Ακολουθήστε μας

Γενικά θέματα

Το “Pony” κατακτά ξανά τις καρδιές των Ελλήνων…..

Δημοσιεύτηκε στις

Μέσα στο 2014 αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή της νέας γενιάς αυτοκινήτων «PONY», με στόχο να κατακτήσει μερίδιο όχι μόνο της ελληνικής αγοράς, αλλά και χωρών της Αφρικής, της Ασίας και της Νότιας Αμερικής που ήδη έχουν επιδείξει ενδιαφέρον λόγω των ανθεκτικών χαρακτηριστικών του και βέβαια της χαμηλής τιμής του. Μερικές απο τις χώρες αυτές είναι η Αίγυπτος, η Κένυα, το Μαρόκο, η Αιθιοπία, η Αγκόλα, η Βραζιλία, και η Αργεντινή.
Αιτία και αφορμή η κρίση που οδηγεί στα αζήτητα τα πολυτελή αυτοκίνητα και κάνει τους Έλληνες να αναζητήσουν φθηνές και δοκιμασμένες λύσεις. Έτσι, σχεδόν 30 χρόνια μετά, το θρυλικό ελληνικής κατασκευής αυτοκίνητο ετοιμάζεται να ετοιμάζεται να βγει και πάλι στους δρόμους, επιβεβαιώνοντας τον «λαϊκό» του χαρακτήρα, όπως το είχε πετύχει από το 1974 έως το 1982, τότε που το «ελληνικό αυτοκίνητο» δεν ήταν ανέκδοτο.
Η εταιρεία NAMCO βρίσκεται στη φάση υλοποίησης μιας νέας επένδυσης στην Ραιδεστό Θεσσαλονίκης, για την παραγωγή ενός νέου μοντέλου Stalion 4X4 καθώς και του CITY STAR ενός πρωτοποριακού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, για την πόλη και όχι μόνο. «Θέλουμε να προσφέρουμε στους Έλληνες, και όχι μόνο, αυτοκίνητα απλά, μικρά, ορθολογικά, αντιρρυπαντικά και πάνω απ΄ όλα φτηνά. Η NAMCO έχει δημιουργήσει τη δική της σχολή στα ειδικά αυτοκίνητα τύπου «PONY», που ίσως να μην ικανοποιούν και ενδιαφέρουν τα εξευγενισμένα γούστα του lifestyle και τις ειδικές αξιώσεις των Dundee αγοραστών, όμως αναμφίβολα ενδιαφέρουν την παραγωγική και σίγουρα όχι την παρασιτική μάζα των αναδυόμενων χωρών, τη μόνη που στηρίζει την πραγματική οικονομία» λέει στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ο κ.Πέτρος Τζανέτος Κοντογούρης, πρόεδρος του Δ.Σ της εταιρείας, που εμφανίστηκε αισιόδοξος για το νέο ξεκίνημα του θρυλικού «PONY», σημειώνοντας με νόημα :
«Η Ελλάδα, ισχυρίζονται ορισμένοι καθηγητάδες και πάρα πολλοί μανδαρίνοι, δεν είναι σε θέση να παράγει αυτοκίνητα αλλά ούτε ποδήλατα. Όμως η General Motors, πού ήταν σε θέση να παράγει χιλιάδες οχήματα, πτώχευσε και εισέπραξε 70 δις δολάρια από τους φορολογούμενους των ΗΠΑ. Το ίδιο συνέβη με σχεδόν όλες τις «μεγάλες» αυτοκινητοβιομηχανίες, που πλέον ξεπουλούν όσο – όσο τα μεγαλόπνοα εργοστάσια που είχαν κατασκευάσει. Άποψή μου είναι πως η χώρα μας, δεν μπορεί να επιβιώνει μόνο από τη ναυτιλία και τον τουρισμό. Η Ελλάδα μπορεί να ζήσει αιώνια από τα δημιουργικά μυαλά και τη δραστηριότητα όλων των κλάδων όλων των Ελλήνων και ιδιαίτερα των ταλαντούχων νέων της. Αυτό προσπαθούμε και εμείς στη NAMCO, στηρίζοντας κάθε νέα καινοτομία και τεχνολογία, κάνοντας πράξη και τη λεγόμενη «πράσινη ανάπτυξη» με τα χαμηλής ρύπανσης οχήματα «PONY» αλλά και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης» κατέληξε ο κ. Κοντογούρης.
Σε σχέση με το παρελθόν, που η πολιτεία αποθάρρυνε ουσιαστικά με τις ενέργειες της, την ανάπτυξη ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, σήμερα και λόγω της γενικότερης οικονομικής κρίσης η εικόνα φαίνεται να αλλάζει. Όπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Σωκράτης Ξυνίδης, το υπουργείο θα συμβάλει με κάθε τρόπο στην επανενεργοποίηση της εταιρείας NAMCO σε παραγωγική βάση, ενώ εμφανίστηκε θετικός στη δημιουργία ομάδας δράσης υπαλλήλων των υπουργείων Μεταφορών και Ανάπτυξης προκειμένου να εξετάσουν την ουσιαστική στήριξη της ελληνικής βιομηχανίας πάσης φύσεως οχημάτων, όπως ζήτησε στη βουλή ο βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ κ.Κώστας Αϊβαλιώτης,

