Γενικά θέματα
Aφού τα κατάφεραν στη “διαπραγμάτευση”, το προσφυγικό, την παιδεία, την καταπολέμηση της διαφθοράς και τόσα άλλα, τώρα λύνουν και τα προβλήματα στο στρατό – Λαϊκός στρατός με συνδικαλισμό τ. ΣΥΡΙΖΑ!!!
Συνδικαλιστές και στις Ένοπλες Δυνάμεις θέλουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Με τροπολογία – στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας – 27 στελέχη του κυβερνώντος κόμματος προωθούν την παροχή του δικαιώματος του συνδικαλίζεσθαι, διευκρινίζουν, ωστόσο, ότι λόγω της ιδιομορφίας του κλάδου, πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένοι θεμιτοί περιορισμοί δικαιωμάτων όπως αυτού της συμμετοχή σε απεργίες ή στάσεις εργασίας.
Ειδικότερα, επισημαίνουν ότι ο νόμος 1264 του 1982, πρέπει να επεκταθεί και στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων παρέχοντάς τους το δικαίωμα να συστήσουν και να συμμετάσχουν ενεργά σε οργανώσεις προστασίας των επαγγελματικών τους συμφερόντων στο πλαίσιο των δημοκρατικών θεσμών. «Άλλωστε, όπως δέχτηκε και ο Άρειος Πάγος, οι υπηρετούντες στις ένοπλες δυνάμεις δεν αποτελούν ειδική κατηγορία Ελλήνων πολιτών, κείμενοι εκτός του πεδίου των επί μέρους εγγυήσεων των συνταγματικών δικαιωμάτων, οι οποίες δεν προβλέπουν, ρητώς, εξαιρέσεις από το πεδίο εφαρμογής τους, ούτε μπορεί να ισχύσει γι΄ αυτούς ένα τεκμήριο διαφοροποιήσεως ως προς την απόλαυση όλων, ανεξαιρέτως, των ατομικών δικαιωμάτων που προβλέπονται από το Σύνταγμα για όλους τους Έλληνες», προσθέτουν χαρακτηριστικά.
Αναλυτικά η τροπολογία:
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Τροπολογία – Προσθήκη στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας: «Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εθνικής Άμυνας».
Θέμα: Επέκταση Ν. 1264/1982 στα εν ενεργεία στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων
A. Αιτιολογική έκθεση
Μετά την υπ΄ αριθμ. 3/2012 απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου δεν καταλείπεται καμία απολύτως αμφιβολία, όχι μόνο για την ανάγκη, αλλά και για την υποχρέωση της Πολιτείας να στηρίξει έμπρακτα τη διακλαδική συλλογική έκφραση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και την προστασία του ατομικού και κοινωνικού τους δικαιώματος να συστήσουν και να συμμετάσχουν ενεργώς σε οργανώσεις προστασίας των επαγγελματικών τους συμφερόντων, στα πλαίσια των δημοκρατικών θεσμών (χωρίς παράλληλο δικαίωμα απεργίας).
Η προτεινόμενη τροπολογία είναι ανάλογη με τις διατάξεις περί συνδικαλιστικών οργανώσεων των αστυνομικών υπαλλήλων και εξασφαλίζει την ελευθερία έκφρασης, αλλά και την αντιπροσωπευτικότητα των εν ενεργεία στρατιωτικών, και θέτει εκείνους τους αναγκαίους περιορισμούς, ώστε η δραστηριότητα να μην υπερβεί τα όρια που προσδιορίζονται από τις ιδιομορφίες, την αποστολή και ιδιαίτερα τον εθνικό, κοινωνικό και υπερκομματικό χαρακτήρα των Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά και να εξασφαλισθεί η αυτονόητη υποχρέωση απαρέγκλιτης τήρησης της πειθαρχίας και κάθε απορρήτου που σχετίζεται με την άμυνα και την εθνική ασφάλεια της Χώρας και με τρόπο που να σέβεται την οργανωτική ιεραρχική δομή και την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα των Ενόπλων Δυνάμεων.
Άλλωστε, όπως δέχτηκε και ο Άρειος Πάγος, οι υπηρετούντες στις ένοπλες δυνάμεις δεν αποτελούν ειδική κατηγορία Ελλήνων πολιτών, κείμενοι εκτός του πεδίου των επί μέρους εγγυήσεων των συνταγματικών δικαιωμάτων, οι οποίες δεν προβλέπουν, ρητώς, εξαιρέσεις από το πεδίο εφαρμογής τους, ούτε μπορεί να ισχύσει γι΄ αυτούς ένα τεκμήριο διαφοροποιήσεως ως προς την απόλαυση όλων, ανεξαιρέτως, των ατομικών δικαιωμάτων που προβλέπονται από το Σύνταγμα για όλους τους Έλληνες, ανεξαρτήτως φύλου, επαγγέλματος, κοινωνικής ή οικονομικής τάξεως, υπό την έννοια ότι αυτοί έχουν μόνο εκείνα τα δικαιώματα, που ρητώς τους απονέμει η ισχύουσα συνταγματική τάξη και οι κείμενοι νόμοι. Αντιθέτως, αυτοί, κατά τεκμήριο έχουν όλα τα δικαιώματα που έχουν όλοι οι Έλληνες πολίτες με τους, κατά το Σύνταγμα, θεμιτούς περιορισμούς, που μπορούν να επιβληθούν. Το Σύνταγμα, εκτός από τις διατάξεις, με τις οποίες ρυθμίζει την κομματική ουδετερότητα των στρατιωτικών, τα κωλύματα εκλογιμότητάς τους και την υπαγωγή τους στη δικαιοδοσία των στρατιωτικών δικαστηρίων, δεν περιέχει καμιά άλλη ρύθμιση, γενική ή ειδική, για τα συνταγματικά δικαιώματα των υπηρετούντων στις ένοπλες δυνάμεις.
Β. Τροπολογία – Προσθήκη
Στον ν. 1264/1982 (ΦΕΚ 79 Α`) μετά το άρθρο 30β προστίθεται άρθρο 30γ ως εξής:
«Άρθρο 30 Γ
1. Ο νόμος αυτός, όπως ισχύει σήμερα, εκτός από τις διατάξεις των άρθρων 1 παρ. 3, 7 παρ. 1 και 3, 14 παρ. 3 – 10, 15, 16 παρ. 5 και 7 – 9, 17, 18 παρ. 1, 19 – 22, 23 παρ. 1 και 2, 24, 26, 27 και 30, εφαρμόζεται ανάλογα, με τις ειδικές ρυθμίσεις που προβλέπονται στις επόμενες παραγράφους του άρθρου αυτού και στους εν ενεργεία στρατιωτικούς όλων των Κλάδων και βαθμών των Ενόπλων Δυνάμεων, ως και των Κοινών Σωμάτων, ανεξαρτήτως προέλευσης.
2. Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου, όπου στο νόμο αυτόν χρησιμοποιούνται οι όροι «εργοδότης», «επιχείρηση» ή «εκμετάλλευση» νοείται το Δημόσιο και όπου χρησιμοποιείται ο όρος «εργαζόμενοι» νοείται το προσωπικό της προηγούμενης παραγράφου. Ομοίως, όπου γίνεται λόγος για Εργατικό Κέντρο, η μνεία δεν αφορά σε αυτούς.
3. Με την επιφύλαξη της διάταξης του άρθρου 281 του Αστικού Κώδικα, η άσκηση του δικαιώματος σύστασης σωματείων και συμμετοχής σε αυτά δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα όρια που προσδιορίζονται από τις ιδιομορφίες, την αποστολή και ιδιαίτερα τον εθνικό, κοινωνικό και υπερκομματικό χαρακτήρα των Ενόπλων Δυνάμεων.
4. Οι εν ενεργεία στρατιωτικοί επιτρέπεται να συστήσουν:
α. Σε κάθε Περιφέρεια (Ο.Τ.Α) ή Περιφερειακή Ενότητα του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄), όπως ισχύει κάθε φορά, μια πρωτοβάθμια Περιφερειακή Ένωση εν ενεργεία Στρατιωτικών, με την επωνυμία: «Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας ή Περιφερειακής Ενότητας ….», στην οποία δύνανται να εγγραφούν οι υπηρετούντες στις Μονάδες, που εδρεύουν στα γεωγραφικά όρια της Περιφέρειας ή Περιφερειακής Ενότητας αυτής, εν ενεργεία στρατιωτικοί όλων των Κλάδων και βαθμών, ως και των Κοινών Σωμάτων, ανεξαρτήτως προέλευσης.
β. Μία Πανελλήνια Ομοσπονδία των πρωτοβάθμιων Περιφερειακών Ενώσεων, ως δευτεροβάθμιο σωματείο, με την επωνυμία: «Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών».
5. Κάθε εν ενεργεία στρατιωτικός δικαιούται να είναι μέλος μόνο του σωματείου της Περιφέρειας ή της Περιφερειακής Ενότητας στην οποία εδρεύει η Μονάδα όπου υπηρετεί, κατά τις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου. Σε περίπτωση που υπηρετεί σε Μονάδα που εδρεύει σε Περιφέρεια ή Περιφερειακή Ενότητα στην οποία δεν υφίσταται σωματείο δύναται να εγγραφεί στο υφιστάμενο σωματείο που βρίσκεται στην εγγύτερη της Μονάδας Περιφέρεια ή Περιφερειακή Ενότητα. Σε περίπτωση μετάθεσής του σε άλλη Μονάδα, η οποία εδρεύει σε άλλη Περιφέρεια ή Περιφερειακή Ενότητα, διαγράφεται υποχρεωτικώς και αυτοδικαίως, χωρίς άλλη διατύπωση, από το σωματείο, του οποίου ήταν μέλος και δικαιούται να εγγραφεί σε αυτό της Περιφέρειας ή Περιφερειακής Ενότητας στα γεωγραφικά όρια της οποίας εδρεύει η Μονάδα στην οποία μετατίθεται, με τη διαδικασία εγγραφής που προβλέπει το καταστατικό του νέου σωματείου. Η υποχρέωση διαγραφής δεν ισχύει αν η μετάθεση έγινε για λόγους εκπαίδευσης ή μετεκπαίδευσης και για όσο χρόνο διαρκεί αυτή. Ειδικά για τους εν ενεργεία στρατιωτικούς που υπηρετούν για οποιοδήποτε λόγο εκτός Ελληνικής επικράτειας, ως Περιφέρεια του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου νοείται η Περιφέρεια Αττικής.
6. Οι γενικές συνελεύσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων και το συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας θα συγκαλούνται, υποχρεωτικά, σε μη εργάσιμες ημέρες και ώρες. Τα μέλη που δεν δύνανται να παρευρεθούν στις συνελεύσεις των σωματείων τους, λόγω υπηρεσιακών κωλυμάτων, μπορούν να αντιπροσωπευθούν από άλλα μέλη και με την αναλογία ένα (1) προς ένα (1) μέλος, με υπεύθυνη δήλωση που συντάσσεται από το κωλυόμενο μέλος, στην οποία αναφέρεται το μέλος που θα το αντιπροσωπεύσει και θεωρείται από το διοικητή της Μονάδας. Εάν και αυτό δεν μπορεί να είναι εφικτό, λόγω αυξημένων αναγκών της Υπηρεσίας, τότε το παρευρισκόμενο στη συνέλευση μέλος μπορεί να εκπροσωπήσει μέχρι δύο (2) μέλη, σύμφωνα με την ως άνω διαδικασία.
7. Στον Πρόεδρο και στο Γενικό Γραμματέα κάθε πρωτοβάθμιου σωματείου παρέχονται, για την εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους, ειδικές άδειες απουσίας έως τρεις (3) ημέρες το μήνα, κατ΄ ανώτατο όριο, ενώ στον Πρόεδρο και στο Γενικό Γραμματέα της Ομοσπονδίας παρέχονται έως πέντε (5) ημέρες το μήνα, κατ` ανώτατο όριο. Στους αντιπροσώπους της Ομοσπονδίας παρέχεται ειδική άδεια απουσίας καθ΄ όλη τη διάρκεια των συνεδρίων στα οποία μετέχουν, η οποία όμως δεν δύναται να υπερβαίνει τις τέσσερις (4) ημέρες κατ` έτος. Οι δικαιούμενοι άδειας υποχρεούνται να ενημερώνουν εγγράφως το διοικητή της Μονάδας τους, πριν πέντε (5) τουλάχιστον ημέρες, εκτός εάν η σύγκληση των οργάνων στα οποία συμμετέχουν λαμβάνει χώρα εκτάκτως, οπότε υποχρεούνται να ενημερώσουν αμέσως και με το ταχύτερο δυνατό μέσο. Τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των πρωτοβάθμιων σωματείων με βαθμό μέχρι και Αντισυνταγματάρχη και αντιστοίχων δεν μετατίθενται όσο διαρκεί η θητεία τους έξω από την περιοχή της Μονάδας, στην οποία υπηρετούν, εκτός αν το ζητήσουν τα ίδια ή κριθεί τούτο αναγκαίο λόγω προαγωγής ή επιβολής αμετάκλητης καταστατικής πειθαρχικής ποινής. Η συμμετοχή τους στις θέσεις του Προέδρου και του Γενικού Γραμματέα, για όσο χρόνο απαιτείται αυτή, λογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας, κατά τις διατάξεις του ν. 3883/2010 «Υπηρεσιακή εξέλιξη και ιεραρχία των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων – Θέματα διοίκησης των Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας και συναφείς διατάξεις» (ΦΕΚ 167 Α΄), όπως ισχύει κάθε φορά.
8. Τα παραπάνω σωματεία, καθώς και τα μέλη τους, δεν επιτρέπεται ιδίως:
α. Να κηρύσσουν ή να συμμετέχουν σε απεργίες και στάσεις εργασίας, καθώς και να συμμετέχουν σε κάθε είδους εκδηλώσεις πολιτικών ή συνδικαλιστικών φορέων ή πολιτικών προσώπων ή να ασκούν προπαγάνδα υπέρ ή κατά αυτών. Εξαιρούνται τα συνέδρια και οι πολιτιστικές εκδηλώσεις των συνδικαλιστικών φορέων των Σωμάτων Ασφαλείας.
β. Να προσχωρούν ή να γίνονται μέλη άλλων επαγγελματικών συνδικαλιστικών οργανώσεων, εκτός των Διεθνών και Ευρωπαϊκών Στρατιωτικών Οργανώσεων, ή να εκπροσωπούν άλλους εργαζομένους.
γ. Να αναμειγνύονται με οποιονδήποτε τρόπο σε θέματα διοίκησης των Μονάδων και διοίκησης, οργάνωσης ή δομής εν γένει των Ενόπλων Δυνάμεων. Τα Διοικητικά Συμβούλια των Περιφερειακών Ενώσεων μπορούν να απευθύνονται για επίλυση τυχόν προβλημάτων τους στους Ανώτερους Στρατιωτικούς Διοικητές των Περιφερειών ή Περιφερειακών Ενοτήτων όπου ευρίσκεται η έδρα των σωματείων. Στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, στον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Άμυνας και στον Επιθεωρητή του Στρατού.
δ. Να προβαίνουν σε δημόσιες αντιπαραθέσεις, αντιδικίες ή προστριβές, καθοιονδήποτε τρόπο και για οποιοδήποτε λόγο, μέσω των ΜΜΕ ή/και του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου ή/και των παντός είδους μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
ε. Να χρησιμοποιούν οποιουσδήποτε χαρακτηρισμούς και να ασκούν κριτική σε βάρος της στρατιωτικής ιεραρχίας.
9. Η Ομοσπονδία δύναται να διατηρεί ιστοσελίδα και σελίδες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για την επίτευξη των σκοπών της, μέσα από τις οποίες και μόνο υποχρεούνται να προβάλλονται τα πρωτοβάθμια σωματεία μέλη της, για κάθε δραστηριότητά τους.
10. Τα πρωτοβάθμια σωματεία δύνανται να εδρεύουν σε χώρο εντός στρατοπέδου, που τους παραχωρείται, για το λόγο αυτό, από τον Ανώτερο Στρατιωτικό Διοικητή της Περιφέρειας ή της Περιφερειακής Ενότητας, στην έδρα της οποίας ευρίσκονται.
11. Το ΥΠΕΘΑ και το ΓΕΕΘΑ οφείλουν να παραχωρήσουν κατάλληλο χώρο στην Πανελλήνια Ομοσπονδία, προκειμένου να λειτουργεί ως γνωμοδοτικό όργανο.
12. Οι συνδρομές των μελών των πρωτοβάθμιων σωματείων, το ύψος των οποίων καθορίζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας, παρακρατούνται από τη μισθοδοσία αυτών, μέσω των οικείων οικονομικών μισθοδοτικών φορέων των Γενικών Επιτελείων (ΓΕΣ/ΟΛΚΕΣ, ΓΕΑ/ΟΛΚΑ και ΓΕΝ/Ε΄ Κλάδος), στους οποίους διαβιβάζονται με μέριμνα του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας ονομαστικές καταστάσεις των μελών των πρωτοβάθμιων σωματείων. Το ένα τρίτο (1/3) του ποσού των συνδρομών, του προηγούμενου εδαφίου, αποδίδεται σε τραπεζικούς λογαριασμούς των πρωτοβάθμιων σωματείων και τα δύο τρίτα (2/3) σε τραπεζικό λογαριασμό της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας.
13. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία, πέραν των οργάνων της, που είναι το Πανελλήνιο Συνέδριο των Αντιπροσώπων, το Διοικητικό Συμβούλιο, η Εκτελεστική Γραμματεία και η Εξελεγκτική Επιτροπή, οφείλει να συγκροτήσει Πειθαρχικό Συμβούλιο, ενώπιον του οποίου θα παραπέμπεται κάθε ένωση μέλος της που παραβιάζει τον παρόντα νόμο και το καταστατικό της Ομοσπονδίας, που θα εγκριθεί κατά τις διατάξεις της επόμενης παραγράφου.
Οι πειθαρχικές ποινές που μπορούν να επιβληθούν στα πρωτοβάθμια σωματεία, από την Πανελλήνια Ομοσπονδία, είναι:
α. Η έγγραφη επίπληξη.
β. Η προσωρινή διαγραφή από μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας, μέχρι δώδεκα (12) μήνες. Το πρωτοβάθμιο σωματείο που διαγράφεται προσωρινά αποστερείται των προνομίων της παραγράφου 7 του παρόντος άρθρου, για όσο χρόνο διαρκεί η προσωρινή διαγραφή.
Η πειθαρχική ποινή της έγγραφης επίπληξης επιβάλλεται με απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου, ενώ η πειθαρχική ποινή της προσωρινής διαγραφής επιβάλλεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, ενώπιον του οποίου καλείται εγγράφως και επί αποδείξει να παρευρεθεί ο νόμιμος εκπρόσωπος του πρωτοβάθμιου σωματείου.
