Διεθνή
Κυβερνητικές πηγές στο Newpost- Τι απαντούν στον Ερντογάν για τη συνάντηση με Μητσοτάκη
Απάντηση στον τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, δίνουν κυβερνητικές πηγές που μίλησαν στο Newpost μετά την πρωινή του δήλωση που προανήγγειλε συνάντηση με τον έλληνα Πρωθυπουργό στις ΗΠΑ.
«Όπως είναι μέχρι τώρα τα προγράμματα τους δεν συμπίπτουν μαζί στις ΗΠΑ. Αν αλλάξει κάτι από την πλευρά του Ερντογαν, το βλέπουμε» ανέφεραν χαρακτηριστικά στο Newpost.
Νωρίτερα, ο τούρκος πρόεδρος σε δηλώσεις που έκανε αναχωρώντας από το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης και ενόψει του ταξιδιού του στη Νέα Υόρκη, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι στις ΗΠΑ «θα συναντηθεί και θα συζητήσει με τον κ. Μητσοτάκη».
«Βέβαια υπάρχει η απόφαση των EUMED9, που είναι μια ανεπιθύμητη απόφαση…Θα δούμε πόσο ειλικρινής είναι ο Μητσοτάκης στο ζήτημα αυτό και τι βήματα θα κάνει. Εμείς ως Τουρκία θα κάνουμε τα απαραίτητα βήματα και θα λάβουμε τις απαραίτητες αποφάσεις όταν χρειαστεί», είπε ακόμη ο Τούρκος πρόεδρος.
Πάντως ο κ. Μητσοτάκης μια εβδομάδα νωρίτερα, από το βήμα της ΔΕΘ, είχε δηλώσει ότι δεν υπάρχει προγραμματισμένη συνάντηση με τον Τούρκο πρόεδρο στις ΗΠΑ.
«Δεν υπάρχει προγραμματισμένη συνάντηση με τον Τούρκο Πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν στη Νέα Υόρκη στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών, εξάλλου τα προγράμματά μας δεν συμπίπτουν», είχε τονίσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ πριν από μία εβδομάδα.
«Η πολιτική μας έναντι της Τουρκίας δεν αλλάζει, επιζητούμε καλές σχέσεις, στη βάση του διεθνούς δικαίου και του σεβασμού των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων. Γνωρίζουν όλοι ότι το δικαίωμά μας στην αυτοάμυνα είναι παντελώς αδιαπραγμάτευτο. Θεωρώ θετικό ότι το 2021 δεν είχε τις εντάσεις του 2020. Μπορούμε να συνεργαστούμε περισσότερο στο προσφυγικό, εκεί εστιάστηκε και η πρόσφατη μεταξύ μας συζήτηση. Εκεί υπάρχει βασική συμφωνία Ευρώπης-Ελλάδας και Τουρκίας», συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.
ΠΗΓΗ: Newpost.gr
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ
Η Ταϊβάν ανοίγει «γραμμή πληροφοριών» για Κινέζους πολίτες – Νέο μέτωπο στον πόλεμο κατασκοπείας με το Πεκίνο
Η κυβέρνηση της Ταϊβάν εγκαινίασε την Κυριακή 14 Ιουνίου έναν ιστότοπο με στόχο να ενθαρρύνει Κινέζους πολίτες να καταγγέλλουν ή να διαβιβάζουν πληροφορίες που μπορεί να έχουν αξία για τις υπηρεσίες πληροφοριών της νήσου.
Νέο επεισόδιο στον ακήρυχτο πόλεμο πληροφοριών ανάμεσα στην Ταϊβάν και την Κίνα καταγράφεται μετά την απόφαση της Ταϊπέι να δημιουργήσει ειδική διαδικτυακή πλατφόρμα μέσω της οποίας Κινέζοι υπήκοοι θα μπορούν να παρέχουν πληροφορίες στις ταϊβανέζικες υπηρεσίες ασφαλείας.
Σύμφωνα με το Reuters, η κυβέρνηση της Ταϊβάν εγκαινίασε την Κυριακή 14 Ιουνίου έναν ιστότοπο με στόχο να ενθαρρύνει Κινέζους πολίτες να καταγγέλλουν ή να διαβιβάζουν πληροφορίες που μπορεί να έχουν αξία για τις υπηρεσίες πληροφοριών της νήσου.
