Γενικά θέματα
Δημόσια έκκληση προς Ηγεσία ΥΕΘΑ και Πολεμικής Αεροπορίας – Προσοχή, να μην γίνουν άλλα λάθη στον εσυγχρονισμό των F – 16 – Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια
επικείμενο Πρόγραμμα Εκσυγχρονισμού των Αεροσκαφών F – 16, τα θέματα της
εξασφάλισης των απαιτήσεων εφοδιασμού και πληροφοριών (security of supply and
Information), θα πρέπει να διασφαλισθούν ταυτόχρονα και να συμπεριληφθούν από
τώρα στη σύμβαση υλοποίησης του προγράμματος, με εμπλοκή όχι μόνο της ΕΑΒ Α.Ε.
αλλά και του συνόλου της ιδιωτικής
Αμυντικής Βιομηχανίας της Χώρας μας.
Για
το θέμα έχω τοποθετηθεί κατ’ επανάληψη με σχόλιά μου και με Άρθρα μου στο
διαδίκτυο ( www.militaire.gr – www.ikaros.net.gr – www.elisme.gr ), όπου
παραπέμπουν οι ακόλουθοι σύνδεσμοι:
ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ
υποχρεωμένος να ανασκαλίσω μνήμες του παρελθόντος με λάθη και παθήματά μας και
να επισημάνω υποδομές και Τεχνογνωσία,
που απέκτησε μέσα από προγράμματα ΑΩ η εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία, κρατική και
ιδιωτική, μεταξύ των οποίων η ΕΑΒ Α.Ε., η Siemens Ελλάς ( Θεσσαλονίκη ) με το εργοστάσιο ΤΗ Μέσων της ΠΑ ( ΕΤΗΜ
) από την εμπλοκή τους σε ανάλογα προγράμματα
αναβάθμισης αεροσκαφών και απόκτησης του Πυραυλικού συστήματος PATRIOT,
που παραμένουν αναξιοποίητες οι
υποδομές τους στις εγκαταστάσεις τους, χωρίς να συνεισφέρουν ούτε και στην Εν
Συνεχεία Υποστήριξη των αεροσκαφών μας και των Πυραυλικών μας συστημάτων PATRIOT. Ενδεικτικά αναφέρομαι στα ακόλουθα :
Αναβάθμισης Αεροσκαφών F – 4 PI 2000
σύμβαση υλοποίησης του προγράμματος προέβλεπε την εκπαίδευση σημαντικού αριθμού
Μηχανικών και Τεχνικών της ΕΑΒ Α.Ε. στην ανάδοχο εταιρεία, την εμπλοκή του στο
πρόγραμμα ανάπτυξης του πρωτοτύπου και την εκπαίδευσή του στο σύστημα
Ολοκληρωμένης διασύνδεσης των συστημάτων AVIONICS του αεροσκάφους (SIL Test Bench ), που
παραδόθηκε στην ΕΑΒ Α.Ε. ως μέρος προγράμματος Α.Ω., με στόχο την απόκτηση Τεχνογνωσίας για την
υλοποίηση του προγράμματος, με τροποποίηση όλων των αεροσκαφών στις
εγκαταστάσεις της ΕΑΒ Α.Ε., που το έπραξε ομολογουμένως, με πολύ μεγάλη
επιτυχία.
όμως ΔΕΝ φροντίσαμε να συμπεριλάβουμε στην σύμβαση και την υποχρέωση του
αναδόχου τόσο για εμπλοκή της Αμυντικής Βιομηχανίας της χώρας και στην
κατασκευή – παραγωγή όλων των συστημάτων ( LRU’s – SRU’s ) AVIONICS, με προτεραιότητα στα πλέον κρίσιμα από
αυτά, που αποτελούσαν το Kit τροποποίησης, όσο και για παροχή όλης
την τεχνογνωσίας και των πληροφοριών εργοστασιακού επιπέδου, έτσι ώστε να είχαμε
ταυτόχρονα εξασφαλίσει την υποστήριξη των αεροσκαφών μας και την επίτευξη της
επιχειρησιακής τους διαθεσιμότητας στα προβλεπόμενα από τα επιχειρησιακά μας
σχέδια επίπεδα.
