Ακολουθήστε μας

Αναλύσεις

Ζητείται λύση στο επώδυνο βίωμα του κυπριακού Ελληνισμού

Κανείς δε συνειδητοποιεί ότι, για να εφαρμοστεί η λύση της Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας με πολιτική ισότητα, βασική προϋπόθεση θα είναι η προηγηθείσα διάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Δημοσιεύτηκε στις

 Ελλάδα και Κύπρος οφείλουν  να κοιτάξουν (έστω και αργά) να εκπονήσουν σχέδιο λύσης του Κυπριακού, που να βρίσκεται στον αντίποδα του φιλότουρκου Σχεδίου Ανάν του 2004

Κανείς δε συνειδητοποιεί ότι, για να εφαρμοστεί η λύση της Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας με πολιτική ισότητα, βασική προϋπόθεση θα είναι η προηγηθείσα διάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Γράφει η εκπαιδευτικός και συγγραφέας Κρινιώ Καλογερίδου

 Οι σειρήνες εφησυχασμού τις οποίες εκπέμπουν κυβερνητικά στελέχη και μερίδα φιλοκυβερνητικού Τύπου στην Ελλάδα  γύρω απ’ το θέμα της ”ελληνοτουρκικής προσέγγισης” και των πτυχών της διακτινίζονται επικίνδυνα τελευταία.

   Διακτινίζονται από υπόγεια βάση επιχείρησης κατευνασμού της  περιρρέουσας (ανομολόγητης προσέτι), δυσαρέσκειας στη Ν.Δ. με κύριους εκφραστές δύο ”πρώην” πρωθυπουργούς: τον Κώστα Καραμανλή και τον διαγραφέντα Αντώνη Σαμαρά.

 Βάση που αγνοεί ηθελημένα ότι υπάρχουν απτά δείγματα ιστορικά και σύγχρονα της άφιλης και αφερέγγυας συμπεριφοράς της Τουρκίας (ακόμα και προς τους στρατηγικούς συμμάχους της, όπως η Ρωσία και το Ιράν), πράγμα που δείχνει ότι αυτή δεν ορρωδεί προ ουδενός και επιδιώκει ακάθεκτη τη διαμόρφωση τετελεσμένων πολυεπίπεδα.

   Και το ”πολυεπίπεδα” έχει τα όρια της ”Γαλάζιας Πατρίδας”, στο πεδίο της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής. Τα τετελεσμένα, εν προκειμένω, στη Συρία έχουν πολιορκητικό κριό την νέα Ισλαμιστική οργάνωση Hayat Tahrir al-Sham (HTS), η οποία χρηματοδοτείται από την Τουρκία και ύψωσε ήδη τη σημαία της στο Χαλέπι (”το τουρκικό και μουσουλμανικό ως το κόκαλο Χαλέπι”, κατά τον εθνικιστή Ντεβλέτ Μπαχτσελί του MHP), ενώ οι φιλότουρκοι Ισλαμιστές κατέκτησαν ήδη και την κωμόπολη Maarat al Numan στην επαρχία Idlib της ΒΔ Συρίας, με μια ”υποσημείωση” που μας ενδιαφέρει.

   Την ”υποσημείωση” ότι το Χαλέπι περιλαμβάνεται στον χάρτη του εθνικού όρκου των Νεο-Οθωμανών (1920), μαζί με τη Θράκη και τα μισά ελληνικά νησιά του Αιγαίου. Δεδομένα ενδεικτικά για το πόσο επικίνδυνα ικανή είναι η Τουρκία όχι μόνο για τους λαούς της Μεσογείου (με πρώτους τους εκπροσώπους του Ελληνισμού σε Ελλάδα και Κύπρο), αλλά και για τη διεθνή κοινότητα.

   Ως εκ τούτου, δημιουργεί προβληματισμό το ύφος αυταρέσκειας και αυτοπεποίθησης το οποίο εκδηλώνουμε κυβερνητικά μετά την αγορά έξι επιπλέον μαχητικών Rafale και 4ης φρεγάτας Belharra, απ’ τη στιγμή που δεν μετουσιώνεται η εκδήλωση αυτή σε απεξάρτηση από τον άξονα φόβου της Τουρκίας, δεδομένου ότι εξακολουθούμε να εκδηλώνουμε συστηματικά την γνωστή κατευναστική (βλ. ψοφοδεή) εξωτερική πολιτική και στο νέο γεωπολιτικό πεδίο που διαμορφώνεται στη γειτονιά μας.

   Ένα πεδίο όπου γίνεται εμφανέστερο από ποτέ το ξετύλιγμα της βεντάλιας διεκδικήσεων της γείτονος εξ Ανατολών από τα Βαλκάνια (βλ. ”μουσουλμανικό τόξο με τριπλό εφαλτήριο διείσδυσης τα Σκόπια, το Κόσοβο και την Αλβανία) ως τη Συρία, σε μια καθόλου τυχαία χρονική συγκυρία.

Κι αυτό γιατί, ενώ οι διαπραγματεύσεις για την απελευθέρωση των Ισραηλινών ομήρων βρίσκονται ακόμα σε αδιέξοδο μετά την εύθραυστη εκεχειρία στη Γάζα, η ισλαμιστική τρομοκρατία (”συνεταιράκι” της Άγκυρας) βρυχάται κατά του Ισραήλ, το οποίο  στηρίζει τους Κούρδους σε αντιστάθμισμα.

