Ακολουθήστε μας

Ιστορία - Πολιτισμός

Τη στιγμή που η OFSTED στη Βρεττανία αξιολογεί κάθε σχολείο ανάλογα με τις επιδόσεις των μαθητών και τα δημοσιοποιεί, εμείς παλεύουμε τον … Γκαπιταλιζμό

Δημοσιεύτηκε στις

Σύγκριση δημοτικών σχολείων σε περιοχή του Ανατολικού Λονδίνου

https://www.compare-school-performance.service.gov.uk/

Τμήμα Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ: ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΛΟΓΩ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΜΕΤΡΑ,

ΜΟΝΟ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΙΔΕΟΛΗΨΙΑ

Το νομοσχέδιο, που συνέταξε η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς φορείς, δρομολογεί μια θλιβερή οπισθοδρόμηση στις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις των αλήστου μνήμης υπουργών Διαμαντοπούλου και Αρβανιτόπουλου. Σχεδιάζονται νέα εμπόδια  στη μόρφωση της νέας γενιάς, διογκώνονται οι ταξικοί φραγμοί στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, διευρύνεται ο χώρος για την εμπορευματοποίηση της γνώσης. Ουσιαστικά, επανέρχονται οι πλέον συντηρητικές ρυθμίσεις που τόση ζημιά επισώρευσαν στην εκπαίδευση πριν καταργηθούν από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Μια πρώτη ανάγνωση του σχεδίου νόμου είναι ενδεικτική της ιδεοληπτικής προσήλωσης της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ σε αναχρονιστικούς δογματισμούς, συντηρητικά πρότυπα και νεοφιλελεύθερες επινοήσεις που αναπαράγουν και διευρύνουν ανισότητες, διαχωρισμούς και αποκλεισμούς. Ότι είναι δημόσιο και δημοκρατικό, επειδή ακριβώς είναι κοινωνικό, με μια προκρούστεια πρακτική πρέπει να μπει στα καλούπια της ιδιοτέλειας, της πειθάρχησης και της χειραγώγησης.

Μετατρέπει το σχολείο (Γυμνάσιο και Λύκειο) σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, αυξάνοντας τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου (σχεδόν τα διπλασιάζει από 12 σε 21), θεσμοθετώντας την τράπεζα θεμάτων σε όλο το Λύκειο καθιστώντας αναιτιολόγητα πολύ πιο δύσκολη τη διαδικασία προαγωγής και απόλυσης. Ουσιαστικά, η κυβέρνηση θυσιάζει πολύτιμο διδακτικό χρόνο στη διεξαγωγή ενδοσχολικών και απολυτήριων εξετάσεων, ενώ ταυτόχρονα δίνει προτεραιότητα στην καλλιέργεια δεξιοτήτων σε βάρος της ανάπτυξης της γνώσης και όλα μαζί θα οδηγήσουν  σε αύξηση της μαθητικής διαρροής. Η κυβέρνηση φαίνεται πως επιμένει στην επέκταση του στρεβλωτικού μορφωτικά ρόλου της φροντιστηριακής εξουθένωσης.Πιστή στο δόγμα “νόμος και τάξη” και στην εκπαίδευση, επιχειρεί την αυστηροποίηση των ποινών των μαθητών και μαθητριών, επαναφέροντας ακραίες αναχρονιστικές ρυθμίσεις, που καταργήθηκαν από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ (πολυήμερες αποβολές), δίνοντας εκ νέου βάρος στην τιμωρία και όχι την πρόληψη και την παιδαγωγική διαδικασία. Επαναφέρει, επίσης, το ακατανόητο και αντιπαιδαγωγικό μέτρο της αναγραφής της διαγωγής των μαθητών στους απολυτήριους τίτλους, που θα συνοδεύουν τους μελλοντικούς πολίτες σε όλη τους της ζωή.

Η αξιολόγηση ως θεσμική λειτουργία υπήρχε, με το νομοθετημένο πλαίσιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Το σχέδιο νόμου επαναφέρει μια αυταρχική μορφή εσωτερικής και κυρίως πολλαπλής εξωτερικής αξιολόγησης για σχολεία και εκπαιδευτικούς, με τιμωρητική σκοπιμότητα, οδηγώντας στην κατηγοριοποίησητων σχολείων, την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου στα όρια της θεσμοθετημένης χειραγώγησης και του ελέγχου των εκπαιδευτικών, της έντασης του ανταγωνισμού μεταξύ τους.

Αυξάνει τον αριθμό των πρότυπων σχολείων, με απροσδιόριστα κριτήρια, χωρίς να αναλογίζεται τις καταστροφικές επιπτώσεις που αυτό θα επιφέρει συνολικά στο εκπαιδευτικό σύστημα, δημιουργώντας έτσι, συνειδητά και σκόπιμα, σχολεία δύο κατηγοριών, προσηλωμένη στο ιδεολόγημα της «αριστείας» και αυξάνοντας και εδώ τις εξετάσεις. Ταυτόχρονα επανεισάγει διαφοροποιημένες εργασιακές σχέσεις και προοπτικές ανέλιξης για τους διδάσκοντες.

 

Ορθώνει νέους φραγμούς στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και «κλείνει» ΕΠΑΛ, θεσμοθετώντας ηλικιακό όριο και αποκλείοντας την επαναφοίτηση αποφοίτων  λυκείου.Επιχειρεί να περάσει και άλλες δυσμενείς αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, όπως την αύξηση των ετών ποινής στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία, χρησιμοποιώντας για το σκοπό αυτό ως πεδίο δοκιμών και τα πειραματικά και πρότυπα σχολεία

Επιδιώκει να αλλάξει την ίδια τη φιλοσοφία του νηπιαγωγείου δίνοντάς του χαρακτηριστικά Γυμνασίου με εκτεταμένη εισαγωγή ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων (!), αγνοώντας τα αναλυτικά προγράμματα και τα περί διαθεματικότητας και ολιστικής γνώσης, την ίδια την έννοια της Προσχολικής Αγωγής.

Βηματίζοντας προς τα πίσω, με το σχέδιο νόμου αυξάνει τον ανώτερο αριθμό μαθητών/τριών σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, ανά τμήμα  από 22 μέχρι και σε 26, σε απόλυτη αντίθεση με κάθε παιδαγωγική θεωρητική αρχή και εμπειρία. Αντί να καλύψουν τις ανάγκες της εκπαίδευσης, τις εξαλείφουν μειώνοντας τμήματα και απαιτήσεις εκπαιδευτικού προσωπικού. Ποια ζημιά προκάλεσε η μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη που καθιέρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ;

Η λειτουργία ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από ΑΕΙ η τα θερινά προγράμματα σπουδών δεν αποτελούν καινοτομία.  Το νέο που εισηγείται το σχέδιο νόμου είναι η δημιουργία ενός προγεφυρώματος ιδιωτικοποίησης στο πεδίο των δημόσιων Πανεπιστημίων, με επικίνδυνες ασάφειες τυπικής συγκρότησης και λειτουργίας, διδάκτρων, διαβάθμισης πτυχίων που διαμορφώνουν εν συνόλω προσχεδιασμένα ελλείμματα νομιμότητας.

Η εισαγωγή βαθμολογικών κριτηρίων στις μετεγγραφές είναι απαράδεκτη, δεδομένου του γεγονότος πως η αναγκαιότητα των μετεγγραφών είναι κοινωνικής φύσης. Πρόκειται για επίδειξη κοινωνικής αναλγησίας εν ονόματι μιας καλύτερης η χειρότερης βαθμολογικής επίδοσης. Με τη μετακίνηση σε άλλο Τμήμα άλλου ΑΕΙ του ιδίου επιστημονικού πεδίου αυτοϋπονομεύονται οι υποστηρικτές των επιδόσεων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ως αποκλειστικού κριτηρίου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, με όλη τη συναφή επιχειρηματολογία τους κατά του συστήματος εισαγωγής που νομοθέτησε ο ΣΥΡΙΖΑ.

