Ακολουθήστε μας

Ιστορία - Πολιτισμός

Οι τεχνικές ανάκρισης στα κέντρα βασανισμού των Άγγλων στην Κύπρο

Δημοσιεύτηκε στις

Γράφει ο Γιάννης Πεγειώτης

Σε πολλές πηγές για την Ιστορία της Βορειας Ιρλανδιας και του ΙΡΑ αλλά και των πρακτικων που ακολουθησε για τριάντα χρόνια η Βρεττανικη Κυβέρνηση για να ελέγξει τους επαναστατημενους Ιρλανδους που ζητουσαν Ενωση με την υπόλοιπη Ιρλανδία και να αξιοποιησει όσους Ιρλανδους προτιμούσαν την διοικηση του Ηνωμενου Βασιλειου παρουσιαζονται οι πέντε τεχνικες και η υιοθέτηση τους από τους Ειδικούς κλάδους της Βρεττανικης αποικιοκρατιας για να φτάσουν  στην Βόρειο
Ιρλανδια τελειοποιημενες…

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
(α) επιτοίχια: εξαναγκασμός των κρατουμένων να παραμείνουν για μερικές ώρες σε «θέση άγχους», που περιγράφεται από εκείνους που υποβλήθηκαν σε αυτή ως «απλωμένοι στον τοίχο, με τα δάχτυλά τους ψηλά πάνω από το κεφάλι στον τοίχο , τα
πόδια ανοιχτά και τα πόδια πίσω, με αποτέλεσμα να στέκονται στις μύτες των ποδιών τους με το βάρος του σώματος κυρίως στα δάχτυλα».

(β) κουκούλα: τοποθέτηση μιας μαύρης ή ναυτικής τσάντας πάνω από τα κεφάλια των κρατουμένων και, τουλάχιστον αρχικά, διατήρησή της εκεί όλη την ώρα εκτός από την ανάκριση.

(γ) υποταγή στον θόρυβο: Ενώ εκκρεμούν οι ανακρίσεις τους, κρατουν τους κρατούμενους σε δωμάτιο όπου ακουγόταν ένας συνεχής δυνατός και συριγμός.

(δ) στέρηση ύπνου: Ενώ εκκρεμούν οι ανακρίσεις τους,προχωρούν σε στέρηση ύπνου από τους κρατούμενους.

(ε) στέρηση φαγητού και ποτού: υποβολή των κρατουμένων σε μειωμένη δίαιτα κατά την παραμονή τους στο κέντρο και πριν τις ανακρίσεις.

Όσοι από μας ερευνησαμε την ιστορία των αποικιακων ανακρισεων μεταπολεμικα αναγνωριζουμε πολλές από αυτες τις τεχνικες σε πολλές αποικιες και σχεδόν συμπληρωμενες και περισσοτερο ενισχυμενες με άλλες τεχνικες στα χρόνια του αγώνα της ΕΟΚΑ στην ΟΜΟΡΦΙΤΑ και αλλαχου σε ολόκληρη την Κύπρο.

Για τα γεγονότα που οδηγησαν στην συστημικη χρήση των πέντε τεχνικων γράφει η Σουζαν Μακη στους «Αιρις τα ι μς»

«Καθώς πλησίαζε το καλοκαίρι του 1971 και οι βόμβες, οι ταραχές και οι πυροβολισμοί εντάθηκαν, ο εγκλεισμός χωρίς δίκη αναμενόταν ευρέως στη Βόρεια Ιρλανδία, και η κατασκευή του στρατοπέδου φυλακών στο Long Kesh επιβεβαίωσε σε όσους γνώριζαν τις φήμες ότι επίκειται μεγάλη επίθεση σε αυτούς που θεωρούνταν απειλή για το το συντεταγμένο κράτος.

ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΝΤΕ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Το κτίριο που ανεγέρθηκε εκείνη την άνοιξη στο χώρο του βρετανικού στρατού στο παλιό αεροδρόμιο του δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου στο
Ballykelly, στο Co Derry, ήταν πολύ λιγότερο ευδιάκριτο.

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΔΕΚΑΤΕΣΣΑΡΩΝ
Περισσότεροι από 1.000 άνθρωποι θα φυλακίζονταν, αλλά μόλις 14 άνδρες θα μεταφέρονταν στο μυστικό συγκρότημα στο
Ballykelly. Δεν το είδαν, γιατί ήταν κουκουλωμένοι, και δεν ήξεραν για πολλά χρόνια πού ήταν.

ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ
Τα ονόματά τους ήταν
Jim Auld, Pat Shivers, Joe Clarke, Michael Donnelly, Kevin Hannaway, Paddy Joe McLean, Francie McGuigan, Patrick McNally, Sean McKenna, Gerry McKerr, Michael Montgomery, Davy Rodgers, Liam Shannon και Brian Turley.

ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΣΥΝΗΛΘΕ ΠΛΗΡΩΣ
Κανένας από αυτούς συνήλθε ποτέ πλήρως από αυτό που τους έγινε εκεί, και αρκετοί δεν συνήλθαν καθόλου. Η μονάδα
Ballykelly ήταν ένα ειδικά κατασκευασμένο κέντρο βασανιστηρίων.

Μετά από εντονες αντιδράσεις ανατεθηκε έρευνα στις αρχές του εβδομηντα που οδήγησε στην Εκθεση Παρκερ. Αναλυτικα σε πολλές πηγές αναφερονται τα εξής για το πορισμα Παρκερ για τις πέντε τεχνικες:
«Σε απάντηση στην αναστάτωση του κοινού και του κοινοβουλίου στις 16 Νοεμβρίου 1971, η κυβέρνηση ανέθεσε σε μια εξεταστική επιτροπή υπό την προεδρία του Λόρδου Πάρκερ , του Αρχιδικαστή της Αγγλίας για να εξετάσει τις νομικές και ηθικές πτυχές της χρήσης των πέντε τεχνικών.
Η “
Parker Report” δημοσιεύτηκε στις 2 Μαρτίου 1972 και είχε βρει ότι οι πέντε τεχνικές ήταν παράνομες σύμφωνα με το εθνικό δίκαιο:
Εσωτερικό Δίκαιο …(γ) Έχουμε λάβει γραπτές και προφορικές παραστάσεις από πολλά νομικά σώματα και μεμονωμένους δικηγόρους τόσο από την Αγγλία όσο και από τη Βόρεια Ιρλανδία.

Δεν υπήρξε διαφωνία από την άποψη ότι οι διαδικασίες είναι παράνομες τόσο από το δίκαιο της Αγγλίας όσο και από το δίκαιο της Βόρειας Ιρλανδίας. … (δ) Υπό τις συνθήκες αυτές, καμία Οδηγία του Στρατού και κανένας Υπουργός δεν θα μπορούσε νόμιμα ή έγκυρα να έχει εξουσιοδοτήσει τη χρήση των διαδικασιών¨»

Όπως σημειώναμε σε παλαιοτερο κείμενο μιια συγκριτικη αναγνωση των πέντε τεχνικων με τις τεχνικες ανακρισης στα
κέντρα βασανισμου στην Κύπρο μας οδηγει στην εύρεση σοβαρων ομοιτητων.

Ομοιες τεχνικες βασανισμου μαρτυρουν στα βιβλία μαρτυριες τους μια σειρά αγωνιστων που επεζησαν από τα κέντρα ανακρισεων στην ΟΜΟΡΦΙΤΑ τις Πλατρες,το Ξερό και το Δασουδι της Παφου.

Μαρτυριες συνεγραψαν αναλυτικες οι Σοφοκλής Λάζαρου, ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ Κελιρης, Φρίξος ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ, Παλλαδιος Νικολαου, Ρενος Λυσιωτης και ο ήρωας Φωτης Πιττας στο ημερολόγιο του για τους βασανισμους στον Αστυνομικον Σταθμό Αμμοχωστου.

Μεθοδους από τις πέντε τεχνικες ΜΑΡΤΥΡΕΙ και ο ΣΥΓΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΣ του Ιακωβου ΠΑΤΑΤΣΟΥ για τον Αστυνομικο Σταθμό Σεραγιου.

Τέλος σημειώνουμε πως η πεμπτη τεχνική εφαρμοστηκε πειραματικά στον Χριστοφορο Κελίρη με πολυημερη στερηση νερου ενώ η τέταρτη τεχνική εφαρμοστηκε με ακραίο τροπο στον Μιχαηλ ΚΑΡΑΟΛΗ. Η δε Τρίτη τεχνική με πειραματικό και διερευνητικο τρόπο στον Θάσο Σοφοκλεους και στον Ρένο Λυσιώτη. Η πρώτη τεχνική σε πολλές παραλλαγες εφαρμόστηκε σε εκατονταδες κρατούμενους στην Ομορφίτα και σε ακραίο βαθμο σε νεαρά πρόσωπα.

Γεννήθηκε στη Λέμεσο το 1966. Οι γονείς του έχουν καταγωγή από τη Δρούσια της ορεινής Πάφου και τη χερσόνησο του Ακάμα. Σπούδασε Παιδαγωγικά στην Παιδαγωγική Ακαδημία Κύπρου το ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ και μετεκπαιδεύτηκε στο Πανεπιστήμιο Μπέρμιγχαμ. Εργάζεται ως δάσκαλος από το 1989. Σήμερα είναι Διευθυντής στο Ζ' Δημοτικό Σχολείο ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΑ . Υπηρέτησε επί σειρά ετών και με ποικίλες αρμοδιότητες την ΠΟΕΔ και διετέλεσε επι σειράν ετών Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος της Ανεξάρτητης Κίνησης Δασκάλων. Εκπροσώπησε την Κύπρο σε Διεθνείς Επιτροπές επί έξι έτη. Ασχολήθηκε με την επιμέλεια εντύπων και ήταν υπεύθυνος έκδοσης του περιοδικού Παιδική Χαρά για έξι χρόνια και μετειχε σε επιτροπες εκδοσης εφημεριδων και περιοδικων.Εχει δημοσιευσει εκατοντάδες άρθρα και μελέτες. Εχει εκδώσει τρία μικρά βιβλία για τον ποιητή Γιάννη Παπαδόπουλο το Ρώσο δημιουργό Αντρέι Ταρκόφσκι και πρόσφατα τον βίο του Αγίου Ιωάννη του Ελεήμονα. Εργάζεται από το 1987 για τη διάσωση και διάδοση του έργου του ποιητή και πεζογράφου Γιάννη Παπαδόπουλου. Με μέριμνα του εκδόθηκε η συλλογή διηγημάτων του ΤΑ ΧΡΙΣΤΑΓΚΑΘΑ με θέμα τη συμμετοχή του στον αγώνα της ΕΟΚΑ και η ποιητικη συλλογη ΑΠΩ ΑΓΑΠΗ . Ασχολήθηκε με την ιστορική έρευνα, την ποίηση, τη λογοτέχνια και την επιστημονική μελέτη από τα νεανικά του χρόνια. Συμμετείχε σε δεκάδες συνέδρια και εκδηλώσεις με θέματα εκπαίδευσης και ιστορίας της Κύπρου, Μορφών της Εκκλησίας μας. Των αγώνων του γένους και της Κύπρου μας για ελευθερία και την καταστολή των αγώνων από την Αποικιοκρατία . Τα τελευταία χρονιά παρουσίασε στις εφημερίδες ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΕΣ και Σημερινής ευρήματα της μεγάλης έρευνας του με τίτλο «Η αναζήτηση της Κύπρου στον ξένο περιοδικό τύπο» και «Πτυχές της μάχης των πληροφοριών στην Κύπρο από το 1878 μέχρι το 1975» Απο το 2010 έρευνα την κινηματογράφηση της Κύπρου από το 1939 μέχρι το 1975 ιδιαίτερα τις ταινίες επίκαιρων και τις ερασιτεχνικές κινηματογραφήσεις της παραδοσιακής ζωής και των αγώνων της Κύπρου για απελευθέρωση. Από τα μαθητικά του χρόνια αγάπησε το κατηχητικό και κατασκηνωτικό έργο της Εκκλησίας της Κύπρου και τον χριστιανικό ελληνικό Τύπο. Μαθήτευσε κοντά στους κατηχητές της Λεμεσού στις χριστιανικές ομάδες και το Ίδρυμα Παναγι'ιδη. Θεωρεί τη μαθητειά αυτή μέγιστο δώρημα. Συμμετείχε σε δεκάδες επιστημόνικα Συνέδρια και από το 1985 έχει δωσει εκατοντάδες διαλέξεις με ποικίλα θέματα . Τα τελευταία πέντε χρονια ερευνά επισταμένα και εκδίδει δελτία ενημέρωσης για τη δράση των ανθρωπιστικών δικτύων παγκοσμίως για τον ιστότοπο CYNEAPOLIS και άλλες εξειδικευμένες ιστοσελίδες . Από την έκρηξη του πολέμου Ισραηλ-Χαμάς παρακολουθεί και παρουσιάζει ανθρωπιστικές και στρατηγικές πτυχες στη βάση πολυμερους πληροφόρησης από επίσημες και ημιεπίσημες πηγές. Ως πεζογράφος και αφηγητης ιστορεί την παράδοση της Κύπρου τους ανθρώπους τους αγίους της μα και τις γεύσεις και την ομορφιά του πρωτινου βίου

Ιστορία - Πολιτισμός

Αν οι Αμερικανοί άκουγαν τον Μανιάτη Ελληνα πλοίαρχο Ελις ( Ηλίας) Ζαχαριά δεν θα πάθαιναν το κάζο στο Περλ Χάμπορ!

Στην αναφορά του εφιστούσε την προσοχή του ναυάρχου Kimmel στο γεγονός, ότι στην Ουάσιγκτον βρίσκονταν την εποχή εκείνη δύο ιάπωνες επίσημοι απεσταλμένοι, οι Νομούρα και Κουρούζου για να… αποκοιμίσουν την αμερικανική κυβέρνηση. Όταν ο τρίτος απεσταλμένος -σημείωνε ο Ζαχαριάς- ο πρεσβευτής στο Περού Τατσούγκι Σακαμότο φθάσει στην Ουάσινγκτον, τότε θα ξεσπάσει και ο πόλεμος.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Στα αρχεία του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, στο υλικό της Ανακριτικής επιτροπής για την τραγωδία του Περλ Χάρμπορ, βρέθηκε πριν από σαράντα χρόνια το υπόμνημα που έστειλε ο Ζαχαριάς στον ναύαρχο Χάσμπαντ Κίμμελ (Husband Kimmel) διοικητή της βάσης στη Χαβάη. Με το έγγραφο προειδοποιούσε, ότι οι Ιάπωνες ετοίμαζαν αιφνιδιαστική επιδρομή εναντίον της βάσεως, πρωί Κυριακής που όλοι αργούν και τα μέτρα ασφαλείας είναι χαλαρά.

Στην αναφορά του ο Ζαχαριάς εφιστούσε την προσοχή του ναυάρχου Kimmel στο γεγονός, ότι στην Ουάσιγκτον βρίσκονταν την εποχή εκείνη δύο ιάπωνες επίσημοι απεσταλμένοι, οι Νομούρα και Κουρούζου για να… αποκοιμίσουν την αμερικανική κυβέρνηση. Όταν ο τρίτος απεσταλμένος -σημείωνε ο Ζαχαριάς- ο πρεσβευτής στο Περού Τατσούγκι Σακαμότο φθάσει στην Ουάσινγκτον, τότε θα ξεσπάσει και ο πόλεμος.

Γράφει ο Τάσος Κοντογιαννίδης

Σαν σήμερα 7 Δεκεμβρίου 1941, οι Ιάπωνες, αιφνιδιάζοντας του Αμερικανούς πραγματοποιούν αεροπορική επίθεση βομβαρδίζοντας στη ναυτική βάση του Πέρλ Χάρμπορ της Χαβάης το στόλο τους, με αποτέλεσμα: 2.000 νεκρούς, 1500 τραυματίες 800 αγνοούμενους, 300 κατεστραμμένα αεροπλάνα, 8 βυθισμένα θωρηκτά και πολλά πλοία τυλιγμένα στις φλόγες. Το πληροφορήθηκε λίγες μέρες πριν το επιχειρήσουν ο Ελληνικής καταγωγής πλοίαρχος του αμερικανικού ναυτικού, ΄Ελις Ζαχαριάς, ενημέρωσε τους ανωτέρους του για το χτύπημα, αλλά κανένας δεν του έδωσε σημασία!

Στα αρχεία του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, στο υλικό της Ανακριτικής επιτροπής για την τραγωδία του Περλ Χάρμπορ, βρέθηκε πριν από σαράντα χρόνια το υπόμνημα που έστειλε ο Ζαχαριάς στον ναύαρχο Χάσμπαντ Κίμμελ (Husband Kimmel) διοικητή της βάσης στη Χαβάη. Με το έγγραφο προειδοποιούσε, ότι οι Ιάπωνες ετοίμαζαν αιφνιδιαστική επιδρομή εναντίον της βάσεως, πρωί Κυριακής που όλοι αργούν και τα μέτρα ασφαλείας είναι χαλαρά.

Ο Ελις (Ηλίας) Ζαχαριάς, μανιάτικης καταγωγής, γεννήθηκε στη Φλόριντα την 1-1-1890. Ο πατέρας του, μετανάστης μέσω Γερμανίας στις ΗΠΑ, ήταν απόγονος του καπετάν Ζαχαριά, αγωνιστή της Επανάστασης του ’21. Φοίτησε στη Ναυτική Ακαδημία και το 1920 στάλθηκε στην Ιαπωνία, όπου έμαθε τα ιαπωνικά κι εξοικειώθηκε με το λαό και τον πολιτισμό του.

Ο Ζαχαριάς, αφού εκπαιδεύτηκε στην κατασκοπεία, ξαναγύρισε στην Ιαπωνία όπου ανέλαβε υποδιοικητής των μυστικών υπηρεσιών του Ναυτικού Χρησιμοποιήθηκε στις προπαγανδιστικές εκπομπές, ενώ κατόρθωσε να σπάσει κώδικες και να αποκωδικοποιήσει σήματα των Ιαπώνων συλλέγοντας σημαντικές πληροφορίες.

Στην αναφορά του εφιστούσε την προσοχή του ναυάρχου Kimmel στο γεγονός, ότι στην Ουάσιγκτον βρίσκονταν την εποχή εκείνη δύο ιάπωνες επίσημοι απεσταλμένοι, οι Νομούρα και Κουρούζου για να… αποκοιμίσουν την αμερικανική κυβέρνηση. Όταν ο τρίτος απεσταλμένος -σημείωνε ο Ζαχαριάς- ο πρεσβευτής στο Περού Τατσούγκι Σακαμότο φθάσει στην Ουάσινγκτον, τότε θα ξεσπάσει και ο πόλεμος.

Και πράγματι, ο Σακαμότο πήγε στην Ουάσινγκτον στις 3 Δεκεμβρίου και έφυγε στις 5. Τα ξημερώματα της 7ης Δεκεμβρίου, ο ναύαρχος Γιαμαμότο στέλνει μια αρμάδα που συνόδευε 6 αεροπλανοφόρα με 423 αεροπλάνα. Ο Ζαχαριάς διαπιστώνει τις πυκνές επείγουσες διαταγές στον ιαπωνικό στόλο και ενημερώνει τους προϊσταμένους του. Στις 7 και 20΄, 70 μίλια μακριά, στο ακρωτήριο Οάχου, καθώς τα ιαπωνικά αεροπλάνα πλησίαζαν, ο ναύτης Έλιοτ, βλέπει έκπληκτος πλήθος αεροπλάνων στην οθόνη του ραντάρ! Ξυπνά αμέσως τον αξιωματικό υπηρεσίας υπολοχαγό Τάϋλορ κι εκείνος του λέει: «Forget it», (ξέχασέ το). Νόμιζε ότι επρόκειτο περί ασκήσεως. (θυμίζει την τουρκική εισβολή το 1974, «μη δίνετε σημασία, κάνουν άσκηση…»)

Στο Περλ Χάρμπορ, ο 59χρονος ναύαρχος Κίμμελ, αμέριμνος κι έτοιμος να παίξει γκολφ, ακούει έξω από το σπίτι του, τις εκρήξεις στο λιμάνι… Μέσα σε μία ώρα, ο αιφνιδιασμός των Ιαπώνων είχε πετύχει. Τα αεροπλάνα ανενόχλητα κατά κύματα κατέστρεψαν τα περισσότερα πλοία, εκτός από το καταδρομικό Σώλτ Λέϊκ στο οποίο επέβαινε ο Ζαχαριάς και περιπολούσε 200 μίλια μακριά.

Μετά την επιτυχία, ο υπεύθυνος για την επίθεση πλοίαρχος Φουσίντα, στέλνει το μήνυμα στον ναύαρχο Γιαμαμότο. «Τόρα- Τόρα Τόρα», δηλαδή «Τίγρης, Τίγρης Τίγρης»…Τον σχεδιασμό της Ιαπωνικής επίθεσης, γνώριζε από τις μυστικές υπηρεσίες ο Ουίνστων Τσόρτσιλ.Tα απόρρητα αρχεία του Φόρεϊν Όφις αποκαλύπτουν, ότι, προτίμησε να σιωπήσει, για να εξαναγκασθεί να ξυπνήσει από το λήθαργο ο γίγαντας Αμερική και να μπει στον πόλεμο… Τηλεφώνησε μάλιστα μετά στον πρόεδρο Ρούζβελτ και τον άκουσε να λέει: «Τώρα βρισκόμαστε μαζί στο ίδιο καράβι», εννοούσε στον πόλεμο!…

Το Ιαπωνικό εγχείρημα σχεδίασε ο ναύαρχος Γιαμαμότο, ναυτικός ακόλουθος το 1926 στη Ουάσινγκτον. ΄Έστειλε από τη Χιροσίμα στις 26 Νοεμβρίου την αρμάδα με κάθε μυστικότητα προς το Περλ Χάρμπορ, όπου ναυλοχούσε ο αμερικανικός στόλος με 125 σκάφη και 227 αεροπλάνα. Μόνο τριάντα αεροπλάνα έχασαν οι Ιάπωνες. Οι αμερικανικές απώλειες τεράστιες. Σκοτώθηκαν 2.638 αξιωματικοί και ναύτες, βυθίστηκαν ή καταστράφηκαν όλα τα πλοία και 120 αεροπλάνα. Η ταπεινωτική αυτή ήττα ανάγκασε τους αμερικανούς να μπουν στο πόλεμο. Και τέσσερα χρόνια μετά, τον Αύγουστο του 1945, ρίχνοντας τις ατομικές βόμβες στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι πήραν την εκδίκηση που ήθελαν από τον εχθρό τους.

Ο ΄Ελις Ζαχαριάς, όταν αποστρατεύτηκε το 1946 με το βαθμό του υποναύαρχου, έπινε ελληνικό καφέ με τον ανταποκριτή της «Ακροπόλεως» Άρη Αγγελόπουλο, που έτυχε στις δεκαετίες του ΄60 και του’70 να λαμβάνω στην εφημερίδα τις ανταποκρίσεις του και από αυτόν είχα πληροφορηθεί την καταγωγή του Ζαχαριά και την δράση του στο Περλ Χάρμπορ. Πέθανε από καρδιακή προσβολή στις 27-6-1961 και τάφηκε στο κοιμητήριο του Άρλινγκτον.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιστορία - Πολιτισμός

Πλήθη νεαρών Αμερικανών ασπάζονται την Ορθοδοξία

Αηδιασμένοι και μπουχτισμένοι από τη woke παράνοια που έχει απλωθεί σαν πολιτισμική πανούκλα στις ΗΠΑ, πολλοί νέοι χριστιανοί που ακολουθούσαν ετερόδοξα δόγματα, εγκαταλείπουν απογοητευμένοι τις αιρέσεις και ψάχνουν να βρουν απεγνωσμένα μια πίστη που να μην έχει εγκαταλείψει τις προαιώνιες σταθερές του Ευαγγελίου.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η New York Post παρουσιάζει το εντυπωσιακό φαινόμενο μεταστροφής χιλιάδων νέων στην Ορθοδοξία – «Βρήκαμε την αρχαία εκκλησία»

…Αηδιασμένοι και μπουχτισμένοι από τη woke παράνοια που έχει απλωθεί σαν πολιτισμική πανούκλα στις ΗΠΑ, πολλοί νέοι χριστιανοί που ακολουθούσαν ετερόδοξα δόγματα, εγκαταλείπουν απογοητευμένοι τις αιρέσεις και ψάχνουν να βρουν απεγνωσμένα μια πίστη που να μην έχει εγκαταλείψει τις προαιώνιες σταθερές του Ευαγγελίου.

Στο άρθρο της «New York Post» αναφέρεται η μαρτυρία ενός 27χρονου πρώην Αγγλικανού από τη Βιρτζίνια, του Μπεν Κρίστενσον, ο οποίος απηύδησε με όσα γίνονταν στην Αγγλικανική Εκκλησία. Ο Μπεν είπε σε συνέντευξη του στην εφημερίδα ότι η «εκκλησία» που ακολουθούσε δεν είχε καμία σταθερότητα στις θέσεις, αλλά ήταν έρμαιο των αλλαγών που ορίζουν οι καιροί. Κάτι που επηρέαζε και τον ίδιο στο να μην μπορεί να κατασταλάξει σαν προσωπικότητα σε μια στέρεη στάση ζωής.

Ο Μπεν παρατήρησε ότι η Αγγλικανική εκκλησία είχε καταντήσει ένα κοσμικό «πανηγύρι» χωρίς καμία πνευματικότητα. Μια θεολογία διάτρητη, παραδομένη στα γούστα του κόσμου. Ασαφή δόγματα, χειροτονίες γυναικών, LGBTQ+ προπαγάνδα, μουσικές… μπάντες στη λειτουργία. Ένα κακέκτυπο «εκκλησίας» που δεν έχει καμία σχέση με τη διδασκαλία του Χριστού. Ένα ηθικοπλαστικό εμπόριο με τον κόσμο, που έχει καταντήσει τελείως εύπλαστο στις τάσεις του συρμού.

«Όλα αυτά τα πράγματα ήταν ουσιαστικά ανταλλάξιμα, κάτι που μου έδωσε την αίσθηση ότι και οι θεολογικές δεσμεύσεις είναι κάπως ανταλλάξιμες», είπε ο Μπεν Κρίστενσον. Να η μεγάλη διαφορά της Πίστης μας απέναντι σε όλες τις αιρέσεις. Στην Ορθοδοξία, στο Ευαγγέλιο, στους Πατέρες, τίποτα δεν είναι «ανταλλάξιμο». Οι αλήθειες της Πίστης δεν είναι διαπραγματεύσιμες. Δεν είναι προϊόν συναλλαγής με τον κόσμο, αλλά απαλλαγής από το φρόνημά του….

…Κάπως έτσι ο Μπεν έχοντας την καλή ανησυχία που φυτεύει ο Θεός στις καλόπιστες ψυχές, ξεκίνησε να μελετά άλλα δόγματα στο Κολλέγιο, για να καταλήξει στο πιο παραδοσιακό και πλέον αμετάβλητο, την Αγία Ορθοδοξία, που 2000 χρόνια πλημμυρίζει την οικουμένη με τα αείζωα νάματα της. Το 2022, στην ηλικία των 25 ετών, βαφτίστηκε Ορθόδοξος Χριστιανός.

Στην Ορθόδοξη Εκκλησία γνώρισε για πρώτη φορά στη ζωή του, τι σημαίνει εκκλησιαστική και λατρευτική ζωή. Το ίδιο και όλες οι χιλιάδες ετεροδόξων που γίνονται Ορθόδοξοι. Το θρησκευτικό πρόγραμμα του μέσου ετερόδοξου Αμερικανού είναι να πάει μια ώρα την Κυριακή στην εκκλησία, να ψάλλει μερικά χαζοχαρούμενα τραγουδάκια, να ακούσει ένα «ξεπλυμένο» κήρυγμα σαν να μιλάει κάποιος «life coach» στο TikTok, και τίποτε άλλο. Αυτό είναι όλο κι όλο. Η λατρεία του Χριστού γίνεται μια κακοφτιαγμένη και σύντομη παρένθεση. Μια κενή συνήθεια χωρίς περιεχόμενο σωτηρίας….

…Εισερχόμενοι στη Μυστηριακή ζωή της Ορθοδοξίας, οι νέοι Αμερικανοί έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με την εξομολόγηση, το απόδειπνο, την παράκληση, τον εσπερινό, τις γιορτές των Αγίων, τις Δεσποτικές και Θεομητορικές εορτές, τη νηστεία της Τετάρτης και της Παρασκευής, τις Σαρακοστές και φυσικά τη Θεία Κοινωνία, το κατεξοχήν φάρμακο αθανασίας.

Οι κατηχούμενοι εισέρχονται κυριολεκτικά έκπληκτοι σε έναν καινούργιο κόσμο που δεν είχαν ιδέα ότι υπάρχει, γιατί η μόνη τους εικόνα για τον χριστιανισμό ήταν τα εκκοσμικευμένα κουφάρια των αιρετικών «εκκλησιών»….
Ο τιτάνιος αγώνας που έδωσε ο αγιασμένος Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνας, με τους ευλογημένους σπόρους του Ευαγγελίου που φύτεψε στην επικράτεια των ΗΠΑ, αποδίδουν πολλούς καρπούς σήμερα. Και θα αποδώσουν πολλούς περισσότερους, σε σημείο να τρίβουμε τα μάτια μας.

Όσο ο κόσμος βυθίζεται στο χάος της πνευματικής ανυπαρξίας, τόσο οι καλοπροαίρετες ψυχές διψούν να κρατηθούν από της σταθερές της μόνης Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, της Ορθοδοξίας. Αυτά να τα βλέπουμε εμείς οι παραδοσιακές Ορθόδοξες χώρες, όπου κάποιοι θέλουν να ανταλλάξουν τους προαιώνιους θησαυρούς μας με ιλουστρασιόν χάντρες της Δύσης. Φλερτάρουμε «γοητευμένοι» με εκείνες τις ψευτο-εκκλησίες που οι δυτικοί φεύγουν αηδιασμένοι και προδομένοι. Αυτές οι ψυχές θα μας δικάσουν, αν δεν τους παραδώσουμε την αγνή και άφθορη Ορθοδοξία που ψάχνουν απεγνωσμένα…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ SPORTIME

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιστορία - Πολιτισμός

Ο Άγιος Νικόλαος και το ράπισμα στον Άρειο!

Είθε να μη στερηθούμε ποτέ και ως χώρα αυτή τη χάρη εξ αιτίας της υποτονικότητας ή έλλειψης υγιούς αντίδρασης εκ μέρους μας σε όσα τερατώδη σχεδιάζουν σκοτεινές δυνάμεις για την πατρίδα μας.

Δημοσιεύτηκε

στις

Επικροτεί και ο Θεός την αυστηρότητα του Αγίου Νικολάου απέναντι στην αίρεση.

Είθε να μη στερηθούμε ποτέ και ως χώρα αυτή τη χάρη εξ αιτίας της υποτονικότητας ή έλλειψης υγιούς αντίδρασης εκ μέρους μας σε όσα τερατώδη σχεδιάζουν σκοτεινές δυνάμεις για την πατρίδα μας.

Γράφει ο Γεώργιος Τσακαλίδης

Ο Άγιος Νικόλαος, τον οποίο γιορτάζουμε σήμερα, έζησε στο μεταίχμιο δύο ριζικά διαφορετικών εποχών. Έζησε στην εποχή των μεγάλων διωγμών των Χριστιανών επί αυτοκρατόρων Διοκλητιανού και Μαξιμιανού. Διώχθηκε και ο ίδιος και πέρασε πολύ καιρό στις φυλακές εξ αιτίας της χριστιανικής του πίστης. Έζησε όμως και στην εποχή του Μεγάλου Κωνσταντίνου, ο οποίος είχε αγαθά αισθήματα απέναντι στη νέα πίστη, την οποία αναγνώρισε τελικά ως επίσημη θρησκεία της αυτοκρατορίας του, αφού έθεσε τέρμα στους διωγμούς των Χριστιανών. Μια συνέπεια του νέου πνεύματος του Μ. Κων/νου ήταν και η αποκατάσταση του Επισκόπου των Μυρέων στο θρόνο του.

Θα ήθελα να δούμε μια παρεξηγημένη συμπεριφορά του Αγίου, εξ αιτίας της οποίας δέχθηκε και δέχεται ακόμη και σήμερα πολλές επικρίσεις. Ποια ήταν η παρεξηγημένη συμπεριφορά;

Λέγεται ότι στη διάρκεια των εργασιών της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, που συνήλθε το 325 μ. Χ. στη Νίκαια της Βιθυνίας για να αντιμετωπίσει την αίρεση του Αρείου, ράπισε τον αιρεσιάρχη. Η χρήση βίας, και μάλιστα ενώπιον του Αυτοκράτορα θεωρούνταν ασέβεια και τιμωρούνταν με αποκοπή του χεριού εκείνου που βιαιοπράγησε. Και μπορεί μεν να μη έδωσε εντολή ο Μέγας Κων/νος να κόψουν το χέρι του Αγίου Νικολάου, ύστερα από παράκληση ιεραρχών, τον έριξε όμως σιδηροδέσμιο σ’ ένα σκοτεινό και υγρό κελί της φυλακής. Γνώρισε έτσι ο Άγιος Νικόλαος το σκληρό πρόσωπο της εξουσίας και στην περίοδο των διωγμών, αλλά και στην περίοδο της αναγνώρισης του Χριστιανισμού.

Ο Άρειος αρνούνταν ότι ο Ιησούς Χριστός ήταν Θεός αληθινός – ομοούσιος με τον Πατέρα, και τον παρουσίαζε ως κτίσμα και δημιούργημα του Θεού, απλώς ως θεοθέντα άνθρωπο. Αρνούνταν την Τριαδικότητα του Θεού. Ο Θεός είναι ένας έλεγε και δεν μπορεί να είναι τρία πρόσωπα. Μάταια ο Άγιος Σπυρίδων έκανε μέσα στην αίθουσα των συνεδριάσεων και ενώπιόν του το θαύμα. Είχε πάρει ένα κεραμίδι και με την προσευχή του αναλύθηκε εκείνο στα στοιχεία του. Η φωτιά ανέβηκε προς τα πάνω, το νερό έπεσε καταγής και το χώμα έμεινε στη χούφτα του. Να του είπε. Τρία στοιχεία, χώμα , νερό και φωτιά, και όμως συνθέτουν ένα πράγμα, το κεραμίδι. Ο Άρειος επέμενε στην πλάνη του. Είχε αναγορεύσει τη δική του ψυχρή λογική ως ικανό εργαλείο να κατανοήσει όλα τα μυστήρια του Θεού, ακόμη και τη θεία ουσία. Παρέσυρε μάλιστα με τα ανθρώπινα, λογικά επιχειρήματά του και άλλους επισκόπους και κληρικούς στην αίρεσή του. Η πλανεμένη αυτή διδασκαλία του Αρείου έφερε σύγχυση και μεγάλη ταραχή στην Εκκλησία, αφού όλες οι κατοπινές αιρέσεις, ακόμη και η αίρεση των Χιλιαστών ή μαρτύρων του Ιεχωβά στις μέρες μας είχαν και έχουν ως βάση τους την αίρεση του Αρείου. Γι αυτό και προβλέποντας ο Άγιος Νικόλαος τις συνέπειες που θα είχε η αιρετική διδασκαλία του Αρείου καταλήφθηκε από ιερή αγανάκτηση για την αμετάπειστη συμπεριφορά του και τον χαστούκισε.

Ήταν μια βιαιοπραγία, που απορρίπτεται μεν από τη σύγχρονη παιδαγωγική, ωστόσο καθίσταται πολλές φορές αναγκαία στις περιπτώσεις που άλλες μέθοδοι αποδεικνύονται ατελέσφορες. «Μισεί το παιδί του, γράφει η Π.Δ. ο γονέας εκείνος που λυπάται το ραβδί του». Εκεί όπου δεν πείθει ο πειστικός λόγος, εκεί που δεν προκαλεί δέος το θαύμα, εκεί που υπάρχει αποθράσυνση και βλασφημία του Θεού, εκεί καθίσταται αναγκαία η αυστηρότητα, ακόμη και η βιαιοπραγία. Αυτήν χρησιμοποίησε και ο ίδιος ο Χριστός, όταν είδε τη βεβήλωση του Ναού και τη μετατροπή του σε οίκο εμπορίου και σπήλαιο ληστών. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις δεν πρέπει να παρεξηγείται η αυστηρότητα, η οποία μπορεί ν’ αποδειχθεί χρήσιμη και ωφέλιμη. Αντίθετα πρέπει να παρεξηγείται η ανοχή, η μαλθακότητα και υποτονικότητα της αντίδρασης, η οποία αυξάνει την επιθετικότητα και το θράσος των αντιπάλων. Το είδαμε στις μέρες μας, όταν πέρασαν και ψηφίστηκαν από τη βουλή νομοσχέδια-τερατουργήματα, που ανατρέπουν το ίδιο το Ευαγγέλιο και την ηθική του και δεν υπήρξαν ρωμαλέες αντιδράσεις εκ μέρους της πνευματικής ηγεσίας του τόπου. Αυτό αποθράσυνε τους πολέμιους της Εκκλησίας και έφεραν προς ψήφιση ακόμη ανατρεπτικότερα νομοσχέδια. Αν υπήρχαν αντιδράσεις παρόμοιες με εκείνη του Αγίου Νικολάου απέναντι στον Άρειο, να είστε βέβαιοι ότι το κακό δεν θα έπαιρνε τόσο μεγάλες διαστάσεις. Και δεν είναι ανάγκη να εκφράζεται πάντοτε με χαστούκια η αυστηρότητα. Υπάρχουν πνευματικά χαστούκια πολύ πιο αποτελεσματικά από ένα ράπισμα. Φτάνει να δίνονται από ανθρώπους του πνευματικού ύψους του Αγίου Νικολάου. Το χαστούκι π. χ που έδωσαν στον κ. Μητσοτάκη με την ψήφο τους στις ευρωεκλογές οι υγιώς και χριστιανικώς σκεπτόμενοι οπαδοί του τον ανάγκασε να ομολογήσει έστω και υποκριτικά: «στενοχωρήσαμε τους ανθρώπους μας».

Ότι ο Άγιος Νικόλαος είχε δίκαιο με τη σκληρή αντίδρασή του απέναντι στον βλάσφημο αιρεσιάρχη αποδεικνύει η συνέχεια της διήγησης του βίου του. Το ίδιο βράδυ που τον φυλάκισαν εμφανίστηκαν στο κελί του ο Χριστός και η Παναγία. Τον ρώτησε ο Χριστός για ποιο λόγο βρίσκεται στη φυλακή, κι εκείνος απάντησε: «Για το δικό σου όνομα, Κύριε». Ο Χριστός του έδωσε ως επιβράβευση ένα Ευαγγέλιο και η Παναγία του έδωσε ένα ωμοφόριο. Την επομένη, όταν τον επισκέφθηκαν να του φέρουν φαγητό, τον βρήκαν χωρίς δεσμά. Φορούσε το ωμοφόριο και διάβαζε το Ευαγγέλιο. Όταν το πληροφορήθηκε αυτό ο αυτοκράτορας στενοχωρήθηκε. Τον απελευθέρωσε αμέσως και του ζήτησε συγγνώμη. Επέστρεψε στις εργασίες της Συνόδου και γνώρισε τη χαρά για τη θεσμοθέτηση της ομοουσιότητας του Χριστού με τον Πατέρα. Χάρηκε για την καταδίκη της αίρεσης του Αρείου.

Υπάρχει όμως και άλλο μεταθανάτιο γεγονός, που δικαιώνει τη στάση του Αγίου Νικολάου. Το λείψανο του Αγίου βρισκόταν στα Μύρα της Λυκίας. Όταν το 1080 πλησίαζαν οι Ισμαηλίτες να κατακτήσουν την περιοχή και κινδύνευε να βεβηλωθεί το ιερό λείψανο, εμφανίστηκε ο Άγιος στον ύπνο ενός ευλαβούς ιερέα στο Μπάρι της Ιταλίας και ζήτησε να μιλήσει με τον επίσκοπο της περιοχής και να μεταφέρουν εκεί το λείψανό του. Το μετέφεραν με μεγάλες τιμές στις 9 Μαΐου του 1081. Έκτοτε γιόρταζαν κάθε χρόνο την ημέρα αυτή την ανακομιδή του ιερού λειψάνου. Σε όλη δε τη διάρκεια της θείας λειτουργίας ανέβλυζε τόσο πολύ μύρο, ώστε το συγκέντρωναν σε αγγεία και δοχεία και το έστελναν σε διάφορες ενορίες και θεραπεύονταν ασθενείς από ποικίλες ασθένειες. Για να συγκεντρώσουν μάλιστα περισσότερο μύρο τελούσαν τη θ. λειτουργία με αργό ρυθμό. Το γεγονός το αναφέρει και ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης. Τότε η περιοχή του Μπάρι ήταν ορθόδοξη. Όταν όμως περιήλθε ύστερα από χρόνια στη δικαιοδοσία της παπικής Εκκλησίας και λειτουργούσε παπικός ιερέας έπαψε να αναβλύζει. Περίεργοι οι κάτοικοι της περιοχής κάλεσαν να λειτουργήσει ορθόδοξος ιερέας. Το λείψανο ανέβλυζε και πάλι.

Συμπέρασμα: Επικροτεί και ο Θεός την αυστηρότητα του Αγίου Νικολάου απέναντι στην αίρεση. Για την υπεράσπιση της αλήθειας του Θεού είναι θεμιτή η αυστηρότητα. Ενώ η ανοχή και η συμπόρευση με την πλάνη και την αίρεση έχουν ως συνέπεια ακόμη και την άρση της χάριτος του Θεού. Είθε να μη στερηθούμε ποτέ και ως χώρα αυτή τη χάρη εξ αιτίας της υποτονικότητας ή έλλειψης υγιούς αντίδρασης εκ μέρους μας σε όσα τερατώδη σχεδιάζουν σκοτεινές δυνάμεις για την πατρίδα μας.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πολιτική10 λεπτά πριν

Διαδήλωση των Κούρδων στην Αθήνα έξω από την τουρκική πρεσβεία!

Για ακόμα μια φορά, οι κατακτήσεις της κοινωνικής επανάστασης στη Ροζάβα βρίσκονται υπό απειλή. Για ακόμα μια φορά, ο κουρδικός...

Αναλύσεις2 ώρες πριν

Βόμβα από πρώην μυστικό πράκτορα των ΗΠΑ! Στόχος επίθεσης ο Τραμπ πριν ορκιστεί πρόεδρος

Υποστήριξε, ότι ο Τραμπ θα αντιμετωπίσει απειλή «πολύ μεγαλύτερου μεγέθους» από τις δύο απόπειρες δολοφονίας

Απόψεις2 ώρες πριν

Γράμμα προς τον Σάββα Καλεντερίδη από Έλληνα αλιέα! Αφήνουμε τον έλεγχο της αλιείας ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στους Τούρκους

Η Πατρίδα μας η Ελλάδα έχει βλάβη.

Αναλύσεις3 ώρες πριν

Γιώργος Φίλης: Μεγάλο χτύπημα της Τουρκίας

Πρωταρχικός σκοπός του Ερντογάν στη Συρία είναι να αποδυναμώσει τους Κούρδους ανατολικά του Ευφράτη

Άμυνα3 ώρες πριν

Telegraph: Οι Χούθι θα μπορούσαν να εξοπλιστούν μέσω Ρωσίας για χτύπημα στην Κύπρο

Οι βρετανικές βάσεις στην Κύπρο και οι ρωσικοί πύραυλοι

Δημοφιλή