Ακολουθήστε μας

Οικονομία

Πρόδρομος Εμφιετζόγλου: Η ομαλή, λελογισμένη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια

Δημοσιεύτηκε στις

Όλοι επιθυμούμε και επιζητούμε ένα κόσμο καθαρό χωρίς ρύπους, με καθαρό αέρα, χωρίς βρώμικα νερά, χωρίς μολυσμένα εδάφη και όλοι νοιώθουμε την ευθύνη και το χρέος μας να συμβάλλουμε σ’ αυτή την προσπάθεια που αφορά τη ζωή μας, των παιδιών μας και της γης μας.

Γράφει ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου

Η προσπάθεια αυτή όμως πρέπει να γίνει μελετημένα, λελογισμένα και με τέτοιο τρόπο ώστε να μη δημιουργήσει παρενέργειες που θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομική και πολιτική ζωή των ανθρώπων και δη ορισμένων χωρών. Η μετάβαση δεν είναι θέμα ενός κράτους ή μίας περιοχής, είναι θέμα πλανητικό και εάν ορισμένες χώρες με οικονομικές και άλλες επιπτώσεις συμβάλλουν στην όλη προσπάθεια, ενώ άλλες χώρες για πολιτικούς οικονομικούς ή ανταγωνιστικούς λόγους δεν συμβάλλουν, τότε καταλήγουμε στα εξής:

  1. Στην αναταραχή της οικονομικής ισορροπίας του πλανήτη.

  2. Στη δημιουργία οικονομικών ανισοτήτων που θα επιφέρουν κοινωνικές και πολιτικές αναταραχές.

  3. Στη δημιουργία ανταγωνισμών μεταξύ κρατών ή ομάδων κρατών και τελικά θα οδηγήσουν μεγάλη μερίδα των πολιτών να δέχονται θεωρητικά την πράσινη ενέργεια, αλλά να μην συμβάλλουν σ’ αυτή την προσπάθεια λόγω των επιπτώσεων στην ατομική, οικογενειακή και κοινωνική τους ζωή.

  4. Στην άνιση μεταχείριση των πολιτών και την εξ αυτού δυσμένεια αισθήματος αδικίας, που δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί.

Ήδη παρατηρούμε τις παρενέργειες αυτής της μονομερούς εφαρμογής της μετάβασης στην πράσινη ενέργεια:

  1. Οι χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, υφίστανται τις οικονομικές επιπτώσεις από την έλλειψη ενέργειας. Παρατηρείται συνεχής αύξηση της τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας κυρίως λόγω της αύξησης της τιμής του φυσικού αερίου. Το φυσικό αέριο παράγεται από χώρες εκτός Ευρώπης, ουσιαστικά κατά το 95%, και λόγω ελλείψεως η τιμή του έχει δεκαπλασιαστεί σε ένα χρόνο και αυξάνει αλματωδώς καθημερινά.

  2. Η Κίνα ζητά απεγνωσμένα φυσικό αέριο, ανεξαρτήτως τιμής, για να μπορέσει να διατηρήσει σε λειτουργία τις βιομηχανίες της και την οικονομική της ανάπτυξη. Άρα σε τελευταία ανάλυση διακινδυνεύει την οικονομία της και αυτό τούτο το πολιτικό σύστημα διακυβέρνησής της.

  3. Η Ευρώπη κλείνει τα δικά της εργοστάσια από κάρβουνο, αγοράζει τα ορυκτά καύσιμα που παράγουν χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ήτοι επιδοτούμε με μεγάλη οικονομική ζημία χώρες που εξορύσσουν ορυκτά καύσιμα που μολύνουν την ατμόσφαιρα και ζητούμε να αυξήσουν την παραγωγή τους έστω και με ακριβότερες τιμές.

  4. Πώς μπορείς να πείσεις τον πολίτη της Δυτικής Μακεδονίας ότι πρέπει να κλείσει τις μονάδες, όταν οι Σκοπιανοί καίνε λιγνίτη στα 10 χλμ από τα σύνορα, όταν οι Κινέζοι ρυπαίνουν ασύστολα και οι Γερμανοί έχουν μεταθέσει το όριο στο 2038; Δεν θα νοιώσουν ότι η μετάβαση είναι άδικη και για πιο λόγο θα πρέπει αυτοί να φέρουν τον σταυρό της αδικίας;

Ισχυρίζονται πολλοί, ότι η αύξηση της τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας και του φυσικού αερίου είναι προσωρινές και σύντομα θα επανέλθουν σε λογικά επίπεδα. Μ’ αυτό τον ισχυρισμό εφησυχάζουν! «Έσται η έσχατη πλάνη χείρων της πρώτης». Όσο περιορίζουμε στην Ευρώπη τις σταθερές πηγές παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, κλείνοντας εργοστάσια, τόσο ουσιαστικά θα ζητάμε περισσότερο φυσικό αέριο. Θα επιδοτούμε τη Ρωσία, το Κατάρ, την Αλγερία, την Νορβηγία και όσους παράγουν φυσικό αέριο οι οποίοι θα εκμεταλλεύονται συνεχώς την έλλειψη αυξάνοντας τις τιμές. Είναι τόσο απλό.

Η δίψα της Κίνας και ιδιαίτερα μετά την ψύχρανση των σχέσεων με την Αυστραλία, από όπου αγόραζε τεράστιες ποσότητες κάρβουνου, την οδηγεί σε όλο και μεγαλύτερη ανάγκη αγοράς φυσικού αερίου από τη Ρωσία, μέσω των αγωγών της Σιβηρίας. Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι η τιμή του φυσικού αερίου θα μειωθεί σημαντικά. Οι επιβαρύνσεις θα είναι συνεχείς και δεν θα δύνανται να καλυφθούν από επιδοτήσεις, διότι πλέον θα ταρακουνηθεί ολόκληρη η Ευρωπαϊκή οικονομία. Η Γερμανία πρώτη δεν θα το ανεχθεί.

Και γεννάται ένα απλό ερώτημα: Γιατί η Ευρωπαϊκή Ένωση, γιατί η Ελλάδα δεν αξιοποιούν το ταχύτερο τα δικά μας κοιτάσματα φυσικού αερίου στο Ιόνιο και νότια της Κρήτης; Tα κοιτάσματα αυτά θα μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες της Ευρώπης με λογικές τιμές και να οδηγήσουν πλέον, στην εξισορρόπηση όλου του συστήματος τιμών του φυσικού αερίου παγκοσμίως.

Είκοσι χρόνια χαμένα! Τώρα θα είχαμε φτηνό, αρκετό φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσουμε όλη την Ευρώπη και να έχουμε και μια οικονομική άνεση, να μειώσουμε σημαντικά τα δάνεια μας παγκοσμίως και να κάνουμε τη χώρα μας παράδεισο.

Ποιες είναι οι δυνάμεις που επί χρόνια αντιστρατεύονται και τώρα ισχυρίζονται ότι δήθεν… το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο που θα βγει είναι… «αντίθετο» προς την κλιματική αλλαγή;

Δεν θα αντέξουμε 20-30 χρόνια αγοράζοντας πανάκριβο φυσικό αέριο και επιδοτώντας τις ανεμογεννήτριες και τα φωτοβολταϊκά. Άμεσα θα πρέπει να απαιτήσουμε από την Ευρωπαϊκή Ένωση σημαντική χρηματοδότηση, ώστε να συμβάλλει στην άμεσο εξερεύνηση και αξιοποίηση των εν λόγω κοιτασμάτων καθώς και των κοιτασμάτων της Κύπρου και γενικότερα της Ανατολικής Μεσογείου και να στείλει ένα σαφές και αυστηρό μήνυμα στην Τουρκία: Δεν σου επιτρέπουμε πια παιχνιδάκια. Η Ευρώπη θα αξιοποιήσει τα δικά της κοιτάσματα φυσικού αερίου και πετρελαίου στην Ανατολική Μεσόγειο, επ’ ωφελεία της οικονομίας της. Casus belli της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς την Τουρκία.

Δεν θα αυτοκτονήσουμε επιδοτώντας τους ξένους για να μας ρυπαίνουν. Λοιπόν, ναι στην πράσινη μετάβαση ομαλά, λελογισμένα και δίκαια.

_________________

 

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Οικονομία

Η Ινδία επενδύει 10 δις δολάρια για να γίνει παγκόσμιος κόμβος παραγωγής ημιαγωγών! Ο ρόλος της Νότιας Αφρικής σε αυτό το σχέδιο

Η Ινδία επενδύει πολλά σε υποδομές και τεχνική τεχνογνωσία για να επιτύχει τον στόχο της να γίνει κόμβος ημιαγωγών μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Ινδία προχωρά προς το να γίνει παγκόσμιος κόμβος ημιαγωγών για να εκπληρώσει το όραμα του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι να γίνει η χώρα μια ισχυρή μονάδα παραγωγής ημιαγωγών έως το 2035.

Οι ημιαγωγοί ή τα τσιπ είναι απαραίτητα στοιχεία ηλεκτρονικών συσκευών από smartphone και φορητούς υπολογιστές έως αυτοκίνητα.

Ο φιλόδοξος στόχος του Ινδού πρωθυπουργού απαιτεί από τη χώρα να εγκαταλείψει την εξάρτησή της από εισαγωγές άνω του 90% των ημιαγωγών της, χτίζοντας ένα εγχώριο οικοσύστημα. Αποτελεί επίσης μέρος των προσπαθειών της πολυπληθέστερης χώρας του κόσμου να δημιουργήσει περισσότερες θέσεις εργασίας.

Όπως διαβάζουμε στο io.co.za, η Νότια Αφρική έχει μια νεοσύστατη βιομηχανία ημιαγωγών και η αφρικανική ήπειρος είναι πλούσια σε ορυκτές πηγές (κοβάλτιο, χαλκός, γραφίτης, πυρίτιο και ταντάλιο) που είναι ζωτικής σημασίας για την κατασκευή ημιαγωγών. Οι αφρικανικές χώρες θα μπορούσαν να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Ινδίας και να μεγιστοποιήσουν τις οικονομικές τους δυνατότητες μέσω έργων ωφελείας αντί να εξάγουν αυτούς τους φυσικούς πόρους σε άλλες χώρες για να οικοδομήσουν τους βιομηχανικούς τους τομείς. Μια χώρα όπως η Νότια Αφρική με το υπερβολικά υψηλό ποσοστό ανεργίας της, θα μπορούσε επίσης να δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας ακολουθώντας το παράδειγμα της Ινδίας για την ανάπτυξη της βιομηχανίας ημιαγωγών της.

Η Ινδία επενδύει πολλά σε υποδομές και τεχνική τεχνογνωσία για να επιτύχει τον στόχο της να γίνει κόμβος ημιαγωγών μέσα στην επόμενη δεκαετία. Έχει επίσης ξεκινήσει ένα πρόγραμμα κινήτρων 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων (185 δις ρουπίες), που καλύπτει έως και το 50% του κόστους του έργου, για να προσελκύσει παγκόσμιους παίκτες.

Ένα από τα κορυφαία έργα της είναι το India Semiconductor Mission (ISM), μια στρατηγική κίνηση για τη δημιουργία ενός ισχυρού οικοσυστήματος ημιαγωγών, απαραίτητο για την τροφοδοσία όλων των ηλεκτρονικών συσκευών στην Ινδία. Η πανδημία COVID-19 υπογράμμισε την ευθραυστότητα της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού ημιαγωγών και το ISM ξεκίνησε το 2022 για να δημιουργήσει ένα ισχυρό οικοσύστημα ημιαγωγών στη χώρα. Στεγάζεται υπό την Digital India Corporation και έχει ως αποστολή να καταλύει την κατασκευή, τη συσκευασία και τις δυνατότητες σχεδίασης ημιαγωγών. Η Ινδία προσφέρει επίσης ένα επικερδές πακέτο για να ενθαρρύνει την ίδρυση εργοστασίων κατασκευής ημιαγωγών και οθονών.

Αυτό είναι ένα κίνητρο για την προσέλκυση σημαντικών παραγόντων του κλάδου και την τόνωση των επενδύσεων στην υποδομή ημιαγωγών της Ινδίας.

Άλλες εξελίξεις στον χώρο των ημιαγωγών περιλαμβάνουν την έναρξη τριών έργων (μια εγκατάσταση κατασκευής ημιαγωγών, μια εγκατάσταση συναρμολόγησης και δοκιμής ημιαγωγών με εξωτερική ανάθεση (OSAT) στο Γκουτζαράτ και μια άλλη εγκατάσταση OSAT στο Assam). Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση των φιλοδοξιών της Ινδίας.

Ο Srini Chinamilli, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ημιαγωγών Tessolve, λέει ότι η φιλοδοξία της Ινδίας είναι «τολμηρή αλλά εφικτή». Πιστεύει ότι «με σαφή εστίαση στην ανάπτυξη υποδομών και αξιοποιώντας την διευρυνόμενη τεχνική τεχνογνωσία της, η Ινδία έχει τη δυνατότητα να μετατραπεί σε σημαντικό παίκτη στο παγκόσμιο οικοσύστημα ημιαγωγών».

Σε μια συνέντευξη στην πλατφόρμα καινοτομίας ET EDGE, ο Chinamilli χαιρέτισε τα τεράστια προγράμματα επενδύσεων και κρατικών κινήτρων. Λέει ότι η χώρα διαθέτει μια δεξαμενή μηχανικών που βοηθούν επί του παρόντος πολυεθνικές εταιρείες να σχεδιάσουν προϊόντα αιχμής, τα οποία θα ήταν άμεσα διαθέσιμα για την τοπική παραγωγή ημιαγωγών.

Ενώ η Ινδία έχει πρόσβαση στις πιο πρόσφατες εξελίξεις, την καινοτομία και τα εξειδικευμένα ταλέντα μέσω διεθνών συνεργασιών, έχει επίσης προκλήσεις. Σύμφωνα με τον Chinamilli, ενώ το ISM και τα προγράμματα ανάπτυξης δεξιοτήτων της κυβέρνησης είναι βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, η περαιτέρω ανάπτυξη δεξιοτήτων σε αναδυόμενες τεχνολογίες όπως οι ημιαγωγοί είναι απαραίτητη για να επιταχυνθεί η πορεία της Ινδίας να γίνει ο κόμβος ημιαγωγών που φιλοδοξεί να είναι. «Με συνεχείς προσπάθειες, η Ινδία βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει παγκόσμιος κόμβος ημιαγωγών», λέει.

Ο Chinamilli προσθέτει, «Οι συνεργασίες της Ινδίας με χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία και η Ταϊβάν είναι ζωτικής σημασίας για την ταχεία επίτευξη των στόχων ημιαγωγών αξιοποιώντας την τεχνολογική της τεχνογνωσία, τις επενδυτικές δυνατότητες και τις προηγμένες κατασκευαστικές της ικανότητες».

Αυτές οι συνεργασίες είναι ζωτικής σημασίας για την προώθηση της μεταφοράς τεχνολογίας και των στρατηγικών επενδύσεων και την ενίσχυση της ενσωμάτωσης της Ινδίας στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού ημιαγωγών.

Για μια χώρα όπως η Νότια Αφρική, ίσως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα από την πρόοδο της Ινδίας να γίνει παγκόσμιος κατασκευαστής ημιαγωγών είναι η εφαρμογή των βασικών δομικών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων των επενδύσεων υποδομής και ανθρώπινου κεφαλαίου, και η δημιουργία συμπράξεων δημόσιου-ιδιωτικού τομέα που υποστηρίζονται από την ανάπτυξη δεξιοτήτων, για να εκπληρώσει τις εθνικές της φιλοδοξίες είτε πρόκειται για την οικοδόμηση της βιομηχανίας ημιαγωγών της είτε για οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση οικονομικής ανάπτυξης.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο πρωθυπουργός της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι, κατά την ομιλία στη Σύνοδο Κορυφής για την Τεχνητή Νοημοσύνη στη Γαλλία, τόνισε  την ανάγκη να γίνει η «Παγκόσμια Συνεργασία για την Τεχνητή Νοημοσύνη» πραγματικά παγκόσμιας φύσης και «να περιλαμβάνει περισσότερο τον Παγκόσμιο Νότο και τις προτεραιότητες, τις ανησυχίες και τις ανάγκες του». Η επανάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης περνάει από την οδό των ημιαγωγών, για την παραγωγή των οποίων υπάρχουν τεράστιες δυσκολίες τα τελευταία χρόνια. Γι’αυτό η Ινδία προωθεί το σχέδιο να αποκτήσει αυτονομία στην κατασκευή ημιαγωγών, προκειμένου να προχωρήσει στην ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης. Μάλιστα τον Μάρτιο του 2024 ανακοίνωσε  επένδυση 1,2 δισ. δολαρίων γι’αυτόν τον σκοπό.

Συνέχεια ανάγνωσης

Οικονομία

Euro2day: Εντός Φεβρουαρίου οι μελέτες για το καλώδιο Ελλάδα – Αίγυπτος

Η πορεία υλοποίησης της υποθαλάσσιας διασύνδεσης μήκους 954 χλμ, είχε απασχολήσει τα ενδιαφερόμενα μέρη το Γενάρη στο περιθώριο του επιχειρηματικού φόρουμ που είχε «τρέξει» παράλληλα με τη τριμερή Ελλάδας-Αιγύπτου-Κύπρου στο Κάιρο, με ένα από τα βασικά πάντα θέματα να αφορά την επικείμενη συμμετοχή της αιγυπτιακής πλευράς στο Gregy.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ενα βήμα πριν την ανάθεση των βασικών μελετών που θα κρίνουν την τελική του όδευση και άρα τα τελικά του κόστη βρίσκεται το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Αιγύπτου, η πρόοδος του οποίου θα συζητηθεί εκ νέου στα τέλη της εβδομάδας σε μια ακόμη επίσκεψη του Θ. Σκυλακάκη στο Κάιρο.

Η πορεία υλοποίησης της υποθαλάσσιας διασύνδεσης μήκους 954 χλμ, είχε απασχολήσει τα ενδιαφερόμενα μέρη το Γενάρη στο περιθώριο του επιχειρηματικού φόρουμ που είχε «τρέξει» παράλληλα με τη τριμερή Ελλάδας-Αιγύπτου-Κύπρου στο Κάιρο, με ένα από τα βασικά πάντα θέματα να αφορά την επικείμενη συμμετοχή της αιγυπτιακής πλευράς στο Gregy.

Δηλαδή να μπει στο σχήμα ως μέτοχος ο Διαχειριστής του Συστήματος Μεταφοράς της Αιγύπτου (EETC), όπως ακριβώς είχε συμφωνηθεί το περασμένο Οκτώβρη κατά τη προηγούμενη συνάντηση του Eλληνα υπουργού με τον Αιγύπτιο ομόλογό του, Dr. Mahmoud Esmat.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι συζητήσεις με τον EETC προχωρούν, χωρίς ακόμη να έχουν καταλήξει και η πρόοδος της υπόθεσης θα τεθεί προφανώς κατά τη νέα επίσκεψη του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας που έχει προγραμματιστεί για τις 16 και 17 Φεβρουαρίου στην αιγυπτιακή πρωτεύουσα και όπου ίσως να υπάρξει επιτάχυνση των εξελίξεων και ως προς το συγκεκριμένο θέμα.

Ο έλληνας υπουργός που θα βρεθεί στο Κάιρο στο πλαίσιο του ετήσιου Egypt Energy Show – EGYPES 2025, ενός εκ των κορυφαίων φόρουμ διεθνώς για τη βιομηχανία υδρογονανθράκων, με πάνω από 500 εταιρείες και φορείς από την αγορά πετρελαίου και φυσικού αερίου, θα έχει μεταξύ των άλλων συναντήσεις με αντικείμενο και τη πρόοδο του Gregy.

Είναι προφανές ότι η μετοχική είσοδος της Αιγύπτου στο έργο, που διατηρεί μια σταθερή στρατηγική σχέση με την Ελλάδα στην Αν. Μεσόγειο, όπως έδειξε και η τριμερής του Ιανουαρίου, όχι μόνο θα αναβαθμίσει το γεωπολιτικό του στίγμα, αλλά και θα στείλει μηνύματα τόσο στο επενδυτικό κοινό όσο και στις τράπεζες για τη χρηματοδότηση του project.

Πότε θα ανοίξουν οι προσφορές

Στο μέτωπο των βασικών μελετών του έργου, έπειτα από τη παράταση που είχαν ζητήσει οι έξι εταιρείες που είχαν απομείνει στο παιχνίδι, τέσσερις εξ αυτών κατέθεσαν τελικά τις προσφορές τους. Συγκεκριμένα, τέσσερις πρόσφορες υποβλήθηκαν για τις λεγόμενες «μελέτες γραφείου» και τέσσερις για τη τεχνική ανάλυση του έργου.

Το σύνολο και των οκτώ προσφορών θα ανοίξουν μέσα στο Φεβρουάριο, ώστε ει δυνατόν οι ανάδοχοι να επιλεγούν ακόμη και εντός του μηνός και να ξεκινήσει η μελέτη για την οριστικοποίηση της όδευσης του υποθαλάσσιου καλωδίου και των σημείων προσαιγιάλωσης σε Ελλάδα και Αίγυπτο.

Ενδεχομένως η αρχική διαδρομή που ξεκινά από το El Sallum και φτάνει στη Νέα Μάκρη Αττικής, με βάθη πάνω από 3.000 χλμ., που παρακάμπτει ευαίσθητες γεωπολιτικά περιοχές και στην οποία δεν έχει υπάρξει ποτέ μέχρι σήμερα αναλυτική απεικόνιση, εφόσον απαιτηθεί να χρειαστεί τροποποιήσεις.

Το seabed mapping, δηλαδή η λεπτομερής αποτύπωσης του βυθού κατά μήκος 954 χλμ. στην Αν. Μεσόγειο, είναι μια πολύ σύνθετη διαδικασία, γι’ αυτό και οποιαδήποτε χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή της θεωρείται παρακινδυνευμένο.

Εκτάσεις κοντά στα παράλια

Το άλλο θέμα που «τρέχει» παράλληλα με τα παραπάνω αφορά την εξεύρεση των εκτάσεων κοντά στα παράλια της Μεσογείου, όπου και θα αναπτυχθούν τα αιολικά που θα τροφοδοτήσουν τη διασύνδεση. Σύμφωνα με παλαιότερες διαβεβαιώσεις των αιγυπτιακών αρχών, άπαξ και βρεθούν οι κατάλληλες εκτάσεις, η αδειοδότηση των έργων πρέπει να θεωρείται ζήτημα το πολύ μερικών μηνών.

Επειτα από απαίτηση της ελληνικής κυβέρνησης είχε συμφωνηθεί με την αιγυπτιακή κυβέρνηση η μερίδα του λέοντος από τα έργα ΑΠΕ συνολικής ισχύος 9,5 GW που θα αναπτυχθούν στη χώρα να είναι αιολικά. Δηλαδή από τη συνολική παραγόμενη πράσινη ενέργεια που προβλέπεται να εξάγει η Αίγυπτος προς την Ελλάδα, η αναλογία στο μείγμα να είναι 75% αιολικά και μόνο 25% φωτοβολταϊκά.

Στη χώρα υπολογίζεται ότι υπάρχουν 40.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα κατάλληλων εκτάσεων στην έρημο καθώς και στην περιοχή του Σουέζ, υψηλού αιολικού δυναμικού και με ταχύτητες ανέμου 10 και 11 μέτρα το δευτερόλεπτο.

Τέτοια σημεία υπάρχουν άφθονα στη Νότια και τη ΝΔ Αίγυπτο, ωστόσο δεν θα επιλεγούν αυτά, καθώς αναζητούνται περιοχές με καλό αιολικό δυναμικό, αλλά με εγγύτητα στο σημείο προσαιγιάλωσης του καλωδίου. Σε αυτό το φόντο το «σκανάρισμα» των υποψήφιων εκτάσεων εστιάζει κοντά στα παράλια της Β. Αιγύπτου.

Συνέχεια ανάγνωσης

Οικονομία

Αποσυνδέονται από το ρωσικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας οι χώρες της Βαλτικής

Οι τρεις χώρες της Βαλτικής δηλώνουν ότι θα υπάρξει στενότερη ενσωμάτωση στην ΕΕ και θα ενισχυθεί η ασφάλειά τους.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Λιθουανία ανακοίνωσε σήμερα ότι αποσυνέδεσε το σύστημά της ηλεκτροδότησης από το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας της Ρωσίας, πράγμα το οποίο αποτελεί μέρος ενός σχεδίου βάσει του οποίου οι τρεις χώρες της Βαλτικής δηλώνουν ότι θα υπάρξει στενότερη ενσωμάτωση στην ΕΕ και θα ενισχυθεί η ασφάλειά τους.

“Μπορώ να επιβεβαιώσω ότι η διαδικασία αποσύνδεσης άρχισε στις 06:00” τοπική ώρα, δήλωσε ο εκπρόσωπος Μάτας Νορέικα του δημόσιου φορέα διαχείρισης του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας της Λιθουανίας Litgrid στο AFP.

Πολιτικό όπλο οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις! Οι υψηλές τιμές απειλούν την ενότητα της ενεργειακής αγοράς – Μεγάλες χώρες θέλουν εθνικό έλεγχο και να περιορίζουν τις εξαγωγές.

Η Λετονία και η Εσθονία αναμένεται να κάνουν το ίδιο από τις 09:00 ώρα Ελλάδος σήμερα και, με την επιφύλαξη δοκιμών της τελευταίας στιγμής, οι τρεις χώρες θα συγχρονιστούν με το δίκτυο της ΕΕ αύριο, Κυριακή, αφού στο μεταξύ εξασφαλίσουν μόνες τους τη λειτουργία του δικτύου τους.

Οι τρεις χώρες της Βαλτικής αρχίζουν σήμερα την αποσύνδεσή τους από το ρωσικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με στόχο να ενσωματωθούν στο ευρωπαϊκό σύστημα, ύστερα από μια διαδικασία που ξεκίνησε πριν από χρόνια και κατέστη επείγουσα μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αναλύσεις2 ώρες πριν

Αναλύοντας τις επιλογές Τραμπ και τις καταιγιστικές εξελίξεις που προκαλούν

Στρατηγικοί προσανατολισμοί, ηγεμονικές δυνάμεις και περιφέρειες, σ΄ένα πολυπολικό διεθνές σύστημα. Γράφει ο Παναγιώτης Ήφαιστος Σημείωση. Το κείμενο που ακολουθεί γράφτηκε...

Πολιτική2 ώρες πριν

Μαυρίδης: Ανάγκη για δίκαιο τραπεζικό σύστημα χωρίς καταχρηστικές χρεώσεις

Την ανάγκη για ολοκλήρωση Πανευρωπαϊκού Σχεδίου Εγγύησης των Καταθέσεων καθώς και της προστασίας των δανειοληπτών από τις καταχρηστικές πρακτικές των...

Απόψεις3 ώρες πριν

Μελέτης Μελετόπουλος: Σαμαράς, η ἐνδεδειγμένη λύση στό σημερινό ἀδιέξοδο

Μία ἑνωτική πρωτοβουλία τοῦ Ἀντώνη Σαμαρᾶ θά ἔχει τεράστια ἀνταπόκριση, ἀπό τίς παρυφές τῆς κεντροαριστερᾶς μέχρι τήν παραδοσιακή δεξιά καί...

Αναλύσεις3 ώρες πριν

Η Ελλάδα δεν μπορεί να περιμένει βοήθεια από κανένα σύμμαχο

Η εμπλοκή ενός κράτους σε πόλεμο προκειμένου να βοηθήσει ένα σύμμαχο κράτος δεν είναι αυτονόητη, ειδικά εάν έχουν αλλάξει οι...

Άμυνα4 ώρες πριν

Οι ΗΠΑ θα παρουσιάσουν μαχητικά και βομβαρδιστικά στο Aero India 2025

Το περίπτερο των ΗΠΑ ανοίγει στο Aero India 2025, διαθέτει τεχνολογίες αιχμής αεροδιαστημικής και άμυνας

Δημοφιλή