Στην διαδικασία ανάδειξης Πρυτανικών Αρχών στα ΑΕΙ, αναδεικνύεται η πολιτική αλλεργία της ΝΔ σε κάθε έννοια ουσιαστικής δημοκρατικής λειτουργίας. Χωρίς κανένα λόγο επανεισάγει την υποχρεωτική ηλεκτρονική ψηφοφορία, τα προβλήματα δημοκρατικής εγκυρότητας της οποίας είχαν αναφανεί στην εφαρμογή της επί Διαμαντοπούλου – Αρβανιτόπουλου. Ο περιορισμός του εκλεκτορικού σώματος στα μέλη ΔΕΠ, αποκλείοντας την υπόλοιπη εργαζόμενη πανεπιστημιακή κοινότητα για την εκλογή του διοικητικού προϊσταμένου τους επιδεικνύει το αριστοκρατικό πνεύμα της ΝΔ, την απέχθεια της στην ισότιμη δημοκρατική συμμετοχή και ευθύνη.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δεν μας αιφνιδιάζει με τις ιδέες της. Είναι γνωστές. Είναι γνωστές και οι καταστροφικές συνέπειες εφαρμογής των ίδιων πολιτικών στην Παιδεία εδώ και δεκαετίες. Ηθικά αδίστακτη και κοινωνικά ανάλγητη, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, αντί να αξιοποιήσει την δεδηλωμένη πρόθεση του πολιτικού κόσμου και της εκπαιδευτικής κοινότητας να συμβάλλουν στην ασφαλή έξοδο από τους περιορισμούς της πανδημικής κρίσης, χρησιμοποιεί το «μένουμε σπίτι» ως εμβρυουλκό των αναχρονιστικών και νεοφιλελεύθερα ιδεοληπτικών προταγμάτων της. Με τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες σε άτυπη αργία, την εκπαιδευτική κοινότητα «Εξ αποστάσεως» και τη κοινωνία σε καραντίνα η κ. Κεραμέως  νομίζει πως δικαιούται να εκβιάζει τη τυπική νομιμοποίηση του Κοινοβουλίου. Αντί να θέσει τις πολιτικές της στη βάσανο της δημοκρατικής διαβούλευσης και αντιπαράθεσης, σε εύλογο χρόνο, επιλέγει την επιβολή σιωπητηρίου. Δυστυχώς για την ίδια και τη κυβέρνηση, τα μαθήματα Δημοκρατίας δεν διακόπτονται ποτέ…

 

Ανακοίνωση -Καταγγελία ΟΛΜΕ

Νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης στην εκπαίδευση

 

                Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ σε προηγούμενη ανακοίνωσή του είχε έγκαιρα επισημάνει και προειδοποιήσει το Υπουργείο Παιδείας ότι θεωρεί απαράδεκτη την κατάθεση του νομοσχεδίου που αφορά τα μείζονα ζητήματα της εκπαίδευσης εν μέσω πανδημίας και  παράλληλα εχθρική πράξη προς τον  κλάδο μας.

Συγκεκριμένα είχαμε τονίσει ότι:

  • Η χώρα βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και η κυβέρνηση κυβερνά με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, παρακάμπτοντας τη Βουλή.
  • Έχουν ανασταλεί, λόγω της πανδημίας, σειρά ατομικών μας δικαιωμάτων όπως το δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης και του «συνέρχεσθαι».
  • Έχουν μπει σοβαροί φραγμοί στο δικαίωμα του «συνδικαλίζεσθαι» και στην πραγματικότητα η ΟΛΜΕ δε μπορεί να λειτουργήσει σύμφωνα με τις καταστατικές της λειτουργίες (Γενική Συνέλευση των ΕΛΜΕ, Γενική Συνέλευση των Προέδρων).
  • Τα σχολεία παραμένουν κλειστά και οι εκπαιδευτικοί σε κατ’ οίκον περιορισμό.
  • Δεν προηγήθηκε ούτε ο πλέον στοιχειώδης δημοκρατικός διάλογος μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και των συνδικάτων της εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ) που επιβάλλεται σε περιπτώσεις εκτεταμένων νομοθετικών πρωτοβουλιών που επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στον χώρο της εκπαίδευσης.

