Ακολουθήστε μας

Οικονομία

Handelsblatt: Θα σώσουν οι παραθεριστές από Ινδία, Κίνα και ΗΠΑ τον ελληνικό τουρισμό;

Μέσω της επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν οι παραθεριστές από άλλες ηπείρους «μπορούν να προσφέρουν προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης στην ελληνική τουριστική βιομηχανία, όπως παρατηρεί η μελέτη της ΕΤΕ, (…) διότι οι επισκέπτες από αυτές τις χώρες έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για πολιτιστικά αξιοθέατα και θεματικά ταξίδια εκτός των τουριστικών hotspots και της high-season».

Δημοσιεύτηκε στις

Για το ενδεχόμενο άνοιγμα της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας προς τους Ινδούς, Κινέζους και Αμερικανούςπαραθεριστές γράφει η οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt.

«Περίπου τα τρία τέταρτα των παραθεριστών από το εξωτερικό πέρυσι ήταν από κράτη-μέλη της ΕΕ και τη Μεγάλη Βρετανία. Όμως η μεγάλη αναπτυξιακή δυναμική, σύμφωνα με τους ειδικούς του κλάδου, δεν βρίσκεται πλέον σε αυτές τις παραδοσιακές αγορές, μεταξύ άλλων λόγω της αδύναμης οικονομικής δραστηριότητας εκεί.

Στο πλαίσιο της μεσοπρόθεσμης τουριστικής στρατηγικής της η Ελλάδα θα πρέπει ως εκ τούτου να στραφεί περισσότερο σε πιο μακρινές αγορές, όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα, όπως προτείνει μια νέα έρευνα της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας.

Με αυτόν τον τρόπο η χώρα θα μπορούσε να προσελκύσει παραθεριστές με μεγαλύτερες καταναλωτικές δυνατότητες, περισσότερους ξένους στους μήνες εκτός της high-season, να αναπτύξει εναλλακτικούς προορισμούς και έτσι να αντιμετωπίσει τον υπερτουρισμό στα τουριστικά hotspots κατά τους καλοκαιρινούς μήνες».

Μέσω της επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν οι παραθεριστές από άλλες ηπείρους «μπορούν να προσφέρουν προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης στην ελληνική τουριστική βιομηχανία, όπως παρατηρεί η μελέτη της ΕΤΕ, (…) διότι οι επισκέπτες από αυτές τις χώρες έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για πολιτιστικά αξιοθέατα και θεματικά ταξίδια εκτός των τουριστικών hotspots και της high-season».

Σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας Mabrian «το 35% των Ινδών επισκεπτών στην Ελλάδα ενδιαφέρεται πρωτίστως για πολιτιστικά αξιοθέατα, όπως οι αρχαιολογικοί χώροι – μόλις το 7,7% έρχεται κυρίως για τα μπάνια στη θάλασσα. […] Την ίδια στιγμή, το 2024 ο αριθμός των επισκεπτών από την Κίνα αυξήθηκε κατά 30% στις 139.000. Αυτός ο αριθμός πάντως παραμένει χαμηλότερος σε σύγκριση με το 2019, το τελευταίο έτος πριν από την πανδημία, όταν και ήρθαν 217.600 παραθεριστές από την Κίνα. Οι ειδικοί όμως εκτιμούν πως η αναπτυξιακή δυναμική είναι μεγάλη.

Το ίδιο ισχύει και για την αμερικανική αγορά: οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ έχουν αυξηθεί κατά 42% από το 2022. […] Μάλιστα, οι Αμερικανοί είναι ευπρόσδεκτοι επισκέπτες στην Ελλάδα, καθώς ξοδεύουν κατά κεφαλήν τα διπλά σε σύγκριση με όσα ξοδεύουν οι υπόλοιποι τουρίστες κατά μέσο όρο. Επιπλέον, περίπου το 50% των Αμερικανών τουριστών έρχεται εκτός high-season – το αντίστοιχο ποσοστό για τους υπόλοιπους τουρίστες ανέρχεται περίπου στο 33%», καταλήγει η Handelsblatt.

Πηγή: Deutsche Welle

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Οικονομία

Συμφωνία για το πρώτο ερευνητικό πλοίο πολικών περιοχών Made in India

Το πλοίο, που θα σχεδιαστεί με τη συνδρομή της Kongsberg, θα κατασκευαστεί στις εγκαταστάσεις της GRSE στην Καλκούτα.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η εταιρεία Garden Reach Shipbuilders and Engineers Ltd (GRSE) με έδρα την Καλκούτα υπέγραψε την Τρίτη Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) με την νορβηγική Kongsberg για την εγχώρια κατασκευή του πρώτου ερευνητικού πλοίου πολικών περιοχών (PRV) της Ινδίας.

Ο Υπουργός Λιμένων, Ναυτιλίας και Υδάτινων Οδών, Σαρμπανάντα Σονοβάλ, που παρευρέθηκε στην τελετή υπογραφής στο Όσλο, χαρακτήρισε τη συμφωνία ως μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία στο πλαίσιο της καμπάνιας «Make in India».

«Ας αποτελέσει αυτή η υπογραφή του Μνημονίου φάρος ελπίδας και προόδου, σηματοδοτώντας την ακλόνητη δέσμευση της Ινδίας στην επιστημονική πρόοδο και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Μαζί, δεν κατασκευάζουμε απλώς ένα πλοίο, αλλά μια κληρονομιά», δήλωσε ο Σονοβάλ.

Πρόσθεσε ότι το PRV θα μεταφέρει τις φιλοδοξίες της Ινδίας στα πιο απομακρυσμένα σημεία του πλανήτη και θα επιτρέψει στους ερευνητές να εξερευνήσουν τα θαλάσσια οικοσυστήματα και να αντιμετωπίσουν παγκόσμιες προκλήσεις, όπως η κλιματική αλλαγή.

Το πλοίο, που θα σχεδιαστεί με τη συνδρομή της Kongsberg, θα κατασκευαστεί στις εγκαταστάσεις της GRSE στην Καλκούτα.

Θα λειτουργεί από το Εθνικό Κέντρο Πολικών και Ωκεάνιων Ερευνών (NCPOR) και αναμένεται να υποστηρίξει αποστολές τόσο στην Αρκτική όσο και στην Ανταρκτική.

«Αυτό το πλοίο θα αποτελέσει απόδειξη των προηγμένων δυνατοτήτων ναυπηγικής της Ινδίας», δήλωσε ο Υπουργός.

Νωρίτερα την ίδια ημέρα, ο Σονοβάλ εκπροσώπησε την Ινδία σε υψηλού επιπέδου υπουργική συνάντηση με θέμα «Ο ρόλος της ναυτιλίας στη διαμόρφωση του μέλλοντος» κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης Nor-Shipping. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν υπουργοί και ανώτεροι αξιωματούχοι από τη Βραζιλία, την Ιαπωνία, την Κίνα, τη Νορβηγία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και τα Ηνωμένα Έθνη.

Ο Υπουργός συμμετείχε επίσης σε στρογγυλή τράπεζα με μέλη της Νορβηγικής Ένωσης Πλοιοκτητών (NSA), προσκαλώντας τους να επενδύσουν στον ταχέως αναπτυσσόμενο ναυτιλιακό τομέα της Ινδίας.
Ανέφερε ότι τα ινδικά ναυπηγεία κατέχουν σήμερα το 11% του βιβλίου παραγγελιών της Νορβηγικής Ένωσης Πλοιοκτητών (NSA) και ζήτησε περαιτέρω επέκταση των παραγγελιών, συμπεριλαμβανομένης της αξιοποίησης του ινδικού προγράμματος πιστώσεων για την ανακύκλωση πλοίων.

Ο Σονοβάλ προώθησε επίσης τη μεγαλύτερη συνεργασία για τη δημιουργία πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων, την ανακύκλωση πλοίων και τους στόχους μηδενικών εκπομπών σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), σημειώνοντας ότι το 87% των ναυπηγείων ανακύκλωσης πλοίων της Ινδίας συμμορφώνονται με τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ (HKC).

Ο Υπουργός βρίσκεται σε πενθήμερη επίσημη επίσκεψη στη Νορβηγία και τη Δανία για την ενίσχυση των διμερών δεσμών στον ναυτιλιακό τομέα και τη συμμετοχή στη διάσκεψη Nor-Shipping 2025.

Συνέχεια ανάγνωσης

Οικονομία

Στις 14 Ιουλίου τα αντίμετρα της ΕΕ κατά των ΗΠΑ για τους δασμούς στον αγροδιατροφικό τομέα

Ο Επίτροπος Sefcovic σημείωσε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συνομιλίες μεταξύ ΗΠΑ-ΕΕ για την εξεύρεση λύσης και εάν δεν αυτές δεν αποδώσουν, τα αντίμετρα της ΕΕ θα τεθούν σε ισχύ στις 14 Ιουλίου 2025.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Εμπορικής και Οικονομικής Πολιτικής Maroš Šefčovič, απαντώντας σε ερώτηση του Ευρωβουλευτή της Αριστεράς, Καθηγητή Νικόλα Φαραντούρη αναφορικά με την ενδεχόμενη επιβολή αυξημένων δασμών από τις ΗΠΑ στον αγροδιατροφικό τομέα, αποκάλυψε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιβάλλει «μέτρα επανεξισορρόπησης στις 14 Ιουλίου» εάν όπως διαφαίνεται δεν υπάρξει κάποια συμφωνία με τις ΗΠΑ μέχρι τότε.

Ο Νικόλας Φαραντούρης, με γραπτή ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είχε εκφράσει την έντονη ανησυχία του για τον αμπελοοινικό και εν γένει τον αγροτοδιατροφικό τομέα στην περίπτωση που οι ΗΠΑ προχωρήσουν σε δασμούς όπως έχουν εξαγγείλει.

Ο Επίτροπος Sefcovic σημείωσε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συνομιλίες μεταξύ ΗΠΑ-ΕΕ για την εξεύρεση λύσης και εάν δεν αυτές δεν αποδώσουν, τα αντίμετρα της ΕΕ θα τεθούν σε ισχύ στις 14 Ιουλίου 2025.

Στο πλαίσιο αυτό ο Νικόλας Φαραντούρης έχει ζητήσει τη λήψη μέτρων στήριξης του αγροδιατροφικού τομέα αλλά και ειδικά μέτρα για την ευρωπαϊκή αμπελουργία, καθώς αυτή αντιπροσωπεύει το 60% της παγκόσμιας παραγωγής οίνου και το 60% της αξίας των παγκόσμιων εξαγωγών οίνου.

Συνέχεια ανάγνωσης

Οικονομία

Bloomberg: Παγώνουν τα σχέδια της Gazprom για φυσικό αέριο στην Ευρώπη μέσω Τουρκίας!

Με τους αγωγούς Nord Stream προς τη Γερμανία εκτός λειτουργίας, και τη διέλευση φυσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας να έχει λήξει το 2024, η Gazprom μελετούσε να ανοίξει «κερκόπορτα» για το φυσικό της αέριο προς την Ευρώπη, τη μεγαλύτερη εξαγωγική της αγορά, μέσω της Τουρκίας, που είναι ήδη συνδεδεμένη με δύο μεγάλους ρωσικούς αγωγούς.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Στο ράφι, μπήκαν από την ρωσική εταιρεία Gazprom  τα σχέδια για την ανάπτυξη ενός νέου κόμβου διανομής φυσικού αερίου στην Τουρκία, κλείνοντας την πόρτα σε μια πιθανή προοπτική να ανακτήσει η Ρωσία τα ερείσματά της στις ευρωπαϊκές αγορές που έχασε μετά την εισβολή στην Ουκρανία.

Με τους αγωγούς Nord Stream προς τη Γερμανία εκτός λειτουργίας, και τη διέλευση φυσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας να έχει λήξει το 2024, η Gazprom μελετούσε να ανοίξει «κερκόπορτα» για το φυσικό της αέριο προς την Ευρώπη, τη μεγαλύτερη εξαγωγική της αγορά, μέσω της Τουρκίας, που είναι ήδη συνδεδεμένη με δύο μεγάλους ρωσικούς αγωγούς.

Αλλά μετά από μήνες εξέτασης των επιλογών, η εταιρεία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ιδέα δεν ήταν βιώσιμη και σταμάτησε σε μεγάλο βαθμό τις εργασίες, δήλωσαν άτομα που γνωρίζουν το θέμα, στο Bloomberg.

Τα εσοδα της  Gazprom, από την προμήθεια της Ευρώπης με φυσικό αέριο, πριν τον πόλεμο άγγιζαν τα 8 δισεκατομμύρια δολάρια τον μήνα.

Οι «προκλήσεις»

Στελέχη της εταιρείας, ήταν εξαρχής επιφυλακτικοί ως προς το αν το σχέδιο θα λειτουργούσε, δήλωσαν οι πηγές. Παρά το γεγονός ότι ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν είχε διαφημίσει δημοσίως για το σχέδιο, η πρόταση πάντα αντιμετώπιζε σημαντικές προκλήσεις

Η Τουρκία δεν διαθέτει πλεονάζουσα χωρητικότητα των αγωγών προς τη νότια Ευρώπη και η Άγκυρα δεν ήταν πρόθυμη να αφήσει τη Gazprom να εμπορεύεται το φυσικό αέριο από κοινού.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωρά εξάλλου πρόταση για την απαγόρευση των εισαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου μέχρι το τέλος του 2027.

Θα «ισοφάριζε» τις ροές του Nord Stream

Ο Πούτιν εξέφρασε για πρώτη φορά την ιδέα ενός κόμβου διανομής φυσικού αερίου με βάση την Τουρκία, τον Οκτώβριο του 2022, λίγες εβδομάδες μετά τη μυστηριώδη έκρηξη των αγωγών Nord Stream. Με την ενεργειακή επιρροή του Κρεμλίνου στην περιοχή να συρρικνώνεται ραγδαία, ο Ρώσος πρόεδρος παρουσίασε ένα σχέδιο ώστε το δίκτυο να δέχεται ροές ίσες με τη χωρητικότητα του κατεστραμμένου συνδέσμου Nord Stream, δηλαδή περίπου 55 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως.

Το σχέδιο απαιτούσε υψηλή δαπάνη για επιπλέον αγωγούς  διαμέσου της Μαύρης Θάλασσας. Αλλά ο Ρώσος πρόεδρος υποστήριξε ότι  θα ήταν «οικονομικά βιώσιμο» και πιο ασφαλές από άλλες ευρωπαϊκές διαδρομές.

Η πρόταση έτυχε της υποστήριξης της Τουρκίαε, η οποία έχει τη φιλοδοξία να γίνει ένα περιφερειακό κέντρο εμπορίας φυσικού αερίου.

Ωστόσο, παρά το ενδιαφέρον της Άγκυρας και τις διαβεβαιώσεις της Μόσχας το 2022 και το 2023 ότι οι διαπραγματεύσεις θα διαρκούσαν μόνο μήνες, το έργο δεν προχώρησε.

Έχανε όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον της

Καθώς η Gazprom εξέταζε τις λεπτομέρειες της πρότασης, έχανε όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον της. Σύμφωνα με τις αρχικές συζητήσεις, η Τουρκία σχεδίαζε να διαθέσει στην αγορά το φυσικό αέριο, η ίδια, με την Gazprom να ενεργεί μόνο ως προμηθευτής, ανέφεραν άτομα που γνωρίζουν τις συνομιλίες. Η ρωσική εταιρεία δεν ήταν πρόθυμη να δώσει στην Τουρκία τόσο μεγάλο έλεγχο.

Η στάση της Τουρκίας δεν έχει αλλάξει και παραμένει πρόθυμη να συνεργαστεί με τη Ρωσία σύμφωνα με Τούρκο αξιωματούχο που γνωρίζει το θέμα, ο οποίος μίλησε στο Bloomberg, υπό τον όρο της ανωνυμίας. Ωστόσο, η διαδικασία έχει καθυστερήσει εδώ και αρκετό καιρό, παραδέχτηκε.

Το υπουργείο Ενέργειας της Τουρκίας αρνήθηκε να σχολιάσει. Η Botas, η οποία διαχειρίζεται τους αγωγούς φυσικού αερίου της χώρας, επίσης αρνήθηκε να σχολιάσει.

Η αναβολή του έργου δεν επηρεάζει τις τρέχουσες συναλλαγές της Gazprom με την Τουρκία, η οποία παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους αγοραστές φυσικού αερίου της. Ωστόσο, δείχνει πώς η Ρωσία, κάποτε ο μεγαλύτερος προμηθευτής φυσικού αερίου μέσω αγωγών στην Ευρώπη, έχει λίγες επιλογές για να ανακτήσει την επιρροή της στην περιοχή στο τρέχον πολιτικό κλίμα.

naftemporiki.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Οικονομία2 λεπτά πριν

Handelsblatt: Θα σώσουν οι παραθεριστές από Ινδία, Κίνα και ΗΠΑ τον ελληνικό τουρισμό;

Μέσω της επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν οι παραθεριστές από άλλες ηπείρους «μπορούν να προσφέρουν προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης στην ελληνική τουριστική...

Αναλύσεις2 ώρες πριν

Εξήντα γενιές διατήρησαν το Θεοβάδιστο Όρος Σινά αλώβητο και η δική μας βρίσκεται στα πρόθυρα να το χάσει… Πηγή:

Για όσους είχαν την ευλογία να επισκεφθούν την Αγία Αικατερίνη, δεν χρειάζεται να περιγράψουμε το δέος και τη συγκίνηση που...

Αθλητικά3 ώρες πριν

Εργκίν Αταμάν: Το μεγαλύτερο όπλο του Ερντογάν στην Ελλάδα

Τα τρία προκλητικά επεισόδια με τον Τούρκο στον Παναθηναϊκό! Γιατί εξελίσσεται σε δυναμικότερο διπλωμάτη από τον Ερτσιγιες

Πολιτική3 ώρες πριν

Καμπανάκι από Φαραντούρη στο Ευρωκοινοβούλιο για την άμυνα και την ασφάλεια!

Ο έλληνας ευρωβουλευτής ζήτησε «μια ολοκληρωμένη εσωτερική διάσταση της ασφάλειας, που δεν πρέπει να υπολείπεται της εξωτερικής διάστασης».

Διεθνή4 ώρες πριν

Νέο βίντεο από την ουκρανική επίθεση στα ρωσικά βομβαρδιστικά

Η Υπηρεσία Ασφαλείας της Ουκρανίας δημοσίευσε νέο βίντεο που καταγράφει ουκρανικά drones να πλήττουν ρωσικά στρατηγικά και αναγνωριστικά αεροσκάφη

Δημοφιλή