Αναλύσεις
Η Ουζάι Μπουλούτ προειδοποιεί για το μεταναστευτικό σε άρθρο της: «Εισάγετε τη Λιβύη, γίνεστε Λιβύη»
Η μεταχείριση των Χριστιανών στο αποτυχημένο βορειοαφρικανικό κράτος θα πρέπει να αποτελεί προειδοποίηση κατά της εισόδου μαζικών μουσουλμάνων μεταναστών στην Ευρώπη.
Γράφει η Ουζάι Μπουλούτ, European Conservative
Η Ελλάδα κατακλύζεται αυτή τη στιγμή από παράνομους μουσουλμάνους μετανάστες από τη Λιβύη και άλλα κράτη με μουσουλμανική πλειοψηφία. Είναι, επομένως, σημαντικό να τεθεί το ερώτημα τι είδους κουλτούρα εισάγει η Ελλάδα – και συνολικά η Ευρώπη – όταν δέχεται μαζικά αυτούς τους μετανάστες. Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι χριστιανοί στη Λιβύη δίνει μια σαφή απάντηση.
Στις 15 Απριλίου, δικαστήριο στη Λιβύη καταδίκασε έντεκα χριστιανούς με μουσουλμανικό υπόβαθρο — εννέα Λίβυους άνδρες, μία Λίβυα γυναίκα και έναν Πακιστανό — σε ποινές φυλάκισης από τρία έως δεκαπέντε χρόνια με κατηγορίες που περιλάμβαναν «προσβολή του Ισλάμ» και «προσβολή ιερών και θρησκευτικών τελετών μέσω διαδικτύου».
Έξι από αυτούς τους χριστιανούς είχαν συλληφθεί το 2023 επειδή ασπάστηκαν τον χριστιανισμό και προσηλύτιζαν. Οι αρχές προσπάθησαν με βασανιστήρια να τους εξαναγκάσουν να αποκηρύξουν την πίστη τους. Ένας Αμερικανός πολίτης συνελήφθη επίσης από την Υπηρεσία Εσωτερικής Ασφάλειας της Λιβύης και απελάθηκε από τη χώρα με την κατηγορία του προσηλυτισμού.
Σε άλλο περιστατικό, ένας χριστιανός προσήλυτος από μουσουλμανικό περιβάλλον καταδικάστηκε σε θάνατο για «αποστασία» το 2022. Υποχρεώθηκε να δημοσιεύσει την απόφαση σε τοπική εφημερίδα και ραδιοφωνικό σταθμό, καθώς και να την αναρτήσει στο σπίτι του και στο δικαστήριο. Δεν είχε νομική εκπροσώπηση κατά τη διάρκεια της δίκης. Παραμένει φυλακισμένος ενώ η υπόθεσή του εκκρεμεί στο Ανώτατο Δικαστήριο.
Μετά την κατάρρευση του κράτους που ακολούθησε την ανατροπή του Μουαμάρ Καντάφι το 2011, η Λιβύη έγινε ένα από τα πιο επικίνδυνα μέρη στον κόσμο για χριστιανούς. Κατατάσσεται τέταρτη στη World Watch List του οργανισμού Open Doors, που παρακολουθεί τη δίωξη χριστιανών παγκοσμίως. Με πληθυσμό 7 εκατομμυρίων και κατακερματισμό της εξουσίας σε διαφορετικές φατρίες, η χώρα έχει μετατραπεί σε διεθνές πεδίο μάχης, όπου ένας ισλαμιστικός άξονας Τουρκίας–Κατάρ–Πακιστάν ανταγωνίζεται τον άξονα ΗΑΕ–Σαουδικής Αραβίας–Αιγύπτου.
Είτε υπό την επίσημη κυβέρνηση της Τρίπολης είτε υπό την αντίπαλη διοίκηση της Βεγγάζης, οι χριστιανοί υφίστανται διώξεις. Καμία εκκλησία δεν μπορεί να δεχτεί προσήλυτους. Σχεδόν όλοι οι ξένοι χριστιανοί εργαζόμενοι έχουν εγκαταλείψει τη χώρα, ενώ όσοι παραμένουν είναι κυρίως μετανάστες από την Υποσαχάρια Αφρική και μερικοί Αιγύπτιοι κόπτες.
Το προσωρινό Σύνταγμα του 2011 και το σχέδιο του 2016 ορίζουν το Ισλάμ ως επίσημη θρησκεία και τη Σαρία ως κύρια πηγή νομοθεσίας. Ο ποινικός κώδικας προβλέπει θανατική ποινή για «προσβολή του Ισλάμ ή του Μωάμεθ». Αυτό σημαίνει ότι οι λίγες εναπομείνασες εκκλησίες λειτουργούν με απόλυτη προσοχή, χωρίς επαφή με μουσουλμάνους.
Η είσοδος χριστιανικής βιβλιογραφίας ή Αγίας Γραφής απαγορεύεται αυστηρά. Ο προσηλυτισμός τιμωρείται. Μια Λίβυα γυναίκα που θεωρείται ύποπτη για ενδιαφέρον προς τον χριστιανισμό μπορεί να τεθεί σε κατ’ οίκον περιορισμό, να υποστεί σεξουαλική βία, καταναγκαστικό γάμο ή ακόμη και θάνατο. Χριστιανοί προσήλυτοι μπορεί να δολοφονηθούν από μέλη της οικογένειάς τους «για την τιμή της οικογένειας» ή από ένοπλες ομάδες και κρατικούς αξιωματούχους, χωρίς καμία συνέπεια.
Η ισλαμική διδασκαλία διαπερνά όλο το σχολικό πρόγραμμα. Τα παιδιά των χριστιανών μεταναστών υποχρεώνονται να παρακολουθούν ισλαμική διδασκαλία και είναι εκτεθειμένα σε παρενόχληση. Η αναγνώριση ενός χριστιανού, ακόμη και από ένα σταυρό ή ένα τατουάζ, μπορεί να αποβεί επικίνδυνη.
Η πίεση ασκείται ακόμη και σε χριστιανούς μετανάστες από την Υποσαχάρια Αφρική να αλλαξοπιστήσουν. Όσοι αντιστέκονται είναι πιθανό να υποστούν διώξεις ή ακόμη και να σκοτωθούν. Υπάρχουν αναφορές για απαγωγές χριστιανών για λύτρα, βασανιστήρια σε κέντρα κράτησης, βιασμούς και καταναγκαστική εργασία.
Παρά την παγκόσμια κατακραυγή του 2017, δουλεμπόριο και trafficking συνεχίζονται. Χριστιανικοί ναοί, κυρίως αφρικανικών κοινοτήτων, έχουν δεχθεί επιθέσεις ή κατεδαφιστεί. Το 2022, το Δικαστήριο της Τρίπολης διέταξε την Ένωση Εκκλησιών να εγκαταλείψει το κτίριο που χρησιμοποιούσε επί πέντε δεκαετίες.
Η δημόσια επίδειξη χριστιανικών συμβόλων απαγορεύεται, ακόμη και σε νόμιμους ναούς, καθώς θεωρείται μορφή προσηλυτισμού και μπορεί να οδηγήσει σε βαριές ποινές ή λιντσάρισμα.
Πριν από το Ισλάμ, η Λιβύη υπήρξε σταυροδρόμι πολιτισμών, από τους Φοίνικες και τους Έλληνες έως τους Ρωμαίους. Ο χριστιανισμός εγκαθιδρύθηκε κατά τη ρωμαϊκή εποχή και άνθισε για πέντε αιώνες, πριν σχεδόν εξαφανιστεί μετά την αραβική κατάκτηση τον 7ο αιώνα.
Σήμερα, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περίπου 35.000 χριστιανούς στη Λιβύη, στην πλειονότητά τους μετανάστες.
Η ακραία δίωξη της μικρής χριστιανικής κοινότητας στη Λιβύη αποτελεί, κατά τους συγγραφείς του κειμένου, λόγο για τον οποίο η μετανάστευση από τη Λιβύη και άλλα μουσουλμανικά κράτη προς την Ευρώπη πρέπει να σταματήσει. «Αν εισαγάγεις τη Λιβύη, θα γίνεις Λιβύη. Αν εισαγάγεις το Ισλάμ, αργά ή γρήγορα θα κατακτηθείς από αυτό», καταλήγει το κείμενο.
Αναλύσεις
Οι εθνικές προκλήσεις της Αρμενίας και η Διασπορά
Mελετώντας το παρελθόν, γίνεται φανερό ότι ο βάρβαρος γείτονας ποτέ δεν ικανοποιείται με μονομερείς υποχωρήσεις, ενώ η Δύση παραμένει μακρινή και αδιάφορη απέναντι στα προβλήματα της περιοχής μας.
Οι εθνικές προκλήσεις της Αρμενίας και η Διασπορά
Άρθρο του Ζακ Νταμαντιάν στην εφημερίδα Αζάτ Όρ
Μετά τον 44ήμερο Πόλεμο του Αρτσάχ, άρχισε να κυκλοφορεί μια άποψη σύμφωνα με την οποία «οι Αρμένιοι της Διασποράς δεν πρέπει να μιλούν για την πολιτική της Αρμενίας, αφού δεν ζουν μέσα στη χώρα, και η κυβέρνηση έχει εκλεγεί από τον λαό».
Αναμφίβολα, σε ένα δημοκρατικό πολίτευμα είναι σεβαστή τόσο η γνώμη του πολίτη όσο και η ελεύθερη έκφραση διαφορετικών απόψεων.
Ωστόσο, προκαλεί εντύπωση ότι τέτοιες αντιλήψεις δεν υπήρχαν πριν από τη “βελούδινη επανάσταση”, παρόλο που οι Αρμένιοι της Διασποράς ασκούσαν σφοδρή κριτική στις μετασοβιετικές κυβερνήσεις, επισημαίνοντας τη συντριπτική φτώχεια των κατοίκων και την προφανή οικονομική ανισότητα.
Εκείνες οι κυβερνήσεις είχαν καταδικαστεί στη συνείδηση του αρμενικού λαού με την κατηγορία της «διαφθοράς», αν και η θεμελιώδης αρχή της δικαιοσύνης ορίζει πως «κάθε κατηγορούμενος θεωρείται αθώος μέχρι να αποδειχθεί ένοχος από το δικαστήριο».
Αλλά είναι άραγε η διαφθορά ένα αποκλειστικά μετασοβιετικό φαινόμενο;
Ανατρέχοντας στην παγκόσμια ιστορία, από τη γένεση των αρχαίων κρατών και τη βασιλεία του ινδιάνικου φύλου των Ίνκας έως τις σύγχρονες δημοκρατίες, βλέπουμε πως ακόμη και οι πιο ανεπτυγμένες κοινωνίες δεν έχουν μείνει αλώβητες.
Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η ποινή φυλάκισης πέντε ετών του πρώην προέδρου της Γαλλίας, Νικολά Σαρκοζί, για τη δωροδοκία που φέρεται να έλαβε από τον Καντάφι.
Στη σημερινή εποχή της παγκοσμιοποίησης, κάθε άνθρωπος δεν είναι μόνο πολίτης του κράτους του, αλλά και πολίτης του κόσμου.
Όταν διεξάγονται εκλογές στις Ηνωμένες Πολιτείες, στη Γερμανία, στην Τουρκία ή στη Γαλλία, τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης προβάλλουν ζωντανές αναλύσεις, όπου δημοσιογράφοι, πολιτικοί και ειδικοί εξετάζουν τα αποτελέσματα και τις επιπτώσεις τους.
Ο Έλληνας πολίτης σχολιάζει την πολιτική αυτών των χωρών. Γιατί, λοιπόν, να μην έχει και ο Αρμένιος της Διασποράς το δικαίωμα να μιλήσει για την Αρμενία;
Ή μήπως θα του αφαιρεθεί αυτό το «δικαίωμα» απλώς και μόνο επειδή είναι Αρμένιος στην καταγωγή;
Κατά τον πόλεμο στη Γάζα, Εβραίοι διανοούμενοι που δεν ζουν στο Ισραήλ επέκριναν ανοιχτά τον Νετανιάχου, παρότι είχε εκλεγεί δημοκρατικά από τον λαό του.
Παρά το γεγονός ότι το Ισραήλ εξήλθε στρατιωτικά νικηφόρο, πολεμώντας ταυτόχρονα σε δύο μέτωπα, είναι αυτονόητα καταδικαστέα η σφαγή αμάχων, ιδιαίτερα παιδιών.
Ωστόσο, δεν μπορεί να αγνοηθεί πως ένα κράτος των δέκα εκατομμυρίων κατάφερε να γονατίσει ένα των ενενήντα, λαμβάνοντας σημαντική διπλωματική στήριξη από την εβραϊκή Διασπορά.
Στις δημοκρατίες υπάρχουν αμέτρητα παραδείγματα ηγετών που δεν εφάρμοσαν τα προεκλογικά τους προγράμματα.
Ας θυμηθούμε πως ακόμη και ο Χίτλερ ανήλθε στην εξουσία της Γερμανίας μέσω εκλογών.
Όσον αφορά την αρμενική πραγματικότητα, δεν ήταν η Διασπορά εκείνη που πριν τον πόλεμο αποφάσισε να ακυρώσει τις διαπραγματεύσεις για τη λύση του «ζητήματος του Αρτσάχ», ούτε εκείνη που απέρριψε τις προτάσεις για ειρήνευση.
Οι οργανώσεις της αρμενικής Διασποράς πάντοτε απέφευγαν τις πολεμοχαρείς δηλώσεις.
Ωστόσο, στις προσωπικές συνομιλίες, δεν λείπει το πικρό ερώτημα:
«Αφού δεν υπήρχε καμία πιθανότητα νίκης, γιατί θυσιάστηκε το άνθος της νεολαίας μας;»
Το δικαίωμα του πολίτη της Αρμενίας να ζει με ειρήνη και αξιοπρέπεια είναι αδιαπραγμάτευτο, όπως και για όλους τους λαούς του κόσμου.
Όμως μπορούν αυτά τα δικαιώματα να διασφαλιστούν με την παραίτηση από τα εθνικά σύμβολα και δικαιώματα;
Ανατρέχοντας στη σοβιετική περίοδο, βλέπουμε ότι η Αρμενία, όσο της επέτρεπαν οι συνθήκες, διατήρησε τα εθνικά της σύμβολα. Ακόμη και στις πιο σκληρές σταλινικές εποχές δεν αρνήθηκε ποτέ το Αραράτ.Είναι γνωστός ο διάλογος του Νικίτα Χρουστσόφ με έναν Τούρκο πολιτικό, όταν εκείνος τον ρώτησε:
«Γιατί επιτρέπετε στους Αρμενίους να χρησιμοποιούν το όρος Αραράτ, αφού δεν τους ανήκει;»
Και ο Σοβιετικός ηγέτης απάντησε:
«Κι εσείς έχετε τη Σελήνη στη σημαία σας. Σας ανήκει μήπως;»
Το 1980, στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Μόσχας, το Αρμενικό Κρατικό Συγκρότημα Χορού παρουσίασε τον χορό «Berd», ενώ στο στάδιο «Λουζνίκι» απεικονιζόταν περήφανα το Αραράτ.
Η γεωγραφική θέση της Αρμενίας είναι αναμφίβολα δύσκολη.
Η σημερινή κυβέρνηση της Δημοκρατίας της Αρμενίας φαίνεται να αποκηρύσσει το Αραράτ ως εθνικό σύμβολο, ενώ ο υπουργός Εξωτερικών φέρει το όνομα… Αραράτ Μιρζογιάν.
Ο πρωθυπουργός, μέσα από τις αναρτήσεις του στα κοινωνικά δίκτυα, παρουσιάζει στιγμιότυπα όπου διαβάζει την «Ιστορία των Αρμενίων».
Μα μελετώντας το παρελθόν, γίνεται φανερό ότι ο βάρβαρος γείτονας ποτέ δεν ικανοποιείται με μονομερείς υποχωρήσεις, ενώ η Δύση παραμένει μακρινή και αδιάφορη απέναντι στα προβλήματα της περιοχής μας.
ԱԶԱՏ ՕՐ 31-10-2025Αναλύσεις
Θα Κρατήσει Εκεχειρία στην Γάζα;
Συνέντευξη του πρέσβη ε.τ. Ελευθέριου Καραγιάννη στον Σταύρο Καλεντερίδη
Ανοιχτή συζήτηση με τον πρέσβη ε.τ. Ελευθέριο Καραγιάννη για τις τελευταίες εξελίξεις στην Λωρίδα της Γάζας και τις προβλέψεις για τον πόλεμο στην Μ. Ανατολή
Αναλύσεις
Η Τουρκία, από κορυφαίος καταχραστής της INTERPOL, επιδιώκει τώρα να την διοικήσει
Η υποψηφιότητα προκαλεί έντονες ανησυχίες διεθνώς, καθώς η κυβέρνηση του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατηγορείται εδώ και χρόνια ότι χειραγωγεί τους μηχανισμούς της INTERPOL για πολιτικούς σκοπούς, στοχοποιώντας αντιφρονούντες, δημοσιογράφους και εξόριστους αντιπάλους του καθεστώτος.
Η Άγκυρα ανακοίνωσε επίσημα την υποψηφιότητά της για την προεδρία της INTERPOL, ενόψει της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης που θα πραγματοποιηθεί στις 24–27 Νοεμβρίου 2025 στο Μαρακές. Ο υποψήφιος της Τουρκίας είναι ο Μουσταφά Σερκάν Σαμπαντζά, επικεφαλής του τουρκικού Εθνικού Γραφείου της INTERPOL–Europol. Αν εκλεγεί, θα αναλάβει θητεία τετραετίας.
Η υποψηφιότητα προκαλεί έντονες ανησυχίες διεθνώς, καθώς η κυβέρνηση του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατηγορείται εδώ και χρόνια ότι χειραγωγεί τους μηχανισμούς της INTERPOL για πολιτικούς σκοπούς, στοχοποιώντας αντιφρονούντες, δημοσιογράφους και εξόριστους αντιπάλους του καθεστώτος.
Κατάχρηση διεθνών μηχανισμών
Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει το Nordic Monitor, οι τουρκικές αρχές έχουν καταθέσει χιλιάδες αιτήματα “Red Notice” εναντίον επικριτών του καθεστώτος, καλυμμένα ως κοινές ποινικές υποθέσεις. Το 2024, ο υπουργός Δικαιοσύνης Γιλμάζ Τουντς παραδέχθηκε ότι η Τουρκία υπέβαλε 1.774 αιτήματα έκδοσης σε 119 χώρες, τα περισσότερα εκ των οποίων απορρίφθηκαν.
Μια εσωτερική διαβαθμισμένη οδηγία της 18ης Ιουνίου 2025 ζητούσε από εισαγγελείς να αποφεύγουν την αναφορά σε “τρομοκρατία” ή δεσμούς με το κίνημα Γκιουλέν όταν στέλνουν αιτήματα στην INTERPOL, προτείνοντας τη χρήση συνηθισμένων κατηγοριών, όπως «παράνομη απόκτηση προσωπικών δεδομένων», ώστε να περνούν τον έλεγχο του οργανισμού.
Η Άγκυρα, επιπλέον, αξιοποιεί τη βάση Stolen and Lost Travel Documents (SLTD) για να δηλώνει διαβατήρια αντιφρονούντων ως “χαμένα” ή “ανακληθέντα”. Το αποτέλεσμα είναι απαγορεύσεις εξόδου, συλλήψεις στα σύνορα και, σε ορισμένες περιπτώσεις, αναγκαστικές επιστροφές.
Καταγγελίες διεθνών θεσμών
Έκθεση της Μικτής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Βρετανικού Κοινοβουλίου (30 Ιουλίου 2025) τοποθετεί την Τουρκία ανάμεσα στους μεγαλύτερους καταχραστές του συστήματος ειδοποιήσεων της INTERPOL, μαζί με την Κίνα και τη Ρωσία.
Η επιτροπή αναφέρει ότι αυταρχικά καθεστώτα χρησιμοποιούν τη διεθνή αστυνομική συνεργασία για να καταδιώκουν πολιτικούς αντιπάλους στο εξωτερικό, ενώ υπογραμμίζει πως η Τουρκία παραποιεί στοιχεία για να δικαιολογήσει συλλήψεις και εκδόσεις.
Η πρακτική αυτή εντάσσεται στην ευρύτερη εκστρατεία διακρατικής καταστολής που εντάθηκε μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα του 2016. Σύμφωνα με οργανώσεις δικαιωμάτων και δυτικές υπηρεσίες, η ΜΙΤ έχει πραγματοποιήσει πάνω από 100 απαγωγές ή “renditions” πολιτικών αντιπάλων από το εξωτερικό, κυρίως ατόμων συνδεδεμένων με το κίνημα Γκιουλέν.
Σύγκρουση με το Σύνταγμα της INTERPOL
Το Άρθρο 3 του Καταστατικού της INTERPOL απαγορεύει οποιαδήποτε εμπλοκή σε υποθέσεις πολιτικής, στρατιωτικής, θρησκευτικής ή φυλετικής φύσης. Παρ’ όλα αυτά, τα στοιχεία δείχνουν ότι η Άγκυρα παρακάμπτει συστηματικά τον κανόνα, μεταμφιέζοντας πολιτικά διωκόμενους σε “κοινούς εγκληματίες”.
Αν η Τουρκία αποκτήσει την προεδρία, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι θα αποκτήσει επιρροή στις επιτροπές, στις διαδικασίες και στους εσωτερικούς κανονισμούς του οργανισμού, θέτοντας σε κίνδυνο την ουδετερότητα και αξιοπιστία του διεθνούς αστυνομικού δικτύου.
Αυξανόμενη δυσπιστία
Πολλές ευρωπαϊκές χώρες αρνούνται πλέον να εφαρμόσουν τουρκικά “Red Notices” ή να προχωρήσουν σε εκδόσεις, επικαλούμενες πολιτικά κίνητρα και κινδύνους βασανιστηρίων. Πολλές περιπτώσεις αφορούσαν πρόσφυγες με άσυλο, προστατευμένους από το διεθνές δίκαιο.
Την ίδια ώρα, η Τουρκία καταγράφει δραματική αύξηση οργανωμένου εγκλήματος. Σύμφωνα με τον Global Organized Crime Index (2023), η χώρα βαθμολογήθηκε με 7,03/10, καταλαμβάνοντας την 14η θέση παγκοσμίως και την 1η στην Ευρώπη. Το ίδιο ρεπορτάζ επισημαίνει εκτεταμένα κυκλώματα εμπορίας ανθρώπων, όπλων και μαφίας που διατηρούν διασυνδέσεις με πολιτικά και δικαστικά κέντρα εξουσίας.
Ένα κρίσιμο τεστ για τη διεθνή νομιμότητα
Η εκλογή του επόμενου προέδρου της INTERPOL στο Μαρακές θα αποτελέσει δοκιμασία αξιοπιστίας για τον οργανισμό. Η ερώτηση είναι απλή:
Μπορεί ένα κράτος που κατηγορείται ότι εργαλειοποιεί την INTERPOL να τη διοικήσει χωρίς να την υπονομεύσει;
Η απάντηση, όπως σημειώνει το Nordic Monitor, θα δείξει αν η INTERPOL παραμένει ανεξάρτητος θεματοφύλακας της διεθνούς αστυνόμευσης ή εάν υποκύπτει στις πιέσεις της πολιτικής εξουσίας.
-
Αναλύσεις3 μήνες πρινΜάζης: Ετοιμάζεται τεράστια έκρηξη Τουρκίας – Ισραήλ – «Είμαστε στο και δέκα στην Ελλάδα»
-
Άμυνα2 εβδομάδες πρινΑποκάλυψη Ινδού στρατηγού! Πως ινδική φρεγάτα εξανάγκασε σε οπισθόχωρηση τρία τουρκικά πολεμικά πλοία
-
Δημοκρατία1 μήνα πρινΜε τη σημαία δεν παίζουμε! Η Pizza Fan διέκοψε τη συνεργασία με κωμικό που προσέβαλε την ελληνική σημαία
-
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ2 μήνες πρινΣημαντικό ορόσημο στην Αγγλία! Ολόκληρη ενορία Προτεσταντών στο Χάλιφαξ μεταστράφηκε στην Ορθοδοξία
-
Αναλύσεις1 εβδομάδα πρινΠολλαπλά «εγκεφαλικά» μοίρασε ο μεγάλος Εμίρ Κουστουρίτσα με όσα είπε για τη woke ατζέντα
-
Πολιτική2 μήνες πρινΕνδιαφέρουσα στιχομυθία Μαρινάκη-Τζονσον! “Προτιμώ να κρατήσει κομμάτια της Ουκρανίας η Ρωσία για να μην πεθαίνουν παιδιά” πρότεινε ο πρόεδρος του Ολυμπιακού! “Ποια κομμάτια της Τσεχοσλοβακίας θα δίνατε στον Χίτλερ;” απάντησε ο πρώην πρωθυπουργός της Βρετανίας
-
Άμυνα1 μήνα πρινΣτα κάγκελα τα τουρκικά ΜΜΕ! Η Ελλάδα “κλείδωσε” τουρκικά Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη
-
Γενικά θέματα2 μήνες πριν
Επικίνδυνο παιχνίδι Μακρόν εις βάρος της Ελλάδας