Πολέμησαν την επιτυχία του
Από το 1974 έως το 1982, οπότε και η μονάδα της NAMCO, έβαλε λουκέτο, πουλήθηκαν περισσότερα από 18.000 οχήματα, πετυχαίνοντας την ημερήσια παραγωγή 8 με 10 αυτοκινήτων την ημέρα, πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα. Το «PONY» είχε καταφέρει να γίνει μανία, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των αγοραστών, επειδή ήταν εύχρηστο, είχε προσιτή τιμή και το κυριότερο ήταν αυτοκίνητο «Made in Greece» που ενθουσίαζε τους Έλληνες. Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, αυτοκίνητα «PONY» είχαν προμηθευτεί για τις ανάγκες γενικής επιστασίας οι ένοπλες δυνάμεις και τα σώματα ασφαλείας, καθώς και οι ΔΕΚΟ όπως ο ΟΤΕ και τα ΕΛΤΑ.
Τα αυτοκίνητο ήταν περιζήτητα όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε ακόμη 14 χώρες, καθιστώντας το «PONY» συνώνυμο της ελληνικής παραγωγής. Η εμπορική επιτυχία της ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, γρήγορα θορύβησε τους πολυεθνικούς κολοσσούς και τους εγχώριους υποστηρικτές τους, που επεδίωξαν να την πλήξουν, πετυχαίνοντας τελικά να σταματήσουν την παραγωγή του «PONY».
Δεν ήταν μόνο αξιωματούχοι των τότε κυβερνήσεων, που εφεύρισκαν διάφορα προσκόμματα για να κάμψουν την άνοδο της NAMCO, ήταν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι σε αυτήν. που καθοδηγούμενοι από τους συνδικαλιστές τους, απείχαν για 120 μέρες από την εργασία τους, διεκδικώντας αυξήσεις 35% και επιπλέον άδεια διακοπών, με αποτέλεσμα να κατεβάσει ρολά το εργοστάσιο και να μπει άδοξο τέλος στο πετυχημένο εγχείρημα.

Πηγή

Γενικά θέματα

Έντονη κριτική κατά της Κομισιόν από την Eurometaux για την αδυναμία στήριξης της ευρωπαϊκής βαριάς βιομηχανίας

Σε νέα επιστολή της, η Eurometaux, η ένωση των ευρωπαϊκών εταιρειών μη σιδηρούχων μετάλλων, καταλογίζει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποτυχία ως προς την υποστήριξη της βαριάς βιομηχανίας, ιδιαίτερα σε μια περίοδο κρίσιμης ενεργειακής μετάβασης.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Σε νέα επιστολή της, η Eurometaux, η ένωση των ευρωπαϊκών εταιρειών μη σιδηρούχων μετάλλων, καταλογίζει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποτυχία ως προς την υποστήριξη της βαριάς βιομηχανίας, ιδιαίτερα σε μια περίοδο κρίσιμης ενεργειακής μετάβασης.

«Παρότι στηρίζουμε τη μετάβαση προς μηδενικές εκπομπές άνθρακα, ένα πλαίσιο πολιτικής που επικεντρώνεται μονοδιάστατα σε αυτόν τον στόχο, χωρίς να δίνει την ίδια έμφαση στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ενεργοβόρων βιομηχανιών, θα ήταν ένα σοβαρό στρατηγικό σφάλμα», σημειώνει χαρακτηριστικά η Ένωση.

Η Κομισιόν εξετάζει την αναθεώρηση του πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις, ωστόσο, σύμφωνα με την Eurometau, το σχέδιο αγνοεί τον ρόλο της βαριάς βιομηχανίας, κρίσιμης για την επεξεργασία μετάλλων που είναι απαραίτητα για την πράσινη μετάβαση.

Η Ένωση επισημαίνει επίσης πως οι υφιστάμενοι κανόνες δεν έχουν καταφέρει να αντιμετωπίσουν το υψηλό ενεργειακό κόστος, το οποίο λειτουργεί αποτρεπτικά για την ανταγωνιστικότητα του κλάδου. Για ορισμένες χαλυβουργίες, το ενεργειακό κόστος αγγίζει πλέον το 60% του συνολικού λειτουργικού κόστους – από 40% προηγουμένως – γεγονός που εντείνει τις πιέσεις στην παραγωγή και στην αγορά.

Σε αυτό το περιβάλλον, προειδοποιεί η Eurometaux, υπάρχει κίνδυνος η Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ επιχειρεί να περιορίσει την εξάρτησή της από τρίτες χώρες όπως η Κίνα, να αποδυναμώσει περαιτέρω τη δική της παραγωγική βάση.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Dark MAGA: Μια θεωρία βγαλμένη από δυστοπικό μυθιστόρημα

Καθώς η αναμέτρηση του Ντόναλντ Τραμπ με τον μέχρι πριν λίγες μέρες κυβερνητικό του συνεργάτη Έλον Μασκ αποκτά καθημερινά ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις οι υποστηρικτές του Αμερικανού προέδρου ρίχνουν στο τραπέζι μια νέα θεωρία βγαλμένη κυριολεκτικά από σελίδες ενός βιβλίου που θα μπορούσε να έχει την υπογραφή του Νταν Μπράουν.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Καθώς η αναμέτρηση του Ντόναλντ Τραμπ με τον μέχρι πριν λίγες μέρες κυβερνητικό του συνεργάτη Έλον Μασκ αποκτά καθημερινά ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις οι υποστηρικτές του Αμερικανού προέδρου ρίχνουν στο τραπέζι μια νέα θεωρία βγαλμένη κυριολεκτικά από σελίδες ενός βιβλίου που θα μπορούσε να έχει την υπογραφή του Νταν Μπράουν.

Ο όρος Dark MAGA ακούστηκε στην ορκωμοσία του Ντόναλντ Τραμπ για να περιγράψει το «αυστηρό και σκοτεινό» όπως χαρακτηρίστηκε σύνολο με το οποίο εμφανίστηκε η Μελάνια Τραμπ. Οι θιασώτες της νέας θεωρίας προσέθεσαν στο Dark MAGA τη λέξη conspiracy που σημαίνει συνωμοσία.

Σύμφωνα με τη θεωρία αυτή η τεχνολογική ελίτ με προεξέχοντες τον Ελον Μασκ και τον Πίτερ Θίελ (συνιδρυτή με τον Μασκ του PayPal) συνωμοτούν εναντίον του Τραμπ με στόχο να μετατρέψουν τις ΗΠΑ σε μια «κολοσσιαία εταιρεία» με Διευθύνων Σύμβουλο κάποιον που θα λειτουργεί ως μαριονέτα του αόρατου «Δ.Σ.» αυτής της… εταιρείας. Οι θιασώτες της θεωρίας λένε ότι ηγέτες αυτής της συνωμοσίας είναι ο Μασκ και Θίελ για αυτό και ονομάζουν την ομάδα αυτή PayPal Mafia.

Μάλιστα σύμφωνα με τη θεωρία αυτός ο CEO έχει ήδη βρεθεί και δεν είναι άλλος τον Τζ. Ντ. Βανς τον οποίο οι βαρόνοι της τεχνολογίας κατάφεραν να πείσουν τον Τραμπ να τοποθετήσει ως αντιπρόεδρο των ΗΠΑ. Με χτυπήματα εναντίον του Τραμπ όπως την καταγγελία του Μασκ ότι ο Τραμπ βρίσκεται στη λίστα Επστάιν η ομάδα αυτή πιστεύει ότι θα καταφέρει να απομακρύνει τον Τραμπ από την θέση του και να αναδειχθεί ο Βανς σε πρόεδρο.

