Ακολουθήστε μας

ΗΠΑ

Κάμαλα Χάρις: Τα εμπόδια στον δρόμο για τον Λευκό Οίκο

Δημοσιεύτηκε

στις

Ενσαρκώνει πράγματι η Κάμαλα Χάρις τη νέα ελπίδα; Εικόνα: Robyn Stevens Brody/Sipa USA/picture alliance

Η Κάμαλα Χάρις θα δυσκολευθεί να νικήσει τον Ντόναλντ Τραμπ

Κριστιάνε Γιάκε, dpa Μαγκνταλένα Τρέντλε, dpa

Η Κάμαλα Χάρις θα δυσκολευθεί να νικήσει τον Ντόναλντ Τραμπ. Για να κερδίσει στις προεδρικές θα πρέπει να υπερπηδήσει σημαντικά εμπόδια. Ποια είναι αυτά;

Το συνέδριο των Δημοκρατικών στο Σικάγο με τις «ιστορικές» ομιλίες, τις υποσχέσεις, τα χειροκροτήματα, τα φώτα και τις επευφημίες δεν θα πρέπει να επισκιάσει το γεγονός ότι θα είναιδύσκολο για την Κάμαλα Χάρις να επικρατήσει έναντι του Ντόναλντ Τραμπ στις προεδρικές εκλογές τον Νοέμβριο. Παρά τη γιορτινή ατμόσφαιρα και τη δυναμική του συνεδρίου η πρώην Πρώτη Κυρία, Μισέλ Ομπάμα προειδοποίησε στην ομιλία της: «Όσο καλά κι αν τα πάμε απόψε ή αύριο ή νιώθουμε απόψε ή αύριο ή μεθαύριο, θα είναι μια δύσκολη μάχη».

Ποια εμπόδια θα πρέπει να υπερπηδήσει η Κάμαλα Χάρις:

Το περιεχόμενο:

Η 59χρονη πολιτικός είναι αντιπρόεδρος για περισσότερο από τρεισήμισι χρόνια. Ως ηγετικό στέλεχος της κυβέρνησης του Τζο Μπάιντεν είναι επομένως συνυπεύθυνη για όσα δεν πηγαίνουν και τόσο καλά: «Υπάρχουν πράγματι άλυτα προβλήματα, όπως η ανεξέλεγκτη μετανάστευση», λέει ο συντονιστής διατλαντικών σχέσεων της γερμανικής κυβέρνησης Μίχαελ Λινκ. Ειδικώς δε για τη μετανάστευση και πιο συγκεκριμένα την καταπολέμηση των αιτιών της φυγής δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων από τις πατρίδες τους με προορισμό τις ΗΠΑήταν υπεύθυνη η νυν αντιπρόεδρος. Πρόκειται για σημαντικό ζήτημα στον προεκλογικό αγώνα όπου ο πρώην πρόεδρος Τραμπ δείχνει να έχει πρωτοβουλία κινήσεων.

Σε άλλους σημαντικούς τομείς, όπως η οικονομία, η απασχόληση και ο πληθωρισμός, η κυβέρνηση δεν τα πάει άσχημα. Οι πολίτες ωστόσο δεν δείχνουν ικανοποιημένοι από αυτή την έστω και μερική πρόοδο. Η Κάμαλα Χάρις θα πρέπει επομένως να «κερδίσει πόντους στο εκλογικό σώμα στα ζητήματα της ασφάλειας, του μεταναστευτικού και του κόστους ζωής με αξιόπιστες προτάσεις», προσθέτει ο συντονιστής Μίχαελ Λινκ.

Η απόδοση:Ο Τραμπ σε προεκλογική ομιλία στο Μίσιγκαν

Πολύ σκληρός για να ηττηθεί εύκολα ο Ντόναλντ Τραμπ Εικόνα: Carlos Osorio/AP Photo/picture alliance

Ως εισαγγελέας και γερουσιαστής η Κάμαλα Χάρις εμφανίζονταν δημόσια πάντα με αυτοπεποίθηση. Ως αντιπρόεδρος όμως φαίνεται ότι δεν έχει βρει ακόμα τα πατήματά της. Ήταν ελάχιστα ορατή, σε αυτό το ομολογουμένως δύσκολο οφίκιο, χωρίς να μπορέσει να κερδίσει πόντους σε φλέγοντα ζητήματα, έκανε λάθη και έδινε συχνά την εντύπωση ότι ήταν ανασφαλής και σε ένταση.

Από τη στιγμή που οι Δημοκρατικοί επέλεξαν τη Κάμαλα Χάρις ως υποψήφια για την προεδρία η δημοτικότητά της εκτοξεύτηκε. Στις δημοσκοπήσεις προηγείται πλέον κατάτι του Ντόναλντ Τραμπ.

Τις τελευταίες ωστόσο εβδομάδες, από τότε που ο Μπάιντεν αποχώρησε από την κούρσα, η αντιπρόεδρος των ΗΠΑ έχει εμφανιστεί αποκλειστικά σε καλά χορογραφημένες και σκηνοθετημένες προεκλογικές συγκεντρώσεις αποφεύγοντας κάθε πιθανό ατόπημα: Ούτε συνεντεύξεις, ούτε συνεντεύξεις Τύπου, ούτε επισκέψεις σε πολιτικά ευαίσθητες περιοχές.

Οι Πολιτείες «κλειδιά»:Ο Λευκός Οίκος στην Ουάσινγκτον

Ποιός θα περάσει ως νέος πρόεδρος το κατώφλι του Λευκού Οίκου; Εικόνα: Offenberg/Zoonar/dpa/picture alliance

Στις αποκαλούμενες swing states, τις Πολιτείες δηλαδή που καθορίζουν εν τέλει το αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών η μάχη Τραμπ-Χάρις αναμένεται να κριθεί στο νήμα. Πρόκειται για τις Πολιτείες Πενσυλβάνια, Ουισκόνσιν, Μίσιγκαν, Βόρεια Καρολίνα, Τζόρτζια, Αριζόνα και Νεβάδα.

Τόσο η Κάμαλα Χάρις, όσο και ο Ντόναλντ Τραμπ εστιάζουν την προεκλογική τους εκστρατεία σχεδόν αποκλειστικά σε αυτές τις Πολιτείες, διότι εκεί τη διαφορά κάνουν μόνο μερικές χιλιάδες ψήφοι. Για παράδειγμα η νίκη του Τζο Μπάιντεν στη Τζόρτζια κρίθηκε από περίπου 12.000 ψήφους.

Ο τρίτος υποψήφιος:

Όπως διαφαινόταν ο ανεξάρτητος υποψήφιος για την προεδρία Ρόμπερτ Φράνσις Κένεντι εγκατέλειψε την κούρσα και θα υποστηρίξει τον Ντόναλντ Τραμπ. Ο ανιψιός του θρυλικού πρώην προέδρου Τζον Φ. Κένεντι δεν είχε πιθανότητες εκλογής στις προεδρικές εκλογές. Οι δημοσκοπήσεις τον τοποθετούν ωστόσο γύρω στο 5%, ποσοστό που θα ωφελήσει τον Ντόναλντ Τραμπ, αν οι προεδρικές εκλογές κριθούν όντως στο νήμα, όπως δείχνουν οι μέχρι τώρα δημοσκοπήσεις. Η προσχώρηση του Ρόμπερτ Φράνσις Κένεντι στο στρατόπεδο Τραμπ ήταν το πρώτο ισχυρό πλήγμα που δέχθηκε η Κάμαλα Χάρις στην τελική ευθεία των προεδρικών εκλογών.

Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος

Πηγή: DW

Video

Σάββας Καλεντερίδης: Πραγματοποίησε το Ιράν πυρηνική δοκιμή

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Δευτέρας 7 Οκτωβρίου 2024

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Θέματα Εκπομπής 7ης Οκτωβρίου 2024
1. Ο Παπαχελάς προειδοποιεί: Η Ελλάδα πρέπει να αποφύγει την πολιτική αποσταθεροποίηση
2. Κύπρος: Οι Τούρκοι στρατηγοί επιδιώκουν να καταλαβουν τη μισή νεκρή γραμμή 18:00
3. Τουρκία: “Βρώμικη” συμφωνία Βερολίνου-Άγκυρας 27:10
4. Ισραήλ: Η πρώτη επέτειος της εισβολής της Χαμάς – Διαβουλεύσεις μεταξύ ΗΠΑ-Ισραήλ για την επίθεση στο Ιράν 54:45
5. ΗΠΑ: Σε θρίλερ μετατρέπεται η προεκλογική εκστρατεία στις επτά κρίσιμες πολιτείες 54:45
6. Ρωσία: Ρωσικά ΜΜΕ μεταδίδουν ότι ο σεισμός 4,5 Ρίχτερ που σημειώθηκε στο Ιράν, οφείλεται στην πρώτη πυρηνική δοκιμή του Ιράν που έκανε στην έρημο της χώρας 59:50

Συνέχεια ανάγνωσης

ΗΠΑ

Υπό έλεγχο για κατασκοπεία στις ΗΠΑ τα gadgets των κινέζικων αυτοκινήτων

Αυτά τα gadget -όπως κάμερες, μικρόφωνα, ιχνηλάτες GPS και προηγμένο λογισμικό- έχουν προκαλέσει ανησυχία στις κορυφαίες υπηρεσίες των ΗΠΑ, οι οποίες φοβούνται ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για κατασκοπεία, κυβερνοεπιθέσεις και κλοπή δεδομένων.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Φανταστείτε κάποιον να ελέγχει εξ αποστάσεως το αυτοκίνητό σας από άλλη χώρα—αυτή δεν είναι σκηνή από ταινία αλλά πραγματική πιθανότητα, σύμφωνα με τις υπηρεσίες πληροφοριών των ΗΠΑ.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες εμπλέκονται εδώ και καιρό σε γεωπολιτικές και εμπορικές διαμάχες με την Κίνα, αλλά η τελευταία ανησυχία αφορά gadget υψηλής τεχνολογίας που κατασκευάζονται στην Κίνα και είναι εγκατεστημένα σε αυτοκίνητα των ΗΠΑ. Αυτά τα gadget -όπως κάμερες, μικρόφωνα, ιχνηλάτες GPS και προηγμένο λογισμικό- έχουν προκαλέσει ανησυχία στις κορυφαίες υπηρεσίες των ΗΠΑ, οι οποίες φοβούνται ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για κατασκοπεία, κυβερνοεπιθέσεις και κλοπή δεδομένων. Σε απάντηση, η κυβέρνηση Μπάιντεν εξετάζει την πλήρη απαγόρευση της τεχνολογίας από αντίπαλα έθνη όπως η Κίνα και η Ρωσία.

Φανταστείτε κάποιον να ελέγχει εξ αποστάσεως το αυτοκίνητό σας από άλλη χώρα—αυτή δεν είναι σκηνή από ταινία αλλά πραγματική πιθανότητα, σύμφωνα με τις υπηρεσίες πληροφοριών των ΗΠΑ. Το προηγμένο λογισμικό και το υλικό που βρίσκεται σε κινεζικά οχήματα θα μπορούσε ενδεχομένως να υποστεί χειραγώγηση για να επιτρέψει στους χάκερ να αναλάβουν τον έλεγχο των αυτοκινήτων στους αμερικανικούς δρόμους ή ακόμη και να τα χρησιμοποιήσουν ως εργαλεία για να στείλουν ευαίσθητες πληροφορίες πίσω στο Πεκίνο ή τη Μόσχα. Καθώς η Κίνα γίνεται κορυφαίος παίκτης στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, η επιρροή της στις ΗΠΑ αυξάνεται, ειδικά μέσω των έξυπνων αυτοκινήτων και των σχετικών gadgets.

Η υπουργός Εμπορίου των ΗΠΑ Τζίνα Ραϊμόντο εξέφρασε την ανησυχία της για τον κίνδυνο που ενέχουν οι κινεζικές και ρωσικές τεχνολογίες στα αμερικανικά αυτοκίνητα. Αν και αναγνώρισε ότι ο τρέχων αριθμός οχημάτων με τέτοια gadget είναι χαμηλός, η κυβέρνηση λαμβάνει προληπτικά μέτρα για την αντιμετώπιση της απειλής για την ασφάλεια. «Τα αυτοκίνητα σήμερα διαθέτουν κάμερες, μικρόφωνα, εντοπισμό GPS και άλλες τεχνολογίες συνδεδεμένες στο διαδίκτυο», δήλωσε ο Raimondo σε δήλωση. «Δεν χρειάζεται πολλή φαντασία για να καταλάβουμε πώς ένας ξένος αντίπαλος με πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες θα μπορούσε να θέσει σε σοβαρό κίνδυνο τόσο για την εθνική μας ασφάλεια όσο και για την ιδιωτική ζωή των πολιτών των ΗΠΑ».

Η Κίνα απάντησε με οργή στην ανακοίνωση των ΗΠΑ, κατηγορώντας την Ουάσιγκτον ότι υπερβάλλει τις ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια και ότι στοχεύει άδικα τις κινεζικές εταιρείες. Ο Lin Jian, εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας, καταδίκασε τις ΗΠΑ για την επέκταση της αντίληψής τους για την εθνική ασφάλεια και την ανάληψη διακρίσεων. «Η Κίνα αντιτίθεται στη διεύρυνση της έννοιας της εθνικής ασφάλειας από τις ΗΠΑ και στις μεροληπτικές ενέργειες κατά των κινεζικών εταιρειών και προϊόντων», είπε ο Λιν. «Προτρέπουμε τις ΗΠΑ να σεβαστούν τις αρχές της αγοράς και να παρέχουν ένα ανοιχτό, δίκαιο, διαφανές και αμερόληπτο επιχειρηματικό περιβάλλον για τις κινεζικές επιχειρήσεις».

