Ακολουθήστε μας

Ιστορία - Πολιτισμός

25η Μαρτίου: Έτσι άρχισε ο Αγώνας για την Ανεξαρτησία των Ελλήνων

Δημοσιεύτηκε στις

Ο λαϊκός ζωγράφος Θεόφιλος απεικόνισε σε πολλά έργα του, επεισόδια της Ελληνικής Επανάστασης

Γεωργία Τσατσάνη

25 Μαρτίου 1821, η εμβληματική ημερομηνία της αρχής της Ελληνικής Επανάστασης. Ο Πόλεμος της Ανεξαρτησίας από τη Μολδοβλαχία έως την Πελοπόννησο και την Κρήτη γίνεται με βάση την ορθόδοξη θρησκεία και την αρχαία ελληνική πεποίθηση των Πανελλήνων.

Ως μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο Κέντρο Βυζαντινών, Οθωμανικών και Νεοελληνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμινχαμ (University of BirminghamCentre for ByzantineOttoman and Modern Greek Studies) ως κλασικίστρια ήμουνα πολύ τυχερή στην πρόσληψη της ελληνικής αρχαιότητας στις συναναστροφές με Οθωμανολόγους και Βυζαντινολόγους κυρίως της ύστερης περιόδου. Μια διάλεξη τον πρώτο Οκτώβριο στη Μεγάλη Βρετανία αφορούσε στην περιοδολόγηση του Νέου Ελληνισμού είτε από το 1204, είτε μεταγενέστερα. Ο ομιλητής μας υπέδειξε το έτος της φραγκικής άλωσης ως το έτος μηδέν. Ο Απόστολος Βακαλόπουλος έχει ως terminus post quem την ίδια ημερομηνία, ήτοι το 1204. Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Σταυροφόρους μέχρι και τη δολοφονία του Ιωάννη Καποδίστρια, δυο δύσκολα γεγονότα, εκείνα δυστυχώς θέτουνε τα όρια από το μεγάλο πανεπιστημιακό δάσκαλο για τη νέα εποχή στο Γένος μας.  

Ο Απόστολος Βακαλόπουλος με την «Ιστορία του Νέου Ελληνισμού» μας δίνει ένα έργο-σταθμό με τη νεοελληνική συνείδηση να προέρχεται μέσα από τα σπάργανα μιας αρχαίας γραικοβαλκανικής συνύπαρξης με στοιχεία εθνικά και θρησκευτικά. Σύμφωνα με τη Συνθήκη της Ανεξαρτησίας η ημερομηνία της εθνικής εορτής ίσως να είναι διαφορετική γιατί κράτος ελληνικό δεν έχει υπάρξει ξανά ποτέ στην Ιστορία. Το νεοελληνικό κράτος που δημιουργείται στο Λονδίνο στις 3 Φεβρουαρίου 1830 είναι ένα αμάγαλμα όλων των λαών που ζούσανε νότια του Δούναβη έως την Κρήτη για αιώνες.  Η Ελλάδα υπάρχει στην αρχαία συνείδηση με τους Πανέλληνες από τον αρχαίο Ίστρο (Δούναβης) έως το νησί του Μίνωα και της Πασιφάης, καθώς οι Αργοναύτες επιστρέφοντας ιδρύουν τις Παρίστριες αποικίες. Η έλευση των Αργοναυτών στη νήσο Κρήτη ουδόλως συμπτωματική είναι γιατί η Μήδεια ως ανιψιά της τοπικής βασίλισσας Πασιφάης αφικνείται ανατολικά στο Κάβο Σίδερο, ένας απόλυτα αιτιολογικός μύθος της οριοθέτησης των Ελλήνων ανατολικά της Μεσογείου.      

Πότε αρχίζει η Επανάσταση;     

Στο βορρά ο Αλέξανδρος Υψηλάντης στις 17 Μαρτίου 1821 υψώνει την ελληνική σημαία στο Βουκουρέστι, την τότε πρωτεύουσα της Βλαχίας. Ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης τελικά είναι εκείνος που από τη Μάνη στις 17 Μαρτίου 1821 εκκινεί τον ένοπλο αγώνα νότια. Η πόλη της Καλαμάτας απελευθερώνεται στις 23 Μαρτίου 1821 και οι ελεύθεροι Έλληνες από τη «Μεσσηνιακή Γερουσία» συγγράφουνε Προκήρυξη προς τις Ευρωπαϊκές Αυλές. Στη νότια Κρήτη, στο Λουτρό Σφακίων, μια απρόσιτη περιοχή ακόμα έως σήμερα δεν υπάρχει δρόμος, η πρώτη ελληνική κυβέρνηση ως Καγκελαρία άρχισε τον Αγώνα με παγκρήτια συμμετοχή. 

Η 25η Μαρτίου 1838 ορίζεται ως η εθνική επέτειος των Ελλήνων από τον Όθωνα. Ακόμη τότε ζούσανε πολλοί πολεμιστές του Αγώνα ανάμεσά τους ο Γέρος του Μοριά ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης (1770-1843), ο Στερεοελλαδίτης Ιωάννης Μακρυγιάννης (1797-1864) και ο Κωνσταντίνος Κανάρης (1793-1877) από τα Ψαρά, ο ηρωικός πυρπολητής στην Τένεδο έως τη Χίο και τη Σάμο στο Αιγαίο πέλαγος. Η Πελοπόννησος, η Στερεά Ελλάδα και τα νησιά, τα ελληνικά νησιά, στο ανατολικό Αιγαίο είχανε καθαρή λύση στην επίλυση του γόρδιου οθωμανικού δεσμού. Συγκεκριμένα, η Επανάσταση αποφασίστηκε περί τα τέλη του φθινοπώρου το 1820 από ηγέτες στα οριοθετούμενα σύνορα του Ελληνισμού.               

Μία εναρκτήρια απόφαση για την εθνεγερσία πάρθηκε στη Βεσσαραβία (Ismail) από τη Φιλική Εταιρεία στις 20 Οκτωβρίου το 1820, αλλά η εξέγερση προδόθηκε στο Σουλτάνο από τους Άγγλους και γι’ αυτό η Συνάντηση στη Βοστίτσα (Αίγιο) τον επόμενο Ιανουάριο επισπεύδει τις διαδικασίες. Η Συνάντηση στη Βοστίτσα πραγματοποιήθηκε από 26 έως 30 Ιανουαρίου του 1821, με σημαίνοντα πρόσωπα της Πελοποννήσου, όπως οι Ανδρέας Λόντος, Ανδρέας Ζαΐμης, Ασημάκης Φωτήλας, Παπαφλέσσας, Παλαιών Πατρών Γερμανός, Χρύσανθος ο επίσκοπος Μονεμβασίας,  Ιωάννης Παπαδιαμαντόπουλος, Παναγιώτης Αρβάλης, Αμβρόσιος Φραντζής, Σωτήριος Θεοχαρόπουλος και Δημήτριος Μελετόπουλος. Οι συμμετέχοντες προκειμένου να έχουνε μια ημερολογιακή πυξίδα με βάση τις θρησκευτικές εορτές μπροστά τους ορίζουνε μερικές συγκεκριμένες εορτές που όλοι οι ορθόδοξοι γνωρίζουμε, όπως για παράδειγμα 25η Μαρτίου (Ευαγγελισμός της Θεοτόκου), 10η Απριλίου (Κυριακή του Πάσχα), 21η Μαΐου (Κωνσταντίνου και Ελένης) και 29η Μαΐου (Δεύτερη Άλωση της Κωνσταντινούπολης), όπως επισημαίνει ο Οθωμανολόγος Δρ. Δημήτρης Σταθακόπουλος σε ανάλογη συζήτηση με το δημοσιογράφο κ. Πάρι Καρβουνόπουλο. Οι Κρητικοί φαίνεται να μην έχουνε ενημερωθεί, τουλάχιστον όχι επισήμως.          

