Ακολουθήστε μας

Ανθρώπινα Δικαιώματα

Όλα αλλάζουν στην Μικρά Ασία! Η παρουσία Ελλήνων και Αρμενίων Κρυπτοχριστιανών και οι τρομερές φοβίες της Άγκυρας

Δημοσιεύτηκε

στις

Η παρουσία Ελλήνων και Αρμενίων Κρυπτοχριστιανών και οι τρομερές φοβίες της Άγκυρας-Όλα αλλάζουν στην Μικρά Ασία

Μετάφραση: Αικατερίνη Κορίννα

Ο Ορχάν Κεμάλ Τζενγκίζ είναι Τούρκος δικηγόρος, δημοσιογράφος και ακτιβιστής για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Αποφοίτησε από τη Νομική από το Πανεπιστήμιο της Άγκυρας το 1993. Από το 1997 έως το 1998 εργάστηκε στο Λονδίνο. Είναι πρόεδρος και ιδρυτικό μέλος του Human Rights Agenda Association.

Ο ίδιος αναφέρει σε βαρυσήμαντο άρθρο του ότι “υπάρχουν πολλά περιστατικά, που μας αποκάλυψαν την παρουσία Κρυπτοχριστιανών, οι οποίοι βγαίνουν ανοιχτά πλέον στην Τουρκία, και διεκδικούν την ταυτότητά τους, υπολογίζοντας την πραγματικότητά, και αυτό φαίνεται ότι λειτουργεί ως καταλύτης για να κάνουν και άλλοι το ίδιο.

Όπως επισημαίνει η συγγραφέας Vercihan Ziflioglu στο βιβλίο της, «The Story of the Armenians in Purgatory», η δολοφονία του Hrant Dink στις 19 Ιανουαρίου 2007 ήταν ένα από τα πιο σημαντικά σημεία καμπής στη χριστιανική αυτοδιάθση στην Τουρκία.

«Ο θάνατος του Dink έσπασε έναν αιώνα σιωπής και σιγά σιγά άρχισαν να αναδύονται οι Κρυπτοχριστιανοί Αρμένιοι».

Αν και η δολοφονία του Hrant Dink θεωρήθηκε ότι ήταν η δολοφονία ενός Αρμένιου που ήταν πολύ ειλικρινής και πολύ τολμηρός στη διεκδίκηση της ταυτότητάς του, η τεράστια δημόσια κατακραυγή κατά της δολοφονίας του, προκάλεσε μια ισχυρή έκφραση της αρμενικής ταυτότητας και της αλληλεγγύης χιλιάδων Αρμενίων στην Τουρκία.

Οι δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι που παρευρέθηκαν στην κηδεία του Χραντ Ντινκ φώναξαν «Είμαστε όλοι Αρμένιοι» και έφεραν πανό και πλακάτ που έφεραν αυτή τη διακήρυξη στα Αρμενικά, Τουρκικά, Αγγλικά, Κουρδικά και άλλες γλώσσες.

Μια τέτοια κοινωνική αντίδραση δεν είχε προηγούμενο στην Τουρκία.

Αυτή η μνημειώδης δημόσια αντίδραση στη δολοφονία του Ντινκ μετέτρεψε την αυτοδιάθεση των Αρμενίων, από κάτι για το οποίο πρέπει να ντρεπόμαστε, σε κάτι που πρέπει να διεκδικήσουμε, ενθαρρύνοντας τους εξισλαμισμένους Αρμένιους να βγουν να το πουν ανοιχτά.

Σύμφωνα με τον Ziflioglu, ένας άλλος παράγοντας που επιτάχυνε την αποκατάσταση της αρμενικής ταυτότητας ήταν η αποκατάσταση και η επαναλειτουργία των ιστορικών αρμενικών εκκλησιών στο Ντιγιαρμπακίρ, το Βαν και στην Καισάρεια.

Για παράδειγμα, η αποκατάσταση της αρμενικής εκκλησίας στο Ντιγιάρμπακιρ προκάλεσε μεγάλο ενθουσιασμό στους Κρυπτοχριστιανούς Αρμένιους.

Αυτοί, άρχισαν να «συμμετέχουν στη διαδικασία αποκατάστασης, ακόμη και να αναλαμβάνουν καθήκοντα, να προστατεύουν και να παρακολουθούν την εκκλησία τους».

Ομοίως, το ότι το τουρκικό Υπουργείο Πολιτισμού ανέλαβε τις επισκευές του Καθεδρικού Ναού του Τιμίου Σταυρού το 2000, δημιούργησε την αντίληψη ότι το τουρκικό κράτος είχε κάνει ένα νέο άνοιγμα στις μειονότητες.

Η ροή Αρμένιων τουριστών και πιστών από άλλα μέρη της Τουρκίας και από το εξωτερικό στις εκκλησίες στο Βαν και στο Ντιγιάρμπακιρ, και οι επαφές που έγιναν μεταξύ Κρυπτοχριστιανών Αρμενίων και αυτών των επισκεπτών, επέσπευσαν την αποκατάσταση της χριστιανικής τους ταυτότητας.

Ωστόσο, οι Κρυπτοχριστιανοί, Έλληνες και Αρμένιοι που έχουν κάνει το έργο της δημόσιας ανάκτησης της ιστορικής τους ταυτότητας δεν έχουν αγκαλιαστεί θερμά από την Ελληνική και την Αρμενική Εκκλησία.

Αντίθετα, οι Αρμένιοι της Κωνσταντινούπολης και οι Αρμένιοι της διασποράς έχουν αποκλείσει τους Κρυπτοχριστιανούς Αρμένιους από την Αρμενική Αποστολική Εκκλησία, ενώ το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει εκφράσει μόνο ένα «επιφυλακτικό καλωσόρισμα» στους Κρυπτοχριστιανούς Έλληνες.

Σε αυτό το πλαίσιο, είναι σημαντικό να θυμηθούμε ότι το ενδιαφέρον του Οικουμενικού Πατριαρχείου για τους εξισλαμισμένους χριστιανούς θα μπορούσε να θεωρηθεί αρνητική ενέργεια στην Τουρκία, και ως μια μορφή ιεραποστολικής δραστηριότητας.

Η επαφή με τους Έλληνες που έχουν ανακτήσει την ταυτότητά τους στην Τουρκία, μπορεί επίσης να θεωρηθεί ως ζήτημα ασφάλειας για το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Ενώ για τους Έλληνες η διαδικασία της αποδοχής και της αποκατάστασης λαμβάνει χώρα κυρίως σε ατομική βάση, για τους Αρμένιους αυτή η διαδικασία έχει συλλογική μορφή.

Παλαιότερα οι Κρυπτοχριστιανοί Αρμένιοι είχαν ιδρύσει οργανώσεις όπως η Ένωση Αρμενίων του Δερσίμ, η Ένωση Αρμενίων Μπιτλίς και η Ένωση Αρμενίων της Σίβας.

Πιο πρόσφατα, τον Νοέμβριο του 2022, οι Αρμένιοι στο Adiyaman σχημάτισαν μια ένωση που ονομάζεται HAYDER.

Η ίδρυση αυτών των ενώσεων φαίνεται ότι διευκόλυνε και επιτάχυνε την μεταβολή και την αποκατάσταση της ταυτότητας των Αρμενίων που ζουν στην Τουρκία.

Για παράδειγμα, αυτές οι ενώσεις διευκολύνουν την απόδειξη της αρμενικής ταυτότητας που απαιτείται από το Αρμενικό Πατριαρχείο πριν από το βάπτισμα.

Οι Αρμένιοι που αποδεικνύουν τις ρίζες τους μέσω αυτών των ενώσεων γίνονται δεκτοί στην Αρμενική Αποστολική Εκκλησία αφού ενημερώσουν την καταχώριση θρησκείας, στα κρατικά δελτία ταυτότητάς τους και ολοκληρώσουν έξι μήνες εκπαίδευση

Η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία έχει θέσει επίσης όρους για τους Έλληνες της Τουρκίας, οι οποίοι επιθυμούν να ανήκουν στην προγονική τους εκκλησία, συμπεριλαμβανομένης της θρησκευτικής εκπαίδευσης. Ορισμένοι υποψήφιοι καλούνται επίσης να μάθουν ελληνικά.

Τα βήματα που έγιναν από τους Αρμένιους και τους Έλληνες της Τουρκίας για να αναγνωρίσουν την κληρονομιά τους και να επανακτήσουν την ταυτότητά τους αντιπροσωπεύουν αναμφίβολα μια πρόοδο στα ανθρώπινα δικαιώματα.

Μετά από έναν αιώνα μυστικότητας, αυτή η αναγνώριση και η ανάκτηση είναι ένα τεράστιο επίτευγμα.

Ωστόσο, δεν μπορούμε να πούμε ότι αυτοί οι πολίτες της Τουρκίας είναι σε θέση να ασκήσουν πλήρως το δικαίωμά τους στην θρησκεία τους, έως ότου η Τουρκία αντιμετωπίσει την ιστορία και τις συνθήκες που έκαναν αυτή την ταυτότητα να είναι θαμμένη και απρόσιτη για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.

Στα πρόσφατα άρθρα μου, έχω τονίσει σταθερά τη σημασία της συμφιλίωσης με το παρελθόν για την Τουρκία.
Προφανώς, η αντιμετώπιση των πληγών του παρελθόντος είναι μια πολυδιάστατη διαδικασία.

Οι εξισλαμισμένοι χριστιανοί είναι μια τέτοια μοναδική πτυχή του παρελθόντος της Τουρκίας και η επούλωση από πληγές όπως αυτές απαιτεί έναν περίπλοκο κοινωνικοπολιτισμικό μετασχηματισμό, καθώς και αλλαγές στις κύριες πολιτικές του κράτους σε αυτά τα θέματα.

Είναι σαφές, ωστόσο, ότι η Τουρκία δεν έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο σε αυτό το θέμα”, καταλήγει ο ίδιος, δημοσιοποιώντας ένα τεράστιο ζήτημα που αφορά την Ελλάδα και τους Έλληνες για τους συμπατριώτες τους που ζουν ακόμη μετά το0 1922, στα ιερά χώματα της Μικράς Ασίας.

ΠΗΓΗ: gerceknews.com

Συνέχεια ανάγνωσης

Ανθρώπινα Δικαιώματα

Bitter Winter: Σκάνδαλο! Αποκαλύφτηκαν λίστες αντικαθεστωτικών Κινέζων που έχουν υποβάλει αίτηση ασύλου στην Ιταλία

Ένας ιστότοπος που πιθανότατα συνδέεται με κινεζικές υπηρεσίες πληροφοριών δημοσιεύει λίστες προσφύγων που έχουν υποβάλει αίτηση ασύλου στην Ιταλία. 

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Δημοσιεύτηκαν στην Κίνα κατάλογοι μελών της Εκκλησίας του Παντοδύναμου Θεού που ζητούν άσυλο στην Ιταλία

Ένας ιστότοπος που πιθανότατα συνδέεται με κινεζικές υπηρεσίες πληροφοριών δημοσιεύει λίστες προσφύγων που έχουν υποβάλει αίτηση ασύλου στην Ιταλία. 

Του Μάσιμο Ιντοβίνε* (Massimo Introvigne), Bitter Winter

Η Εκκλησία του Παντοδύναμου Θεού είναι, μαζί με το Φάλουν Γκονγκ , το πιο διωκόμενο θρησκευτικό κίνημα στην Κίνα, όπως αναγνωρίζεται από πολυάριθμα έγγραφα από διεθνείς οργανισμούς και κυβερνήσεις. Αφιέρωσα ένα βιβλίο που εκδόθηκε από τις εκδόσεις Oxford University Press σε αυτό το νέο χριστιανικό θρησκευτικό κίνημα , στο οποίο παραπέμπω για περισσότερες πληροφορίες.

Το κινεζικό ” Long Arm of the Dragon ” κατασκοπεύει και παρενοχλεί πρόσφυγες και στο εξωτερικό.

Εξαιτίας των διώξεων, των βασανιστηρίων και των εξωδικαστικών δολοφονιών στις οποίες υποβάλλονται μέλη του κινήματος, όσοι μπορούν διαφεύγουν στο εξωτερικό και αναζητούν άσυλο. Ακόμα και στο εξωτερικό, όμως, δεν μπορούν να νιώσουν ασφάλεια. Όπως αναφέρεται σε μια ταινία παραγωγής του “Bitter Winter”, το κινεζικό ” Long Arm of the Dragon ” κατασκοπεύει και παρενοχλεί πρόσφυγες και στο εξωτερικό.

Σε αρκετά προηγούμενα επεισόδια προστίθεται τώρα ένα πολύ σοβαρό σκάνδαλο που δυστυχώς αφορά τη χώρα όπου κυκλοφορεί το περιοδικό «Bitter Winter», την Ιταλία.

Από το 2017, ένας ιστότοπος με το όνομα大爱网(Da Ai Wang) λειτουργεί στην Κίνα. Έχει εμπλακεί σε επίθεση κατά της Εκκλησίας του Παντοδύναμου Θεού , στο Φάλουν Γκονγκ , στους Μάρτυρες του Ιεχωβά και περιστασιακά σε άλλες ομάδες που περιλαμβάνονται στη μαύρη λίστα και διώκονται στην Κίνα. Οι κινεζικοί νόμοι ορίζουν ότι κάθε ιστότοπος που ασχολείται με τη θρησκεία πρέπει να είναι εξουσιοδοτημένος από την κυβέρνηση και να λειτουργεί σε συνεργασία με κυβερνητικές υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για την επίβλεψη των θρησκειών. Έτσι, κάθε κινεζικός ιστότοπος που ασχολείται με αυτά τα θέματα είναι εξ ορισμού συνδεδεμένος με την κυβέρνηση. Ο Da Ai Wang είναι χειρότερος, όμως. Δημοσιεύει τακτικά κείμενα κατά των θρησκευτικών μειονοτήτων (και κατά του «Bitter Winter») που ευρέως πιστεύεται ότι παράγονται από κινεζικές υπηρεσίες πληροφοριών. Το ότι το Dai Ai Wang είναι ένας από τους πολλούς ιστότοπους προπαγάνδας και παραπληροφόρησης που διαχειρίζονται οι κινεζικές υπηρεσίες δεν είναι εικασία.

Από το 2022, το Da Ai Wang έχει δημοσιεύσει λίστες με τα μέλη της Εκκλησίας του Παντοδύναμου Θεού που έχουν υποβάλει αίτηση για άσυλο στην Ιταλία. Πρόσφυγες στην Ιταλία και δικηγόροι πρόσφατα αντιλήφθηκαν τι συνέβαινε. Ο Da Ai Wang δεν κρύβει τους σκοπούς του και γράφει : «Για να αποτρέψει… άλλους Κινέζους πολίτες από το να εξαπατηθούν από λατρείες και να εγκαταλείψουν παράνομα τη χώρα για να ζητήσουν άσυλο ως πρόσφυγες στην Ιταλία ή σε άλλες χώρες, και για να προστατεύσουν τα νόμιμα δικαιώματα των πληγέντων κινεζικών οικογενειών , καθώς και για να παροτρύνουμε την επιστροφή των εμπλεκομένων ατόμων, ο ιστότοπός μας αποφάσισε να δημοσιεύει, από τις 16 Μαΐου 2022, καταλόγους μελών της Εκκλησίας του Παντοδύναμου Θεού που έχουν ζητήσει παράνομα θρησκευτικό άσυλο στην Ιταλία. Για να συγκεντρώσουμε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους αγνοούμενους, ο ιστότοπός μας θα ενημερώνει τακτικά τη λίστα όσων έχουν υποβάλει παράνομα αιτήσεις ασύλου έως ότου αυτοί οι άνθρωποι επιστρέψουν οικειοθελώς στην πατρίδα τους. Εάν έχετε πληροφορίες για κάποιο από τα άτομα που αναφέρονται, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για να υποστηρίξουμε μελλοντικές δραστηριότητες αναζήτησης στο εξωτερικό.” Η δήλωση υπογράφεται από μια κατά τα άλλα άγνωστη «Κινεζική αντιπροσωπεία για την αναζήτηση αγνοουμένων στο εξωτερικό».

Η ανακοίνωση του ιστότοπου Da Ai Wang, «Θα δημοσιεύσουμε λίστες με Κινέζους αιτούντες άσυλο από την Εκκλησία του Παντοδύναμου Θεού στην Ιταλία».
Η ανακοίνωση του ιστότοπου Da Ai Wang, «Θα δημοσιεύσουμε λίστες με Κινέζους αιτούντες άσυλο από την Εκκλησία του Παντοδύναμου Θεού στην Ιταλία».

Ο απειλητικός τόνος είναι εμφανής. Σύμφωνα με την κινεζική νομοθεσία, κάθε αίτηση για άσυλο σε ξένη χώρα είναι «παράνομη»—όσοι την υποβάλλουν διαπράττουν το έγκλημα της δυσφήμισης κινεζικών ιδρυμάτων—και η δημοσίευση έχει σκοπό να «προτρέψει την επιστροφή» των προσφύγων στην Κίνα, όπου τους περιμένει φυλακή ως πολυάριθμες περιπτώσεις επαναπατρισθέντων αιτούντων άσυλο. Ενθαρρύνει επίσης την αναφορά αιτούντων άσυλο, οι οποίοι σύμφωνα με την κινεζική νομοθεσία μπορούν να ανταμειφθούν με χρηματικά έπαθλα.

Από το 2022 έως το 2024, έχουν δημοσιευτεί δώδεκα παρτίδες πληροφοριών που περιέχουν ονόματα, επώνυμα και ακριβή δεδομένα Κινέζων υπηκόων που είναι μέλη της Εκκλησίας του Παντοδύναμου Θεού που κατέφυγαν στην Ιταλία και ζήτησαν άσυλο εδώ. Δεν τα δημοσιεύουμε, αλλά κρατάμε αντίγραφα και δυστυχώς από τη σημερινή ημερομηνία εξακολουθούν να είναι προσβάσιμα στον ιστότοπο Da Ai Wang. 

Αυτοί οι πρόσφυγες και άλλοι, των οποίων τα ονόματα μπορεί να προστεθούν στο μέλλον, εάν απελαθούν στην Κίνα, θα εκτεθούν σε πολύ σοβαρό κίνδυνο. Όχι μόνο γνωρίζει η κινεζική κυβέρνηση ότι είναι ενεργά μέλη της Εκκλησίας του Παντοδύναμου Θεού , κάτι που είναι ήδη έγκλημα από μόνο του, που τιμωρείται με αυστηρές ποινές φυλάκισης σύμφωνα με το άρθρο 300 του Κινεζικού Ποινικού Κώδικα, σε σχέση με όσους δραστηριοποιούνται σε ένα κίνημα που έχει απαγορευτεί ως « xie jiao » («οργανισμός που διαδίδει ετερόδοξες διδασκαλίες», μερικές φορές μεταφράζεται με μικρότερη ακρίβεια ως «κακή λατρεία »). Όσοι υποβάλλουν αίτηση για άσυλο μπορεί επίσης να κατηγορηθούν για διακύβευση της εθνικής ασφάλειας, ένα έγκλημα για το οποίο οι ποινές κυμαίνονται έως και ισόβια κάθειρξη.

Οι πρόσφυγες στην Ιταλία από την Εκκλησία του Παντοδύναμου Θεού γνωρίζουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν και την πιθανότητα αντιποίνων για τις οικογένειές τους στην Κίνα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Εκκλησία του Παντοδύναμου Γκοφ δεν καταρτίζει ούτε διατηρεί λίστες με αιτούντες άσυλο. Ούτε δικηγόρος τα έχει γιατί, εν μέρει για λόγους ασφαλείας, οι πρόσφυγες της Εκκλησίας στην Ιταλία βασίζονται σε πολλούς διαφορετικούς δικηγόρους.

Είμαστε λοιπόν αντιμέτωποι με ένα σκάνδαλο. Από πού προέρχονται αυτές οι λίστες; Μόνο το Υπουργείο Εσωτερικών και άλλα ιταλικά ιδρύματα μπορούν να έχουν ή να καταρτίζουν αυτούς τους καταλόγους. Έχει διεισδύσει η κινεζική κατασκοπεία εντός των ιταλικών θεσμών; Ή μήπως κάποιος δωροδοκήθηκε από χρήματα από το Πεκίνο; Δεν είμαστε σε θέση να απαντήσουμε σε αυτές τις ερωτήσεις. Περιμένουμε όμως να ακούσουμε από αυτούς που μπορούν και πρέπει να τους απαντήσουν.

*Ο Massimo Introvigne  (γεννημένος στις 14 Ιουνίου 1955 στη Ρώμη) είναι Ιταλός κοινωνιολόγος των θρησκειών. Είναι ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Κέντρου Μελετών για τις Νέες Θρησκείες ( CESNUR ), ενός διεθνούς δικτύου μελετητών που μελετούν νέα θρησκευτικά κινήματα. Ο Introvigne είναι συγγραφέας περίπου 70 βιβλίων και περισσότερων από 100 άρθρων στον τομέα της κοινωνιολογίας της θρησκείας. Ήταν ο κύριος συγγραφέας της  Εγκυκλοπαίδειας των Θρησκειών στην Ιταλία . Είναι μέλος της συντακτικής επιτροπής για το  Interdisciplinary Journal of Research on Religion  και του εκτελεστικού συμβουλίου του  Nova Religio του University of California Press .  Από τις 5 Ιανουαρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2011, υπηρέτησε ως «Εκπρόσωπος για την καταπολέμηση του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και των διακρίσεων, με ιδιαίτερη έμφαση στις διακρίσεις εις βάρος χριστιανών και μελών άλλων θρησκειών» του  Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη  ( ΟΑΣΕ). Από το 2012 έως το 2015 υπηρέτησε ως πρόεδρος του Παρατηρητηρίου της Θρησκευτικής Ελευθερίας, που ιδρύθηκε από το Υπουργείο Εξωτερικών της Ιταλίας με σκοπό την παρακολούθηση των προβλημάτων θρησκευτικής ελευθερίας σε παγκόσμια κλίμακα.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ανθρώπινα Δικαιώματα

Ευρωπαϊκή καταδίκη στην Τουρκία για τα ανθρώπινα δικαιώματα

Οι ευρωβουλευτές εκφράζουν τη βαθιά τους ανησυχία για τη συνεχιζόμενη επιδείνωση των δημοκρατικών προτύπων στην Τουρκία και τη στόχευση ανεξάρτητων δημοσιογράφων, ακτιβιστών και μελών της αντιπολίτευσης.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Την Πέμπτη, το Κοινοβούλιο ενέκρινε τρία ψηφίσματα για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Του Μουρτζούκου Χρήστου

Οι ευρωβουλευτές εκφράζουν τη βαθιά τους ανησυχία για τη συνεχιζόμενη επιδείνωση των δημοκρατικών προτύπων στην Τουρκία και τη στόχευση ανεξάρτητων δημοσιογράφων, ακτιβιστών και μελών της αντιπολίτευσης.

Η περίπτωση του Bülent Mumay στην Τουρκία

Οι ευρωβουλευτές εκφράζουν τη βαθιά τους ανησυχία για τη συνεχιζόμενη επιδείνωση των δημοκρατικών προτύπων στην Τουρκία και τη στόχευση ανεξάρτητων δημοσιογράφων, ακτιβιστών και μελών της αντιπολίτευσης.

Καταδικάζουν την ποινή κατά του Μπουλέντ Μουμάι και καλούν τις αρχές να αποσύρουν τις κατηγορίες εναντίον του και όλων των αυθαίρετα κρατουμένων εργαζομένων στα μέσα ενημέρωσης, πολιτικών αντιπάλων, υπερασπιστών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δημοσίων υπαλλήλων και ακαδημαϊκών. Οι ευρωβουλευτές αποδοκιμάζουν έναν περίπλοκο ιστό νομοθεσίας που συστηματικά φιμώνει και ελέγχει τους δημοσιογράφους και καταγγέλλουν τον νέο «κανονισμό ξένων πρακτόρων» που θα εισαχθεί μέχρι τα τέλη του 2024.

Το Κοινοβούλιο καλεί τις τουρκικές αρχές να αποκαταστήσουν τη δικαστική ανεξαρτησία, να σεβαστούν την ελευθερία του Τύπου και να διασφαλίσουν τη συμμόρφωση με τις διεθνείς υποχρεώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

ΠΗΓΗ: e-enimerosi.com

Συνέχεια ανάγνωσης

Ανθρώπινα Δικαιώματα

Ευρεία καταδίκη στο Πακιστάν για την απαγόρευση του κινήματος για τα Δικαιώματα των Παστούν

Το Πακιστάν κινδυνεύει να αποξενώσει περαιτέρω την κοινότητα των Παστούν, η οποία μπορεί να οδηγήσει ορισμένους σε μαχητικές ομάδες

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Το Πακιστάν έχει συχνά καταδικαστεί για τη χρήση πόρων για την καταστολή της κριτικής από τους υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τις οργανώσεις πολιτικών δικαιωμάτων. Σύμφωνα με αυτή την τάση, το Πακιστάν επέβαλε πρόσφατα απαγόρευση στο Κίνημα των Παστούν Ταχαφούζ (PTM), το οποίο έχει προκαλέσει ευρεία καταδίκη.

Απαντώντας σε αυτή την εξέλιξη, η ηγεσία του Κινήματος Ελευθερίας Τζέι Σιντ (JSFM) εξέδωσε μια έντονη επίπληξη. Σε κοινή δήλωση, ο Πρόεδρος του JSFM Sohail Abro, μαζί με τους ηγέτες Zubair Sindhi και Amar Azadi, καταδίκασαν τις ενέργειες του Πακιστάν, τονίζοντας ότι το PTM είναι μια ειρηνική, μη βίαιη οργάνωση που υποστηρίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη δικαιοσύνη και την ειρήνη στις περιοχές των Παστούν.

«Αυτή η ενέργεια δεν αποτελεί μόνο σοβαρή παραβίαση των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά έρχεται σε αντίθεση με τις αρχές που κατοχυρώνονται στο σύνταγμα του κράτους. Το PTM ήταν σταθερό στον ειρηνικό αγώνα του για τα δικαιώματα του λαού των Παστούν, συμπεριλαμβανομένης της απαίτησης λογοδοσίας σε περιπτώσεις εξαναγκαστικών εξαφανίσεων και της αποκατάστασης των πολιτικών δικαιωμάτων για την κοινότητα των Παστούν», ανέφερε η δήλωση.

Ο Abro τόνισε επίσης ότι το PTM έχει ζητήσει με συνέπεια δικαιοσύνη και ειρήνη χωρίς να καταφεύγει στη βία. Σημείωσε ότι η υπεράσπιση του PTM έχει τις ρίζες του στις αρχές της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και ισότητας.

Με την απαγόρευση μιας τέτοιας οργάνωσης, προειδοποίησε ο Άμπρο, το Πακιστάν κινδυνεύει να αποξενώσει περαιτέρω την κοινότητα των Παστούν, η οποία μπορεί να οδηγήσει ορισμένους σε μαχητικές ομάδες – κάτι που το PTM αντιτίθεται εδώ και καιρό.

Η ηγεσία του JSFM κάλεσε την πακιστανική κυβέρνηση να επανεξετάσει την απόφασή της. Η κοινή δήλωση προέτρεψε τις αρχές να άρουν την απαγόρευση του PTM και να ξεκινήσουν διάλογο με ειρηνικές οργανώσεις που εργάζονται για την κοινωνική βελτίωση.

Η δήλωση προειδοποίησε περαιτέρω ότι η καταστολή ειρηνικών φωνών θα οδηγήσει μόνο σε περισσότερες αναταραχές. Ο JSFM υποστήριξε ότι η απαγόρευση του PTM δεν θα ενισχύσει την ειρήνη, αλλά αντίθετα απειλεί να βαθύνει την κρίση στις περιοχές των Παστούν.

Η δήλωση προέτρεψε την κοινωνία των πολιτών, τις οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τη διεθνή κοινότητα να σταθούν αλληλέγγυα με το PTM στον ειρηνικό αγώνα τους για δικαιοσύνη και ανθρώπινα δικαιώματα.

«Ακραία απόφαση»

Η ανεξάρτητη Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Πακιστάν (HRCP) ζήτησε την απόσυρση της απαγόρευσης του PTM.

«Το HRCP καταδικάζει την απόφαση της κυβέρνησης να απαγορεύσει το PTM, ένα κίνημα βασισμένο στα δικαιώματα που δεν έχει ποτέ καταφύγει στη βία και πάντα χρησιμοποιούσε το πλαίσιο του Συντάγματος για να υποστηρίξει τον σκοπό του», ανέφερε σε ανάρτησή του στο X.

«Αυτή η ακραία απόφαση δεν ήταν ούτε διαφανής ούτε δικαιολογημένη».

Το Πακιστάν αντιμετωπίζει εδώ και καιρό τη βία στις συνοριακές περιοχές κοντά στο Αφγανιστάν, με τις επιθέσεις να αυξάνονται από τότε που οι Ταλιμπάν κατέλαβαν την εξουσία στην Καμπούλ το 2021.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΙΝΦΟΓΝΩΜΩΝ

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή