της Κίνας σημείωσε απώλειες 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, ενώ οι απώλειες του πετρελαϊκού τομέα διευρύνθηκαν στα 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια
Οι σωρευτικές απώλειες στη μεγαλύτερη βιομηχανία χάλυβα στον κόσμο αυξήθηκαν στα 34 δισεκατομμύρια γιουάν (5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, σύμφωνα με στοιχεία για τον Σεπτέμβριο που έδωσε στη δημοσιότητα η στατιστική υπηρεσία την Κυριακή. Ο τομέας διύλισης πετρελαίου είδε τις απώλειες να βαθαίνουν στα 32 δισεκατομμύρια γιουάν κατά τη διάρκεια της περιόδου. Τα κέρδη των βιομηχανικών επιχειρήσεων μειώθηκαν γενικότερα με ταχύτερο ρυθμό από ό,τι έναν μήνα νωρίτερα.
Τα χαλυβουργεία αναγκάστηκαν να μειώσουν την παραγωγή για να προστατεύσουν τα περιθώρια κέρδους που χτυπήθηκαν από την παρατεταμένη κρίση ιδιοκτησίας της Κίνας. Τα διυλιστήρια πετρελαίου μειώνουν επίσης τις εργασίες, με την αδύναμη ζήτηση για καύσιμα να επιδεινώνεται από την ταχεία απορρόφηση ηλεκτρικών οχημάτων από τη χώρα.
Οι μετοχές του χάλυβα σημείωσαν απότομη άνοδο τη Δευτέρα, αφού ο κύριος βιομηχανικός σύνδεσμος της Κίνας δήλωσε ότι θα προτείνει πολιτικές για την ενθάρρυνση της ενοποίησης μεταξύ των μελών και προέτρεψε τις εταιρείες να απόσχουν από τον έντονο ανταγωνισμό.
Η Κίνα βλέπει τη χαμηλότερη οικονομική ανάπτυξη εδώ και ένα χρόνο με 4,6% ΑΕΠ το τρίτο τρίμηνο
Τα πρόσφατα μέτρα του Πεκίνου για την τόνωση της οικονομίας παρακολουθούνται στενά για τον αντίκτυπό τους στη ζήτηση πρώτων υλών. Η κατανάλωση πετρελαίου θα μπορούσε να σημειώσει μέτρια άνοδο, σύμφωνα με την Goldman Sachs, αν και η εστίαση στην εκκαθάριση του αποθέματος κατοικιών της Κίνας αντί στην ενίσχυση των νέων εκκινήσεων θα περιορίσει τον αντίκτυπο στην αγορά χάλυβα.
Οι βιομηχανίες χάλυβα και διύλισης πετρελαίου είναι οι μόνοι σημαντικοί τομείς που παρακολουθούνται από το γραφείο στατιστικών που δεν έχουν συσσωρεύσει κέρδη κατά τη διάρκεια του έτους μέχρι στιγμής. Αλλά και άλλοι παραγωγοί εμπορευμάτων αισθάνονται επίσης την πίεση μιας χλιαρής οικονομίας και προβλήματα με την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα.
Τα κέρδη της εξόρυξης άνθρακα έχουν μειωθεί 22 τοις εκατό μέχρι σήμερα, λόγω των επιπτώσεων της υπερπροσφοράς στις τιμές. Οι κατασκευαστές χημικών, οι οποίοι συνήθως χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα ως πρώτη ύλη, έχουν δει το εισόδημα να μειώνεται κατά 4%.
Οι επενδυτές που έχουν υποστεί χρόνια εμπορικές διαμάχες ΗΠΑ-Κίνας φαίνονται πρόθυμοι να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο ακόμη υψηλότερων δασμών μετά τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ και ευνοούν τα κινεζικά περιουσιακά στοιχεία σε στοιχήματα για περισσότερα κίνητρα.
Αισιοδοξία για τις τιμές του χαλκού στην Κίνα επικράτησε στο συνέδριο της Shanghai Metals Market αυτού του μήνα στο Qinghai, με τα μεταλλουργεία να επεκτείνονται το 2024-25, σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence.
Μπορεί να μην έχει την ίδια προσοχή με τα ηλιακά πάνελ και τα αιολικά πάρκα, αλλά λίγα κομμάτια υποδομής είναι πιο κρίσιμα για την τύχη του πλανήτη από τον καταρράκτη υδροηλεκτρικών σταθμών της Κίνας.
Οικονομία
Data Journalists: Σκορπάνε χρήμα με ουρά! Πάρτι με γιρλάντες, λαμπιόνια και απευθείας αναθέσεις στη ΣΤΑΣΥ
Πάνω από 600.000 ευρώ για στολισμούς, φωτάκια, γούρια, πανηγύρια και δημόσιες σχέσεις, στις ράγες της σπατάλης.
- Αναθέσεις 65.484 ευρώ (έως τώρα) για λαμπιόνια, events, λευκώματα και χριστουγεννιάτικα δώρα. Έπεται και συνέχεια για την ετήσια γιορτή.
- 2024: Άνω των 550.000 ευρώ μέχρι τον Νοέμβριο για δημόσιες σχέσεις, κέτερινγκ, λαμπάδες, κεράσματα, σχέσεις με ΜΜΕ και… γούρια.
- Απογειώθηκαν οι απευθείας αναθέσεις από το 2022 – Στα 5,7 εκατ. ευρώ το 2024 (έως 31/10), 3,6 εκατ. ευρώ το 2023, 8,1 εκατ. ευρώ το 2022.
Γράφει ο Βασίλης Γαλούπης
Τον περασμένο Σεπτέμβριο η ΣΤΑΣΥ παραδέχονταν πως σε μια γραμμή 24 Σταθμών στην Γραμμή 1 του Μετρό υπάρχουν, εν έτει 2024, μόλις 9 ράμπες για χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου. Στα τέλη Οκτωβρίου προκλήθηκε χάος στον Σταθμό του Συντάγματος όταν το πρωί δημιουργήθηκε ακραίος και αποπνικτικός συνωστισμός εξαιτίας «τεχνικής βλάβης σε δυο διαδοχικούς συρμούς». Στις αρχές Νοεμβρίου, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Σταθμαρχών της ΣΤΑΣΥ τόνιζε, με αφορμή δημοσίευμα για ρωγμές σε ράγες, πως «η κρίση έχει επηρεάσει πάρα πολύ και το Μετρό, υπάρχει έλλειψη προσωπικού, άρα και συντήρησης, υπάρχει έλλειψη τροχαίου υλικού κ.ο.κ., τα οποία δημιουργούν όλο και συχνότερα προβλήματα».
Αυτές οι ειδήσεις της πρόσφατης επικαιρότητας έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά από παλαιότερα γεγονότα, που προκαλούν εύλογο προβληματισμό. Η ΣΤΑΣΥ, όμως, φαίνεται να έχει ήδη μπει σε άλλους, χριστουγεννιάτικους, ρυθμούς.
Η αλληλουχία από απευθείας αναθέσεις του τελευταίου διαστήματος δημιουργεί απορίες για την χρησιμότητα των αποφάσεων, σε συνδυασμό με το κόστος.
- Στις 26 Νοεμβρίου δημοσιοποιήθηκε εντολή ανάθεσης από την ΣΤΑΣΥ «για την προμήθεια διακοσμητικών ειδών για τον χριστουγεννιάτικο στολισμό του δικτύου της ΣΤΑΣΥ 2024». Η τελική αξία της σύμβασης είναι ύψους 27.552 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και την υπογράφει ο διευθύνων σύμβουλος Αθανάσιος Κοτταράς. Είχε προηγηθεί η από 21η Νοεμβρίου σχετική πρόσκληση υποβολής προσφοράς για την προμήθεια «Διακοσμητικών ειδών για τον χριστουγεννιάτικο στολισμό του δικτύου της ΣΤΑΣΥ 2024». Ανάδοχος είναι η εταιρεία Eurolamp ΑΒΕΕ.
- Την επόμενη μέρα, 27 Νοεμβρίου, η ΣΤΑΣΥ αναρτά «πρόσκληση υποβολής προσφοράς για υπηρεσίες τοποθέτησης – αποξήλωσης και μεταφοράς σε αποθηκευτικό χώρο του εορταστικού στολισμού του δικτύου της ΣΤΑΣΥ». Αποδέκτης είναι μια εταιρεία του Βόλου (Καλαμπόκας Κωνσταντίνος και ΣΙΑ ΟΕ). Η προϋπολογιζόμενη δαπάνη ανέρχεται σε 18.100 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Στην περιγραφή του έργου αναφέρονται μεταξύ άλλων «η τοποθέτηση ενός Χριστουγεννιάτικου Δέντρου με λαμπάκια ύψους 1,40μ.» στο Σύνταγμα, η «τοποθέτηση επιδαπέδιου φωτιζόμενου 3D καραβιού διαστάσεων 350cmx400cm» στον Πειραιά, «η τοποθέτηση διακοσμητικής γιρλάντας κομήτη στον τερματικό σταθμό Κηφισιά (ΗΣΑΠ)» κ.α.
- Την ίδια μέρα (27.11.24) η ΣΤΑΣΗ δημοσιοποιεί μια ακόμα «πρόσκληση υποβολής προσφοράς». Και συγκεκριμένα «για υπηρεσίες ψυχαγωγίας του επιβατικού κοινού στο πλαίσιο των χριστουγεννιάτικων εορταστικών εκδηλώσεων». Η πρόσκληση αφορά την εταιρεία «Μαθαίνοντας ΜΟΝ. ΙΚΕ» από την Ανάβυσσο και είναι ύψους 6.200 ευρώ, με ΦΠΑ: «Η ΣΤΑΣΥ σάς καλεί να υποβάλετε προσφορά για υπηρεσίες ψυχαγωγίας του επιβατικού κοινού στο πλαίσιο των χριστουγεννιάτικων εορταστικών εκδηλώσεων που θα λάβουν χώρα στο δίκτυο της ΣΤΑΣΥ». Δεν υπάρχει κάποια αναλυτική περιγραφή του έργου σ’ αυτή την περίπτωση.
Είχε προηγηθεί η σχετική απόφαση της 21ης Νοεμβρίου για την έγκριση δέσμευσης «πίστωσης ύψους 5.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ 1.200 ευρώ, ήτοι συνολικής αξίας 6.200 ευρώ σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων της ΣΤΑΣΥ, που αφορά έξοδα Προβολής και Διαφήμισης (Χριστουγεννιάτικα events στο δίκτυο της ΣΤΑΣΥ)».Το ποσό αυτών των τριών «χριστουγεννιάτικων» αποφάσεων περί στολισμών στο δίκτυο φτάνει ήδη στα 51.852 ευρώ, ενώ υπάρχει ακόμα χρονικό περιθώριο και για άλλες σχετικές αποφάσεις. Το κόστος αναμένεται να ανέβει σημαντικά περισσότερο όταν ληφθούν οι αποφάσεις για την ετήσια προγραμματισμένη γιορτή της ΣΤΑΣΥ.Να σημειωθεί πως ήδη έχει εγκριθεί το ποσό των 5.200 ευρώ ως έξοδα Προβολής και Διαφήμισης για το ετήσιο «Εταιρικό Αφιέρωμα στη ΣΤΑΣΥ» (με απόφαση της 26ης Νοεμβρίου). Στις 2 Δεκεμβρίου εκδόθηκε και απόφαση για 6.800 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (8.432 ευρώ με ΦΠΑ) «για την Προμήθεια Παιχνιδιών για τα παιδιά εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ».Όπως αναφέρεται πρόκειται για 1.000 «κομμάτια» από ασύρματα ηχεία αξίας 4.700 ευρώ (άνευ ΦΠΑ) και 1.000 αδιάβροχες θήκες για κινητά τηλέφωνα ύψους 2.100 ευρώ (πλην ΦΠΑ).Συνυπολογίζοντας και τα τελευταία κόστη που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με την εορταστική περίοδο το ύψος των δαπανών ανέρχεται σε 65.484 ευρώ, δίχως να υπολογίζονται τα έξοδα για την ετήσια γιορτή της ΣΤΑΣΥ.
Διαβάστε τη συνέχεια στους Data Journalists
Οικονομία
Κυκλοφόρησε το βιβλίο του Γιώργου Κωνσταντινίδη “Ψηφίδες Διεθνούς Οικονομίας, Γεωπολιτικής και Γεωστρατηγικής. Ελλάδα, Τουρκία και Παγκόσμια Κοινότητα στην σύγχρονη εποχή της διεθνούς οικονομικής, ενεργειακής, κλιματικής και υγειονομικής κρίσης”
Το βιβλίο αναφέρεται σε επίκαιρα ζητήματα διεθνούς οικονομίας, γεωπολιτικής, γεωστρατηγικής και σε θέματα που αφορούν την ελληνική πραγματικότητα, οικονομία, επιχειρηματικότητα και γεωπολιτική κατά την μνημονιακή και μεταμνημονιακή εποχή, καθώς και σε προτάσεις πολιτικής για τρέχοντα ζητήματα.
Κυκλοφόρησε νέο βιβλίο του Οικονομολόγου Γιώργου Κωνσταντινίδη με τίτλο “ΨΗΦΙΔΕΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ. ΕΛΛΑΔΑ, ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ, ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ”.
Μπορείτε να το προμηθευτείτε από τις Εκδόσεις Λειμών στην Αθήνα (Νικηταρά 2-4, τηλ. 2103227323), από το βιβλιοπωλείο Πολιτεία, Ιανός, skroutz, shopflix, public κ.ά.
Το βιβλίο αναφέρεται σε επίκαιρα ζητήματα διεθνούς οικονομίας, γεωπολιτικής, γεωστρατηγικής και σε θέματα που αφορούν την ελληνική πραγματικότητα, οικονομία, επιχειρηματικότητα και γεωπολιτική κατά την μνημονιακή και μεταμνημονιακή εποχή, καθώς και σε προτάσεις πολιτικής για τρέχοντα ζητήματα.
Θεματολογία: Διεθνής και ευρωπαϊκή οικονομική, ενεργειακή, κλιματική, υγειονομική κρίση, ρωσοουκρανικός πόλεμος, ελληνική και τουρκική οικονομία από το 2010 και μετά, ελληνοτουρκικά, Κύπρος, επιχειρηματικότητα, νεοφυείς εταιρείες, καινοτομία, επιμελητήρια, εξωστρέφεια, οικονομική διπλωματία, βιομηχανία, τουρισμός, ναυτιλία, ενεργειακές εξελίξεις, μεγάλα έργα στην Ελλάδα (επένδυση στο Ελληνικό, αγωγός TAP κ.ά.) δημογραφικό, μετανάστευση των Ελλήνων, Ελγίνεια μάρμαρα και πολλά άλλα που ενδιαφέρουν κάθε πολίτη.
Οικονομία
With Trump in US the future of Chinese EV factories and lithium mines is not bright
China is currently riding high on the buoyant demand for electrical vehicles, producing about 60 percent of the EVs manufactured globally and digging furiously in different corners of the world in search of lithium for the manufacture of lithium-ion batteries; now controlling 75 percent of the total battery cell manufacturing capacity.
In their anxiety to establish total control over the EV market in the world, mandarins of the Chinese Communist Party have overlooked the emerging global scenario under which buyers may lose interest in EVs, the plants producing EVs and the mines from which lithium is extracted may be left high and dry. All the fixed investments sunk in EV plants and lithium mines may be without a return.
The EV market has grown globally because of the emphasis on climate protection and the urgency to control vehicular emissions, the foundations for which were laid in the Paris Agreement of 2015; a legally binding international treaty on climate change. To abide by the terms of the agreement, governments in different countries have imposed stringent restrictions on vehicle emission standards and have also offered subsidies to encourage buyers to opt for EVs.
China has managed to dominate the global EV market as the Chinese government offers subsidies to manufacturers of EVs, thus violating the principle of fair competition under the General Agreements on Tariff and Trade.
Two recent developments threaten the future of EVs; and as a consequence of lithium mines too: the re-election of Donald Trump as the U.S. President and the limited success of COP 29 climate talks, held at Baku in Azerbaijan in November.
The disdain of Donald Trump for climate protection is well-known. He refuses to accept global warming as a phenomenon. Even before taking over office, Trump has vowed to roll back or eliminate many vehicle emission standards under the Environment Protection Agency of the U.S. government. He has condemned EVs, saying they are being forced upon consumers and will ruin the U.S. automotive industry. Analysts have said that large U.S. automakers like General Motors, Ford and Chrysler will be the biggest winners in a second term for Trump and Republican control of the U.S. Congress. With buyers in the U.S. opting for vehicles with conventional internal combustion engines, the market for Chinese EVs and batteries in America will suffer.
Donald Trump is also likely to further increase the tariff on the import of Chinese EVs and batteries in the U.S. These imports are already facing enhanced tariff introduced by the Joe Biden administration. The tariff on the import of Chinese EVs was raised by the Biden administration from 27.5 percent to 100 percent and on lithium-ion EV batteries from 7.5 percent to 25 percent earlier in 2024.
EV manufacturers in the U.S. are dependent on Chinese batteries and a tariff hike on their imports will delay electrification of the vehicle fleet in the U.S., but that should not worry Donald Trump. In the long run, the battery-manufacturing capacity in the U.S. will also increase.
Between 2018 and 2023, before the increase in the tariff barrier by the Joe Biden administration, U.S. EV imports from China increased from $7.2million to $388.8 million, says the U.S. International Trade Commission. With Mexico having a free trade agreement with the U.S., now leading Chinese EV manufacturers like BYD are setting up manufacturing facilities in Mexico to access the American market from there. Their efforts may not meet with much success as Donald Trump is likely to impose duties on the import of EVs from Mexico. He has announced that after taking over office he will impose a blanket duty of 25 percent on all imports from Mexico.
The export of Chinese EVs to the European Union has soared in recent months but the European Commission announced last year that it was planning to raise the tariff on EVs manufactured in China from 10 percent to 50 percent. Now the impending U.S. action will also induce the European Commission to raise import tariffs on Chinese vehicles further.
The EU had plans to phase out the sale of fossil-fuel vehicles by 2035. But the limited success of the COP 29 climate talks is an indicator that the climate crisis has slipped down the agenda of many world leaders. With developing countries rejecting as “paltry sum” and “joke” the target set in COP 29 of a climate finance fund of $300 billion per year as against an expectation of $1.3 trillion, governments around the world may not attach much significance to offering incentives to car buyers to opt for EVs.
Many developing nations which are emerging markets for Chinese EVs have already emphasized that smaller than expected commitments of finance from rich nations will hamper their transition to emission-free energy. India has in place a Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid and Electrical Vehicles Scheme, with budgetary support for incentives. The EV manufacturers in China may lose their markets in all these countries, too, if the emphasis on climate protection is less pronounced. The demand for lithium-ion batteries will also suffer.
The shortage of infrastructure for running EVs, like plugging in facilities for recharging batteries, in most countries stands in the way of car buyers opting to switch over from internal combustion engine vehicles to EVs. Public charging facilities are limited to urban areas. This restricts the adoption to EVs outside of cities. Buyers also worry about the mileage obtained in long drives after recharging the battery of the vehicle. The possibility of running out of charge before reaching a charging station is there. Even in the U.S., as against the target of 500,000 public charging ports, now there are only about 80,000 public chargers active across the country.
The Chinese EV and lithium battery manufacturers in the coming days may have to fall back more on the domestic market. With the Chinese economy facing a slugging growth rate and consumers not willing to spend in view of falling property prices, here, too, the prospects are not bright. The Chinese EV factories and lithium mines may in the coming days be saddled with large excess capacities.
-
Γενικά θέματα2 μήνες πριν
Τί είναι αυτά τα μυστηριώδη φωτεινά στίγμα στον ουρανό της Κύπρου;
-
Διεθνή2 μήνες πριν
Ανατριχιαστικές εικόνες με τον νεκρό ηγέτη της Χαμάς (ΦΩΤΟ)
-
Αναλύσεις2 μήνες πριν
Η Αθήνα παραδίδει τη Θράκη
-
Αθλητικά1 μήνα πριν
Δεν πούλησε οπαδισμό! Δεν έπαιξε σε τουρκική ομάδα που θα τον απογείωνε οικονομικά – Αντώνης Φώτσης: Ο καλύτερος Έλληνας καλαθοσφαιριστής… ever
-
Video2 μήνες πριν
Ισραήλ: Αν χτυπήσει πυρηνικά, αρχίζει η καταστροφή
-
Άμυνα2 μήνες πριν
Έτοιμος σε 3 χρόνια ο ελληνικός Σιδερένιος Θόλος! Πόσο θα κοστίσει;
-
Διεθνή3 εβδομάδες πριν
Οι Ουκρανοί ακολουθούν το… δόγμα Μπάιντεν! Χτύπησαν με ATACMS τη Ρωσία – Οδηγούμαστε σε πυρηνικό ολοκαύτωμα;
-
Άμυνα2 μήνες πριν
Έτοιμη η «πρώτη» Belharra