Μετά την πάροδο του διαστήματος της προσωρινής διαγραφής το διαγραφέν πρωτοβάθμιο σωματείο μπορεί οποτεδήποτε να επανέλθει στην Ομοσπονδία, με σχετική αίτησή του. Η αίτηση εξετάζεται στο πρώτο Πανελλήνιο Συνέδριο των Αντιπροσώπων, το οποίο είτε τη δέχεται εάν εξέλειπαν οι λόγοι της προσωρινής διαγραφής, είτε μπορεί να παρατείνει αιτιολογημένα την προσωρινή διαγραφή για δώδεκα (12) ακόμη μήνες, μετά την πάροδο της οποίας το πρωτοβάθμιο σωματείο επανεγγράφεται αυτοδικαίως και υποχρεωτικά στην Ομοσπονδία.
14. Τα πρωτοβάθμια σωματεία και η Πανελλήνια Ομοσπονδία εν ενεργεία Στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων, που έχουν ήδη συσταθεί, οφείλουν να προσαρμόσουν τα καταστατικά τους στις ρυθμίσεις των παραπάνω διατάξεων και να ζητήσουν την έγκριση αυτών από τα αρμόδια δικαστήρια μέσα σε έξι (6) μήνες από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού. Μόνο τα νομικά πρόσωπα, που συνιστώνται και λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου, μπορούν να εκπροσωπούν τα συμφέροντα των εν ενεργεία στρατιωτικών.
15. Η εκλογή των οργάνων των πρωτοβάθμιων σωματείων και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ως και των αντιπροσώπων για το συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας γίνεται από ενιαίο ψηφοδέλτιο, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται όλοι οι υποψήφιοι κατ΄ απόλυτη αλφαβητική σειρά. Κάθε εκλογέας μπορεί να θέσει αριθμό σταυρών ίσο με το ένα τρίτο (1/3) του αριθμού των εδρών του διοικητικού συμβουλίου ή της εξελεγκτικής επιτροπής ή των αντιπροσώπων. Σε περίπτωση κλάσματος, ο επιτρεπόμενος αριθμός σταυρών στρογγυλοποιείται στον αμέσως προηγούμενο ακέραιο. Εκλέγονται κατά σειρά οι υποψήφιοι που συγκέντρωσαν τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης, έως ότου συμπληρωθεί ο αριθμός των εδρών του διοικητικού συμβουλίου ή της εξελεγκτικής επιτροπής ή των αντιπροσώπων.
16. Στρατιωτικοί που τιμωρήθηκαν πειθαρχικά για παραπτώματα που είχαν άμεση ή έμμεση σχέση με τη δράση τους στο πλαίσιο των καταστατικών σκοπών των υφιστάμενων, πριν την έκδοση του παρόντος νόμου, σωματείων δικαιούνται, εφόσον είναι στην ενέργεια, να ζητήσουν την επανεξέταση των πειθαρχικών τους υποθέσεων, υποβάλλοντας σχετική αίτηση στην Υπηρεσία εντός ανατρεπτικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος. Οι αιτήσεις εξετάζονται από τα αρμόδια όργανα, τα οποία επέβαλαν τις πειθαρχικές ποινές.
17. Ένας (1) εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας του δευτέρου εδαφίου της τέταρτης παραγράφου του παρόντος άρθρου, που κατέχει οργανική θέση εσωτερικού και υπηρετεί σε Μονάδα της Αττικής, εκλέγεται από το συνέδριο της Ομοσπονδίας συμμετέχει υποχρεωτικά με τα προβλεπόμενα δικαιώματα και υποχρεώσεις στα κατά Κλάδο Συμβούλια Μεταθέσεων – Προσφυγών του άρθρου 8 του Νόμου 3883/2010 «Υπηρεσιακή εξέλιξη και ιεραρχία των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων – Θέματα διοίκησης των Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας και συναφείς διατάξεις» (ΦΕΚ Α’ 167), εξαιρουμένων των Συμβουλίων Ανωτάτων. Ο βαθμός του εκπροσώπου θα εξαρτάται από το Συμβούλιο συμμετοχής του.
18. Ένας (1) εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας του δευτέρου εδαφίου της τέταρτης παραγράφου του παρόντος άρθρου, που κατέχει οργανική θέση εσωτερικού και υπηρετεί σε Μονάδα της Αττικής, εκλέγεται από το συνέδριο της Ομοσπονδίας, συμμετέχει υποχρεωτικά στο Διοικητικό Συμβούλιο του αντίστοιχου Μετοχικού Ταμείου (Στρατού, Ναυτικού, Αεροπορίας) και των υπ΄ αυτών λογαριασμών.
Στο άρθρο 46 προστίθεται παράγραφος με τον αριθμό 10, η οποία έχει ως εξής:
«Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, η οποία εκδίδεται εντός οκτώ (8) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου τροποποιείται η συγκρότηση των κατά Κλάδο Συμβουλίων Μεταθέσεων και Προσφυγών του άρθρου 8 του ν.3883/2010 (ΦΕΚ Α’ 167), πλην των ανωτάτων Αξιωματικών, ώστε να συμμετέχει σ΄ αυτά εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.Ο.Ε.Σ.), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο …. του παρόντος».
Αθήνα, 12 Ιουλίου 2016
Οι προτείνοντες βουλευτές
Κοζομπόλη Παναγιώτα
Αυλωνίτου Ελένη
Βαγιωνάκη Βάλια
Βαρεμένος Γιώργος
Δέδες Γιάννης
Δουζίνας Κωνσταντίνος
Εμμανουηλίδης Δημήτρης
Καββαδία Αννέτα
Καραγιαννίδης Χρήστος
Κουράκης Τάσος
Μουσταφά Μουσταφά
Μπαλαούρας Μάκης
Μπαλλής Συμεών
Ντζιμάνης Γιώργος
Πάντζας Γιώργος
Παπαδόπουλος Χριστόφορος
Ρίζος Δημήτρης
Ριζούλης Αντρέας
Σπαρτινός Κωνσταντίνος
Σταματάκη Ελένη
Σταμπουλή Αφροδίτη
Συρίγος Αντώνης
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τζαμακλής Χαρίλαος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τριανταφύλλου Μαρία
Τσίρκας Βασίλης
Πηγή:
Γενικά θέματα
Λουτρό αίματος το Πακιστάν! Συγκρούσεις σουνιτών-σιιτών με δεκάδες νεκρούς
Τη ζωή σε ακόμη 13 ανθρώπους κόστισαν τις προηγούμενες ημέρες οι συγκρούσεις σουνιτών και σιιτών μουσουλμάνων στο βορειοδυτικό Πακιστάν, όπως ενημέρωσε χθες Σάββατο τοπικός αξιωματούχος, γεγονός που αύξησε σε 124 τον απολογισμό των θυμάτων των τελευταίων 10 ημερών βίαιων επεισοδίων.
