Ακολουθήστε μας

Αναλύσεις

Λάβρος Παντελής Σαββίδης για το ζήτημα του Σινά! Οι σφαλιάρες πέφτουν σαν χαλάζι

Το ζήτημα είναι και συμβολικό. Δεν είναι μόνο θέμα γης, αλλά υπόστασης.  Όταν δεν έχεις εθνική υπόσταση, τρως σφαλιάρες από παντού.

Δημοσιεύτηκε στις

Γράφει ο Παντελής Σαββίδης

Η απόφαση του Εφετείου της Ισμαηλίας για τη δήμευση της περιουσίας της Μονής Αγίας Αικατερίνης στο Σινά δεν είναι απλώς ένα εσωτερικό αιγυπτιακό ζήτημα. Είναι ένα πολυεπίπεδο γεγονός που αγγίζει την καρδιά της πολιτιστικής κληρονομιάς της ανθρωπότητας, θέτει σε δοκιμασία τις ελληνοαιγυπτιακές σχέσεις, και αποκαλύπτει τις γεωπολιτικές εντάσεις μιας περιοχής που σπαράσσεται μεταξύ ισλαμικού φονταμενταλισμού, κρατικού αυταρχισμού και διεθνούς αδιαφορίας.

Η Ιερά Μονή της Αγίας Αικατερίνης, με ιστορία που ξεκινά τον 6ο αιώνα, αποτελεί το αρχαιότερο εν λειτουργία χριστιανικό μοναστήρι στον κόσμο.

Είναι Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO, φάρος ελληνοχριστιανικού πολιτισμού, σύμβολο της θρησκευτικής ανεκτικότητας και διαθρησκειακής συνύπαρξης. Από τον Ιουστινιανό και τον Μωάμεθ έως τον Ναπολέοντα, δεκάδες ηγεμόνες αναγνώρισαν την ιστορική, πνευματική και νομική αυτονομία της. Η ίδια η Αχτιναμέ, το ιστορικό έγγραφο προστασίας που φέρει το αποτύπωμα του Προφήτη του Ισλάμ, επιβεβαιώνει έναν θεσμό που, για περισσότερους από δεκαπέντε αιώνες, παρέμεινε αλώβητος από τις εναλλαγές εξουσιών.

Αυτή δεν είναι συμπεριφορά φιλικής χώρας

Κι όμως, το 2025, ένα δικαστήριο της Αιγύπτου αποφασίζει ότι η ιδιοκτησία και περιουσία της Μονής ανήκει πλέον στο κράτος. Η δικαιολογία βασίζεται σε νόμους περί αρχαιοτήτων, μετατρέποντας έναν ζωντανό θρησκευτικό οργανισμό σε «μουσειακή έκθεση» υπό την κρατική εποπτεία. Οι μοναχοί διατηρούν θεωρητικά το δικαίωμα να συνεχίσουν τη ζωή τους εκεί, αλλά χωρίς νομική κατοχύρωση και χωρίς εγγυήσεις ιδιοκτησίας. Είναι η αρχή της σταδιακής αποελληνοποίησης ενός μνημείου παγκόσμιας σημασίας.

Η αντίδραση της ελληνικής κυβέρνησης υπήρξε, κατά γενική ομολογία, υποτονική.

Επικλήσεις της φιλίας με τον πρόεδρο Σίσι, διαρροές περί δήθεν παρεξηγημένης απόφασης, και ελπίδες για μια πολιτική λύση, χωρίς θεσμικές εγγυήσεις.

Ας μην γελιόμαστε. Η απόφαση του εφετείου δεν είναι απλώς νομική. Είναι προϊόν ενός πολιτικού κλίματος που ανέχεται τις πιέσεις φονταμενταλιστικών κύκλων, που βλέπουν τη χριστιανική παρουσία στην Αίγυπτο ως ξένο σώμα. Από την περίοδο των Αδελφών Μουσουλμάνων έως σήμερα, υπήρξαν τρομοκρατικές επιθέσεις κατά της Μονής, επαναλαμβανόμενες διεκδικήσεις κρατικής ιδιοκτησίας και διοικητικής υπαγωγής. Το Κάιρο, υπό την ηγεσία του Σίσι, έχει μεν αντιπαρατεθεί στους ισλαμιστές, αλλά δεν παύει να χρησιμοποιεί εθνικιστικά εργαλεία ελέγχου της κοινωνίας, μεταξύ αυτών και των θρησκευτικών θεσμών.

Η Ελλάδα συρρικνώνεται!

Το σκηνικό αποκτά ακόμη μεγαλύτερη ένταση αν δούμε την υπόθεση μέσα από το πρίσμα των ελληνοαιγυπτιακών σχέσεων. Η Ελλάδα, την τελευταία δεκαετία, επένδυσε στρατηγικά στη συνεργασία με την Αίγυπτο. Από την ΑΟΖ στο Ιόνιο και την Ανατολική Μεσόγειο, έως την κοινή στάση για τη Λιβύη και την ενεργειακή ασφάλεια. Η Αθήνα πίστεψε ότι η σύμπλευση με το καθεστώς Σίσι θα εξασφάλιζε μακροχρόνια σταθερότητα. Όμως η γεωπολιτική δεν βασίζεται στην ευγνωμοσύνη, αλλά στο συμφέρον. Και όταν το Κάιρο βλέπει την Ελλάδα να ταυτίζεται απόλυτα με την ισραηλινή πολιτική, ειδικά εν μέσω της κρίσης στη Γάζα, ερμηνεύει τη στάση αυτή ως επιθετική. Μην ξεχνάμε: Το Σινά είναι δίπλα στη Γάζα.

Η συγκυρία δεν είναι τυχαία. Η απόφαση για τη Μονή έρχεται λίγες εβδομάδες μετά τις αιγυπτιακές επικρίσεις για την παθητική στάση της Ελλάδας στη σφαγή της Γάζας και τη διευκόλυνση του ισραηλινού αποκλεισμού. Ο Σίσι, που ασφυκτιά εσωτερικά και διεθνώς, χρειάζεται να δείξει στο κοινό του ότι διαφυλάσσει την εθνική κυριαρχία. Κι αν η Μονή Σινά μοιάζει με ασήμαντο σύμβολο για κάποιους τεχνοκράτες στην Αθήνα, για την αιγυπτιακή πλευρά είναι τρόπος να στείλει μηνύματα: προς την Ελλάδα, προς το Ισραήλ, προς το εσωτερικό της. Ότι το κράτος διαφεντεύει τα εδάφη του. Ότι οι ξένοι δεν κάνουν κουμάντο.

Αρχιεπίσκοπος Σινά Δαμιανός: “Ντροπή! Πνίγουν το μοναστήρι”

Η υπόθεση, βέβαια, έχει και διεθνή νομική διάσταση. Σύμφωνα με τη Σύμβαση της UNESCO του 1972, τα κράτη υποχρεούνται να προστατεύουν τα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς όχι μόνο ως εθνικά αγαθά, αλλά ως κοινά κληροδοτήματα της ανθρωπότητας. Η Μονή Σινά, ως τέτοιο μνημείο, δεν μπορεί να μετατραπεί σε κρατικό μουσείο χωρίς παραβίαση των αρχών αυθεντικότητας, ακεραιότητας και ζωντανής λειτουργίας. Επιπλέον, η Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και οι συμβάσεις της UNESCO για τη θρησκευτική ελευθερία καθιστούν την κρατική παρέμβαση στις μοναστικές δραστηριότητες, προβληματική.

Η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να προσφύγει επίσημα, να ζητήσει έκτακτη παρέμβαση της UNESCO, να κινητοποιήσει την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Συμβούλιο της Ευρώπης, τον ΟΗΕ. Αντί να αρκείται σε δηλώσεις καλής θέλησης του Αιγύπτιου προέδρου, θα μπορούσε να απαιτήσει θεσμικές εγγυήσεις: αναγνώριση της ιδιοκτησίας της Μονής, διατήρηση της διοικητικής της αυτονομίας, προστασία των μοναχών.

Προκόπης Παυλόπουλος: Το Διεθνούς Δικαίου νομικό καθεστώς της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης του Σινά

Το ζήτημα είναι και συμβολικό. Δεν είναι μόνο θέμα γης, αλλά υπόστασης.  Όταν δεν έχεις εθνική υπόσταση, τρως σφαλιάρες από παντού.

Η υπόθεση της Μονής Σινά είναι καθρέφτης μιας Ελλάδας που έχει μάθει να σιωπά, να υποχωρεί, να συμβιβάζεται. Μιας διπλωματίας που υποτάσσεται στο επικοινωνιακό και μιας κοινωνίας που ανέχεται τη σταδιακή απαξίωση των θεσμών της πίστης, της ιστορίας και της ταυτότητας της.

Το Σινά δεν είναι μόνο ένας βράχος στην έρημο. Είναι η ανάσα της Ορθοδοξίας. Είναι η ελληνική ψυχή για δεκαπέντε αιώνες, εκεί όπου ο Θεός μίλησε για πρώτη φορά. Δεν μπορεί να σιωπήσουμε τώρα. Γιατί η σιωπή αυτή θα στοιχίσει πολύ περισσότερο απ’ ό,τι φανταζόμαστε.

Συσχετίζοντας την ΙΜ Αγίας Αικατερίνης στο Σινά με τις πάγιες τρωτότητες μας

Ο Παντελής Σαββίδης είναι Έλληνας δημοσιογράφος με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Γεννήθηκε το 1954 στην Αξιούπολη Κιλκίς. Σπούδασε μαθηματικά, ωστόσο τον κέρδισε η Δημοσιογραφία. Διετέλεσε διευθυντής της εφημερίδας Μακεδονία, έμελλε όμως να αφήσει το δημοσιογραφικό του αποτύπωμα μέσα από την τηλεόραση και την ΕΡΤ3, όπου παρουσίαζε την εβδομαδιαία εκπομπή «Ανιχνεύσεις». Η εκπομπή ασχολείται με ζητήματα των Βαλκανίων, ευρωπαϊκών πολιτικών ζητημάτων και διεθνών σχέσεων. Έχει βραβευτεί με το Βραβείο Μπότση για την άρτια ενημέρωση των πολιτών της Βορείου Ελλάδας σε ότι αφορά το εγχώριο πολιτικό και βαλκανικό γίγνεσθαι Τα τελευταία χρόνια οι «Ανιχνεύσεις» συνεχίζουν δυναμικά την παρουσία τους μέσα από το youtube (Pantelis Savvidis), όπου την ακολουθούν πιστά δεκάδες χιλιάδες ακόλουθοι.

Αναλύσεις

Οι εθνικές προκλήσεις της Αρμενίας και η Διασπορά

Mελετώντας το παρελθόν, γίνεται φανερό ότι ο βάρβαρος γείτονας ποτέ δεν ικανοποιείται με μονομερείς υποχωρήσεις, ενώ η Δύση παραμένει μακρινή και αδιάφορη απέναντι στα προβλήματα της περιοχής μας.

Δημοσιεύτηκε

στις

Οι εθνικές προκλήσεις της Αρμενίας και η Διασπορά

Άρθρο του Ζακ Νταμαντιάν στην εφημερίδα Αζάτ Όρ

Μετά τον 44ήμερο Πόλεμο του Αρτσάχ, άρχισε να κυκλοφορεί μια άποψη σύμφωνα με την οποία «οι Αρμένιοι της Διασποράς δεν πρέπει να μιλούν για την πολιτική της Αρμενίας, αφού δεν ζουν μέσα στη χώρα, και η κυβέρνηση έχει εκλεγεί από τον λαό».

Αναμφίβολα, σε ένα δημοκρατικό πολίτευμα είναι σεβαστή τόσο η γνώμη του πολίτη όσο και η ελεύθερη έκφραση διαφορετικών απόψεων.

Ωστόσο, προκαλεί εντύπωση ότι τέτοιες αντιλήψεις δεν υπήρχαν πριν από τη “βελούδινη επανάσταση”, παρόλο που οι Αρμένιοι της Διασποράς ασκούσαν σφοδρή κριτική στις μετασοβιετικές κυβερνήσεις, επισημαίνοντας τη συντριπτική φτώχεια των κατοίκων και την προφανή οικονομική ανισότητα.

Εκείνες οι κυβερνήσεις είχαν καταδικαστεί στη συνείδηση του αρμενικού λαού με την κατηγορία της «διαφθοράς», αν και η θεμελιώδης αρχή της δικαιοσύνης ορίζει πως «κάθε κατηγορούμενος θεωρείται αθώος μέχρι να αποδειχθεί ένοχος από το δικαστήριο».

Αλλά είναι άραγε η διαφθορά ένα αποκλειστικά μετασοβιετικό φαινόμενο;

Ανατρέχοντας στην παγκόσμια ιστορία, από τη γένεση των αρχαίων κρατών και τη βασιλεία του ινδιάνικου φύλου των Ίνκας έως τις σύγχρονες δημοκρατίες, βλέπουμε πως ακόμη και οι πιο ανεπτυγμένες κοινωνίες δεν έχουν μείνει αλώβητες.

Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η ποινή φυλάκισης πέντε ετών του πρώην προέδρου της Γαλλίας, Νικολά Σαρκοζί, για τη δωροδοκία που φέρεται να έλαβε από τον Καντάφι.

Στη σημερινή εποχή της παγκοσμιοποίησης, κάθε άνθρωπος δεν είναι μόνο πολίτης του κράτους του, αλλά και πολίτης του κόσμου.

Όταν διεξάγονται εκλογές στις Ηνωμένες Πολιτείες, στη Γερμανία, στην Τουρκία ή στη Γαλλία, τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης προβάλλουν ζωντανές αναλύσεις, όπου δημοσιογράφοι, πολιτικοί και ειδικοί εξετάζουν τα αποτελέσματα και τις επιπτώσεις τους.

Ο Έλληνας πολίτης σχολιάζει την πολιτική αυτών των χωρών. Γιατί, λοιπόν, να μην έχει και ο Αρμένιος της Διασποράς το δικαίωμα να μιλήσει για την Αρμενία;

Ή μήπως θα του αφαιρεθεί αυτό το «δικαίωμα» απλώς και μόνο επειδή είναι Αρμένιος στην καταγωγή;

Κατά τον πόλεμο στη Γάζα, Εβραίοι διανοούμενοι που δεν ζουν στο Ισραήλ επέκριναν ανοιχτά τον Νετανιάχου, παρότι είχε εκλεγεί δημοκρατικά από τον λαό του.

Παρά το γεγονός ότι το Ισραήλ εξήλθε στρατιωτικά νικηφόρο, πολεμώντας ταυτόχρονα σε δύο μέτωπα, είναι αυτονόητα καταδικαστέα η σφαγή αμάχων, ιδιαίτερα παιδιών.

Ωστόσο, δεν μπορεί να αγνοηθεί πως ένα κράτος των δέκα εκατομμυρίων κατάφερε να γονατίσει ένα των ενενήντα, λαμβάνοντας σημαντική διπλωματική στήριξη από την εβραϊκή Διασπορά.

Στις δημοκρατίες υπάρχουν αμέτρητα παραδείγματα ηγετών που δεν εφάρμοσαν τα προεκλογικά τους προγράμματα.

Ας θυμηθούμε πως ακόμη και ο Χίτλερ ανήλθε στην εξουσία της Γερμανίας μέσω εκλογών.

Όσον αφορά την αρμενική πραγματικότητα, δεν ήταν η Διασπορά εκείνη που πριν τον πόλεμο αποφάσισε να ακυρώσει τις διαπραγματεύσεις για τη λύση του «ζητήματος του Αρτσάχ», ούτε εκείνη που απέρριψε τις προτάσεις για ειρήνευση.

Οι οργανώσεις της αρμενικής Διασποράς πάντοτε απέφευγαν τις πολεμοχαρείς δηλώσεις.

Ωστόσο, στις προσωπικές συνομιλίες, δεν λείπει το πικρό ερώτημα:

«Αφού δεν υπήρχε καμία πιθανότητα νίκης, γιατί θυσιάστηκε το άνθος της νεολαίας μας;»

Το δικαίωμα του πολίτη της Αρμενίας να ζει με ειρήνη και αξιοπρέπεια είναι αδιαπραγμάτευτο, όπως και για όλους τους λαούς του κόσμου.

Όμως μπορούν αυτά τα δικαιώματα να διασφαλιστούν με την παραίτηση από τα εθνικά σύμβολα και δικαιώματα;

Ανατρέχοντας στη σοβιετική περίοδο, βλέπουμε ότι η Αρμενία, όσο της επέτρεπαν οι συνθήκες, διατήρησε τα εθνικά της σύμβολα. Ακόμη και στις πιο σκληρές σταλινικές εποχές δεν αρνήθηκε ποτέ το Αραράτ.Είναι γνωστός ο διάλογος του Νικίτα Χρουστσόφ με έναν Τούρκο πολιτικό, όταν εκείνος τον ρώτησε:

«Γιατί επιτρέπετε στους Αρμενίους να χρησιμοποιούν το όρος Αραράτ, αφού δεν τους ανήκει;»

Και ο Σοβιετικός ηγέτης απάντησε:

«Κι εσείς έχετε τη Σελήνη στη σημαία σας. Σας ανήκει μήπως;»

Το 1980, στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Μόσχας, το Αρμενικό Κρατικό Συγκρότημα Χορού παρουσίασε τον χορό «Berd», ενώ στο στάδιο «Λουζνίκι» απεικονιζόταν περήφανα το Αραράτ.

Η γεωγραφική θέση της Αρμενίας είναι αναμφίβολα δύσκολη.

Η σημερινή κυβέρνηση της Δημοκρατίας της Αρμενίας φαίνεται να αποκηρύσσει το Αραράτ ως εθνικό σύμβολο, ενώ ο υπουργός Εξωτερικών φέρει το όνομα… Αραράτ Μιρζογιάν.

Ο πρωθυπουργός, μέσα από τις αναρτήσεις του στα κοινωνικά δίκτυα, παρουσιάζει στιγμιότυπα όπου διαβάζει την «Ιστορία των Αρμενίων».

Μα μελετώντας το παρελθόν, γίνεται φανερό ότι ο βάρβαρος γείτονας ποτέ δεν ικανοποιείται με μονομερείς υποχωρήσεις, ενώ η Δύση παραμένει μακρινή και αδιάφορη απέναντι στα προβλήματα της περιοχής μας.

ԱԶԱՏ ՕՐ 31-10-2025
Συνέχεια ανάγνωσης

Αναλύσεις

Θα Κρατήσει Εκεχειρία στην Γάζα;

Συνέντευξη του πρέσβη ε.τ. Ελευθέριου Καραγιάννη στον Σταύρο Καλεντερίδη

Δημοσιεύτηκε

στις

Ανοιχτή συζήτηση με τον πρέσβη ε.τ. Ελευθέριο Καραγιάννη για τις τελευταίες εξελίξεις στην Λωρίδα της Γάζας και τις προβλέψεις για τον πόλεμο στην Μ. Ανατολή

Συνέχεια ανάγνωσης

Αναλύσεις

Η Τουρκία, από κορυφαίος καταχραστής της INTERPOL, επιδιώκει τώρα να την διοικήσει

Η υποψηφιότητα προκαλεί έντονες ανησυχίες διεθνώς, καθώς η κυβέρνηση του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατηγορείται εδώ και χρόνια ότι χειραγωγεί τους μηχανισμούς της INTERPOL για πολιτικούς σκοπούς, στοχοποιώντας αντιφρονούντες, δημοσιογράφους και εξόριστους αντιπάλους του καθεστώτος.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Άγκυρα ανακοίνωσε επίσημα την υποψηφιότητά της για την προεδρία της INTERPOL, ενόψει της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης που θα πραγματοποιηθεί στις 24–27 Νοεμβρίου 2025 στο Μαρακές. Ο υποψήφιος της Τουρκίας είναι ο Μουσταφά Σερκάν Σαμπαντζά, επικεφαλής του τουρκικού Εθνικού Γραφείου της INTERPOL–Europol. Αν εκλεγεί, θα αναλάβει θητεία τετραετίας.

Η υποψηφιότητα προκαλεί έντονες ανησυχίες διεθνώς, καθώς η κυβέρνηση του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατηγορείται εδώ και χρόνια ότι χειραγωγεί τους μηχανισμούς της INTERPOL για πολιτικούς σκοπούς, στοχοποιώντας αντιφρονούντες, δημοσιογράφους και εξόριστους αντιπάλους του καθεστώτος.


Κατάχρηση διεθνών μηχανισμών

Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει το Nordic Monitor, οι τουρκικές αρχές έχουν καταθέσει χιλιάδες αιτήματα “Red Notice” εναντίον επικριτών του καθεστώτος, καλυμμένα ως κοινές ποινικές υποθέσεις. Το 2024, ο υπουργός Δικαιοσύνης Γιλμάζ Τουντς παραδέχθηκε ότι η Τουρκία υπέβαλε 1.774 αιτήματα έκδοσης σε 119 χώρες, τα περισσότερα εκ των οποίων απορρίφθηκαν.

Μια εσωτερική διαβαθμισμένη οδηγία της 18ης Ιουνίου 2025 ζητούσε από εισαγγελείς να αποφεύγουν την αναφορά σε “τρομοκρατία” ή δεσμούς με το κίνημα Γκιουλέν όταν στέλνουν αιτήματα στην INTERPOL, προτείνοντας τη χρήση συνηθισμένων κατηγοριών, όπως «παράνομη απόκτηση προσωπικών δεδομένων», ώστε να περνούν τον έλεγχο του οργανισμού.

Η Άγκυρα, επιπλέον, αξιοποιεί τη βάση Stolen and Lost Travel Documents (SLTD) για να δηλώνει διαβατήρια αντιφρονούντων ως “χαμένα” ή “ανακληθέντα”. Το αποτέλεσμα είναι απαγορεύσεις εξόδου, συλλήψεις στα σύνορα και, σε ορισμένες περιπτώσεις, αναγκαστικές επιστροφές.


Καταγγελίες διεθνών θεσμών

Έκθεση της Μικτής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Βρετανικού Κοινοβουλίου (30 Ιουλίου 2025) τοποθετεί την Τουρκία ανάμεσα στους μεγαλύτερους καταχραστές του συστήματος ειδοποιήσεων της INTERPOL, μαζί με την Κίνα και τη Ρωσία.

Η επιτροπή αναφέρει ότι αυταρχικά καθεστώτα χρησιμοποιούν τη διεθνή αστυνομική συνεργασία για να καταδιώκουν πολιτικούς αντιπάλους στο εξωτερικό, ενώ υπογραμμίζει πως η Τουρκία παραποιεί στοιχεία για να δικαιολογήσει συλλήψεις και εκδόσεις.

Η πρακτική αυτή εντάσσεται στην ευρύτερη εκστρατεία διακρατικής καταστολής που εντάθηκε μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα του 2016. Σύμφωνα με οργανώσεις δικαιωμάτων και δυτικές υπηρεσίες, η ΜΙΤ έχει πραγματοποιήσει πάνω από 100 απαγωγές ή “renditions” πολιτικών αντιπάλων από το εξωτερικό, κυρίως ατόμων συνδεδεμένων με το κίνημα Γκιουλέν.


Σύγκρουση με το Σύνταγμα της INTERPOL

Το Άρθρο 3 του Καταστατικού της INTERPOL απαγορεύει οποιαδήποτε εμπλοκή σε υποθέσεις πολιτικής, στρατιωτικής, θρησκευτικής ή φυλετικής φύσης. Παρ’ όλα αυτά, τα στοιχεία δείχνουν ότι η Άγκυρα παρακάμπτει συστηματικά τον κανόνα, μεταμφιέζοντας πολιτικά διωκόμενους σε “κοινούς εγκληματίες”.

Αν η Τουρκία αποκτήσει την προεδρία, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι θα αποκτήσει επιρροή στις επιτροπές, στις διαδικασίες και στους εσωτερικούς κανονισμούς του οργανισμού, θέτοντας σε κίνδυνο την ουδετερότητα και αξιοπιστία του διεθνούς αστυνομικού δικτύου.


Αυξανόμενη δυσπιστία

Πολλές ευρωπαϊκές χώρες αρνούνται πλέον να εφαρμόσουν τουρκικά “Red Notices” ή να προχωρήσουν σε εκδόσεις, επικαλούμενες πολιτικά κίνητρα και κινδύνους βασανιστηρίων. Πολλές περιπτώσεις αφορούσαν πρόσφυγες με άσυλο, προστατευμένους από το διεθνές δίκαιο.

Την ίδια ώρα, η Τουρκία καταγράφει δραματική αύξηση οργανωμένου εγκλήματος. Σύμφωνα με τον Global Organized Crime Index (2023), η χώρα βαθμολογήθηκε με 7,03/10, καταλαμβάνοντας την 14η θέση παγκοσμίως και την 1η στην Ευρώπη. Το ίδιο ρεπορτάζ επισημαίνει εκτεταμένα κυκλώματα εμπορίας ανθρώπων, όπλων και μαφίας που διατηρούν διασυνδέσεις με πολιτικά και δικαστικά κέντρα εξουσίας.


Ένα κρίσιμο τεστ για τη διεθνή νομιμότητα

Η εκλογή του επόμενου προέδρου της INTERPOL στο Μαρακές θα αποτελέσει δοκιμασία αξιοπιστίας για τον οργανισμό. Η ερώτηση είναι απλή:
Μπορεί ένα κράτος που κατηγορείται ότι εργαλειοποιεί την INTERPOL να τη διοικήσει χωρίς να την υπονομεύσει;

Η απάντηση, όπως σημειώνει το Nordic Monitor, θα δείξει αν η INTERPOL παραμένει ανεξάρτητος θεματοφύλακας της διεθνούς αστυνόμευσης ή εάν υποκύπτει στις πιέσεις της πολιτικής εξουσίας.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ1 ώρα πριν

Το Σουδάν, οι σφαγές και ο ματωμένος χρυσός του RSF

Αυτά γνωρίζουμε για  το Σουδάν και τις σφαγές του εμφυλίου πολέμου σε  μια από τις φτωχότερες χώρες στον κόσμο -...

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ2 ώρες πριν

Συμφιλίωση δεν σημαίνει λήθη, ούτε ισοπέδωση της ιστορίας

Οι Ελληνοκύπριοι αγνοούμενοι και πεσόντες είναι θύματα μιας διεθνώς καταδικασμένης στρατιωτικής εισβολής και συνεχιζόμενης κατοχής — πράξεων που συνιστούν κρατική...

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ2 ώρες πριν

Ενιαίο Πολιτιστικό Δόγμα: Η ιστορία κτυπά δυνατά την πόρτα μας

Καλούμε τους ανθρώπους του πολιτισμού και τις υγιείς δυνάμεις της κοινωνίας να συνταχθούν μαζί μας στον αγώνα τον ωραίο, τον...

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ3 ώρες πριν

Το πρώτο ατόπημα της Γκίλφοϊλ

Αγνοεί το πρωτόκολλο που επικρατεί σε αυτές τις περιπτώσεις.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ3 ώρες πριν

Η Ελλάδα έχει τη σκληρότερη μεταναστευτική πολιτική στην Ευρώπη λέει ο Πλεύρης (ΒΙΝΤΕΟ)

Για τη συνεργασία με την Τουρκία στο μεταναστευτικό ο υπουργός Μετανάστευσης είπε ότι «η συνεργασία γίνεται σε δυο επίπεδα, σε...

Δημοφιλή