Εκείνοι που μιλούν για αυτή την θεωρία πιστεύουν ότι ο απώτερος στόχος της ομάδας είναι να διαλύσει την αμερικανική δημοκρατία και να μετατρέψει τη χώρα σε μια «εταιρική μοναρχία» που θα διοικείται από δισεκατομμυριούχους της τεχνολογίας.

Πνευματικός ηγέτης της συνομωσίας φέρεται ο Κέρτις Γιάρβιν, πρώην προγραμματιστής υπολογιστών και αυτοαποκαλούμενος φιλόσοφος που θέλει να τον αποκαλούν «Σκοτεινό Ξωτικό». Γράφοντας με το ψευδώνυμο Μένσιους Μόλντμπαγκ σε ένα ιστολόγιο του 2008, ο Γιάρβιν στήριξε την ιδέα μιας μοναρχίας με επικεφαλής ένα δικτάτορα για να αντικαταστήσει τη δημοκρατία στις ΗΠΑ.

Οι ιδέες του Γιάρβιν που ήταν κάποτε περιθωριακές φέρεται να έχουν κερδίσει πλέον οπαδούς μεταξύ των οποίων μεγιστάνες της βιομηχανίας της τεχνολογίας όπως ο Μασκ, ο Θίελ και ο δισεκατομμυριούχος μηχανικός λογισμικού Μαρκ Άντρεσεν. Ο Γιάρβιν συγκρίνει τη δημοκρατία με «ξεπερασμένο λογισμικό» και ζήτησε τη δημιουργία μιας κυβέρνησης που βασίζεται στην τεχνολογία, δραστική μείωση των δημοσίων υπαλλήλων και κατάργηση των εκλογών ώστε όλες τις αποφάσεις για τη χώρα να τις παίρνουν οι βαρόνοι της βιομηχανίας της τεχνολογίας.

Μπορεί όλα αυτά να είναι απλά τρελές θεωρίες συνωμοσίας από αυτές που οι Αμερικανοί παραδοσιακά λατρεύουν να αναπτύσσουν και να συζητούν αλλά θα μπορούσε κάποιος να ρίξει λίγο λάδι στη φωτιά σημειώνοντας ότι ο Μασκ στη σύντομη κυβερνητική του θητεία προχώρησε αμέσως σε αθρόες απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων ενώ πριν από λίγα 24ωρα έκανε γνωστό ότι θεωρεί ότι υπάρχει πλέον σημαντική μερίδα της κοινής γνώμης στις ΗΠΑ που ζητά εναλλακτική διέξοδο από τους Ρεπουμπλικάνους και τους Δημοκρατικούς και θέτει εαυτόν μπροστάρη για τη δημιουργία ενός νέου κόμματος.

Naftemporiki.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Σχέδιο κατάργησης του τεκμαρτού εισοδήματος για ελεύθερους επαγγελματίες εξετάζει η κυβέρνηση

Στόχος του σχεδιασμού είναι η μετάβαση σε ένα σύστημα φορολόγησης βάσει πραγματικών εισοδημάτων, όπως καταγράφονται από τις δηλώσεις και τα ψηφιακά συστήματα, αντί των τεκμαρτών υπολογισμών ή προκαθορισμένων πολλαπλασιαστών.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Τη σταδιακή μείωση, ακόμα και την πλήρη κατάργηση του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος για τη φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών εξετάζει η κυβέρνηση, υπό το βάρος της αυξανόμενης πολιτικής πίεσης και των έντονων αντιδράσεων από επαγγελματικούς φορείς.

Το τεκμαρτό εισόδημα, που εφαρμόστηκε με στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, έχει οδηγήσει στην επιβολή φόρων σε δεκάδες χιλιάδες επαγγελματίες, ακόμα και για εισοδήματα που δεν έχουν αποκτήσει ή δηλώσει. Το οικονομικό επιτελείο επανεξετάζει τον μηχανισμό αυτό, προκειμένου να υιοθετηθεί μια πιο δίκαιη και ρεαλιστική βάση φορολόγησης.

Το σενάριο που βρίσκεται στο τραπέζι προβλέπει είτε σημαντική μείωση είτε πλήρη κατάργηση του τεκμαρτού, υπό την προϋπόθεση ότι θα αποδώσουν πλήρως τα ψηφιακά εργαλεία διασταύρωσης στοιχείων της ΑΑΔΕ, όπως το myDATA, τα POS και τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, ή ότι θα εντοπιστεί ισοδύναμη πηγή εσόδων για την αναπλήρωση του σχετικού δημοσιονομικού κενού.

Στόχος του σχεδιασμού είναι η μετάβαση σε ένα σύστημα φορολόγησης βάσει πραγματικών εισοδημάτων, όπως καταγράφονται από τις δηλώσεις και τα ψηφιακά συστήματα, αντί των τεκμαρτών υπολογισμών ή προκαθορισμένων πολλαπλασιαστών.

Καταλυτικό ρόλο σε αυτή τη συζήτηση παίζει η σύνδεση του τεκμαρτού εισοδήματος με τον κατώτατο μισθό. Η υφιστάμενη σύνδεση οδηγεί σε αυτόματες αυξήσεις της ελάχιστης φορολογητέας βάσης κάθε φορά που αναπροσαρμόζεται ο βασικός μισθός — από τα 11.620 ευρώ το 2024 στα 12.320 ευρώ το 2025. Το φαινόμενο αυτό θεωρείται στρεβλωτικό και εξετάζεται η αποσύνδεση των δύο μεγεθών, ώστε να μην επιβαρύνονται δυσανάλογα επαγγελματίες που δεν έχουν αυξήσει ουσιαστικά τον τζίρο τους.

Παράλληλα, σχεδιάζονται παρεμβάσεις στον τρόπο υπολογισμού του τεκμαρτού με βάση την παλαιότητα της επιχείρησης, τον κύκλο εργασιών και τον αριθμό των εργαζομένων. Το νέο μοντέλο αναμένεται να προβλέπει μεγαλύτερες εκπτώσεις για νέες και μικρές επιχειρήσεις, ενώ θα περιορίζει τις επιβαρύνσεις για όσες, παρότι ξεπερνούν τον μέσο όρο του ΚΑΔ τους, δεν διαθέτουν ανάλογη φοροδοτική ικανότητα.

Διαβάστε περισσότερα στο Newmoney.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αναλύσεις1 λεπτό πριν

Προκόπιος Παυλόπουλος: Οι στρεβλώσεις των κανόνων αναθεώρησης του Συντάγματος υπονομεύουν νομοτελειακώς την θεσπισμένη αυστηρότητά του

Σε αυτό το μονοπάτι αναστοχασμού πρέπει να επιλέξουμε ως οδηγό πριν απ’ όλα το γράμμα και το πνεύμα της διάταξης...

Ιστορία - Πολιτισμός1 ώρα πριν

Δίστομο, 10 Ιουνίου 1944: Η ατιμώρητη βαρβαρότητα και η συνεχιζόμενη Ύβρις

Είναι πλέον ξεκάθαρο πως όταν οι θύτες δεν τιμωρούνται τα εγκλήματα επαναλαμβάνονται και μάλιστα πολύ πιο σκληρά.

Ιστορία - Πολιτισμός2 ώρες πριν

Παράσταση αφιερωμένη στη Μελίνα Μερκούρη! «Θέλουμε τα μάρμαρά μας πίσω»

Κατά τη διάρκεια της παράστασης θα προβληθεί βίντεο με τη Μελίνα Μερκούρη να ζητεί από τον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου...

Τραμπ: Βάζει Πεζοναύτες κατά των αναρχικών στο Λος Άντζελες Τραμπ: Βάζει Πεζοναύτες κατά των αναρχικών στο Λος Άντζελες
Διεθνή2 ώρες πριν

Τραμπ: Βάζει Πεζοναύτες κατά των αναρχικών στο Λος Άντζελες

Το Λος Άντζελες έχει μετατραπεί σε πεδίο μάχης, με τον Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ να αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι...

Αναλύσεις3 ώρες πριν

Στη γραμμή Geopolitico το SigmaLive! Φωνάζουν οι Κύπριοι αδελφοί μας – Αταμάν: Η φωνή της Τουρκίας στα ελληνικά παρκέ

Το κυπριακό ΜΜΕ αναφέρεται στην εργαλειοποίηση της θέσης του από τον Τούρκο προπονητή, ως ανεπίσημου φορέα διπλωματικών μηνυμάτων

Δημοφιλή