Άμυνα
Εurasiantimes: Το «λάθος των Eurofighter» της Τουρκίας – Γιατί η Άγκυρα δεν θα είναι ικανοποιημένη με τη συμφωνία των 10,6 δισ. δολαρίων
Ο κύριος στόχος της Άγκυρας ήταν να αντισταθμίσει την αεροπορική υπεροχή της Ελλάδας, η οποία έχει ήδη αποκτήσει Rafale και υπέγραψε για F-35 Lightning II.
Η Τουρκία υπέγραψε συμφωνία με το Ηνωμένο Βασίλειο για την αγορά 20 μαχητικών Eurofighter Typhoon, έπειτα από μακρά και επίμονη διπλωματική εκστρατεία. Ειρωνικά, αυτό το ορόσημο έρχεται χρόνια αφότου η Άγκυρα είχε απορρίψει την ευκαιρία να ενταχθεί στο πρόγραμμα Eurofighter ως ισότιμος εταίρος.
Η συμφωνία, αξίας 10,66 δισεκατομμυρίων δολαρίων, υπεγράφη στις 27 Οκτωβρίου 2025 από τον Πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και τον Πρωθυπουργό του Ηνωμένου Βασιλείου Κιρ Στάρμερ, κατά την πρώτη επίσημη επίσκεψη του τελευταίου στην Άγκυρα.
Ο Βρετανός πρωθυπουργός χαρακτήρισε τη συμφωνία ως «τη μεγαλύτερη εξαγωγή μαχητικών αεροσκαφών μιας ολόκληρης γενιάς».
Από την άρνηση συμμετοχής στο πρόγραμμα… στην πανάκριβη αγορά
Το Eurofighter Typhoon είναι ένα πολυλειτουργικό μαχητικό 4,5ης γενιάς, που αναπτύχθηκε από την ευρωπαϊκή κοινοπραξία Eurofighter, αποτελούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ισπανία και την Ιταλία.
Κάθε πώληση σε τρίτη χώρα απαιτεί την έγκριση όλων των μελών της κοινοπραξίας, γεγονός που καθυστέρησε για χρόνια την τουρκική αγορά, λόγω του γερμανικού βέτο, το οποίο άρθηκε μόλις τον Ιούλιο του 2025.
Η νέα συμφωνία βασίζεται σε Μνημόνιο Κατανόησης (MoU) μεταξύ Άγκυρας και Λονδίνου για την πώληση περίπου 40 Typhoon, που είχε προχωρήσει μετά το πράσινο φως του Βερολίνου.
Οι χαμένες ευκαιρίες της Τουρκίας να γίνει εταίρος του Eurofighter
Αν και η Τουρκία ξεκίνησε επίσημα τις προσπάθειες απόκτησης Eurofighter μόλις το 2022–2023, η σχέση της με το πρόγραμμα χρονολογείται από τη δεκαετία του 1980. Όπως υπενθυμίζει η τουρκική εφημερίδα Yeni Şafak, «η πορεία της Τουρκίας έχει διασταυρωθεί με το Eurofighter πολλές φορές τα τελευταία σαράντα χρόνια».
Το 1983, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ιταλία και Ισπανία αναγνώρισαν την κοινή ανάγκη για αναβάθμιση της αεροπορικής τους ισχύος, και έτσι γεννήθηκε η ιδέα του Eurofighter. Η Γαλλία προσκλήθηκε αρχικά να συμμετάσχει, αλλά αποχώρησε και προχώρησε στην ανάπτυξη του Rafale. Το πρόγραμμα Eurofighter εγκαινιάστηκε επίσημα τον Νοέμβριο του 1988.
Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, η Τουρκία διαπραγματευόταν την αγορά 40 Tornado από Ευρώπη — ένα αεροσκάφος που είχε αναπτυχθεί από το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία και τη Γερμανία. Η Άγκυρα τότε είχε λάβει υπόσχεση ότι θα γίνει ισότιμος εταίρος στο μελλοντικό πρόγραμμα Eurofighter, υπό την προϋπόθεση να ολοκληρωθεί η συμφωνία για τα Tornado.
Ωστόσο, η συμφωνία κατέρρευσε όταν η Υπηρεσία Εγγυήσεων Εξαγωγών του Ηνωμένου Βασιλείου αρνήθηκε να τη χρηματοδοτήσει.
Χωρίς τα Tornado, η Τουρκία στράφηκε στις ΗΠΑ και επένδυσε στα F-16 Fighting Falcon, που αποδείχθηκαν πιο ευέλικτα και οικονομικά. Η επιλογή αυτή άνοιξε τον δρόμο για την ανάπτυξη της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, αλλά έκλεισε οριστικά την πόρτα στην ένταξή της στο Eurofighter.
Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η Άγκυρα είχε και πάλι προσκληθεί να συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αυτή τη φορά με προοπτική βιομηχανικής συνεργασίας, όμως η πρόταση δεν προχώρησε, καθώς η Τουρκία είχε ήδη στραφεί προς το αμερικανικό F-35 Joint Strike Fighter (JSF).
Από το F-35 στο «πάγωμα» και την αναζήτηση νέου μαχητικού
Το 2002, η Τουρκία έγινε η έβδομη διεθνής εταίρος του προγράμματος JSF, μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, την Ολλανδία, τον Καναδά, τη Δανία και τη Νορβηγία. Μέχρι το 2007, είχε υπογράψει μνημόνιο συμμετοχής στην παραγωγή του F-35 και επένδυσε πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια στο πρόγραμμα.
Περίπου δέκα τουρκικές εταιρείες συμμετείχαν στην παραγωγή 900 εξαρτημάτων, όπως το κεντρικό τμήμα της ατράκτου και ο πίνακας οργάνων του πιλοτηρίου. Η Άγκυρα θεωρούσε το F-35 δεδομένο για τον εκσυγχρονισμό της Πολεμικής της Αεροπορίας — έως ότου εκδιώχθηκε από το πρόγραμμα.
Αιτία ήταν η αγορά τεσσάρων ρωσικών συστημάτων S-400 το 2017. Παρά τις προειδοποιήσεις των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ, η Τουρκία προχώρησε στην αγορά, καθώς είχε ανάγκη από αντιαεροπορική κάλυψη μεγάλης εμβέλειας.
Όταν οι S-400 παραδόθηκαν το 2019, η Άγκυρα δέχθηκε κυρώσεις από την κυβέρνηση Τραμπ στο πλαίσιο του CAATSA και αποβλήθηκε από το πρόγραμμα F-35, πλήγμα που πάγωσε τα σχέδια εκσυγχρονισμού της αεροπορίας της.
Η Τουρκία έχασε την πρόσβαση σε μαχητικά 5ης γενιάς και αναγκάστηκε να αναζητήσει ενδιάμεση λύση με αεροσκάφη 4+ γενιάς — παράλληλα με την ανάπτυξη του εγχώριου μαχητικού KAAN.
Οι διαπραγματεύσεις και η γερμανική άρση βέτο
Από το 2023, η Τουρκία ξεκίνησε διαπραγματεύσεις με Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο για την αγορά Eurofighter Typhoon, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Άμυνας Γιασάρ Γκιουλέρ. Ωστόσο, η Γερμανία αρνούνταν να εγκρίνει την εξαγωγή λόγω των παραβιάσεων ανθρωπίνων δικαιωμάτων από την Άγκυρα.
Μόλις στα τέλη του 2024, το Βερολίνο άρχισε να αλλάζει στάση, και, με τη στήριξη της Ιταλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ισπανίας, ήρε το βέτο το καλοκαίρι του 2025.
Ο κύριος στόχος της Άγκυρας ήταν να αντισταθμίσει την αεροπορική υπεροχή της Ελλάδας, η οποία έχει ήδη αποκτήσει Rafale και υπέγραψε για F-35 Lightning II.
Παρότι η Τουρκία αναπτύσσει το δικό της μαχητικό KAAN, αυτό θα χρειαστεί χρόνια για να ενταχθεί πλήρως σε υπηρεσία.
«Καθυστερημένος αγοραστής» και υψηλό τίμημα
Όπως σημείωσε ο Aaron Stein, πρόεδρος του Foreign Policy Research Institute, η σχέση της Τουρκίας με το Eurofighter είναι «μια ολόκληρη ιστορία».
Η σημερινή αγορά, ύψους 10,66 δισ. δολαρίων για 20 αεροσκάφη, αποτελεί στρατηγική αλλά όχι ιδανική επιλογή:
η Τουρκία χάνει τα οφέλη της ισότιμης συμμετοχής στο πρόγραμμα — τη συμπαραγωγή, τη μεταφορά τεχνολογίας και την κατανομή κόστους.
Ως απλός αγοραστής πλέον, πληρώνει ακριβό τίμημα για μαχητικά 4,5ης γενιάς, με παράδοση το 2030, και χωρίς το πλεονέκτημα του εταίρου-παραγωγού.
Αυτό το χαμένο στρατηγικό προβάδισμα, εκτιμούν αναλυτές, θα δυσαρεστήσει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής στην Άγκυρα.
Η συμφωνία με το Ηνωμένο Βασίλειο και οι πρώτες παραδόσεις
Η συμφωνία ανακοινώθηκε από τον Κιρ Στάρμερ μέσω βίντεο, μπροστά από μαχητικά Eurofighter Typhoon.
Τρία αεροσκάφη της RAF πέταξαν στην Τουρκία, συνοδευόμενα από τουρκικά F-16 κατά την είσοδό τους στον εναέριο χώρο, πριν προσγειωθούν στη βάση Μουρτέντ της Άγκυρας.
Εκεί, ο Στάρμερ, μαζί με τον Βρετανό υπουργό Άμυνας Τζον Χίλι, χαιρέτισαν τους πιλότους μπροστά από ένα Typhoon.
Η συμφωνία καθιστά την Τουρκία δέκατο χειριστή του Eurofighter παγκοσμίως και καλύπτει κρίσιμο κενό έως ότου ενταχθεί το KAAN 5ης γενιάς.
Το πακέτο περιλαμβάνει και πυραύλους MBDA Meteor αερομαχίας εκτός οπτικής επαφής.
Τα αεροσκάφη θα συναρμολογηθούν από τη BAE Systems στο Ηνωμένο Βασίλειο, με ορισμένα εξαρτήματα να κατασκευάζονται σε ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις.
Ο Στάρμερ χαρακτήρισε τη συμφωνία «νίκη για τους Βρετανούς εργαζόμενους, τη βιομηχανία άμυνας και την ασφάλεια του ΝΑΤΟ».
Η παραγγελία διασφαλίζει 500 θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο Warton, αλλά και στην Samlesbury, όπου κατασκευάζεται το μπροστινό τμήμα της ατράκτου.
Οι πρώτες νέες μονάδες θα παραδοθούν το 2030, ενώ η Τουρκία σκοπεύει να αγοράσει επιπλέον 12 Typhoon από Κατάρ και Ομάν — με τα καταρινά αεροσκάφη να αναμένονται στις αρχές του 2026, σύμφωνα με τον Γκιουλέρ.
Αυτά τα παλαιότερα Typhoon θα λειτουργήσουν ως προσωρινή λύση, έως ότου φτάσουν τα νεότερα Tranche 4.
«Νέα εποχή» για το Eurofighter – και για την τουρκική αεροπορία
Η κοινοπραξία Eurofighter εξέφρασε ενθουσιασμό για τη συμφωνία, σημειώνοντας ότι η Τουρκία θα γίνει «η δέκατη χώρα που επιχειρεί με Typhoon» και ότι αυτό σηματοδοτεί την είσοδό της ως εταίρου στην ευρωπαϊκή κοινότητα Eurofighter.
«Η νέα αυτή συνεργασία ενισχύει περαιτέρω τη θέση του προγράμματος Eurofighter ως ραχοκοκαλιά της αεράμυνας της Ευρώπης», ανέφερε η ανακοίνωση, υπενθυμίζοντας ότι Γερμανία, Ισπανία και Ιταλία έχουν ήδη προχωρήσει σε νέες παραγγελίες.
Τα Typhoon επιχειρούν επίσης σε Αυστρία, Ομάν, Κατάρ, Κουβέιτ και Σαουδική Αραβία, γεγονός που υπογραμμίζει τον αυξανόμενο ευρωπαϊκό και διεθνή ρόλο του προγράμματος.
Eurasiantimes
Άμυνα
Για πιθανότητες σύγκρουσης NATO-Ρωσίας μιλάει ο Πιστόριους
Οι τοποθετήσεις Πιστόριους εντάσσονται σε μια περίοδο αυξημένης έντασης, με τον Γερμανό υπουργό να υπογραμμίζει ότι ο κίνδυνος πολέμου δεν αποτελεί πλέον θεωρητικό σενάριο αλλά μια πιθανότητα που απαιτεί άμεση προετοιμασία από τα κράτη της Συμμαχίας.
Επιμέλεια: Λαμπριάνα Κυριακού, Newpost.gr
Μια ιδιαίτερα ανησυχητική προειδοποίηση απηύθυνε ο Γερμανός Υπουργός Άμυνας, Μπόρις Πιστόριους, υποστηρίζοντας ότι η Ευρώπη ίσως έχει ήδη βιώσει «το τελευταίο ειρηνικό καλοκαίρι», καθώς οι πιθανότητες σύγκρουσης μεταξύ ΝΑΤΟ και Ρωσίας φαίνεται να πλησιάζουν πιο γρήγορα από ό,τι αρχικά υπολογιζόταν. Σύμφωνα με τις νέες εκτιμήσεις, ένα ενδεχόμενο θερμού επεισοδίου μπορεί να προκύψει ακόμη και πριν από το 2028.
Ο Πιστόριους, μιλώντας στη Frankfurter Allgemeine Zeitung, ανέφερε ότι οι πρόσφατες αξιολογήσεις αποκλίνουν σημαντικά από τις αρχικές προβλέψεις για το 2029, με ορισμένους στρατιωτικούς ιστορικούς να θεωρούν πως η περίοδος σχετικής ηρεμίας ενδέχεται ήδη να έχει τελειώσει. Ο Γερμανός υπουργός επανέλαβε ότι η Συμμαχία πρέπει να προχωρήσει επειγόντως σε εκσυγχρονισμό και ενίσχυση των δυνάμεών της.
Στο πλαίσιο αυτό, η Γερμανία σχεδιάζει από το 2027 ιατρικούς ελέγχους για την αναγνώριση πιθανών εφέδρων, ενώ η κυβέρνηση Μερτς επιδιώκει να καταστήσει τη Μπούντεσβερ την ισχυρότερη στρατιωτική δύναμη στην Ευρώπη. Ο Πιστόριους δήλωσε μάλιστα ότι, σε περίπτωση επίθεσης, η Γερμανία είναι προετοιμασμένη «να σκοτώσει Ρώσους στρατιώτες», σημειώνοντας ότι η αποτροπή στηρίζεται στην ισχύ και στην ετοιμότητα.
Καταδίκη από Ζαχάροβα
Η Μόσχα απάντησε άμεσα. Η εκπρόσωπος του ρωσικού Υπουργείου Εξωτερικών, Μαρία Ζαχάροβα, καταδίκασε τις δηλώσεις, υποστηρίζοντας ότι «μετά από αυτά τα λόγια δεν υπάρχει αμφιβολία για το ποιος ενεργεί ως επιτιθέμενος», κατηγορώντας το Βερολίνο για επιθετική και επικίνδυνη ρητορική.
Οι τοποθετήσεις Πιστόριους εντάσσονται σε μια περίοδο αυξημένης έντασης, με τον Γερμανό υπουργό να υπογραμμίζει ότι ο κίνδυνος πολέμου δεν αποτελεί πλέον θεωρητικό σενάριο αλλά μια πιθανότητα που απαιτεί άμεση προετοιμασία από τα κράτη της Συμμαχίας.
Άμυνα
Η Γερμανία ήρε την απαγόρευση όπλων στο Ισραήλ
Την σημερινή απόφαση χαιρέτισε ήδη ο Ισραηλινός υπουργός Εξωτερικών Γκίντεον Σάαρ και κάλεσε και άλλες κυβερνήσεις «να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Γερμανίας και να λάβουν παρόμοιες αποφάσεις».
Τις εξαγωγές όπλων προς το Ισραήλ επαναλαμβάνει από την επόμενη εβδομάδα η Γερμανία, αίροντας τους σχετικούς περιορισμούς, έπειτα από τη «σταθεροποίηση» της κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας.
Σύμφωνα με τη γερμανική κυβέρνηση, στο εξής οι σχετικές αποφάσεις θα λαμβάνονται και πάλι κατά περίσταση.
«Η γερμανική κυβέρνηση παρακολουθεί τις περαιτέρω εξελίξεις. Οι προηγούμενοι περιορισμοί δεν ίσχυαν για τα όπλα που χρειάζεται το Ισραήλ για προστασία από εξωτερικές επιθέσεις. Οι νέοι κανονισμοί πρόκειται τώρα να τεθούν σε ισχύ στις 24 Νοεμβρίου. Η γερμανική κυβέρνηση θα επανέλθει γενικά στην εξέταση κατά περίπτωση και θα αντιδράσει σε περαιτέρω εξελίξεις», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφαν Κορνέλιους και πρόσθεσε ότι η Γερμανία «θα συνεχίσει ταυτόχρονα να εργάζεται για μια διαρκή ειρήνη στην περιοχή και θα συμμετέχει στην παροχή βοήθειας στον λαό της Γάζας και στις προσπάθειες ανοικοδόμησης».
Ισραήλ: Να ακολουθήσουν και άλλες κυβερνήσεις το παράδειγμα της Γερμανίας
Την σημερινή απόφαση χαιρέτισε ήδη ο Ισραηλινός υπουργός Εξωτερικών Γκίντεον Σάαρ και κάλεσε και άλλες κυβερνήσεις «να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Γερμανίας και να λάβουν παρόμοιες αποφάσεις».
Στις 8 Αυγούστου ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς είχε ανακοινώσει την προσωρινή αναστολή των εξαγωγών προς το Ισραήλ όπλων τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στον πόλεμο της Γάζας, αντιδρώντας στα στοιχεία για αυξανόμενη βιαιότητα του ισραηλινού στρατού.
Η απόφασή του είχε επικριθεί από μέλη της κοινοβουλευτικής ομάδας του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU), αλλά και από τον κυβερνητικό εταίρο του, την Χριστιανοκοινωνική Ένωση (CSU), ενώ ο ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου είχε κάνει λόγο για «ανταμοιβή στη Χαμάς για την τρομοκρατία της».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Άμυνα
Πρόθεση Ζελένσκι για 100 Rafale! “Ιστορική συμφωνία” με Μακρόν στο Παρίσι
Η συμφωνία καλύπτει έναν ορίζοντα δεκαετίας και εντάσσεται στις μακροπρόθεσμες εγγυήσεις ασφαλείας προς την εμπόλεμη Ουκρανία.
Σε μια συμφωνία που αλλάζει τα δεδομένα της ευρωπαϊκής αρχιτεκτονικής ασφάλειας, ο Εμανουέλ Μακρόν και ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι υπέγραψαν στο Παρίσι «Επιστολή Προθέσεων» για τη μελλοντική προμήθεια περίπου 100 γαλλικών μαχητικών Rafale και συστημάτων αεράμυνας νέας γενιάς, συμπεριλαμβανομένου του υπό ανάπτυξη SAMP/T. Η συμφωνία καλύπτει έναν ορίζοντα δεκαετίας και εντάσσεται στις μακροπρόθεσμες εγγυήσεις ασφαλείας προς την εμπόλεμη Ουκρανία.
100 Rafale και SAMP/T – Η νέα φάση του εξοπλιστικού σχεδιασμού του Κιέβου
Σύμφωνα με το Μέγαρο των Ηλυσίων, η συμφωνία προβλέπει πιθανές μελλοντικές συμβάσεις για 100 Rafale με πλήρη οπλισμό, καθώς και νέα ραντάρ και συστήματα drones. Ο Ζελένσκι, ο οποίος πραγματοποιεί την ένατη επίσκεψή του στο Παρίσι από την έναρξη του πολέμου, μετέβη με τον Μακρόν στη βάση του Βιγιακουμπλέ για να επιθεωρήσει από κοντά τα γαλλικά μαχητικά και το νέο SAMP/T, το οποίο θα εισέλθει σε υπηρεσία στη Γαλλία το 2027.
Παράλληλα, οι δύο ηγέτες αναμένεται να δώσουν έμφαση στη συνεργασία στα drones, έναν τομέα στον οποίο η Ουκρανία έχει εξελιχθεί σε πρωτοπόρο, χρησιμοποιώντας περισσότερα από 4,5 εκατομμύρια συστήματα το 2024–2025 στο μέτωπο.
Η στρατηγική διάσταση: Η Γαλλία «χτίζει» ρόλο στην ευρωπαϊκή άμυνα
Για το Παρίσι, η συμφωνία δεν είναι απλώς διμερής. Γάλλοι διπλωμάτες τονίζουν ότι αποτελεί κρίσιμο βήμα για την εδραίωση της θέσης της χώρας στην ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική ασφαλείας και στην προσπάθεια επανεξοπλισμού της Γηραιάς Ηπείρου.
Για το Κίεβο, η μελλοντική ενσωμάτωση Rafale σηματοδοτεί τη μετάβαση σε μια πλήρως δυτική και υψηλής τεχνολογίας πολεμική αεροπορία – διαδικασία που θα απαιτήσει χρόνια εκπαίδευσης και υποδομών.
Η Γαλλία έχει ήδη παραδώσει Mirage στην Ουκρανία, αλλά η προοπτική Rafale –το κορυφαίο μαχητικό της γαλλικής αεροπορίας– δεν είχε τεθεί ποτέ επίσημα μέχρι σήμερα.
Η επίσκεψη στη σκιά σκανδάλων διαφθοράς
Η επίσκεψη Ζελένσκι πραγματοποιείται ενώ η Ουκρανία βρίσκεται σε κρίση λόγω σκανδάλου διαφθοράς που οδήγησε στην παραίτηση δύο υπουργών. Το Παρίσι, διά του υπουργού Ευρωπαϊκών Υποθέσεων Μπενζαμάν Χαντάντ, έστειλε σαφές μήνυμα στο Κίεβο:
«Σε θέματα διαφθοράς πρέπει να είμαστε εξαιρετικά σε εγρήγορση, ειδικά στη διαδικασία ένταξης στην Ευρωπαϊκή Ένωση».
Η πολυεθνική δύναμη Ουκρανίας – Η επόμενη μέρα της κατάπαυσης πυρός
Μετά τη βάση Βιγιακουμπλέ, Μακρόν και Ζελένσκι θα μεταβούν στο Μον Βαλεριέν, όπου λειτουργεί το αρχηγείο της «πολυεθνικής δύναμης Ουκρανίας». Πρόκειται για δομή που δημιουργήθηκε το 2025 από τη «συμμαχία των προθύμων», με 31 κράτη να συμμετέχουν, μεταξύ των οποίων Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Τσεχία, Πολωνία, Καναδάς, Σουηδία και Τουρκία. Στη συμμαχία εντάσσονται επίσης το ΝΑΤΟ και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η δομή αυτή θεωρείται ήδη ικανή να αναπτύξει δύναμη «την επόμενη μέρα από την κατάπαυση του πυρός», επιφορτισμένη με την παροχή εγγυήσεων ασφαλείας στο Κίεβο.
Forum για τα drones – το νέο πεδίο πολέμου
Το απόγευμα οι δύο ηγέτες θα παραστούν σε γαλλο-ουκρανικό forum για τα drones στο Μέγαρο των Ηλυσίων, με επίκεντρο την τεχνολογική υπεροχή και την ανάγκη άμεσης ενίσχυσης της αντιαεροπορικής άμυνας της Ουκρανίας.
Οι τελευταίες ρωσικές επιθέσεις, που σκότωσαν τουλάχιστον τρεις ανθρώπους στο Χάρκοβο τη νύχτα του Σαββάτου, υπογράμμισαν τη σημασία των νέων συστημάτων SAMP/T αλλά και της μαζικής παραγωγής drones που χρησιμοποιούνται τόσο σε επιθετικές όσο και σε αμυντικές επιχειρήσεις.
Ένα νέο εξοπλιστικό δόγμα για το Κίεβο
Η συμφωνία στο Παρίσι έρχεται λίγες εβδομάδες μετά τη συμφωνία του Κιέβου με τη Σουηδία για την απόκτηση 100–150 μαχητικών Gripen, επιβεβαιώνοντας ότι η Ουκρανία υιοθετεί ένα ενιαίο στρατηγικό σχέδιο μακροπρόθεσμης ενίσχυσης της αεροπορίας της για την εποχή μετά τον πόλεμο.
Η σημερινή «Επιστολή Προθέσεων» ανοίγει τον δρόμο για το πιο φιλόδοξο εξοπλιστικό πρόγραμμα της Ουκρανίας από το 1991 – με γαλλική υπογραφή και ξεκάθαρο στόχο: την πλήρη ανασυγκρότηση της αεράμυνας και της αεροπορικής ισχύος της χώρας απέναντι στη Ρωσία.
-
Άμυνα1 μήνα πρινΑποκάλυψη Ινδού στρατηγού! Πως ινδική φρεγάτα εξανάγκασε σε οπισθόχωρηση τρία τουρκικά πολεμικά πλοία
-
Δημοκρατία2 μήνες πρινΜε τη σημαία δεν παίζουμε! Η Pizza Fan διέκοψε τη συνεργασία με κωμικό που προσέβαλε την ελληνική σημαία
-
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ3 μήνες πρινΣημαντικό ορόσημο στην Αγγλία! Ολόκληρη ενορία Προτεσταντών στο Χάλιφαξ μεταστράφηκε στην Ορθοδοξία
-
Αναλύσεις4 εβδομάδες πρινΠολλαπλά «εγκεφαλικά» μοίρασε ο μεγάλος Εμίρ Κουστουρίτσα με όσα είπε για τη woke ατζέντα
-
Πολιτική2 μήνες πρινΕνδιαφέρουσα στιχομυθία Μαρινάκη-Τζονσον! “Προτιμώ να κρατήσει κομμάτια της Ουκρανίας η Ρωσία για να μην πεθαίνουν παιδιά” πρότεινε ο πρόεδρος του Ολυμπιακού! “Ποια κομμάτια της Τσεχοσλοβακίας θα δίνατε στον Χίτλερ;” απάντησε ο πρώην πρωθυπουργός της Βρετανίας
-
Άμυνα4 ημέρες πρινΤέξας – Αεροπορική Βάση Sheppard: Ένας Έλληνας πιλότος κερδίζει τον σεβασμό της Αμερικής
-
Άμυνα2 μήνες πρινΣτα κάγκελα τα τουρκικά ΜΜΕ! Η Ελλάδα “κλείδωσε” τουρκικά Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη
-
Διεθνή2 μήνες πρινΗ Άγκυρα «μαζεύει τα πανιά» της: Η αιφνιδιαστική ακύρωση της άσκησης «Γαλάζια Πατρίδα»