Η κυβέρνηση έχει ζητήσει τη συναίνεση όλων των Ελλήνων, προκειμένου η χώρα να ξεφύγει από την πανδημία με τα λιγότερα δυνατά τραύματα και απώλειες. Είναι λοιπόν αδιανόητο από τη μία πλευρά  το Υπουργείο Παιδείας να  χαιρετίζει και να συγχαίρει  τη μεγάλη προσπάθεια των εκπαιδευτικών που με αυταπάρνηση έδωσαν τον αγώνα τους για τη στήριξη των μαθητών σε όλα τα επίπεδα και την ίδια στιγμή να τους αγνοεί και να τους υποτιμά με τέτοιο κραυγαλέο τρόπο.  Δεν είναι δυνατόν το Υπουργείο Παιδείας να ζητά υποτίθεται τη  συναίνεση και από την άλλη να καταθέτει νομοσχέδιο που αφορά μεγάλο μέρος της κοινωνίας (μαθητές, γονείς, καθηγητές, δασκάλους) και το οποίο είναι δεδομένο ότι θα δημιουργήσει μεγάλες εντάσεις. Η κατάθεση αυτού του νομοσχεδίου με κλειστά σχολεία, καθεστώς μερικής ελευθερίας και χωρίς διάλογο είναι πρώτα από όλα μία βαθύτατα αντιδημοκρατική ενέργεια. Είναι βέβαιο ότι ο κόσμος της εκπαίδευσης θα αντιδράσει δυναμικά σε αυτές τις μεθοδεύσεις.

Δηλώνουμε προς το Υπουργείο Παιδείας ότι σύντομα θα λάβει όλες εκείνες τις ενδεδειγμένες απαντήσεις που επιβάλλονται από τις απαράδεκτες και αντιδημοκρατικές ενέργειες του.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

 

 

 

 

 

 

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ

1963/64 – To τουρκικό σχέδιο πραξικοπήματος και η στάση των Βρετανών

Επιστολή Στρατηγού Παντελίδη προς Peter Young.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γράφει η Φανούλα Αργυρού, Σημερινή

Στις 14 Σεπτεμβρίου 1963 ο Δρ Φαζίλ Κουτσιούκ, αντιπρόεδρος της νεοσύστατης Κυπριακής Δημοκρατίας, και ο Ραούφ Ντενκτάς, πρόεδρος της τότε Κοινοτικής Συνέλευσης της Κυπριακής Δημοκρατίας, υπέγραψαν ένα απόρρητο έγγραφο, στο οποίο κατέγραψαν το προμελετημένο τουρκικό εγκληματικό σχέδιό τους, εναντίον της Κυπριακής Δημοκρατίας, βασισμένο στο σχέδιο Δρoς Νιχάτ Ερίμ, Νοεμβρίου 1956, για «επανάκτηση» της Κύπρου.

Στο βιβλίο του «Τα δύσκολα χρόνια – Αναμνήσεις μιας ζωής», ο πρώην Υπουργός Άμυνας της Κυπριακής Δημοκρατίας και Επαρχιακός Διοικητής Λεμεσού, Χριστόδουλος Βενιαμίν (πέθανε 16.11.2016), δημοσίευσε στην ολότητά του το έγγραφο εκείνο, το οποίο οι Αρχές της Κυπριακής Δημοκρατίας βρήκαν στο γραφείο τού Τουρκοκύπριου Υπουργού Γεωργίας, Φαζίλ Πλουμέρ. Ο οποίος, προφανώς, στη βιασύνη του να εγκαταλείψει το γραφείο του στις 22 Δεκεμβρίου 1963, εφόσον οι σχεδιασμένες τουρκικές επιθέσεις εναντίον των Ελλήνων ξαφνικά ξεκίνησαν 3 μέρες νωρίτερα -αρχικά ήταν προγραμματισμένες για την ημέρα των Χριστουγέννων, όταν ο κόσμος θα βρισκόταν στις εκκλησίες- το εγκατέλειψε μεταξύ άλλων εγγράφων. Το αποκαλυπτικό περιεχόμενό του προηγήθηκε των 13 σημείων Αρχ. Μακαρίου. Συντομευμένο από το βιβλίο Βενιαμίν στο βιβλίο της γράφουσας «Διζωνική vs Δημοκρατία 1955-2019».

Ένα μικρό απόσπασμα:

«…Τις Συμφωνίες Ζυρίχης-Λονδίνου δεχθήκαμε ως προσωρινό μεταβατικό στάδιο… Με αυτές αναγνωρίσθηκαν σε διεθνές επίπεδο τα δικαιώματα της Τουρκίας επί της Κύπρου… Θα ωφεληθούμε από τα λάθη των Ρωμιών και αφού ετοιμασθούμε καλύτερα… θα περιμένουμε την ημέρα που θα θέλουν να χαλάσουν τις Συμφωνίες, οπότε θα επιτύχουμε την πλήρη ελευθερία μας… πρέπει να υποστηρίζεται ο αγώνας μας αυτός από πολλούς εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες, αλλά πρωτίστως από τη Μητέρα Πατρίδα… Οι Ρωμιοί θα αντιδράσουν εναντίον των Τούρκων εμπράκτως και έτσι θα αρχίσει ένας αγώνας μεταξύ των δύο κοινοτήτων και το αποτέλεσμα θα καθορίσει τον αγώνα. Όταν αρχίσει ο αγώνας, η τουρκική κοινότητα η οποία είναι διεσπαρμένη εις όλην τη νήσο να μαζευτεί εις μία ζώνη διά της βίας και να είναι υποχρεωμένη όπως κρατήσει εκείνη τη ζώνη…».

Η εφημερίδα «Φιλελεύθερος» αναφέρθηκε στο συγκεκριμένο έγγραφο στις 21 και 23 Φεβρουαρίου 1964.

H κυπριακή Κυβέρνηση καλεί τη Βρετανία να βοηθήσει!

Μετά το προμελετημένο τουρκικό πραξικόπημα τον Δεκέμβριο του 1963, η κυβέρνηση Αρχ. Μακαρίου ζήτησε από τη Βρετανία βοήθεια για ν’ αντιμετωπίσει την κατάσταση. Οι Βρετανοί ανταποκρίθηκαν με τα στρατεύματά τους στην Κύπρο, με επικεφαλής τον Βρετανό στρατηγό Peter Young, ο οποίος και επέβαλε τη δεύτερη διχοτομική γραμμή στη Λευκωσία. Την ούτω καλούμενη έκτοτε χαρακτηριστικά «Πράσινη Γραμμή» – ήταν συνέχεια της προηγούμενης διχοτομικής γραμμής στην κεντρική Λευκωσία, που επέβαλαν οι ίδιοι ως αποικιοκράτες το 1956, την Mason – Dixon…

«Η ιστορία της ‘‘Πράσινης Γραμμής’’ 1963», Φ.Α. 29.1.2024

https://simerini.sigmalive.com/article/2024/1/29/e-istoria-tes-prasines-grammes-1963/

Δεν άργησαν όμως οι Βρετανοί να δείξουν τις επιδιώξεις τους, για ν’ αρχίσουν κυπριακή Κυβέρνηση και λαός να τους επικρίνουν για τους ξεκάθαρους φιλο-τουρκισμούς τους. Σύμφωνα με τη μαρτυρία του Χριστόδουλου Βενιαμίν, ο Στρατηγός Young ήθελε να τραβήξει διχοτομική γραμμή και στη Λεμεσό, αλλά χάρη στην επέμβασή του (Βενιαμίν) αποτράπηκε.

Στις 31.12.1963 ο Βρετανός τότε Πρωθυπουργός Sir Alec Douglas-Home (πέθανε το 1995) εξέδωσε την πιο κάτω οδηγία προς τον Υπουργό Κοινοπολιτείας που βρισκόταν στην Κύπρο. «…Δεν έχουμε πρόθεση να χρησιμοποιήσουμε τις δυνάμεις μας, έστω και αν οι Τούρκοι εισβάλουν, και δεν νομίζω ότι με το να μπλοφάρουμε θα μας βοηθήσει…». Η ίδια απόφαση πάρθηκε και τον Ιανουάριο του 1972 και εκτελέστηκε το 1974…

ΦΑΝΟΥΛΑ - ALEC DOUGLAS.jpg

Ο Sir Alec Douglas-Home

Στις 3 Ιανουαρίου 1964 οι Βρετανοί στο Φόρεϊν Όφις ξεκίνησαν μελέτη/σχέδιο ανασύστασης της Κυπριακής Δημοκρατίας, που οι ίδιοι ίδρυσαν, σε δύο ‘‘constituent states’’, ένα ελληνικό και ένα τουρκικό…

Στις 16 Ιανουαρίου 1964 ο Ντενκτάς απαίτησε γεωγραφική ομοσπονδία στη συνάντηση στο Λονδίνο…

Επειδή τα μακριά εκείνα γεγονότα θα γίνουν σε λίγες εβδομάδες πιο κοντά γι’ ακόμα μια χρονιά, στο Βρετανικό Εθνικό Αρχείο υπάρχει και η πιο κάτω επιστολή του Στρατηγού Παντελίδη, διοικητή τότε του στρατού της Κύπρου, με ημερομηνία 7 Φεβρουαρίου 1964, προς τον Βρετανό Στρατηγό Peter Young.

«Αγαπητέ Στρατηγέ,

Νιώθω υποχρεωμένος να εκφράσω την έκπληξή μου για τη συμπεριφορά των στρατιωτών σας προς το ελληνικό στοιχείο στην Κύπρο, που τελικά αποτελεί την πλήρη επιβεβαίωση ότι η βρετανική αντιμετώπιση στην Κύπρο είναι εχθρική προς τους Έλληνες σε εμφανή αντίθεση με τη συμπεριφορά της προς τους Τούρκους, η οποία είναι φιλική, ευνοϊκή και μεροληπτική.

»Επομένως και ως εκ τούτου οι Έλληνες δεν έχουν πλέον καμία εμπιστοσύνη στον βρετανικό στρατό να περιπολεί για να κρατήσει την ειρήνη.

»Τραγικό παράδειγμα είναι το ακόλουθο συμβάν:

»O 2oς Υπολοχαγός Κώστας Βύρωνος (τραγική ειρωνεία φέρει το ίδιο όνομα με τον μεγάλο Άγγλο Φιλέλληνα Λόρδο Βύρωνα), επιστρέφοντας χθες απόγευμα, 6 Φεβρουαρίου 1964, στη Λεμεσό… χάλασε το αυτοκίνητό του λίγο μετά τη Σκαρίνου (ελληνικό χωριό), όταν ο ίδιος και ο συνοδός του βοηθήθηκαν από Βρετανούς στρατιώτες να τους μεταφέρουν στον αστυνομικό σταθμό της Σκαρίνου (ελληνικός σταθμός). Αντιθέτως όμως οι Βρετανοί στρατιώτες, δίχως να σταματήσουν στον ελληνικό σταθμό της Σκαρίνου, προχώρησαν προς τον τουρκικό αστυνομικό σταθμό της Κοφίνου… Οπόταν αμφότεροι αναγκάστηκαν να πηδήξουν από το αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν σοβαρά και να μεταφερθούν στον νοσοκομείο Δεκέλειας.

»Σήμερα ενημερώθηκα ότι ο Κώστας Βύρωνος είναι σε σοβαρή κατάσταση στο νοσοκομείο Δεκέλειας…

»Με διακατέχει βαθιά λύπη γι’ αυτό το συμβάν καθώς σκέφτομαι με αγανάκτηση τη συμπεριφορά των Βρετανών εναντίον των Ελλήνων, που είναι απαράδεκτη, άδικη και ακατανόητη…

»Κατά τους δύο πολέμους οι Έλληνες πολέμησαν δίπλα στους Βρετανούς και εγώ προσωπικά. Πολέμησα στο Μακεδονικό μέτωπο τον Σεπτέμβριο το 1918… και στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο εναντίον των Ιταλών και Γερμανών στη βόρεια Ήπειρο…

»Δεν νομίζω η Ιστορία να κατέγραψε συμμετοχή των Τούρκων σε αυτούς τους δύο πολέμους. Ξέρουμε όμως ότι χιλιάδες Βρετανών πολεμιστών σκοτώθηκαν από τους Τούρκους στην Καλλίπολη!

»Γι’ αυτούς τους λόγους είναι που διερωτώμαι για τα αισθήματα των Βρετανών στρατιωτών έναντι των Ελλήνων της Κύπρου και δεν βρίσκω δικαιολογία τον καιρό του αγώνος της ΕΟΚΑ, τότε ήταν φυσικό…

»Οι Έλληνες ήταν πάντα με τους Βρετανούς, επομένως γιατί η δηλητηριασμένη αλλαγή! Πιστεύω είναι ανάγκη σοβαρής προσπάθειας για αλλαγή μεθόδων.

»Με εκτίμηση,

»Μ. Παντελίδης

»Αντίγραφα – Πρόεδρο της Δημοκρατίας

»Βρετανό ΄Υπατο Αρμοστή

»κ. Λέλλο Δημητριάδη»

*Ερευνήτρια/δημοσιογράφος

ΦΑΝΟΥΛΑ - ΕΓΓΡΑΦΟ.jpg

 

ΦΑΝΟΥΛΑ - ΕΓΓΡΑΦΟ 2.jpg

 

ΦΑΝΟΥΛΑ - ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ.jpg

«Φιλελεύθερος» – 21 Φεβρουαρίου 1964.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ

Η μνήμη είναι το ισχυρότερο όπλο απέναντι στη λήθη και τη διαστρέβλωση της Ιστορίας

Ο Θεοφάνης Μαλκίδης, διδάκτωρ Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, ο οποίος ασχολείται ερευνητικά με την Πολιτική, την Οικονομία και Κοινωνία στα Βαλκάνια και στον Εύξεινο Πόντο σε μια συνέντευξη, στην οποία ξεδίπλωσε αναμνήσεις, γνώσεις, αλλά και απόψεις

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Αλεξανδρούπολη και κατ’επέκταση η θράκη είναι ο τόπος που τον ώθησε να ασχοληθεί με την πολιτική επιστήμη ως καθήκον στις προηγούμενες και τις επόμενες γενιές ως συνέχεια της παράδοσής μας, της οικουμενικότητας, της ανιδιοτελούς προσφοράς. Πρότυπο και πηγή έμπνευσης αποτέλεσε για αυτόν ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης, ο οποίος όπως τονίζει, ήταν ο άνθρωπος που έφερε τον Πόντο στο προσκήνιο της εθνικής συνείδησης και πολιτικής διαδικασίας, όχι μόνο ως μνήμη, αλλά ως ενεργή διεκδίκηση.

Ο Θεοφάνης Μαλκίδης, διδάκτωρ Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, ο οποίος ασχολείται ερευνητικά με την Πολιτική, την Οικονομία και Κοινωνία στα Βαλκάνια και στον Εύξεινο Πόντο μίλησε στο Pontos Voice, σε μια συνέντευξη, στην οποία ξεδίπλωσε αναμνήσεις, γνώσεις, αλλά και απόψεις. Η συζήτηση επικεντρώθηκε κυρίως σε θέματα που αφορούν τη Γενοκτονία και γιατί έγιναν πολύ λίγα βήματα για τη διεθνή αναγνώριση από το 1994 που θεσπίστηκε στην Ελλάδα η 19η Μαΐου ως ημέρα μνήμης. «Το πρόβλημα βρίσκεται κυρίως στην ελλαδική πολιτική προσέγγιση, η οποία, ακολουθώντας την πεπατημένη του φόβου, απέτυχε να μετατρέψει την αναγνώριση του 1994 σε διεθνή διπλωματική εκστρατεία», απαντά. Ρωτήθηκε μάλιστα και για ένα σημαντικό θέμα που αγορά έναν κοινό αγώνα μαζί με τους υπόλοιπες προσφυγικές κοινότητες των Ελλήνων της Ανατολής. «Το κύριο σφάλμα είναι η αποσπασματική θέαση της ιστορικής τραγωδίας. Η Τουρκία δεν διέπραξε τρεις διαφορετικές γενοκτονίες (Πόντου, Μικράς Ασίας, Θράκης), αλλά μία ενιαία, συστηματική και οργανωμένη γενοκτονία εναντίον του Ελληνισμού» σημείωνει.

Παράλληλα εξήγησε ως κοινωνιολόγος το φαινόμενο της νοσταλγίας των Ποντίων, Μικρασιατών και Θρακιωτών για τις πατρίδες των προγόνων τους. «Δεν είναι απλώς συναίσθημα, αλλά κοινωνική μνήμη και πολιτική διεκδίκηση. Δεν πρόκειται για μια απλή μελαγχολία, λιτανεία μίας ετήσιας σύναξης με αφορμή τις ημέρες μνήμης, αλλά για ένα δομικό στοιχείο της ταυτότητας των προσφυγικών πληθυσμών, που έχει βαθιές ανθρώπινες, συναισθηματικές, ηθικές, κοινωνιολογικές, αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις. Το φαινόμενο ερμηνεύεται μέσω της έννοιας της συλλογικής μνήμης»,  υπογραμμίζει.

Διαβάστε τη συνέντευξη που παραχώρησε στο Pontos Voice

Συνέχεια ανάγνωσης

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ

Μαλκίδης: Η μεγάλη εικόνα είναι η αντίσταση!

Για την 28η Οκτωβρίου, για την αντίσταση του Ελληνισμού στην υποταγή, τότε και σήμερα !

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η 28η Οκτωβρίου αποτέλεσε μία σκληρή δοκιμασία του ελληνικού λαού.

Οι αγώνες που έδωσε το Ελληνικό έθνος είχαν την μορφή άμυνας, αντίστασης, ή απελευθέρωσης Ελληνικών εδαφών και Ελλήνων και τελικά την 28η Οκτωβρίου οι Έλληνες και οι Ελληνίδες επέλεξαν την αξιοπρέπεια και την ελευθερία από την ήττα και την ταπείνωση. Και μάλιστα έναντι ενός εχθρού με πολύ περισσότερες και ποιοτικότερες δυνάμεις.

Είναι γεγονός ότι η Ελλάδα, ως κράτος, δεν έχει κάτι σχεδόν τίποτα ουσιαστικό για τους ήρωες που χάθηκαν. Και αναφερόμαστε στην ανάπαυση των πάνω από 8.000 νεκρών Ελλήνων στρατιωτών. Σήμερα, οφείλουμε να στηρίξουμε την περισυλλογή των οστών των Ελλήνων στρατιωτών και να στηρίξουμε την κατασκευή των στρατιωτικών νεκροταφείων και την κατασκευή κενοταφίων, προς τιμήν των ενδόξως πεσόντων στην Βόρεια Ήπειρο.

Είναι το ελάχιστο χρέος έναντι των ανθρώπων που έδωσαν τη ζωή τους, αντιστεκόμενοι στην υποταγή.

Η συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό Θράκη Νετ στη συνέχεια.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ20 λεπτά πριν

1963/64 – To τουρκικό σχέδιο πραξικοπήματος και η στάση των Βρετανών

Επιστολή Στρατηγού Παντελίδη προς Peter Young.

Αναλύσεις1 ώρα πριν

Το καλώδιο πρέπει γίνει γιατί απομειώνεται η τουρκική προβολή ισχύος

Δεν είναι μόνο μια απλή ηλεκτρική διασύνδεση για Ελλάδα και Κύπρο! Είναι κάτι πολύ παραπάνω.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ2 ώρες πριν

Ανάβει το παιχνίδι στη γεωπολιτική σκακιέρα της Ανατολικής Μεσογείου! Διατλαντική Συνεργασία για την Ενέργεια 6-7 Νοεμβρίου στην Αθήνα – Έρχονται κολοσσοί LNG

Στην Αθήνα θα βρεθούν οι υπουργοί Ενέργειας και Εσωτερικών των ΗΠΑ, Κρις Ράιτ και Νταγκ Μπέργκαμ, ο υφυπουργός Εξωτερικών Μάικλ...

Αναλύσεις2 ώρες πριν

Έκθεση: Η Τουρκία απέλασε 350 Χριστιανούς ως “απειλές για την εθνική ασφάλεια”

Από το 2020 έχουν απελαθεί από την Τουρκία πάνω από 200 ξένοι Χριστιανοί ιεραπόστολοι και οι οικογένειές τους, επηρεάζοντας συνολικά...

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ3 ώρες πριν

Ο πατήρ Λεωνίδας Παπαδόπουλος ο οσιακός και εμβληματικός ιερέας της Παναγίας Ευαγγελίστριας Πολεμιδιών

Ιχνηλατώντας τον βίον του θαυμάζουμε την προσευχητική του επιμονή και την χαριτωμένη παράδοσην του εις τον Κύριον. Συναντούμε την πολυετή,...

Δημοφιλή