σύμβαση υλοποίησης του προγράμματος προέβλεπε την εκπαίδευση αριθμού Μηχανικών
και Τεχνικών της ΕΑΒ Α.Ε. στην ανάδοχο εταιρεία, την εμπλοκή του στο πρόγραμμα
ανάπτυξης του πρωτοτύπου, με στόχο την απόκτηση Τεχνογνωσίας για την υλοποίηση
του προγράμματος με τροποποίηση των αεροσκαφών στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ Α.Ε.
.
όμως ΔΕΝ φροντίσαμε να συμπεριλάβουμε και στη σύμβαση αυτή την υποχρέωση του
αναδόχου τόσο για εμπλοκή της Αμυντικής Βιομηχανίας της χώρας και στην
κατασκευή – παραγωγή όλων των συστημάτων ( LRU’s – SRU’s ) AVIONICS, με προτεραιότητα στα πλέον κρίσιμα από
αυτά, που αποτελούσαν το Kit τροποποίησης, όσο και για παροχή όλης
την τεχνογνωσίας και των πληροφοριών εργοστασιακού επιπέδου, έτσι ώστε να
είχαμε ταυτόχρονα εξασφαλίσει την υποστήριξη των αεροσκαφών μας και την
επίτευξη της επιχειρησιακής τους διαθεσιμότητας στα προβλεπόμενα από τα
επιχειρησιακά μας σχέδια επίπεδα, από την Αμυντική Βιομηχανία της Χώρας μας.
σύμβαση υλοποίησης του προγράμματος προέβλεπε την εκπαίδευση αριθμού Μηχανικών
και Τεχνικών της ιδιωτικής εταιρείας Siemens Ελλάς ( Θεσσαλονίκη ) και την παροχή
της συσκευής GETS
ως ΑΩ στην εταιρεία, με στόχο την
παραγωγή και λειτουργικό έλεγχο συγκεκριμένων Ηλεκτρονικών καρτών των PATRIOT στη Χώρα, που ολοκληρώθηκε με
επιτυχία.
όμως με το κλείσιμο της εταιρείας Siemens Ελλάς, απωλέσθηκε η όποια Τεχνογνωσία
αποκτήθηκε, ενώ η συσκευή GETS
μεταφέρθηκε στο Εργοστάσιο ΤΗ Μέσων της ΠΑ, το ΕΤΗΜ, με εντολή της ΓΔΑΕΕ, όπου
παραμένει απηρχαιωμένη και αναξιοποίητη
μέχρι σήμερα, χωρίς να έχει ακολουθήσει τις μέχρι σήμερα αναβαθμίσεις του PATRIOT και χωρίς έτσι να μπορεί προσφέρει το ελάχιστο στην
εξασφάλιση της υποστήριξης των συστημάτων PATRIOT της Χώρας μας.
τα προαναφερόμενα είναι εμφανές ότι ΔΕΝ μπορούν να αποδοθούν ευθύνες στις
εμπλεκόμενες εταιρείες της Αμυντικής Βιομηχανίας για την αδυναμία τους στο να
εξασφαλίσουν και την Εν Συνεχεία Υποστήριξη των συστημάτων στη Χώρα, αλλά στις
ελλιπείς προβλέψεις των συμβάσεων υλοποίησης των αντίστοιχων προγραμμάτων.
εμφανές λοιπόν ότι τελικά διαπράξαμε το ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΛΑΘΟΣ και στις συμβάσεις
υλοποίησης των αντιστοίχων προγραμμάτων αρκεσθήκαμε στο να δεσμεύσουμε τους
αναδόχους κατασκευαστές, να υλοποιήσουμε απλά την τροποποίηση των αεροσκαφών
στη χώρα ή να συμμετάσχουμε στην παραγωγή κάποιων καρτών των συστημάτων PATRIOT, χωρίς δυστυχώς να μεριμνήσουμε να διασφαλίσουμε μία ολοκληρωμένη και βιώσιμη λύση απ’ αρχής,
μέσα από τις συμβάσεις υλοποίησης των προγραμμάτων. Δυστυχώς ΔΕΝ εξασφαλίσαμε, υποχρεώνοντας συμβατικά τους
αναδόχους – κατασκευαστές, να παρέξουν όλη την τεχνογνωσία και τις πληροφορίες
εργοστασιακού επιπέδου, στην Αμυντική Βιομηχανία της Χώρας, εμπλέκοντάς την και
στην κατασκευή του συνόλου των επισκευασίμων υλικών ( LRU’s – SRU’s ) του Kit
αναβάθμισης και ιδιαίτερα των πλέον κρισίμων από αυτά, τόσο από Τεχνικής όσο
και από επιχειρησιακής πλευράς, έτσι ώστε να διασφαλίζαμε απ’ αρχής την Τεχνικο
– εφοδιαστική Εν Συνεχεία Υποστήριξη των συστημάτων και την
επιχειρησιακή τους διαθεσιμότητα, στα προβλεπόμενα από τα επιχειρησιακά μας
σχέδια, επίπεδα, για όλο το όριο ζωής τους.