Η κίνηση έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία η Ταϊβάν καταγγέλλει αύξηση των κινεζικών υποθέσεων κατασκοπείας, ενώ οι σχέσεις Ταϊπέι-Πεκίνου παραμένουν σε κατάσταση μόνιμης έντασης. Η Κίνα θεωρεί την αυτοδιοικούμενη και δημοκρατικά κυβερνώμενη Ταϊβάν τμήμα της επικράτειάς της, θέση την οποία απορρίπτει η κυβέρνηση της νήσου.
Το Εθνικό Γραφείο Ασφαλείας της Ταϊβάν υποστήριξε ότι τα τελευταία χρόνια η κινεζική οικονομία αντιμετωπίζει αυξανόμενες δυσκολίες, την ώρα που ο πολιτικός έλεγχος στο εσωτερικό της Κίνας παραμένει ασφυκτικός. Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, τα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα έχουν ενισχύσει τη δυσαρέσκεια πολιτών, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι άνθρωποι να αναζητούν τρόπους να επικοινωνήσουν με τις ταϊβανέζικες αρχές για να παράσχουν πληροφορίες.
Η νέα πλατφόρμα παρουσιάζεται από την Ταϊπέι ως ασφαλές κανάλι επικοινωνίας για Κινέζους υπηκόους, είτε βρίσκονται στην Κίνα είτε στο εξωτερικό. Οι αρχές της Ταϊβάν καλούν τους πολίτες να «παράσχουν ενεργά πληροφορίες» και να δείξουν «θάρρος για αλλαγή».
Η ιστοσελίδα συνοδεύεται από βίντεο διάρκειας ενός λεπτού, το οποίο, σύμφωνα με το Εθνικό Γραφείο Ασφαλείας, δημιουργήθηκε με τεχνητή νοημοσύνη. Σε αυτό εμφανίζεται ένας Κινέζος δημόσιος υπάλληλος να βλέπει συναδέλφους του να ερευνώνται και να απομακρύνονται από τις θέσεις τους. Το βίντεο καταλήγει με τον πρωταγωνιστή να αγοράζει κινητό τηλέφωνο και να πληκτρολογεί, λέγοντας ότι «τώρα είναι η ώρα της αλλαγής».
Η επιλογή αυτή δείχνει ότι η Ταϊβάν επιχειρεί να αξιοποιήσει όχι μόνο παραδοσιακές μεθόδους συλλογής πληροφοριών, αλλά και εργαλεία ψυχολογικής επιρροής, στοχεύοντας σε δυσαρεστημένα τμήματα του κινεζικού κρατικού μηχανισμού και της κοινωνίας.
Η ιστοσελίδα φέρεται να είναι μπλοκαρισμένη στην Κίνα, όμως εκατομμύρια Κινέζοι χρησιμοποιούν VPN για να αποκτούν πρόσβαση σε απαγορευμένες δυτικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και μηχανές αναζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι, παρά τους περιορισμούς του Πεκίνου, η Ταϊβάν ποντάρει στην ύπαρξη ενός παράλληλου ψηφιακού διαύλου επικοινωνίας με Κινέζους πολίτες.
Η Ταϊπέι υποστηρίζει ότι ακολουθεί πρακτικές που εφαρμόζουν υπηρεσίες πληροφοριών χωρών όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Βρετανία και το Ισραήλ, επιδιώκοντας να διευρύνει τις πηγές πληροφόρησής της.
Το Πεκίνο δεν έχει σχολιάσει άμεσα την κίνηση, ωστόσο η Κίνα έχει εφαρμόσει αντίστοιχες πρακτικές. Το 2024 είχε ανακοινώσει ηλεκτρονική διεύθυνση μέσω της οποίας πολίτες μπορούσαν να καταγγέλλουν υποθέσεις που σχετίζονται με εγκλήματα Ταϊβανέζων «αυτονομιστών», όπως αποκαλεί όσους αμφισβητούν την κινεζική κυριαρχία επί της νήσου.
Η κίνηση της Ταϊβάν δείχνει ότι η αντιπαράθεση με την Κίνα δεν περιορίζεται πλέον σε στρατιωτικές ασκήσεις, διπλωματικές πιέσεις και κυβερνοεπιθέσεις. Περνά όλο και περισσότερο στο πεδίο των πληροφοριών, της ψυχολογικής επιρροής και της ψηφιακής στρατολόγησης.
Για την Ταϊβάν, η νέα πλατφόρμα αποτελεί προσπάθεια άμυνας απέναντι στην κινεζική διείσδυση. Για το Πεκίνο, όμως, είναι βέβαιο ότι θα εκληφθεί ως εχθρική ενέργεια και ως ευθεία παρέμβαση στο εσωτερικό της Κίνας.
Σε κάθε περίπτωση, το νέο αυτό εργαλείο επιβεβαιώνει ότι το μέτωπο Κίνας-Ταϊβάν δεν είναι μόνο στρατιωτικό. Είναι και ένας σκληρός πόλεμος πληροφοριών, όπου κάθε διαρροή, κάθε καταγγελία και κάθε δυσαρεστημένος αξιωματούχος μπορεί να αποκτήσει στρατηγική αξία.
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ
Τραγωδία στην Ινδία: Πέντε νεκροί από συντριβή στρατιωτικού αεροσκάφους στο Ασάμ
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας μέσω της πλατφόρμας X, το δυστύχημα αφορά δικινητήριο μεταγωγικό αεροσκάφος τύπου An-32, το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένη αποστολή. Όλοι οι νεκροί ήταν μέλη του προσωπικού της IAF.
Τραγωδία σημειώθηκε στην ανατολική Ινδία, όταν αεροσκάφος της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας συνετρίβη κατά τη διάρκεια πτήσης ρουτίνας στην πολιτεία Ασάμ, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι πέντε επιβαίνοντες.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας μέσω της πλατφόρμας X, το δυστύχημα αφορά δικινητήριο μεταγωγικό αεροσκάφος τύπου An-32, το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένη αποστολή. Όλοι οι νεκροί ήταν μέλη του προσωπικού της IAF.
Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το αεροσκάφος κατέπεσε υπό συνθήκες που παραμένουν αδιευκρίνιστες. Αμέσως μετά τη συντριβή κινητοποιήθηκαν οι αρμόδιες αρχές, ενώ η Ινδική Πολεμική Αεροπορία ανακοίνωσε ότι έχουν ήδη ξεκινήσει οι διαδικασίες διερεύνησης για τα αίτια του δυστυχήματος.
Το An-32 αποτελεί μεταγωγικό αεροσκάφος σοβιετικής σχεδίασης, το οποίο χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες από την Ινδική Πολεμική Αεροπορία για μεταφορές προσωπικού, υλικού και επιχειρησιακή υποστήριξη σε δύσβατες περιοχές. Η Ινδία διαθέτει μεγάλο στόλο τέτοιων αεροσκαφών, τα οποία συχνά επιχειρούν σε απαιτητικά γεωγραφικά και κλιματολογικά περιβάλλοντα.
Η συντριβή στο Ασάμ επαναφέρει στο προσκήνιο το ζήτημα της ασφάλειας των παλαιότερων στρατιωτικών αεροσκαφών, καθώς και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Ινδική Πολεμική Αεροπορία σε αποστολές σε απομακρυσμένες και ορεινές περιοχές της χώρας.
Μέχρι στιγμής δεν έχουν δοθεί περισσότερες λεπτομέρειες για την ταυτότητα των θυμάτων ή για τις ακριβείς συνθήκες της πτώσης. Η έρευνα αναμένεται να εξετάσει τεχνικά δεδομένα, καιρικές συνθήκες και πιθανό ανθρώπινο παράγοντα.
Το δυστύχημα έχει προκαλέσει σοκ στην Ινδία, ενώ τα τοπικά μέσα κάνουν λόγο για βίντεο που καταγράφει τις στιγμές μετά τη συντριβή του αεροσκάφους. Οι επίσημες ανακοινώσεις της Πολεμικής Αεροπορίας αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς θα καθορίσουν την εικόνα για τα αίτια της νέας αυτής τραγωδίας.
Διεθνή
Τρεις Ινδοί νεκροί μετά από χτύπημα των ΗΠΑ σε πετρελαιοφόρο στο Ομάν
Ο αμερικανικός στρατός επιτέθηκε εναντίον του πετρελαιοφόρου αυτού χθες Τετάρτη την ώρα που βρισκόταν στα ανοικτά του Ομάν καθώς, σύμφωνα με την Ουάσινγκτον, μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο παρά τον αποκλεισμό που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ στο Στενό του Ορμούζ.
Νεκροί είναι οι τρεις Ινδοί ναυτικοί που αγνοούνταν μετά τη χθεσινή επίθεση του αμερικανικού στρατού εναντίον του πετρελαιοφόρου Settebello με σημαία Παλάου στα ανοικτά των ακτών του Ομάν, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Θαλάσσιων Μεταφορών της Ινδίας.
«Πλέον έχει επιβεβαιωθεί ο θάνατος τριών Ινδών ναυτικών οι οποίοι αρχικά αγνοούνταν μετά τον εντοπισμό και την ταυτοποίηση των πτωμάτων τους», επεσήμανε ο Σαρμπανάντα Σονουγάλ στο Χ.
