Ακολουθήστε μας

Πολιτική

Πρόταση Νόμου της ΝΙΚΗΣ για την ακύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών

Αν η Πρόταση Νόμου εγκριθεί, η κυβέρνηση θα είναι νομικά υποχρεωμένη να ακολουθήσει τη διαδικασία για την καταγγελία της Συμφωνίας.

Δημοσιεύτηκε στις

Η Συμφωνία των Πρεσπών αποτελεί έναν σοβαρό ακρωτηριασμό της εθνικής μας ταυτότητας. Με την υπογραφή της, αναγνωρίστηκε η ύπαρξη ενός λαού που αποκαλεί τη χώρα του «Κάτι Μακεδονία», αυτοπροσδιορίζεται ως «Μακεδόνες», ονομάζει τη γλώσσα του «μακεδονική» και τα προϊόντα και τις δραστηριότητές του «μακεδονικά». Ωστόσο, το «κάτι» (δηλαδή το «Βόρεια») που συνοδεύει το όνομα του κράτους, έχει στην πράξη απορριφθεί από τους ίδιους, με τον «μακεδονισμό» τους να ενισχύεται αντί να περιορίζεται.

 Το Διεθνές Δίκαιο διέπει όλες τις διεθνείς συνθήκες, μεταξύ αυτών και η Σύμβαση της Βιέννης του 1969, την οποία η Ελλάδα κύρωσε το 1991. Σύμφωνα με αυτήν, οι διεθνείς συμφωνίες μπορούν να ακυρωθούν για διάφορους λόγους, όπως απάτη (άρθρο 49), δωροδοκία (50), εξαναγκασμός (51, 52), αντίθεση με αναγκαστικούς κανόνες διεθνούς δικαίου (53, 64), συναίνεση των μερών (54, 57, 58), απουσία πρόβλεψης καταγγελίας (56), αντικατάσταση από μεταγενέστερη συνθήκη (59), ουσιώδης παραβίαση (60), καθώς και λόγω αιφνίδιας μεταβολής συνθηκών (61, 62).

 Ο δρόμος που απομένει για την ακύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών είναι η τεκμηρίωση ουσιωδών παραβιάσεων, όπως προβλέπει το άρθρο 60, με τη διαδικασία του άρθρου 65. Το όνομα του κράτους αποτελεί την πλέον ουσιώδη διάταξη της Συμφωνίας, και από τον Μάιο του 2024 καταγράφονται συστηματικές και επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις από την πλευρά των Σκοπίων.

 Μέχρι τότε, είχαν ήδη καταγραφεί περίπου 400 παραβιάσεις. Η πλέον κραυγαλέα παραβίαση ήρθε με την ορκωμοσία της νέας Προέδρου των Σκοπίων, Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα, η οποία δήλωσε δημόσια ότι ορκίζεται «Πρόεδρος της Δημοκρατίας της Μακεδονίας». Έκτοτε, σε περισσότερες από 150 δημόσιες τοποθετήσεις της, συνεχίζει να χρησιμοποιεί το όνομα «Μακεδονία» αντί του συνταγματικά κατοχυρωμένου «Βόρεια Μακεδονία», ακόμη και σε επίσημες συναντήσεις με διεθνείς αξιωματούχους.

 Στις 4 Οκτωβρίου 2024, ευρωβουλευτής της ΝΙΚΗΣ κατέθεσε σχετική ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καταγγέλλοντας τις συνεχείς παραβιάσεις. Η απάντηση της Επιτροπής, που ήρθε στις 27 Ιανουαρίου 2025, ήταν σαφής: «Η ΕΕ εξέφρασε τη λύπη της για το γεγονός ότι η νέα Πρόεδρος της Βόρειας Μακεδονίας δεν χρησιμοποίησε το συνταγματικό όνομα της χώρας κατά την τελετή ορκωμοσίας». Αυτή η δήλωση αποτελεί επίσημη επιβεβαίωση της ουσιώδους παραβίασης.

 Την ίδια ημέρα, στις 27 Ιανουαρίου 2025, η Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΙΚΗΣ κατέθεσε Πρόταση Νόμου με την αντίστοιχη Αιτιολογική Έκθεση. Σε αυτά τα έγγραφα, περιγράφεται αναλυτικά το νομικό πλαίσιο που επιτρέπει τη λύση και κατάργηση της Συμφωνίας των Πρεσπών. Επίσης, καταγράφονται οι ουσιώδεις παραβιάσεις και προτείνονται τα επόμενα βήματα:

  1. Αποστολή επιστολής προς τα Σκόπια, δηλώνοντας την πρόθεση της Ελλάδας να αποχωρήσει από τη Συμφωνία λόγω ουσιωδών παραβιάσεων.
  2. Αναφορά των λόγων που καθιστούν τις παραβιάσεις ουσιώδεις.
  3. Προθεσμία τριών μηνών για συμμόρφωση, σύμφωνα με τη Σύμβαση της Βιέννης.
  4. Ανάληψη μέτρων μετά την προθεσμία, τα οποία περιλαμβάνουν:
    • Παύση αναγνώρισης του συνταγματικού τους ονόματος.
    • Επιστροφή στο προηγούμενο καθεστώς (πΓΔΜ, όπως ίσχυε πριν τη Συμφωνία των Πρεσπών).
    • Επανεκκίνηση διαπραγματεύσεων για το όνομα.
    • Παύση αναγνώρισης της γλώσσας τους ως “μακεδονικής”.
    • Παύση αναγνώρισης της ταυτότητάς τους ως “μακεδονικής” στα διαβατήρια.
    • Ανάκτηση του δικαιώματος βέτο στους διεθνείς οργανισμούς.
    • Πρόβλεψη μεταβατικής περιόδου για τα διαβατήριά τους.

Η ΝΙΚΗ έχει διαμορφώσει το πλήρες νομικό πλαίσιο για την ακύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών. Το μόνο που απαιτείται πλέον είναι πολιτική βούληση:

  1. Η κυβέρνηση να επιτρέψει τη συζήτηση της Πρότασης Νόμου στην Ολομέλεια της Βουλής – κάτι που, αν και αποτελεί θεμελιώδη αρχή της Δημοκρατίας, σπάνια συμβαίνει στην Ελλάδα.
  2. Και οι 300, πλέον, βουλευτές να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να λάβουν θέση ψηφίζοντας υπέρ της πρότασης.

Αν η Πρόταση Νόμου εγκριθεί, η κυβέρνηση θα είναι νομικά υποχρεωμένη να ακολουθήσει τη διαδικασία για την καταγγελία της Συμφωνίας. Ο ελληνικός λαός απαιτεί την ακύρωσή της – ο δρόμος έχει χαραχθεί, η λύση έχει τεθεί στο τραπέζι, και το μόνο που απομένει είναι να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους.

Το κουμπί φτιάχτηκε. Αναμένουμε κάποιον να το πατήσει!

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Πολιτική

Politico: Ελλάδα και Κύπρος μπλοκάρουν την άρση των κυρώσεων στη Συρία, λόγω του ενδεχόμενου ρόλου της Τουρκίας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ελλάδα και Κύπρος εμποδίζουν την ΕΕ να άρει τις κυρώσεις της στη Συρία – παρόλο που οι υπουργοί Εξωτερικών είχαν ήδη συνάψει πολιτική συμφωνία για να το πράξουν τον περασμένο μήνα.

Σύμφωνα με πολλούς διπλωμάτες τα δύο κράτη μέλη θέλουν διαβεβαιώσεις ότι οι κυρώσεις που η ΕΕ είναι έτοιμη να άρει στο νέο ισλαμιστικό καθεστώς που διοικεί τη Συρία μπορούν εύκολα να αντικατασταθούν εάν χρειαστεί. Καμία από τις δύο χώρες δεν είναι οπαδός της Τουρκίας, η οποία παίζει ισχυρό ρόλο στη Συρία. «Αν δεν αλλάξουν τη θέση τους, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε», είπε ένας από τους διπλωμάτες.

Η Τουρκία πιέζει για χαλάρωση των κυρώσεων και για παροχή υποστήριξης στον εταίρο της Hayat Tahrir al-Sham (HTS), που ανέτρεψε τον Assad. Αν γίνει ευκολότερα αναστρέψιμη η άρση των κυρώσεων θα ασκούσε πρόσθετη πίεση στην Τουρκία.

Κύπριος αξιωματούχος είπε στο Playbook: «Το κείμενο είναι υπό συζήτηση στην αρμόδια ομάδα εργασίας και ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε σύντομα στο επόμενο βήμα της διαδικασίας». Έλληνας εκπρόσωπος έδωσε σχεδόν την ίδια απάντηση, υποδηλώνοντας ότι μπορεί να είχαν συντονιστεί.

ΠΗΓΗ: Politico [Brussels playbook/ SYRIA]

Μετάφραση: Hellas Journal

Συνέχεια ανάγνωσης

Αναλύσεις

Ο αμανές Τατάρ και η ενθουσιασμένη Ρόζμαρι

Από τη στιγμή που δεν κατάφεραν τα Ηνωμένα Έθνη να πείσουν την τουρκική πλευρά να αλλάξει στάση, το ερώτημα είναι γιατί συγκαλούν τη σύναξη εάν γνωρίζουν ότι θα αποτύχει;  Υπάρχει παρασκηνιακά οποιαδήποτε εξέλιξη, την οποία δεν γνωρίζουμε και αλλάζει τα δεδομένα; Απαντήσεις υπάρχουν;

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Και τώρα, το επόμενο βήμα είναι η  άτυπη Πενταμερής Διάσκεψη για το Κυπριακό. «Κλείδωσε» η πραγματοποίηση της τον Μάρτιο μετά που όλοι οι εμπλεκόμενοι έχουν συναινέσει. Αν και η κατοχική πλευρά αρνήθηκε την πραγματοποίηση μιας συνάντησης του Προέδρου Χριστοδουλίδη με τον κατοχικό ηγέτη, Ερσίν Τατάρ, πριν την άφιξη της Αναπληρώτριας Γ.Γ. του ΟΗΕ, Ρόζμαρι ΝτιΚάρλο στο νησί για να συζητήσουν, όπως συμφωνήθηκε για τα οδοφράγματα. Όπως αρνήθηκε και την πραγματοποίηση κοινής συνάντησης στη διάρκεια της εδώ παρουσίας της αξιωματούχου του ΟΗΕ. Παρόλα αυτά η Πενταμερής θα γίνει!

Γράφει ο Κώστας Βενιζέλος, Φιλελεύθερος

Ο κατοχικός ηγέτης, Ερσίν Τατάρ, μετά που είδε την κ. ΝτιΚάρλο, επανέλαβε το αφήγημα για λύση  δυο κρατών, τα περί κυριαρχικών δικαιωμάτων των Τουρκοκυπρίων αλλά και για τις εγγυήσεις και την εσαεί παρουσία των τουρκικών κατοχικών στρατευμάτων στο νησί. Είναι μια θέση, που δεν εκφράζεται μόνο από τον σημερινό εγκάθετο της Άγκυρας, αλλά και από τους προκατόχους του. Αλλά και από όσους ως φαίνεται θα τον διαδεχθούν. Η εσαεί τουρκική παρουσία είναι θέση, που εκφράζεται έκπαλαι από τις πολιτικές δυνάμεις της στα κατεχόμενα. Είναι, γι αυτούς, βασική παράμετρος μιας συμφωνίας. Ακόμη και ο Μουσταφά Ακιντζί, που σαφώς ήταν διαφοροποιημένος- στο βαθμό που του επέτρεπε η Άγκυρα- έχει προβεί σε πολλές δηλώσεις σε σχέση με το θέμα αυτό. Υπενθυμίζονται ενδεικτικά οι αναφορές του στον τουρκικό «Αλ Τζαζίρα», όταν  είπε ότι σε 15 χρόνια μπορεί να επαναξιολογηθεί το σύστημα των εγγυήσεων ( 20.12.2016). Επίσης, σε συνέντευξή του στην τουρκική εφημερίδα «Τζουμχουριέτ, τον Φεβρουάριο του 2017, είπε ότι «το σύστημα εγγυήσεων του 1960 και η τότε συμφωνία δεν μπορεί να αλλάξει, ούτε σημείο στίξης, ακόμη και 57 χρόνια μετά…». Σημείωσε, βέβαια, ότι «αν υπάρξει συμφωνία ούτε εμείς αλλά ούτε και η Τουρκία στοχεύουμε να παραμείνει τέτοιος αριθμός στρατού»( θα μείνει μειωμένος). Ανέφερε δε πως οι Τουρκοκύπριοι δεν βλέπουν την ασφάλεια τους πουθενά εκτός από την Τουρκία.

Το θέμα δεν είναι τι λέγεται αλλά η διαχείριση, που θα γίνει πριν και κατά τη διάρκεια της Πενταμερούς Διάσκεψης, του ερχόμενου Μαρτίου. Γιατί με τις θέσεις με τις οποίες θα προσέλθει η κατοχική πλευρά στην άτυπη Διάσκεψη, το αποτέλεσμα είναι προδιαγεγραμμένο. Η Άγκυρα αποδέχθηκε να συμμετάσχει στην Πενταμερή καθώς προφανώς και δεν θα έχει κόστος, όποιο και να είναι το αποτέλεσμα. Και δεν έχει κανένα πρόβλημα να προσέλθει, από τη στιγμή κατά την οποία κατέθεσε έγγραφο για λύση δυο κρατών ( στη Διάσκεψη της Γενεύης, τον Απρίλιο 2021) και δεν αντιμετώπισε καμία αντίδραση. Ούτε από τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ, ούτε και από τον τότε Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Θα έπρεπε να απορριφθεί και να επιστραφεί στον Τατάρ. Αυτό δεν έγινε ως εκ τούτου, έκτοτε η Άγκυρα, ο εγκάθετος της, αναπτύσσουν στις επαφές τους την πρόταση αυτή. Αυτήν άκουσε και η κ. ΝτιΚάρλο κατά τη συνάντηση με τον Τατάρ και δήλωσε, αμέσως μετά, πως είχε «μια εξαίρετη συζήτηση» μαζί του; Μια αναφορά, που ειρήσθω εν παρόδω, ενθουσίασε και το μέτωπο της όποιας λύσης στις ελεύθερες περιοχές.

Επειδή, με βάση τα όσα διαδραματίζονται αυτή τη στιγμή, το αποτέλεσμα της Πενταμερούς μπορεί να προβλεφθεί, εκ των πραγμάτων τίθενται κάποια ερωτήματα. Από τη στιγμή που δεν κατάφεραν τα Ηνωμένα Έθνη να πείσουν την τουρκική πλευρά να αλλάξει στάση, το ερώτημα είναι γιατί συγκαλούν τη σύναξη εάν γνωρίζουν ότι θα αποτύχει;  Υπάρχει παρασκηνιακά οποιαδήποτε εξέλιξη, την οποία δεν γνωρίζουμε και αλλάζει τα δεδομένα; Απαντήσεις υπάρχουν;

Την ίδια ώρα, ρόλο θα έχουν και οι βασικοί παίκτες, που μπορεί να μην συμμετάσχουν αλλά θα είναι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο παρόντες. Και η προσοχή θα πρέπει να είναι μονίμως στραμμένη στην Ουάσινγκτον και στο νέο ένοικο του Λευκού Οίκου, ο οποίος έδωσε δείγματα γραφής.

Συνέχεια ανάγνωσης

Πολιτική

Η επίσκεψη της Ρόζμαρι, η τοποθέτηση Χριστοδουλίδη και η πενταμερής

Από το Σωματείο Αδούλωτη Κερύνεια.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Στον Τύπο, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας φέρεται να δήλωσε στην Ροζμαρι Ντι Κάρλο ότι το σημερινό στάτους κβο δεν μπορεί να είναι η λύση του Κυπριακού. Σωστά , πολύ σωστά κύριε Πρόεδρε.

Όμως λυπούμαστε να σημειώσουμε με απογοήτευση ότι η πρόταση που συζητάτε, δεν θα διαλύσει το σημερινό απαράδεκτο ΣΤΑΤΟΥΣ ΚΒΟ. Θα το νομιμοποιήσει και η σημερινή ΝΤΕ-ΦΑΚΤΟ κατασταση, προϊον της παράνομης Τουρκικής εισβολής και κατοχής και παραβίασης των δικών μας Ανθρωπίνων και Κρατικών κυριαρχικών Δικαιωμάτων της Δημοκρατίας μας, απλά θα μετατραπεί σε ΝΤΕ-ΓΙΟΥΡΕ, τελική και μονιμη λύση, Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας(ΔΔΟ). Η Κυπριακή Δημοκρατία θα μετατραπεί σε ένα συναιτερισμό δύο ξεχωριστών Κρατηδίων. Γιατί μια τέτοια κατάληξη να είναι αποδεκτή;

Με το μέχρι τώρα, κατά τον Πρόεδρο Χριστοδουλίδη, «κεκτημένο» των συνομιλιών, σε λύση ΔΔΟ, το Συνιστών Κρατίδιο θα έχει:

  • Δικό του Σύνταγμα

  • Δική του ιθαγένεια με όσα αρνητικά θα ισχύσουν για τη δημογραφική διαμόρφωση της κάθε Ζώνης.

  • Δική του Κυβέρνηση που θα σχηματίζεται από Τουρκικό πληθυσμό

  • Δική του Κυβέρνηση με δικούς της προϋπολογισμούς

  • Δική του Κυβέρνηση που θα δρά στο εξωτερικό και θα κάμνει συμφωνίες διαφόρων περιεχομένων

  • Δική του Δικαστική εξουσία

  • Δική του Αστυνομία

  • Δική του Βουλή

  • Ελπίζουμε μέχρι τέλους να μην γίνει κεκτημένο και η ξεχωριστή οικονομία

Αυτά τα Συνιστώτα Κράτη, αφού οι Διζωνικοί Ηγέτες μας δέχονται με λύση ΔΔΟ να σπάσει η ενιαία γεωγραφικά Κυπριακή Δημοκρατία σε δύο γεωγραφικές ζώνες, ο Πρόεδρος μας λέει ότι αυτές οι ζώνες, αυτά τα Κρατίδια θα επανενωθούν για να αποτελέσουν τη Νέα Κύπρο. Με αυτή τη λογική της επανένωσης, Συνταγματικά, σε μια υποτίθεται Κυβέρνηση της Νέας Κύπρου, υπάρχει άλλο παράνομο και αρνητικό, «κεκτημένο» μάλιστα κατά τον Πρόεδρο, το οποίο σαφώς καθορίζει ότι:

  • Η Κεντρική Κυβέρνηση δεν θα ασκεί καμμιά εξουσία στα Συνιστώτα Κρατίδια.

  • Οι δύο Κοινότητες θα είναι πολιτικά ισότιμες (Η πλειοψηφία του 82% πολιτικά ισότιμη με τη μειοψηφία του 18%)

  • Ως εκ της πολιτικής ισοτιμίας των δύο Κοινοτήτων οι αποφάσεις στην Κεντρική Κυβέρνηση θα παίρνονται μόνο με τη σύμφωνη γνώμη και των δύο συναιτέρων. Αυτό ανεξάρτητα πώς το δικαίωμα της πολιτικής ισότητας θα συμφωνηθεί τελικά να ασκείται και μάλιστα «ουσιαστικά» όπως καθορίζεται

στα ψηφίσματα του ΟΗΕ που παράνομα αναφέρονται στη ΔΔΟ. Θα ασκείται με βέτο; Θα ασκείται με αριθμό ψήφων από κάθε Κοινότητα; Αυτό το στοιχείο εκρεμεί αλλά ότι και να συμφωνηθεί δεν έχει σημασία . Η ζημιά για εμάς θα ρυθμισθεί να ισχύει μόνιμα..

  • Θα ασκείται εκ Περιτροπής Προεδρία. Με ποιά ρύθμιση δεν έχει σημασία.

Με όλα αυτά τα «κεκτημενα» κατά τον Πρόεδρο μήπως η αλλαγή του απαράδεκτου ΣΤΑΤΟΥΣ-ΚΒΟ που θα επέλθει δεν είναι απαράδεκτη για τον Πρόεδρο;;; Αν το νυν ΣΤΑΟΥΣ- ΚΒΟ ειναι απαράδεκτο η αλλαγή σε ΔΔΟ με όλα τα πιο πάνω χαρακτηριστικά θα πρέπει να είναι διπλά απαράδεκτη για όλους μας και τον Πρόεδρο και πρέπει η προσπάθεια να μην συνεχισθεί και να μην καταλήξει. Γιαυτό θεωρούμε λάθος την τυχον συνέχιση της ίδιας διαδικασίας για επανέναρξη συνομιλιών με τους ίδιους στόχους για να αποφευχθεί περαιτέρω αύξηση των παρανόμων και αρνητικών, τάχατες κεκτημένων.

Χρειάζεται αλλαγή τακτικής και πορείας με επανατοποθέτηση του Κυπριακού στη βάση των αρχών και διαδικασιών που προνοούνται στον Καταστατικό Χάρτη του ΟΗΕ, ώστε να αντιμετωπισθεί η ουσία του. Αυτό επιβάλλεται να γίνει έστω και 50 χρόνια μετά.

Η ΝΕΑ ΑΤΥΠΗ ΠΕΝΤΑΜΕΡΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΤΙΟ 2025…

Το ότι έχει ενεργοποιηθεί ο ΟΗΕ τον τελευταίο καιρό με θέμα το Κυπριακό, είναι ένα γεγονος. Γεγονος είναι, αλλά τί προοπτικές έχει; Ο Πρόεδρος και η Κυβέρνηση πανηγυρίζουν για το γεγονός και δημιουργούν προσδοκίες στον κόσμο, κατά τη γνώμη μας, ανεδαφικές και άκερες. Δηλώσεις καθημερινά, με απλά επικοινωνιακό περιεχόμενο δεν πρέπει να μας παρασύρουν σε λάθος συμπεράσματα.

  • Λέγεται ότι γίνονται εντατικές διεργασίες για προετοιμασία ατζέντας και διαδικασίας στην επερχόμενη Πενταμερή.

  • Γιατί πενταμερής και για πιο σκοπό, αφού η Κυπριακή Δημοκρατία θα είναι απούσα;

  • Ποιό ρόλο έχουν να είναι παρον οι Εγγυήτριες Δυνάμεις οι οποίες η κάθε μια με το δικό της τρόπο άσκησαν ρόλο άλλο από αυτό που εκείνες οι παράνομες Συνθήκες Εγγυήσεων τους είχαν αναθέσει;

Η δική μας φτωχή άποψη, όπως ήταν και για τις προηγούμενες πενταμερείς που έγιναν και αυτή η «πενταμερής», είναι καλά σχεδιασμένη για να ανυψώσει ακόμη περισσότερο την Κρατική υπόσταση του παράνομου καθεστώς, με αντίστοιχο περιορισμό κυριαρχικών Δικαιωμάτων της ανεξάρτητης Κυπριακής Δημοκρατίας. Πρόκειται για επαναλαμβανόμενο στημένο σενάριο των ΒρετανοΤουρκικών σχεδιασμών διχοτομησης της Κύπρου. Επιβεβαίωση τούτου είναι το περιεχόμενο με το οποίο πάει ο κ. Νίκος Χριστοδουλίδης στην «πενταμερή» το οποίο εξαγγέλλει καθημερινά από την ημέρα που ανέλαβε την Προεδρία. Το έκαμε ξεκάθαρο ότι θα πάει για λύση ΔΔΟ όπως την περιγράφουν Αντικαταστατικά Ψηφίσματα του ΟΗΕ, με γεωγραφικό διαχωρισμό των Μουσουλμάνων και των Ελλήνων της Κύπρου στη βάση φυλής εθνότητας και θρησκείας, χωρίς την επιστροφή και επανεγκατάσταση των προσφύγων και εκτοπισμένων μας, οι οποίοι επικοινωνιακά παρασύρονται να πιστεύουν ότι η επιστροφή τους δεν έχει εγκαταλειφθεί, αφού θα «ελευθερωθεί» και θα «επανενωθεί» με ΔΔΟ η Κύπρος, με τρόπο που να «ικανοποιείται ολποκληρος ο Λαός».

Ποιος όλος, Λαός; Μήπως οι πρόσφυγες που θυματοποιούνται; Αυτοί σίγουρα δεν ικανοποιούνται από μια τέτοια εξέλιξη ( και είναι καιρός να το φωνάξουν προτου είναι αργά). Μήπως ο υπόλοιπος Κυπριακός Λαός που δεν είναι πρόσφυγες, ή, εκτοπισμένοι σήμερα; Με τη λύση ΔΔΟ θα γίνουν υποψήφιοι πρόσφυγες. Αυτό είναι διακηρυγμένη Τουρκική επεχτατική στρατηγική επιδίωξη. Σίγουρα ούτε αυτοί πρέπει να είναι ικανοποιημένοι. Όλος ο Λαός το είπε με ξεκάθαρο ΟΧΙ το 2004 στο Δημοψηφισμα, αλλά οι Κυβερνώντες και τα Διζωνικά Κόμματα «βαφτισμένα» στους Βρετανοτουρκικούς σχεδιασμούς διάλυσης της Κυπριακής Δημοκρατίας προκλητικά παραμερίζουν το γεγονός.

Τέτοιες Διεθνείς Διασκέψεις αποτελούν πράγματι μηχανισμό επίλυσης Προβλημάτων όπως το δικό μας, αλλά με ζωντανά παρόν το Κράτος, θύμα εξωτερικής στρατιωτικής εισβολής και κατοχής, το οποίο στην προκείμενη περίπτωση είναι η Κυπριακή Δημοκρατία, και με κατηγορούμενους τους ενόχους στο Πρόβλημα που συζητείται και με περιεχόμενο τους, την ουσία του Προβλήματος για το οποίο συγκαλούνται.

Τέτοιες Διασκέψεις που οργανώνονται για το Κυπριακό χωρίς την Κυπριακή Δημοκρατία παρουσα και με συμμετέχοντες τους ενόχους του Προβλήματος ως ενδιαφερόμενα μέρη στην επίλυση του προβλήματος που προκάλεσαν, αποτελούν πρόκληση και εξευτελισμό για τα θύματα του Προβλήματος: Την Κυπριακή Δημοκρατία και τον Κυπριακό Λαό. Απλά χάνεται πολύτιμος χρόνος υποβοηθώντας τη δημιουργία συνεχώς νέων δεδομένων, τα οποία διευκολύνουν την εδραίωση της κατάστασης υπερ του παρανομούντα.

Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΡΟΖΜΑΡΙ ΝΤΙ ΚΑΡΛΟ

10.2.2025

Η βοηθός Γενική Γραμματέα του ΟΗΕ κα Ροσμαρι Ντι Κάρλο ήλθε προχθες στην Κύπρο, είδε και απήλθε, στα πλαίσια του στημένου σεναρίου για παράδοση της Κύπρου και του Λαού της στα Τουρκικά και ξένα συμφέροντα εμπόρων των Εθνών.

Προκλητικά αγνοήθηκαν για ακόμα μια φορά οι πρόσφυγες και εκτοπισμένοι και δεν τους επετράπει να συναντήσουν την κα Ντι Κάρλο για να ακούσει από τα στόματά τους τί θέλουν τα θύματα της Τουρκικής εισβολής, 50χρονης κατοχής και συνεχιζόμενης παραβίασης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων τους.

Εξίσου προκλητικά ακούσαμε ότι είδε και Γυναίκες και Νέους της Κοινωνίας των πολιτών, οι οποίοι μάλιστα, επίλεκτοι της Κοινωνίας μας, επιθυμουν λύση και ειρήνη στον τόπο μας. Ποιοί είναι αυτοί ποτέ δεν μας είπαν. Ωσαν και όλοι εμέις οι υπόλοιποι δεν θέλουμε ειρήνη. Εμείς φαίνεται ότι δεν είμαστε επίλεκτοι διότι λέμε πως η ειρήνη μόνο ως απότοκο της Δικαιοσύνης μπορεί να υπάρξει.

Γιαυτό κύριοι της Κυβέρνησης και του ΟΗΕ, πειθαρχημένοι κράχτες συνθηκολόγησης με τους όρους του Τουρκου κατακτητή και των ξένων Εμπόρων των Εθνών σας λέμε και επαναλαμβάνουμε: το Διεθνές Δίκαιο υπαγορεύει ότι λύση του Κυπριακού δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς την αποκατάσταση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων μας που έχουν τόσο βάναυσα παραβιασθεί το 1974 και συνεχίζουν να παραβιάζονται μέχρι σήμερα.

Από το Σωματείο Αδούλωτη Κερύνεια.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διεθνή11 λεπτά πριν

Φοβερή πρόταση του Κούρδου σκηνοθέτη προς Τραμπ! “Έλα και αγόρασε το Κουρδιστάν”

"Πιστεύω και είμαι σίγουρος ότι 45 εκατομμύρια Κούρδοι θα συμφωνούσαν με την πρότασή μου. Τι πιστεύεις;", αναφέρει σε μήνυμά του...

Αναλύσεις26 λεπτά πριν

Ποιους Έλληνες παρακολουθούν οι τουρκικές μυστικές υπηρεσίες εντός Ελλάδας;

Μία τεράστια επιχείρησης παρακολούθησης αντιφρονούντων εκτός Τουρκίας, η οποία επεκτείνεται και σε ξένους υπηκόους.

Διεθνή57 λεπτά πριν

Reuters: Ωμή δημόσια δήλωση από Hegseth! Η Ουκρανία δεν μπορεί να επιστρέψει στα παλιά σύνορα

Το Κίεβο θα πρέπει να εγκαταλείψει ορισμένους από τους βασικούς πολεμικούς στόχους του - ανάκτηση εδαφών από τη Ρωσία και...

Πολιτική2 ώρες πριν

Politico: Ελλάδα και Κύπρος μπλοκάρουν την άρση των κυρώσεων στη Συρία, λόγω του ενδεχόμενου ρόλου της Τουρκίας

Ελλάδα και Κύπρος εμποδίζουν την ΕΕ να άρει τις κυρώσεις της στη Συρία – παρόλο που οι υπουργοί Εξωτερικών είχαν ήδη...

Γενικά θέματα3 ώρες πριν

Αναπάντητα τα ερωτήματα για τον σκοτεινό ρόλο του Έλληνα πράκτορα στη δολοφονία Κένεντι!

Τα απόρρητα αρχεία του FBI περιλαμβάνουν σημαντικές πληροφορίες για τον Ελληνοαμερικανό πράκτορα της CIA, Γιώργο Ιωαννίδη, ο οποίος φέρεται να...

Δημοφιλή