Ακολουθήστε μας

Άμυνα

Ευρωάμυνα, SAFE και ο ρόλος της Τουρκίας

Η Ευρωάμυνα είναι μια πρωτοφανής ευκαιρία για Ευρωμεσογειακή άμυνα απέναντι στον τουρκικό επεκτατισμό που όμως «ξεπλύθηκε» κι αυτός κι για να περιοριστούμε … στα ελάχιστα.

Δημοσιεύτηκε στις

Γράφει ο Κώστας Μαυρίδης, Ευρωβουλευτής

Στις 13/8/2025, είχαμε μια πανηγυρική ανακοίνωση του ΔΗΣΥ με τίτλο «Η ΕΕ κλείνει την πόρτα της Τουρκίας στον Κανονισμό SAFE» και με λεκτικό πως επρόκειτο για κάποια κομματική πρωτοβουλία σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ο Κανονισμός SAFE (υπάρχουν κι άλλοι) αφορά την Ευρωάμυνα και είχε ήδη εκδοθεί μήνες πριν και χωρίς ρόλο στο Ευρωκοινοβούλιο επειδή έτσι επέλεξε η Πρόεδρος φον ντερ Λάιεν. Γι αυτό και ήταν όντως … «παράδοξο» να παρέμβει ένας σε ένα Κανονισμό της ΕΕ ο οποίος είχε ήδη συμφωνηθεί και εκδοθεί! Ως το μοναδικό μέλος από Κύπρο στην Επιτροπή Άμυνας και Ασφάλειας του Ευρωκοινοβουλίου, παρέθεσα την πραγματικότητα, αποκαλύπτοντας τον λαϊκισμό σε ένα τόσο σοβαρό θέμα. Επιπλέον, δημοσιογράφοι με πολύχρονη εμπειρία σε ευρωπαϊκό επίπεδο σε Κύπρο κι Ελλάδα, αντέκρουαν την εν λόγω κομματική στρεβλωτική ανακοίνωση.

Η δυνατότητα της Τουρκίας να έχει ρόλο στην Ευρωάμυνα, προέκυψε επειδή η Πρόεδρος φον ντερ Λάϊεν επέλεξε συγκεκριμένη διαδικασία και τα κράτη-μέλη αποδέχτηκαν το πολιτικό πλαίσιο, χωρίς να απαντηθεί ένα θεμελιακό ερώτημα: Θα προασπιστούμε τα εξωτερικά μας σύνορα ως ΕΕ; … τα οποία φυσικά παραβιάζει ήδη η επεκτατική Τουρκία! Η επιδίωξη της Τουρκίας για ρόλο στην Ευρωάμυνα, δεν αφορά αποκλειστικά την άμεση χρηματοδότησή της από τον Κανονισμό SAFE, πράγμα που ουσιαστικά μπορεί να αποκλειστεί. Εφόσον δεν υπάρχει αμυντική συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας όπως προϋποθέτει ο Κανονισμός, επαφίεται στα κράτη-μέλη να αποκλείσουν την Τουρκία. Εκείνο όμως που οι εγχώριοι «σύμμαχοί» της κ. φον ντερ Λάιεν αποκρύβουν, είναι την καθοριστική στρατηγική σημασία που έχει η απουσία απάντησης στο ερώτημα «Τι θα προασπιστούμε ως Ε.Ε.;» και επιπλέον το «παράθυρο» για συμμετοχή τουρκικών συμφερόντων εταιρειών εντός της ΕΕ (π.χ. σε Ιταλία και Ισπανία), για συμπαραγωγή εξοπλιστικών προγραμμάτων.

