Απόψεις
Ελλάδα ίσον Φώς, Έρωτας, Μυστήριο, Παιδεία για ελεύθερους ανθρώπους
Η ελληνική ψυχή θα αναγνωρίσει στο πρόσωπο του Χριστού το «πάνυ ακριβές» και τον Όντως Θεό ως τον Ήλιο της Δικαιοσύνης…

Γράφει ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ *
«Η ομορφιά στο πρόσωπό σου, χαστούκι στον πολιτισμό», τραγουδά η Μαρινέλα. Κι εννοεί ένα πολιτισμό που δεν αναγνωρίζει την ομορφιά και τη μοναδικότητα του προσώπου.
Ένα πολιτισμό και μια νεκροθαπτική τεχνική παιδεία που νεκρώνουν τις καρδιές των ανθρώπων και τυφλώνουν τα μάτια τους για να μην μπορούν να βλέπουν και να ερωτεύονται το κάλλος, τη μοναδικότητα και την ομορφιά στο βλέμμα και το πρόσωπο του συγκεκριμένου ανθρώπου.
Να μην πάσχουν για το κάλλος, την ωραιότητα και τη μοναδικότητα. Ο Έρωτας του Ωραίου γεννά την ανδρεία, την ελευθερία και τη δημοκρατία.
Στην Ελλάδα η Παιδεία είναι ταυτισμένη με τον Έρωτα. Ο Έρωτας είναι η συστατική θεϊκή δύναμη του ανθρώπου ώστε να φθάσει να ζήσει στην αλήθεια, την ομορφιά, την καλοσύνη, τη δικαιοσύνη, και την ελευθερία. Στη μοναδικότητα του προσώπου.
Δίχως έρωτα δεν έχουμε ούτε πόλη, ούτε δημοκρατία. Δίχως έρωτα όλα είναι νεκρά. Ο έρωτας είναι δύναμη ασκητική ώστε να καταστεί ο άνθρωπος Θεός κατά Χάριν και να αναστήσει όλους τους νεκρούς.
Για τον Έλληνα είναι «αεί απορούμενον και αεί ζητούμενον τι εστί το όν». Απορία, για το τί είναι αυτό που υπάρχει. Απορία για το μυστήριο που στέκεται εμπρός μας, μας κοιτάζει με χίλια βλέμματα και μας προσκαλεί στη δική του περιοχή της καλοσύνης και της ομορφιάς.
«Σχίζω τα βουνά και παντού ρωτάω, ποιός είδε τα μάτια που αγαπάω», θα πει ένα άλλο λαϊκό τραγούδι μας. Πώς, αλήθεια, η Ελλάδα του τώρα, των τελευταίων πενήντα χρόνων, γέρασε και νεκρώνεται, λησμονώντας την αιώνια Ελλάδα του Φωτός της Αναστάσεως και της Ωραιότητας;
Χωρίς τον έρωτα δεν υφίσταται ζωή αλλά θάνατος. Τί είναι όμως ο έρωτας;
Σαφώς είναι η δύναμη της ανθρώπινης καρδιάς να αναγνωρίζει και να πάσχει αιωνίως για τη μοναδικότητα, το κάλλος και την ομορφιά του συγκεκριμένου προσώπου. Να πάσχει, δηλαδή, για την Αλήθεια. Διότι αλήθεια είναι το αλησμόνητο κάλλος. Αυτό στα ελληνικά γράμματα ονομάζεται με μια λέξη: Πρόσωπο.
Το πρόσωπο είναι το αλησμόνητο Ένα που μας έλκει στο Φως και τη Ζωή. «Ουδέν ενικώτερον του προσώπου», θα πουν οι Έλληνες Πατέρες της Εκκλησίας. Η Εκκλησία θα ψάλλει: «Ο εμός έρως εσταύρωται». Δίχως την παιδεία της μοναδικότητας του προσώπου δεν έχεις ούτε πόλη, ούτε πατρίδα, ούτε δημοκρατία.
Στο μυστήριο των κτιστών προσώπων, στην παρακατιανή θεοείδεια, όπως έλεγαν ο Κώστας Ζουράρης κι ο Κωστής Μοσκώφ, εικονίζεται η Άκτιστη Τριαδική Θεοείδεια και το Άκτιστο Τριαδικό Κάλλος, όπως μας έδειξε με τη Σάρκωσή του Ο Είς της Τριάδος που έγινε τέλειος άνθρωπος μένοντας τέλειος Θεός.
- Η αρχαία Ελλάδα από την άμορφη και άσχημη πέτρα θα σμιλέψει πρόσωπα και σώματα με ομορφιά θεϊκή και κάλλος θεϊκό. Η Αθηνά, ο Απόλλωνας, ο Δίας, η Ήρα, η Αφροδίτη και ούτω καθεξής.
- Το κάλλος είναι το αληθινό ένδυμα και η θεϊκότητα του γυμνού σώματος. Η Ελλάδα εξ αρχής θα θελήσει να σαρκωθεί ο Θεός στην ύλη και το σώμα. Γι᾽ αυτό λέμε ότι η Ελλάδα είναι εξ αρχής Χριστιανική και Ορθόδοξη.
Πρόσωπο σημαίνει, δια του ενός το πάν. Αν είδες ένα πρόσωπο, αν ερωτεύθηκες έστω και μια φορά το συγκεκριμένο πρόσωπο και βλέμμα ενός ανθρώπου, τότε πάσχεις για όλους. Τότε κράζεις στον χώρο και τον χρόνο για να τους βρεις όλους. Δεν δέχεσαι τίποτε και κανένας να χαθεί και να πέσει στο μη όν.
Αν ερωτεύθηκες έστω και μια φορά ένα συγκεριμένο πρόσωπο με σάρκα και οστά, τότε τα βάζεις με τον θάνατο και απαιτείς να αναστηθούν όλοι οι νεκροί. Τότε σέβεσαι τα πάντα και τους πάντες. Τότε δεν αντέχεις ούτε ένα μυρμήγκι να πατήσεις. Τότε σέβεσαι τη γη και το χώμα και σκύβεις και τα προσκυνάς, διότι η γη και το χώμα είναι γεμάτα από τα νεκρά οστά όλων των ανθρώπων που έζησαν μέχρι σήμερα.
Μετά τον Νεοπλατωνισμό, στους Ελληνιστικούς χρόνους, άρχισε η φθορά της ελληνικότητας, διότι το συγκεκριμένο όν με σάρκα και οστά υποτάχθηκε στο γενικό και αόριστο, στην ψυχρή και απρόσωπη ιδέα. Μέχρι τον Αριστοτέλη, από τον Όμηρο, τον Ηράκλειτο, τον Παρμενίδη, τον Σωκράτη και τον Πλάτωνα, η Ελλάδα βιώνει την παρουσία του Θεού και τη μυστήρια παρουσία του συγκεκριμένου και απερίγραπτου μέσα στον κόσμο.
Το συγκεκριμένο είναι το «τόδε τι». Αυτό εδώ. Αυτός εδώ ο άνθρωπος. Αυτό εδώ το λουλούδι. Αυτό εδώ το αστέρι. Δηλαδή, το συγκεκριμένο όν καμωμένο από ύλη και σώμα δεν αφομοιώνεται και δεν νεκρώνεται από τη γενική ιδέα και το γενικό είδος.
- Ακόμη και ο Πλάτωνας, που κατηγορείται πως διέδωσε το μίσος προς το σώμα και την ύλη χάριν των ιδεών, δεν είναι πλατωνιστής, όπως φαντάστηκαν μέχρι σήμερα πολλοί μαθητές του.
Διότι ο Πλάτωνας ως Έλληνας, θρηνεί για τη φθορά των αισθητών και εφήμερων όντων. Και θα αγωνιστεί να διασώσει, όσο του είναι δυνατόν, το αισθητό κι εφήμερο μέσα στην αιώνια ιδέα του.
Λυπάται που φθείρεται και χάνεται η ομορφιά του αισθητού όντος, το πρόσωπο, το άνθος, το βλέμμα, ή που κυριαρχεί η αδικία, και θα αναζητήσει το όντως ωραίο, το όντως καλό, το όντως δίκαιο, στον κόσμο των ιδεών.
Γι᾽ αυτό ο Έλληνας θα τιμά και θα μετρά τους νεκρούς εξίσου με τους ζωντανούς. Γι᾽ αυτό ο Έλληνας θα πιστέψει στον Χριστό. Διότι τιμά τους νεκρούς και το σώμα και θέλει οπωσδήποτε να αναστηθούν οι νεκροί.
Στους Ελληνιστικούς χρόνους θα εισβάλει στον ελληνικό κόσμο ο ασιατισμός και η μαγεία ως απρόσωπη και ανέραστη εξουσία επί του κόσμου. Ο Έλληνας Λόγος θα υποταχθεί στη διάνοια, στην αφαίρεση, στο απρόσωπο. Θα υποταχτεί στην άσκηση και την ανέραστο φυγή από τον κόσμο των σωμάτων και της ύλης, προς τον κόσμο των ιδεών.
Ο Κέλσος θα κατηγορήσει τους Χριστιανούς ως φιλοσώματο γένος, επειδή μιλούσαν για την ανάσταση των νεκρών. Αλλά ο Κέλσος έχει χάσει την ελληνική εμπειρία του συγκεκριμένου, και θα μιλήσει ως Ασιάτης εραστής του απρόσωπου Μπράχμα. Γι᾽ αυτό δεν θα αναγνωρίσει τον Χριστό και δεν θα ακολουθήσει τους Έλληνες Πατέρες της Εκκλησίας. Θέλει ένα Θεό απόκοσμο, ψυχρό, νεκρό κι απρόσωπο, αδιάφορο για τον θάνατο και τη φθορά των ανθρώπων και των σωμάτων.
- Η ελληνική ψυχή όμως θα αναγνωρίσει στο πρόσωπο του Χριστού το «πάνυ ακριβές» και τον Όντως Θεό ως τον Ήλιο της Δικαιοσύνης, ως τον μανικό εραστή του ανθρώπου, για τον οποίο ο σαρκωμένος Θεός Ιησούς θα σταυρωθεί, για να τον αναστήσει και να τον ανασύρει από τον ανήλιο Άδη και την έρημο των νεκρών οστών στην πόλη των ζώντων προσώπων και την όντως δημοκρατία, όπου ο δήμος νικά και ελευθερώνεται από τον θάνατο.
Ο Οδυσέας θα εγκαταλείψει το νησί της αγέραστης θεάς Καλυψούς με τις άφατες ηδονές της και θα θαλασσοπνιγεί στο πέλαγος, ενώ γυμνός και ματωμένος θα επιστρέψει στη θνητή Πηνελόπη στην Ιθάκη.
Η Πηνελόπη είναι το συγκεκριμένο και απτό, με σάρκα και οστά. Το πρόσωπο το μοναδικό κι ανεπανάληπτο. Το ίδιο και η Αντιγόνη. Θα προτιμήσει τον θάνατο παρά να υποταχθεί στον ανθρώπινο νόμο του Κρέοντα που της επιβάλλει να περιφρονήσει τον αδερφό της Πολυνείκη και να τον αφήσει άθαφτο.
Το ίδιο, σήμερα, η Μαρία Καρυστιανού και οι άλλοι γονείς των αδικοχαμένων παιδιών στα Τέμπη, θα ξυπνήσουν τις νεκρές καρδιές των Ελλήνων για να απαιτήσουν Δικαιοσύνη.
- Το ίδιο και ο Νίκος Παπαδόπουλος, δεν θα αντέξει την παραμόρφωση του προσώπου της Παναγίας και του Χριστού, και θα αποκαθηλώσει στην Εθνική Πινακοθήκη την ύβρη προς το Πρόσωπο του Σαρκωμένου Θεού, της Μητέρας του και των φίλων του.
Αυτή η Αναστάσιμη παιδεία του Κάλλους και του Έρωτος που διασώζεται στην Ορθόδοξη Θεία Λειτουργία θα αναστήσει την Ελλάδα, και δια της Ελλάδος όλο τον κόσμο.
* Γεώργιος Παύλος
τ. Καθηγητής Φυσικής και Φιλοσοφίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Απόψεις
Προ των πυλών η αλλαγή του νέου καθεστώτος στη Συρία
Ο γεωπολιτικος οργασμός που είδαμε στην αρχή της ανατροπής του Άσαντ γειωθηκε εξαιτίας των σφαγων αλλόθρησκων που πράττονται μέχρι σήμερα.

Γράφει ο Ευάγγελος Μπασάρ Αλ Μούσσα
Η Ύπατη Εκπρόσωπος της #ΕΕ για Εξωτερικές Υποθέσεις και Πολιτική Ασφάλειας #Κάγια_Κάλλας: “οι συριακές αρχές δεν έχουν κάνει ό,τι απαιτείται από αυτές για να άρουν τις κυρώσεις στη Συρία”. Αυτό έγινε κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στο Λουξεμβούργο.
Συνεχίζει: “Οι συριακές μεταβατικές αρχές πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στα συμφέροντα του συριακού λαού έναντι της συνεχιζόμενης παρουσίας ξένων μαχητών, οι οποίοι έχουν γίνει εμπόδιο για την άρση των αμερικανικών και ευρωπαϊκών κυρώσεων στους Σύρους. Ο προσωρινός Πρόεδρος μπορεί να ανταμείψει τους ξένους τζιχαντιστές δίνοντάς τους χρήματα και γάμο. Σε κάθε περίπτωση Θα επανεκτιμήσουμε την κατάσταση στη #Συρία”.
Σας ξαναλέω ότι αν ο Jolani δεν θα τηρήσει τις υποσχέσεις του και προσπαθεί να κερδίσει χρόνο θα τον ανατρέψουν πρώτοι οι Τούρκοι σύντομα. Προφανώς έναν προτεινόμενο προορισμό μπορεί να αποτελέσει η Υεμένη ή Σομαλιλάνδη για τη στήριξη των επιθέσεων έναντι των Χούθι. Το είδαμε στο Αζερμπαϊτζάν, Λιβύη, κλπ
Σε κάθε περίπτωση οι #ΗΠΑ πιέζουν την Τουρκία η οποία έχει το πάνω χέρι στον Jolani να συντομεύσει. Προσωπικά θεωρώ την αλλαγή του νέου καθεστώτος είναι προ των πυλών. Καθώς ο γεωπολιτικος οργασμός που είδαμε στην αρχή της ανατροπής του Άσαντ γειωθηκε εξαιτίας των σφαγων αλλόθρησκων που πράττονται μέχρι σήμερα.
Απόψεις
Η Μεγάλη των Απατεώνων Σχολή
Ένας υποδόριος μηχανισμός παραγωγής εξουσίας: εκείνος που ευνοεί την ανάδυση των πολιτικών πτωμάτων.

Γράφει η Χαρετίνα Κουκούρη, MBA Candidate με εξειδίκευση στα Χρηματοοικονομικά και την Τεχνολογία
Πέρα από την επιφάνεια των εκλογικών αναμετρήσεων και πέρα από τους πίνακες των κομματικών ποσοστών, κρύβεται ένας υποδόριος μηχανισμός παραγωγής εξουσίας: εκείνος που ευνοεί την ανάδυση των πολιτικών πτωμάτων. Ποιοι είναι αυτοί; Είναι οι πολιτικοί που, ενώ ηθικοπολιτικά αποσυντίθενται, κατορθώνουν να αναστηθούν στην πολιτική σκηνή, πάντα καθαρότεροι και δικαιωμένοι, μέσω της βοήθειας πολιτικού (συχνά κακού) μάρκετινγκ, φορώντας τα λευκά πουκάμισα της κενότητας.
Αυτή η θεσμοποιημένη λειτουργία είναι μια άτυπη, αλλά πλήρως λειτουργική μηχανή που παράγει σωτήρες ανά δεκαετία, γράφει υποσχέσεις και τις επανακυκλοφορεί με νέο εξώφυλλο, εκπαιδεύει ανθρώπους στην ρητορική χωρίς ουσία, στη συναισθηματική εκβιαστικότατα χωρίς ευθύνη, στο να χειρίζονται την κοινή γνώμη με την επιμέλεια ενός καλού salesman ή saleswoman.
Αυτή τη μηχανή την έχουν φτιάξει, φυσικά, τα μέλη αυτής της σχολής, οι οποίοι δεν ανήκουν σε κάποιον συγκεκριμένο πολιτικό χώρο, γιατί δεν έχουν ανάγκη από τούς χώρους – αυτοί είναι ο χώρος. Ένας χώρος όπου η μνήμη χρησιμοποιείται ως εργαλείο διαχείρισης και όχι ως γνώση, όπου η άνοδος δεν είναι αποτέλεσμα ικανότητας αλλά επιδεξιότητας. Και η αποτυχία, η παρακμή, ακόμη και η διαφθορά, δεν τους εξοντώνουν. Αντιθέτως, τους εξυψώνουν.
Αυτή η πολιτική μηχανή παράγει βίαιο ρεαλισμό, που πουλιέται ως πολιτική εμπειρία:
«Ξέρει αυτός από λάθη, αφού τα έκανε ο ίδιος».
Η επιδεξιότητα, το απόλυτο «μασκάρεμα» των πολιτικών αδυναμιών, δεν αφορά ούτε τρόπους διοίκησης ούτε κάποιο όραμα. Είναι η τέχνη της εξαφάνισης των ενοχών και η επιβίωση των πιο χρήσιμων α(χ)ρίστων. Στο επικοινωνιακό τους εργαστήρι, ο δημόσιος διάλογος δεν είναι ένα εκλεπτυσμένο debate που εξυψώνει το πνεύμα, ούτε μια ουσιαστική ιδεολογική σύγκρουση (αφού οι ιδεολογίες είναι απλώς κενές ταμπέλες, χωρίς πραγματική ουσία). Είναι μια καλοστημένη, μελετημένη σκηνή από ένα reality show.
Το ψυχρό, μη συναισθηματικό, χειρουργικά δομημένο επικοινωνιακό παιχνίδι τους είναι αισθητικά κιτς και λειτουργεί ως μια υποχθόνια στρατηγική προσέγγισης του λαού. Η απλοποίηση βαφτίζεται λαϊκή σοφία και ο λαϊκισμός βαφτίζεται κοινή λογική. Οι φράσεις τους είναι κατασκευασμένες όχι τόσο για να πείσουν, αλλά για να κυκλοφορήσουν. Ο σημερινός πολιτικός δεν έχει ανάγκη να πείσει. Πρέπει να γίνει μιμίδιο, τίτλος ειδήσεων, κοινωνικό ανέκδοτο.
Πίσω από αυτή τη ρητορική φτώχεια προελαύνει η αληθινή φτώχεια: η κοινωνική, η μορφωτική, η πολιτική. Το κυρίαρχο χαρακτηριστικό τους είναι η ικανότητά τους να μετατρέπουν το θράσος σε ηγετικό προφίλ. Όσο πιο κυνικός, τόσο πιο «αληθινός». Όσο πιο επιπόλαιος, τόσο πιο άμεσος. Η κοινωνική κούραση του «όλοι είναι ίδιοι» αποτελεί το τέλειο έδαφος για αυτούς τους τύπους.
Οι απόφοιτοι αυτής της σχολής έχουν δύο κοινά χαρακτηριστικά: είναι ηθικά αδιάφοροι και εκπαιδευμένοι στην τέχνη του να γίνονται αναγκαίοι. Όχι γιατί προσφέρουν λύσεις, αλλά γιατί πείθουν ότι χωρίς αυτούς δεν υπάρχουν άλλες. Η ρητορική των απόλυτων μηδενικών στο πολιτικό πεδίο είναι αυτή: έχουν την ικανότητα να μην ταράσσονται μπροστά στην υποκρισία και να μην ταλαντεύονται μπροστά στο ψέμα. Άλλωστε, ό,τι κλέβει το κοινωνικό βλέμμα, μετατρέπεται σε χειροκρότημα.
Στον θεσμό του ψέματος, η συλλογική αμνησία γίνεται εργαλείο για να εξαφανιστούν οι αποτυχίες, οι οποίες παρουσιάζονται ως αναγκαία κακά. Η έννοια της πολιτικής ευθύνης μοιάζει πια με κάτι απόμακρο, ένα όνειρο, σαν γραμμή από μυθιστόρημα που δεν αγγίζει την πραγματικότητα.
Πιο συγκεκριμένα, η ρητορική τους γίνεται όπλο, με τους ίδιους να αναλαμβάνουν τον ρόλο της μηχανής προστασίας για μια εξουσία, του πλαισίου της οποίας οι ίδιοι έχουν δημιουργήσει. Δεν χρειάζεται να είναι χρήσιμοι, αρκεί να εμφανίζονται ως η μοναδική λογική λύση ανάμεσα σε ανύπαρκτους εχθρούς. Αν η πραγματικότητα δεν υποστηρίζει το αφήγημά τους, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα. Η εξουσία τους στηρίζεται στην επαναλαμβανόμενη κατοχή του μικροφώνου. Μιλούν πρώτοι, πιο δυνατά, πιο πειστικά.
Έτσι, η υπερέκθεση γεννά εξοικείωση, η εξοικείωση δημιουργεί εμπιστοσύνη… και αυτοί προετοιμάζουν το έδαφος για συναισθηματικό έλεγχο. Εσύ, λαέ, το παραμελημένο παιδί που ακολουθείς τις υποσχέσεις των οπαδών του Μακιαβέλι, εξαρτάσαι από την ελπίδα και την προσοχή, που μεθοδικά αποσύρουν και επαναφέρουν.
Σε μια κοινωνία που έχει κουραστεί να συγκρούεται ή να παρακολουθεί συγκρούσεις, όταν έχεις αποτύχει πέντε φορές, την έκτη φορά ξεχνιέται, αρκεί να μιλήσεις με σιγουριά και αυτοπεποίθηση και να εξαντλήσεις τον αντίπαλο. Η σύγχρονη πολιτική τέχνη του διαλόγου ακολουθεί τους δικούς της κανόνες. Δεν ακούς, άρα κατασκευάζεις την παρουσία σου. Δεν εξηγείς, άρα δείχνεις σοβαρός. Δεν υποσχέσαι, άρα τα δίνεις όλα. Δεν χτίζεις εμπιστοσύνη, χτίζεις ανάγκη. Δεν εμπνέεις, κατασκευάζεις σύγχυση και αφήνεις τον κόσμο να επιλέξει το ψέμα που του ταιριάζει.
Μια πάγια τακτική είναι η δημιουργία του καλού παιδιού. Η στρατηγική του καθαρού και αθώου προσώπου δεν πρέπει να κουβαλάει παρελθόν, ούτε να έχει βαρύ ιστορικό.
Είναι νεοφανής, με μια πιο αγνή προσέγγιση. Είναι ο ανυποψίαστος, ο αδέκαστος, αυτός που θα φέρει τα ήρεμα νερά. Ο συναινετικός, ο εύκολα προσβάσιμος, ο ευπεπτός. Αυτός που δεν έχει έρθει από τζάκι, που φοράει τον μανδύα του υπεράνω της διαφθοράς, είναι ο μπάτλερ της ελπίδας. Όλοι οι άλλοι είναι «οι φωνακλάδες», «οι γραφικοί», «οι αντιδραστικοί». Αυτός είναι “ο μόνος ώριμος”. Στην πραγματικότητα, όμως, απλώς είναι πιο καλά κρυμμένος.
Ένα άλλο χρήσιμο ταλέντο που έχει ο επαγγελματίας απατεώνας είναι να προσφέρει απλές λύσεις για σύνθετα προβλήματα. Είναι η τέχνη της διοχέτευσης της αγανάκτησης σε ελεγχόμενες βαλβίδες. Ό,τι δεν μπορείς να καταπνίξεις, κάν’ το εκτόνωση. Οι πολιτικοί μας προσφέρουν μικρές, ανώδυνες λύσεις και μεταρρυθμίσεις χωρίς ουσία, οι οποίες “χρυσωμένες” με υποσχέσεις, δήθεν θα συγκλονίσουν τον κόσμο του συστήματος.
Η Μεγάλη των Απατεώνων Σχολή συγκεντρώνει κάθε χρόνο όλο και περισσότερους επίδοξους φοιτητές και παράγει ολοένα περισσότερους αποφοίτους. Μπορεί να μην έχει καλό όνομα, αλλά είναι η μόνη σχολή που προσφέρει σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση χωρίς να χρειαστείς να εργαστείς ούτε μία ώρα στη ζωή σου.
Εκεί, τα πτυχία δίνονται με βασικό προσόν την βεβαιότητα ότι δεν θα ιδρώσεις ποτέ. Οι απόφοιτοί της, οι γνωστοί αποδιοπομπαίοι τράγοι του συστήματος με τη γραβάτα, δεν έχουν ανάγκη από κοινό. Το κατασκευάζουν οι ίδιοι, δημιουργώντας κοινή γνώμη μέσω θεσμικής παρενδυσίας. Το “αείν αριστεύειν” στη Σχολή τους σημαίνει:Να επινοείς διαρκώς κρίσεις και αφηγήσεις «τέλους εποχής».Να καταλαμβάνεις εξουσία χωρίς να μοιάζεις
επικίνδυνος.Να μη διοικείς για να παράγεις έργο, αλλά για να διαιωνίζεις το κενό.Να είσαι χαρτογιακάς μέχρι το κόκκαλο, αλλά να δηλώνεις πως απεχθάνεσαι τη γραφειοκρατία. Η Σχολή έχει, βέβαια, και το δικό της dress code: να είσαι το ντυμένο παλιό βαμμένο νέο.
Τα μαθητούδια, όμως, τυφλωμένα από το φως της εναλλακτικότητάς τους, ξέχασαν να περάσουν το πιο σημαντικό μάθημα: την τέχνη της αποδοτικής απόκρυψης των ίχνων του εγκλήματος. Αλλά και ένα θεολογικό: «Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω».
Απόψεις
Μεγάλη ήττα για την τουρκική διπλωματία οι κινήσεις της Κύπρου στις τουρκόφωνες χώρες της Κεντρικής Ασίας
Ο λόγος για την άσκηση πίεσης από Λευκωσία και Βρυξέλλες στις Τουρκόφωνες χώρες της κεντρικής Ασίας, με αποτέλεσμα οι τρεις από αυτές (Ουζμπεκιστάν, Καζακστάν, Τουρκμενιστάν) να αποφασίσουν να ανοίξουν πρεσβεία στη Λευκωσία.

Γράφει ο Λάζαρος Καμπουρίδης
Μεγάλος αριθμός εκπομπών της τουρκικής αντιπολιτευόμενης τηλεόρασης ειδικά χθές, αναφερθήκαν στο θέμα της επιτυχίας της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Ε.Ε. αλλά τα φιλοερντογανικα ΜΜΕ δεν αναφέρουν κουβέντα.
Ο λόγος για την άσκηση πίεσης από Λευκωσία και Βρυξέλλες στις Τουρκόφωνες χώρες της κεντρικής Ασίας, με αποτέλεσμα οι τρεις από αυτές (Ουζμπεκιστάν, Καζακστάν, Τουρκμενιστάν) να αποφασίσουν να ανοίξουν πρεσβεία στη Λευκωσία.
Η αντιπολίτευση στην Τουρκία θεωρεί το θέμα μεγάλη ήττα της τουρκικής διπλωματίας.
Το δέλεαρ, 12 δις ευρώ της Ε.Ε. για ανάπτυξη των υποδομών των χωρών αυτών. Η σχετική διάσκεψη πραγματοποιήθηκε στις 4 Απριλίου στην πρωτεύουσα του Ουζμπεκιστάν.
Ο Ερντογάν νόμισε ότι θα πετύχει την ένωση των Τουρκόφωνων χώρων για να τις εκμεταλλευτεί οικονομικά.
Λογάριαζε χωρίς τον ξενοδόχο…..
-
Πολιτική1 εβδομάδα πριν
Ομολογία αποτυχίας! Οι Τούρκοι εγκαταλείπουν τη “Γαλάζια Πατρίδα” δια στόματος του εμπνευστή της
-
Αναλύσεις3 εβδομάδες πριν
Μάικλ Ρούμπιν στη Hellas Journal: Η σύλληψη Ιμάμογλου σηματοδοτεί ότι ο Ερντογάν θα απελευθερώσει τον Οτζαλάν μέσα σε νεκροσακούλα!
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Έρχεται «τσουνάμι» αποκαλύψεων και στην Ελλάδα για USAID! Οι ΜΚΟ του Soros και οι Πρέσπες του Τσίπρα
-
Άμυνα1 μήνα πριν
Ισραηλινή δημοσιογράφος: “Με τη διάλυση του NATO η Τουρκία θα βρεθεί σε μεγάλο κίνδυνο! Θα χωριστεί στα δύο”
-
Πολιτική1 εβδομάδα πριν
Τούρκοι εισέβαλαν στην Καβάλα για να δείξουν «απειλητική» πινακίδα της ματωμένης Κύπρου! (video)
-
Πολιτική1 μήνα πριν
Έλληνας από τον Δομοκό αιχμάλωτος των Ουκρανών
-
Πολιτική3 μήνες πριν
Αποκάλυψη Στρος Καν! Με έφαγαν οι ΗΠΑ όπως και τον Καραμανλή!
-
Απόψεις3 μήνες πριν
Διαβεβαιώνω τον κ. Μητσοτάκη ότι η κυβέρνησή του δεν έχει μέλλον