Η Τουρκία αναθερμαίνει προφανώς τον συριακό εμφύλιο των φιλότουρκων ανταρτών ισλαμιστών με τον κυβερνητικό στρατό του Άσαντ βάσει των νέο-οθωμανικών σχεδίων της. Σχεδίων που δεν περιορίζονται στο Αιγαίο, αλλά περιλαμβάνουν ευρύτερες διεκδικήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο (βλ. Κύπρο) και την Μέση Ανατολή.

Αυτήν τη ”φίλη” Τουρκία φαίνεται να υποτιμούμε εδώ στην Ελλάδα θεωρώντας υπερβολικές τις φωνές προειδοποίησης που ακούγονται στα όρια… ”αντιπολιτευτικής κινδυνολογίας”. Φωνές που προειδοποιούν τους κυβερνώντες για την αφερεγγυότητά της και τα παραπλανητικά σήματα που μας στέλνει σχετικά με τις δήθεν φιλικά διακείμενες προθέσεις της απέναντι στην πατρίδα μας στο θέμα της ελληνοτουρκικής συνέργειας για τα θαλάσσια πάρκα και τη ”συνεκμετάλλευση” του Αιγαίου.

Και το κακό είναι ότι την υπονομευτική για τα εθνικά μας συμφέροντα ανεμελιά μας δεν την ”αφυπνίζουν” ούτε το γρυλίσματα του τουρκικού τσακαλιού που εκπέμπει εκφοβιστικά την τουρκική θεωρία ”Περί εγγυτέρων νήσων” (βλ. δήλωση ΥΠΑΜ Γιασάρ Γκιουλέρ: ”Το Καστελόριζο βρίσκεται πολύ κοντά στην Τουρκία. Είναι ένα από τα 23 νησιά που πρέπει να έχουν αποστρατιωτικοποιημένο καθεστώς. Ωστόσο η Ελλάδα συνεχίζει να το παραβιάζει”.

Δεν την αφυπνίζουν ούτε οι χαρακτηρισμοί του εν λόγω Τούρκου ΥΠΑΜ (κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην αρμόδια επιτροπή της τουρκικής Εθνοσυνέλευσης για τον προϋπολογισμό του υπουργείου Άμυνας το 2025) ως ”Μαξιμαλιστικών και παράνομων” των απαιτήσεων της Ελλάδας!!!

Μόνο κάποιου είδους αφύπνιση παρατηρείται στο Κυπριακό, όπου τα λιμνάζοντα ύδατα αναδεύτηκαν ενθαρρυντικά μετά τη συνάντηση Μπάιντεν-Χριστοδουλίδη στον Λευκό Οίκο. Αναδεύτηκαν… κυβερνητικά και αντιπολιτευτικά, καθώς στην πορεία προς τον δρόμο επίλυσης του εθνικού θέματος της Κύπρου φαίνεται ότι συναινούν το ΔΗΣΥ της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης  με την Κυπριακή Προεδρία, έστω κι αν η ενεργοποίηση των πολιτικών αντανακλαστικών προέρχεται από δυο βατήρες εκκίνησης.

Βατήρες εκκίνησης που καταλήγουν σε σύζευξη θέσεων στο εθνικό ζήτημα της Κύπρου μεταξύ του Κυπρίου Προέδρου Νίκου Χριστοδουλίδη και της Προέδρου της Κυπριακής Βουλής των Αντιπροσώπων (και από τις 11 Μαρτίου 2023 προέδρου του Δημοκρατικού Συναγερμού, ΔΗΣΥ) Αννίτας Δημητρίου.

Σύζευξη με αφετηρία την επίσημη πρόσκληση για επίσκεψη του Προέδρου της Κύπρου στον Λευκό Οίκο (επίσκεψη χρονολογούμενη από 26ετίας), αποτέλεσμα της οποία ήταν η επανεξέταση της πολιτικής των ΗΠΑ-ΕΕ στην Αν. Μεσόγειο με γεωπολιτικό συνακόλουθο για την Κύπρο την ”υπογραφή διμερών συμφωνιών αμυντικής συνεργασίας και στρατηγικού διαλόγου”.

Άλμα διπλωματικό προς τα εμπρός αναμφίβολα για την Κύπρο, με ορατή την πιθανότητα ένταξής της σε καθεστώς ”σημαντικού μη ΝΑΤΟϊκού συμμάχου. Καθεστώς που χορηγείται σε 20 χώρες προς ώρας, συμπεριλαμβανομένου του Ισραήλ και της Αιγύπτου, στις οποίες – αν ενταχθεί η Κύπρος – θα έχει ”ασύμμετρα πλεονεκτήματα ασφαλείας και πολιτικές, οικονομικές και στρατιωτικές ευκαιρίες”.

  Ευκαιρίες προς εκμετάλλευση για επίλυση (με βάση τις επί 50ετίας αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ) του Κυπριακού Ζητήματος, εκ παραλλήλου με το φλέγον Μεσανατολικό στο οποίο έχει ανάμειξη απροκάλυπτη υπέρ των τρομοκρατών της Χαμάς και κατά του Ισραήλ η Τουρκία.

   Είναι ο λόγος, άλλωστε, που ο βουλευτής του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος – CHP, της Αξιωματικής αντιπολίτευσης Ναμίκ Ταν χαρακτήρισε πρόσφατα σε ανάρτησή του την επίσκεψη Χριστοδουλίδη στην Αμερική σαν ”ντροπιαστική ήττα της τουρκικής διπλωματίας”…

Ένα νέο παράθυρο ευκαιρίας παρουσιάζεται για την επίλυση του Κυπριακού και, δεδομένης της διάθεσης της αμερικανικής διπλωματίας να απορρίψει την προτεινόμενη απ’ τους Τούρκους διχοτόμηση του νησιού με πολιτική και στρατιωτική ισονομία, Ελλάδα και Κύπρος οφείλουν να εργαστούν πυρετωδώς με στόχο τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για δίκαιη και βιώσιμη λύση στην Κύπρο.

Οφείλουν να στείλουν, επιπλέον, προς όλες τις κατευθύνσεις το μήνυμα ότι: ”Η τουρκική εισβολή και η κατοχή του 37% της Κύπρου από τον ”Αττίλα 1&2 δεν είναι ένα ιστορικό γεγονός που άρχισε και τελείωσε το 1974, αλλά ένα γεγονός που έγινε καθημερινό, επώδυνο βίωμα του Κυπριακού Ελληνισμού και των όπου γης Ελλήνων”.

Οφείλουν να ενεργήσουν έξυπνα διπλωματικά (εφόσον σχεδιάζουν ένταξη της Κύπρου στο ΝΑΤΟ) και να επωφεληθούν τις ευνοϊκές συγκυρίες, ώστε η παραχώρηση βάσεων στους Αμερικανούς στη θέση των Βρετανικών – σε συνδυασμό με την πλήρη άρση του εμπάργκο όπλων στην Κύπρο (Μάιος 2023) – να συντείνει στην αλλαγή της επαμφοτερίζουσας στάσης των ΗΠΑ μέχρι πρότινος στο Κυπριακό.

Οφείλουν, τέλος – Ελλάδα και Κύπρος – να κοιτάξουν (έστω και αργά) να εκπονήσουν σχέδιο λύσης του Κυπριακού, που να βρίσκεται στον αντίποδα του φιλότουρκου Σχεδίου Ανάν του 2004 και να μην συντείνει στη διάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας, όπως θα επισυμβεί αν περάσει ως λύση η Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία με πολιτικούς όρους (πολύ περισσότερο αν σε αυτούς προστεθεί και η ”στρατιωτική ισότητα” με απαίτηση της Τουρκίας).

Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι η λύση που πρότειναν και υιοθέτησαν εξ αρχής ο εισηγητής της Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες, οι Μεγάλοι του ΝΑΤΟ και οι εκπρόσωποι του Ελληνισμού (Ελλάδα-Κύπρος) στηρίζεται σε παλιό βρετανικό σχέδιο του 1957, το οποίο εξακολουθεί να λειτουργεί ως ”plan B” των Τούρκων στην ύψιστη διπλωματική υποχώρησή τους…

Λύση που προϋποθέτει την επανέναρξη των συνομιλιών για το Κυπριακό, αν και ο κατοχικός Τατάρ  – ηγέτης της ”ΤΔΒΚ” και φερέφωνο του Τούρκου Προέδρου Ταγίπ Ερντογάν  – τορπιλίζει τον διάλογο ζητώντας αναγνώριση του ψευδοκράτους.

Λύση που  υιοθετεί μεν ορθά την αντίληψη ότι επιλογή επιβίωσης για την Κύπρο είναι η παραμονή της στις ευρωπαϊκές ράγες ασφάλειας, ελευθερίας και ελπίδας (τις ράγες της Δύσης, δηλαδή, και της ένταξης της Κύπρου στο ΝΑΤΟ),  αλλά αγκαλιάζει ως πανάκεια τη Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία των εκπροσώπων της Διεθνούς και Ευρωπαϊκής Νομιμότητας για την επίλυση του εθνικού της ζητήματος…

Την αγκαλιάζει ως πανάκεια, ενώ είναι πρόδηλο ότι η ΔΔΟ αποτελεί ένα νέου τύπου ”Σχέδιο Ανάν” με αντικατάσταση της Κυπριακής Δημοκρατίας από ένα μόρφωμα με την ονομασία ”Κύπρος”. Ένα ”ξόανο”, δηλαδή, που θα φτιαχτεί στη θέση του διαλυμένου παλιού, του διεθνώς αναγνωρισμένου κράτους της Μεγαλονήσου.

Κάτι που αρνούνται να καταλάβουν δυστυχώς η ελλαδική και η ελληνοκυπριακή ηγεσία. Αρνούνται ή δεν είναι διορατικές για να καταλάβουν  το εξόφθαλμο που θα αφανίσει δια παντός την ελληνικότητα της Κύπρου. Δεν είναι διορατικές για να αντιληφθούν ότι κάθε βρετανική λύση, όπως η αγγλικής έμπνευσης ΔΔΟ με πολιτική ισότητα, θα έχει την ίδια κατάληξη με την τουρκική πρόταση περί διχοτόμησης της Κύπρου.

Κανείς δε συνειδητοποιεί ότι, για να εφαρμοστεί η λύση της Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας με πολιτική ισότητα, βασική προϋπόθεση θα είναι η προηγηθείσα διάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ενός διεθνώς αναγνωρισμένου κράτους, δηλαδή,  που υποχρεούται να διαλυθεί στα εξ ων συνετέθη , για να χτιστεί ένα άλλο εκ προοιμίου καταδικασμένο να οδηγήσει στην τουρκοποίηση της Κύπρου…

Η Κρινιώ Καλογερίδου (φιλολογικό ψευδώνυμο της Βούλας Ηλιάδου) γεννήθηκε στο Κιλκίς. Αποφοίτησε από τη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (τμήμα Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών). Το 1982 διορίστηκε στην Μέση Εκπαίδευση. Εργάστηκε οκτώ χρόνια ως καθηγήτρια σε σχολεία της συμπρωτεύουσας. Το 1990 μετατέθηκε στην Αθήνα, όπου υπηρέτησε σε Λύκεια, συγγράφοντας παράλληλα μικρά και μεγάλα αφηγήματα. Το 1997 γνωρίστηκε με τον Αντώνη Σαμαράκη, η προτροπή του οποίου την ώθησε να εκδώσει αργότερα αυτά που έγραφε. Η είσοδός της στην πεζογραφία έγινε το 2006 με το "Βαθύ κόκκινο σε γαλάζιο φόντο" (εκδ. Μ. Σιδέρης). Ακολούθησαν το "Μην ξεχάσεις τη φωνή μου" (2007) και η συλλογή για παιδιά (με αλληγορικές ιστορίες και παραμύθια) "Κάτω απ' τον ίδιο ουρανό" (2008). Το 2009 κυκλοφόρησε το πρώτο ιστορικό μυθιστόρημά της "Ματωμένη πορφύρα" (εκδ. Γκοβόστης). Το 2013 κυκλοφόρησε το επίσης ιστορικό "Καλπάζοντας στον άνεμο" (εκδ. Λιβάνης). Το 2021 κυκλοφόρησαν το μυθιστόρημά "Ο πλανήτης των ψυχών" (εκδ. Βακχικόν) και το ιστορικό μυθιστόρημα "Φλογισμένος ουρανός" (εκδ. Ινφογνώμων), ενώ υπό έκδοση είναι το κοινωνικό μυθιστόρημα "Το λάθος του πεπρωμένου". Από το 2018 αρθρογραφεί σε ιστοσελίδες.

Αναλύσεις

Τα θαλάσσια σημεία συμφόρησης της Αραβικής Χερσονήσου

Η σημασία τους και οι σύγχρονες προκλήσεις.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γράφει ο Σπυρίδων Θεοχαράκος, Αναλυτής ΚΕΔΙΣΑ

Η σημασία τους και οι σύγχρονες προκλήσεις.

Τα θαλάσσια σημεία συμφόρησης, με την ιδιότητά τους να περιορίζουν τη διέλευση των πλοίων, αποτελούν σημεία μείζονος στρατηγικής σημασίας. Η Αραβική Χερσόνησος διαθέτει τρία από τα σημαντικότερα θαλάσσια σημεία συμφόρησης παγκοσμίως, τα Στενά του Ορμούζ, το Μπαμπ ελ Μαντέμπ και τη Διώρυγα του Σουέζ. Ως πλούσια πετρελαιοπαραγωγική περιοχή, τοποθετείται γεωγραφικά στο σταυροδρόμι της Ευρώπης, της Αφρικής και της Ασίας, ενώ συνδέει τη Μεσόγειο Θάλασσα με τον Ινδικό Ωκεανό. Τα στενά της εξυπηρετούν μεγάλους όγκους διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου, ενώ η παρεμπόδιση της ελεύθερης διέλευσης της ναυτιλίας ελλοχεύει κινδύνους για τη διεθνή οικονομία, το εμπόριο και την ενεργειακή ασφάλεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Αναλύσεις

Συντριπτικές οι αποκαλύψεις της «Εστίας» για τα πεπραγμένα Σημίτη

Πως γίνεται να υπάρχουν ακόμη Έλληνες ανάμεσά μας, που να υποστηρίζουν ότι επρόκειτο για εξαιρετικό πρωθυπουργό.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Πως γίνεται να έχουν διαρρεύσει, μέχρι σήμερα, τόσο μα τόσο λίγα από τα όσα διαπράχθηκαν επί πρωθυπουργίας Κώστα Σημίτη;

Πως γίνεται να υπάρχουν ακόμη Έλληνες ανάμεσά μας, που να υποστηρίζουν ότι επρόκειτο για εξαιρετικό πρωθυπουργό.

Γράφει ο Μανώλης Κοττάκης

Στην Κυριακάτικη Εστία ο κορυφαίος μας δημοσιογράφος Μανώλης Κοττάκης προβαίνει σε ανατριχιαστικές, σε συγκλονιστικές, σε σκοτεινές αποκαλύψεις, αναφορικά με τα πρωθυπουργικά έργα και ημέρες του Κώστα Σημίτη. Αποκαλύψεις, που δεν βασίζονται σε υποθέσεις, σε φαντασιώσεις, σε εικαστικές συμπληρώσεις πληροφοριών, αλλά, φευ, σε αδιαμφισβήτητα ντοκουμέντα, σε επίσημα έγγραφα, σε μυστικες συμφωνίες εναντίον της χώρας, σε αποδεδειγμένες συμπεριφορές μη εξυπηρέτησης εθνικών συμφερόντων, σε μεθοδικές αποκρύψεις από τον ελληνικό λαό, σε απολύσεις εξαιρετικών δημοσιογράφων επειδή άσκησαν κριτική εναντίον του, σε απίστευτα σκάνδαλα, όπως της Siemens και πλήθος-πλήθος άλλων.

Και διερωτάται ο μέσος Έλληνας, που είναι πατριώτης, που περνά την πατρίδα του πριν από όλες τις άλλες, αλλά και πάνω από κάθε μορφής συμφέροντα που βαίνουν εναντίον της και του λαού, πως γίνεται επί 8 χρόνια, να παραμένουν στο σκοτάδι τα όντως ανατριχιαστικά αυτά συμβάντα εναντίον της χώρας και του λαού της. Πως γίνεται να έχουν διαρρεύσει, μέχρι σήμερα, τόσο μα τόσο λίγα από τα όσα διαπράχθηκαν επί πρωθυπουργίας Κώστα Σημίτη. Πως γίνεται να υπάρχουν ακόμη Έλληνες ανάμεσά μας, που να υποστηρίζουν ότι επρόκειτο για εξαιρετικό πρωθυπουργό. Πως γίνεται ένα σημαντικό τμήμα του ελληνικού λαού, και όχι αναγκαστικά οι λιγότερο μορφωμένοι, να είναι σε τέτοιο ακραίο βαθμό αποχαυνωμένοι, ναρκωμένοι, εύπιστοι, επαρμένοι.

Και, βέβαια, τα όσα καταγράφονται, μαύρο στο άσπρο, όπως λένε οι φίλοι μας οι Γάλλοι, (noir sur blanc), στη σημερινή Εστία, που επαναλαμβάνω ότι δεν επιδέχονται αμφισβήτηση, γιατί αναφέρονται σε γεγονότα, ουδόλως αποκλείεται να συνεχίζονται, ανενόχλητα.

Φυσικά, το πρόβλημά μας, μετά τις συντριπτικές αυτές αποκαλύψεις του Μανώλη Κοττάκη στη σημερινή Εστία, δεν είναι το όποιας μορφής ανάθεμα στον Κώστα Σημίτη, ο οποίος έφυγε με τιμές μεγάλου Έλληνα πατριώτη, αλλά …. τελικά, δεν δεδικαίωται. Το πρόβλημά μας, αντιθέτως, είναι πως θα σωθεί μελλοντικά η Ελλάδα, από ανάλογες καταστάσεις, με αυτές που απαθανατίστηκαν στη σημερινή Εστία.

Σίγουρα, υπάρχουν τρόποι διάσωσής μας στο μέλλον. Φτάνει να το θελήσουμε. Φτάνει να το αποφασίσουμε και το εκτελέσουμε με συνέχεια και συνέπεια. Προς τούτο, μια επιτροπή από αδέκαστους Έλληνες (εδώ, βέβαια, το ερώτημα είναι πως διασφαλίζεται το αδέκαστο), οι οποίοι θα έχουν πρόσβαση σε όλες τις συμφωνίες, διαβουλεύσεις, εντός και εκτός της επικράτειας. Και οι οποίοι θα στοχοποιούν, και θα ελέγχουν, εν τη γενέσει τους, όλες τις εμφανείς και αφανείς λεπτομέρειες συναντήσεων, συνομιλιών αρμοδίων με φίλους και εχθρούς,εξονυχιστικά. Εύκολα λέγονται, αλλά δύσκολα υλοποιούνται.

Πάντως, η προσπάθεια οφείλει να είναι, να μη βρεθούμε εμείς ή οι απόγονοί μας, ξανά, σε τόσο σκοτεινές αποκαλύψεις, εκ των υστέρων, όπως οι σημερινές στην Εστία.

Kηδεύθηκε μέ τήν ταυτότητα τοῦ Χριστιανοῦ Ὀρθοδόξου!

Θρησκευτική καί ὄχι πολιτική κηδεία ἤ καύση ἐπέλεξε ἡ οἰκογένεια τοῦ ἐκλιπόντος φιλελεύθερου Κώστα Σημίτη ὡς ἔμπρακτη αὐτοκριτική γιά τήν στάση του ἀπέναντι στήν Ἐκκλησία – «Διεγράφη» ἀπό τόν ἀπολογισμό τοῦ ἔργου του ἡ ἀπόφασίς του νά ἀφαιρέσει τό θρήσκευμα ἀπό τά δημόσια ἔγγραφα

«Αἱ χεῖρες σου ἐποίησάν με καί ἔπλασάν με· συνέτισόν με καί μαθήσομαι τάς ἐντολάς σου. Ἐλέησόν με Κύριε» (Στάσις Β΄, Ἦχος πλ. α΄).

«Ἐπλανήθην ὡς πρόβατον ἀπολωλός, ζήτησον τόν δοῦλόν σου, ὅτι τάς ἐντολάς σου οὐκ ἐπελαθόμην» (Στάσις Γ΄ Ἦχος πλαγ. δ΄).

«Τῶν Ἁγίων ὁ χορός, εὗρε πηγήν τῆς ζωῆς καί θύραν παραδείσου, εὕρω κἀγώ, τήν ὁδόν διά τῆς μετανοίας, τό ἀπολωλός πρόβατον ἐγώ εἰμι· ἀνακάλεσαί με, Σωτήρ, καί σῶσόν με» (Νεκρώσιμα Εὐλογητάρια, Ἦχος πλαγ. Α΄).

  • Tοῦ Μανώλη Κοττάκη

Τά ἀνωτέρω ἀποσπάσματα τῆς Ἐξοδίου Ἀκολουθίας ἐψάλλησαν χθές στήν Μητρόπολη Ἀθηνῶν, κατά τήν διάρκεια τῆς θρησκευτικῆς κηδείας πού ἐπέλεξε γιά νά ἀποχαιρετίσει τόν ἄνθρωπό της ἡ οἰκογένεια τοῦ Κώστα Σημίτη. Γνωρίζοντας τήν μεθοδικότητα τοῦ ἀνδρός ἔχουμε τήν βεβαιότητα ὅτι τίποτε δέν συνέβη χωρίς τήν ἔγκρισή του. Προφανῶς καί ἐκεῖνος ἐπέλεξε τήν θρησκευτική κηδεία, προφανῶς ἐπέλεξε νά μήν ἐκτεθεῖ ἡ σορός του σέ λαϊκό προσκύνημα (γιατί θά τό θεωροῦσε …λαϊκισμό), προφανῶς δέν ἤθελε κιλλίβαντα καί πυροβολισμούς, ἦταν ξένο πρός τήν ἰδιοσυγκρασία του. Σέ κάθε περίπτωση τό γεγονός εἶναι ἐντυπωσιακό καί ἀξιοσημείωτο. Ὁ ἄνθρωπος πού δίχασε τόν ἑλληνικό λαό γιά νά διαγράψει τό θρήσκευμα ἀπό τίς ἀστυνομικές ταυτότητες καί συγκρούστηκε σφόδρα μέ τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἔχοντας ὡς συνέπεια τήν δραματική μείωση τῆς δημοτικότητάς του, ἐπέλεξε ὡς ὕστατο χαῖρε νά κηδευτεῖ μέ τήν ταυτότητα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ. Οὔτε πολιτική κηδεία οὔτε πολύ περισσότερο καύση τῆς σοροῦ του ἦταν ἡ ἐπιλογή του, ἄν καί μέ τό φιλελεύθερο προφίλ πού καλλιεργοῦσε σέ κανέναν δέν θά προκαλοῦσε ἐντύπωση μία τέτοια ἀπόφαση. Στά μάτια μας αὐτό ὁμοιάζει μέ ἔμπρακτη αὐτοκριτική γιά ὅλα ὅσα συνέβησαν τό 2001. Καί σέ μεγάλο βαθμό ἡ ἐπιλογή αὐτή στέλνει στόν ἑλληνικό λαό τό μήνυμα, ὅτι ἡ Ὀρθοδοξία, ἡ Ἐκκλησία, ἡ παράδοσή μας στό τέλος ἐπικρατοῦν, καί ἄς ἔχουν προηγουμένως κατασυκοφαντηθεῖ.

Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος μοῦ εἶχε πεῖ ὅταν τόν ἐπισκέφθηκα τό καλοκαίρι τοῦ 2007 στό Ἀρεταίειο μαζί μέ τόν Γιῶργο Παπαθανασόπουλο ὅτι «στό τέλος ἡ Ἐκκλησία θριαμβεύει, παιδί μου.» Ἀναφερόταν στήν ἐξομολογητική συνάντηση πού εἶχε μέ τόν τότε Πρόεδρο τοῦ Συνασπισμοῦ Ἀλέκο Ἀλαβᾶνο, ὁ ὁποῖος συνοδευόμενος ἀπό τόν βουλευτή του Θανάση Λεβέντη, τόν ἐπισκέφθηκε κατ’ οὐσίαν γιά νά τόν ἀποχαιρετίσει. Δέν γνωρίζουμε ποιά ἦταν τά συναισθήματα τῶν πρώην ὑπουργῶν τοῦ ΠΑΣΟΚ πού βρέθηκαν χθές στήν Μητρόπολη στήν θέα τῆς σοροῦ τοῦ Πρωθυπουργοῦ ἐνώπιον τῶν Ἱεραρχῶν καί τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἱερωνύμου, καί οἱ ὁποῖοι, πλήν τοῦ Εὐαγγέλου Βενιζέλου, ἐπετίθεντο τότε λάβροι στό «παπαδαριό», στήν «Δεξιά τοῦ Κυρίου» καί στόν Ἀρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο.

Τό πιθανώτερο… ἀμηχανία. Ὁ τρόπος πού ἀποχαιρετοῦμε ὅμως τούς νεκρούς μας, σύμφωνα μέ τήν θρησκευτική μας παράδοση, εἶναι ἱερός καί τελικῶς δύσκολα παρακάμπτεται. Τό νά ἐπιλέξει κανείς νά ταφεῖ ἄψαλτος, μέ πολιτική κηδεία νά ριφθεῖ στήν πυρά ἤ νά σκορπισθεῖ ἡ στάχτη του στά κύματα, καί οἱ φίλοι του νά πιοῦν πικρό καφέ ἤ κονιάκ στήν μνήμη του γύρω ἀπό μία φωτογραφία του, αὐτό δέν εἶναι ἀποχαιρετισμός. Ὁ ἀποχαιρετισμός χωρίς προσευχή, χωρίς μία λέξη γιά ἀντίο, χωρίς προορισμό, χωρίς σημεῖο «συνάντησης», δέν εἶναι ἀποχαιρετισμός. Θά ἐπαναλάβουμε αὐτά πού γράφαμε ἀπό αὐτήν ἐδῶ τήν θέση τόν Ὀκτώβριο τοῦ 2023 καί χαιρόμαστε πού ὁ ἐκλιπών καί ἡ οἰκογένειά του ἀποφάσισαν νά ἀναθεωρήσουν.

«Αὐτός εἶναι ὁ νέος ἀποχαιρετισμός! Κάπου, στό πουθενά. Στό ὄνομα τῆς ἀτομικῆς ἐλευθερίας καθενός καί τοῦ κατά πῶς θέλει νά διατίθεται τό σῶμα του, καταργοῦμε παραδόσεις καί ἔθιμα πού μᾶς ἔρχονται κατ’ εὐθεῖαν ἀπό τήν ἀρχαιότητα, καί συνεχίστηκαν μέ ἄλλο τελετουργικό ἀπό τήν Ὀρθοδοξία. Ἡ Μεγάλη Κοινωνία ὑποχωρεῖ στήν ἀτομική ἐλευθερία. Δέν ζοῦμε μεταξύ ἄλλων. Ἀποφασίζουμε νά φύγουμε σά νά ζήσαμε ὅλη μας τήν ζωή μόνοι. Ἐάν κοιτάξουμε τήν ἱστορία μας καί τήν συγκρίνουμε μέ αὐτό πού ζοῦμε τώρα, θά διαπιστώσουμε ὅτι ἀντέξαμε, δέν ἀλλοιωθήκαμε καί δέν μεταλλαχθήκαμε ἐπί ὑποτέλειας, Κατοχῆς καί Τουρκοκρατίας, ἐπειδή ἤμασταν χάρις στήν πίστη μας καί τήν γλῶσσα μας ἕνα γένος ὁμοιογενές. Καί πότε διαλυόμαστε; Τώρα! Αὐτό πού καταφέραμε μέ συγκολλητική οὐσία τήν γλῶσσα, τήν θρησκεία καί τήν κοινή καταγωγή ἐπί δουλοπαροικίας, τό χάνουμε σήμερα ἐπί… ἐλευθερίας. Δέν εἶναι φοβερό;

Νά σώζεις τήν ταυτότητά σου ὡς δοῦλος καί νά τήν χάνεις ὡς ἐλεύθερος; Καί ὅμως, ἰσχύει. Τό τέλος τῶν θρησκευτικῶν γάμων καί ἡ ἀντικατάστασή τους ἀπό κάτι νομικά παλιόχαρτα πού ἔχουν ἐλάχιστη πνευματικότητα ὅπως τό σύμφωνο συμβίωσης, τό τέλος τῶν βαπτίσεων, τό “λάδι” τῶν ὁποίων ἀντικαταστάθηκε ἀπό τήν ἄνοστη “ὀνοματοδοσία” καί τήν ἐγγραφή στά ληξιαρχεῖα, ἡ κατάργηση τῆς ὀρθόδοξης κηδείας μέ τό τελετουργικό της καί ἡ ἀντικατάστασή της ἀπό τήν ὑψικάμινο, ἡ κατάργηση τῆς ἐπιλογῆς νά ἀναγράφεται τό θρήσκευμα στήν ταυτότητα, ἡ ἀντικατάσταση τοῦ θρησκευτικοῦ ἀπό τόν πολιτικό ὅρκο πού ἀπαλείφει κάθε ἀναφορά στήν Ἁγία Τριάδα, ἡ προώθηση τῆς οὐδετεροθρησκείας μέσα στά σχολεῖα καί τά πανεπιστήμια μέ τήν ἐκδίωξη κάθε τί χριστιανικοῦ, ἡ νέα μόδα νά μήν δίνεται φῦλο στούς γονεῖς γιά νά μήν θίγονται οἱ ὁμοφυλόφιλοι (γονέας Α καί γονέας Β), ἡ ἀλλοίωση παραδοσιακῶν ἐννοιῶν (τό καλάθι τοῦ “νοικοκυριοῦ”), ὁ “μοντέρνος” νόμος γιά τήν συνεπιμέλεια πού ἀμφισβητεῖ τήν πρωτοκαθεδρία τῆς μητρός στήν ἀνατροφή τοῦ τέκνου, ὅλα αὐτά τά ὡραῖα, συντείνουν στό ἑξῆς: στό νά μετατραποῦμε σέ ἕνα ἄχρωμο Ἔθνος. Ἔθνος πού δέν ὑπῆρξε ποτέ στήν ἱστορία μέ τά δικά του ἰδιαίτερα χαρακτηριστικά. Ἔθνος πού δέν μπορεῖς νά τό ξεχωρίσεις ἀπό τά γειτονικά του. Δυστυχῶς, δύο εἶναι τά “Ἔθνη” τῆς νέας ἐποχῆς: ἔθνος εἶναι τό ἄτομο καί οἱ ἐπιθυμίες του χωρίς τήν παραμικρή ἔγνοια γιά τήν συλλογική μοῖρα. Ἔθνος εἶναι ἡ ὁμάδα. Ἄν ἀνήκεις στήν ὁμάδα τῶν ἀποτεφρωτῶν, τῶν δικαιωματιστῶν, τῶν ἀνθρώπων πού διακηρύσσουν ὡς ταυτότητά τους τόν διαφορετικό σεξουαλικό τους προσανατολισμό, τότε νομίζεις ὅτι ἀνήκεις σέ ἕνα Ἔθνος μέ “συνιστῶσες” μέσα σέ κάθε κράτος. Ὁριζόντιο “πολύ-Ἔθνος”.

Δέν ἔχω πρόβλημα μέ τίς διαφορετικές ταυτότητες. Ζῶ μαζί τους. Πλοῦτος εἶναι. Μέ τούς μοναχικούς δρόμους μέσα στίς ὀργανωμένες κοινωνίες ἔχω πρόβλημα. Μέ τό νά μήν κοιτᾶμε ὅλοι μαζί πρός μία κοινῶς ἀποδεκτή κατεύθυνση, παρά τίς διαφορές μας. Ἄν οἱ διαφορετικές ταυτότητες ἐντάσσονται ἁρμονικά μέσα στήν Μεγάλη Κοινωνία καί δέν θέλουν νά τήν καταργήσουν, ζήτω. Ἀλλά ἐμεῖς ἐδῶ τείνουμε νά γίνουμε Ἔθνος χωρίς σπονδυλική στήλη. Ἀμφίθυμον. Ξέπνοον. Χωρίς διάθεση νά ὑπερασπιστοῦμε τήν ἐπικράτεια».

Καταληκτικῶς: Ἐάν ὁ ἄθεος Σημίτης ἔγινε στά στερνά του ἔνθεος, ἄς ἀξιοποιήσουμε τήν τελευταία ἐπιθυμία του.

Συνέχεια ανάγνωσης

Αναλύσεις

Η Ελλάδα να οριοθετήσει ΑΟΖ με Κύπρο! Το λέει και ο Προκόπης Παυλόπουλος

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Κυριακής 12 Ιανουαρίου 2025

Δημοσιεύτηκε

στις

1. Προκόπης Παυλόπουλος: Η Ελλάδα να οριοθετήσει ΑΟΖ με την Κύπρο
2. Ο Ερντογάν πάει για τρίτη θητεία 17:10
3. Συρία: Η Τουρκία συνεχίζει να βομβαρδίζει πολιτικούς στόχους στη Ροζάβα – Κίνδυνος για την Αίγυπτο – Οργάνωση στη Συρία θέλει να ανατρέψει τον Σίσι 24:40
4. Ισραήλ-Χαμάς: Νέες συνομιλίες για συμφωνία στη Ντόχα 49:30
5. ΗΠΑ: Στο προσκήνιο η αγορά της Γροιλανδίας 52:10
6. Ρωσία-Ουκρανία: Ο Ζελένσκι ζητάει αντιαεροπορική-αντιπυραυλική ομπρέλα έναντι της Ρωσίας, για να σταματήσει ο πόλεμος 59:15

 

Οριοθετήστε τώρα με Κύπρο!

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αναλύσεις20 λεπτά πριν

Τα θαλάσσια σημεία συμφόρησης της Αραβικής Χερσονήσου

Η σημασία τους και οι σύγχρονες προκλήσεις.

Άμυνα50 λεπτά πριν

Δημοκρατία: «Καμπανάκι» της Ένωσης Στρατιωτικών! Ανησυχητικό κύμα φυγής στελεχών από το Πολεμικό Ναυτικό

«Οι στρατιωτικοί κουράστηκαν από τις εξαγγελίες και τις υποσχέσεις»

Πολιτική1 ώρα πριν

Για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

H κυβέρνηση θα πρέπει να δράσει στρατηγικά και να δημιουργήσει αφ’ ενός τις προϋποθέσεις αναβάθμισης του τομέα και αφ’ ετέρου...

Πολιτική2 ώρες πριν

Η παράγκα των Δημοκρατικών αντεπιτίθεται! Μητσοτάκης κατά Τράμπ – Μάσκ καί σύγκρουσις Εὐρώπης – ΗΠΑ

Ὁ Ἕλλην Πρωθυπουργός διά τῆς φράσεως «παγκόσμιοι οἰκονομικοί παράγοντες» ἐννοεῖ προφανῶς τόν Ἔλον Μάσκ.

Αναλύσεις3 ώρες πριν

Συντριπτικές οι αποκαλύψεις της «Εστίας» για τα πεπραγμένα Σημίτη

Πως γίνεται να υπάρχουν ακόμη Έλληνες ανάμεσά μας, που να υποστηρίζουν ότι επρόκειτο για εξαιρετικό πρωθυπουργό.

Δημοφιλή