Όταν η Επανάσταση ξεκίνησε στο Ιάσιο στις 21 Φεβρουαρίου 1821 με τον ανέτοιμο Ιερό Λόχο από 500 σπουδαστές, αποφοίτους των Ηγεμονικών Ακαδημιών στις Παρίστριες επαρχίες, ο Αλέξανδρος Υψηλάντης ήτανε ένας ιδεολόγος ηγέτης ο οποίος δυστυχώς δεν πέτυχε να κάνει το όνειρο πραγματικότητα. Ο ίδιος αποτάχθηκε από το ρωσικό στρατό αμέσως από τον Τσάρο Αλέξανδρο Α΄ και μετά την αποτυχία στο Δραγατσάνι, μόνος του παραδόθηκε στις αυστριακές αρχές, χρόνια μετά όταν αποφυλακίστηκε με περιορισμούς γράφει άρρωστος στις 2 Ιανουαρίου 1828 μια δραματική επιστολή στον νέο Τσάρο Νικόλαο Α΄ της Ρωσίας. Εξαιρετικά ευγενής δεν ζητούσε παρά τη ρωσική διαμεσολάβηση να γίνει αποδεκτός άμα τη επιστροφή του στην πατρίδα από τον Κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια. Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης πεθαίνει 19 Ιανουαρίου 1828, έχοντας κλονισμένη υγεία, και χωρίς ποτέ να έλθει στην ελεύθερη Ελλάδα για την οποία όντως έδωσε την ίδια του τη ζωή, με μακρόχρονη στέρηση ελευθερίας έγκλειστος, άνευ λόγου. Η διάσημη επιστολή του Αλέξανδρου Υψηλάντη από το Ιάσιο στην έναρξη της Επανάστασης «Μάχου Υπέρ Πίστεως και Πατρίδος» στις 24 Φεβρουαρίου το 1821 είναι η αρχή του νέου ελληνικού κράτους.   

Η Πελοπόννησος ως το επίκεντρο την Άνοιξη του 1821        

Λαϊκός ζωγράφος Θεόφιλος

Λαϊκός ζωγράφος Θεόφιλος

Ο Μάρτιος του 1821 υπήρξε πράγματι δραστήριος βόρεια στη Μολδοβλαχία και στη νότια Πελοπόννησο. Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης επιθυμούσε να είναι στην Πελοπόννησο ανήμερα του Ευαγγελισμού την 25η Μαρτίου 1821. Είτε ο Επίσκοπος Γερμανός όρκισε τους οπλαρχηγούς στην Αχαΐα, είτε όχι, το χριστιανικό σύμβολο παραμένει ζωντανό.  Στις 10-13 Μαρτίου 1821 η ίδια ομάδα της Βοστίτσας συναντήθηκε στην Τρίπολη και τότε υπήρξε έντονη η αντιπαράθεση για αναβολή του Αγώνα. Η ανεπαρκής προετοιμασία και η μη έγκαιρη επιστροφή του απεσταλμένου κληρικού από την Πόλη και το Πατριαρχείο πίσω στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον Ανδρέα Ζαΐμη, ήτανε αρκετά για την αναβολή του αβέβαιου εγχειρήματος και οι παρευρισκόμενοι αποχώρησαν όταν η συζήτηση έφτασε σε αδιέξοδο.   

Δίχως αμφιβολία η Κωνσταντινούπολη απέχει χιλιάδες χιλιόμετρα από το νότο και ο φαναριώτικος Ελληνισμός έχει ανέκαθεν διαφορετικές ανάγκες διαβίωσης και επιβίωσης μέσα στο Μουσουλμανικό κόσμο. Ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε΄ όταν υπέγραφε τον αφορισμό της Επανάστασης ήτανε ο φόβος που έκανε την υπογραφή του στο χαρτί. Η οργισμένη επιστολή του προς τον ορθόδοξο Μητροπολίτη Μολδαβίας Βενιαμίν στις 11 Μαρτίου 1821 να τερματίσει το απονενοημένον τούτο κίνημα δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Ελληνικός Τηλέγραφος» μόλις στις 17 Απριλίου 1821 στη Βιέννη. Ωστόσο, όταν δημοσιεύεται η βεβιασμένη όσο φοβισμένη επιστολή, ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε΄ έχει ήδη μαρτυρήσει για του Χριστού την πίστη την αγία και της Πατρίδος την Ελευθερίαν, απαγχονισμένος για μέρες στην πόρτα του Πατριαρχείου από την Κυριακή του Πάσχα.

Η Πελοπόννησος έδινε αρχικά πρόσφορο έδαφος για την επιτυχημένη αρχή της Επανάστασης λόγω μιας μικρής πυκνότητας τούρκικου πληθυσμού, το 19ο αιώνα μόνο ένας τους δέκα κατοίκους της Πελοποννήσου είναι Μουσουλμάνος, και ο τουρκικός στρατός είναι όλος συγκεντρωμένος στα Γιάννενα ήδη από το καλοκαίρι του 1820 όταν οι Οθωμανοί πολεμούνε ενάντια στον Αλή Πασά των Ιωαννίνων. Νοτιότερα και με καθυστέρηση, οι Κρητικοί όταν πληροφορήθηκαν την έναρξη της Επανάστασης σε ανάλογες συναντήσεις στα Σφακιά έλαβαν την απόφαση της ένοπλης συμμετοχής στον Αγώνα και τον Απρίλιο του 1821 ο ορθόδοξος Επίσκοπος Κισσάμου είχε ακριβώς την ίδια τύχη με τον Πατριάρχη.  Ο Μεγάλος Αρπεντές στις 24 Ιουνίου 1821 μέσα στην εκκλησία του πολιούχου στον Άγιο Μηνά έφερε το τέλος για όλους τους επισκόπους, το Μητροπολίτη Κρήτης Γεράσιμο Παρδάλη και εκατοντάδες πιστούς.

Οι ένοπλες συγκρούσεις των Οθωμανών με τον Αλή Πασά των Ιωαννίνων το καλοκαίρι του 1820 στην Ήπειρο δημιουργούνε το δίαυλο ανταπάντησης διάπλατα στον παρίστριο ελληνόφωνο βορρά και στον ξεκάθαρα ελληνικό νότο. Προς τούτο οι πρώτες συζητήσεις έγιναν από τον Οκτώβριο του 1820 στη σημερινή Μολδαβία, όπου μια μεγάλη ελληνική παροικία υπήρχε ήδη από την αρχαιότητα· όταν ο Θεός έβαζε την υπογραφή του για την ελευθερία των Ελλήνων έκτοτε δεν υπήρξε ποτέ επιστροφή, alea jacta est.

Πηγή: Έθνος

Ο Σταύρος Καλεντερίδης, ξεκίνησε τις σπουδές του στην Αθήνα, σπουδάζοντας Πολιτική Επιστήμη στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έπειτα από τέσσερα χρόνια συμμετοχής στα φοιτητικά όργανα συνδιοίκησης της σχολής του και σε διάφορες οργανώσεις νέων, αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του στο εξωτερικό. Στη Βοστόνη των Η.Π.Α. ολοκλήρωσε δύο μεταπτυχιακά προγράμματα, στις Διεθνείς Σχέσεις (Αμερικανική εξωτερική πολιτική) και στην Επικοινωνία (Πολιτική Επικοινωνία), ενώ παράλληλα εργάστηκε στο Ελληνικό Προξενείο της Βοστόνης, στη σχολή του ως βοηθός έρευνας και σε δύο πολιτικές καμπάνιες Αμερικανών πολιτικών (Δημοκρατικών – Ρεπουμπλικάνων). Μετά από τρία χρόνια στις Η.Π.Α., άκουσε το κάλεσμα της πατρίδας του και επέστρεψε πίσω με μεγάλο πόθο για προσφορά στην Ελλάδα. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος δύο κοινωφελών οργανισμών, του δέλτα – πολιτική επανάσταση (πολιτικός οργανισμός) και της Λεοντίδας (ίδρυμα προώθησης θεμάτων ιστορίας, πολιτισμού και δημοκρατίας). Σήμερα ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ασχολείται με διάφορα εγχειρήματα πολιτικής διπλωματίας και δημοκρατίας, γράφει πολιτικά άρθρα, σχολιάζει την επικαιρότητα και συνεχίζει την προσωπική του μελέτη στην ιστορία και την πολιτική φιλοσοφία.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιστορία - Πολιτισμός

Ο παραβάτης της Μεγάλης Παρασκευής

Το εσπέρας της Μεγάλης Παρασκευης σκιά μικρά εδραμεν τοίχο, τοίχο , σκότος και ημίφως ακολουθών προς την πλατεία της πολίχνης εις την σκοτεινή αυλήν του ΤΑΠΕΙΝΟΥ ναού.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο ΠΑΡΑΒΑΤΗΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
ΑΝΑΜΝΗΣΙΣ ΠΡΟΠΑΣΧΑΛΙΝΟΥ ΚΕΡΦΙΟΥ
Και που να ειπει τον πόνον του ο μπαρπα Γιάννης ο τελεταρχης της περιφορας του Επιταφιου εις την μικράν πολιχνην .Φέτος δεν ανευρεθει μηδε αντιζηλος, μηδε ζηλωτης επιτροπος δια να ζητήσει τον λόγο διά την ασυγχρονον τούτην επιμονη του ιερεως να μην αντικαταστει τον ιδιορυθμον ουτον γραμματικον που τους έμεινε αγγονιν υπο του προγενεστερου ιερεως.

Εφετος ευρεθει ιος άγνωστος εξ Ασιας εκ των τοπων του ανατελλοντος ήλιου οστις επεβαλεν κατ’ οικον εκκλησιασμον και αυστηραν αστυνομευσην των λιγοστων εν τω ναω.
Αδυνατον εσταθει να ευρεθει τρόπος δια να ενταχθει εις τους ολιγους εκλεκτους τους εισερχομενους εις τον να ισκον Ούτε καν οι επιτροποι δεν εδιευκοληνοντο.Εμεινεν ολην σχεδόν την Αγιαν Εβδομαδαν εν τη οικια εξερχομενος εις το γειτναζον κατάστημα αποικακων και φρουτων προς αγορά αρτου ελιων και άλλων πολυτιμων προς το ζειν.Μα και δια μικράν εκ του μακρωθεν συντυχιαν μετά του οπωροπωλου χαριν ελάχιστου παρηγοριας…

Το εσπερας της Μεγάλης Παρασκευης σκιά μικρά εδραμεν τοίχο, τοίχο , σκοτος και ημιφως ακολουθων προς την πλατεία της πολιχνης εις την σκοτεινή αυλην του ΤΑΠΕΙΝΟΥ ναου.Η σκιά ουτη ενθυμιζεν παλαιον στρατηλατην .Φτασας εις το περιτοιχισμα του νάου δι αλματος ευρεθει εις την βόρεια σκοτεινή του πλευρά κατωθεν μεγάλου καντζιελλωτου ανοικτου παραθυρου.Εθρωνιαστην κατακοπος εις μεγαν λιθον κείμενον εις το σκοτος και ηκουεν κάλως το Αι γενεαι Αι πασαι..

Αισθηματιας ελλην ο μπαρπα Γιάννης εδακρυζεν ελαφρως. Ειτα αναπνευσας ελουθην του κλαματου….

Συνέχεια ανάγνωσης

Διεθνή

Αντιδράσεις για τον αποκλεισμό Ρώσων διπλωματών από εκδηλώσεις μνήμης για το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της Bundestag να αποκλείσει πρέσβεις της Ρωσίας και Λευκορωσίας από ειδική συνεδρίαση του ομοσπονδιακού κοινοβουλίου στις 8 Μαΐου για την 80ή επέτειο από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Η απόφαση της Bundestag ακολουθεί σύσταση του γερμανικού υπουργείου Εξωτερικών να μην προσκληθούν εκπρόσωποι των δύο αυτών χωρών εν μέσω διαφωνιών για τη συμμετοχή Ρώσων αξιωματούχων σε κρατικές εκδηλώσεις από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.