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ άρχισε να ερευνά τις πιθανές απειλές που θέτουν τα έξυπνα αυτοκίνητα που συνδέονται στο διαδίκτυο τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους. Μετά την αξιολόγηση των κινδύνων που συνδέονται με την ξένη τεχνολογία, ιδιαίτερα από την Κίνα και τη Ρωσία, εξετάζεται τώρα η απαγόρευση. Επιπλέον, οι περιορισμοί στο μη εγγενές λογισμικό θα μπορούσαν να τεθούν σε ισχύ έως το 2027, ενώ οι κανονισμοί υλικού ενδέχεται να εφαρμοστούν τρία χρόνια αργότερα για να δοθεί χρόνος στις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσαρμόσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους.

Ο John Bozzella, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Alliance for Automotive Innovation, αναγνώρισε ότι ενώ η κινεζική τεχνολογία στα αυτοκίνητα των ΗΠΑ είναι περιορισμένη, οι προτεινόμενοι κανόνες ενδέχεται να δημιουργήσουν προκλήσεις για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. «Δεν μπορείς απλά να γυρίσεις έναν διακόπτη και να αλλάξεις την πιο περίπλοκη αλυσίδα εφοδιασμού στον κόσμο εν μία νυκτί», είπε. Πρόσθεσε ότι το χρονοδιάγραμμα που παρέχεται από τον προτεινόμενο κανόνα μπορεί να είναι πολύ σύντομο για ορισμένους κατασκευαστές να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές. Η οργάνωση του Bozzella σχεδιάζει να συνεχίσει να παρέχει πληροφορίες καθώς αναπτύσσονται οι τελικοί κανονισμοί.

Οι ΗΠΑ αυστηροποιούν τους κανονισμούς για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, καθώς οι περισσότεροι από αυτούς χρησιμοποιούν κινεζικά gadgets. Ωστόσο, αυτός δεν είναι λόγος να δοθεί στους κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων κανένα περιθώριο, λαμβάνοντας υπόψη το σκιερό παρελθόν του Πεκίνου όσον αφορά την κατασκοπεία και παρόμοιες δραστηριότητες.

Προς το παρόν, εξετάζεται η πρόταση για απαγόρευση ορισμένου υλικού και λογισμικού που κατασκευάζονται στην Κίνα και τη Ρωσία από αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία στις ΗΠΑ, καθώς η Ουάσιγκτον εργάζεται για τον περιορισμό της παρουσίας της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού της κατασκευής αυτοκινήτων. Με παρόμοιο τρόπο, η κυβέρνηση Μπάιντεν είχε προηγουμένως αυξήσει τους δασμούς σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα και μια σειρά άλλων ειδών. Επίσης, έχει απαγορεύσει χωριστά την εισαγωγή γερανών φορτίου κινεζικής κατασκευής λόγω κινδύνων για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΗΠΑ

Παράπονα Τραμπ για τους Αμερικανοεβραίους! Τους στήριξα και δεν με στηρίζουν – “Μπλέξιμο” με Ισραήλ

Ο Τραμπ έχει επανειλημμένα καταφερθεί κατά των Αμερικανοεβραίων επειδή δεν τον υποστήριξαν περισσότερο και είπε τον περασμένο μήνα ότι οι Εβραίοι θα έχουν πολλές ευθύνες αν χάσει τον Νοέμβριο.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ λέει στον συντηρητικό ραδιοφωνικό παρουσιαστή Hugh Hewitt: «Το Ισραήλ πρέπει να κάνει ένα πράγμα. Πρέπει να είναι έξυπνοι για τον Τραμπ. Γιατί δεν με στηρίζουν. Έκανα περισσότερα από οποιονδήποτε για το Ισραήλ, έκανα περισσότερα από οποιονδήποτε για τον εβραϊκό λαό. Και δεν είναι αμοιβαίο, όπως λένε».

Δεν είναι σαφές εάν ο Ρεπουμπλικανός υποψήφιος για την προεδρία ήθελε να πει «Αμερικανοί Εβραίοι» αντί για «Ισραήλ» στην πρώτη φράση, αλλά συχνά συγχέει τα δύο και οδηγεί σε κατηγορίες ότι χρησιμοποιεί αντισημιτικά ρητορική.

Ο Τραμπ έχει επανειλημμένα καταφερθεί κατά των Αμερικανοεβραίων επειδή δεν τον υποστήριξαν περισσότερο και είπε τον περασμένο μήνα ότι οι Εβραίοι θα έχουν πολλές ευθύνες αν χάσει τον Νοέμβριο. Αλλά συνήθως δεν ισχυρίζεται ότι το Ισραήλ δεν τον υποστηρίζει, και μάλιστα μερικές φορές επικαλείται δημοσκόπηση που δείχνει ότι οι Ισραηλινοί τον υποστηρίζουν σε πολύ υψηλά νούμερα.

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή