Ακολουθήστε μας

Οικονομική Κρίση

Στο τελικό κείμενο του προϋπολογισμού 21/11 οι αποφάσεις για τις συντάξεις – Οι θεσμοί δεν χαρακτήρισαν διαρθρωτικό μέτρο τις μειώσεις

Δημοσιεύτηκε

στις

Ανώτερη κυβερνητική πηγή επιβεβαίωσε τη βούληση της κυβέρνησης για ακύρωση του μέτρου

Το θέμα των συντάξεων άνοιξε την αυλαία στη σημερινή  12/9/2018 πρώτη συνάντηση ανταλλαγής πληροφοριών της κυβέρνησης με τους δανειστές. 
Ανώτερη κυβερνητική πηγή επιβεβαίωσε τη βούληση της κυβέρνησης για ακύρωση του μέτρου και είναι κάτι το οποίο θα φανεί στο τελικό κείμενο του προϋπολογισμού το οποίο θα κατατεθεί 21 Νοεμβρίου 2018 στη Βουλή.
Σύμφωνα με τον ίδιο παράγοντα το προσχέδιο του προϋπολογισμού θα ακολουθήσει το μεσοπρόθεσμο, που προβλέπει μείωση συντάξεων. 
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, το θετικό είναι ότι οι θεσμοί δεν χαρακτήρισαν το μέτρο περικοπής των συντάξεων διαρθρωτικό. Στη σημερινή συνάντηση επικράτησαν τα δημοσιονομικά με τις δύο πλευρές να εξετάζουν τον δημοσιονομικό χώρο του 2019, όπου εκτίμηση της κυβέρνησης είναι ότι είναι λίγο μεγαλύτερος από αυτό που προβλέπουν οι εκπρόσωποι των δανειστών. 
Οι συναντήσεις θα συνεχιστούν σε τεχνικό επίπεδο και αύριο ενώ την Παρασκευή θα υπάρχει μια σύνοψη αυτού του κύκλου διαπραγματεύσεων, με τη δημοσιοποίηση σχετικού report από τους δανειστές, που θα μεταφέρουν την εικόνα των συναντήσεων με την Αθήνα. 
Θα ακολουθήσει σύνταξη έκθεσης η οποία θα παρουσιαστεί στο Eurogroup του Νοεμβρίου. 
Σε ότι αφορά τα αντίμετρα, αυτά θα ξεδιπλωθούν σε βάθος τετραετίας.

 
Kουαρτέτο δανειστών: Με διαφορετική «ατζέντα» στην Αθήνα για τις συντάξεις – Θετική η Κομισιόν, αρνητικοί ΕΚΤ, ΔΝΤ και ESM 

Με διαφορετική «γραμμή» ως προς το φλέγων θέμα της περικοπής των συντάξεων εμφανίστηκαν οι δανειστές στη χθεσινή συνάντηση που είχαν με τους εκπροσώπους των κομμάτων της αντιπολίτευσης.
Στη μία πλευρά βρίσκεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία στηρίζοντας την ελληνική κυβέρνηση φαίνεται να συζητά ακόμη και την ακύρωση των μειώσεων στις συντάξεις από το 2019 ή είτε την επιβολή μικρότερων περικοπών από αυτές που έχουν ήδη νομοθετηθεί. Για την Ε.Ε. το μέτρο είναι δημοσιονομικό, συνεπώς αν επιτευχθούν οι στόχοι για το πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το ψαλίδι στους συνταξιούχους είναι αχρείαστο.  
Αντίθετα η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) και ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ESM) συντάσσονται με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), υποστηρίζοντας ότι οι μειώσεις πρέπει να εφαρμοστούν κανονικά, διότι  αποτελούν μία διαρθρωτική μεταρρύθμιση.
Η διάσταση απόψεων στο εσωτερικό του κουαρτέτου αναμένεται να καταγραφεί και στο σημερινό πρώτο ραντεβού των επικεφαλής των πιστωτών με το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης στο πλαίσιο της ενισχυμένης μεταμνημονιακής εποπτείας.
Η συνάντηση έχει προγραμματιστεί για τις 10.00 το πρωί και θα πραγματοποιηθεί στο υπουργείο Δικαιοσύνης και όχι στο υπουργείο Οικονομικών όπως είχε αρχικά ορισθεί.
Οι συζητήσεις με το κουαρτέτο των θεσμών θα έχουν χαρακτήρα ανταλλαγής πληροφοριών, όμοιες με αυτές που έγιναν το καλοκαίρι με το ΔΝΤ (στο πλαίσιο του γνωστού άρθρου 4) και θα περιλαμβάνουν όλη τη γκάμα των θεμάτων της ατζέντας των μεταμνημονιακών δεσμεύσεων και του αναπτυξιακού προγράμματος. Από την ατζέντα ξεχωρίζουν τα εξής  θέματα: για την πορεία εκτέλεσης του φετινού προϋπολογισμού, οι προβλέψεις για την επόμενη χρονιά ενόψει της κατάρτισης του προσχεδίου του προϋπολογισμού του 2019, και το ακανθώδες ζήτημα των συντάξεων.
Το ΔΝΤ μετέχει ως σύμβουλος με βαρύνοντα λόγο στις αγορές αλλά χωρίς τη δύναμη επιβολής της άποψής του, όπως συνέβαινε στη μνημονιακή περίοδο.
Οι τεχνοκράτες των πιστωτών, κατά τη χθεσινή συνάντηση με εκπροσώπους της αντιπολίτευσης, πλην του ΚΚΕ που δεν προσήλθε και της Χρυσής Αυγής που δεν εκλήθη, εισέπραξαν το μήνυμα ότι όλα τα κόμματα τάσσονται κατά της μείωσης των συντάξεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Κοστέλο άνοιξε παράθυρο για την ακύρωση του μέτρου ή την επιβολή μικρότερης μείωσης στις συντάξεις (π.χ. να κοπεί το 2019 το μισό της προσωπικής διαφοράς και να επανεξεταστεί η κατάσταση τα επόμενα χρόνια), ενώ απέρριψε την αναβολή του μέτρου.
Σε κάθε περίπτωση, το τοπίο πιθανότατα δεν θα ξεκαθαρίσει πριν από τον Νοέμβριο, ενώ είναι πιθανό να παραταθεί η αγωνία μέχρι τους πρώτους μήνες του 2019.
Στο προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2019 το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή την 1η Οκτωβρίου και θα σταλεί 15 Οκτωβρίου στα ευρωπαϊκά όργανα θα ενσωματώνεται πιθανότατα η περικοπή των συντάξεων με την οριστική απόφαση να αφήνεται για αργότερα, στο τελικό σχέδιο του προϋπολογισμό, όταν και η εικόνα εκτέλεσής του τρέχοντος προϋπολογισμού θα είναι πληρέστερη.
Στο επίκεντρο των συζητήσεων θα βρεθούν και τα θέματα που αφορούν το χρηματοπιστωτικό σύστημα. Βέβαια αυτές οι συναντήσεις δανειστών – τραπεζικών διοικήσεων θα γίνουν νωρίς το απόγευμα στο Hitlon.
Πρώτο θέμα στην ατζέντα είναι τα «κόκκινα» δάνεια, ενόψει και της νέας αναθεώρησης των στόχων μείωσης τους.  
Η πίεση για ενεργοποίηση όλων των διαθέσιμων εργαλείων ώστε να μειωθεί το προβληματικό χαρτοφυλάκιο των τραπεζών είναι συνεχής και επιβεβλημένη από τα πράγματα.
Το δεύτερο ζήτημα, που έχει άμεση σχέση με την εξυγίανση του δανειακού χαρτοφυλακίου είναι η χρηματοδότηση της πραγματικής οικονομίας, η ρευστότητα  και η κεφαλαιακή επάρκεια των τραπεζών καθώς εντός του Νοεμβρίου θα ξεκινήσει το «στρεσάρισμα» των εποπτικών κεφαλαίων.
Ειδικότερα, για την ρευστότητας και της  κεφαλαιακής επάρκειας, αμέσως μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των stress test για τις ευρωπαϊκές τράπεζες (για τις ελληνικές ολοκληρώθηκε την άνοιξη), θα ξεκινήσει ο Εποπτικός Έλεγχος Αξιολόγησης (το SREP), που αφορά όλα τα πιστωτικά ιδρύματα της ευρωζώνης.
Οι θεσμοί εστιάζουν στο κομμάτι των προβλέψεων, αλλά και της κερδοφορίας.
Ένα από τα θέματα που αναμένεται να τεθεί  είναι και αυτό νομικών προσαρμογών για μια σειρά θεμάτων, όπως για παράδειγμα ο νόμος του ΤΧΣ, ο οποίος έχει δημιουργήσει στρεβλώσεις που έχουν επισημανθεί στους θεσμούς και  από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.
Άλλα θέματα για τα οποία το οικονομικό επιτελείο θα ανταλλάξει πληροφορίες με τους επικεφαλής είναι στα εργασιακά ζητήματα (αύξηση του κατώτατου μισθού, κατάργηση υποκατώτατου) και στο ασφαλιστικό, στη αγορά ενέργειας, στις αποκρατικοποιήσεις, στην φορολογία της ακίνητης περιουσίας (ΕΝΦΙΑ), στην εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς ιδιώτες, στην διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης μόνιμων γενικών γραμματέων και διευθυντών στο Δημόσιο, στα θέματα Δικαιοσύνης κ.ά.
Λίγες ώρες προτού αναχωρήσουν από την Αθήνα την Παρασκευή, προβλέπεται να έχουν ακόμα ένα ραντεβού με τους κυρίους Τσακαλώτο και Χουλιαράκη που θα είναι οι μοναδικοί πρωταγωνιστές αυτών των συναντήσεων.    

Μ.Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr

Οικονομική Κρίση

Ποιος πληρώνει για τη μείωση του χρέους…

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Μπορεί το ελληνικό χρέος τον τελευταίο χρόνο να ξεπέρασε τα 404 δισ. ευρώ από 365 δισ. ευρώ το 2019, αλλά η εξέλιξή του είναι θετική, καθώς ως ποσοστό του ΑΕΠ μειώνεται.

Με βάση τα στοιχεία της Eurostat λοιπόν, το ελληνικό χρέος το 2022 μειώθηκε στο 171,% του ΑΕΠ όχι τόσο λόγω του ισχνού πλεονάσματος 0,1% έναντι προβλέψεων για έλλειμμα -1,6% αλλά λόγω της ισχυρής αύξησης του ΑΕΠ και του ακόμη ισχυρότερου πληθωρισμού.

Όπως είπαμε, το χρέος έχει σημασία ως ποσοστό του ΑΕΠ και όχι ως απόλυτος αριθμός… Είναι διαφορετικό π.χ.  να έχει  χρέος  100 χιλ. ευρώ κάποιος που έχει εισόδημα 100 χιλ. και πληρώνει τόκους 5-6 χιλ. ευρώ το χρόνο και κάποιος άλλος που έχει εισόδημα 10 χιλ. ευρώ και πληρώνει το ίδιο κόστος εξυπηρέτησης… Ο δεύτερος τελεί υπό χρεοκοπία γιατί τα 4-5 χιλιάρικα που του απομένουν δεν φτάνουν για να ζήσει…

Ο πληθωρισμός λοιπόν το 2022 έκλεισε στο 9,6% και το ΑΕΠ παρουσίασε αύξηση 5,9% έναντι αύξησης 8,4% που είχε εμφανίσει το 2021.

Καθώς η μεταβολή του ΑΕΠ υπολογίζεται σε αποπληθωρισμένες τιμές, η μεταβολή του ΑΕΠ και ο πληθωρισμός αθροίζουν μαζί για το 2022 μια μεταβολή 9,6% + 5,9% ίση με 15,5%.

Αυτή είναι περίπου και η μείωση του χρέους ως ποσοστού του ΑΕΠ καθώς το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού χρέους είναι στα χέρια των ευρωπαϊκών θεσμών με επιτόκιο περί το 1,5%.

Τουτέστιν ενώ το χρέος αυξήθηκε με 1,5% περίπου, το ΑΕΠ αυξήθηκε με πολλαπλάσιο ρυθμό και ο πληθωρισμός μείωσε την αγοραστική δύναμη στην οικονομία κατά 9,6%…

Όπως οι μη αδαείς  γνωρίζουν όμως στο σύμπαν που ζούμε δεν υπάρχει δωρεάν γεύμα. Τούτο σημαίνει πως όταν υπάρχει μείωση χρέους κάποιος την πληρώνει.

Ας πάρουμε τα πράγματα την αρχή.

Ο κλασικός και προφανέστερος τρόπος να μειωθεί το δημόσιο χρέος είναι να μειωθούν οι δαπάνες του δημοσίου ή να αυξηθούν τα φορολογικά έσοδα και  να δημιουργηθεί πλεόνασμα με το οποίο θα αποπληρωθεί μέρος του αυτού…

Τουτέστιν, κάποιος που χρωστάει πρέπει να ξοδεύει λιγότερα για να πληρώνει το χρέος.

Αυτός είναι ο “ορθόδοξος” τρόπος…

Ένας άλλος τρόπος είναι να αυξηθεί το ΑΕΠ ταχύτερα από χρέος οπότε θα περισσέψουν λεφτά για την αποπληρωμή του χωρίς να χρειαστεί να μειωθούν οι δαπάνες. Ένας τρίτος τρόπος είναι η διάβρωση του χρέους μέσω του υψηλού πληθωρισμού.

Στην περίπτωση αυτή οι άνθρωποι δεν υπόκεινται μειώσεις των ονομαστικών μισθών και συντάξεων ή φορολόγηση των καταθέσεων αλλά μείωση της αγοραστικής δύναμης.

Μείωση της αγοραστική δύναμης σημαίνει πως κάποιος που παίρνει μεροκάματο π.χ. 50 ευρώ την ημέρα, με αυτά σήμερα μπορεί να αγοράσει ένα πεντόλιτρο ελαιόλαδο, ενώ το 2019 αγόραζε περίπου 2. Τα στοιχεία αυτά είναι πραγματικά από την αγορά.

Η αύξηση της τιμής του ελαιόλαδου είναι του μεγέθους που περιγράφουμε αλλά ένα σημαντικό μέρος της οφείλεται στην μείωση της παραγωγής στη Μεσόγειο φέτος και το υπόλοιπο στον υψηλό πληθωρισμό που συνεχίζεται απτόητος στα τρόφιμα.

Από τον υψηλό πληθωρισμό του 2022 έχασαν όλοι. Έχασαν οι μισθωτοί, οι συνταξιούχοι, οι καταθέτες και οι περισσότερες οι επιχειρήσεις που δεν κατάφεραν να μετακυλήσουν την αύξηση του κόστους των πρώτων υλών…

Για τη συνέχεια  Capital

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Γιώργος Αδαλής: Κάποιοι έχουν βγει για κυνήγι

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γιώργος Αδαλής: Κάποιοι έχουν βγει για κυνήγι

Ο οικονομέτρης – αναλυτής Γιώργος Αδαλής, εξηγεί γιατί τα επιφαινόμενα στο χρηματοπιστωτικό σύστημα ιδίως της Ευρώπης με αιχμή την Ελβετία και την Γερμανία, έχουν στη κορυφή των ζητημάτων τους το ενεργειακό, την απεξάρτηση από την Ρωσία και την σχέση με τα κεφάλαια και την εμπλοκή με ρωσικές εταιρίες, την ώρα που η πολιτική των επιτοκίων των κεντρικών τραπεζών, δεν φανερώνει διάθεση για ουσιαστικές παρεμβάσεις στις αλυσιδωτές κρίσεις.

Ο Γιώργος Αδαλής, παραθέτει θεατές αλλά και αθέατες πλευρές της κρίσης , διαφοροποιεί την προσέγγιση του για το τι συμβαίνει στις ΗΠΑ και τι στην Ευρώπη, ενώ επιμένει ότι το κρισιακό σπιράλ θα μας συνοδεύει για πολλά χρόνια ακόμη με πολλά μπρός και πίσω .

Συνέχεια ανάγνωσης

Ελλάδα

Το χρονικό από την ένταξη στα μνημόνια έως την έξοδο από την ενισχυμένη εποπτεία

Δημοσιεύτηκε

στις

Το χρονικό της καταστροφής της Ελλάδας από ανεύθυνους (;) πολιτικούς

Του Θάνου Τσίρου
thtsiros@naftemporiki.gr  

Το τέλος της ενισχυμένης εποπτείας είναι γεγονός. Από αύριο, ξεκινά μια νέα περίοδος για την Ελλάδα κατά την οποία η χώρα δεν θα υπόκειται σε τριμηνιαίους ελέγχους από τους θεσμούς όπως συμβαίνει ουσιαστικά από το 2010 μέχρι σήμερα. Αξίζει όμως να θυμηθούμε τα όσα περάσαμε για να φθάσουμε εδώ. 

Η μνημονιακή περιπέτεια της Ελλάδας, αν και τυπικά ξεκίνησε το 2010, είχε τις ρίζες της παλαιότερα, καθώς από το 2008 είχε ξεκινήσει η δραματική επιδείνωση των δεικτών της οικονομίας, με βασικότερους το δημοσιονομικό έλλειμμα, το δημόσιο χρέος και το εξωτερικό έλλειμμα.

2 Σεπτεμβρίου 2009:
Υπό το βάρος της οικονομικής κρίσης, ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής εξαγγέλλει πρόωρες εκλογές για τις 4 Οκτωβρίου 2009,
τις οποίες κερδίζει το ΠΑΣΟΚ.

EUROKINISSI /ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΛΤΑΣ

20 Οκτωβρίου 2009:

Ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου ανακοινώνει στο ECOFIN ότι το έλλειμμα για το 2009 θα κυμανθεί, ως
ποσοστό του ΑΕΠ, στο 12,5% αντί του 6% που το υπολόγιζε η προηγούμενη κυβέρνηση.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ

22 Οκτωβρίου 2009:

Ο οίκος Fitch υποβαθμίζει την Ελλάδα από το επίπεδο A στο Α- και ακολούθησε μπαράζ υποβαθμίσεων στο επόμενο διάστημα από όλους τους οίκους.

Μάρτιος 2010:

Επισκεπτόμενος την Αθήνα, ο επίτροπος Όλι Ρεν εύχεται στους Έλληνες «καλό κουράγιο», υπονοώντας το τι θα ακολουθήσει.

23 Απρίλιου 2010:

Ο τότε πρωθυπουργός της Ελλάδας Γιώργος Παπανδρέου, από το ακριτικό Καστελόριζο, ανακοινώνει την
προσφυγή της Ελλάδας στον μηχανισμό στήριξης.

2 Μαΐου 2010:

Ανακοινώθηκε το πρώτο από τα μεγάλα πακέτα μέτρων του μνημονίου, ύψους 20 δισ. ευρώ, για το 2010 και 10 δισ.
ευρώ για τα επόμενα χρόνια.

6 Μαΐου 2010: Ψηφίζεται από τη Βουλή το μνημόνιο που υπέγραψε η κυβέρνηση με την Ε.Ε. και το ΔΝΤ για τα
μέτρα που θα ληφθούν, προκειμένου να ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός στήριξης.

8 Μαΐου 2010:

Υπογράφηκε η δανειακή σύμβαση (το πρώτο μνημόνιο) μεταξύ Ελλάδας και κρατών μελών της Ε.Ε. για δάνειο ύψους 80 δισ. ευρώ.

PHASMA/ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Η τρόικα στο Μαξίμου – Τόμσεν – Μαζούχ – Μορς

10 Μαΐου 2010:

Υπογράφηκε η αντίστοιχη σύμβαση μεταξύ Ελλάδας και ΔΝΤ για δάνειο ύψους 30 δισ. ευρώ.

31 Οκτωβρίου 2011:

Ο κ. Παπανδρέου ανακοινώνει την απόφασή του για διεξαγωγή δημοψηφίσματος για τα νέα μέτρα που ζητούν οι δα ειστές. Προκαλούνται ισχυρές αντιδράσεις και ανοίγει ο δρόμος για κυβέρνηση συνεργασίας υπό τον Λουκά Παπαδήμο.

11 Νοεμβρίου 2011:
Ορκίστηκε η νέα κυβέρνηση του Λουκά Παπαδήμου, την οποία στηρίζουν ΠΑΚΟΚ, Ν.Δ. και ΛΑΟΣ.

PHASMA/ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

12 Φεβρουαρίου 2012:

Η Βουλή ψήφισε με 199 ΝΑΙ το 2ο μνημόνιο, το οποίο προκαλεί νέες εσωκομματικές τριβές και διαγραφές βουλευτών.

9 Μαρτίου 2012:
Ολοκληρώθηκε το PSI, με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα να φτάνει το 95,7%, να «κουρεύεται» χρέος 106 δισ. ευρώ, αλλά
το τελικό όφελος να είναι μόνο 53 δισ. ευρώ και να μη λύνεται το πρόβλημα του χρέους.

17 Ιουνίου 2012:
Διεξάγονται οι εκλογές οι οποίες οδήγησαν τελικά σε δημιουργία κυβέρνησης συνασπισμού με τη συμμετοχή της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ. Ο Αντώνης Σαμαράς ορκίζεται o πρωθυπουργός.

EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Φθινόπωρο 2014:
Η τρόικα ζητούσε πρόσθετα μέτρα από την κυβέρνηση, η οποία αρνείτο να τα λάβει και υπήρξε ρήξη.

Ιανουάριος 2015:

Η κυβέρνηση Σαμαρά δεν άντεξε στις πιέσεις και προσέφυγε στις κάλπες, που ανέδειξαν πρώτο κόμμα τον ΣΥΡΙΖΑ, που
σχημάτισε κυβέρνηση με τους Ανεξάρτητους Έλληνες. Η τρόικα πίεζε για τη λήψη πρόσθετων μέτρων και υπήρξε μεγάλη ρήξη με την ελληνική κυβέρνηση.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

28 Ιουνίου 2015:

Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ανακοινώνει την επιβολή capital controls, εξαγγέλλει δημοψήφισμα για την αποδοχή ή μη των προτάσεων μεταρρυθμίσεων στις οποίες κατέληξε το Eurogroup.

5 Ιουλίου 2015:

Πραγματοποιείται δημοψήφισμα, με το 61% να ψηφίζει ΟΧΙ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΦΏΤΗΣ ΠΛΈΓΑΣ Γ.

8 Ιουλίου 2015:
Οι ελληνικές αρχές ζητούν πρόγραμμα στήριξης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας.

12/13 Ιουλίου 2015:
Σε μια μαραθώνια Σύνοδο Κορυφής που διήρκεσε περισσότερο από 17 ώρες, οι ηγέτες των χωρών της Ευρωζώνης καταλήγουν σε συμφωνία επί της αρχής για ένα νέο πρόγραμμα στήριξης για την Ελλάδα, δηλαδή το τρίτο μνημόνιο.

EPA/OLIVIER HOSLET

20 Αυγούστου 2018:
Λήγει το τρίτο μνημόνιο και η Ελλάδα εξέρχεται της μνημονιακής εποπτείας και εισέρχεται στη «μεταμνημονιακή εποπτεία», η οποία θα διαρκέσει έως σήμερα, 20 Αυγούστου 2022. 

Ναυτεμπορικής

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή