Ακολουθήστε μας

Ιστορία - Πολιτισμός

Φαήλος Κρανιδιώτης: Μόνος εναντίον όλων και του κ. Γιαννούλη

Δημοσιεύτηκε στις

Ο Σάββας Καλεντερίδης γεννήθηκε στη Βέργη Σερρών το 1960. Το 1977 εισήλθε στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, από την οποία αποφοίτησε το 1981, ως ανθυπίλαρχος. Υπηρέτησε σε διάφορες μονάδες των τεθωρακισμένων και των καταδρομών και σε κρίσιμες θέσεις στο εξωτερικό. Το Μάρτιο του 2000, ενώ φοιτούσε στην Ανωτάτη Σχολή Πολέμου, παραιτήθηκε από τις τάξεις του Ελληνικού Στρατού, με το βαθμό του αντισυνταγματάρχη. Από το φθινόπωρο του 2000 ίδρυσε και διευθύνει τον εκδοτικό οίκο Ινφο-Γνώμων. Με το ψευδώνυμο Κώστας Νικοπολίδης μετέφρασε από τα τουρκικά και επιμελήθηκε την έκδοση του βιβλίου "Κράτος συμμορία", Εκδόσεις Τουρίκη, ενώ μετέφρασε από τα τουρκικά και την "Έκθεση Σουσουρλούκ", που συμπεριλήφθηκε στο ομώνυμο βιβλίο των Εκδόσεων Α.Α. Λιβάνη. Σε συνεργασία με το ίδρυμα "Φίλοι Λαογραφικού Μουσείου Μέλπως Μερλιέ" συμμετείχε και προλόγισε την έκδοση του διπλού CD "Τραγούδια του Πόντου, Ηχογραφήσεις του 1930" και του CD "Τραγούδια από τις παράλιες πόλεις του Πόντου και της Μικράς Ασίας". Επιμελήθηκε επίσης της έκδοσης του δίτομου έργου "Ανάλυση της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής, Μύθος και πραγματικότητα", του βιβλίου "Οι μειονότητες στην Τουρκία" και των ιστορικών ταξιδιωτικών οδηγών "Κάτω Ιταλία - Μεγάλη Ελλάδα", "Σικελία", "Ρόδος - Σύμη - Καστελόριζο - Καρία - Λυκία", "Χίος - Σμύρνη", "Βουλγαρία - Ανατολική Ρωμυλία", "Καππαδοκία - Κεντρική Ανατολία" και "Κωνσταντινούπολη - Μαρμαράς". Έγραψε τους ιστορικούς ταξιδιωτικούς οδηγούς "Κοζάνη, στην αγκαλιά των βουνών", "Ιωνία, Σάμος - Έφεσος - Μίλητος - Πριήνη", "Δυτικός Πόντος, Βιθυνία - Παφλαγονία" και "Ανατολικός Πόντος, Κοτύωρα - Κερασούντα - Τραπεζούντα - Αργυρούπολη - Καρς". Αναλύσεις και άρθρα του Σάββα Καλεντερίδη, με κύριο θέμα την Τουρκία και άλλα περιφερειακά ζητήματα, έχουν δημοσιευθεί στις εφημερίδες "Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία" και "Παρόν" και στα περιοδικά "Άμυνα και διπλωματία", "Απόρρητο Δελτίο" και "Διπλωματία".

Ιστορία - Πολιτισμός

Το ωραιότερο ελληνικό τοπίο! Πέντε φωτογραφίες από την ακαταμαχητη ομορφιά της Κερυνειας ένα χρόνο πριν από την εισβολή της Τουρκίας

Η Κερύνεια που κανένας Αττίλας δεν μπορεί να την κλέψει από τις καρδιές μας

Δημοσιεύτηκε

στις

ΠΕΡΙΟΔΙΚΟJOURS DE FRANCE 968
10 ΙΟΥΛΙΟΥ 1973

ΙΟΥΛΙΟΣ 1973
Η ΟΜΟΡΦΗ ΚΕΡΥΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΚΥΠΡΟΣ
ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΤΟΥ 1973

Στις προσφατες αναζητησεις ξένων περιοδικων με αφιερωματων στην Κύπρο ανακαλυψαμε και το τευχος 968 του περιοδικου Hours DE France με ημερομηνία 10 ΙΟΥΛΙΟΥ του 1973

Είναι ουσιαστικά ένα εντυπου αφιερωμα προβολης του νησιού μας ως τουριστικου προορισμου με εσωτερικό τίτλο ΚΥΠΡΟΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ.

