Οικονομία
Γερμανία: Αντιδράσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Ο επικεφαλής της γερμανικής κυβέρνησης και αρκετοί υπουργοί θα συναντηθούν με παράγοντες του κλάδου, κατασκευαστές, προμηθευτές, συνδικάτα, εκπροσώπους συμφερόντων και προέδρους περιφερειών με προπύργια της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο Καγκελάριος της Γερμανίας Φρίντριχ Μερτς συναντάται σήμερα Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου, με βασικούς παράγοντες της αυτοκινητοβιομηχανίας που βρίσκεται σε κρίση, η οποία επιδιώκει να άρει την προγραμματισμένη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ, καθώς δεν είναι σε θέση να αντέξει τον κινεζικό ανταγωνισμό στην ηλεκτροκίνηση.
Ο επικεφαλής της γερμανικής κυβέρνησης και αρκετοί υπουργοί θα συναντηθούν με παράγοντες του κλάδου, κατασκευαστές, προμηθευτές, συνδικάτα, εκπροσώπους συμφερόντων και προέδρους περιφερειών με προπύργια της αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Στόχος είναι να βρεθούν λύσεις το συντομότερο δυνατό για να προσφερθούν προοπτικές σε αυτήν την βασική γερμανική βιομηχανία », δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφαν Κορνέλιους σε συνέντευξη Τύπου την Τετάρτη.
50.000 θέσεις εργασίας σε έναν χρόνο
Οι ανακοινώσεις για κατακόρυφη πτώση των κερδών, περικοπές θέσεων εργασίας και αναδιαρθρώσεις υπογραμμίζουν σχεδόν κάθε εβδομάδα την ευθραυστότητα του γερμανικού οικονομικού μοντέλου, το οποίο εδώ και καιρό επηρεάζεται από την παγκόσμια ζήτηση και την φθηνή ενέργεια που εισάγεται από τη Ρωσία.
Μεταξύ μιας καθυστέρησης στα υψηλής ποιότητας, φθηνότερα κινεζικά ηλεκτρικά μοντέλα και των ανεπαρκών υποδομών, η κρίση επηρεάζει τους μεγάλους κατασκευαστές – Volkswagen, Audi, BMW, Mercedes-Benz – αλλά και σημαντικούς προμηθευτές όπως η Bosch και η ZF, καθώς και ολόκληρο το δίκτυο των ΜΜΕ υπεργολαβίας που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του τομέα.
Ο τομέας έχει χάσει περισσότερες από 50.000 θέσεις εργασίας σε ένα χρόνο, από τις περίπου 800.000 συνολικά, σύμφωνα με την EY. Εκτός από τον κινεζικό ανταγωνισμό, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία υποφέρει από την αύξηση του ενεργειακού κόστους μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, τη μείωση της παγκόσμιας ζήτησης και, πιο πρόσφατα, τους δασμούς 15% που επιβλήθηκαν από τις ΗΠΑ στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα.
Μεταξύ των κεντρικών θεμάτων της «συνόδου κορυφής» που συγκάλεσε ο Μερτς είναι η προγραμματισμένη απαγόρευση της πώλησης νέων κινητήρων καύσης από την ΕΕ από το 2035, ένα μέτρο που αποσκοπεί στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και στην προώθηση της ανάπτυξης της ηλεκτρικής κινητικότητας.
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αντιδρούν
Πολλοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές θα ήθελαν να δουν την παράταση αυτής της προθεσμίας, ώστε να μπορέσουν να προσαρμοστούν σε μια ηλεκτρική μετάβαση που θεωρείται πιο αργή από την αναμενόμενη.
Ο Φρίντριχ Μερτς ζήτησε την εγκατάλειψη της προθεσμίας τη Δευτέρα, θεωρώντας το μέτρο «λάθος». Αυτό έχει αναζωπυρώσει τις εντάσεις εντός του συνασπισμού του με τους Σοσιαλδημοκράτες (SPD), οι οποίοι θέλουν να το διατηρήσουν. Η ΕΕ έχει δεσμευτεί να λάβει σύντομα απόφαση για το θέμα. Σύμφωνα με πολλά γερμανικά μέσα ενημέρωσης, θα μπορούσε να προταθεί στις Βρυξέλλες ένας συμβιβασμός, με στόχο τη χαλάρωση της απαγόρευσης χωρίς την πλήρη άρση της.
Η παράταση της διάρκειας ζωής ορισμένων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης που είναι εξοπλισμένα με συστήματα επέκτασης αυτονομίας ή plug-in υβριδικά οχήματα πέραν του 2035 θα «εξασφάλιζε την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας μας και χιλιάδες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη», υποστήριξε την Τετάρτη ο Στέφαν Χάρτουνγκ, Διευθύνων Σύμβουλος της Bosch, του κορυφαίου προμηθευτή αυτοκινήτων στον κόσμο. Πρόκειται για «ψεύτικες» λύσεις για την ΜΚΟ Transport & Environment (T&E), η οποία την Τετάρτη κάλεσε την κυβέρνηση να «σεβαστεί τους ευρωπαϊκούς στόχους» όσον αφορά το CO2.
Ο υπουργός Οικονομικών Λαρς Κλινγκμπάιλ, Σοσιαλδημοκράτης, θέλει να ενθαρρύνει τους Γερμανούς να στραφούν σε ηλεκτρικά οχήματα, παρατείνοντας τις φορολογικές ελαφρύνσεις που λήγουν στις αρχές του 2026 για πέντε χρόνια.
Οι Γερμανοί Πράσινοι, εν τω μεταξύ, θεωρούν ότι η ηλεκτροκίνηση είναι η τεχνολογία του μέλλοντος και ότι η επέκταση της χρήσης κινητήρων καύσης θα διευρύνει μόνο το χάσμα της Γερμανίας με την Κίνα.
Σύμφωνα με μελέτη του Κέντρου Έρευνας Αυτοκινήτων στο Μπόχουμ το χάσμα μεταξύ της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν ήταν ποτέ τόσο μικρό, καθιστώντας αδικαιολόγητη οποιαδήποτε αμφισβήτηση της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, λέει.
Πηγές: AFP, Le Figaro
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ
Στις 12 Νοεμβρίου η συνάντηση Κύπρου–Ελλάδας με τον Επίτροπο Ενέργειας για GSI
Τετ α τετ θα έχουν οι Υπουργοί Ενέργειας Κύπρου και Ελλάδας
Συνάντηση με τον Ευρωπαίο Επίτροπο Ενέργειας στις 12 Νοεμβρίου για τις προκλήσεις που έχει το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης GSI θα έχουν οι Υπουργοί Ενέργειας Κύπρου και Ελλάδας, δήλωσε ο Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Γιώργος Παπαναστασίου, μιλώντας στη Βουλή, ενώ σε σχέση με το κοίτασμα «Κρόνος» ανέφερε ότι «αναμένεται η τελική επενδυτική απόφαση να παρθεί τέλος του 2025, αρχές του 2026» και εξέφρασε την ελπίδα ότι εντός Νοεμβρίου «θα καταλήξουμε και σε συμφωνία πώλησης (gas sales agreement)».
Αναφορικά με το κοίτασμα «Αφροδίτη», ο κ. Παπαναστασίου είπε ότι τέλος του επόμενου χρόνου ολοκληρώνεται το FEED (υποδομές), ενώ η τελική επενδυτική απόφαση θα παρθεί τέλος του 2026.
Παρουσιάζοντας τον προϋπολογισμό του Υπουργείου για το 2026, ο οποίος ανέρχεται στα €118.982.002 με αναπτυξιακές δαπάνες €68,25 εκατομμύρια και λειτουργικές δαπάνες €50,72 εκ., ο κ. Παπαναστασίου είπε ότι σε σχέση με τη μείωση του αναπτυξιακού προϋπολογισμού συμφωνήθηκε με το Υπουργείο Οικονομικών όταν ωριμάζουν έργα «θα ζητούμε επιπρόσθετο κονδύλι», ενώ υπάρχει και το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως είπε, για το οποίο υπάρχουν πολλά έργα σε εξέλιξη και στα οποία δώσαμε προτεραιότητα.
Αναφορικά με δήλωση που φέρεται να έκανε ότι η ιδιοκτησία της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κύπρου – Κρήτης (GSI) ανήκει στην Κομισιόν, ο Υπουργός Ενέργειας είπε ότι ήταν τέτοια η ερώτηση που δέχθηκε στην Πάφο ώστε «η χρήση της λέξης ιδιοκτήτης δεν είχε λεχθεί με την έννοια του κατόχου τίτλου ιδιοκτησίας» και πρόσθεσε πως πέραν του κατόχου τίτλου ιδιοκτησίας, που πρόσφατα έχει αλλάξει από τον EuroAsia Interconnector στον GSI (ΑΔΜΗΕ) «με απόφαση του δικού μας ρυθμιστή, εκείνη η οντότητα που έχει δικαίωμα να αποσύρει την στήριξη του έργου για οποιουσδήποτε λόγους, αυτή είναι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή».
Ανέφερε ότι «η λέξη ιδιοκτήτης ήταν με την έννοια του αγγλικού όρου, project owner, και όχι με την έννοια του ιδιοκτησιακού καθεστώτος», δηλαδή αυτός που κατέχει τίτλο ιδιοκτησίας, που ανήκει στον ΑΔΜΗΕ.
Πηγή: ΚΥΠΕ
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ
Σε 300 χερσαίες και θαλάσσιες γεωτρήσεις προχωρά η Τουρκία! Μέσα και τα κατεχόμενα
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, θα ενταθούν οι σεισμικές έρευνες και οι γεωτρήσεις στις θαλάσσιες περιοχές που αδειοδοτούνται από την “ΤΔΒΚ”, γεγονός που επαναφέρει την ενεργειακή ατζέντα γύρω από την Κύπρο.
Η Τουρκία θα προχωρήσει στην πραγματοποίηση 300 γεωτρήσεων σε χερσαίες και θαλάσσιες περιοχές, σύμφωνα με ρεπορτάζ του κρατικού πρακτορείου Anadolu, βάσει του «Ετήσιου Προγράμματος της Τουρκικής Προεδρίας για το 2026». Όπως αναφέρεται, θα συλλεχθούν τρισδιάστατα σεισμικά δεδομένα σε έκταση 19.900 τετραγωνικών χιλιομέτρων, με στόχο την αναζήτηση και παραγωγή αργού πετρελαίου και φυσικού αερίου.
«Η Τουρκία θα πραγματοποιήσει 300 γεωτρήσεις σε πηγάδια σε χερσαίες και θαλάσσιες περιοχές στο πλαίσιο της έρευνας και παραγωγής αργού πετρελαίου και φυσικού αερίου, συλλέγοντας τρισδιάστατα σεισμικά δεδομένα σε μια έκταση 19.900 τετραγωνικών χιλιομέτρων».
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, θα ενταθούν οι σεισμικές έρευνες και οι γεωτρήσεις στις θαλάσσιες περιοχές που αδειοδοτούνται από την “ΤΔΒΚ”, γεγονός που επαναφέρει την ενεργειακή ατζέντα γύρω από την Κύπρο.
Παράλληλα, προβλέπονται εναέριες γεωφυσικές έρευνες 7.000 χιλιομέτρων, γεωτρήσεις συνολικού βάθους 450.000 μέτρων για ορυκτούς πόρους, καθώς και νέα έργα εξόρυξης στρατηγικών πρώτων υλών και σπάνιων γαιών, εντός και εκτός Τουρκίας.
Στο πλαίσιο της μείωσης της ενεργειακής εξάρτησης, θα ενισχυθούν δράσεις παραγωγής από εγχώριες πηγές με υψηλό δυναμικό, όπως λιγνίτης, γεωθερμία και φυσικό αέριο, ενώ έχουν προγραμματιστεί γεωτρήσεις μήκους 15 χιλιομέτρων για θερμοπηγές. Παράλληλα, προβλέπεται αναθεώρηση της νομοθεσίας για την εξορυκτική δραστηριότητα, με στόχο την αύξηση της ασφάλειας επενδύσεων και τη βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος.
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ
Ιστορική ενεργειακή συμφωνία πρόκειται να υπογράψουν Ισραήλ και Αίγυπτος
Η συμφωνία αυτή διασφαλίζει την πώληση 130 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων (BCM) φυσικού αερίου, αξίας 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων, από το Ισραήλ προς την Αίγυπτο έως το 2040.
Ιστορική ενεργειακή συμφωνία αναμένεται να υπογραφτεί ανάμεσα σε Ισραήλ και Αίγυπτο
Η συμφωνία αυτή διασφαλίζει την πώληση 130 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων (BCM) φυσικού αερίου, αξίας 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων, από το Ισραήλ προς την Αίγυπτο έως το 2040.
Εδώ και αρκετά χρόνια, η Αίγυπτος υποφέρει από έλλειψη ενεργειακών πόρων, σε σημείο που καταγράφονται περιστασιακές διακοπές ρεύματος που διαρκούν αρκετές ώρες σε ορισμένες περιοχές της χώρας. Η αύξηση των προμηθειών από το Ισραήλ αποσκοπεί στην άμβλυνση αυτής της έλλειψης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Νετανιάχου έχει δώσει εντολή να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την υπογραφή της ιστορικής αυτής ενεργειακής συμφωνίας μεταξύ των δύο χωρών, ύστερα από αμερικανικό αίτημα.
Εκτός από τους Αμερικανούς, και οι ίδιοι οι Αιγύπτιοι πιέζουν για την επικύρωση της συμφωνίας. Πηγή που γνωρίζει τις λεπτομέρειες ανέφερε στην Israel Hayom ότι κατά την επίσκεψή του στο Ισραήλ την περασμένη εβδομάδα, ο επικεφαλής των αιγυπτιακών υπηρεσιών πληροφοριών, Άμπας Καμέλ, έθεσε το ζήτημα της συμφωνίας για το φυσικό αέριο. Επίσης, κατά τις συζητήσεις της περασμένης νύχτας, ο πρωθυπουργός Νετανιάχου αναφέρθηκε και στο θέμα της λαθραίας διακίνησης όπλων από το Σινά.
Η Αίγυπτος διαθέτει μεγάλα δικά της κοιτάσματα φυσικού αερίου, ωστόσο εκτρέπει σημαντικές ποσότητες προς εξαγωγή μέσω εγκαταστάσεων υγροποίησης, προκειμένου να εξασφαλίσει συνάλλαγμα για τη στήριξη του εμπορικού της ισοζυγίου και των φθινουσών συναλλαγματικών της αποθεμάτων. Το ισραηλινό αέριο, επομένως, είναι ζωτικής σημασίας για αυτήν.
-
Αναλύσεις3 μήνες πρινΜάζης: Ετοιμάζεται τεράστια έκρηξη Τουρκίας – Ισραήλ – «Είμαστε στο και δέκα στην Ελλάδα»
-
Άμυνα2 εβδομάδες πρινΑποκάλυψη Ινδού στρατηγού! Πως ινδική φρεγάτα εξανάγκασε σε οπισθόχωρηση τρία τουρκικά πολεμικά πλοία
-
Δημοκρατία1 μήνα πρινΜε τη σημαία δεν παίζουμε! Η Pizza Fan διέκοψε τη συνεργασία με κωμικό που προσέβαλε την ελληνική σημαία
-
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ2 μήνες πρινΣημαντικό ορόσημο στην Αγγλία! Ολόκληρη ενορία Προτεσταντών στο Χάλιφαξ μεταστράφηκε στην Ορθοδοξία
-
Αναλύσεις1 εβδομάδα πρινΠολλαπλά «εγκεφαλικά» μοίρασε ο μεγάλος Εμίρ Κουστουρίτσα με όσα είπε για τη woke ατζέντα
-
Πολιτική2 μήνες πρινΕνδιαφέρουσα στιχομυθία Μαρινάκη-Τζονσον! “Προτιμώ να κρατήσει κομμάτια της Ουκρανίας η Ρωσία για να μην πεθαίνουν παιδιά” πρότεινε ο πρόεδρος του Ολυμπιακού! “Ποια κομμάτια της Τσεχοσλοβακίας θα δίνατε στον Χίτλερ;” απάντησε ο πρώην πρωθυπουργός της Βρετανίας
-
Άμυνα1 μήνα πρινΣτα κάγκελα τα τουρκικά ΜΜΕ! Η Ελλάδα “κλείδωσε” τουρκικά Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη
-
Γενικά θέματα2 μήνες πριν
Επικίνδυνο παιχνίδι Μακρόν εις βάρος της Ελλάδας