Τουρκία, που εντάσσοντας στις συμβάσεις προμήθειας οπλικών συστημάτων
υποχρέωσε τους αναδόχους – κατασκευαστές να παρέξουν όλα όσα προανέφερα, κατάφερε
από το 1998 μέχρι σήμερα να καλύψει όλα τα F – 16 ( περί τα 315 επισκευάσιμα
των F – 16 ( με ανάπτυξη
αντίστοιχων Test
Program Sets – TPS’s και Interphase Test Adapters – ITA’s )
και όλους τους τύπους κοινών με αυτά συστημάτων άλλων αεροσκαφών.
Πέτυχαν ανάπτυξη υποδομής για το σύνολο
των επισκευασμένων με καθαρά κριτήρια κόστους – αποτελεσματικότητος, με εμπλοκή
της εταιρείας τους HAVELSAN και στρατιωτικών τους εργοστασίων ως υβριδικός
συνδυασμός , εξασφαλίζοντας όλα τα προαναφερόμενα πλεονεκτήματα.
διεθνή φόρα ( NSPA – NAMSA ), παρουσιάζοντας τον εαυτό της ως τον πλέον
αξιόπιστο και πιστοποιημένο εργοστασιακό φορέα των Αεροσκαφών F – 16 της
ευρύτερης περιοχής, με καθαρό της στόχο να απορροφήσει φόρτο χρηστών της
Ευρώπης και Μέσης Ανατολής. Στο πλαίσιο αυτό επανειλημμένα πιέζει την NSPA –
NAMSA για ίδρυση προγράμματος υποστήριξης F -16, για ευνόητους λόγους
μονοπωλιακής υποστήριξης όλων των αεροσκαφών F – 16 των χωρών μελών του ΝΑΤΟ στην
Ευρώπη. Ακολουθώντας με συνέπεια την
τακτική αυτή, ακόμη και σήμερα με τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα ανάπτυξης και απόκτησης
του F -35, πέτυχε να
αναπτύξει στην Αμυντική της Βιομηχανία, πολύ μεγάλη υποδομή σχετικά με την
πλήρη υποστήριξη – συντήρηση του Α/Κ του F-35, τον Pratt & Whitney F135.
ότι σας στεναχώρησα και πάλι με αυτά που σας ανέφερα, δυστυχώς όμως ΔΕΜ μπορώ
να κωφεύω, προκειμένου να ΜΗ ξεκινήσουμε και πάλι να επαναλαμβάνουμε τα λάθη του παρελθόντος και
με το υπόψη πρόγραμμα. Είναι καιρός να
αξιοποιήσουμε τα παθήματά μας ( Lessons Learned ) και να πράξουμε ότι
απαιτείται έγκαιρα, σύμφωνα με συγκεκριμένη στρατηγική και όχι τυχαία και κατά
βούληση της εκάστοτε πολιτικής Ηγεσίας, τώρα που έχουνε το πάνω χέρι και έχουμε
την δύναμη του αγοραστή στα χέρια μας ( Buying Power ) και επιπλέον έχουμε
Εθνική Αμυντική Βιομηχανική Στρατηγική ( ΕΑΒΣ), ως θεσμικό κείμενο, διαθέσιμο
επιτέλους στη Χώρα, εγκεκριμένη πρόσφατα από το ΚΥΣΕΑ.
να πιέσουμε λοιπόν και να πείσουμε τόσο την Αμερικάνικη Κυβέρνηση όσο και την
ανάδοχο εταιρεία, έτσι ώστε να
δεσμευθούν συμβατικά, μέσα από την επερχόμενη συμφωνία και να εμπλέξουν όχι
μόνο την ΕΑΒ Α.Ε. αλλά και τις υπόλοιπες Αμυντικές Βιομηχανίες της Χώρας μας,
όχι μόνο για την υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης των αεροσκαφών F 16, αλλά και στην εξασφάλιση όλων των
απαιτήσεων Εν Συνεχεία Υποστήριξης ( Follow On Support ), με συμμετοχή τους και
στην παραγωγή των συστημάτων, διασφαλίζοντας όλες τις απαιτήσεις εφοδιαστικής
υποστήριξης αλλά και της απαιτουμένης Βιβλιογραφίας και πληροφορίες ( security
of supply and Information ), για όλα τα κρίσιμα συστήματα του αεροσκάφους, τόσο
από λειτουργικής όσο και από επιχειρησιακής σκοπιάς (π.χ. AESA Radar, Mission
Computer, Center Pedestal Display, and Navigation and Electronic equipment
upgrades, κ.λ.π ), όπως αυτά πρέπει
πρώτα και έγκαιρα να προσδιορισθούν από την Πολεμική Αεροπορία και τη Διοίκηση
Αεροπορικής Υποστήριξης – ΔΑΥ , ως καθ’ ύλη αρμόδιος φορέας της ΠΑ.
να γίνω ποιο σαφής, θα πρέπει να διασφαλισθούν, απ’ αρχής προ υπογραφής της
σύμβασης τροποποίησης με τις Αμερικανικές αρχές και την εταιρεία Lockheed και να συμπεριληφθούν στην σύμβαση ως
συμβατικό αντικείμενο, κατ’ ελάχιστο τα ακόλουθα :
Η πλήρης διαμόρφωση ( Family
Tree ) όλων των
συστημάτων ( LRU’s – SRU’s ) τροποποίησης μέχρι του χαμηλότερου
επισκευασίμου ( Down
to the lowest repairable unit ), με όλα τα στοιχεία Reliability, Availability, Maintainability, Testability καθώς και στατιστικών στοιχείων MTBF με το concept υποστήριξής τους, για το καθένα από αυτά.
συνεκτιμώντας τα ανωτέρω στοιχεία, σε
συνεργασία ΠΑ – ΓΔΑΕΕ – Αμυντική Βιομηχανία της Χώρας, κατασκευάστριας
εταιρείας και Αμερικανικών Κυβερνητικών Αρχών, καθορισμού όλων των
επισκευασίμων όλων των επιπέδων ( LRU’s
– SRU’s ) των συστημάτων αναβάθμισης, για τα
οποία θα κριθεί ότι είναι οικονομικά συμφέρουσα και επιχειρησιακά επιβεβλημένη,
η απόκτηση – ανάπτυξη επισκευαστικής δυνατότητας στην Χώρα, για υποστήριξη των
συστημάτων για όλο το όριο ζωής τους.
Η απόκτηση του πλήρους σχεδιαστικού-κατασκευαστικού φακέλου, που θα μας
δώσει πλήρη δυνατότητα υποστήριξης καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής των
συστημάτων αναβάθμισης, για όσα συστήματα κριθεί ότι είναι οικονομικά
συμφέρουσα και επιχειρησιακά επιβεβλημένη, η απόκτηση – ανάπτυξη επισκευαστικής
δυνατότητας στην Χώρα, αφού επιτρέπει
την κάθε είδους παρέμβαση – τροποποίηση ώστε να αντιμετωπιστούν θέματα
obsolescence, επιχειρησιακών βελτιώσεων κλπ., εξασφαλίζοντας ωστόσο την μέγιστη
οικονομία & ασφάλεια εν συνεχεία υποστήριξης.
Η απαιτούμενη Τεχνική Βιβλιογραφία ( Documentation ) και πληροφορίες, για όσα από τα συστήματα τροποποίησης δεν
επιτευχθεί η απόκτηση του κατασκευαστικού φακέλου ως ανωτέρω, για ανάπτυξη του απαιτουμένου λογισμικού
ελέγχου ( TPS’s – ITA’s ) για όσα από τα LRU’s – SRU’s αποφασισθεί η απόκτηση – ανάπτυξη
δυνατότητας εργοστασιακού στη Χώρα μέχρις επιπέδου Common Parts , που να περιλαμβάνει :
(PIDS)
MANUFACTOR (OEM) – Specification Building the LRU – SRU.
DOCUMENTATION (ICD) – Defines the Interface (connectors, etc.) to the External
World.
DOCUMENTATION (TRD) – Test Requirements During Production.
PROCEDURES (ATP) – Procedures for the Acceptance of LRU – SRU.
SCHEMATICS OF THE LRU – SRU.
MECHANICAL DRAWINGS PART LIST.
Communication Commands of the LRU – SRU.
BUSSES DEFINITION – Communication BUS Specification.
PROGRAMOF EACH LRU (OFP) AND FIRMWARE
“black boxes”, οι οποίες οδηγούν σε εξάρτηση από τον ΟΕΜ (sole
source), επηρεάζοντας την ασφάλεια εφοδιασμού. Στην ίδια περίπτωση εμπίπτει και
το ενσωματωμένο λογισμικό (firmware). Εφόσον δεν διατίθεται ανοιχτό (source
code), θα πρέπει τουλάχιστον να εξασφαλίζεται η δυνατότητα φόρτωσης του κώδικα
στο υλισμικό (hardware, συνήθως FPGAs). Η συγκεκριμένη λύση δεν δίνει πλήρη
δυνατότητα τροποποιήσεων, όμως εξασφαλίζει φτηνή υποστήριξη σε βάθος χρόνου και
ασφάλεια εφοδιασμού σε ικανοποιητικό βαθμό.
ακριβής καθορισμός των Εταιρειών της Αμυντικής Βιομηχανίας της Χώρας και των
συστημάτων που θα ανατεθεί σε κάθε μια από αυτές, με συμβατική δέσμευση των Αμερικανικών Αρχών
και της κατασκευάστριας εταιρείας, που θα εμπλακούν τόσο στην παραγωγή των
συστημάτων όσο και στην απόκτηση και ανάπτυξη της υποδομής για την Εν Συνεχεία
Υποστήριξή τους στη χώρα για όλο το όριο ζωής τους, σύμφωνα με συγκεκριμένες
προβλέψεις της Εθνικής Αμυντικής Βιομηχανικής Στρατηγικής, που θα καθορισθεί σε
συνεργασία ( Πολεμικής Αεροπορίας – ΓΔΑΕΕ – Φορέων / Εταιρειών της Αμυντικής
Βιομηχανίας της Χώρας ) .
εκ μέρους της Αμερικάνικης Κυβέρνησης και της κατασκευάστριας εταιρείας των
αεροσκαφών F
– 16 Lockheed ότι ΔΕΝ θα υπάρξει καμία δέσμευση από μέρους τους, όλων των κατασκευαστών ( ΟΕΜ’s ) όλων των συστημάτων της αναβάθμισης,
για παροχή οποιασδήποτε σχετικής πληροφορίας και υλικών (common parts), ιδιαίτερα των κρίσιμων από αυτά, απαιτηθούν από την ΠΑ – ΓΔΑΕΕ – Αμυντική
Βιομηχανία της Χώρας, για την Εν Συνεχεία Υποστήριξη των συστημάτων, για όλο το
όριο ζωής τους.
να ΜΗ θεωρηθεί ότι για την απόκτηση όλων των ανωτέρω γεννάται κάποιο
απαγορευτικό κόστος για τη Χώρα, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι με βάση της
προβλέψεις και τις αρχές λειτουργίας FMS, αν σε κάποιο χρήστη – Χώρα FMS έχει ήδη χορηγηθεί η αντίστοιχη
Βιβλιογραφία, τότε οποιοσδήποτε άλλος χρήστης μπορεί να την αποκτήσει, με ΜΟΝΟ
ΚΟΣΤΟΣ το κόστος ανατύπωσής τους. Στην
προκειμένη περίπτωση γνωρίζουμε ότι προηγήθηκε τουλάχιστο η Τουρκία σε ανάλογη
αναβάθμιση των αεροσκαφών της F
– 16, επιπέδου CCIP,
ανάλογης με αυτής που εκτιμάται ότι θα προταθούν για αναβάθμιση και τα F – 16 της Πολεμικής μας Αεροπορίας, με
επιπλέον σημαντικό σύστημα το RADAR
AESA. Επομένως το κόστος απόκτησης της ως άνω
Βιβλιογραφίας εκτιμάται σχετικά μικρό και εναπόκειται μόνο στη βούληση του
ΥΠΕΘΑ να την απαιτήσει για να την αποκτήσει.