Οι φωτογραφίες έγχρωμες καλυπτουν με επαγγελματικά εμπειρία πολλές από τις όμορφες της Κύπρου του 1973.

Πέντε φωτογραφίες από την ακαταμαχητη ομορφιά της Κερυνειας ένα χρόνο πριν από την εισβολή της Τουρκίας.

Το όμορφο ελληνικό τοπίο της πόλης του Πραξανδρου.Μια γαλλική φωτογραφηση του λιμανιου της πόλης που ο Τασος Λιγναδης θεωρουσε ως το ωραιοτερο ελληνικό τοπίο.

Ακολουθούν φωτογραφίες από το Μοναστηρι του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΒΑΡΝΑΒΑ,πέντε φωτογραφίες από την Αμμοχωστου,η Εκκλησία του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ Παυλου,στιγμιοτυπα από το ξενοδοχείο ΕΥΑΓΟΡΑΣ της Αμμοχωστου και από το ΛΗΔΡΑ ΠΑΛΑΣ στη Λευκωσία.Ο πυργος του Οθέλλου , ένα εστιατόριο στη Λευκωσία ,ένα οποροπωλειον του νησιού,το φρούτο του Κολοσσιου και οι παραλίες της Πάφου.

Στο αφιερωμα ο φωτογραφίες αξιοποιει συχνά την παρουσία δύο κοριτσιων για να δώσει. ζωή στη φωτογραφίας.Μια αντίληψη της τότε εποχής για τη φωτογραφική απεικονιση.Συχνα το αποτέλεσμα έχει μιαν ομορφιά που υπερβαινει τον συρμο των φωτογραφιών ταξιδιου που δεσποζει εκεινην την εποχή.

Μια γεύση γλυκοπικρη,χαρμολυπης. Η όμορφη Κερύνεια,η ωραιοτατη πόλη της Μεσογειου. Αυτη ήταν η ομορφιά του Ελληνικού Κυπριακού τόπου πριν από την εισβολή.

Αυτος ήταν ο δικος μας όμορφος,ήρεμος παράδεισος . Η Κερυνεια των προσωπικών μας μυθων . Η Κερύνεια που κανένας Αττιλας δεν μπορεί να την κλέψει από τις καρδιες μας.

9

Συνέχεια ανάγνωσης

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ

Το περιοδικό Le Ore του Μιλάνου και το μαθητικό κίνημα της ΕΟΚΑ

Ο παγκόσμιος περιοδικός τύπος κρύβει ακόμη πολλά αφιερώματα σε γεγονότα της ιστορίας της Κύπρου κατά τον εικοστό αιώνα — υλικό που αξίζει να ερευνηθεί και να αναδειχθεί.

Δημοσιεύτηκε

στις

Γράφει ο Γιάννης Πεγειώτης

Ο ιταλικός περιοδικός τύπος στα χρόνια του Αγώνα της ΕΟΚΑ διαφοροποιείται από τη βρετανική ανάγνωση των γεγονότων.

Διαφέρει επίσης, αξιοποιώντας εναλλακτικές πηγές φωτογραφιών, με αποτέλεσμα να προβάλλει πτυχές της κυπριακής πραγματικότητας της εποχής εκείνης που δεν αναδεικνύουν τα ποικίλα βρετανικά έντυπα.

Η κάλυψη που παρέχουν τα ιταλικά έντυπα μέσα αναδεικνύει σε μεγάλο βαθμό τις πολλαπλές μαθητικές εκδηλώσεις και διαδηλώσεις, ιδιαίτερα στη Λευκωσία, χωρίς να λογοκρίνουν τη χρήση αερίων, τη βία και τις καταδιώξεις από ένοπλους Βρετανούς στρατιώτες και το επικουρικό σώμα.

Το έτος 1956, λόγω και των άδικων απαγχονισμών, είχαν παγκυπρίως ενταθεί οι μαχητικές διαδηλώσεις, τα σαμποτάζ και οι ενέργειες από την ΕΟΚΑ. Αποτέλεσμα αυτής της καταιγίδας ειδησεογραφικής κάλυψης ήταν ένα πλήθος δημοσιευμάτων σε ολόκληρη την υφήλιο.

