Ιστορία - Πολιτισμός
4 Νοεμβρίου 1995: Η δολοφονία του Γιτζάκ Ράμπιν
Μόλις ένα χρόνο πριν, είχε βραβευτεί μαζί με το παλαιστίνιο ηγέτη Γιασέρ Αραφάτ, με το Νόμπελ Ειρήνης, προς τιμήν του αγώνα του για ειρήνη μεταξύ Παλαιστίνης και Ισραήλ.
Στις 4 Νοεμβρίου του 1995, ο 73χρονος πρωθυπουργός του Ισραήλ, Γιτζάκ Ραμπίν, σωριάστηκε στο έδαφος, αιμόφυρτος. Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου απεβίωσε 40 λεπτά αργότερα.
Μόλις ένα χρόνο πριν, είχε βραβευτεί μαζί με το παλαιστίνιο ηγέτη Γιασέρ Αραφάτ, με το Νόμπελ Ειρήνης, προς τιμήν του αγώνα του για ειρήνη μεταξύ Παλαιστίνης και Ισραήλ.
Ο δράστης ήταν ο 27χρονος ακροδεξιός ισραηλινός Γιγκάλ Αμίρ. Θεωρούσε ότι οι συμβιβασμοί του Ραμπίν ισοδυναμούσαν με εθνική προδοσία και τον Νοέμβριο του ’95, αποφάσισε να δράσει.
Έστησε ενέδρα έξω από το κτίριο στο Τελ Αβίβ, όπου ο Ραμπίν θα έκανε ομιλία. Ο ισραηλινός πρωθυπουργός περπατούσε περιτριγυρισμένος από τους σωματοφύλακές του. Τότε ξεπρόβαλε ο Αμίρ και τον πυροβόλησε τρεις φορές.
Οι σφαίρες επέφεραν θανατηφόρα πλήγματα στον Ραμπίν και ελαφρά τραύματα στον σωματοφύλακά του
Ο δράστης συνελήφθη αμέσως, με το πιστόλι στο χέρι. Όταν άκουσε ότι ο πρωθυπουργός ήταν νεκρός ηρέμησε. Υποστήριξε, μάλλον σε κατάσταση σύγχυσης, ότι δεν επιδίωκε τον θάνατο του Ραμπίν, αλλά απλώς επιθυμούσε να τον βγάλει απ’ την μέση.
Ομολόγησε ότι το έκανε επειδή «ο Ράμπιν θα έδινε τη χώρα στους Άραβες».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο ειρηνιστής στρατιώτης
Ο Ραμπίν ήταν στρατιώτης για 27 χρόνια. Τη δεκαετία του ’40, κατατάχτηκε στις δυνάμεις της Παλμάχ, της στρατιωτικής οργάνωσης που δρούσε υπέρ των εβραίων της Παλαιστίνης, πριν από την ίδρυση του Ισραήλ.
Το 1948 πολέμησε στον αραβοϊσραηλινό πόλεμο και αργότερα συμμετείχε στις διαπραγματεύσεις με τους Αιγυπτίους, αν και τότε ήταν εναντίον οποιουδήποτε συμβιβασμού.
Μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του ’60, ο Ραμπίν είχε διατάξει εκατοντάδες επιθέσεις εναντίον γειτονικών αραβικών χωρών, ως αντίποινα για επιθέσεις εναντίον του Ισραήλ. Τον Ιούνιο του 1967, ήταν ένας απ’ τους επικεφαλής του στρατεύματος, στον πόλεμο των επτά ημερών εναντίον της Αιγύπτου.
Ο πόλεμος έληξε με τη θριαμβευτική νίκη του Ισραήλ και ο Ραμπίν δοξάστηκε ως ένας απ’ τους πρωτεργάτες. Χρησιμοποίησε την επιτυχία του, για να εξασφαλίσει την κομβική θέση του πρέσβη του Ισραήλ στις ΗΠΑ.
Συνεργάστηκε στενά με τον Πρόεδρο Ρίτσαρντ Νίξον, με τον υπουργό εξωτερικών Χένρι Κίσινγκερ. Αποδείχτηκε εξαιρετικός διπλωμάτης και πολεμικός αναλυτής
Το 1974 η πρωθυπουργός του Ισραήλ, Γκόλντα Μέιρ, παραιτήθηκε, απολογούμενη για την κακή εικόνα του ισραηλινού στρατού, στον αιφνίδιο πόλεμο του Γιομ Κιπούρ το 1973. Με την θέση του πρωθυπουργού κενή, ο Ραμπίν, που ήταν ένας απ’ τους υπουργούς της κυβέρνησης Μέιρ, βρήκε την ευκαιρία που έψαχνε.
Τον Ιούνιο του 1974, σε ηλικία 52 ετών, έγινε πρωθυπουργός
Η πρώτη θητεία του έληξε άδοξα το 1977, όταν αναγκάστηκε να παραιτηθεί, ύστερα από ένα οικονομικό σκάνδαλο που ενέπλεκε τη σύζυγό του. Όσο καιρό κυβέρνησε, οι σχέσεις του Ισραήλ με τους γείτονές του δεν παρουσίασαν καμία βελτίωση και ο Ραμπίν φάνηκε να χάνεται απ’ την πολιτική για μία επταετία.
Οι προσπάθειες για ειρήνη
Ο Ραμπίν επανήλθε στο προσκήνιο το 1984 ως υπουργός άμυνας, όπου οργάνωσε την υποχώρηση του ισραηλινού στρατού από τον Λίβανο, στον οποίο είχε εισβάλει το 1982. Όμως την “ειρηνική” αυτή απόφαση ακολούθησε η εξέγερση των Παλαιστινίων στη Γάζα, την οποία ο Ραμπίν έπνιξε στο αίμα.
Η αγριότητα με την οποία αντέδρασαν οι Ισραηλινοί προκάλεσε παγκόσμιες αντιδράσεις, αλλά κατέληξε να είναι σωτήρια για τον Ραμπίν. Με τη σκληρότητα που επέδειξε εναντίον των Παλαιστινίων απέδειξε στους Ισραηλινούς ότι ήταν διατεθειμένος να κάνει τα πάντα για το καλό της χώρας του και η δημοτικότητά του έφτασε στα ύψη.
Το 1992 κέρδισε για ακόμα μία φορά τις εκλογές, αλλά και την απόλυτη υποστήριξη του λαού.
Μετά από χρόνια βιαιοπραγιών μεταξύ Παλαιστίνης και Ισραήλ, ο Ραμπίν φάνηκε να αντιλαμβάνεται την ματαιότητα του πολέμου. Άρχισε να κάνει προσπάθειες για ειρήνη και, έχοντας κερδίσει την εμπιστοσύνη του λαού με τον πατριωτισμό του, κατάφερε να πείσει και ένα μεγάλο μέρος του πολιτών.
Το 1993, ο Ραμπίν και ο Γιάσερ Αραφάτ υπέγραψαν τη συμφωνία του Όσλο, που προέβλεπε την αποχώρηση των Ισραηλινών από τη λωρίδα της Γάζας. Η χειραψία που ακολούθησε, αν και αμήχανη, ήταν ιστορική.
Τον επόμενο χρόνο, ο Ραμπίν σύναψε ειρήνη με την Ιορδανία και ο ίδιος, μαζί με τον Αραφάτ και τον Σιμόν Περές βραβεύτηκαν με το Νόμπελ Ειρήνης. Τον Σεπτέμβριο του 1995, υπογράφτηκε και η συμφωνία του Όσλο ΙΙ, που έδινε περαιτέρω δικαιώματα στους Παλαιστίνιους.
Αν και η παγκόσμια κοινότητα αναγνώριζε τις προσπάθειες των δύο πλευρών για ειρηνική επίλυση των προβλημάτων, ακραία τμήματα του πληθυσμού, τις αντιμετώπιζαν ως προδοσία. Παρουσίαζαν τον Ραμπίν ως δειλό και ναζιστή, τη μεγαλύτερη προσβολή που θα μπορούσε κανείς να προσδώσει σε Εβραίο.
Ο Γιγκάλ Αμίρ ήταν ένας απ’ τους χιλιάδες Ισραηλινούς, που θεωρούσαν ότι η παραχώρηση εδαφών στους Παλαιστίνιους ήταν βλασφημία και αντέβαινε στις εντολές του Θεού.
Η δολοφονία του Ραμπίν
Στις 4 Νοεμβρίου του 1995, ο Αμίρ βρισκόταν στο τεράστιο πλήθος που είχε συγκεντρωθεί στο Τελ Αβίβ, για να γιορτάσει την ειρήνη. Στην τελευταία ομιλία του, ο πρωθυπουργός μίλησε για την επιθυμία του για ένα “καλύτερο αύριο”, χωρίς βία και τραγωδίες.
Μετά τραγούδησε μαζί με το πλήθος. Όταν αποχώρησε, τον βρήκαν οι σφαίρες του Γιγκάλ Αμίρ και πέθανε λίγη ώρα αργότερα. Το τέλος του Γιτζάκ Ραμπίν σήμανε και το τέλος της εύθραυστης ειρήνης μεταξύ Παλαιστίνης και Ισραήλ.
Η βία, οι ταραχές και οι άσκοποι θάνατοι συνεχίζονται στη Μέση Ανατολή. Η ειρήνη φαντάζει τώρα ακόμα πιο μακριά απ’ ότι πριν από δύο δεκαετίες. Η κατάσταση απασχολεί την παγκόσμια κοινότητα, τα ΜΜΕ, αλλά και τον καλλιτεχνικό κόσμο.
Πηγή αρχικής φωτογραφίας: WikimediamtxCommons
ΠΗΓΗ: Μηχανή του Χρόνου
Ιστορία - Πολιτισμός
6 Δεκεμβρίου: Εορτάζει ο Άγιος Νικόλαος, Επίσκοπος Μύρων, Προστάτης των Ναυτικών
Ο Άγιος Νικόλαος γεννήθηκε τον 3ο αιώνα μ.Χ. στα Πάταρα της Λυκίας, από γονείς ευσεβείς και πλουσίους και έδρασε την εποχή των αυτοκρατόρων Διοκλητιανού (284 – 304 μ.Χ.), Μαξιμιανού (286 – 305 μ.Χ.) και Μεγάλου Κωνσταντίνου.
Σε νεαρή ηλικία έμεινε ορφανός και κληρονόμος μιας μεγάλης περιουσίας. Αλλά ο Νικόλαος, εμπνεόμενος από φιλάνθρωπα συναισθήματα, διέθετε την περιουσία του για να ανακουφίζει άπορα, ορφανά, φτωχούς, χήρες, στενοχωρημένους οικογενειάρχες. Ένας μάλιστα, θα διέφθειρε τις τρεις κόρες του, προκειμένου να εξασφαλίσει χρήματα. Όταν το έμαθε αυτό ο Νικόλαος, μυστικά σε τρεις νύκτες εξασφάλισε την προίκα των τριών κοριτσιών, αφήνοντας 100 χρυσά φλουριά στην κάθε μία. Έτσι, οι τρεις κόρες αποκαταστάθηκαν και γλίτωσαν από βέβαιη διαφθορά.
Στην συνέχεια αφιερώθηκε στον ασκητικό βίο, λόγω όμως της ξεχωριστής αρετής του τιμήθηκε, χωρίς να το επιδιώξει, αρχικά με το αξίωμα του Ιερέα στα Πάταρα και συνέχεια με το αξίωμα του αρχιεπισκόπου Μύρων. Από τη θέση αυτή καθοδηγούσε με αγάπη το ποίμνιό του και ομολογούσε με παρρησία την αλήθεια. Για το λόγο αυτό συνελήφθη από τους τοπικούς άρχοντες και ρίχτηκε στη φυλακή.
Όταν όμως ανήλθε στον αυτοκρατορικό θρόνο ο Μέγας Κωνσταντίνος ελευθερώθηκαν όλοι οι χριστιανοί και έτσι ο Νικόλαος επανήλθε στο αρχιεπισκοπικό θρόνο. Μάλιστα έλαβε μέρος στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο, όπου ξεχώρισε για τη σοφία και την ηθική του τελειότητα.
Ο Άγιος Νικόλαος ήταν προικισμένος και με το χάρισμα της θαυματουργίας με το οποίο έσωσε πολλούς ανθρώπους και όσο ήταν εν ζωή αλλά και μετά την κοίμησή του το 330 μ.Χ. Για παράδειγμα όταν κάποτε κινδύνευσε κάποιος στη θάλασσα – λόγω σφοδρών ανέμων – και επικαλέστηκε το όνομα του αγίου σώθηκε και μάλιστα ενώ βρισκόταν στη μέση του πελάγους βρέθηκε αβλαβής στο σπίτι του. Το θαύμα έγινε αμέσως γνωστό στην Πόλη και ο λαός προσήλθε αμέσως σε λιτανεία και αγρυπνία προκειμένου να τιμήσει το θαυματουργό Άγιο.
Περί των Ιερών Λειψάνων του Αγίου
Ο τάφος του Αγίου Νικολάου στη Βασιλική του Μπάρι, ανοίχθηκε αναγκαστικά το 1953 μ.Χ., κατά την διάρκεια αναστηλωτικών εργασιών, την νύκτα της 5ης προς 6ης Μαΐου. Για τον σκοπό αυτό συγκροτήθηκε επιτροπή από τον Πάπα, με Πρόεδρο τον τότε Ρωμαιοκαθολικό Αρχιεπίσκοπο του Μπάρι Ερρίκο Νικόδημο, στην οποία ανατέθηκε η κανονική αναγνώριση των λειψάνων του τάφου. Παράλληλα ο αναγνωριστικός έλεγχος και η καταμέτρηση των οστών ανατέθηκε στον Καθηγητή της Ανατομίας στο Πανεπιστήμιο του Μπάρι Λουΐτζι Μαρτίνο και τον βοηθό του Γιατρό Αλφρέντο Ρουγγίερι.
Τα Λείψανα μέσα στη λάρνακα έπλεαν σέ ένα διαυγές, άχρωμο και άοσμο υγρό, το οποίο είχε βάθος τρία περίπου εκατοστά. Η εξέταση του υγρού αυτού από τα Ινστιτούτα Χημείας και Υγιεινής του Πανεπιστημίου του Μπάρι απέδειξε, ότι επρόκειτο για καθαρό νερό, ελεύθερο από άλατα και στείρο από μικροοργανισμούς! Η έρευνα απέδειξε, ότι το υγρό αυτό προήρχετο από τις μυελοκυψέλες των σπογγωδών οστέων!
Η τρίτη ιστορικά ανακομιδή έγινε την νύκτα της 7ης προς 8ης Μαΐου 1957 μ.Χ., με σκοπό νέα αναγνώριση, καταμέτρηση, ανατομική και ανθρωπολογική μελέτη, πριν την οριστική κατάθεση στην λάρνακα, μετά το πέρας των αναστηλωτικών εργασιών. Στην ιατρική ομάδα συμμετείχε την φορά αυτή και ο Γιατρός Λουΐτζι Βενέζια. Τα αποτελέσματα της ανθρωπολογικής εξετάσεως των Ιερών Λειψάνων υπήρξαν εντυπωσιακά. Διαπιστώθηκε, ότι ανήκαν σέ ένα και το αυτό άτομο και μάλιστα σε άνδρα που είχε ύψος 1.67 περίπου, τρεφόταν κυρίως με φυτικά προϊόντα και πέθανε σε ηλικία μεγαλύτερη των 70 ετών. Το άτομο αυτό ανήκε στην λευκή Ινδοευρωπαϊκή φυλή.
Η κατάσταση ορισμένων οστών έδειξε ακόμη, ότι το άτομο στο οποίο ανήκαν, πρέπει να είχε υποφέρει πολύ κάτω από ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες διαβίωσης, που του άφησαν σημάδια στην υπόλοιπη ζωή του. Η αγκυλωτική σπονδυλοαθρίτιδα και η διάχυτη ενδοκρανιακή υπερόστωση, πρέπει να κληρονομήθηκαν από κάποια υγρή φυλακή, όπου πέρασε αρκετά χρόνια της ζωής του και μάλιστα σε προχωρημένη ηλικία.
Η ιχνογραφική ανάπλαση του προσώπου, με την μέθοδο της υπερσκελετικής αναπλάσεως των μαλακών μερών της κεφαλής, απέδωσε επίσης θεαματικά αποτελέσματα. Τα σχετικά ιχνογραφήματα που δημοσίευσε ο Καθηγητής Μαρτίνο, βρίσκονται σε συμφωνία με τις παλαιότερες απεικονίσεις του Αγίου, εκείνη της Αγίας Μαρίας της Πρώτης (στη Ρώμη, 8ος ή 9ος αιώνας μ.Χ.) και αυτή του Παρεκκλησίου του Αγίου Ισιδώρου, στον Ναό του Αγίου Μάρκου (στη Βενετία, ψηφιδωτό του 12ου αιώνα μ.Χ.).
Δηλαδή, με τις εξετάσεις των Λειψάνων του Αγίου Νικολάου, πιστοποιήθηκε η γνησιότητά τους, αποδείχθηκε επιστημονικά η μυροβλυσία του και επίσης ότι η πάροδος του χρόνου δεν άμβλυνε την μνήμη των βασικών χαρακτηριστικών της μορφής του, όπως τα διέσωσε η Ορθόδοξη εικονογραφική παράδοση (πρόσωπο ασκητικό, ευγενικό, με αρμονικές αναλογίες, υψηλό και πλατύ μέτωπο, μεγάλα μάτια – ελαφρά βαθουλωτά – έντονα ζυγωματικά, φαλάκρα). (Βλ. Αντ. Μάρκου, «Τα Λείψανα του Αγ. Νικολάου Επισκόπου Μύρων της Λυκίας και οι ιστορικές τους περιπέτειες»· Περιοδικό «Ορθόδοξη Μαρτυρία» Λευκωσίας, φ. 44/1994, σελ. 98 – 106· αγγλική έκδοση από το Κέντρο Παραδοσιακών Ορθοδόξων Σπουδών Έτνας Καλιφορνίας, 1994).
Λειτουργικά κείμενα
Ἀπολυτίκιον (Κατέβασμα)
Ἦχος δ’.
Κανόνα πίστεως καὶ εἰκόνα πραότητος, ἐγκρατείας Διδάσκαλον, ἀνέδειξέ σε τῇ ποίμνῃ σου, ἡ τῶν πραγμάτων ἀλήθεια· διὰ τοῦτο ἐκτήσω τῇ ταπεινώσει τὰ ὑψηλά, τῇ πτωχείᾳ τὰ πλούσια. Πάτερ Ἱεράρχα Νικόλαε, πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, σωθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν.
Κοντάκιον
Ἦχος γ’. Ἡ Παρθένος σήμερον.
Ἐν τοῖς Μύροις Ἅγιε, ἱερουργὸς ἀνεδείχθης· τοῦ Χριστοῦ γὰρ Ὅσιε, τὸ Εὐαγγέλιον πληρώσας, ἔθηκας τὴν ψυχήν σου ὑπὲρ λαοῦ σου, ἔσωσας τοὺς ἀθώους…
Ιστορία - Πολιτισμός
Το γαμήλιο ποντιακό γλέντι που βάφτηκε με αίμα από τις εγγλέζικες βόμβες!
Η νύχτα της Κυριακής 5 Δεκεμβρίου 1943 κέρδισε μια θέση στην ελληνική ιστορία για αυτόν ακριβώς το λόγο: Βάφτηκε με αίμα αθώων πολιτών στα προσφυγικά της Θεσσαλονίκης που βομβαρδίστηκαν ανηλεώς με εγγλέζικες βόμβες.
Η Θεσσαλονίκη την περίοδο της Κατοχής «χόρτασε» από βομβαρδισμούς και ο πόνος περίσσεψε στις οικογένειες που θρήνησαν δικούς τους ανθρώπους. Η πόλη αποτέλεσε στόχο όχι μόνο για τους Γερμανούς αλλά και τους συμμάχους που προσπαθούσαν να πλήξουν τις γραμμές των εχθρών. Συχνά όμως οι Σύμμαχοί μας έκαναν «λάθη» και αντί να αποδεκατίζουν τις γερμανικές και τις ιταλικές δυνάμεις έστελναν στον τάφο αμάχους, πολλοί από τους οποίους ήταν πρόσφυγες Πόντιοι, Μικρασιάτες και Αρμένιοι. Περιστατικά αιματοβαμμένων λαθών στην κατοχική Θεσσαλονίκη έχουν καταγραφεί από ιστορικούς και ντόπιους λογοτέχνες, που βίωσαν από πρώτο χέρι τέτοια γεγονότα ή τα άκουσαν από συγγενείς τους οι οποίοι ήταν αυτόπτες μάρτυρες ή και θρήνησαν αγαπημένα τους πρόσωπο.
Η νύχτα της Κυριακής 5 Δεκεμβρίου 1943 κέρδισε μια θέση στην ελληνική ιστορία για αυτόν ακριβώς το λόγο: Βάφτηκε με αίμα αθώων πολιτών στα προσφυγικά της Θεσσαλονίκης που βομβαρδίστηκαν ανηλεώς με εγγλέζικες βόμβες.
Η μεγαλύτερη τραγωδία καταγράφηκε στις Συκιές όπου αρκετοί πέθαναν στα κρεβάτια τους, άλλοι ενώ προσπαθούσαν να βγουν από τις παράγκες και να τρέξουν και ορισμένοι ενώ γλεντούσαν σ’ έναν ποντιακό γάμο σε ταβέρνα της περιοχής. Για τον βομβαρδισμό αυτό είχε γράψει με γλαφυρό τρόπο στο βιβλίο του Ψυχή μπλέ και κόκκινη (Βιβλιοπωλείον της Εστίας) ο λογοτέχνης, ποιητής, πεζογράφος και πρώην στρατιωτικός γιατρός Περικλής Σφυρίδης.
Ιστορία - Πολιτισμός
Γέφυρα ιστορίας, επιστήμης και κοινωνίας! «Φόρουμ Γενοκτονιών» για την ανάδειξη της σημασίας διατήρησης της μνήμης
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου, στις 12:00 στο θέατρο του Ελευθερίου-Κορδελιού «Μίκης Θεοδωράκης». Διοργανώνεται από το Σωματείο Δράσης «Νίκος Καπετανίδης», σε συνεργασία με τον Δήμο Κορδελιού-Ευόσμου.
Ως μια γέφυρα μεταξύ ιστορίας, επιστήμης και κοινωνίας, ως έναν χώρο διαλόγου από ειδικούς, ακαδημαϊκούς και πολιτικούς προκειμένου να εξεταστούν γενικευμένα τα ειδεχθή εγκλήματα που έχουν αναγνωριστεί ως Γενοκτονία σε όλες τις πολύπλευρες εκφάνσεις τους, χαρακτηρίζει το «Φόρουμ των Γενοκτονιών» ο γενικός συντονιστής της εκδήλωσης και ιστορικός Κωνσταντίνος Σαμουρκασίδης.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου, στις 12:00 στο θέατρο του Ελευθερίου-Κορδελιού «Μίκης Θεοδωράκης». Διοργανώνεται από το Σωματείο Δράσης «Νίκος Καπετανίδης», σε συνεργασία με τον Δήμο Κορδελιού-Ευόσμου.
«Το συγκεκριμένο φόρουμ –όπως και όλες οι αντίστοιχες εκδηλώσεις– αναδεικνύει τη σημασία διατήρησης της μνήμης, και ειδικότερα σήμερα που ζούμε σε ένα ασταθές διεθνές περιβάλλον. Έχει επίσης στόχο να κινητοποιήσει την κοινωνία αλλά και την πολιτική, ώστε να παραμείνει ζωντανός ο αγώνας για την αποτροπή νέων αντίστοιχων εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας.
»Η χώρα μας έχει μια ιδιαίτερη ιστορική και ηθική ευθύνη για την ανάδειξη του θέματος της Γενοκτονίας, επειδή την υπέστησαν οι Έλληνες της καθ’ ημάς Ανατολής», τονίζει στο pontosnews.gr ο Κωνσταντίνος Σαμουρκασίδης.
-
Γενικά θέματα2 μήνες πριν
Τί είναι αυτά τα μυστηριώδη φωτεινά στίγμα στον ουρανό της Κύπρου;
-
Διεθνή2 μήνες πριν
Ανατριχιαστικές εικόνες με τον νεκρό ηγέτη της Χαμάς (ΦΩΤΟ)
-
Αναλύσεις1 μήνα πριν
Η Αθήνα παραδίδει τη Θράκη
-
Αθλητικά4 εβδομάδες πριν
Δεν πούλησε οπαδισμό! Δεν έπαιξε σε τουρκική ομάδα που θα τον απογείωνε οικονομικά – Αντώνης Φώτσης: Ο καλύτερος Έλληνας καλαθοσφαιριστής… ever
-
Video2 μήνες πριν
Ισραήλ: Αν χτυπήσει πυρηνικά, αρχίζει η καταστροφή
-
Άμυνα2 μήνες πριν
Έτοιμος σε 3 χρόνια ο ελληνικός Σιδερένιος Θόλος! Πόσο θα κοστίσει;
-
Διεθνή2 εβδομάδες πριν
Οι Ουκρανοί ακολουθούν το… δόγμα Μπάιντεν! Χτύπησαν με ATACMS τη Ρωσία – Οδηγούμαστε σε πυρηνικό ολοκαύτωμα;
-
Άμυνα2 μήνες πριν
Έτοιμη η «πρώτη» Belharra