ΑΓΕΑ
ΑΓΕΑ να απευθύνω σε εσάς προσωπικά ΕΚΚΛΗΣΗ, ως στέλεχος της Πολεμικής
Αεροπορίας και ως Έλληνας Πολίτης, έτσι
ώστε :
διασφαλίσετε συμβατικά στην επικείμενη συμφωνία όλα όσα προανέφερα και να μεγιστοποιήσετε
την αξιοποίηση των προβλέψεων σχετικού όρου της LOR, περί Εγχώριας Βιομηχανικής Συμμετοχής, που
μεταξύ άλλων προβλέπει :
Contractor must ensure the utilization of Greek defense industry in both
structural life extension and upgrade tasks, for the purposes of establishing capabilities
necessary to meet future follow on support requirements and other activities
associated with Hellenic Air Force’s upgraded F-16 aircraft fleet sustainment
throughout the life-cycle of the system, which are more important for national
sovereignty and safeguard the essential security interests………»
υπάρχει χρόνος διαθέσιμος για καθυστερήσεις, μια και όπως φαίνεται από τα
ανωτέρω ,η προαπαιτούμενη εργασία με εμπλοκή πολλών φορέων, είναι μεγάλη και
απαιτεί χρόνο και κατάλληλο ανθρώπινο
δυναμικό. Τα αίτημα της χώρας τρέχει ήδη
και εμείς θα πρέπει να είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι, με έγκαιρη συμμετοχή του
συνόλου της Αμυντικής Βιομηχανίας της Χώρας με μέριμνα της ΓΔΑΕΕ, έτσι ώστε να
συμπεριλάβουμε όλα όσο προανέφερα στην
επικείμενη συμφωνία, για να αποφύγουμε έτσι λάθη του παρελθόντος, στο πλαίσιο της
ισχύουσας Εθνικής Αμυντικής Βιομηχανικής Στρατηγικής και όχι τυχαία,
ενσωματώνοντας τα διδάγματα από αυτά ( Lessons Learned ), στις τελικές αποφάσεις και συμβάσεις του
επικείμενου προγράμματος αναβάθμισης των F 16.
Να ζητήστε τη συμβολή και συμμετοχή και του Εν Αποστρατεία προσωπικού,
απευθυνόμενοι στους θεσμικούς φορείς των
Εν Αποστρατεία στελεχών της ΠΑ ( ΕΑΑΑ, Σύνδεσμο Αποφοίτων Σχολής Ικάρων / ΣΑΣΙ,
Επιστημονικό Σύλλογο Μηχανικών Αεροπορίας / ΕΣΜΑ, ΣΑΣ, κ.λ.π ) και να είστε
βέβαιοι ότι θα πετύχουμε το μέγιστο , όλοι μαζί τούτη τη φορά, για τη Χώρα μας , την Πολεμική
μας Αεροπορία, τον Ελληνικό Λαό, τις Οικογένειές μας, τα παιδιά μας και τα
εγγόνια μας. ΜΗ σκοντάφτετε στα δήθεν
Νομικά εμπόδια, που ενδεχομένως κάποιοι Νομικοί σύμβουλοι θα επικαλεσθούν, ως
ΜΗ προβλεπόμενη διαδικασία. Δεν
περισσεύει κανείς μας . Ακόμη και αν
πρέπει τυπικά να είστε απόλυτα σύμφωνοι με το ισχύον Νομικό πλαίσιο, τότε
θεσπίστε το ΑΜΕΣΑ.
αξιολογότατο Επιστημονικό και Τεχνικό προσωπικό με Τεχνογνωσία και Εμπειρία κκ
ΥΕΘΑ – ΑΓΕΑ, έτοιμο να καταθέσει τις γνώσεις του, εφ’ όσον του ζητηθεί, έτσι
ώστε έγκαιρα και με πληρότητα να καλυφθούν όλα τα προαναφερόμενα στην
επικείμενη συμφωνία. Επισημαίνω δε ότι
αναφέρομαι όχι μόνο στο Εν Ενεργεία Προσωπικό αλλά και στο Εν Αποστρατεία , που
όλοι μαζί με πλήρη ανιδιοτέλεια και πάθος για προσφορά, να είστε βέβαιοι ότι είναι
έτοιμο να συνδράμει στο σημαντικό αυτό έργο.
πλαίσιο αυτό θέτω τον εαυτό μου στη διάθεση της Πολεμικής Αεροπορίας και του
ΥΠΕΘΑ, μέσα από τον Σύνδεσμο Αποφοίτων
της Σχολής Ικάρων ( ΣΑΣΙ ) και του Επιστημονικού
Συλλόγου Μηχανικών Αεροπορίας ( ΕΣΜΑ ), που αποτελώ μέλος τους, για να
συμβάλω από την πλευρά μου, με τις γνώσεις και εμπειρίες που απεκόμισα καθ’ όλη
την 35 ετή μου υπηρεσία στην Πολεμική Αεροπορία, μαζί με τους υπόλοιπους
συναδέλφους μου, που θα θέσουν εαυτούς διαθέσιμους, στη υλοποίηση του σκοπού
αυτού.
έκφραση ευγνωμοσύνης από μέρους μας προς την Πολεμική μας Αεροπορία, στους
κόλπους της οποίας γαλουχηθήκαμε ως προσωπικότητες και ως Αξιωματικοί, πιστοί στον όρκο μας, με αρχές, αξίες και
ιδανικά, που από την πρώτη μέρα βήμα βήμα μας διδάξανε οι δάσκαλοί μας στο
λίκνο της Πολεμικής μας Αεροπορίας, τη Σχολή Ικάρων.
τιμής
(ΜΗ) ε.α. Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλος
Διευθυντής Γ’ Κλάδου του ΓΕΑ
Γενικά θέματα
Η «βαλκανιοποίηση» της Μέσης Ανατολής και οι άμεσες επιπτώσεις στον Ελληνισμό
Χάρτης-2: Ι. Θ. Μάζης, Γεωπολιτική προσέγγιση για ένα Νέο Εθνικό Αμυντικό Δόγμα, Παπαζήσης, 2006, σ.47 |
Πηγή: i-epikaira.blogspot.com
Γενικά θέματα
Παγίδα θανάτου στη Γλυφάδα! Δύο συλλήψεις Τούρκων για το μακελειό σε κατάστημα με δύο θύματα
Σε προσαγωγές δύο Τούρκων προχώρησε η αστυνομία για το αιματηρό επεισόδιο στην Άνω Γλυφάδα, οι οποίες μετατράπηκαν σε συλλήψεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για τον εκτελεστή και τον συνεργό του, τους οποίους οι Αρχές κατάφεραν να τους ταυτοποιήσουν μέσα από βιντεοληπτικό υλικό.
Στο πλαίσιο των ερευνών, αναζητούνται δύο ακόμα άτομα. Οι δύο συλληφθέντες, τουρκικής καταγωγής 22 και 26 ετών, ήρθαν στη χώρα μας τον περασμένο καλοκαίρι, ενώ τα θύματα της δολοφονικής ενέδρας δεν έχουν ταυτοποιηθεί μέχρι στιγμής.
Το σημείο της δολοφονίας παραμένει αποκλεισμένο από ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις, ενώ λίγα μέτρα πιο κάτω στην οδό Τενέδου βρέθηκε ένα όπλο και ένα μπουφάν.
Οι Αρχές περισυνέλλεξαν περισσότερους από 20 κάλυκες στο σημείο.
Το χρονικό του μακελειού
Ήταν λίγα λεπτά μετά τις 10 το πρωί όταν δύο τουλάχιστον ένοπλοι άνδρες μπήκαν σε κατάστημα στην Άνω Γλυφάδα και άνοιξαν πυρ σε 3 άνδρες τουρκικής καταγωγής.
Τα θύματα στην προσπάθεια τους να γλιτώσουν, βγήκαν από το μαγαζί και άρχισαν να τρέχουν. Οι δράστες δεν υπολόγισαν τίποτα, τους ακολούθησαν και αποτελείωσαν το δολοφονικό τους έργο.
Δύο άνδρες τουρκικής καταγωγής έπεσαν νεκροί, ενώ ο τρίτος μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο εσπευσμένα στο νοσοκομείο.
«Εδώ δουλεύαμε και ακούσαμε ξαφνικά μπαμ μπουμ και μετά καταλάβαμε ότι πέσανε πολλές πιστολιές και πήγαμε εκεί. Εγώ είδα αυτόν που ήταν ζωντανός, ήρθε το ασθενοφόρο και τον πήρε. Ένας ζούσε μόνο», είπε αυτόπτης μάρτυρας.
«Φέρων διαμπερές τραύμα στην αριστερή κοιλιακή χώρα από πυροβόλο όπλο. Άμεσα έγιναν εξετάσεις και εισήχθη για χειρουργική επέμβαση. Η κατάστασή του χαρακτηρίζεται σταθερή εκτός κινδύνου», δήλωσε ο Αιμίλιος Βουγιουκλάκης, διοικητής Ασκληπιείου Βούλας.
Όλα αυτά εκτυλίχθηκαν σε έναν πολυσύχναστο δρόμο στη Γλυφάδα, μπροστά σε δεκάδες περαστικούς. Δύο γυναίκες σώθηκαν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Μπήκαν στο φαρμακείο, λίγο πριν ο πιστολέρο σκοτώσει ένα από τα θύματά του.
«Βροχή» οι σφαίρες δίπλα σε νηπιαγωγείο
Οι σκηνές αυτές, εκτυλίχθηκαν σε απόσταση αναπνοής από νηπιαγωγείο της περιοχής. Η παιδαγωγός, λειτουργώντας με απόλυτη ψυχραιμία, ζήτησε από τα μικρά παιδιά να πέσουν στο έδαφος, λέγοντάς τους ότι αυτά που ακούγονταν ήταν πυροτεχνήματα για να μην τα πανικοβάλει.
«Τα παιδιά ξάπλωσαν κάτω να μην τα πάρει καμιά σφαίρα γιατί ήταν μεσοτοιχία με το νηπιαγωγείο.
Δεν υπολογίσανε τίποτα ρίχνανε σε αυτοκίνητα, ρίχνανε στο σουπερμάρκετ, σκοτώσανε μπροστά στην πόρτα και δίπλα ήταν το ταμείο με τις υπαλλήλους», είπε αυτόπτης μάρτυρας.
ΠΗΓΗ: Το Βήμα
Γενικά θέματα
Τελευταίες εξελίξεις από Συρία όπως μεταφέρει το BBC
Περίληψη
Ο Μπάιντεν παρακολουθεί τις εξελίξεις στη Συρία
Οι κάτοικοι στη Δαμασκό εξακολουθούν να προσπαθούν να κατανοήσουν τα γεγονότα
Ο πρωθυπουργός «έτοιμος να συνεργαστεί» με την ηγεσία που έχει επιλέξει ο λαός
Η Δαμασκός είναι ασφαλής, λέει ο αρχηγός της αντιπολίτευσης
Οι αντάρτες λένε ότι θα βγουν στην τηλεόραση σύντομα
Μένει να δούμε πώς συντονίζονται οι ομάδες ανταρτών, λέει ο ειδικός στη Μέση Ανατολή
-
Γενικά θέματα2 μήνες πριν
Τί είναι αυτά τα μυστηριώδη φωτεινά στίγμα στον ουρανό της Κύπρου;
-
Διεθνή2 μήνες πριν
Ανατριχιαστικές εικόνες με τον νεκρό ηγέτη της Χαμάς (ΦΩΤΟ)
-
Αναλύσεις2 μήνες πριν
Η Αθήνα παραδίδει τη Θράκη
-
Αθλητικά1 μήνα πριν
Δεν πούλησε οπαδισμό! Δεν έπαιξε σε τουρκική ομάδα που θα τον απογείωνε οικονομικά – Αντώνης Φώτσης: Ο καλύτερος Έλληνας καλαθοσφαιριστής… ever
-
Video2 μήνες πριν
Ισραήλ: Αν χτυπήσει πυρηνικά, αρχίζει η καταστροφή
-
Ενδιαφέροντα6 ημέρες πριν
Αποκάλυψη του ηθοποιού Κωστή Σαββιδάκη! Κόπηκε ταινία στην Ελλάδα από φεστιβάλ επειδή προέβαλλε την Ορθοδοξία
-
Άμυνα2 μήνες πριν
Έτοιμος σε 3 χρόνια ο ελληνικός Σιδερένιος Θόλος! Πόσο θα κοστίσει;
-
Διεθνή3 εβδομάδες πριν
Οι Ουκρανοί ακολουθούν το… δόγμα Μπάιντεν! Χτύπησαν με ATACMS τη Ρωσία – Οδηγούμαστε σε πυρηνικό ολοκαύτωμα;