ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ
Έπαθαν σοκ στην Τουρκία με τη φωτογραφία του Τομ Μπάρακ με τους Κούρδους! «Νομιμοποιεί το κουρδικό κράτος»
Το στιγμιότυπο βρέθηκε στο επίκεντρο τουρκικών ΜΜΕ, κατηγορώντας τον πρέσβη των ΗΠΑ
Αναστάτωση έχει προκληθεί στην Τουρκία με τον Αμερικανό πρέσβη Τομ Μπάρακ, ο οποίος φωτογραφήθηκε με Κούρδους με φόντο χάρτη όπου η τουρκική πόλη Χατάι εμφανίζεται ως πόλη της Συρίας.
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του Μανώλη Κωστίδη στην Καθημερινή, το στιγμιότυπο βρέθηκε στο επίκεντρο τουρκικών ΜΜΕ, κατηγορώντας τον πρέσβη των ΗΠΑ ότι «νομιμοποιεί κουρδικό κράτος» και πως στάθηκε δίπλα σε Κούρδους τους οποίους η Τουρκία θεωρεί τρομοκράτες.
Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο του Αχμέτ Χακάν, διευθυντή της εφημερίδας Χουριέτ, ο οποίος ανέφερε: «Το περίεργο στη φωτογραφία αυτή είναι πως δείχνει το Χατάι μέσα στα σύνορα της Συρίας. Επίσης εκεί υποτίθεται πως δείχνει τον Ευφράτη, αλλά στην πραγματικότητα δείχνει τα σύνορα του ψευδοκράτους της Ροζάβα».
Ανάλογη τοποθέτηση υπήρξε και από τον ανταποκριτή του CNN Turk στην Ουάσιγκτον: «Ναι, υπάρχει αντίδραση στη φωτογραφία αυτή, και δικαιολογημένα. Εχει φωτογραφηθεί και ποζάρει σε θερμό κλίμα. Αυτή εδώ είναι η σημαία του SDF (των κουρδικών δυνάμεων). Αυτό το κουρέλι… Αλλά εδώ προκαλούνται αντιδράσεις επειδή η τουρκική πόλη του Χατάι εμφανίζεται εντός των συνόρων της Συρίας. Εκεί επίσης λένε πως υπάρχει ένα ποτάμι, αλλά κανονικά οι άνθρωποι χάραξαν τα σύνορά τους και λένε “αυτό εδώ το σημείο είναι δικό μας”. Δηλαδή η περιοχή ανατολικά του Ευφράτη είναι δική μας… Ο Τομ Μπάρακ είναι ειδικός απεσταλμένος στη Συρία, αλλά είναι και πρέσβης των ΗΠΑ στην Τουρκία, και πάει και φωτογραφίζεται μπροστά σε αυτόν εδώ τον χάρτη!».
Υπενθυμίζεται, ότι για το θέμα τη συνάντηση του Αμερικανού πρέσβη με τον Μαζλούμ Άμπντι σας πληροφόρησε πρώτο το Geopolitico.gr και ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Δευτέρας 6 Οκτωβρίου 2025. Τρεις μέρες μετά διέρρευσε το ζήτημα σε συστημικά Μέσα.
Δείτε το απόσπασμα:
Το ρεπορτάζ
Ο διοικητής των Συριακών Δημοκρατικών Δυνάμεων (SDF), Μάζλουμ Άμπντι, συναντήθηκε τη Δευτέρα με υψηλόβαθμη αμερικανική αντιπροσωπεία που περιελάμβανε τον Ειδικό Απεσταλμένο των ΗΠΑ για τη Συρία, Τομ Μπάρακ, και τον ναύαρχο Μπραντ Κούπερ, διοικητή της Κεντρικής Διοίκησης των ΗΠΑ (CENTCOM), εκπροσωπώντας τον Διεθνή Συνασπισμό κατά του ISIS.
Στη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε παρουσία κορυφαίων αξιωματούχων της κουρδικής διοίκησης στη βορειοανατολική Συρία (Ροζάβα), συζητήθηκαν τα επόμενα βήματα για την επιτάχυνση της εφαρμογής της συμφωνίας ένταξης μεταξύ Ροζάβα και Δαμασκού.
Σύνθεση της συνάντησης
Σύμφωνα με ανακοίνωση της υπηρεσίας επικοινωνίας της Διοίκησης Βόρειας και Ανατολικής Συρίας (Nescomm), ο Άμπντι «δέχτηκε σήμερα το πρωί τον πρεσβευτή των ΗΠΑ στην Τουρκία και ειδικό απεσταλμένο για τη Συρία, Τομ Μπάρακ, μαζί με τον διοικητή της CENTCOM, ναύαρχο Μπραντ Κούπερ, επικεφαλής αμερικανικής αντιπροσωπείας του Διεθνούς Συνασπισμού».
Στη συνάντηση παρευρέθηκαν επίσης η Ελχάμ Αχμάντ, συμπρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων της Δημοκρατικής Αυτόνομης Διοίκησης της Βόρειας και Ανατολικής Συρίας (DAANES), η Ροχιλάτ Άφριν, διοικητής των Μονάδων Προστασίας Γυναικών (YPJ), καθώς και ο Αμπέντ Χάμεντ αλ-Μεχμπάς, πρόεδρος του φιλοκουρδικού Κόμματος «Το Μέλλον της Συρίας».
Το περιεχόμενο των συνομιλιών
Σύμφωνα με το Nescomm, οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν στα «πρακτικά βήματα για την επιτάχυνση της εφαρμογής της Συμφωνίας της 10ης Μαρτίου, που υπογράφηκε μεταξύ του μεταβατικού προέδρου της Συρίας Αχμάντ αλ-Σαράα και του στρατηγού Μάζλουμ Άμπντι».
Η συμφωνία προβλέπει την ένταξη όλων των πολιτικών και στρατιωτικών θεσμών της Ροζάβα υπό την εποπτεία του συριακού κράτους, καθώς και την καθιέρωση εκεχειρίας σε όλη τη χώρα.
Παρά την μερική εφαρμογή της συμφωνίας, υπάρχουν ακόμη σοβαρές διαφωνίες ως προς την έννοια της “ένταξης”: το SDF επιδιώκει συλλογική ενσωμάτωση των δυνάμεών του ως ενιαίου σώματος στις ένοπλες δυνάμεις της Συρίας, ενώ η Δαμασκός επιμένει στην ατομική ενσωμάτωση των μαχητών στο συριακό στρατό.
Στο τραπέζι βρέθηκαν επίσης ζητήματα που αφορούν την άρση των κυρώσεων στη Συρία, την προσέλκυση επενδύσεων και αναπτυξιακών προγραμμάτων, καθώς και τη διευκόλυνση της επιστροφής των εκτοπισμένων.
Δηλώσεις Άμπντι και αμερικανικής πλευράς
Σε ανάρτησή του στο Χ (Twitter), ο Άμπντι χαρακτήρισε τη συνάντηση με τον Μπάρακ και τον Κούπερ «τιμητική» και εξήρε τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και τον απεσταλμένο του «για τον ειλικρινή και ενεργό ρόλο τους στην αναζήτηση μιας καλύτερης προοπτικής για τον συριακό λαό».
«Παραμένουμε προσηλωμένοι στον στόχο μιας ενιαίας Συρίας για όλους τους Σύριους», υπογράμμισε ο Άμπντι, προσθέτοντας ότι οι συνομιλίες κάλυψαν «ευρύ φάσμα θεμάτων που αφορούν τη στήριξη της πολιτικής ενσωμάτωσης, τη διατήρηση της εδαφικής ακεραιότητας της Συρίας και τη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για όλους τους πολίτες».
Η Nescomm τόνισε ότι οι δύο πλευρές επαναβεβαίωσαν τη δέσμευσή τους στη συνεργασία του Διεθνούς Συνασπισμού με το SDF για την καταπολέμηση του ISIS και την ενίσχυση της περιφερειακής σταθερότητας.
Ο Τομ Μπάρακ σημείωσε σε δική του ανάρτηση: «Επισκεφθήκαμε τη βορειοανατολική Συρία για ουσιαστικές συνομιλίες με τον στρατηγό Άμπντι και το SDF, δίνοντας νέα ώθηση στο όραμα του Προέδρου Τραμπ να “δώσει στη Συρία μια ευκαιρία” για ειρηνική συνύπαρξη και συνεργατική ευημερία».
Διπλωματικό πλαίσιο
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε εν μέσω εν εξελίξει διαπραγματεύσεων μεταξύ του SDF και των μεταβατικών αρχών της Δαμασκού, με συντονισμένη στήριξη των ΗΠΑ και της Γαλλίας, όπως επιβεβαίωσαν διπλωματικές πηγές στο Παρίσι στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Παρά την ακύρωση των συνομιλιών του Αυγούστου στο Παρίσι από τη Δαμασκό, μετά τη διοργάνωση συνεδρίου μειονοτήτων στη Ροζάβα, οι επαφές δεν έχουν διακοπεί, με το Παρίσι να εκτιμά ότι «έχει ήδη γίνει σημαντική πρόοδος και στις δύο όχθες του Ευφράτη» προς μια συνεκτική και ισόρροπη λύση.
Σήμερα, η κυβέρνηση της Συρίας και οι σύμμαχοί της ελέγχουν τη δυτική όχθη του Ευφράτη, ενώ το SDF διατηρεί τον έλεγχο της ανατολικής, όπου βρίσκεται και η Ροζάβα.
Αναλύσεις
Άγγελος Συρίγος: Τα σενάρια μιας πιθανής διευθέτησης στο Αιγαίο
Στο σημείο που έχουν φτάσει τα πράγματα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, απαιτείται να ξαναδούμε την αύξηση των ελληνικών χωρικών υδάτων ως τμήμα ευρύτερης στρατηγικής περιορισμού του τουρκικού επεκτατισμού. Η εξέλιξη του διεθνούς δικαίου επί του θέματος υπήρξε απολύτως ευνοϊκή για τις ελληνικές θέσεις. Η επέκταση των χωρικών υδάτων είναι σήμερα το πιο ισχυρό σημείο της Ελλάδας.
Τον Ιούνιο του 1974 ο λογοκριμένος ελληνικός Τύπος δημοσίευσε την είδηση ότι η Αθήνα εξέταζε επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων. Στις 9 Ιουνίου 1974 ο Τούρκος κυβερνητικός εκπρόσωπος δήλωσε ότι «επέκταση της ελληνικής αιγιαλίτιδας ζώνης στα 12 μίλια θα σήμαινε ελληνοτουρκικό πόλεμο». Με το πέρασμα των ετών η ευθεία απειλή πολέμου εν σχέσει προς το εύρος των ελληνικών χωρικών υδάτων (αυτό που λέμε casus belli) επαναλήφθηκε πολλές φορές από Τούρκους αξιωματούχους.
Πήρε πιο τυπικό χαρακτήρα με ψήφισμα της τουρκικής Εθνοσυνελεύσεως τον Ιούνιο του 1995. Μόνη διαφορά είναι ότι κατά τη δεκαετία του 1970 η Τουρκία θεωρούσε ως casus belli την επέκταση στα 12 μίλια. Αργότερα χαρακτήρισε casus belli οποιαδήποτε επέκταση πέραν των 6 μιλίων. Πρόκειται για ευθεία παραβίαση του άρθρου 2.4 του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ που ορίζει ότι τα κράτη «θα απέχωσι εις τας διεθνείς αυτών σχέσεις της απειλής ή χρήσεως βίας».
