Ακολουθήστε μας

Εξοπλισμοί

Διαβάστε την συνέντευξη του εμπνευστή της θεωρίας των Δυόμιση Πολέμων – Τι λέει για ΗΠΑ, Ρωσία, F-35, S-400 και Κούρδους της Συρίας

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Σιουκρού Ελεκτνάγ (αριστερά) με τον δημοσιογράφο Ουγούρ Ντουντάρ
Τη δεκαετία του 1990, όταν κορυφώθηκε ο ένοπλος αγώνας των Κούρδων του ΡΚΚ, η Τουρκία ενστερνίστηκε το Δόγμα των Δυόμιση Πολέμων, σύμφωνα με το οποίο οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις (ΤΕΔ) θα έπρεπε να προετοιμάσουν επιχειρησιακά σχέδια και να αποκτήσουν τον κατάλληλο εξοπλισμό για να ανταπεξέλθουν σε έναν πόλεμο που θα μπορούσε να ξεσπάσει ταυτοχρόνως σε δυόμιση μέτωπα. Δηλαδή σε έναν ταυτόχρονο πόλεμο της Τουρκίας με την Ελλάδα, τη Συρία και τους αντάρτες του ΡΚΚ.
Ο εμπνευστής του δόγματος αυτού ήταν ο πρέσβης Σιουκρού Ελεκντάγ, ο οποίος μεταξύ άλλων υπηρέτησε και ως πρέσβης της Τουρκίας στην Ουάσιγκτον.
Ο Σιουκρού Ελεκντάγ έδωσε μια συνέντευξη στον παλαίμαχο δημοσιογράφο Ουγούρ Ντουντάρ, που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Sözcü.
Τη μεταφράσαμε, γιατί θεωρούμε ότι είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα:
Οι ΗΠΑ μας ζητούν να επιλέξουμε μεταξύ Αμερικής και Ρωσίας
“Οι ΗΠΑ απειλούν την Τουρκία μέσω της οικονομίας”. Αυτό μας είπε ο έμπειρος διπλωμάτης, Πρέσβης ε.τ. Şükrü
Elekdağ, με τον οποίο συνομιλήσαμε για το θέμα των F-35 και των S-400.

Αγαπητοί μου αναγνώστες,
Η απόφαση της Τουρκίας να προμηθευτεί το σύστημα S-400 από τη Ρωσία, προκάλεσε μια βαθιά κρίση με τις ΗΠΑ. Ο Αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, Mike Pence μας απείλησε ευθέως λέγοντας “Η Τουρκία θα πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στην προμήθεια των S-400 από τη Ρωσία και τη συμμετοχή της στο ΝΑΤΟ. Σε περίπτωση δε που επιμείνει στην προμήθεια των  S-400, θα αποβληθεί από το πρόγραμμα παραγωγής των F-35”.
Ο Πρόεδρος Ερντογάν, απαντώντας στις εκβιαστικές απειλές του Αντιπροέδρου των ΗΠΑ, δήλωσε ότι “Στο θέμα των S-400 δεν θα κάνουμε βήμα πίσω”.
Η κατάσταση αυτή δείχνει πόσο έχουν ενταθεί οι αμερικανοτουρκικές σχέσεις.
Για όλα αυτά επιλέξαμε να συζητήσουμε με έναν έμπειρο σοφό διπλωμάτη, οι εκτιμήσεις και προβλέψεις του οποίου πάντα επαληθεύονται από τα πράγματα.
Η συνέντευξη αποτελείται από δύο τμήματα. 
Στο σημερινό θα αναλύσουμε τους όρους και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έλαβε η Τουρκία την απόφαση προμήθειας των S-400 και το πλέγμα των αμερικανοτουρκικών σχέσεων και στην αυριανό θα μιλήσουμε για τα αποτελέσματα που μπορεί να “γεννήσει” η κρίση των S-400 και των F-35 και το μέλλον της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ.
Ερώτηση: Πώς αξιολογείται αυτήν την άκρως επιθετική απειλή του Αντιπροέδρου των ΗΠΑ,  Pence, απέναντι στην Τουρκία, που είναι η μεγαλύτερη χώρα του ΝΑΤΟ στην περιοχή;
Απάντηση: Πρώτα απ’ όλα θα ήθελα να τονίσω ότι η δήλωση Pence απεικονίζει την πραγματική εικόνα για την άποψη που έχει η Κυβέρνηση των ΗΠΑ για την Τουρκία. Στην πραγματικότητα, η κατάσταση αυτή αντικατοπτρίζεται και στο κοινό άρθρο που έγραψαν τέσσερις γερουσιαστές της Επιτροπής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, δύο Ρεπουμπλικάνοι και δύο Δημοκράτες, μεταξύ των οποίων και πρόεδροι της ως άνω Επιτροπής, άρθρο που δημοσιεύθηκε τις 9 Απριλίου στους  New York Times. Στο άρθρο εκείνο, που είχε τίτλο “Ή θα πάρετε αμερικάνικο αεροπλάνο ή ρωσικούς πυραύλους, και τα δύο δεν γίνεται”, τονίζονται τρία πράγματα:
1) Αν η Τουρκία τελικά παραλάβει τους S-400, θα ανοίξει ο δρόμος για την αποβολή της Τουρκίας από το πρόγραμμα των F-35.
2) Σε περίπτωση που ο Πρόεδρος Ερντογάν επιμείνει στους S-400, θα επιβληθούν στην Τουρκία κυρώσεις του νόμου CAATSA.
3) Οι κυρώσεις αυτές θα επιφέρουν σοβαρό πλήγμα στην τουρκική οικονομία, θα επηρεάσουν αρνητικά τις διεθνείς αγορές και θα οδηγήσουν σε φυγή τα ξένα κεφάλαια και επενδύσεις. 
Ερώτηση: Ποια είναι κατά την άποψή σας η επιρροή που ασκούν στην πολιτική των ΗΠΑ οι συγγραφείς του εν λόγω άρθρου;
Απάντηση: Η σίγουρη εκτίμησή μου είναι ότι το άρθρο αυτό γράφτηκε μετά από κοινή οδηγία και έγκριση της κυβέρνησης των ΗΠΑ και του Κογκρέσου. Σε περίπτωση που η Τουρκία δεν αξιολογήσει το άρθρο αυτό ως κοινή προειδοποίησης της εκτελεστικής και νομοθετικής εξουσίας των ΗΠΑ, θα κάνει μεγάλο λάθος. Μάλιστα, το πρόβλημα έχει πάρει άλλες διαστάσεις, ξεπέρασε αυτό της προμήθειας των S-400. Στην ουσία το μήνυμα της Ουάσιγκτον προς την Άγκυρα είναι ευρύτερο και λέει “Η Τουρκία πρέπει να επιλέξει μεταξύ ΗΠΑ και Ρωσίας”.
Κοιτάξτε, στο σύνοδο του ΝΑΤΟ που έγινε τις 4-5 Απριλίου στην Ουάσιγκτον, με την ευκαιρία των 70 χρόνων από την ίδρυση του ΝΑΤΟ, η Ρωσία χαρακτηρίστηκε ως ο νούμερο ένα εχθρός και συμφωνήθηκε ένα σχέδιο αντιμετώπισης της επιθετικότητας της Ρωσίας. 29 χώρες μέλη του ΝΑΤΟ δέχτηκαν τις αποφάσεις αυτές, μεταξύ των οποίων και η Τουρκία. Τώρα, λοιπόν, οι ΗΠΑ, που ταυτίζουν τον εαυτό τους με το ΝΑΤΟ, ρωτουν την Άγκυρα:
“Με ποιον θα κάνεις συμμαχία; Με μένα, όπως έχεις αποφασίσει, ή με τη Ρωσία; Στο ζήτημα αυτό πρέπει να λάβεις ξεκάθαρες συγκεκριμένες αποφάσεις. 
Ερώτηση: Την ίδια στιγμή μας απειλούν ανοιχτά λέγοντας ότι “Αν επιμείνει ο Ερντογάν για τους S-400, θα καταστρέψουμε την οικονομία σας”. Και σαν να μην έφταναν αυτές οι ατιμωτικές απειλές, υποβλήθηκε στη Γερουσία και ένα νομοσχέδιο για την Αν. Μεσόγειο!
Απάντηση: Μάλιστα, πρόκειται για το νομοσχέδιο “Νόμος Ασφάλειας και Ενεργειακής Συνεργασίας Αν. Μεσογείου – 2019”, το οποίο συμπεριλαμβάνει ενέργειες που αφορούν τη συμμετοχή των ΗΠΑ στη συμμαχία που έχουν συμπήξει το Ισραήλ, η Κύπρος και η Ελλάδα, για τη μεταφορά των αποθεμάτων φυσικού αερίου της περιοχής στην Ευρώπη. Το νομοσχέδιο αυτό προβλέπει πιέσεις, απειλές και μέτρα με τα οποία θα παρεμποδιστεί η συμμετοχή της Τουρκίας στην εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της Αν. Μεσογείου, με βάση τα νόμιμα δικαιώματά της. Επίσης, προτείνει την επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση που η Τουρκία παραλάβει τους S-400.
Ερώτηση:  Καλά, η Ουάσιγκτον πού βρίσκει αυτό το θάρρος;
Απάντηση: Οι ΗΠΑ τολμούν κάτι τέτοιο εναντίον της Τουρκίας, λόγω της κακής κατάστασης της οικονομίας μας, που είναι από τις πιο ευπαθείς οικονομίες του πλανήτη. Η κατάσταση αυτή, επιτρέπει στους ιθύνοντες στην Ουάσιγκτον να λένε: “Η Άγκυρα στο τέλος θα αναγκαστεί να χτυπήσει την πόρτα μας. Γι’ αυτό δεν μπορεί να αντισταθεί στις πιέσεις μας και στο τέλος θα κάνει αυτό που λέμε εμείς”.
Η συμπεριφορά των Αμερικανών από τη μια πλευρά οφείλεται στην κατάσταση της οικονομίας μας και από την άλλη στις τεχνικού χαρακτήρα ενστάσεις που έχουν πάνω στο θέμα των S-400.
Ερώτηση: Ποιες είναι αυτές οι ενστάσεις;  
Απάντηση: Η Ουάσιγκτον επιμένει ότι αν εγκατασταθούν οι S400 στην Τουρκία, οι Ρώσοι μέσω αυτών θα υποκλέψουν τα δεδομένα των συστημάτων των F-35 και αυτό είναι για τις ΗΠΑ θέμα εθνικής ασφάλειας. Το Πεντάγωνο ισχυρίζεται ότι οι S- 400 είναι ένα εξαιρετικά εξελιγμένο σύστημα, το οποίο θα διεισδύσει στα συστήματα των F-35 και θα τα υποκλέψει και αυτό είναι εξαιρετικά επικίνδυνο για τα συμφέροντα των ΗΠΑ.
Ερώτηση: Τώρα ας δούμε πώς πήρε η Τουρκία την απόφαση για τους S-400.
Απάντηση: Όταν το 2012 τα αντιαεροπορικά του Άσαντ κατέρριψαν ένα αεροσκάφος της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, η κυβέρνηση μελέτησε την απάντηση και τα μέτρα που θα μπορούσε να πάρει εναντίον της Συρίας. Τότε αποκαλύφθηκε ότι η Συρία διέθετε ένα μεγάλο αριθμό πυραύλων, με τους οποίους θα μπορούσε να πλήξει πολλούς στόχους στην Τουρκία, σε περίπτωση που απαντούσαμε στην κατάρριψη του αεροσκάφους μας.