Τις προάλλες, επιβεβαιώθηκε ότι ο Κανονισμός προνοεί πως η Τουρκία, ως τρίτη χώρα, δεν μπορεί να λάβει χρηματοδότηση από τα 150 δισεκατομμύρια στο πλαίσιο του εν λόγω Κανονισμού. Στην περίπτωση που η Τουρκία αιτηθεί συμμετοχή στο Πρόγραμμα SAFE και το έχει κάνει -χωρίς να αντλήσει χρηματοδότηση-, επαφίεται στα κράτη-μέλη να την αποκλείσουν. Κι εφόσον η Τουρκία αιτήθηκε, το αποτέλεσμα θα το δούμε στην πράξη σύντομα. Ωστόσο, ο εκπρόσωπος της Ευρ. Επιτροπής διευκρίνισε ότι για εταιρείες τουρκικών συμφερόντων που είναι εγκατεστημένες στην ΕΕ, εναπόκειται στα κράτη-μέλη εγκατάστασής τους, να παρέχουν τις εγγυήσεις ότι η συμμετοχή τους στο SAFE δεν αντιβαίνει στα ουσιώδη συμφέροντα για την ασφάλεια της Ένωσης.

Για την απουσία του πολιτικού προσανατολισμού της Ευρωάμυνας, για τα 100 δισεκατομμύρια που δεσμεύτηκαν για αγορά εξοπλισμών από τις ΗΠΑ, για το «παράθυρο» συμμετοχής ευρωπαϊκών εταιρειών τουρκικών συμφερόντων στον Κανονισμό «SAFE» και για άλλα που “φρόντισε” η Πρόεδρος φον ντερ Λάϊεν, δεν θα έχουμε νέα εγχώρια κομματική ανακοίνωση σε Κύπρο ή Ελλάδα. Έτσι την ξεπλένουν οι εγχωριοι κομματικοί κι έτσι δυστυχώς, μια ευκαιρία δεκαετιών βούλιαξε στα «ήρεμα νερά» της εμμονικής πολιτικής της Αθήνας, που πλέον θόλωσαν και βρώμισαν. Η Ευρωάμυνα είναι μια πρωτοφανής ευκαιρία για Ευρωμεσογειακή άμυνα απέναντι στον τουρκικό επεκτατισμό που όμως «ξεπλύθηκε» κι αυτός κι για να περιοριστούμε … στα ελάχιστα.

Ο Κώστας Μαυρίδης είναι Ελληνοκύπριος πολιτικός. Από το 2014 είναι Ευρωβουλευτής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εκλεγμένος με το Δημοκρατικό Κόμμα (ΔΗΚΟ) της Κύπρου και ανήκει στην Πολιτική Συμμαχία Σοσιαλιστών και Δημοκρατών. Γεννήθηκε στην τουρκοκρατούμενη επαρχία της Κερύνειας και σπούδασε αρχικά με υποτροφία του Ιδρύματος Fulbright στις ΗΠΑ, Λογιστική/Οικονομικά/Χρηματοοικονομική. Μεταξύ άλλων, δίδαξε Χρηματοοικονομική σε πανεπιστήμια στις ΗΠΑ και στην Κύπρο (Πανεπιστήμιο Κύπρου και στο ΤΕΠΑΚ) κι εργάστηκε στον τομέα της διαχείρισης επενδύσεων και στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων της Κύπρου. Ως Ευρωβουλευτής συμμετέχει στην Επιτροπή Οικονομικών, Επιτροπή Εξωτερικών, Επιτροπή Άμυνας και Ασφάλειας και στην Κοινοβουλευτική Αντιπροσωπεία για την Μεσόγειο. Για την περίοδο 2019-2024 εκλέγηκε Πρόεδρος της Πολιτικής Επιτροπής για την Μεσόγειο και συμμετείχε σε αποστολές του Ευρωκοινοβουλίου στην Τουρκία και στο Ισραήλ.

Άμυνα

Εurasiantimes: Το «λάθος των Eurofighter» της Τουρκίας – Γιατί η Άγκυρα δεν θα είναι ικανοποιημένη με τη συμφωνία των 10,6 δισ. δολαρίων

Ο κύριος στόχος της Άγκυρας ήταν να αντισταθμίσει την αεροπορική υπεροχή της Ελλάδας, η οποία έχει ήδη αποκτήσει Rafale και υπέγραψε για F-35 Lightning II.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Τουρκία υπέγραψε συμφωνία με το Ηνωμένο Βασίλειο για την αγορά 20 μαχητικών Eurofighter Typhoon, έπειτα από μακρά και επίμονη διπλωματική εκστρατεία. Ειρωνικά, αυτό το ορόσημο έρχεται χρόνια αφότου η Άγκυρα είχε απορρίψει την ευκαιρία να ενταχθεί στο πρόγραμμα Eurofighter ως ισότιμος εταίρος.

Η συμφωνία, αξίας 10,66 δισεκατομμυρίων δολαρίων, υπεγράφη στις 27 Οκτωβρίου 2025 από τον Πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και τον Πρωθυπουργό του Ηνωμένου Βασιλείου Κιρ Στάρμερ, κατά την πρώτη επίσημη επίσκεψη του τελευταίου στην Άγκυρα.

Ο Βρετανός πρωθυπουργός χαρακτήρισε τη συμφωνία ως «τη μεγαλύτερη εξαγωγή μαχητικών αεροσκαφών μιας ολόκληρης γενιάς».

Από την άρνηση συμμετοχής στο πρόγραμμα… στην πανάκριβη αγορά

Το Eurofighter Typhoon είναι ένα πολυλειτουργικό μαχητικό 4,5ης γενιάς, που αναπτύχθηκε από την ευρωπαϊκή κοινοπραξία Eurofighter, αποτελούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ισπανία και την Ιταλία.

Κάθε πώληση σε τρίτη χώρα απαιτεί την έγκριση όλων των μελών της κοινοπραξίας, γεγονός που καθυστέρησε για χρόνια την τουρκική αγορά, λόγω του γερμανικού βέτο, το οποίο άρθηκε μόλις τον Ιούλιο του 2025.

Η νέα συμφωνία βασίζεται σε Μνημόνιο Κατανόησης (MoU) μεταξύ Άγκυρας και Λονδίνου για την πώληση περίπου 40 Typhoon, που είχε προχωρήσει μετά το πράσινο φως του Βερολίνου.

Οι χαμένες ευκαιρίες της Τουρκίας να γίνει εταίρος του Eurofighter

Αν και η Τουρκία ξεκίνησε επίσημα τις προσπάθειες απόκτησης Eurofighter μόλις το 2022–2023, η σχέση της με το πρόγραμμα χρονολογείται από τη δεκαετία του 1980. Όπως υπενθυμίζει η τουρκική εφημερίδα Yeni Şafak, «η πορεία της Τουρκίας έχει διασταυρωθεί με το Eurofighter πολλές φορές τα τελευταία σαράντα χρόνια».

Το 1983, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ιταλία και Ισπανία αναγνώρισαν την κοινή ανάγκη για αναβάθμιση της αεροπορικής τους ισχύος, και έτσι γεννήθηκε η ιδέα του Eurofighter. Η Γαλλία προσκλήθηκε αρχικά να συμμετάσχει, αλλά αποχώρησε και προχώρησε στην ανάπτυξη του Rafale. Το πρόγραμμα Eurofighter εγκαινιάστηκε επίσημα τον Νοέμβριο του 1988.

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, η Τουρκία διαπραγματευόταν την αγορά 40 Tornado από Ευρώπη — ένα αεροσκάφος που είχε αναπτυχθεί από το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία και τη Γερμανία. Η Άγκυρα τότε είχε λάβει υπόσχεση ότι θα γίνει ισότιμος εταίρος στο μελλοντικό πρόγραμμα Eurofighter, υπό την προϋπόθεση να ολοκληρωθεί η συμφωνία για τα Tornado.

Ωστόσο, η συμφωνία κατέρρευσε όταν η Υπηρεσία Εγγυήσεων Εξαγωγών του Ηνωμένου Βασιλείου αρνήθηκε να τη χρηματοδοτήσει.

Χωρίς τα Tornado, η Τουρκία στράφηκε στις ΗΠΑ και επένδυσε στα F-16 Fighting Falcon, που αποδείχθηκαν πιο ευέλικτα και οικονομικά. Η επιλογή αυτή άνοιξε τον δρόμο για την ανάπτυξη της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, αλλά έκλεισε οριστικά την πόρτα στην ένταξή της στο Eurofighter.

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η Άγκυρα είχε και πάλι προσκληθεί να συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αυτή τη φορά με προοπτική βιομηχανικής συνεργασίας, όμως η πρόταση δεν προχώρησε, καθώς η Τουρκία είχε ήδη στραφεί προς το αμερικανικό F-35 Joint Strike Fighter (JSF).

Από το F-35 στο «πάγωμα» και την αναζήτηση νέου μαχητικού

Το 2002, η Τουρκία έγινε η έβδομη διεθνής εταίρος του προγράμματος JSF, μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, την Ολλανδία, τον Καναδά, τη Δανία και τη Νορβηγία. Μέχρι το 2007, είχε υπογράψει μνημόνιο συμμετοχής στην παραγωγή του F-35 και επένδυσε πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια στο πρόγραμμα.

Περίπου δέκα τουρκικές εταιρείες συμμετείχαν στην παραγωγή 900 εξαρτημάτων, όπως το κεντρικό τμήμα της ατράκτου και ο πίνακας οργάνων του πιλοτηρίου. Η Άγκυρα θεωρούσε το F-35 δεδομένο για τον εκσυγχρονισμό της Πολεμικής της Αεροπορίας — έως ότου εκδιώχθηκε από το πρόγραμμα.

Αιτία ήταν η αγορά τεσσάρων ρωσικών συστημάτων S-400 το 2017. Παρά τις προειδοποιήσεις των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ, η Τουρκία προχώρησε στην αγορά, καθώς είχε ανάγκη από αντιαεροπορική κάλυψη μεγάλης εμβέλειας.

Όταν οι S-400 παραδόθηκαν το 2019, η Άγκυρα δέχθηκε κυρώσεις από την κυβέρνηση Τραμπ στο πλαίσιο του CAATSA και αποβλήθηκε από το πρόγραμμα F-35, πλήγμα που πάγωσε τα σχέδια εκσυγχρονισμού της αεροπορίας της.

Η Τουρκία έχασε την πρόσβαση σε μαχητικά 5ης γενιάς και αναγκάστηκε να αναζητήσει ενδιάμεση λύση με αεροσκάφη 4+ γενιάς — παράλληλα με την ανάπτυξη του εγχώριου μαχητικού KAAN.

Οι διαπραγματεύσεις και η γερμανική άρση βέτο

Από το 2023, η Τουρκία ξεκίνησε διαπραγματεύσεις με Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο για την αγορά Eurofighter Typhoon, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Άμυνας Γιασάρ Γκιουλέρ. Ωστόσο, η Γερμανία αρνούνταν να εγκρίνει την εξαγωγή λόγω των παραβιάσεων ανθρωπίνων δικαιωμάτων από την Άγκυρα.

Μόλις στα τέλη του 2024, το Βερολίνο άρχισε να αλλάζει στάση, και, με τη στήριξη της Ιταλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ισπανίας, ήρε το βέτο το καλοκαίρι του 2025.

Ο κύριος στόχος της Άγκυρας ήταν να αντισταθμίσει την αεροπορική υπεροχή της Ελλάδας, η οποία έχει ήδη αποκτήσει Rafale και υπέγραψε για F-35 Lightning II.

Παρότι η Τουρκία αναπτύσσει το δικό της μαχητικό KAAN, αυτό θα χρειαστεί χρόνια για να ενταχθεί πλήρως σε υπηρεσία.

«Καθυστερημένος αγοραστής» και υψηλό τίμημα

Όπως σημείωσε ο Aaron Stein, πρόεδρος του Foreign Policy Research Institute, η σχέση της Τουρκίας με το Eurofighter είναι «μια ολόκληρη ιστορία».

Η σημερινή αγορά, ύψους 10,66 δισ. δολαρίων για 20 αεροσκάφη, αποτελεί στρατηγική αλλά όχι ιδανική επιλογή:
η Τουρκία χάνει τα οφέλη της ισότιμης συμμετοχής στο πρόγραμμα — τη συμπαραγωγή, τη μεταφορά τεχνολογίας και την κατανομή κόστους.

Ως απλός αγοραστής πλέον, πληρώνει ακριβό τίμημα για μαχητικά 4,5ης γενιάς, με παράδοση το 2030, και χωρίς το πλεονέκτημα του εταίρου-παραγωγού.
Αυτό το χαμένο στρατηγικό προβάδισμα, εκτιμούν αναλυτές, θα δυσαρεστήσει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής στην Άγκυρα.

Η συμφωνία με το Ηνωμένο Βασίλειο και οι πρώτες παραδόσεις

Η συμφωνία ανακοινώθηκε από τον Κιρ Στάρμερ μέσω βίντεο, μπροστά από μαχητικά Eurofighter Typhoon.
Τρία αεροσκάφη της RAF πέταξαν στην Τουρκία, συνοδευόμενα από τουρκικά F-16 κατά την είσοδό τους στον εναέριο χώρο, πριν προσγειωθούν στη βάση Μουρτέντ της Άγκυρας.

Εκεί, ο Στάρμερ, μαζί με τον Βρετανό υπουργό Άμυνας Τζον Χίλι, χαιρέτισαν τους πιλότους μπροστά από ένα Typhoon.

Η συμφωνία καθιστά την Τουρκία δέκατο χειριστή του Eurofighter παγκοσμίως και καλύπτει κρίσιμο κενό έως ότου ενταχθεί το KAAN 5ης γενιάς.
Το πακέτο περιλαμβάνει και πυραύλους MBDA Meteor αερομαχίας εκτός οπτικής επαφής.

Τα αεροσκάφη θα συναρμολογηθούν από τη BAE Systems στο Ηνωμένο Βασίλειο, με ορισμένα εξαρτήματα να κατασκευάζονται σε ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις.

Ο Στάρμερ χαρακτήρισε τη συμφωνία «νίκη για τους Βρετανούς εργαζόμενους, τη βιομηχανία άμυνας και την ασφάλεια του ΝΑΤΟ».
Η παραγγελία διασφαλίζει 500 θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο Warton, αλλά και στην Samlesbury, όπου κατασκευάζεται το μπροστινό τμήμα της ατράκτου.

Οι πρώτες νέες μονάδες θα παραδοθούν το 2030, ενώ η Τουρκία σκοπεύει να αγοράσει επιπλέον 12 Typhoon από Κατάρ και Ομάν — με τα καταρινά αεροσκάφη να αναμένονται στις αρχές του 2026, σύμφωνα με τον Γκιουλέρ.

Αυτά τα παλαιότερα Typhoon θα λειτουργήσουν ως προσωρινή λύση, έως ότου φτάσουν τα νεότερα Tranche 4.

«Νέα εποχή» για το Eurofighter – και για την τουρκική αεροπορία

Η κοινοπραξία Eurofighter εξέφρασε ενθουσιασμό για τη συμφωνία, σημειώνοντας ότι η Τουρκία θα γίνει «η δέκατη χώρα που επιχειρεί με Typhoon» και ότι αυτό σηματοδοτεί την είσοδό της ως εταίρου στην ευρωπαϊκή κοινότητα Eurofighter.

«Η νέα αυτή συνεργασία ενισχύει περαιτέρω τη θέση του προγράμματος Eurofighter ως ραχοκοκαλιά της αεράμυνας της Ευρώπης», ανέφερε η ανακοίνωση, υπενθυμίζοντας ότι Γερμανία, Ισπανία και Ιταλία έχουν ήδη προχωρήσει σε νέες παραγγελίες.

Τα Typhoon επιχειρούν επίσης σε Αυστρία, Ομάν, Κατάρ, Κουβέιτ και Σαουδική Αραβία, γεγονός που υπογραμμίζει τον αυξανόμενο ευρωπαϊκό και διεθνή ρόλο του προγράμματος.

Eurasiantimes

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Αυξάνεται η πίεση στις Βρυξέλλες για την υπαγωγή της Τουρκίας στο SAFE

Ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα Άμυνας, Τομά Ρενιέ, απάντησε ακόμη μια φορά σε επίμονες ερωτήσεις δημοσιογράφων πως η Κομισιόν «έχει λάβει μια αίτηση από την Τουρκία και τη Νότιο Κορέα, που και οι δύο σχετίζονται πλήρως με το SAFE. Εξετάζουμε αυτά τα αιτήματα, αλλά δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση από την πλευρά μας», ανέφερε.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Αυξάνεται η πίεση στις Βρυξέλλες για την υπαγωγή της Τουρκίας στο SAFE, δεδομένης της σύντομης προθεσμίας – για τις 30 Νοεμβρίου – για έγκριση ή απόρριψη των αιτήσεων που έχουν υποβάλει η Τουρκία και η Νότιος Κορέα, μια ημέρα μετά τη συνάντηση που είχε ο Γερμανός Καγκελάριος, Φρίντριχ Μερτς, με τον Τούρκο Πρόεδρο, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, κατά την επίσημη επίσκεψή του στην Άγκυρα.

Ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα Άμυνας, Τομά Ρενιέ, απάντησε ακόμη μια φορά σε επίμονες ερωτήσεις δημοσιογράφων πως η Κομισιόν «έχει λάβει μια αίτηση από την Τουρκία και τη Νότιο Κορέα, που και οι δύο σχετίζονται πλήρως με το SAFE. Εξετάζουμε αυτά τα αιτήματα, αλλά δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση από την πλευρά μας», ανέφερε.

Ερωτώμενος αν η εξέταση της αίτησης σημαίνει και διαπραγμάτευση, ο Ρενιέ απάντησε αρνητικά: «Όχι, δεν ξεκινήσαμε καμία διαπραγμάτευση με την Τουρκία, ούτε με τη Νότια Κορέα”.

“Αν θέλουμε να ξεκινήσουμε διαπραγματεύσεις, θα πρέπει να υιοθετήσουμε μια σύσταση που θα υποβληθεί στο Συμβούλιο και μόλις λάβουμε εντολή από το Συμβούλιο, μπορούμε να ξεκινήσουμε διαπραγματεύσεις όπως κάνουμε αυτή τη στιγμή με το Ηνωμένο Βασίλειο και τον Καναδά. Εδώ εστιάζουμε», πρόσθεσε.

Δημοσιογράφος αναρωτήθηκε πώς γίνεται η μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ και μεγάλος παίχτης στο Συμβούλιο να υποστηρίζουν αυτή την πρόταση και να μην υπάρχει απόφαση, αλλά ούτε και εξήγηση γιατί δεν υπάρχει ακόμη απόφαση. Ο εκπρόσωπος της Επιτροπής υπογράμμισε πως αυτό συμβαίνει «επειδή χρειαζόμαστε χρόνο για να αξιολογήσουμε τα αιτήματα. Το SAFE γίνει ένα νέο εργαλείο και τα κράτη μέλη μας λαμβάνουν προσωρινές κατανομές. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε ήδη σε διαπραγματεύσεις. Δεν λέμε ότι η Τουρκία δεν είναι σημαντικός εταίρος και δεν λέμε ότι η Τουρκία δεν διαθέτει ισχυρές αμυντικές ικανότητες. Απλώς λέω ότι έχουμε λάβει ένα επίσημο αίτημα. Το εξετάζουμε και θα ληφθεί απόφαση μόλις ληφθεί απόφαση», κατέληξε ο Ρενιέ.

Ευρωπαϊκή πηγή ανέφερε, πάντως, πως η επιμονή διατηρεί το θέμα ψηλά στην ατζέντα όσο και εάν δεν υπάρχουν πραγματικές εξελίξεις που να αφορούν αυτή καθαυτήν την αξιολόγηση της αίτησης.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

ΗΠΑ και Ινδία υπέγραψαν 10ετές πλαίσιο αμυντικής συμφωνίας, παρά τις εμπορικές εντάσεις – «Θα ανοίξουν νέες πόρτες»

Ο Χέγκσεθ ανακοίνωσε επίσης ότι οι ΗΠΑ και η Ινδία υπέγραψαν ένα δεκαετές πλαίσιο αμυντικής συμφωνίας, χαρακτηρίζοντας μάλιστα τη συνεργασία των δύο χωρών ως «μία από τις πιο σημαντικές» στον κόσμο.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ, Πιτ Χέγκσεθ, δήλωσε ότι οι στρατιωτικοί δεσμοί με την Ινδία «ποτέ δεν ήταν ισχυρότεροι» μετά από συνάντηση που είχε με τον Ινδό ομόλογό του Ράτζναθ Σινγκ, υποδεικνύοντας ότι οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ των δύο χωρών δεν έχουν επηρεάσει την ευρύτερη στρατηγική τους συνεργασία.

Ο Χέγκσεθ ανακοίνωσε επίσης ότι οι ΗΠΑ και η Ινδία υπέγραψαν ένα δεκαετές πλαίσιο αμυντικής συμφωνίας, χαρακτηρίζοντας μάλιστα τη συνεργασία των δύο χωρών ως «μία από τις πιο σημαντικές» στον κόσμο.

Το πλαίσιο αυτό έχει χαρακτήρα ακρογωνιαίου λίθου για την περιφερειακή ασφάλεια και την αποτροπή ενδυναμώνοντας το συντονισμό, την εκατέρωθεν διαχείριση πληροφοριών, αλλά και την τεχνολογική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών, ανέφερε ο Χέγκσεθ σε ανάρτησή του στην πλατφορμα Χ.

«Αυτό το νέο δεκαετές αμυντικό πλαίσιο που υπογράψαμε είναι φιλόδοξο», πρόσθεσε ο Χέγκσεθ. «Είναι ένα σημαντικό βήμα για τους δύο στρατούς μας, ένας οδικός χάρτης για βαθύτερη και ακόμη πιο ουσιαστική συνεργασία στο μέλλον».

Από την πλευρά του, ο Ράτζναθ Σινγκ δήλωσε ότι το πλαίσιο θα «ανοίξει νέες πόρτες» στις διμερείς σχέσεις.

Υπενθυμίζεται ότι οι σχέσεις μεταξύ του Νέου Δελχί και της Ουάσιγκτον έχουν δεχθεί πλήγμα τους τελευταίους μήνες, μετά την απόφαση της κυβέρνησης Τραμπ να επιβάλει δασμούς 50% στις ινδικές εξαγωγές — εν μέρει ως τιμωρητικό μέτρο για τις αγορές ρωσικού πετρελαίου. Ωστόσο, παρά τις εντάσεις, οι δύο πλευρές έχουν διατηρήσει αμυντικούς δεσμούς και έχουν συνεχίσει τις κοινές στρατιωτικές ασκήσεις.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αναλύσεις34 λεπτά πριν

Τραμπ εναντίον Σι! Ποιος από τους Δύο Γονάτισε;

Σταύρος Καλεντερίδης: Ποιος επικράτησε στην οικονομική αναμέτρηση Τραμπ - Σι στην Ν. Κορέα;

Αναλύσεις1 ώρα πριν

The Jerusalem Post: Ακόμη κι αν υπάρχει εκεχειρία στη Γάζα, η Χαμάς ίσως εξακολουθεί να κερδίζει τον πόλεμο

Παρόλα αυτά, όπως έχουμε δει τις τελευταίες εβδομάδες, η Χαμάς απέχει πολύ από το να έχει εξαφανιστεί. Οι ένοπλοι άνδρες...

Αναλύσεις1 ώρα πριν

Eurofighter εναντίον Rafale! Ο Στέφανος Καραβίδας στην εκπομπή Monitor με τον Χρήστο Κωνσταντινίδη

Πόσο επηρεάζει το αεροπορικό ισοζύγιο δυνάμεων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας η απόκτηση 44 Eurofighter από την Άγκυρα;

Αναλύσεις2 ώρες πριν

Στρώνουν το… χαλί για υποχώρηση

Σάββας Καλεντερίδης - Εκπομπή 31ης Οκτωβρίου 2025

Αναλύσεις2 ώρες πριν

JDD : Τουρκία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αναμετρώνται στο Σουδάν

Εν μέσω γενικής αδιαφορίας, το Σουδάν βιώνει μια από τις χειρότερες ανθρωπιστικές τραγωδίες στην ιστορία του, με σφαγές αμάχων, εκτοπίσεις...

Δημοφιλή