Άμυνα
Politico: Κρίση στο Σύστημα Μελλοντικής Μάχης στον Αέρα (FCAS)! Η Γερμανία εξετάζει εναλλακτικές με Σουηδία ή Ηνωμένο Βασίλειο αν δεν υπάρξει συμφωνία με τη Γαλλία
Το φιλόδοξο σχέδιο, που ξεκίνησε το 2017 και αφορά την ανάπτυξη ενός «συστήματος συστημάτων» νέας γενιάς για να αντικαταστήσει τα Rafale και Eurofighter Typhoon μέχρι το 2040, έχει βαλτώσει από τις αντιπαραθέσεις για την κατανομή ρόλων και αρμοδιοτήτων.
Οι εντάσεις ανάμεσα σε Βερολίνο και Παρίσι για το μελλοντικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα μαχητικών αεροσκαφών (FCAS), αξίας 100 δισ. ευρώ, φέρνουν τη Γερμανία ένα βήμα πιο κοντά στο να αναζητήσει εναλλακτικούς εταίρους – τη Σουηδία ή ακόμη και το Ηνωμένο Βασίλειο – εάν δεν υπάρξει συμφωνία έως το τέλος του έτους.
Το φιλόδοξο σχέδιο, που ξεκίνησε το 2017 και αφορά την ανάπτυξη ενός «συστήματος συστημάτων» νέας γενιάς για να αντικαταστήσει τα Rafale και Eurofighter Typhoon μέχρι το 2040, έχει βαλτώσει από τις αντιπαραθέσεις για την κατανομή ρόλων και αρμοδιοτήτων.
Δυσαρέσκεια στο Βερολίνο
Σύμφωνα με πηγές που μίλησαν στο Politico, το γερμανικό υπουργείο Άμυνας κατέστησε σαφές στις πρόσφατες επαφές του με την Airbus Defence & Space ότι η στάση της Dassault Aviation – η οποία, όπως καταγγέλλεται, επιδιώκει υπερβολικά μεγάλο μερίδιο του έργου και κυριαρχικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων – προκαλεί έντονη απογοήτευση.
Η γερμανική πλευρά αφήνει πλέον ανοιχτό το ενδεχόμενο να στραφεί σε νέα σχήματα συνεργασίας, όπως με τη Σουηδία (μέσω της Saab, κατασκευάστριας του Gripen) ή με το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο ηγείται ήδη του ανταγωνιστικού προγράμματος Global Combat Air Programme (GCAP).
Οργή για τη μοιρασιά
Στο επίκεντρο βρίσκεται η διανομή της εργασίας και της τεχνολογίας. Γερμανικά μέσα ανέφεραν ότι η Dassault ζητούσε μερίδιο έως και 80% στο πρόγραμμα Next-Generation Weapon System (NGWS), κάτι που στο Βερολίνο θεωρείται αδιανόητο.
Αντίθετα, το Βερολίνο ζητά τήρηση της αρχικής συμφωνίας για ισομερή κατανομή (33% για Γαλλία, Γερμανία και Ισπανία).
Επαφές σε τεντωμένο σκοινί
Ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς συναντήθηκε χθες στη Μαδρίτη με τον πρωθυπουργό της Ισπανίας, Πέδρο Σάντσεθ, όπου εξέφρασε την ανησυχία του για τη στασιμότητα:
«Μοιραζόμαστε την εκτίμηση ότι η τρέχουσα κατάσταση είναι ανεπαρκής. Δεν προχωρούμε με αυτό το έργο», δήλωσε.
Μια τριμερής συνάντηση υπουργών Άμυνας Γαλλίας, Γερμανίας και Ισπανίας έχει προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο, με στόχο να βρεθεί κοινός τόπος πριν από την απόφαση για τη Φάση 2, όπου θα ξεκινήσει η δημιουργία δοκιμαστικού αεροσκάφους.