Κυρίως οι πύραυλοι Scud-C μπορούσαν πλήξουν την Άγκυρα και ένα μεγάλο μέρος της Ανατολίας. Μετά από αίτημα της Τουρκίας το ΝΑΤΟ έστειλε στα Άδανα συστοιχίες Patriot και στο Kahramanmaraş αντιαεροπορικά συστήματα Sampt-T. Μετά από αυτό, η κυβέρνηση του AKP, το 2013, ζήτησε να προμηθευτεί τους  Patriot από τις ΗΠΑ. Ζητούσε όμως και τη μεταφορά τεχνολογίας, κάτι που απέρριψαν οι ΗΠΑ. 
Μετά από αυτό η Τουρκία στράφηκε στην Κίνα, χωρίς αποτέλεσμα.
Ερώτηση: Τότε ο τύπος έγραψε ότι η Κίνα δέχτηκε την παραγωγή του συστήματος αεράμυνας στην Τουρκία.
Απάντηση: Η Κίνα δεν δέχτηκε την μεταφορά τεχνολογίας και τη συμπαραγωγή. Μετά είχαμε την απόπειρα πραξικοπήματος τις 15 Ιουλίου 2016. Τότε η Τουρκία άρχισε να βλέπει με καχυποψία τις ΗΠΑ και τα κράτη της Ευρώπης και ζητώντας συγνώμη για το ρωσικό Σουχόι που είχε καταρρίψει τις 24 Νοεμβρίου 2015, στράφηκε προς τη Ρωσία. Όσο η Τουρκία προσέγγιζε τη Ρωσία, οι ΗΠΑ εξόπλιζαν με σύγχρονα οπλικά συστήματα το PKK/PYD και προχωρούσε στην ίδρυση ενός αυτόνομου κουρδικού κράτους στη βόρεια Συρία. Σε ένα τέτοιο κλίμα η Άγκυρα αποφάσισε να πάρει τους S-400.
Όμως, θα πρέπει να πούμε ότι αυτή ήταν μια απόφαση που δεν την έλαβε το κράτος αλλά ένα άτομο, ήταν μια πολιτική απόφαση. Άλλωστε, μπορεί οι S-400 να είναι ένα αποτελεσματικό σύστημα εναντίον αεροσκαφών, όμως είναι ακατάλληλο για την αντιμετώπιση πυραυλικών απειλών.
Αυτή είναι η ιστορία των S-400, που εξελίχθηκε σε ένα μεγάλο πρόβλημα για την Τουρκία.
Ερώτηση: Ορισμένοι ειδικοί λένε ότι οι S-400 είναι καλύτεροι από τους Patriot.
Απάντηση: Είναι μια λανθασμένη άποψη. Οι S-400 είναι ένα πολύ καλό αντιαεροπορικό σύστημα, όμως αν δεν συνδεθεί με το δίκτυο ραντάρ και δορυφόρων του ΝΑΤΟ, μόνο με τα δικά του ραντάρ, δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις πυραλυικές απειλές, όπως οι Patriot, που λειτουργούν διασυνδεδεμένοι με τα ραντάρ μεγάλης εμβέλειας του ΝΑΤΟ, με τους κατασκοπευτικούς δορυφόρους των ΗΠΑ, με τα πλοία AEGİS και με το παγκόσμιο σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης του ΝΑΤΟ. Αυτό το σύστημα εντοπίζει τον πύραυλο την ώρα που πυροδοτείται και στη συνέχεια μεταφέρει τις πληροφορίες στα κατά τόπους αντιπυραυλικά συστήματα. Οι S-400 δεν είναι δυνατόν να διασυνδεθούν με το σύστημα αυτό και αυτό είναι η αδυναμία τους.
Γι΄αυτό είχα πει σε συνέντευξή μας που δημοσιεύθηκε και πάλι στην εφημερίδα SÖZCÜ (06.09.2017) με τίτλο “Η Συμφωνία με τη Ρωσία για τους S-400 είναι ανάπηρη”, προτείνοντας από τότε ορισμένα πράγματα.
Ερώτηση: Η τελευταία μου ερώτηση για σήμερα. Η Ρωσία δήλωσε ότι δέχτηκε τη μεταφορά τεχνολογίας στην Τουρκία. 
Απάντηση: Αυτό σίγουρα δεν είναι αλήθεια. Ο εκπρόσωπος του Πούτιν, Dimitri Peskov, δήλωσε ότι η Ρωσία δεν θα προχωρήσει σε μεταφορά τεχνολογίας και σε συμπαραγωγή των S-400.


Η συνέχεια της συνέντευξης αύριο.

Μετάφραση: Σάββας Καλεντερίδης

Άγγελος Χωριανόπουλος

Future Warfare: Πρώτη πτήση του Τουρκικού ΑΝΚΑ-3 ετοιμάζεται στα τέλη του έτους

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Turkish Aerospace Industries (TAI) ετοιμάζεται για την πρώτη πτήση του τελευταίου της Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους μάχης Anka-3, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Με μια σχεδιαστική φιλοσοφία που κληρονομεί από την καταγωγή του ANKA, το Anka-3 εξελίσσεται ως ένα μη επανδρωμένο εναέριο όχημα μάχης (UCAV) που διαθέτει αρκετά χαμηλό ηλεκτρομαγνητικό αποτύπωμα σύμφωνα με την εταιρεία.

Ο σχεδιασμός του δεν περιλαμβάνει συμβατική ουρά στο οπίσθιο μέρος με σκοπό να μειώσει το πιθανό ηλεκτρομαγνητικό και οπτικό αποτύπωμα. Η ικανότητα του μη επανδρωμένου αεροσκάφους να κινητοποιείται γρήγορα και να διατηρεί μεγάλους χρόνους πτήσης σε μεγάλα ύψη υπογραμμίζει τη στρατηγική χρησιμότητά του σε πολλαπλά προφίλ αποστολών.

Να σημειωθεί πως η τουρκική αμυντική βιομηχανία προετοιμάζει τα αεροσκάφη ANKA-3 και KAAN για τις πρώτες τους πτήσεις στα τέλη του Δεκεμβρίου. Το ANKA-3, το οποίο θα λειτουργεί συνεργατικά με το μαχητικό KAAN, χαρακτηρίζεται από χαμηλή ορατότητα, υψηλή ταχύτητα και αυξημένο ωφέλιμο φορτίο χάρης τα υλικά RAM που χρησιμοποιεί.

Το ANKA-3, μετά από δομικές και υποσυστημικές βελτιώσεις, θα πραγματοποιήσει την παρθενική του πτήση πριν από το τέλος του έτους. Τα πρωτότυπα ANKA-3 και KAAN θα πραγματοποιήσουν τις πρώτες τους πτήσεις (χωρίς την επιχειρησιακή/επίσημη βαφή), όπως ακριβώς και τα HÜRJET.

Συνέχεια ανάγνωσης

AI

FutureWarfare: Απόβαση λαθρομεταναστών στο Πόρτο Ράφτη – Lamda Automata & αποκεντρωμένα αυτόνομα δίκτυα επιτήρησης θαλάσσιων συνόρων

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Xωριανόπουλος Άγγελος από FutureWarfare 

Την Παρασκευή, αξιωματικοί του Λιμενικού συνέλαβαν δύο διακινητές στην Κέα, οι οποίοι είχαν προηγουμένως αποβιβάσει περίπου 60 μετανάστες σε παραλία στο Πόρτο Ράφτη. Οι μετανάστες φέρεται να διέφυγαν στην περιοχή για να αποφύγουν την πιθανή σύλληψη. Οι αρχές, χρησιμοποιώντας έξι πλοία και ένα ελικόπτερο, εντόπισαν και σταμάτησαν το ταχύπλοο σκάφος που χρησιμοποίησαν οι διακινητές, οδηγώντας στη σύλληψή τους. Η ασυμμετρία της επιτυχημένης αποβατικής ενέργειας έναντι των δομών άμυνας του Ελληνικού Κράτους είναι προφανής.

Αποκεντρωμένα δίκτυα επιτήρησης θαλάσσιων συνόρων μέσω της Ελληνικής AI Start-Up Lamda Automata

Η εταιρεία Lambda Automata έχει προχωρήσει προς την ανάπτυξη του ‘Outpost’, ένος επαναστατικού αυτόνομου δικτύου από μη επανδρωμένα παρατηρητήρια ιχνηλάτησης και παρακολούθησης γεωγραφικών εκτάσεων. Το ‘Outpost’ είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί με ιδιαίτερα χαμηλό οικονομικό και ενεργειακό κόστος, να εγκαθίσταται εύκολα σε απομονωμένες τοποθεσίες χωρίς να επηρεάζει το φυσικό περιβάλλον ή την τοπική βιοποικιλότητα και να μετακινείται/κατασκευάζεται σε λίγα λεπτά. Η συσκευή, η οποία ενσωματώνει αυτόνομες δυνατότητες επικοινωνίας (και χρήση ηλιακής ενέργειας), μπορεί να ανιχνεύσει και να αναγνωρίσει πληθώρα απειλών, από σκάφη έως πυρκαγιές, αναπτύσσοντας μια δυναμική 3D απεικόνισης της περιοχής επιτήρησης.

Μέσω ενισχυμένης χρήσης τεχνητής νοημοσύνης, είναι εφικτή η αυτόματη συλλογή και μεταφορά, ηχητικών, οπτικών και τηλεπικοινωνιακών δεδομένων από τις γεωγραφικές εκτάσεις τις οποίες επιτηρεί. Ως Κέντρα Διοίκησης και Ελέγχου μπορούν να λειτουργήσουν το Λιμενικό Σώμα, το Πολεμικό Ναυτικό ή ο Στρατός. Η επικοινωνία μπορεί να γίνει και μέσω δορυφορικής σύνδεσης.

Στρατηγικής φύσεως πλεονέκτημα αποτελεί το γεγονός πως χρησιμοποιεί παθητικά συστήματα γεωεντοπισμού απειλών και γεω-σήμανσης (δηλαδή απόδοση γεωγραφικών συντεταγμένων σε πληροφορίες εικόνας) χωρίς τη χρήση ενεργών αισθητήρων όπως ραντάρ ή αποστασιόμετρα λέιζερ. Η επεξεργασία όλων των δεδομένων γίνεται μέσω data fusion.

Λειτουργεί υπό αυτόματη στόχευση της κάμερας σε μια συγκεκριμένη θέση σε έναν χάρτη εφόσον θεωρήσει ο εκάστοτε πύργος ελέγχου ότι εντόπισε μία απειλή. Ταπεινή γνώμη του γράφοντος είναι πως μπορεί να γίνει εφικτή και η ανάθεση αποστολών στον στόλο αισθητήρων από απομακρυσμένα Κέντρα Ελέγχου, οι οποίες αποστολές θα εκτελούνται αυτόνομα για μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι ευρέσεως της απειλής. Οι αποστολές μπορούν να έχουν την κωδικοποιημένη μορφή: “σαρώστε αυτή την περιοχή στο χάρτη για επίγεια αντικείμενα”, ή “παρακολουθήστε αυτή την περιοχή στη θάλασσα για κινούμενα αντικείμενα επιφανείας”.

Είναι άξιο αναφοράς πως η κορυφαία παγκοσμίως AI Start up, η αμερικανική Anduril, ξεκίνησε την παρουσία της στον χώρο της άμυνας μέσω κατασκευής αντίστοιχων δικτύων αυτόνομων αποκεντρομένων αισθητήρων, με σκοπό την επιτήρηση των αμερικανικών συνόρων με το Μεξικό. Σήμερα η αμερικανική εταιρεία με ένα παρόμοιο προϊόν μέσω χρήσης ΑΙ, κυριαρχεί στην αμερικανική αγορά. Είναι μοναδική ευκαιρία για την χώρα να αντιληφθεί τις τρομακτικές διαστάσεις συνεργατικής χρήσης ΑΙ με αυτόνομους πύργους επιτήρησης για ολοκληρωτικό έλεγχο όλου του Αιγαίου.

Lambda Automata

Η Lambda (λ) Automata (www.lambda-automata.eu) είναι μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα της τεχνολογίας και βρίσκεται σε δυναμική ανάπτυξη, εργαζόμενη στη δημιουργία αυτόνομων συστημάτων. Με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, η Lambda Automata στοχεύει να μετασχηματίσει τον τρόπο με τον οποίο η Ευρώπη και οι σύμμαχοι προστατεύουν και διασφαλίζουν την ασφάλεια των πολιτών τους.

“Ξεκινήσαμε ένα χρόνο πριν με όραμα να κάνουμε τη δυνατότητα έξυπνης επιτήρησης μεγάλων απομακρυσμένων εκτάσεων πραγματικότητα. Μέχρι σήμερα έχουμε καταφέρει να έχουμε: (1) δημιουργήσει μία ομάδα που συνδυάζει πρώην εργαζόμενους σε εταιρείες της Σίλικον Βάλει, με ειδικούς σε θέματα άμυνας και ασφάλειας. (2) σχεδιάσει, δημιουργήσει και δοκιμάσει το πρώτο μας πιλοτικό προϊόν, τους αυτόνομους πύργους επιτήρησης, Outpost, και (3) ξεκινήσει πιλοτικές δοκιμές του συστήματος μας, σε πραγματικές συνθήκες. Τους επόμενους μήνες θα μεγαλώσουμε την γκάμα των αισθητήρων που μπορούν να προστεθούν στην πλατφόρμα μας”.

“Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία, όπου οι τεχνολογικές εξελίξεις στην υπολογιστική όραση και την τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξουν την ταχύτητα και τον τρόπο που οι μηχανές αλληλεπιδρούν με τον φυσικό κόσμο. Πιστεύουμε ότι η χρήση αυτών των τεχνολογιών για την τεχνολογική υπεροχή των ικανοτήτων της Ελλάδας, της Ευρώπης και των συμμάχων τους, στην άμυνα και την πολιτική προστασία, είναι μία δύσκολη αλλά απαραίτητη προσπάθεια. Είμαστε ενθουσιασμένοι που συμβάλλουμε σε αυτό το εγχείρημα”, δήλωσε ο Δημήτριος Κώττας, συνιδρυτής & CEO της Lambda Automata.

Συνέχεια ανάγνωσης

Δημόσια Διοίκηση

Game of Drones: Χαμένες προσπάθειες στη χώρα της ομφαλοσκόπησης

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Αν υπήρχε, ή αναπτυσσόταν αργότερα, μια εθνική στρατηγική, θα είχαμε κάτι αντίστοιχο του Bayraktar TB2 δεκαετίες νωρίτερα από τους γείτονες. Τι έγινε τελικά;

Ακούμε ότι ο κ. Δένδιας κατέγραψε σε επιστολές τις δηλώσεις εκφοβισμού σύσσωμης της τουρκικής ηγεσίας και τις έστειλε παντού στη Γη. Καλώς, μπράβο. Οι παλιοί όμως έλεγαν ότι «αν δεν έχεις νύχια να ξυστείς, μην περιμένεις να σε ξύσει κανένας άλλος». Και, ως γνωστόν, αν σε τρώει άγρια η πλάτη σου και δεν βρίσκεις ούτε κάποια γωνία ούτε κάποιον κορμό δένδρου για να ξυστείς, δεν θέλεις όμως και να φας ξύλο, σύμφωνα με ένα άλλο γνωμικό, μπορεί να φτάσεις ακόμη και σε παράκρουση. Και στο τέλος να φας και το ξύλο.

Σε προηγούμενο άρθρο περί εθνικής άμυνας σχολίαζα τη συστημική ένδεια της χώρας μας σε επίπεδο στρατηγικής και θεσμικής προσέγγισης σχετικά με την αμυντική μας βιομηχανία, αυτή που θα βοηθούσε να «ξύσουμε λίγο την πλάτη μας» προτού φάμε το ξύλο.

Ας ασχοληθούμε τώρα με πιο συγκεκριμένα θέματα, που αναδεικνύουν τις τραγικές συνέπειες αυτής της ένδειας, αρχίζοντας από τα Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη (ΜΕΑ). Στα μέσα της δεκαετίας του 1980, το Κέντρο Ερευνών Τεχνολογίας Αεροπορίας σχεδίασε το αναγνωριστικό ΜΕΑ «Πήγασος». Τα πρώτα δύο πρωτότυπα κατασκευάστηκαν στην ΕΑΒ, στη συνέχεια το ΚΕΤΑ βελτίωσε τον σχεδιασμό τους και τελικά κατασκευάστηκε ένα σμήνος κάπου 18 αεροσκαφών από ιδιωτικές εταιρείες (επειδή αν έμενε η ΕΑΒ μοναχή θα τα σκάρωνε ακόμα σιγά-σιγά, με το προσωπικό και τους πόρους που μπορούσε να διαθέσει).

Βέβαια, γιατί να ασχοληθούμε εμείς, αφού οι Τούρκοι διαπρέπουν στο Game of Drones με το γνωστό από τη Συρία, τη Λιβύη, το Ναγκόρνο Καραμπάχ και την Ουκρανία Bayraktar TB2, που ήδη έχει παραγγελθεί από τουλάχιστον 16 χώρες, το δικινητήριο Bayraktar Akinci, το κατακόρυφης απογείωσης Bayraktar UAV VTOL, το Bayraktar Μini και το υπό ανάπτυξη υπερηχητικό Bayraktar Kizilelma, καθώς και με το ναυτικό ΤΑΙ ΑΝΚΑ, το επίσης δικινητήριο TAI Aksungur, το αναγνωριστικό VESTEL Karayel και τέλος το STM Kargu, ένα ΜΕΑ αυτοκτονίας, που επιχειρεί κατά σμήνη με λογισμικό αυτόματης αναγνώρισης στόχων, ώστε να μην επηρεάζεται από παρεμβολές;

Για τη συνέχεια  AthensVoice

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή