Ακολουθήστε μας

Αναλύσεις

Η πυρηνική απειλή ξανά πάνω από το κεφάλι μας! Child In Time: Hard Rock και Ψυχρός Πόλεμος

Πίσω από τα ανατριχιαστικά πλήκτρα της εισαγωγής, τη μελωδική κιθάρα και τα στιβαρά φωνητικά, κρύβεται μια βαθιά και σκοτεινή θεματολογία.

Δημοσιεύτηκε στις

Γινόμαστε μάρτυρες της αντιπαράθεσης της Δύσης με τη Ρωσία και βλέπουμε τον πόλεμο να ξεσπά σε διάφορες περιοχές του πλανήτη, με τους εμπλεκόμενους να πολεμούν μέσω αντιπροσώπων σε πολλές περιπτώσεις.

Όταν η μουσική εκφράζει τους μεγαλύτερους φόβους μας! Πίσω από τα ανατριχιαστικά πλήκτρα της εισαγωγής, τη μελωδική κιθάρα και τα στιβαρά φωνητικά, κρύβεται μια βαθιά και σκοτεινή θεματολογία.

Γράφει ο Φώτης Κλαμπάτσας

Ήταν το μακρινό 1970, όταν οι θρυλικοί Deep Purple κυκλοφόρησαν τον τέταρτο δίσκο τους, το εμβληματικό Deep Purple in Rock. Θεωρείται, από το σύνολο των κριτικών, ως ένας από τους καλύτερους δίσκους της σκληρής μουσικής, αλλά και ένας από αυτούς που αποτέλεσαν την απαρχή του heavy metal.

Τα μέλη του συγκροτήματος, ωστόσο, δεν συμφωνούν με το χαρακτηρισμό αυτό. Θεωρούν πως είναι μία μπάντα με ήχο που πηγάζει από έναν συνδυασμό jazz, blues, progressive και hard rock επιρροών.

Όπως και να έχει, ο δίσκος γνώρισε μεγάλη επιτυχία παγκοσμίως και εδραίωσε τους Deep Purple ως έναν από τους ακρογωνιαίους λίθους της rock μουσικής.

Ανάμεσα στα κομμάτια του υπάρχει ένα μεγαλειώδες έπος, που έχουμε όλοι σιγοτραγουδήσει.

Το Child In Time είναι το χαρακτηριστικότερο κομμάτι του δίσκου και ένα από τα διασημότερα του συγκροτήματος.

Πίσω από τα ανατριχιαστικά πλήκτρα της εισαγωγής, τη μελωδική κιθάρα και τα στιβαρά φωνητικά, κρύβεται μια βαθιά και σκοτεινή θεματολογία.

Ψυχροπολεμικό Rock

Ο τραγουδιστής του συγκροτήματος Ian Gillan, ο οποίος έγραψε τους στίχους για το τραγούδι, έχει δηλώσει κατά καιρούς σε συνεντεύξεις του, ότι πηγή έμπνευσής του ήταν ο Ψυχρός Πόλεμος, καθώς όπως είπε, ένιωθαν την πυρηνική απειλή να ελλοχεύει από πάνω τους.

Η αβέβαιη καθημερινότητα της εποχής με τις συνεχόμενες αναταραχές, δεν θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητο τον καλλιτεχνικό κόσμο.

Ο Ψυχρός Πόλεμος είναι μία ιστορική περίοδος γεωπολιτικής έντασης ανάμεσα στις ΗΠΑ και τη Σοβιετική Ένωση, καθώς και στους αντίστοιχους συμμάχους των δύο χωρών. Οι μεν Αμερικανοί και οι σύμμαχοί τους αποτελούσαν το Δυτικό Μπλοκ, ενώ οι Σοβιετικοί και οι σύμμαχοί τους το Ανατολικό Μπλοκ.

Αν και δεν υπάρχει απόλυτη σύμπνοια μεταξύ των ιστορικών σχετικά με το πότε ξεκίνησε η περίοδος αυτή, το έτος 1947, μόλις δύο χρόνια μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, θεωρείται η αρχή.

Οι δύο υπερδυνάμεις μπήκαν σε μία μακρόχρονη κούρσα εξοπλισμών, προπαγάνδας, ψυχολογικού και οικονομικού πολέμου. Διέθεταν κολοσσιαία οπλοστάσια πυρηνικών όπλων για να εξασφαλιστεί η υπεροχή τους έναντι του αντιπάλου, αλλά και η ολοκληρωτική καταστροφή του.

Ονομάστηκε «Ψυχρός» επειδή δεν υπήρξε κάποια κύρια πολεμική σύρραξη ανάμεσα στους δύο αυτούς συνασπισμούς χωρών.

Παρόλα αυτά, συνέβησαν κάποιες περιφερειακές πολεμικές συγκρούσεις σε διάφορες περιοχές του πλανήτη, όπου ενεπλάκησαν έμμεσα ή άμεσα και οι δύο αντίπαλες πλευρές.

Οι κυριότερες ήταν οι πόλεμοι της Κορέας (1950-1953), του Βιετνάμ (1955-1975) και του Αφγανιστάν (1979-1989). Επίσης, ο Ελληνικός Εμφύλιος Πόλεμος (1946-1949) θεωρείται η πρώτη πράξη του Ψυχρού Πολέμου παγκοσμίως. Οι δι’ αντιπροσώπων «κοκορομαχίες» των δύο ισχυρών οδήγησαν σε μεγάλες απώλειες και καταστροφές.

Η αντιπαράθεση μπήκε σε μια φάση ύφεσης από το 1962 έως το 1979, παρόλο που μαίνονταν ακόμη οι συγκρούσεις τις οποίες προκάλεσε. Οι Αμερικανοί και οι Σοβιετικοί έβαλαν ένα προσωρινό φρένο στις αναταραχές, καθώς είδαν ότι το γεωοικονομικό σκηνικό στον πλανήτη είχε αρχίσει να μεταβάλλεται, με χώρες όπως η Ιαπωνία να μπαίνουν σε σφαίρα ανάπτυξης.

Τελικά, ο Ψυχρός Πόλεμος λήγει το 1991 με τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης, έπειτα από 44 χρόνια εντάσεων και αναταραχών. Οι σχέσεις ανάμεσα στους δύο πρώην αντιπάλους βελτιώνονται και ο γεωπολιτικός χάρτης αλλάζει μορφή.

To Be Continued…?

Διαβάζοντας κανείς τα γεγονότα γύρω από αυτή την ιστορική περίοδο, δεν μπορεί παρά να ταυτιστεί με τον Ian Gillan όταν κάτω από το φόβο επικείμενης πυρηνικής σύγκρουσης έγραψε τους στίχους για αυτό τον ύμνο των Deep Purple.

Άραγε, δεν ζούμε κάτι παρόμοιο κι εμείς σήμερα;

Γινόμαστε μάρτυρες της αντιπαράθεσης της Δύσης με τη Ρωσία και βλέπουμε τον πόλεμο να ξεσπά σε διάφορες περιοχές του πλανήτη, με τους εμπλεκόμενους να πολεμούν μέσω αντιπροσώπων σε πολλές περιπτώσεις.

Αναρωτιέται κανείς αν τελείωσε ποτέ ο Ψυχρός Πόλεμος ή αν απλώς μπήκε στην πιο θερμή του φάση.

Αναρωτιέται κανείς αν τελειώνει ποτέ ο πόλεμος γενικότερα.

Επίλογος

Τελικά, φαίνεται ότι η Ιστορία επαναλαμβάνεται, διότι τα ελαττώματα της ανθρώπινης φύσης είναι διαχρονικά και απαράλλαχτα.

Διαχρονικά όμως είναι και κομμάτια όπως το Child in Time, που εκφράζει συναισθήματα βαθιά και αρχέγονα.

Όποια κι αν είναι η πηγή έμπνευσης, η μουσική δίνει ελπίδα και θάρρος. Είναι σαν μια κατάθεση ψυχής που στοχεύει στο να διασκορπίσει τους φόβους και τις αρνητικές σκέψεις.

Γι’ αυτό, ακούστε αυτό το έπος των Deep Purple, άφοβα!

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Αναλύσεις

Τα θαλάσσια σημεία συμφόρησης της Αραβικής Χερσονήσου

Η σημασία τους και οι σύγχρονες προκλήσεις.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γράφει ο Σπυρίδων Θεοχαράκος, Αναλυτής ΚΕΔΙΣΑ

Η σημασία τους και οι σύγχρονες προκλήσεις.

Τα θαλάσσια σημεία συμφόρησης, με την ιδιότητά τους να περιορίζουν τη διέλευση των πλοίων, αποτελούν σημεία μείζονος στρατηγικής σημασίας. Η Αραβική Χερσόνησος διαθέτει τρία από τα σημαντικότερα θαλάσσια σημεία συμφόρησης παγκοσμίως, τα Στενά του Ορμούζ, το Μπαμπ ελ Μαντέμπ και τη Διώρυγα του Σουέζ. Ως πλούσια πετρελαιοπαραγωγική περιοχή, τοποθετείται γεωγραφικά στο σταυροδρόμι της Ευρώπης, της Αφρικής και της Ασίας, ενώ συνδέει τη Μεσόγειο Θάλασσα με τον Ινδικό Ωκεανό. Τα στενά της εξυπηρετούν μεγάλους όγκους διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου, ενώ η παρεμπόδιση της ελεύθερης διέλευσης της ναυτιλίας ελλοχεύει κινδύνους για τη διεθνή οικονομία, το εμπόριο και την ενεργειακή ασφάλεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Αναλύσεις

Συντριπτικές οι αποκαλύψεις της «Εστίας» για τα πεπραγμένα Σημίτη

Πως γίνεται να υπάρχουν ακόμη Έλληνες ανάμεσά μας, που να υποστηρίζουν ότι επρόκειτο για εξαιρετικό πρωθυπουργό.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Πως γίνεται να έχουν διαρρεύσει, μέχρι σήμερα, τόσο μα τόσο λίγα από τα όσα διαπράχθηκαν επί πρωθυπουργίας Κώστα Σημίτη;

Πως γίνεται να υπάρχουν ακόμη Έλληνες ανάμεσά μας, που να υποστηρίζουν ότι επρόκειτο για εξαιρετικό πρωθυπουργό.

Γράφει ο Μανώλης Κοττάκης

Στην Κυριακάτικη Εστία ο κορυφαίος μας δημοσιογράφος Μανώλης Κοττάκης προβαίνει σε ανατριχιαστικές, σε συγκλονιστικές, σε σκοτεινές αποκαλύψεις, αναφορικά με τα πρωθυπουργικά έργα και ημέρες του Κώστα Σημίτη. Αποκαλύψεις, που δεν βασίζονται σε υποθέσεις, σε φαντασιώσεις, σε εικαστικές συμπληρώσεις πληροφοριών, αλλά, φευ, σε αδιαμφισβήτητα ντοκουμέντα, σε επίσημα έγγραφα, σε μυστικες συμφωνίες εναντίον της χώρας, σε αποδεδειγμένες συμπεριφορές μη εξυπηρέτησης εθνικών συμφερόντων, σε μεθοδικές αποκρύψεις από τον ελληνικό λαό, σε απολύσεις εξαιρετικών δημοσιογράφων επειδή άσκησαν κριτική εναντίον του, σε απίστευτα σκάνδαλα, όπως της Siemens και πλήθος-πλήθος άλλων.

Και διερωτάται ο μέσος Έλληνας, που είναι πατριώτης, που περνά την πατρίδα του πριν από όλες τις άλλες, αλλά και πάνω από κάθε μορφής συμφέροντα που βαίνουν εναντίον της και του λαού, πως γίνεται επί 8 χρόνια, να παραμένουν στο σκοτάδι τα όντως ανατριχιαστικά αυτά συμβάντα εναντίον της χώρας και του λαού της. Πως γίνεται να έχουν διαρρεύσει, μέχρι σήμερα, τόσο μα τόσο λίγα από τα όσα διαπράχθηκαν επί πρωθυπουργίας Κώστα Σημίτη. Πως γίνεται να υπάρχουν ακόμη Έλληνες ανάμεσά μας, που να υποστηρίζουν ότι επρόκειτο για εξαιρετικό πρωθυπουργό. Πως γίνεται ένα σημαντικό τμήμα του ελληνικού λαού, και όχι αναγκαστικά οι λιγότερο μορφωμένοι, να είναι σε τέτοιο ακραίο βαθμό αποχαυνωμένοι, ναρκωμένοι, εύπιστοι, επαρμένοι.

Και, βέβαια, τα όσα καταγράφονται, μαύρο στο άσπρο, όπως λένε οι φίλοι μας οι Γάλλοι, (noir sur blanc), στη σημερινή Εστία, που επαναλαμβάνω ότι δεν επιδέχονται αμφισβήτηση, γιατί αναφέρονται σε γεγονότα, ουδόλως αποκλείεται να συνεχίζονται, ανενόχλητα.

Φυσικά, το πρόβλημά μας, μετά τις συντριπτικές αυτές αποκαλύψεις του Μανώλη Κοττάκη στη σημερινή Εστία, δεν είναι το όποιας μορφής ανάθεμα στον Κώστα Σημίτη, ο οποίος έφυγε με τιμές μεγάλου Έλληνα πατριώτη, αλλά …. τελικά, δεν δεδικαίωται. Το πρόβλημά μας, αντιθέτως, είναι πως θα σωθεί μελλοντικά η Ελλάδα, από ανάλογες καταστάσεις, με αυτές που απαθανατίστηκαν στη σημερινή Εστία.

Σίγουρα, υπάρχουν τρόποι διάσωσής μας στο μέλλον. Φτάνει να το θελήσουμε. Φτάνει να το αποφασίσουμε και το εκτελέσουμε με συνέχεια και συνέπεια. Προς τούτο, μια επιτροπή από αδέκαστους Έλληνες (εδώ, βέβαια, το ερώτημα είναι πως διασφαλίζεται το αδέκαστο), οι οποίοι θα έχουν πρόσβαση σε όλες τις συμφωνίες, διαβουλεύσεις, εντός και εκτός της επικράτειας. Και οι οποίοι θα στοχοποιούν, και θα ελέγχουν, εν τη γενέσει τους, όλες τις εμφανείς και αφανείς λεπτομέρειες συναντήσεων, συνομιλιών αρμοδίων με φίλους και εχθρούς,εξονυχιστικά. Εύκολα λέγονται, αλλά δύσκολα υλοποιούνται.

Πάντως, η προσπάθεια οφείλει να είναι, να μη βρεθούμε εμείς ή οι απόγονοί μας, ξανά, σε τόσο σκοτεινές αποκαλύψεις, εκ των υστέρων, όπως οι σημερινές στην Εστία.

Kηδεύθηκε μέ τήν ταυτότητα τοῦ Χριστιανοῦ Ὀρθοδόξου!

Θρησκευτική καί ὄχι πολιτική κηδεία ἤ καύση ἐπέλεξε ἡ οἰκογένεια τοῦ ἐκλιπόντος φιλελεύθερου Κώστα Σημίτη ὡς ἔμπρακτη αὐτοκριτική γιά τήν στάση του ἀπέναντι στήν Ἐκκλησία – «Διεγράφη» ἀπό τόν ἀπολογισμό τοῦ ἔργου του ἡ ἀπόφασίς του νά ἀφαιρέσει τό θρήσκευμα ἀπό τά δημόσια ἔγγραφα

«Αἱ χεῖρες σου ἐποίησάν με καί ἔπλασάν με· συνέτισόν με καί μαθήσομαι τάς ἐντολάς σου. Ἐλέησόν με Κύριε» (Στάσις Β΄, Ἦχος πλ. α΄).

«Ἐπλανήθην ὡς πρόβατον ἀπολωλός, ζήτησον τόν δοῦλόν σου, ὅτι τάς ἐντολάς σου οὐκ ἐπελαθόμην» (Στάσις Γ΄ Ἦχος πλαγ. δ΄).

«Τῶν Ἁγίων ὁ χορός, εὗρε πηγήν τῆς ζωῆς καί θύραν παραδείσου, εὕρω κἀγώ, τήν ὁδόν διά τῆς μετανοίας, τό ἀπολωλός πρόβατον ἐγώ εἰμι· ἀνακάλεσαί με, Σωτήρ, καί σῶσόν με» (Νεκρώσιμα Εὐλογητάρια, Ἦχος πλαγ. Α΄).

  • Tοῦ Μανώλη Κοττάκη

Τά ἀνωτέρω ἀποσπάσματα τῆς Ἐξοδίου Ἀκολουθίας ἐψάλλησαν χθές στήν Μητρόπολη Ἀθηνῶν, κατά τήν διάρκεια τῆς θρησκευτικῆς κηδείας πού ἐπέλεξε γιά νά ἀποχαιρετίσει τόν ἄνθρωπό της ἡ οἰκογένεια τοῦ Κώστα Σημίτη. Γνωρίζοντας τήν μεθοδικότητα τοῦ ἀνδρός ἔχουμε τήν βεβαιότητα ὅτι τίποτε δέν συνέβη χωρίς τήν ἔγκρισή του. Προφανῶς καί ἐκεῖνος ἐπέλεξε τήν θρησκευτική κηδεία, προφανῶς ἐπέλεξε νά μήν ἐκτεθεῖ ἡ σορός του σέ λαϊκό προσκύνημα (γιατί θά τό θεωροῦσε …λαϊκισμό), προφανῶς δέν ἤθελε κιλλίβαντα καί πυροβολισμούς, ἦταν ξένο πρός τήν ἰδιοσυγκρασία του. Σέ κάθε περίπτωση τό γεγονός εἶναι ἐντυπωσιακό καί ἀξιοσημείωτο. Ὁ ἄνθρωπος πού δίχασε τόν ἑλληνικό λαό γιά νά διαγράψει τό θρήσκευμα ἀπό τίς ἀστυνομικές ταυτότητες καί συγκρούστηκε σφόδρα μέ τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἔχοντας ὡς συνέπεια τήν δραματική μείωση τῆς δημοτικότητάς του, ἐπέλεξε ὡς ὕστατο χαῖρε νά κηδευτεῖ μέ τήν ταυτότητα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ. Οὔτε πολιτική κηδεία οὔτε πολύ περισσότερο καύση τῆς σοροῦ του ἦταν ἡ ἐπιλογή του, ἄν καί μέ τό φιλελεύθερο προφίλ πού καλλιεργοῦσε σέ κανέναν δέν θά προκαλοῦσε ἐντύπωση μία τέτοια ἀπόφαση. Στά μάτια μας αὐτό ὁμοιάζει μέ ἔμπρακτη αὐτοκριτική γιά ὅλα ὅσα συνέβησαν τό 2001. Καί σέ μεγάλο βαθμό ἡ ἐπιλογή αὐτή στέλνει στόν ἑλληνικό λαό τό μήνυμα, ὅτι ἡ Ὀρθοδοξία, ἡ Ἐκκλησία, ἡ παράδοσή μας στό τέλος ἐπικρατοῦν, καί ἄς ἔχουν προηγουμένως κατασυκοφαντηθεῖ.

Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος μοῦ εἶχε πεῖ ὅταν τόν ἐπισκέφθηκα τό καλοκαίρι τοῦ 2007 στό Ἀρεταίειο μαζί μέ τόν Γιῶργο Παπαθανασόπουλο ὅτι «στό τέλος ἡ Ἐκκλησία θριαμβεύει, παιδί μου.» Ἀναφερόταν στήν ἐξομολογητική συνάντηση πού εἶχε μέ τόν τότε Πρόεδρο τοῦ Συνασπισμοῦ Ἀλέκο Ἀλαβᾶνο, ὁ ὁποῖος συνοδευόμενος ἀπό τόν βουλευτή του Θανάση Λεβέντη, τόν ἐπισκέφθηκε κατ’ οὐσίαν γιά νά τόν ἀποχαιρετίσει. Δέν γνωρίζουμε ποιά ἦταν τά συναισθήματα τῶν πρώην ὑπουργῶν τοῦ ΠΑΣΟΚ πού βρέθηκαν χθές στήν Μητρόπολη στήν θέα τῆς σοροῦ τοῦ Πρωθυπουργοῦ ἐνώπιον τῶν Ἱεραρχῶν καί τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἱερωνύμου, καί οἱ ὁποῖοι, πλήν τοῦ Εὐαγγέλου Βενιζέλου, ἐπετίθεντο τότε λάβροι στό «παπαδαριό», στήν «Δεξιά τοῦ Κυρίου» καί στόν Ἀρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο.

Τό πιθανώτερο… ἀμηχανία. Ὁ τρόπος πού ἀποχαιρετοῦμε ὅμως τούς νεκρούς μας, σύμφωνα μέ τήν θρησκευτική μας παράδοση, εἶναι ἱερός καί τελικῶς δύσκολα παρακάμπτεται. Τό νά ἐπιλέξει κανείς νά ταφεῖ ἄψαλτος, μέ πολιτική κηδεία νά ριφθεῖ στήν πυρά ἤ νά σκορπισθεῖ ἡ στάχτη του στά κύματα, καί οἱ φίλοι του νά πιοῦν πικρό καφέ ἤ κονιάκ στήν μνήμη του γύρω ἀπό μία φωτογραφία του, αὐτό δέν εἶναι ἀποχαιρετισμός. Ὁ ἀποχαιρετισμός χωρίς προσευχή, χωρίς μία λέξη γιά ἀντίο, χωρίς προορισμό, χωρίς σημεῖο «συνάντησης», δέν εἶναι ἀποχαιρετισμός. Θά ἐπαναλάβουμε αὐτά πού γράφαμε ἀπό αὐτήν ἐδῶ τήν θέση τόν Ὀκτώβριο τοῦ 2023 καί χαιρόμαστε πού ὁ ἐκλιπών καί ἡ οἰκογένειά του ἀποφάσισαν νά ἀναθεωρήσουν.

«Αὐτός εἶναι ὁ νέος ἀποχαιρετισμός! Κάπου, στό πουθενά. Στό ὄνομα τῆς ἀτομικῆς ἐλευθερίας καθενός καί τοῦ κατά πῶς θέλει νά διατίθεται τό σῶμα του, καταργοῦμε παραδόσεις καί ἔθιμα πού μᾶς ἔρχονται κατ’ εὐθεῖαν ἀπό τήν ἀρχαιότητα, καί συνεχίστηκαν μέ ἄλλο τελετουργικό ἀπό τήν Ὀρθοδοξία. Ἡ Μεγάλη Κοινωνία ὑποχωρεῖ στήν ἀτομική ἐλευθερία. Δέν ζοῦμε μεταξύ ἄλλων. Ἀποφασίζουμε νά φύγουμε σά νά ζήσαμε ὅλη μας τήν ζωή μόνοι. Ἐάν κοιτάξουμε τήν ἱστορία μας καί τήν συγκρίνουμε μέ αὐτό πού ζοῦμε τώρα, θά διαπιστώσουμε ὅτι ἀντέξαμε, δέν ἀλλοιωθήκαμε καί δέν μεταλλαχθήκαμε ἐπί ὑποτέλειας, Κατοχῆς καί Τουρκοκρατίας, ἐπειδή ἤμασταν χάρις στήν πίστη μας καί τήν γλῶσσα μας ἕνα γένος ὁμοιογενές. Καί πότε διαλυόμαστε; Τώρα! Αὐτό πού καταφέραμε μέ συγκολλητική οὐσία τήν γλῶσσα, τήν θρησκεία καί τήν κοινή καταγωγή ἐπί δουλοπαροικίας, τό χάνουμε σήμερα ἐπί… ἐλευθερίας. Δέν εἶναι φοβερό;

Νά σώζεις τήν ταυτότητά σου ὡς δοῦλος καί νά τήν χάνεις ὡς ἐλεύθερος; Καί ὅμως, ἰσχύει. Τό τέλος τῶν θρησκευτικῶν γάμων καί ἡ ἀντικατάστασή τους ἀπό κάτι νομικά παλιόχαρτα πού ἔχουν ἐλάχιστη πνευματικότητα ὅπως τό σύμφωνο συμβίωσης, τό τέλος τῶν βαπτίσεων, τό “λάδι” τῶν ὁποίων ἀντικαταστάθηκε ἀπό τήν ἄνοστη “ὀνοματοδοσία” καί τήν ἐγγραφή στά ληξιαρχεῖα, ἡ κατάργηση τῆς ὀρθόδοξης κηδείας μέ τό τελετουργικό της καί ἡ ἀντικατάστασή της ἀπό τήν ὑψικάμινο, ἡ κατάργηση τῆς ἐπιλογῆς νά ἀναγράφεται τό θρήσκευμα στήν ταυτότητα, ἡ ἀντικατάσταση τοῦ θρησκευτικοῦ ἀπό τόν πολιτικό ὅρκο πού ἀπαλείφει κάθε ἀναφορά στήν Ἁγία Τριάδα, ἡ προώθηση τῆς οὐδετεροθρησκείας μέσα στά σχολεῖα καί τά πανεπιστήμια μέ τήν ἐκδίωξη κάθε τί χριστιανικοῦ, ἡ νέα μόδα νά μήν δίνεται φῦλο στούς γονεῖς γιά νά μήν θίγονται οἱ ὁμοφυλόφιλοι (γονέας Α καί γονέας Β), ἡ ἀλλοίωση παραδοσιακῶν ἐννοιῶν (τό καλάθι τοῦ “νοικοκυριοῦ”), ὁ “μοντέρνος” νόμος γιά τήν συνεπιμέλεια πού ἀμφισβητεῖ τήν πρωτοκαθεδρία τῆς μητρός στήν ἀνατροφή τοῦ τέκνου, ὅλα αὐτά τά ὡραῖα, συντείνουν στό ἑξῆς: στό νά μετατραποῦμε σέ ἕνα ἄχρωμο Ἔθνος. Ἔθνος πού δέν ὑπῆρξε ποτέ στήν ἱστορία μέ τά δικά του ἰδιαίτερα χαρακτηριστικά. Ἔθνος πού δέν μπορεῖς νά τό ξεχωρίσεις ἀπό τά γειτονικά του. Δυστυχῶς, δύο εἶναι τά “Ἔθνη” τῆς νέας ἐποχῆς: ἔθνος εἶναι τό ἄτομο καί οἱ ἐπιθυμίες του χωρίς τήν παραμικρή ἔγνοια γιά τήν συλλογική μοῖρα. Ἔθνος εἶναι ἡ ὁμάδα. Ἄν ἀνήκεις στήν ὁμάδα τῶν ἀποτεφρωτῶν, τῶν δικαιωματιστῶν, τῶν ἀνθρώπων πού διακηρύσσουν ὡς ταυτότητά τους τόν διαφορετικό σεξουαλικό τους προσανατολισμό, τότε νομίζεις ὅτι ἀνήκεις σέ ἕνα Ἔθνος μέ “συνιστῶσες” μέσα σέ κάθε κράτος. Ὁριζόντιο “πολύ-Ἔθνος”.

Δέν ἔχω πρόβλημα μέ τίς διαφορετικές ταυτότητες. Ζῶ μαζί τους. Πλοῦτος εἶναι. Μέ τούς μοναχικούς δρόμους μέσα στίς ὀργανωμένες κοινωνίες ἔχω πρόβλημα. Μέ τό νά μήν κοιτᾶμε ὅλοι μαζί πρός μία κοινῶς ἀποδεκτή κατεύθυνση, παρά τίς διαφορές μας. Ἄν οἱ διαφορετικές ταυτότητες ἐντάσσονται ἁρμονικά μέσα στήν Μεγάλη Κοινωνία καί δέν θέλουν νά τήν καταργήσουν, ζήτω. Ἀλλά ἐμεῖς ἐδῶ τείνουμε νά γίνουμε Ἔθνος χωρίς σπονδυλική στήλη. Ἀμφίθυμον. Ξέπνοον. Χωρίς διάθεση νά ὑπερασπιστοῦμε τήν ἐπικράτεια».

Καταληκτικῶς: Ἐάν ὁ ἄθεος Σημίτης ἔγινε στά στερνά του ἔνθεος, ἄς ἀξιοποιήσουμε τήν τελευταία ἐπιθυμία του.

Συνέχεια ανάγνωσης

Αναλύσεις

Η Ελλάδα να οριοθετήσει ΑΟΖ με Κύπρο! Το λέει και ο Προκόπης Παυλόπουλος

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Κυριακής 12 Ιανουαρίου 2025

Δημοσιεύτηκε

στις

1. Προκόπης Παυλόπουλος: Η Ελλάδα να οριοθετήσει ΑΟΖ με την Κύπρο
2. Ο Ερντογάν πάει για τρίτη θητεία 17:10
3. Συρία: Η Τουρκία συνεχίζει να βομβαρδίζει πολιτικούς στόχους στη Ροζάβα – Κίνδυνος για την Αίγυπτο – Οργάνωση στη Συρία θέλει να ανατρέψει τον Σίσι 24:40
4. Ισραήλ-Χαμάς: Νέες συνομιλίες για συμφωνία στη Ντόχα 49:30
5. ΗΠΑ: Στο προσκήνιο η αγορά της Γροιλανδίας 52:10
6. Ρωσία-Ουκρανία: Ο Ζελένσκι ζητάει αντιαεροπορική-αντιπυραυλική ομπρέλα έναντι της Ρωσίας, για να σταματήσει ο πόλεμος 59:15

 

Οριοθετήστε τώρα με Κύπρο!

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διεθνή26 λεπτά πριν

HMPV: Ανέτοιμος ο πλανήτης για νέα πανδημία!

Ένας ανησυχητικός νέος αναπνευστικός ιός φέρεται να κατακλύζει τα νοσοκομεία στην Κίνα. Αλλά ορισμένοι ειδικοί λένε ότι υπάρχει ένα ακόμη...

Αναλύσεις1 ώρα πριν

Τα θαλάσσια σημεία συμφόρησης της Αραβικής Χερσονήσου

Η σημασία τους και οι σύγχρονες προκλήσεις.

Άμυνα2 ώρες πριν

Δημοκρατία: «Καμπανάκι» της Ένωσης Στρατιωτικών! Ανησυχητικό κύμα φυγής στελεχών από το Πολεμικό Ναυτικό

«Οι στρατιωτικοί κουράστηκαν από τις εξαγγελίες και τις υποσχέσεις»

Πολιτική2 ώρες πριν

Για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

H κυβέρνηση θα πρέπει να δράσει στρατηγικά και να δημιουργήσει αφ’ ενός τις προϋποθέσεις αναβάθμισης του τομέα και αφ’ ετέρου...

Πολιτική3 ώρες πριν

Η παράγκα των Δημοκρατικών αντεπιτίθεται! Μητσοτάκης κατά Τράμπ – Μάσκ καί σύγκρουσις Εὐρώπης – ΗΠΑ

Ὁ Ἕλλην Πρωθυπουργός διά τῆς φράσεως «παγκόσμιοι οἰκονομικοί παράγοντες» ἐννοεῖ προφανῶς τόν Ἔλον Μάσκ.

Δημοφιλή