Η ένταση γύρω από το θέμα οφείλεται στο ότι μετά την επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων στα 12 ν.μ., η θαλάσσια περιοχή του Αιγαίου υπό ελληνική κυριαρχία θα ανέλθει από το σημερινό 43% στο 72%. Η τουρκική περιοχή θα ανέλθει στο 8,7%, αυξανόμενη μόνον κατά 1,2%. Οι περισσότερες τουρκικές διεκδικήσεις στο Αιγαίο είτε θα τερματιστούν είτε θα καταστούν άνευ σημασίας. Θα πάψει να υφίσταται το σοβαρότατο πρόβλημα του διαφορετικού εύρους εναερίου χώρου (10 ν.μ.) και χωρικών υδάτων (6 ν.μ.). Η περιοχή της υφαλοκρηπίδας του Αιγαίου προς οριοθέτηση θα περιορισθεί από 21.000 τ. χλμ. που διεκδικεί σήμερα η Τουρκία, σε 9.700 τ. χλμ., οπότε η οριοθέτηση θα καταστεί περιορισμένης σημασίας.
Εθιμικός κανόνας – Η επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12 μίλια είναι αναμφιβόλως δυσμενής για την Τουρκία. Δεν συνιστά όμως καταχρηστική άσκηση δικαιώματος. Θα γίνει κατ’ εφαρμογήν εθιμικού κανόνα του διεθνούς δικαίου.
Το FIR Αθηνών και η Ζώνη Ερευνας και Διασώσεως στο Αιγαίο θα ταυτιστούν σε μεγάλο βαθμό με περιοχές ελληνικών χωρικών υδάτων, απονομιμοποιώντας την προσπάθεια της Τουρκίας να αλλάξει τα όριά τους. Υπάρχει και ένα ακόμη σημείο που ενοχλεί πολύ την Αγκυρα. Θα κλείσουν όλα τα θαλάσσια περάσματα ανοιχτής θάλασσας που ενώνουν το Βόρειο με το Νότιο Αιγαίο και εκατέρωθεν της Κρήτης. Κατά την Τουρκία, το Αιγαίο θα μετατραπεί σε «ελληνική λίμνη».
Η επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12 μίλια είναι αναμφιβόλως δυσμενής για την Τουρκία. Δεν συνιστά όμως καταχρηστική άσκηση δικαιώματος. Θα γίνει κατ’ εφαρμογήν εθιμικού κανόνα του διεθνούς δικαίου. Σε αντίθετη περίπτωση, κάθε εφαρμογή νομικού δικαιώματος από ένα κράτος που περιορίζει άλλα κράτη θα εθεωρείτο αυτομάτως κατάχρηση δικαιώματος.
Ως προς το σοβαρό θέμα των θαλασσίων περασμάτων στο Αιγαίο, η Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας (1982) δημιούργησε τον νέο θεσμό του «πλου διελεύσεως» (ή «διελεύσεως τράνζιτ») μέσα από «διεθνή στενά» (άρθρα 37-44). Τα «διεθνή στενά» ανήκουν στην αιγιαλίτιδα ζώνη ενός κράτους, συνδέουν περιοχές της ανοιχτής θάλασσας ή ΑΟΖ και χρησιμοποιούνται από τη διεθνή ναυσιπλοΐα.
Εν αντιθέσει προς την αβλαβή διέλευση, η «διέλευση τράνζιτ» δεν παρεμποδίζεται ούτε διακόπτεται. Τα υποβρύχια μπορούν να διαπλέουν τα διεθνή στενά βυθισμένα και τα αεροσκάφη να υπερίπτανται ελεύθερα. Τέλος, δεν απαιτείται η παροχή προηγούμενης άδειας από το παράκτιο κράτος ή έστω ειδοποίηση. Επομένως, στο Αιγαίο, τα τουρκικά πολεμικά και εμπορικά, όπως και γενικότερα η διεθνής ναυσιπλοΐα, θα επικαλεστούν τη «διέλευση τράνζιτ» για να διασχίζουν ακώλυτα τα διεθνή στενά της περιοχής.
Το παράδειγμα της Βαλτικής
Επιπλέον, το Αιγαίο δεν είναι μοναδική περίπτωση. Τα κράτη της Βαλτικής διασχίζουν δανικά, σουηδικά ή γερμανικά χωρικά ύδατα προκειμένου να φθάσουν στη Βόρειο Θάλασσα. Αντιστοίχως, τα Στενά του Ορμούζ, στην είσοδο του Περσικού Κόλπου, ανήκουν σε Ιράν και Ομάν. Μέσα από αυτά διακινείται ετησίως το 21% της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου και το 25% του υγροποιημένου φυσικού αερίου – LNG.
Παρά την καθολικότητα αποδοχής του δικαιώματος επεκτάσεως των χωρικών υδάτων στα 12 ν.μ., η Ελλάδα ήταν η μοναδική χώρα παγκοσμίως που δεν τα είχε επεκτείνει. Η θλιβερή αυτή εξαίρεση τερματίστηκε το 2021, αλλά μόνον για την περιοχή του Ιονίου. Η ελληνική στάση έχει επιβεβαιώσει διαχρονικά την τουρκική επιλογή για το casus belli. Είναι σαν να μας λέει ο γείτονάς μας: «Εάν βγεις στη βεράντα του σπιτιού σου, θα σου επιτεθώ». Εμείς τι κάνουμε; Δεν βγαίνουμε στη βεράντα, ενώ παράλληλα καταγγέλλουμε τον γείτονα ότι η απειλή του είναι παράνομη. Πώς εκλαμβάνει ο γείτονας τη στάση μας; Βλέπει ότι η απειλή του επιβραβεύεται, καθότι δεν βγαίνουμε στη βεράντα μας. Συνεπώς, έχει κάθε λόγο να συνεχίσει αυτή την παράνομη αλλά αποτελεσματική στάση.
Οι εξαιρέσεις του 2003 και του 2010
Το δικαίωμα αυξήσεως των χωρικών υδάτων ασκείται μονομερώς. Για αυτόν τον λόγο, οι περισσότερες ελληνικές κυβερνήσεις δεν συζήτησαν το θέμα με την Τουρκία, εμμένοντας στην κλασική διατύπωση: θα ασκηθεί «όταν και όποτε» κριθεί κατάλληλο. Εξαίρεση αποτέλεσαν δύο χρονικές φάσεις (2003 και 2010) των διερευνητικών συνομιλιών με την Τουρκία. Οπως έχει αναφέρει ο καθηγητής Χρήστος Ροζάκης, «η Ελλάδα αποφάσισε να κοινοποιήσει την πρόθεση διεύρυνσης στην Τουρκία και να ζητήσει τη συναίνεσή της γι’ αυτό».
Τον Νοέμβριο του 2003 είχε περίπου συμφωνηθεί ότι η Ελλάδα θα προχωρούσε σε επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων στα 12 ν.μ., στις ηπειρωτικές ακτές της χώρας και στο Δυτικό Αιγαίο. Ακολούθως οι δύο πλευρές, έπειτα από σύντομες διαπραγματεύσεις, θα παρέπεμπαν την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας στο Διεθνές Δικαστήριο.
Ο τότε πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης, κρίνοντας ότι σχετικός νόμος δεν θα υπερψηφιζόταν από τη Βουλή, δεν ολοκλήρωσε τη συμφωνία. Το 2013 ο Ευάγγελος Βενιζέλος ως υπουργός Εξωτερικών έδωσε την (ορθή) οδηγία να σταματήσουν οι συζητήσεις των διερευνητικών συνομιλιών για το εύρος των χωρικών υδάτων (καθότι πρόκειται περί μονομερούς δικαιώματος) και να επικεντρωθούν στην οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο.
Επιμένει «διακριτικά» – Η Αγκυρα εξακολουθεί να αρνείται ότι η Ελλάδα μπορεί αύριο το πρωί να αυξήσει τα χωρικά της ύδατα. Ζητάει να διαπραγματευθούμε την άσκηση αποκλειστικού μας δικαιώματος. Απλώς δεν επικαλέστηκε την απειλή πολέμου.
Πριν από μερικές ημέρες ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Χακάν Φιντάν είπε ότι «εγώ δεν αποδέχομαι τα 12 μίλια, εσύ δεν αποδέχεσαι τα 6 μίλια. Αυτά μπορούν να συζητηθούν… το πρόβλημα στο Αιγαίο δεν είναι πρόβλημα το οποίο δεν μπορεί να επιλυθεί». Για πρώτη φορά τα τελευταία 51 χρόνια η Τουρκία δεν απείλησε με casus belli για την αύξηση των ελληνικών χωρικών υδάτων.
Είπε δηλαδή δημοσίως κάτι που συζητούσε πίσω από κλειστές πόρτες. Προφανώς η δήλωση είναι συνέπεια πιέσεων προς την Αγκυρα να άρει την απειλή πολέμου εάν θέλει να συμμετάσχει στο πρόγραμμα SAFE, όπως ζήτησε ο Ελληνας πρωθυπουργός. Δεν συνιστά, όμως, αλλαγή θέσεως.
Η Αγκυρα εξακολουθεί να αρνείται ότι η Ελλάδα μπορεί αύριο το πρωί να αυξήσει τα χωρικά της ύδατα. Ζητάει να διαπραγματευθούμε την άσκηση αποκλειστικού μας δικαιώματος. Απλώς δεν επικαλέστηκε την απειλή πολέμου. Το δικαίωμα, όμως, επεκτάσεως των ελληνικών χωρικών υδάτων είναι μονομερές και δεν μπορεί, για λόγους αρχής, να αποτελεί αντικείμενο συμφωνίας με οποιαδήποτε άλλη χώρα.
Στο σημείο που έχουν φτάσει τα πράγματα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, απαιτείται να ξαναδούμε την αύξηση των ελληνικών χωρικών υδάτων ως τμήμα ευρύτερης στρατηγικής περιορισμού του τουρκικού επεκτατισμού. Η εξέλιξη του διεθνούς δικαίου επί του θέματος υπήρξε απολύτως ευνοϊκή για τις ελληνικές θέσεις. Η επέκταση των χωρικών υδάτων είναι σήμερα το πιο ισχυρό σημείο της Ελλάδας.
Μπορούν να παρασχεθούν κάποιες διευκολύνσεις προς τη διεθνή ναυσιπλοΐα με διατήρηση του εύρους των 6 ν.μ. σε ορισμένους από τους σημερινούς διαύλους ανοιχτής θάλασσας που συνδέουν το Βόρειο με το Νότιο Αιγαίο. Επίσης, θα μπορούσε να υπάρξει κάποια τοπική διευθέτηση για τα πλοία που κατευθύνονται προς το λιμάνι της Σμύρνης. Πρόκειται για κινήσεις που συμφέρουν πολλαπλώς την Τουρκία. Θα πρέπει να δώσει απτά ανταλλάγματα.
Δεν αποτελεί αντάλλαγμα η από κοινού προσφυγή στο Διεθνές Δικαστήριο για την οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας / ΑΟΖ, διότι είναι άδηλο το αποτέλεσμα. Αντιθέτως, θα μπορούσε π.χ. η Τουρκία να αποδεχθεί ρητώς τη στρατιωτικοποίηση των νησιών του Αιγαίου. Εάν δεν χειριστούμε σωστά το θέμα, θα χάσουμε τη μοναδική ευκαιρία να κλείσουμε οριστικά διάφορα ζητήματα που θέτει η Τουρκία.
Ο κ. Αγγελος Μ. Συρίγος είναι καθηγητής Διεθνούς Δικαίου και Εξωτερικής Πολιτικής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, βουλευτής Α΄ Αθηνών με τη Νέα Δημοκρατία.
kathimerini.gr
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ
“Πόλεμος κατασκόπων” στην Ελληνική πολιτική σκηνή! Η συλλογή πληροφοριών και τα πολιτικά κόμματα
Η δεκαετία του 1970 στις ΗΠΑ έμεινε γνωστή στην παγκόσμια πολιτική ιστορία ως η περίοδος του σκανδάλου Watergate, που εκτυλίχθηκε το 1972 και προκάλεσε την παραίτηση του Προέδρου Nixon. H σύλληψη 5 ανδρών από το FBI στο συγκρότημα Watergate του Δημοκρατικού Κόμματος με συσκευές υποκλοπών επικοινωνιών και χρηματικά ποσά που αποδείχθηκε ότι ανήκαν στην προεκλογική καμπάνια του κόμματος του Προέδρου ξεσήκωσε κύμα αποκαλύψεων και πολιτικού αναβρασμού. Ελληνικά ΜΜΕ συνέδεσαν την υπόθεση αυτή με μια αντίστοιχη στη χώρα μας, το γνωστό σκάνδαλο Predator.
Και δεν είναι η μόνη υπόθεση στην Ελλάδα που αφορά παραβίαση ευαίσθητων δεδομένων για πολιτικά συμφέροντα. Οι εσωτερικές πολιτικές συγκρούσεις είναι τόσο έντονες, που καμιά αξιοποίηση αθέμιτων μεθόδων δεν μπορεί να αποκλειστεί.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ “THE UNDERCOVER JOURNAL”
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ
Έτοιμη να ενταχθεί στο IMEC η Κύπρος, λέει ο Κόμπος σε ινδικό κανάλι
Ο Ινδός ΥΠΕΞ μίλησε για τα θέματα που περιλαμβάνουν την ιστορική και γεωγραφική σημασία της Κύπρου και το μεγαλείο του λαού της, τον οικονομικό δυναμισμό και τα πλεονεκτήματα της Κύπρου ως αποδέκτη και αποστολέα ξένων επενδύσεων, τη συνδεσιμότητα Κύπρου-Ινδίας στο πλαίσιο του διαδρόμου IMEC, την εταιρική σχέση Κύπρου-Ινδίας στους ναυτιλιακούς και ναυτιλιακούς τομείς, την προώθηση των διμερών αμυντικών και ναυτικών δεσμών εν μέσω απειλών που θέτει ο άξονας Τουρκίας-Πακιστάν, την προεδρία της Κύπρου στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα πλεονεκτήματά της για την Ινδία, καθώς και πρωτοβουλίες για την αξιοποίηση της ινδικής διασποράς και των Ινδών τουριστών για την ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των λαών.
Σημαντική επίσκεψη στην Ινδία πραγματοποιεί ο Ινδός ΥΠΕΞ, όπου πέραν των σημαντικών συναντήσεων με Ινδούς Αξιωματούχους, παραχώρησε συνεντεύξεις σε σημαντικά Ινδικά ΜΜΕ.
Τι αναφέρει ινδικό ΜΜΕ:
Ο Ινδός ΥΠΕΞ μίλησε για τα θέματα που περιλαμβάνουν την ιστορική και γεωγραφική σημασία της Κύπρου και το μεγαλείο του λαού της, τον οικονομικό δυναμισμό και τα πλεονεκτήματα της Κύπρου ως αποδέκτη και αποστολέα ξένων επενδύσεων, τη συνδεσιμότητα Κύπρου-Ινδίας στο πλαίσιο του διαδρόμου IMEC, την εταιρική σχέση Κύπρου-Ινδίας στους ναυτιλιακούς και ναυτιλιακούς τομείς, την προώθηση των διμερών αμυντικών και ναυτικών δεσμών εν μέσω απειλών που θέτει ο άξονας Τουρκίας-Πακιστάν, την προεδρία της Κύπρου στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα πλεονεκτήματά της για την Ινδία, καθώς και πρωτοβουλίες για την αξιοποίηση της ινδικής διασποράς και των Ινδών τουριστών για την ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των λαών.
Η εταιρική σχέση της Ινδίας με την Κύπρο εμβαθύνει — από το θαλάσσιο εμπόριο και την τεχνολογία έως τους κοινούς στρατηγικούς στόχους σε όλη τη Μεσόγειο. Παρακολουθήστε το ειδικό 150ό επεισόδιο του Indian Diplomacy με τον Υπουργό Εξωτερικών της Κύπρου, σε συζήτηση για το πώς αυτή η εταιρική σχέση διαμορφώνει την περιφερειακή και παγκόσμια διπλωματία.
Δείτε την συνέντευξή του και σε ινδική εφημερίδα:

Δημοσιογράφος: Είστε διατεθειμένοι να προμηθευτείτε αμυντικό εξοπλισμό από την Ινδία;
Δρ. Κωνσταντίνος Κόμπος: Βρισκόμαστε υπό κατοχή, το ένα τρίτο του νησιού για περισσότερα από 50-51 χρόνια, αντιμετωπίζουμε μια τουρκική, κατεχόμενη δύναμη 40.000 στρατιωτών σε σχηματισμό επίθεσης. Έτσι, για εμάς, είναι ένας υπαρξιακός λόγος να βεβαιωθούμε ότι κάνουμε ό,τι κι αν έρθουμε για να αμυνθούμε. Αυτό είναι ένα θεμελιώδες δικαίωμα για κάθε κράτος. Επομένως, η προμήθεια από οποιαδήποτε πηγή που μπορεί να είναι χρήσιμη όσον αφορά το αμυντικό μας μείγμα είναι κάτι φυσικά, είμαστε πάντα σε εγρήγορση και ειδικά όσον αφορά τις χώρες με τις οποίες έχουμε μια πολύ ισχυρή σχέση και φιλοδοξία να την κάνουμε ακόμη πιο ισχυρή. Οπότε, ναι, ο αμυντικός τομέας είναι ένας τομέας στον οποίο θα μπορούσαμε να έχουμε κοινά οφέλη.
-
Αναλύσεις3 μήνες πρινΜάζης: Ετοιμάζεται τεράστια έκρηξη Τουρκίας – Ισραήλ – «Είμαστε στο και δέκα στην Ελλάδα»
-
Άμυνα2 εβδομάδες πρινΑποκάλυψη Ινδού στρατηγού! Πως ινδική φρεγάτα εξανάγκασε σε οπισθόχωρηση τρία τουρκικά πολεμικά πλοία
-
Δημοκρατία1 μήνα πρινΜε τη σημαία δεν παίζουμε! Η Pizza Fan διέκοψε τη συνεργασία με κωμικό που προσέβαλε την ελληνική σημαία
-
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ2 μήνες πρινΣημαντικό ορόσημο στην Αγγλία! Ολόκληρη ενορία Προτεσταντών στο Χάλιφαξ μεταστράφηκε στην Ορθοδοξία
-
Αναλύσεις1 εβδομάδα πρινΠολλαπλά «εγκεφαλικά» μοίρασε ο μεγάλος Εμίρ Κουστουρίτσα με όσα είπε για τη woke ατζέντα
-
Πολιτική2 μήνες πρινΕνδιαφέρουσα στιχομυθία Μαρινάκη-Τζονσον! “Προτιμώ να κρατήσει κομμάτια της Ουκρανίας η Ρωσία για να μην πεθαίνουν παιδιά” πρότεινε ο πρόεδρος του Ολυμπιακού! “Ποια κομμάτια της Τσεχοσλοβακίας θα δίνατε στον Χίτλερ;” απάντησε ο πρώην πρωθυπουργός της Βρετανίας
-
Άμυνα1 μήνα πρινΣτα κάγκελα τα τουρκικά ΜΜΕ! Η Ελλάδα “κλείδωσε” τουρκικά Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη
-
Γενικά θέματα2 μήνες πριν
Επικίνδυνο παιχνίδι Μακρόν εις βάρος της Ελλάδας