Ο αμερικανικός στρατός επιτέθηκε εναντίον του πετρελαιοφόρου αυτού χθες Τετάρτη την ώρα που βρισκόταν στα ανοικτά του Ομάν καθώς, σύμφωνα με την Ουάσινγκτον, μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο παρά τον αποκλεισμό που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ στο Στενό του Ορμούζ.
Το διοικητήριο του αμερικανικού στρατού που είναι αρμόδιο για την περιοχή της Μέσης Ανατολής (U.S. Central Command- CENTCOM) διευκρίνισε σε ανάρτησή του στο Χ ότι ένα από τα αεροσκάφη του έβαλε εναντίον «του μηχανοστασίου» του Settebello, «αφού το πλήρωμα αρνήθηκε να συμμορφωθεί με τις εντολές των αμερικανικών δυνάμεων».
«Από τους 24 Ινδούς μέλη του πληρώματος οι 21 έχουν διασωθεί μέχρι στιγμής και τρεις αγνοούνται», είχε επισημάνει από την πλευρά του χθες το υπουργείο Εξωτερικών της Ινδίας.
Η Ινδία κάλεσε τον Αμερικανό επιτετραμμένο στο Νέο Δελχί και του εξέφρασε «την έντονη διαμαρτυρία» της για την επίθεση, δήλωσε στο AFP ανώτερο στέλεχος της ινδικής κυβέρνησης.
Το Settebello είναι το όγδοο πλοίο που εξουδετερώνεται μετά την έναρξη του αποκλεισμού των ιρανικών λιμανιών από τις ΗΠΑ, σύμφωνα με τον αμερικανικό στρατό.
Τη Δευτέρα οι αρχές του Ομάν απομάκρυναν με ελικόπτερο 24 Ινδούς ναυτικούς, πλήρωμα ενός άλλου πετρελαιοφόρου με σημαία Παλάου, του Marivex, που έγινε επίσης στόχος αμερικανικών πληγμάτων την ώρα που έπλεε στα ανοικτά της χώρας.
Το σουλτανάτο βρίσκεται στην είσοδο του Στενού του Ορμούζ, όπου η θαλάσσια κυκλοφορία έχει σχεδόν παραλύσει μετά την έναρξη του πολέμου στο Ιράν. Σχεδόν το ένα πέμπτο των εξαγωγών πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου διέρχεται από αυτή τη θαλάσσιο οδό σε καιρό ειρήνης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ- AFP
-
Πολιτική2 μήνες πριν«Μπλόκο» από τις ελληνικές αρχές στην Ισίν Καρατζά στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»! Απέλαση με φόντο την Κομοτηνή και το επεισόδιο του 2024
-
Άμυνα1 μήνα πρινΣυναγερμός στη Λευκάδα για Μυστηριώδες «Σκάφος-Φάντασμα» σε Σπηλιά – Εντόπισαν θαλάσσιο drone ουκρανικής κατασκευής
-
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ3 μήνες πρινΟ Τασούλας ξέχασε στον αέρα τα λόγια του! Το φάλτσο της 25ης Μαρτίου που έδειξε αμηχανία στο ύψος του θεσμού του προέδρου της Δημοκρατίας
-
Αναλύσεις3 μήνες πρινΣτρατηγική Σύμπραξη Ελλάδας-Κορέας-ΗΠΑ! Ο Όμιλος ONEX Μετατρέπει τα Ελληνικά Ναυπηγεία σε Διεθνή Κόμβο Καινοτομίας
-
Αναλύσεις2 εβδομάδες πρινΑϋφαντής: Έρχεται πολεμική σύγκρουση
-
Αναλύσεις4 εβδομάδες πρινΠροειδοποίηση του Ισραηλινού αναλυτή Σάι Γκαλ για το νομοσχέδιο της “Γαλάζιας Πατρίδας! «Η θαλάσσια φαντασίωση της Άγκυρας θα έχει τίμημα»
-
Αναλύσεις2 μήνες πρινΓιώργος Ασλάν στη Βουλή της Τουρκίας: «Τι απέγιναν οι Χριστιανοί αυτής της γης;»
-
Άμυνα2 ημέρες πρινΣάλος με εικόνες από τον «Θαλασσόλυκο 2026»: Τούρκοι δείχνουν Έλληνα αξιωματικό δίπλα σε αξιωματικό του ψευδοκράτους – Χαραλαμπίδης στο Geopolitico: “Φέρουν ευθύνες Δένδιας και Α’ΓΕΕΘΑ”