Πολιτικές εξελίξεις στη Γαλλία
Η κρίση συμπίπτει με την πολιτική αναταραχή στο Παρίσι. Ο νέος πρωθυπουργός Σεμπαστιάν Λεκορνί, που γνωρίζει καλά το FCAS από τη θητεία του στο υπουργείο Άμυνας, θεωρείται το πρόσωπο-κλειδί για να φέρει τη Dassault στο τραπέζι. Εάν επιλέξει τη σκληρή γραμμή της εταιρείας, τότε τα εναλλακτικά σενάρια συνεργασίας του Βερολίνου μπορεί να κερδίσουν έδαφος.
Πιέζει ο χρόνος
Η Ευρώπη, εν μέσω της αυξημένης απειλής από τη Ρωσία, χρειάζεται επειγόντως να επιταχύνει τα εξοπλιστικά της προγράμματα. «Κάποια στιγμή το κοινοβούλιο θα πρέπει να αποφασίσει: Χρειαζόμαστε αυτό το αεροσκάφος ή όχι», προειδοποίησε ο σοσιαλδημοκράτης βουλευτής Αντρέας Σβαρτς.
Το μέλλον του FCAS παραμένει αβέβαιο: είτε θα αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο της ευρωπαϊκής αεροπορικής ισχύος του 21ου αιώνα, είτε θα καταλήξει θύμα εσωτερικών αντιπαραθέσεων και βιομηχανικών ανταγωνισμών.
Άμυνα
Εurasiantimes: Το «λάθος των Eurofighter» της Τουρκίας – Γιατί η Άγκυρα δεν θα είναι ικανοποιημένη με τη συμφωνία των 10,6 δισ. δολαρίων
Ο κύριος στόχος της Άγκυρας ήταν να αντισταθμίσει την αεροπορική υπεροχή της Ελλάδας, η οποία έχει ήδη αποκτήσει Rafale και υπέγραψε για F-35 Lightning II.
Η Τουρκία υπέγραψε συμφωνία με το Ηνωμένο Βασίλειο για την αγορά 20 μαχητικών Eurofighter Typhoon, έπειτα από μακρά και επίμονη διπλωματική εκστρατεία. Ειρωνικά, αυτό το ορόσημο έρχεται χρόνια αφότου η Άγκυρα είχε απορρίψει την ευκαιρία να ενταχθεί στο πρόγραμμα Eurofighter ως ισότιμος εταίρος.
Η συμφωνία, αξίας 10,66 δισεκατομμυρίων δολαρίων, υπεγράφη στις 27 Οκτωβρίου 2025 από τον Πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και τον Πρωθυπουργό του Ηνωμένου Βασιλείου Κιρ Στάρμερ, κατά την πρώτη επίσημη επίσκεψη του τελευταίου στην Άγκυρα.
Ο Βρετανός πρωθυπουργός χαρακτήρισε τη συμφωνία ως «τη μεγαλύτερη εξαγωγή μαχητικών αεροσκαφών μιας ολόκληρης γενιάς».
Από την άρνηση συμμετοχής στο πρόγραμμα… στην πανάκριβη αγορά
Το Eurofighter Typhoon είναι ένα πολυλειτουργικό μαχητικό 4,5ης γενιάς, που αναπτύχθηκε από την ευρωπαϊκή κοινοπραξία Eurofighter, αποτελούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ισπανία και την Ιταλία.
Κάθε πώληση σε τρίτη χώρα απαιτεί την έγκριση όλων των μελών της κοινοπραξίας, γεγονός που καθυστέρησε για χρόνια την τουρκική αγορά, λόγω του γερμανικού βέτο, το οποίο άρθηκε μόλις τον Ιούλιο του 2025.
Η νέα συμφωνία βασίζεται σε Μνημόνιο Κατανόησης (MoU) μεταξύ Άγκυρας και Λονδίνου για την πώληση περίπου 40 Typhoon, που είχε προχωρήσει μετά το πράσινο φως του Βερολίνου.
Οι χαμένες ευκαιρίες της Τουρκίας να γίνει εταίρος του Eurofighter
Αν και η Τουρκία ξεκίνησε επίσημα τις προσπάθειες απόκτησης Eurofighter μόλις το 2022–2023, η σχέση της με το πρόγραμμα χρονολογείται από τη δεκαετία του 1980. Όπως υπενθυμίζει η τουρκική εφημερίδα Yeni Şafak, «η πορεία της Τουρκίας έχει διασταυρωθεί με το Eurofighter πολλές φορές τα τελευταία σαράντα χρόνια».
Το 1983, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ιταλία και Ισπανία αναγνώρισαν την κοινή ανάγκη για αναβάθμιση της αεροπορικής τους ισχύος, και έτσι γεννήθηκε η ιδέα του Eurofighter. Η Γαλλία προσκλήθηκε αρχικά να συμμετάσχει, αλλά αποχώρησε και προχώρησε στην ανάπτυξη του Rafale. Το πρόγραμμα Eurofighter εγκαινιάστηκε επίσημα τον Νοέμβριο του 1988.
Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, η Τουρκία διαπραγματευόταν την αγορά 40 Tornado από Ευρώπη — ένα αεροσκάφος που είχε αναπτυχθεί από το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία και τη Γερμανία. Η Άγκυρα τότε είχε λάβει υπόσχεση ότι θα γίνει ισότιμος εταίρος στο μελλοντικό πρόγραμμα Eurofighter, υπό την προϋπόθεση να ολοκληρωθεί η συμφωνία για τα Tornado.
Ωστόσο, η συμφωνία κατέρρευσε όταν η Υπηρεσία Εγγυήσεων Εξαγωγών του Ηνωμένου Βασιλείου αρνήθηκε να τη χρηματοδοτήσει.
Χωρίς τα Tornado, η Τουρκία στράφηκε στις ΗΠΑ και επένδυσε στα F-16 Fighting Falcon, που αποδείχθηκαν πιο ευέλικτα και οικονομικά. Η επιλογή αυτή άνοιξε τον δρόμο για την ανάπτυξη της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, αλλά έκλεισε οριστικά την πόρτα στην ένταξή της στο Eurofighter.
Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η Άγκυρα είχε και πάλι προσκληθεί να συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αυτή τη φορά με προοπτική βιομηχανικής συνεργασίας, όμως η πρόταση δεν προχώρησε, καθώς η Τουρκία είχε ήδη στραφεί προς το αμερικανικό F-35 Joint Strike Fighter (JSF).
Από το F-35 στο «πάγωμα» και την αναζήτηση νέου μαχητικού
Το 2002, η Τουρκία έγινε η έβδομη διεθνής εταίρος του προγράμματος JSF, μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, την Ολλανδία, τον Καναδά, τη Δανία και τη Νορβηγία. Μέχρι το 2007, είχε υπογράψει μνημόνιο συμμετοχής στην παραγωγή του F-35 και επένδυσε πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια στο πρόγραμμα.
Περίπου δέκα τουρκικές εταιρείες συμμετείχαν στην παραγωγή 900 εξαρτημάτων, όπως το κεντρικό τμήμα της ατράκτου και ο πίνακας οργάνων του πιλοτηρίου. Η Άγκυρα θεωρούσε το F-35 δεδομένο για τον εκσυγχρονισμό της Πολεμικής της Αεροπορίας — έως ότου εκδιώχθηκε από το πρόγραμμα.
Αιτία ήταν η αγορά τεσσάρων ρωσικών συστημάτων S-400 το 2017. Παρά τις προειδοποιήσεις των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ, η Τουρκία προχώρησε στην αγορά, καθώς είχε ανάγκη από αντιαεροπορική κάλυψη μεγάλης εμβέλειας.
Όταν οι S-400 παραδόθηκαν το 2019, η Άγκυρα δέχθηκε κυρώσεις από την κυβέρνηση Τραμπ στο πλαίσιο του CAATSA και αποβλήθηκε από το πρόγραμμα F-35, πλήγμα που πάγωσε τα σχέδια εκσυγχρονισμού της αεροπορίας της.
Η Τουρκία έχασε την πρόσβαση σε μαχητικά 5ης γενιάς και αναγκάστηκε να αναζητήσει ενδιάμεση λύση με αεροσκάφη 4+ γενιάς — παράλληλα με την ανάπτυξη του εγχώριου μαχητικού KAAN.
Οι διαπραγματεύσεις και η γερμανική άρση βέτο
Από το 2023, η Τουρκία ξεκίνησε διαπραγματεύσεις με Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο για την αγορά Eurofighter Typhoon, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Άμυνας Γιασάρ Γκιουλέρ. Ωστόσο, η Γερμανία αρνούνταν να εγκρίνει την εξαγωγή λόγω των παραβιάσεων ανθρωπίνων δικαιωμάτων από την Άγκυρα.
Μόλις στα τέλη του 2024, το Βερολίνο άρχισε να αλλάζει στάση, και, με τη στήριξη της Ιταλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ισπανίας, ήρε το βέτο το καλοκαίρι του 2025.
Ο κύριος στόχος της Άγκυρας ήταν να αντισταθμίσει την αεροπορική υπεροχή της Ελλάδας, η οποία έχει ήδη αποκτήσει Rafale και υπέγραψε για F-35 Lightning II.
Παρότι η Τουρκία αναπτύσσει το δικό της μαχητικό KAAN, αυτό θα χρειαστεί χρόνια για να ενταχθεί πλήρως σε υπηρεσία.
«Καθυστερημένος αγοραστής» και υψηλό τίμημα
Όπως σημείωσε ο Aaron Stein, πρόεδρος του Foreign Policy Research Institute, η σχέση της Τουρκίας με το Eurofighter είναι «μια ολόκληρη ιστορία».
Η σημερινή αγορά, ύψους 10,66 δισ. δολαρίων για 20 αεροσκάφη, αποτελεί στρατηγική αλλά όχι ιδανική επιλογή:
η Τουρκία χάνει τα οφέλη της ισότιμης συμμετοχής στο πρόγραμμα — τη συμπαραγωγή, τη μεταφορά τεχνολογίας και την κατανομή κόστους.
Ως απλός αγοραστής πλέον, πληρώνει ακριβό τίμημα για μαχητικά 4,5ης γενιάς, με παράδοση το 2030, και χωρίς το πλεονέκτημα του εταίρου-παραγωγού.
Αυτό το χαμένο στρατηγικό προβάδισμα, εκτιμούν αναλυτές, θα δυσαρεστήσει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής στην Άγκυρα.
Η συμφωνία με το Ηνωμένο Βασίλειο και οι πρώτες παραδόσεις
Η συμφωνία ανακοινώθηκε από τον Κιρ Στάρμερ μέσω βίντεο, μπροστά από μαχητικά Eurofighter Typhoon.
Τρία αεροσκάφη της RAF πέταξαν στην Τουρκία, συνοδευόμενα από τουρκικά F-16 κατά την είσοδό τους στον εναέριο χώρο, πριν προσγειωθούν στη βάση Μουρτέντ της Άγκυρας.
Εκεί, ο Στάρμερ, μαζί με τον Βρετανό υπουργό Άμυνας Τζον Χίλι, χαιρέτισαν τους πιλότους μπροστά από ένα Typhoon.
Η συμφωνία καθιστά την Τουρκία δέκατο χειριστή του Eurofighter παγκοσμίως και καλύπτει κρίσιμο κενό έως ότου ενταχθεί το KAAN 5ης γενιάς.
Το πακέτο περιλαμβάνει και πυραύλους MBDA Meteor αερομαχίας εκτός οπτικής επαφής.
Τα αεροσκάφη θα συναρμολογηθούν από τη BAE Systems στο Ηνωμένο Βασίλειο, με ορισμένα εξαρτήματα να κατασκευάζονται σε ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις.
Ο Στάρμερ χαρακτήρισε τη συμφωνία «νίκη για τους Βρετανούς εργαζόμενους, τη βιομηχανία άμυνας και την ασφάλεια του ΝΑΤΟ».
Η παραγγελία διασφαλίζει 500 θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο Warton, αλλά και στην Samlesbury, όπου κατασκευάζεται το μπροστινό τμήμα της ατράκτου.
Οι πρώτες νέες μονάδες θα παραδοθούν το 2030, ενώ η Τουρκία σκοπεύει να αγοράσει επιπλέον 12 Typhoon από Κατάρ και Ομάν — με τα καταρινά αεροσκάφη να αναμένονται στις αρχές του 2026, σύμφωνα με τον Γκιουλέρ.
Αυτά τα παλαιότερα Typhoon θα λειτουργήσουν ως προσωρινή λύση, έως ότου φτάσουν τα νεότερα Tranche 4.
«Νέα εποχή» για το Eurofighter – και για την τουρκική αεροπορία
Η κοινοπραξία Eurofighter εξέφρασε ενθουσιασμό για τη συμφωνία, σημειώνοντας ότι η Τουρκία θα γίνει «η δέκατη χώρα που επιχειρεί με Typhoon» και ότι αυτό σηματοδοτεί την είσοδό της ως εταίρου στην ευρωπαϊκή κοινότητα Eurofighter.
«Η νέα αυτή συνεργασία ενισχύει περαιτέρω τη θέση του προγράμματος Eurofighter ως ραχοκοκαλιά της αεράμυνας της Ευρώπης», ανέφερε η ανακοίνωση, υπενθυμίζοντας ότι Γερμανία, Ισπανία και Ιταλία έχουν ήδη προχωρήσει σε νέες παραγγελίες.
Τα Typhoon επιχειρούν επίσης σε Αυστρία, Ομάν, Κατάρ, Κουβέιτ και Σαουδική Αραβία, γεγονός που υπογραμμίζει τον αυξανόμενο ευρωπαϊκό και διεθνή ρόλο του προγράμματος.
Eurasiantimes
Άμυνα
Αυξάνεται η πίεση στις Βρυξέλλες για την υπαγωγή της Τουρκίας στο SAFE
Ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα Άμυνας, Τομά Ρενιέ, απάντησε ακόμη μια φορά σε επίμονες ερωτήσεις δημοσιογράφων πως η Κομισιόν «έχει λάβει μια αίτηση από την Τουρκία και τη Νότιο Κορέα, που και οι δύο σχετίζονται πλήρως με το SAFE. Εξετάζουμε αυτά τα αιτήματα, αλλά δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση από την πλευρά μας», ανέφερε.
Αυξάνεται η πίεση στις Βρυξέλλες για την υπαγωγή της Τουρκίας στο SAFE, δεδομένης της σύντομης προθεσμίας – για τις 30 Νοεμβρίου – για έγκριση ή απόρριψη των αιτήσεων που έχουν υποβάλει η Τουρκία και η Νότιος Κορέα, μια ημέρα μετά τη συνάντηση που είχε ο Γερμανός Καγκελάριος, Φρίντριχ Μερτς, με τον Τούρκο Πρόεδρο, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, κατά την επίσημη επίσκεψή του στην Άγκυρα.
Ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα Άμυνας, Τομά Ρενιέ, απάντησε ακόμη μια φορά σε επίμονες ερωτήσεις δημοσιογράφων πως η Κομισιόν «έχει λάβει μια αίτηση από την Τουρκία και τη Νότιο Κορέα, που και οι δύο σχετίζονται πλήρως με το SAFE. Εξετάζουμε αυτά τα αιτήματα, αλλά δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση από την πλευρά μας», ανέφερε.
Ερωτώμενος αν η εξέταση της αίτησης σημαίνει και διαπραγμάτευση, ο Ρενιέ απάντησε αρνητικά: «Όχι, δεν ξεκινήσαμε καμία διαπραγμάτευση με την Τουρκία, ούτε με τη Νότια Κορέα”.
“Αν θέλουμε να ξεκινήσουμε διαπραγματεύσεις, θα πρέπει να υιοθετήσουμε μια σύσταση που θα υποβληθεί στο Συμβούλιο και μόλις λάβουμε εντολή από το Συμβούλιο, μπορούμε να ξεκινήσουμε διαπραγματεύσεις όπως κάνουμε αυτή τη στιγμή με το Ηνωμένο Βασίλειο και τον Καναδά. Εδώ εστιάζουμε», πρόσθεσε.
Δημοσιογράφος αναρωτήθηκε πώς γίνεται η μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ και μεγάλος παίχτης στο Συμβούλιο να υποστηρίζουν αυτή την πρόταση και να μην υπάρχει απόφαση, αλλά ούτε και εξήγηση γιατί δεν υπάρχει ακόμη απόφαση. Ο εκπρόσωπος της Επιτροπής υπογράμμισε πως αυτό συμβαίνει «επειδή χρειαζόμαστε χρόνο για να αξιολογήσουμε τα αιτήματα. Το SAFE γίνει ένα νέο εργαλείο και τα κράτη μέλη μας λαμβάνουν προσωρινές κατανομές. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε ήδη σε διαπραγματεύσεις. Δεν λέμε ότι η Τουρκία δεν είναι σημαντικός εταίρος και δεν λέμε ότι η Τουρκία δεν διαθέτει ισχυρές αμυντικές ικανότητες. Απλώς λέω ότι έχουμε λάβει ένα επίσημο αίτημα. Το εξετάζουμε και θα ληφθεί απόφαση μόλις ληφθεί απόφαση», κατέληξε ο Ρενιέ.
Ευρωπαϊκή πηγή ανέφερε, πάντως, πως η επιμονή διατηρεί το θέμα ψηλά στην ατζέντα όσο και εάν δεν υπάρχουν πραγματικές εξελίξεις που να αφορούν αυτή καθαυτήν την αξιολόγηση της αίτησης.
Πηγή: ΚΥΠΕ
Άμυνα
ΗΠΑ και Ινδία υπέγραψαν 10ετές πλαίσιο αμυντικής συμφωνίας, παρά τις εμπορικές εντάσεις – «Θα ανοίξουν νέες πόρτες»
Ο Χέγκσεθ ανακοίνωσε επίσης ότι οι ΗΠΑ και η Ινδία υπέγραψαν ένα δεκαετές πλαίσιο αμυντικής συμφωνίας, χαρακτηρίζοντας μάλιστα τη συνεργασία των δύο χωρών ως «μία από τις πιο σημαντικές» στον κόσμο.
Ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ, Πιτ Χέγκσεθ, δήλωσε ότι οι στρατιωτικοί δεσμοί με την Ινδία «ποτέ δεν ήταν ισχυρότεροι» μετά από συνάντηση που είχε με τον Ινδό ομόλογό του Ράτζναθ Σινγκ, υποδεικνύοντας ότι οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ των δύο χωρών δεν έχουν επηρεάσει την ευρύτερη στρατηγική τους συνεργασία.
Ο Χέγκσεθ ανακοίνωσε επίσης ότι οι ΗΠΑ και η Ινδία υπέγραψαν ένα δεκαετές πλαίσιο αμυντικής συμφωνίας, χαρακτηρίζοντας μάλιστα τη συνεργασία των δύο χωρών ως «μία από τις πιο σημαντικές» στον κόσμο.
Το πλαίσιο αυτό έχει χαρακτήρα ακρογωνιαίου λίθου για την περιφερειακή ασφάλεια και την αποτροπή ενδυναμώνοντας το συντονισμό, την εκατέρωθεν διαχείριση πληροφοριών, αλλά και την τεχνολογική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών, ανέφερε ο Χέγκσεθ σε ανάρτησή του στην πλατφορμα Χ.
I just met with @rajnathsingh to sign a 10-year U.S.-India Defense Framework.
This advances our defense partnership, a cornerstone for regional stability and deterrence.
We’re enhancing our coordination, info sharing, and tech cooperation. Our defense ties have never been… pic.twitter.com/hPmkZdMDv2
— Secretary of War Pete Hegseth (@SecWar) October 31, 2025
«Αυτό το νέο δεκαετές αμυντικό πλαίσιο που υπογράψαμε είναι φιλόδοξο», πρόσθεσε ο Χέγκσεθ. «Είναι ένα σημαντικό βήμα για τους δύο στρατούς μας, ένας οδικός χάρτης για βαθύτερη και ακόμη πιο ουσιαστική συνεργασία στο μέλλον».
Από την πλευρά του, ο Ράτζναθ Σινγκ δήλωσε ότι το πλαίσιο θα «ανοίξει νέες πόρτες» στις διμερείς σχέσεις.
Υπενθυμίζεται ότι οι σχέσεις μεταξύ του Νέου Δελχί και της Ουάσιγκτον έχουν δεχθεί πλήγμα τους τελευταίους μήνες, μετά την απόφαση της κυβέρνησης Τραμπ να επιβάλει δασμούς 50% στις ινδικές εξαγωγές — εν μέρει ως τιμωρητικό μέτρο για τις αγορές ρωσικού πετρελαίου. Ωστόσο, παρά τις εντάσεις, οι δύο πλευρές έχουν διατηρήσει αμυντικούς δεσμούς και έχουν συνεχίσει τις κοινές στρατιωτικές ασκήσεις.
-
Αναλύσεις3 μήνες πρινΜάζης: Ετοιμάζεται τεράστια έκρηξη Τουρκίας – Ισραήλ – «Είμαστε στο και δέκα στην Ελλάδα»
-
Άμυνα2 εβδομάδες πρινΑποκάλυψη Ινδού στρατηγού! Πως ινδική φρεγάτα εξανάγκασε σε οπισθόχωρηση τρία τουρκικά πολεμικά πλοία
-
Δημοκρατία1 μήνα πρινΜε τη σημαία δεν παίζουμε! Η Pizza Fan διέκοψε τη συνεργασία με κωμικό που προσέβαλε την ελληνική σημαία
-
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ2 μήνες πρινΣημαντικό ορόσημο στην Αγγλία! Ολόκληρη ενορία Προτεσταντών στο Χάλιφαξ μεταστράφηκε στην Ορθοδοξία
-
Αναλύσεις1 εβδομάδα πρινΠολλαπλά «εγκεφαλικά» μοίρασε ο μεγάλος Εμίρ Κουστουρίτσα με όσα είπε για τη woke ατζέντα
-
Πολιτική2 μήνες πρινΕνδιαφέρουσα στιχομυθία Μαρινάκη-Τζονσον! “Προτιμώ να κρατήσει κομμάτια της Ουκρανίας η Ρωσία για να μην πεθαίνουν παιδιά” πρότεινε ο πρόεδρος του Ολυμπιακού! “Ποια κομμάτια της Τσεχοσλοβακίας θα δίνατε στον Χίτλερ;” απάντησε ο πρώην πρωθυπουργός της Βρετανίας
-
Άμυνα1 μήνα πρινΣτα κάγκελα τα τουρκικά ΜΜΕ! Η Ελλάδα “κλείδωσε” τουρκικά Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη
-
Γενικά θέματα2 μήνες πριν
Επικίνδυνο παιχνίδι Μακρόν εις βάρος της Ελλάδας