Σε αυτά εντάσσονται και δημοσιεύματα κριτικά έναντι της βρετανικής αποικιοκρατίας, με επίκεντρο την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία και το Βέλγιο. Οι ερμηνείες από τα τρία αυτά κέντρα ειδησεογραφικής κάλυψης διαφέρουν από την αγγλοσαξονική για ποικίλους λόγους, τόσο πολιτικούς όσο και ιστορικής αντιπαλότητας.

Στο τεύχος 141 του ιταλικού περιοδικού LE ORE, με ημερομηνία 21 Ιουνίου 1956, καλύπτεται η καταδίωξη των μαθητών και των μαθητριών της Λευκωσίας μετά από διαδήλωση έξω από το Ελληνικό Προξενείο.

Η σύλληψη διαδηλωτή μετά από περικύκλωση παρουσιάζεται σε μια εντελώς άγνωστη φωτογραφία της εποχής. Δεν τη συναντήσαμε ούτε στις έρευνές μας στο φωτογραφικό αρχείο της εφημερίδας Chicago Sun-Times, το οποίο εξετάσαμε εκτενώς προ ετών, εστιάζοντας στο ελλαδικό και κυπριακό του τμήμα.

Σε μια τέταρτη φωτογραφία του αφιερώματος παρουσιάζεται σκωτσέζικο τάγμα να αποδίδει τιμές κατά την άφιξη επισήμου στην Κύπρο εκείνη την περίοδο.

Τέλος, σημειώνουμε πως κατά τον Ιούνιο του 1956, οι Βρετανοί διενεργούσαν σαρωτικές ορεινές έρευνες. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η ΕΟΚΑ προχωρούσε σε σειρά ενεργειών εντός των πόλεων για αντιπερισπασμό.


Συμπέρασμα:

Ο παγκόσμιος περιοδικός τύπος κρύβει ακόμη πολλά αφιερώματα σε γεγονότα της ιστορίας της Κύπρου κατά τον εικοστό αιώνα — υλικό που αξίζει να ερευνηθεί και να αναδειχθεί.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιστορία - Πολιτισμός

ΗΛΙΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ: Ένα ταξίδι ψυχής – 50 χρόνια μουσικές αναμνήσεις

Για τον απλό κόσμο που ακούει την ελληνική μουσική, οι πρωταγωνιστές είναι οι ερμηνευτές των τραγουδιών, μετά έρχονται οι συνθέτες και τελευταίοι ακολουθούν οι στιχουργοί.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ινφογνώμων το βιβλίο του Κώστα Μπαλαχούτη:
ΗΛΙΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ: Ένα ταξίδι ψυχής
50 χρόνια μουσικές αναμνήσεις
Για τον απλό κόσμο που ακούει την ελληνική μουσική, οι πρωταγωνιστές είναι οι ερμηνευτές των τραγουδιών, μετά έρχονται οι συνθέτες και τελευταίοι ακολουθούν οι στιχουργοί.
Όμως αυτός που δίνει το μήνυμα στην κοινωνία μέσω των τραγουδιών είναι ο στιχουργός, ο συνθέτης τα «ντύνει» με μουσική και ο ερμηνευτής του δίνει υπόσταση και τα βάζει στα στόματα και πολλές φορές στις ψυχές μας.
Το ελληνικό τραγούδι έχει επηρεάσει την ψυχοκοινωνική συμπεριφορά των Ελλήνων, έχει διαμορφώσει το μουσικό μας κριτήριο, ενώ ορισμένα εμβληματικά τραγούδια έχουν ενώσει τον Ελληνισμό στην Ελλάδα και τον κόσμο, ανεξαρτήτως ιδεολογίας, κοινωνικής τάξης και επιπέδου μόρφωσης. Αυτό το διαπιστώνει κανείς στις συναυλίες, όταν οι θεατές ενώνουν τις φωνές τους με έναν μαγικό τρόπο και σκεπάζουν τη φωνή του ερμηνευτή.
Ένας από τους «αφανείς» ήρωες του ελληνικού μουσικού στερεώματος είναι ο Ηλίας Φιλίππου, ο οποίος έδωσε στίχους και «ψυχή» σε έξι χιλιάδες τραγούδια, με τα οποία διασκέδασε, ερωτεύθηκε αλλά και διαχειρίστηκε χωρισμούς και δύσκολες καταστάσεις ο απλός Έλληνας και Ελληνίδα.
Η Ηλίας Φιλίππου έγραψε τη δική του Ιστορία στο ελληνικό τραγούδι, αγαπήθηκε από τους φιλόμουσους και συνεχίζει το πολύτιμο έργο του, σε μια εποχή που αλλάζουν δραματικά οι συνθήκες και οι τρόποι επικοινωνίας των ανθρώπων και είναι δύσκολη για το ελληνικό τραγούδι.
Σάββας Καλεντερίδης, εκδότης
Ηλίας Φιλίππου: Γράφω στίχους από παιδί …λίγο μετά …αφού διδάχτηκα γραφή στο Δημοτικό.
Ο στίχος ήταν και είναι για μένα …μιά διαδρομή. Μιά διαδρομή …στην οποία πραγματικότητα και φαντασία …συμπορεύονται ιδανικά δίνοντας μιά απόλυτη κι αυθεντική ελευθερία σκέψης κι έκφρασης.
Οι στίχοι μου πάντα περιέχουν όλες τις αισθήσεις, σ’ ένα διαφορετικό επίπεδο …όπου δεν υπάρχουν όρια και στεγανά. Η συγγραφή κάθε στίχου, είναι σαν ένα ταξίδι, και σαν αεροπορική πτήση θα έλεγα, κι η ολοκλήρωσή του έχει να κάνει με την προσγείωση, την άφιξη στο προορισμό και τελικά στο κλείσιμο ενός κύκλου, κι η έναρξή του θα έλεγα πως μοιάζει με την απογείωση, όπου ο ενθουσιασμός για τον νέο προορισμό κάθε φορά με συνεπαίρνει,όπως τη πρώτη φορά -όταν παιδάκι- έγραψα τα πρώτα μου στιχάκια σε κομματάκια απ’ τα χάρτινα τραπεζομάντηλα στις ταβέρνες που πήγαινα με τους γονείς μου.
Από τότε …κάθε φορά που έγραφα κάποιο στίχο …γινόμουν παιδί.
Το παιδί εκείνο που έβαζε τα χέρια στη μέση και χαμογελούσε υπερήφανο για τα κατορθώματά του, που άπλωνε τα χέρια ψηλά …που θύμωνε …που έκλαιγε …που γελούσε τόσο αληθινά …από τα βάθη της ψυχής του.
Το παιδί που δεν έμενε στα προηγούμενα …μόνο μπροστά μπορούσε να κοιτάξει …και να ονειρευτεί.
Το παιδί που θα γινόταν τα πάντα …για να φτιάξει τον κόσμο από την αρχή …που θα διεκδικούσε με πάθος …και με πείσμα τα όνειρά του.
Ήμουν το παιδί …που ζούσε το «τώρα» με κάθε του αίσθηση …με κάθε του κύτταρο …παρατηρούσα τα πάντα …την κάθε λεπτομέρεια …τα σημαντικά …τα ασήμαντα και δύσκολα.
Και στη πορεία …όλα τα βρήκα μπροστά μου.
Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ13 λεπτά πριν

Ραγδαία ανάπτυξη στην τουρκική αγορά gaming

Στοχευμένες κρατικές ενισχύσεις να τη μετατρέπουν σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες βιομηχανίες της χώρας.

Αναλύσεις43 λεπτά πριν

Μπαλτζώης: Βεντέτα Νετανιάχου-Ερντογάν

Παρέμβαση του αντιστράτηγου ε.α. Ιωάννη Μπαλτζώη στη Βεργίνα Τηλεόραση

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ1 ώρα πριν

Ανησυχία στην Άγκυρα: Ελληνική εταιρεία σε τουρκικό πρόγραμμα παράκτιας χαρτογράφησης

Το έργο, χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, έχει διάρκεια 36 μηνών και συνολικό προϋπολογισμό 2.725.000 ευρώ

Αναλύσεις2 ώρες πριν

Ετοιμάζεται για εκλογές και νοθεία ο Ζελένσκι!

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας ετοιμάζει το έδαφος για την διεξαγωγή ανελεύθερων εκλογών

Αναλύσεις2 ώρες πριν

Τζούμης: Το επόμενο “εκρηκτικό” πεδίο

Παρέμβαση του αντιστράτηγου ε.α. Λάμπρου Τζούμη στη Βεργίνα Τηλεόραση και τη Βασιλική Πολίτου

Δημοφιλή