Αν και το σύνολο των ξένων διπλωματών έλαβαν επίσημη πρόσκληση, η Bundestag τόνισε ότι ακολούθησε το πρωτόκολλο ακολουθώντας τις οδηγίες της ομοσπονδιακής κυβέρνησης. «Αυτή η γνωμοδότηση οδήγησε, μεταξύ άλλων, στο να μην προσκληθούν οι πρέσβεις της Ρωσικής Ομοσπονδίας και της Λευκορωσίας», δήλωσε εκπρόσωπος στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων (dpa).

Εκπρόσωποι άλλων πρεσβειών θα συμμετάσχουν με τους Γερμανούς βουλευτές για την εκδήλωση στην αίθουσα της ολομέλειας της Bundestag που θα τιμήσει το τέλος του πολέμου και μαζί με αυτό, το τέλος της εκστρατείας βίας και γενοκτονίας της Ναζιστικής Γερμανίας στην Ευρώπη. Καλεσμένοι από το εξωτερικό δεν προσκλήθηκαν.

Εκπρόσωπος της ουκρανικής πρεσβείας στο Βερολίνο τόνισε ότι ο Ουκρανός πρέσβης στη Γερμανία Ολέκσι Μακέγιεφ θα παρευρεθεί «φυσικά» στην εκδήλωση και χαιρέτισε την απόφαση της Bundestag να μην προσκαλέσει τον Ρώσο πρέσβη.

Αντίδραση Ζαχάροβα

Χθες, η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών Μαρία Ζαχάροβα δήλωσε ότι η γερμανική απόφαση αποκλεισμού Ρώσων και Λευκορώσων διπλωματών από τις επετειακές εκδηλώσεις αποτελεί προσβολή από τους «ιδεολογικούς κληρονόμους και τους άμεσους απογόνους» εκείνων που διέπραξαν τις δολοφονίες του Χίτλερ.

Χθες Τετάρτη, ο Ρώσος πρέσβης στη Γερμανία Σεργκέι Νετσάγιεφ παρευρέθηκε σε τελετή μνήμης έξω από το Βερολίνο. Η σιωπηλή εκδήλωση στο κρατίδιο του Βρανδεμβούργου κοντά στο Βερολίνο έγινε προς μνήμη της Μάχης στα Υψώματα Ζέελοβ. Η Μάχη αυτή ήταν μια από τις τελευταίες μάχες του του Β’ ΠΠ κατά την προέλαση του σοβιετικού στρατού προς το Βερολίνο, λίγο πριν τη συνθηκολόγηση της Ναζιστικής Γερμανίας τον Μάιο του 1945. Τουλάχιστον 30.000 Σοβιετικοί στρατιώτες σκοτώθηκαν σε μια από τις πιο σκληρές μάχες για τον Κόκκινο Στρατό, ο οποίος αποτελούνταν από Ρώσους, Ουκρανούς και Λευκορώσους.

Η εκδήλωση αυτή προκάλεσε πολιτικές τριβές αφού το γερμανικό ΥΠΕΞ δημοσίευσε το ενημερωτικό του έντυπο του με το οποίο συμβούλευε να μην προσκληθούν Ρώσοι αντιπρόσωποι – μια κίνηση που οι βουλευτές της τοπικής βουλής του κρατιδίου στο Βραδεμβούργο είπαν ότι αυτό ατιμά τους πεσόντες Σοβιετικούς στρατιώτες.

Σύμφωνα με την τοπική κυβέρνηση, οι Ρώσοι εκπρόσωποι δεν έλαβαν επίσημη πρόσκληση για την εκδήλωση, αλλά ο Νετσάγιεφ δεν εμποδίστηκε να παρευρεθεί σε αυτή και έγινε ευγενικά δεκτός. Στην εκδήλωση μνήμης συμμετείχε και ο πρέσβης της Λευκορωσίας στη Γερμανία Αντρέι Σούπλιακ.

Ο Νετσάγιεφ εξέφρασε τη λύπη του για τον αποκλεισμό Ρώσων εκπροσώπων από την εκδήλωση της ομοσπονδιακής Βουλής. «Οι σκέψεις για την άμεση πολιτική κατάσταση δεν πρέπει να υπερισχύουν των ζητημάτων ιστορικής μνήμης και της ιστορικής συμφιλίωσης των λαών των χωρών μας», δήλωσε ο Ρώσος πρέσβης στην εφημερίδα Izvestia, που είναι υπέρ του Κρεμλίνου.

Ο Μακέγιεφ είπε ότι η παρουσία του Ρώσου πρέσβη στην εκδήλωση μνήμης για την ιστορική μάχη των σοβιετικών κατά του ναζιστικού στρατού ήταν ένας χλευασμός των θυμάτων τόσο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου όσο και του σημερινού πολέμου, μιλώντας για τις πρόσφατους ρωσικούς βομβαρδισμούς στις ουκρανικές πόλεις Κρίβι Ριχ και Σούμι που σκότωσαν 55 αμάχους, μεταξύ των οποίων 11 παιδιά.

Το γερμανικό ΥΠΕΞ δεν θέλει να δώσει την ευκαιρία στη Ρωσία να εργαλειοποιήσει τις εκδηλώσεις μνήμης για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο για να δικαιολογήσει τον πόλεμό της εναντίον της Ουκρανίας. «Είναι αναμενόμενο από τη ρωσική πλευρά να εκμεταλλευτεί και να συνδέσει απρεπώς τις εκδηλώσεις με την δικαιολόγηση του επιθετικού της πολέμου κατά της Ουκρανίας», δήλωσε εκπρόσωπος του γερμανικού ΥΠΕΞ.

SPD: Παράλογη η σύσταση

Μέλη της κυβέρνησης του κρατιδίου Βρανδεμβούργου, της οποίας ηγούνται οι Σοσιαλδημοκράτες (SPD) με τη συμμετοχή της αριστερής Συμμαχίας Σάρα Βάγκενκνεχτ (BSW) εξέφρασαν οργή για τη σύσταση αυτή του ομοσπονδιακού υπουργείου Εξωτερικών. «Είναι μια διπλωματική – για να το θέσω κομψά – όχι πολύ φιλική ενέργεια προς τους απογόνους των ανθρώπων που είναιGErM θαμμένοι εδώ», δήλωσε ο επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας της BSW Νίλς-Όλαφ Λίντερς. «Το να θέλεις να τους απαγορεύσεις να πάνε στους τάφους των προγόνων τους είναι απολύτως απαράδεκτο», είπε.

Η βουλευτής του SPD, Σίνα Σένμπρουν χαρακτήρισε τη σύσταση του υπουργείου Εξωτερικών «παράλογη». «Φυσικά τα πάντα μπορούν να γίνουν αντικείμενο εκμετάλλευσης, αλλά για εμάς σήμερα αυτό θα πρέπει να αφορά πάνω απ’ όλα τη μνήμη των νεκρών», τόνισε στον γερμανικό ραδιοφωνικό σταθμό rbb inforadio.

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

Συνέχεια ανάγνωσης

Απόψεις

Η Λαμπρή της Ορθοδοξίας!

Κρατάμε ψηλά τα λάβαρα του Έθνους και της Ορθοδοξίας, κρατάμε ψηλά τις καρδιές μας!

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γράφει ο Νίκος Ταμουρίδης

Παλαιστίνη 33 μ.Χ. Εβδομάδα του Πάθους. Τι κι αν χειμώνας μέσ’ στην καρδιά της Παναγιάς και πόνος και σπαραγμός και δάκρυ; Η άνοιξη έρχεται κι ανθεί με την Ανάσταση του γιου της και Θεού μας!

Ελλάδα 2025 μ.Χ. Εθνικό πάθος. Τι κι αν λάμπει ο ήλιος και φέρν’ η άνοιξη ανθούς και σπέρνει πρασινάδα; Πονά η καρδιά μας από την κατάντια και χειμώνας βαρύς τον ήλιο το λαμπρό σκεπάζει!

Πονά η καρδιά μας γιατί οι ιθύνοντες της πολιτείας έχουν διαμορφώσει μια Ελλάδα παρηκμασμένη και χρεοκοπημένη ηθικά, πνευματικά, εθνικά, πολιτικά, οικονομικά, κοινωνικά. Μια Ελλάδα, για την οποία επιβάλλεται να ψάλουμε ένα «εθνικό επιτάφιο θρήνο».

Όμως αυτές τις ημέρες, έχουμε την λαμπρότερη ημέρα του χρόνου, έχουμε την Λαμπρή των Ελλήνων! Για αυτό το λόγο, εμείς οι Έλληνες οφείλουμε να κάνουμε Πάσχα, τηρώντας με ευλάβεια τα ήθη και έθιμά μας και γεμίζοντας τις εκκλησιές μας!

Κάνουμε Πάσχα λοιπόν!

Γιατί το Πάσχα είναι η Λαμπρή της Ορθοδοξίας! Είναι οι θείες ακολουθίες, η εξομολόγηση, η θεία κοινωνία. Είναι η ταπείνωση, η μετάνοια, η συγχώρηση και η ανάσταση των ψυχών μας. Είναι η επίσκεψη των παιδιών στους γονείς, είναι η χαρά των γονέων για την οικογενειακή μάζωξη. Είναι τα έθιμα, τα τσουρέκια, τα κόκκινα αυγά, οι λαμπάδες, το αρνί, τα τραγούδια, οι χοροί. Είναι η περίοδος όπου καλούμαστε να «συγχωρήσωμεν πάντας τη Αναστάσει και είπωμεν και τοις μισούσιν ημάς Χριστός Ανέστη»!

Κάνουμε Πάσχα!

Κρατάμε ψηλά τα λάβαρα του Έθνους και της Ορθοδοξίας, κρατάμε ψηλά τις καρδιές μας!

-Γιατί στα άγια τούτα χώματα που ζούμε μπόρεσε ο άνθρωπος με θεία σάρκα να ντύσει το ομορφότερο από όλα τα όνειρά του!

-Γιατί και φέτος η όμορφη ελληνική φύση μας καλεί να λάβουμε μέρος στην «εορτή των εορτών» και στην «πανήγυρη των πανηγύρεων»!

Καλή Ανάσταση! Χρόνια Πολλά!

Νικόλαος Ταμουρίδης Αντγος (ε.α)-Επίτιμος Α’ Υπαρχηγός ΓΕΣ

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διεθνή8 λεπτά πριν

Ανοιχτό το ενδεχόμενο επίθεσης στο Ιράν από Τραμπ!

«Δεν απέρριψα το ισραηλινό σχέδιο, αλλά δεν βιάζομαι», λέει ο πρόεδρος των ΗΠΑ

Ιστορία - Πολιτισμός23 λεπτά πριν

Ο παραβάτης της Μεγάλης Παρασκευής

Το εσπέρας της Μεγάλης Παρασκευης σκιά μικρά εδραμεν τοίχο, τοίχο , σκότος και ημίφως ακολουθών προς την πλατεία της πολίχνης...

Αναλύσεις42 λεπτά πριν

Τουρκικός «πόλεμος» και Αθηναϊκό φοβικό σύνδρομο

Η ανακοίνωση για Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό αποτελεί ουσιαστικά ομολογία αποτυχίας μιας πολιτικής δεκαετιών και δικαίωσης όσων για χρόνια τεκμηριώναμε την...

Αναλύσεις2 ώρες πριν

Τα λάθη στον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό

Δύο βασικά λάθη ακόμα και στη νομική και διπλωματική διάσταση του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού που ανακοινώθηκε

Αναλύσεις13 ώρες πριν

Με αρνητές στράτευσης και φοβικά σύνδρομα δεν σώζεται η Ελλάδα!

Σε μια συνέντευξη-σεισμό στον Ραφαήλ Καλυβιώτη, ο αντιστράτηγος ε.α. Λάμπρος Τζούμης δε μάσησε τα λόγια του, σκιαγραφώντας με μελανά χρώματα...

Δημοφιλή