«Υπάρχει ακραία έλλειψη εμπιστοσύνης ανάμεσα στις δυο πλευρές και καμιά φυλή δεν θέλει να συμμορφωθεί προς τις κυβερνητικές διαταγές να τερματιστούν οι εχθροπραξίες», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο, υπό τον όρο να μην κατονομαστεί, κυβερνητικός αξιωματούχος στην περιοχή Κουράμ.
Έκανε λόγο για δυο νεκρούς στη σουνιτική πλευρά και άλλους ένδεκα στη σιιτική.
Άλλοι 50 και πλέον άνθρωποι τραυματίστηκαν, πρόσθεσε ο αξιωματούχος, ενώ οι συγκρούσεις συνεχίζονταν ακόμη χθες το πρωί.
Το Πακιστάν είναι χώρα όπου ο πληθυσμός αποτελείται κατά τη μεγάλη πλειονότητά του από σουνίτες. Όμως στην περιφέρεια Κουράμ, στην επαρχία Χάιμπερ Παχτούνχβα, η οποία γειτονεύει με το Αφγανιστάν, υπάρχει πολυπληθής σουνιτική κοινότητα.
Ο κύκλος επιθέσεων και αντιποίνων, με ελαφριά και βαριά όπλα, άνοιξε πριν από κάπου δέκα ημέρες, όταν ένοπλοι άνοιξαν πυρ εναντίον δυο οχηματοπομπών οικογενειών σιιτών με αστυνομική συνοδεία.
Πάνω από 40 άνθρωποι, ανάμεσά τους παιδιά, σκοτώθηκαν.
Σε αντίποινα, οπλισμένοι σιίτες προχώρησαν σε εφόδους εναντίον σουνιτικών χωριών, πυρπολώντας εκατοντάδες καταστήματα και σπίτια. Σουνίτες αντέδρασαν ανοίγοντας πυρ.
Οι φυλές λύνουν τις διαφορές τους με τα όπλα εδώ και δεκαετίες.
Επταήμερη ανακωχή, που ανακοινώθηκε από την τοπική κυβέρνηση την περασμένη Κυριακή, δεν είχε διάρκεια. Οι συγκρούσεις ξανάρχισαν τη Δευτέρα. Νέα, δεκαήμερη ανακωχή, που ανακοινώθηκε πως συμφωνήθηκε την Τετάρτη, επίσης αποδείχθηκε κενό γράμμα.
«Η αστυνομία αναφέρει πως πολύς κόσμος θέλει να φύγει από την περιοχή εξαιτίας των βίαιων επεισοδίων αλλά η επιδείνωση της κατάστασης ασφαλείας το καθιστά αδύνατο», εξήγησε ο αξιωματούχος στην Κουράμ.
Επιβεβαιώνοντας τον απολογισμό των 124 νεκρών, αξιωματικός των σωμάτων ασφαλείας στην Πεσάβαρ, την περιφερειακή πρωτεύουσα, επισήμανε με δυσαρέσκεια πως «κανένα από τα μέτρα που προώθησε η επαρχιακή κυβέρνηση δεν εφαρμόστηκε πλήρως για να αποκατασταθεί η ειρήνη».
«Υπάρχουν φόβοι πως θα έχουμε κι άλλα θύματα», πρόσθεσε μιλώντας επίσης υπό τον όρο να μην κατονομαστεί.
Η αστυνομία γενικά δυσκολεύεται να ελέγξει τη βία στην Κουράμ, μέρος των άλλοτε ημιαυτόνομων περιοχών των φυλών του Πακιστάν, ώσπου η Χάιμπερ Παχτούνχβα έπαψε να έχει ειδικό καθεστώς το 2018.
Σύμφωνα με τον Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Πακιστάν, τουλάχιστον 79 άνθρωποι σκοτώθηκαν εξαιτίας συγκρούσεων μεταξύ κοινοτήτων στην περιοχή αυτή το διάστημα μεταξύ του Ιουλίου και του Οκτωβρίου.
Η σύγκρουση, που επιτείνεται εξαιτίας της θρησκευτικής διαφοράς, πυροδοτείται συχνά από διενέξεις για τη γαιοκτησία στην ορεινή επαρχία του Πακιστάν.
Γενικά θέματα
Δεν τα λέει καλά ο απεσταλμένος του Τραμπ για το ρωσοουκρανικό
Ποιες είναι οι προτάσεις του Κιθ Κέλογκ, του ειδικού απεσταλμένου του Τραμπ για την επίλυση της ρωσο-ουκρανικής διένεξης.
Σταύρος Καλεντερίδης: Ποιες είναι οι προτάσεις του Κιθ Κέλογκ, του ειδικού απεσταλμένου του Τραμπ για την επίλυση της ρωσο-ουκρανικής διένεξης.
Ποιος νίκησε τελικά στον πόλεμο μεταξύ Χεζμπολά και Ισραήλ;
Οι δηλώσεις του τούρκου ΥΠΑΜ που καίνε την κυβέρνηση της ΝΔ.
Γενικά θέματα
Έγκλημα πολέμου! Αμερικανικά όπλα σκότωσαν δημοσιογράφους σε ισραηλινή επίθεση στον Λίβανο
Το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων βρήκε υπολείμματα στο σημείο της επίθεσης και εξέτασε φωτογραφίες των υπολειμμάτων που συνέλεξε ο ιδιοκτήτης του θέρετρου και διαπίστωσε ότι ήταν σύμφωνες με ένα κιτ καθοδήγησης JDAM που συναρμολογήθηκε και πωλήθηκε από την αμερικανική εταιρεία Boeing. Η ψ αναγνώρισε ένα υπόλοιπο ως μέρος του συστήματος ενεργοποίησης του κιτ καθοδήγησης που κινεί τα πτερύγια. Έφερε έναν αριθμητικό κωδικό που προσδιορίζει ότι έχει κατασκευαστεί από την Woodard, μια αμερικανική εταιρεία που κατασκευάζει εξαρτήματα για συστήματα καθοδήγησης σε πυρομαχικά, συμπεριλαμβανομένου του JDAM. Το JDAM είναι στερεωμένο σε βόμβες που ρίχνονται από τον αέρα και τους επιτρέπει να καθοδηγούνται σε έναν στόχο χρησιμοποιώντας δορυφορικές συντεταγμένες, καθιστώντας το όπλο ακριβές σε απόσταση μερικών μέτρων. |
Γράφει ο Γιάννης Πεγειώτης
(Βηρυτός, 25 Νοεμβρίου 2024) – Μια ισραηλινή αεροπορική επιδρομή στον Λίβανο στις 25 Οκτωβρίου 2024, που σκότωσε τρεις δημοσιογράφους και τραυμάτισε άλλους τέσσερις ήταν πιθανότατα σκόπιμη επίθεση σε αμάχους και προφανές έγκλημα πολέμου, αναφέρει το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Human Rights Watch.
Το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων διαπίστωσε ότι οι ισραηλινές δυνάμεις πραγματοποίησαν την επίθεση χρησιμοποιώντας μια αεροπορική βόμβα εξοπλισμένη με κιτ καθοδήγησης Joint Direct Attack Munition (JDAM) παραγωγής των Ηνωμένων Πολιτειών . Η κυβέρνηση των ΗΠΑ θα πρέπει να αναστείλει τις μεταφορές όπλων στο Ισραήλ λόγω των επανειλημμένων, παράνομων επιθέσεων του στρατού κατά αμάχων, για τις οποίες Αμερικανοί αξιωματούχοι μπορεί να είναι συνένοχοι σε εγκλήματα πολέμου.
«Η χρήση αμερικανικών όπλων από το Ισραήλ για παράνομες επιθέσεις και δολοφονίες δημοσιογράφων μακριά από οποιονδήποτε στρατιωτικό στόχο είναι ένα τρομερό σημάδι για τις Ηνωμένες Πολιτείες καθώς και για το Ισραήλ», δήλωσε ο Richard Weir , ανώτερος ερευνητής κρίσεων, συγκρούσεων και όπλων στο Human Rights Watch. «Οι προηγούμενες θανατηφόρες επιθέσεις του ισραηλινού στρατού σε δημοσιογράφους χωρίς καμία συνέπεια δίνουν ελάχιστες ελπίδες για απόδοση ευθυνών σε αυτήν ή μελλοντικές παραβιάσεις κατά των μέσων ενημέρωσης».
Η επίθεση σημειώθηκε νωρίς το πρωί στο Hasbaya Village Club Resort στη Χασμπάγια, μια πόλη στο νότιο Λίβανο, όπου περισσότεροι από δώδεκα δημοσιογράφοι έμεναν για πάνω από τρεις εβδομάδες. Η Human Rights Watch δεν βρήκε στοιχεία για μάχες, στρατιωτικές δυνάμεις ή στρατιωτική δραστηριότητα στην άμεση περιοχή τη στιγμή της επίθεσης. Οι πληροφορίες που εξέτασε το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων δείχνουν ότι ο ισραηλινός στρατός γνώριζε ή όφειλε να γνωρίζει ότι δημοσιογράφοι έμεναν στην περιοχή και στο στοχευόμενο κτίριο. Αφού αρχικά δήλωσε ότι οι δυνάμεις του έπληξαν ένα κτίριο όπου «επιχειρούσαν τρομοκράτες», ο ισραηλινός στρατός είπε ώρες αργότερα ότι «το περιστατικό είναι υπό εξέταση».
Η Human Rights Watch πήρε συνεντεύξεις από οκτώ άτομα που διέμεναν στο θέρετρο ή κοντά, μεταξύ των οποίων τρεις τραυματίες δημοσιογράφοι και ο ιδιοκτήτης του θέρετρου. Το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων επισκέφτηκε επίσης τον ιστότοπο την 1η Νοεμβρίου και επαλήθευσε 6 βίντεο και 22 φωτογραφίες της επίθεσης και των συνεπειών της, καθώς και δορυφορικές εικόνες. Δεν υπήρξε απάντηση στις επιστολές που στάλθηκαν στον ισραηλινό στρατό στις 14 Νοεμβρίου με ευρήματα και ερωτήσεις και στον λιβανέζικο στρατό στις 5 Νοεμβρίου με ερωτήσεις.
Η επίθεση στο κτίριο στο οποίο διέμεναν οι δημοσιογράφοι σημειώθηκε λίγο μετά τις 3 τα ξημερώματα, βάσει συνεντεύξεων και πλάνα κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης με τον ίδιο κωδικό ώρας. Οι περισσότεροι δημοσιογράφοι κοιμόντουσαν. Ο Zakaria Fadel, 25 ετών, βοηθός εικονολήπτη για το ISOL for Broadcast με έδρα το Λίβανο, έναν λιβανέζικο πάροχο δορυφορικών και ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών, είπε ότι έπλενε τα δόντια του όταν η έκρηξη τον πέταξε στον αέρα.
Ένα πυρομαχικό χτύπησε το μονώροφο κτίριο και πυροδοτήθηκε μόλις έπεσε στο πάτωμα. Η έκρηξη σκότωσε τον Ghassan Najjar, δημοσιογράφο και εικονολήπτη, και τον Mohammad Reda, μηχανικό δορυφορικών εκπομπών, αμφότεροι από το Al Mayadeen TV, και τον Wissam Kassem, κάμεραμαν από το τηλεοπτικό δίκτυο Al Manar TV που ανήκει στη Χεζμπολάχ. Το Al Mayadeen είναι ένας παναραβικός τηλεοπτικός σταθμός με έδρα τον Λίβανο, πολιτικά σύμμαχος με τη Χεζμπολάχ και τη συριακή κυβέρνηση.
Το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων επαλήθευσε βίντεο που τραβήχτηκαν λίγα λεπτά μετά την επίθεση, τα οποία δείχνουν το στοχευόμενο κτίριο ολοσχερώς κατεστραμμένο και τα κοντινά κτίρια κατεστραμμένα. Η απεργία κατέρρευσε έναν τοίχο στο παρακείμενο κτίριο, τραυματίζοντας σοβαρά τον Hassan Hoteit, 48, κάμεραμαν του ISOL for Broadcast, και κατέστρεψε σημαντικά τον τοίχο ενός μικρού κτιρίου περίπου 10 μέτρα μακριά, τραυματίζοντας άλλους δημοσιογράφους, συμπεριλαμβανομένου του Ali Mortada, 46, μια κάμερα. χειριστής για το Al Jazeera.
Ο Μορτάντα είπε ότι ξύπνησε από την έκρηξη και κομμάτια σκυροδέματος έπεσαν πάνω του, τραυματίζοντας το πρόσωπο και το δεξί του χέρι. Όταν τα συντρίμμια σταμάτησαν να πέφτουν, πήγε να δει αν οι συνάδελφοί του ήταν καλά. Αυτός και άλλοι βρήκαν τον Hoteit τραυματισμένο και το κτίριο χτυπήθηκε κατεστραμμένο. Ο Mortada είπε ότι είδε τα πτώματα του Kassem και του Najjar κοντά. Βρήκαν τα λείψανα της Ρέντα πιο μακριά.
Αμέσως μετά, ο θυρωρός του θέρετρου τους πλησίασε, λέγοντας ότι είχε βρει δύο ανθρώπινα πόδια σε ένα υπνοδωμάτιο. Ο Ehab el–Okdy, δημοσιογράφος του Al Jazeera που διέμενε στο θέρετρο, είπε ότι είδε επίσης τα πτώματα και τα μέρη του σώματος των νεκρών ρεπόρτερ. «Είδαμε τα πτώματα», είπε. «Είδαμε τον Mohammad Reda να είναι συντετριμμένος παντού».
Ο Anoir Ghaida, ιδιοκτήτης του θέρετρου, είπε ότι οι δημοσιογράφοι έφτασαν την 1η Οκτωβρίου, μετά από εντολή εκκένωσης του ισραηλινού στρατού σε μια περιοχή νότια της Hasbaya. Οι δημοσιογράφοι έκαναν ρεπορτάζ από την Ibl al–Saqi, μια περιοχή που περιλαμβάνεται στην εντολή εκκένωσης.
Οι δημοσιογράφοι είπαν ότι από την 1η Οκτωβρίου μέχρι την ημέρα της επίθεσης, έκαναν καθημερινά και επαναλαμβανόμενα ταξίδια, αναφέροντας από την περιοχή Hasbaya, κάνοντας συχνά ζωντανά τηλεοπτικά ρεπορτάζ από την κορυφή ενός λόφου που έβλεπε μεγάλα τμήματα του νότιου Λιβάνου. Οι δημοσιογράφοι και η Γκάιντα είπαν ότι θα έφευγαν από το θέρετρο το πρωί και θα επέστρεφαν το βράδυ, περίπου την ίδια ώρα κάθε μέρα. Τα περισσότερα από τα οχήματα στο θέρετρο έφεραν την ένδειξη “Press” ή “TV“.
Οι δημοσιογράφοι και η Γκάιντα είπαν ότι άκουγαν συνεχώς το βουητό εναέριων drones στην περιοχή, υποδεικνύοντας ότι ήταν πιθανότατα υπό ισραηλινή επιτήρηση. Πριν από τις 25 Οκτωβρίου, δεν είχαν γίνει επιθέσεις στην πόλη Χασμπάγια.
Από τότε που ξεκίνησαν οι τρέχουσες εχθροπραξίες μεταξύ Ισραήλ και Χεζμπολάχ στις 8 Οκτωβρίου 2023, ο ισραηλινός στρατός επιτέθηκε και σκότωσε δημοσιογράφους και στόχευσε το Al Mayadeen TV. Στις 23 Οκτωβρίου , οι ισραηλινές δυνάμεις επιτέθηκαν και κατέστρεψαν ένα γραφείο που χρησιμοποιούσε το Al Mayadeen στη Βηρυτό. Ο Al Mayadeen είχε εκκενώσει το προσωπικό του από το κτίριο.
Τα ισραηλινά χτυπήματα σκότωσαν τουλάχιστον έξι Λιβανέζους δημοσιογράφους μεταξύ 8 Οκτωβρίου 2023 και 29 Οκτωβρίου 2024, σύμφωνα με την Επιτροπή Προστασίας των Δημοσιογράφων. Η Human Rights Watch διαπίστωσε ότι η επίθεση της 13ης Οκτωβρίου 2023, η οποία σκότωσε τον δημοσιογράφο του Reuters Issam Abdallah και τραυμάτισε άλλους έξι δημοσιογράφους, ήταν προφανές έγκλημα πολέμου. Στις 21 Νοεμβρίου 2023, ένα ισραηλινό χτύπημα σκότωσε δύο Λιβανέζους δημοσιογράφους που έκαναν ρεπορτάζ για το Al Mayadeen TV, τον Rabih al–Maamari και τον Farah Omar, και τον οδηγό τους, Hussein Akil, στο Tayr Harfa στο νότιο Λίβανο.
Το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων επαλήθευσε μια φωτογραφία και ένα βίντεο από την κηδεία του Νατζάρ που έδειχνε το φέρετρό του τυλιγμένο με σημαία της Χεζμπολάχ και θαμμένο σε ένα νεκροταφείο της νότιας Βηρυτού όπου είναι θαμμένοι μαχητές της Χεζμπολάχ, κοντά στον τάφο του αλ-Μααμάρι. Ένας εκπρόσωπος της Χεζμπολάχ είπε στην Human Rights Watch στις 14 Νοεμβρίου ότι ο Najjar είχε ζητήσει να ταφεί κοντά στον φίλο και συνάδελφό του al–Maamari, αλλά ότι ο Najjar «ήταν απλώς ένας πολίτης» και «δεν είχε καμία απολύτως ανάμειξη σε στρατιωτικές δραστηριότητες».
Το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων βρήκε υπολείμματα στο σημείο της επίθεσης και εξέτασε φωτογραφίες των υπολειμμάτων που συνέλεξε ο ιδιοκτήτης του θέρετρου και διαπίστωσε ότι ήταν σύμφωνες με ένα κιτ καθοδήγησης JDAM που συναρμολογήθηκε και πωλήθηκε από την αμερικανική εταιρεία Boeing. Η Human Rights Watch αναγνώρισε ένα υπόλοιπο ως μέρος του συστήματος ενεργοποίησης του κιτ καθοδήγησης που κινεί τα πτερύγια. Έφερε έναν αριθμητικό κωδικό που προσδιορίζει ότι έχει κατασκευαστεί από την Woodard, μια αμερικανική εταιρεία που κατασκευάζει εξαρτήματα για συστήματα καθοδήγησης σε πυρομαχικά, συμπεριλαμβανομένου του JDAM. Το JDAM είναι στερεωμένο σε βόμβες που ρίχνονται από τον αέρα και τους επιτρέπει να καθοδηγούνται σε έναν στόχο χρησιμοποιώντας δορυφορικές συντεταγμένες, καθιστώντας το όπλο ακριβές σε απόσταση μερικών μέτρων.
Το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων έγραψε στη Boeing και στον Woodard στις 14 Νοεμβρίου, αλλά δεν έλαβε απαντήσεις. Οι εταιρείες έχουν ευθύνες σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες Αρχές των Ηνωμένων Εθνών για τις Επιχειρήσεις και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα , τις Κατευθυντήριες Γραμμές του ΟΟΣΑ για τις Πολυεθνικές Επιχειρήσεις για Υπεύθυνη Επιχειρηματική Συμπεριφορά και τις σχετικές οδηγίες για να σταματήσουν, να αποτρέψουν, να μετριάσουν ή να αποκαταστήσουν πραγματικές και πιθανές παραβιάσεις του διεθνούς ανθρωπιστικού δικαίου που προκαλούν, συμβάλλουν ή συνδέονται με.
Δεδομένου του ιστορικού του Ισραήλ για εκτεταμένους νόμους περί πολεμικών παραβιάσεων και την έλλειψη λογοδοσίας, οι εταιρείες θα πρέπει να τερματίσουν τις πωλήσεις όπλων, να ανακαλέσουν ήδη πουλημένα όπλα όπου είναι δυνατόν και να σταματήσουν όλες τις υπηρεσίες υποστήριξης για όπλα που έχουν ήδη πωληθεί.
Το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων έχει τεκμηριώσει προηγουμένως την παράνομη χρήση όπλων εξοπλισμένων από τις ΗΠΑ από τον ισραηλινό στρατό σε ένα χτύπημα τον Μάρτιο που σκότωσε επτά εργαζόμενους στον τομέα της ανθρωπιστικής βοήθειας στο νότιο Λίβανο.
Το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο, ή οι νόμοι του πολέμου, απαγορεύει τις επιθέσεις κατά αμάχων και πολιτικών αντικειμένων. Οι δημοσιογράφοι θεωρούνται άμαχοι και είναι απρόσβλητοι από επιθέσεις, εφόσον δεν συμμετέχουν άμεσα στις εχθροπραξίες. Οι δημοσιογράφοι δεν μπορούν να δέχονται επίθεση για τη δουλειά τους ως δημοσιογράφοι, ακόμη κι αν το αντίπαλο μέρος θεωρεί ότι τα μέσα ενημέρωσης είναι προκατειλημμένα ή χρησιμοποιούνται για προπαγάνδα. Κατά τη διεξαγωγή οποιασδήποτε επίθεσης, τα εμπόλεμα μέρη πρέπει να λαμβάνουν όλες τις εφικτές προφυλάξεις για να ελαχιστοποιήσουν τη ζημιά των πολιτών και τη ζημιά σε πολιτικά αντικείμενα. Αυτό περιλαμβάνει τη λήψη όλων των απαραίτητων ενεργειών για να επαληθευτεί ότι οι στόχοι είναι στρατιωτικοί στόχοι.
Άτομα που διαπράττουν σοβαρές παραβιάσεις των νόμων του πολέμου με εγκληματική πρόθεση —δηλαδή, εκ προθέσεως ή απερίσκεπτα— ενδέχεται να διωχθούν για εγκλήματα πολέμου. Τα άτομα μπορεί επίσης να θεωρηθούν ποινικά υπεύθυνα για συνδρομή, διευκόλυνση, βοήθεια ή υποκίνηση εγκλήματος πολέμου.
Ο Λίβανος θα πρέπει επειγόντως να αποδεχθεί τη δικαιοδοσία του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου να δώσει στον εισαγγελέα του δικαστηρίου την εντολή να διερευνήσει σοβαρά διεθνή εγκλήματα που διαπράχθηκαν στην επικράτεια της χώρας.
Οι βασικοί σύμμαχοι του Ισραήλ —οι Ηνωμένες Πολιτείες , το Ηνωμένο Βασίλειο , ο Καναδάς και η Γερμανία —θα πρέπει να αναστείλουν τη στρατιωτική βοήθεια και τις πωλήσεις όπλων στο Ισραήλ, δεδομένου του πραγματικού κινδύνου να χρησιμοποιηθούν για τη διάπραξη σοβαρών καταχρήσεων. Η πολιτική των ΗΠΑ απαγορεύει τις μεταφορές όπλων σε κράτη «που είναι πιο πιθανό παρά όχι» να τα χρησιμοποιήσουν κατά παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου.
«Καθώς αυξάνονται αποδεικτικά στοιχεία για την παράνομη χρήση αμερικανικών όπλων από το Ισραήλ, συμπεριλαμβανομένων των προφανών εγκλημάτων πολέμου, οι αξιωματούχοι των ΗΠΑ πρέπει να αποφασίσουν εάν θα τηρήσουν το αμερικανικό και το διεθνές δίκαιο διακόπτοντας τις πωλήσεις όπλων στο Ισραήλ ή κινδυνεύουν να βρεθούν νομικά συνένοχοι σε σοβαρές παραβιάσεις», είπε ο Weir. .
-
Γενικά θέματα1 μήνα πριν
Τί είναι αυτά τα μυστηριώδη φωτεινά στίγμα στον ουρανό της Κύπρου;
-
Διεθνή2 μήνες πριν
Ανατριχιαστικές εικόνες με τον νεκρό ηγέτη της Χαμάς (ΦΩΤΟ)
-
Αναλύσεις1 μήνα πριν
Η Αθήνα παραδίδει τη Θράκη
-
Αθλητικά4 εβδομάδες πριν
Δεν πούλησε οπαδισμό! Δεν έπαιξε σε τουρκική ομάδα που θα τον απογείωνε οικονομικά – Αντώνης Φώτσης: Ο καλύτερος Έλληνας καλαθοσφαιριστής… ever
-
Video2 μήνες πριν
Ισραήλ: Αν χτυπήσει πυρηνικά, αρχίζει η καταστροφή
-
Άμυνα2 μήνες πριν
Έτοιμος σε 3 χρόνια ο ελληνικός Σιδερένιος Θόλος! Πόσο θα κοστίσει;
-
Διεθνή2 εβδομάδες πριν
Οι Ουκρανοί ακολουθούν το… δόγμα Μπάιντεν! Χτύπησαν με ATACMS τη Ρωσία – Οδηγούμαστε σε πυρηνικό ολοκαύτωμα;
-
Άμυνα2 μήνες πριν
Έτοιμη η «πρώτη» Belharra